-
Fototrend
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskornel
addikt
válasz zolka78 #7649 üzenetére
Nagyon-nagyon vigyázz rá. A széltől is óvjad. Könnyen szétesik.
Mechanikailag kívánalmakat hagy maga után rendesen.
Hangosan csattanik a ha a fókuszrendszer eléri a végállást és megfordul.
Teljesen nyitottan nagyon-nagyon lágy. LiveView-ben látszik igazán. Alaposan le kell rekeszelni, hogy éles képe legyen (F4 és felette).
Manual fókusz sukka rajt.
Cserébe: üvegből van és olcsó!http://www.flickr.com/photos/34330024@N05/sets/
-
Darkness1
aktív tag
válasz zolka78 #7890 üzenetére
1. Ha leméretezed az 500D képét, akkor javulni fog az élessége. Én általában 5-6 megapixel környékére méretezem le (ha raw-ba fotózom, akkor a konverzió után, ha nem, akkor a vázon állítom be ezt a méretet), mivel az én céljaimnak ennyi elegendő. Az ára az, hogy a részletek egy része elvész.
Előfordulhat, hogy az életlenség valójában bemozdulás, ellenőrizd le a záridőt, hogy elég rövid e. Nagy felbontásnál a bemozdulás is jobban látszik, a megoldás az állvány vagy a rövidebb záridő.
2. Én a 28-75-öt ismerem, semmi gond vele nagy felbontásnál se, de a 28mm általános célra kevés lehet. Sajna az utóbbi hónapokban kissé magasabb lett az új ára, viszont használtan egész baráti áron lehet kifogni.
No stress, no work Today!
-
Frigetrus
senior tag
válasz zolka78 #7892 üzenetére
Kérdés mekkora méretben nézted a két képet? Mert ha mind a kettőt 100%-ban akkor ugyebár simán lehet az, hogy a 500D-vel lágyabbnak tűnik. Sőt valóban lehet lágyabb, ha az obi már nem rajzol elég részletet az érzékelőre.
Más kérdés azonban, hogy 10magapixelesre leméretezve az 500D 15megapixele mennyire tűnik lágynak? Ha kb. ugyan olyan mint a 400d 10megapixele akkor már csak az marad vissza, hogy akarsz-e olyan nyomatot készíteni, ahol 15megapixeles felbontás kell, illetve néznéd-e olyan közelről, hogy szembeötlő legyen a lágyság ezzel az obival.Tehát az, hogy 100%-os (azaz 1pixel a monitoron ténylegesen 1 pixel a képen) nézetben megállapítod, hogy az obi már nem rajzol elég részletet az érzékelő felbontásához, az nem mérvadó akkor, ha csak monitoron, illetve kisebb nyomatokon látod viszont a képeidet.
-
johnjohn
addikt
válasz zolka78 #7890 üzenetére
Én a Tamron 28-75/2.8-ast használom 50D-vel, legtöbbször ez van fenna vázon. Körülbelül f 4-es rekesztől már penge éles,szép tiszta képeket rajzol, nagyon jó obi. Nekem nem igazán hiányzik a 28 mm alatti tartomány, ha nagy ritkán kell akkor egy Tamron 17-35-öt használok, de azt épp el is fogom adni annyira ritkán kell. Persze mindenkinek mások a fotózási szokásai, ez erősen témafüggő.
-
KeNTaGoN
tag
válasz zolka78 #8202 üzenetére
Visszakanyarodnék a Tamron 18-250mm f/3.5-6.3 DI-ll (IF) LD Macro-hoz.
Ma rápróbáltuk a gépemre, kicsit vegyesek az érzéseim ezzel kapcsolatban.
Nagylátószög környékén egész szépnek látom a képét, de ahogy közelítek a tele állás fele erősen csökken a képminőség. 250mm-es állásban már szinte mobiltelefonhoz hasonló színvonalat ér el, nagyjából 1-2MP-nek látom a felbontóképességét, 70mm-nél viszont még 15MP-es felbontás mellett is szépen visszaadja a részleteket. A színeivel nekem nincs bajom, viszont nagyon erős a kromatikus aberráció, szerencsére nem elsősorban tájképekhez használnám, inkább portrézáshoz kellene, illetve eseményfotóknál. Szerintetek mennyit érne meg egy ilyen objektív újszerű, tökéletesen karcmentes állapotban, illetve érdemes-e egyáltalán venni? Állítólag csak néhányszáz kép készült vele, valóban makulátlan, kopásmentes szerkezetnek tűnik. Esetleg tudtok-e ajánlani hasonló zoomátfogású objektívet? Kb. 18-150mm-es gyújtótávra lenne szükségem, de olykor a 200mm is kellene.www.partyfoto.tk Fülhallgatók és egyéb kütyük javítása, építése itt: ►► http://hirdeteseim.tk/ ◄◄ → http://bit.ly/fulhallgatok_javitasa ← Privát üzit írj, hamarabb észre veszem!
-
JohnyBlue
őstag
válasz zolka78 #8388 üzenetére
Lehetni lehet cserélgetni az obit ebben igazad van teljes mértékben. Viszont sörrel a kezemben hátizsákkal a hátamon ami tele van étellel és sörrel plusz városi forgatag vagy tengerpart ahol egy picikét fúj a szél, nem szívesen tekergetem a gépem orrát. Én azt a 30.000 pénzt inkább az útra költeném. Hogy még több képet tudjak csinálni a "sima" obival.
[ Szerkesztve ]
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
-
rumos14
nagyúr
válasz zolka78 #8437 üzenetére
sztem a legjobb képminőséget a 17-50 adja. a 28-75 előnye az hogy 75/2.8-on már jól tudsz portrézni, szép háttérmosást ad. a 17-70 pedig az átfogásban a nyerő. javaslom, názd meg a photozone teszteket, elég jól összefoglalják az obik tulajdoságait. mindhárom jó választás, egyéni preferencia dönt.
(tipp: 17-50 most 80k az edigitalban) -
Monya78
veterán
válasz zolka78 #8440 üzenetére
C17-55 F2,8 vs. Tamron 17-50 F2,8 összehasonlításnál ha a Tamront választod akkor képminőségileg nagyon picit gyengébb főleg képszéleken, nem lesz stabilizátorod, usm sokkal hangosabb, front-black AF hiba többször előfordulhat ezért érdemes vásárlás előtt személyesen kipróbálni. előnye hogy 2,5x olcsóbb.
Nem tudom hogy ezt az teszt oldalt ismered e? Itt lehet MTF ábákat böngészni.
C17-55 teszt: [link]
T17-50 teszt: [link]Index oldalán is a tamront 17-50-est szokták javasolni, ha nincs pénz a C17-55-re.
-
k1csi
senior tag
válasz zolka78 #8437 üzenetére
A képminőség egy paraméter, lehetnek még más, adott esetben fontosabb szempontok is. Pl. cseszheted a képminőséget, ha rossz helyre áll a fókusz és amit fotózni szerettél volna e-miatt homályba vész...
Mivel most sem adtad meg mire akarod használni (ebből mindig azt szoktam levenni, hogy nem tudod konkrétan), rövid véleményem:
Sigma 17-70mm f/2.8-4.0:
Jó gyutáv, jó fényerő, gyors/pontos AF ill. van IS, viszont több teszt szerint is a tele részén nyitott rekesszel gyenge felbontás még képközépen is ami gáz (nem lehet a közepét cropolni, vagy rekeszelni kell viszont akkor meg oda a fényerő). Pl. Lenstip
DP
A Photozone szerint viszont csak a nagylátó részen voltak gondok.
Rekeszelés persze segít mindenütt.Azaz lehet némi minőségi szórása ennek az obinak. Többek között azért is írtam korábban, hogy akkor vennék ilyen obit, ha előtte alaposan tesztelhetném.
Persze tesztelni mindegyik obit érdemes, különösen, ha használtan vesszük.
Tamron 17-50:
Jó kis fényerős obi, viszont az én fotózási szokásaimhoz rövid lenne a tele vége.
Zajos és nem túl gyors AF ill. nincs IS benne ha ez számít. Ha neked fontos az 55mm átlépése nem is értem miért tetted fel a listára. Persze cropolni lehet, viszont az ott van a nagyobb gyutávú obinál is.Tamron 28-75:
AF/képminőség hasonló mint a másik Tamronnál (kicsit rekeszelve ahol még mindig marad a fényerőből kitűnő lesz) viszont szintén nincs benne IS (itt már preferálnám, legalábbis vidóhoz jól jöhet). Viszont beltérben az, hogy 28mm-ről indul gázos lehet crop-os vázon (cserébe 75mm-en nagyon jól lehet portrézni). Ha valami eseményt kell kisebb beltérben fotózni nagy nyűg lehet a non-stop obi csere (vagy két váz). Ha nincs ilyen terved akkor jó lehet.Röviden minden obiban van valami kompromisszum. Csak te tudhatod eldönteni neked mi fontosabb és mi az ami kevésbé az.
Monya78
Hiába jobb a felbontása a 70-200-nak ha pl. 50mm kell (mert pl. nem tudsz hátrább menni). Persze ha nem kell 70mm alá menni (még akkor is ha nem kell 85 felé) akkor a 70-200 mindenféleképpen jobb. Jobb fényerő, jobb felbontás még a széleken is stb.
Nem is kell komoly teszt két obi összehasonlításához, simán egy-egy kép alapján már látszik a lényeg.
A 15-85 85mm-en (f/5.6-on) is elég jól megtartja középen a felbontását ezért jól croppolható és ez az ami nagyon jó utazózoommá teszi, ha nem gond a fényerő...Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
maxika2004
őstag
válasz zolka78 #8514 üzenetére
Köszi !
" A 28-300 nagyjából azt a látószöget adja FF vázon mint a 18-200 APS-C vázon. "
És akkor a 550d-n , ami ugye APS-C -s
a 18-200 nak megfelelöen, mekkora látószöget ad a 28-300 ?
akkor ha jól gondolom nagyobbat ? de mennyivel ?" ebből a II jelölésű az ami APS-C vázra tervezett"
Ha csak sima DI - s abbol nem ér hátrány APS-c -s vázon ?Persze mindenkép 2 lesz, egy 55-250-et tervezek még,
ezt csak kirándulgatni használnám, és ahol nincs idő cserélgetni,
a (18-200 helyett) meg persze a 2 fő obi jobban kimélődne ! -
maxika2004
őstag
-
maxika2004
őstag
válasz zolka78 #8529 üzenetére
Helló !
Igy visszaolvasva, tényleg rossz szó volt a "félreinfóztak "... BOCSI !
inkább én tereltem magam vakvágányra !
" A DI digit gépre tervezett, ebből a II jelölésű az ami APS-C vázra tervezett."
és igen a te hsz - od után,
Félre ne értsd, ez persze nem a te hibád ! Én gondoltam félre a dolgot !!!
És igen sajna sok mindent nemtudok még e téren....
De már kicsivel megint többet !
És nagyon köszi neked is és mindenkinek a gyors segitséget !
[ Szerkesztve ]
-
maxika2004
őstag
válasz zolka78 #8531 üzenetére
De egyértelmü voltál, csak én gondoltam először máshogy .....
Nade : " aps-c vázra optimalizált "
Vajon ez mennyi jót jelent a Di I es kárára... ???
Még nagyon kondolkodom a 18-200 , 28-300 ra váltásán....
Tudom hogy nem egy csucs de utazgatni, a 18-200 is megfelelt,
és abból kiindulva hogy inkább mindig még vágtam ki a kész képeken,
talán elég a 28 induló...
de az a 300 nagyon felcsigázza az érdeklődésemet...(ilyenem még nemvolt)Lehet hogy kérdeztem, de szerinted 200 on a kettő között van különbség ?
-
W.
tag
válasz zolka78 #8629 üzenetére
Már látom, hogy nem lesz egyszerű értelmes obit találni. A Tamronnal már találkoztam, tényleg szép a képe, de valamivel nagyobb obi kéne, meg úgy hallottam sok a selejt, ha eladóak vannak rendszerint azért mert téves a fókusz vagy egyéb hibája van.
Mert gondolom egy kitobit azért mégse kéne, rendszerint amint kézbe veszik az emberek, egyből túl akarnak adni rajtuk, bár ha nem lesz értelmesebb ajánlat ezt választom.
Talán ebay-ről, vagy valami fotóstól kéne szerezni obit, mert hogy 60e alatt/körül nehéz értelmes használt obit találni a neten az nem jó. Főleg úgy, hogy akár még pár hónap múlva lehet túl kell adnom az egészen mert béna fotós vagyok.
Őszintén, nagyon vállalhatatlan pl. ennek a minősége? -
W.
tag
válasz zolka78 #8631 üzenetére
Köszi! Igazából ennek nagyon örülök, kezdő vagyok, eleinte még fontosabb az ár mint a minőség, és inkább legyen kissé gyengébb egy obi de jobb ár/érték arányú. Szerinted kezdésnek ez jó, vagy kell mellé egy másik obi 18mm-től? Mekkora legkisebb távolságra tud fókuszálni ez a tele? Mert amúgy szimpatikus nagyon.
És még valami: ez az obi jó a tele mellé? Tehát pl. ha le akarom fényképezni a szobámat, akkor ezzel az obival ugye nem csak úgy tudok, hogy egy pontra fókuszál, hanem az egész kép is éles maradhat?
Köszönöm a segítséget! -
W.
tag
válasz zolka78 #8639 üzenetére
Igen, rendszeresen tanulmányozom az a topikot, tényleg nagyon jó képeket készít.
A Te elképzelésednek is van alapja, mint a többiekének, meglátjuk mi lesz a vége. Sok ilyen szállingózik aprón, úgyhogy beszerezni se nehézkes.Necc: köszi, amint döntöttem írok!
[ Szerkesztve ]
-
gzola
tag
válasz zolka78 #8639 üzenetére
a sziget kivételével az egész fesztiválszezont 18-55-tel fotóztam végig ha nagylátó kellett, emellett egy MTI-s melónál is használni fogom, rajzolatát imádom annak az obinak, csak az AF-je retek, főleg ellenfénynél. de kompromisszumokat kell kötni.
szigeten egy kölcsön 17-70-et használtam, rajzolatra nem hozza a 18-55-öt, de ugye 2.8 az eleje ami hasznos, az AF-je ennek is retek.
[ Szerkesztve ]
-
SebajTobias
tag
válasz zolka78 #8850 üzenetére
Megint árnyalódik a kép.
Zolka78-ra reagálva:
Ezeken agyaltam még délután... Akkor most a példánál maradva az analóg 100-as obim esetében (ugyanazon a vázon) hátrébb kell mennem ugyanazért a képkivágatért, amit a 160-assal megkapok? A kisebb szenzor miatt?
Ha igen, akkor az analóggal készített kép rosszabb lesz mint a másik? Gondolom más lesz mélység élesség, vagy ilyesmi. (bocsi tényleg kezdő vagyok)Analóg alatt M42-es obikat értek. Most is olyat használok, és ilyen irányban gondolkodom...
-
SebajTobias
tag
válasz zolka78 #8854 üzenetére
Ez lesz az utolsó...
Mivel a gyújtótávolság fix, mi van abban az esetben, ha két ugyanolyan gyújtótávolságú objektívről beszélünk. Mondjuk egy digitális 100-as és egy analóg 100-as obiról. Ebben az esetben az analóg képkivágata egy 160-asnak felel meg a croppoás miatt ha jól értem. Ilyenkor távolabb kell menjek ugyanazon képkivágat elérése érdekében?
Mi történik ekkor
Ugyanazon a vázon természetesen. -
.DLL
veterán
válasz zolka78 #8865 üzenetére
Hát igen, főleg ha valami komoly céges rendezvény, akkor aztán igazán stílusidegen képek is születhetnek.
A halszem nem erre való nyilvánvalóan, nem elég egyszerűen csak kattintásra használni, figyelni kell a görbületeket, a tér formáit. Egy sport videónál meg pl. rádobhat a hangulatra.Igazából ki kéne próbálnom mind egy halszemet, mind egy "egyenes" nagylátót is, hogy melyik jön be igazán, melyiket tudnám jobban kezesbáránnyá varázsolni.
Leírni egyszerű, hogy figyelni kell a tér formáit, stb, de ha a gyakorlat azt mutatná, hogy nem megy, akkor inkább a sima lenne a jobb.
Viszont nincs kedvem 100-200 lepedős tételekkel gurigázni pusztán kísérletezésből, még ha el is adom utána amelyik nem jött be, az értékvesztés miatt akkor is drága tanulópénz lenne.
Tulképp ezért is kérdeztem, hogy ki melyik fajtát ajánlja.[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
rumos14
nagyúr
válasz zolka78 #9025 üzenetére
Camera Kft. a hivatalos szervíz. sajnos a Tamikat nem ők, helyben javítják, hanem megy ki vhová külföldre, és az a tapasztalat, hogy 1 hónapig legalább nem is látod viszont.
lehet, hogy első körben valami fotós szakihoz vinném, nem tudom, Kalocsay vagy Csurgó Laci neve... -
zolka78
senior tag
válasz zolka78 #9031 üzenetére
Megint kicsúsztam a szerkesztési időből. Aki keres az talál, youtube-n az elsők között hozza fel, úgy látszik ez egy széria probléma ennél a típusnál [link]. Viszont igazam volt, tényleg egyszerűen orvosolható a probléma, csak eszközöm nincs hozzá.
Meg ne idd a vizet! Az egy nagyon erős ital, fenn tartja azokat a nagy nehéz hajókat!
-
kepli77
csendes tag
válasz zolka78 #9119 üzenetére
szia!
Köszi a választ, egy másik topicban ahonnét ide küldtek ezt a választ adták:"Canon 18-200, ha mindenes, de ha van pénzed inkább 15-85, annak szebb a képe. Mind2nek legújabb fejlesztésű a stabilizátora, 4 fé értéket tud segíteni és ez nem csak duma..."
ebből 15-85ösről még nem is halottam.
A pénztárcámból kiindulva olyan 75ezrest szánok rá.
-igaz rosszul fogalmaztam, hallottam arról hogy más gyártóknak is kiváló minőségű termékei vannak amik adott esetben ár érték arányban jobbak is lehetnek a canonnál.
-
BiriBum
őstag
-
m3ss
veterán
válasz zolka78 #9115 üzenetére
mennyiert szoktak itthon menni a tamron 17-50-ek? angol ebayen alig talalok hasznaltan, ujan 235 font korul van. de a topicban visszakeresve ugy latom nikonon sok af gondja van, ugyhogy lehet hasznaltan necces lenne megrendelni latatlanban? kepstabilizatorossal mi a gond?
[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
aor
tag
válasz zolka78 #9392 üzenetére
Asszem ami igazán számítani fog az a minél jobb ár/érték arány!
Ha esetleg a használt piacon kifognék egy jó példányt, az lenne az igazi.Egy oldalon találtam walimex obikat, gyanúsan olcsóak itt
Most nézem, vajon jó lenne e vmelyik a gépemre, mert amit elsőre kinéztem, a persze, hogy nem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- AKCIÓKAMERA tartozékok - GoPro Hero 12/ 11/ 10, Inta360, DJI Osmo Action kiegészítők
- Eladó Patona akkumulátorok és dummy akksik.
- Filmes gép gyűjtemény
- 4K UHD autós kamera,dashcam, VIOFO duo,valódi csúcsminőség,SONY EXMOR csip, WIFI,GPS,G-szenzor