-
Fototrend
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
ArthurShelby
addikt
-
Declare
őstag
válasz Gergőke88 #75933 üzenetére
Hasznalt flottas turbo....jajaja, hat az nekem se kellene. Bar nekem a szivo motorhoz sem lenne bizodalmam . Plane egy J astra az tipikusan ilyen kulcsos auto is lehetett....volt olyan ceg, ahol gyakornok voltam es ilyen vol.....hat amit sokan azzal csinaltak Amikor reggel telen sietösen menni kellett, gyors hokaparas a szelvedöröl, aztan nagy gaz, közben mobiltelefon es ugy nehez ugye a valtas, szoval neha 2 esbe 5000 el....
Persze ilyen barmelyik hasznaltautonal lehet, de azert egy kulcsos lizing autonal erre joval nagyobb az esely.
Szoval csak ovatosan
-
Declare
őstag
válasz Gergőke88 #75951 üzenetére
Ez nem km meg varos függö. Az a kocsi, amiröl beszelek, az is egy "projekt auto" volt pl. Videki projektekhez jartunk ki vele. Mindig eppen akinek kellett, ahova kellett. Helyben is kajalni elugrani es akkor is siessünk ugye...
Persze ez nem minden ceges, meg maganszemely is hasznalhatja igy....ez vilagos, de bennem olyan mely nyomokat hagyott, hogy jájj....Meg kell nezni persze alaposan es hajra. Szivo benzines 1,6 azert nem egy kenyes konstrukcio...cserebe persze eleg komoly dinamikai különbseg lesz a K hoz kepest.
-
válasz Gergőke88 #76267 üzenetére
Tudom, főleg a közismert 2.0/136 pacis ami a Focus,Volvo meg nem is tudom mi van még ami ezzel rendelkezik.
Amugy nem 3008-as?diegho
Majd kiderül. Ezzel kapcsolatosan szkeptikus vagyok.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
beg
veterán
válasz Gergőke88 #76397 üzenetére
Az egyik kedvenc rész a toronymerevítő behelyezése. Közben olyan mocskos a motortér, hogy vetni lehetne benne Látni hogy az utóbbi pár évben még egy ronggyal sem találkozott a motortér borítás. De gsi szárny meg opc rács az köll.
[ Szerkesztve ]
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
wwhy
veterán
válasz Gergőke88 #76542 üzenetére
Franc se tudja A napokban mindenki nagyon okos volt, és mondott mindent. Persze a legjobb az, amikor másét fikázzák, illetve a sajátot dicsőítik ....
Pillanatnyi választék szerint a következők maradtak:
- az említett J Astra: ahogy írtátok, torkos borz
- másik J Astra, fura nekem, h Enjoy, és nem multikormány
- egy Corsa D: legtöbbet egyedül utazom, nagyobb távolságokat, tesztek szerint ez a motor erre való
- és egy kakukktojás: C4: a felszereltség miatt, de ahogy olvastam, ebben van minden FAP és egyéb nyalánkságok, szóval lassan törlöm.
- sérülésmentes Auris, Toyotánál vezetett szervizkönyvvelés kb. ennyi.
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
xtevo
őstag
válasz Gergőke88 #77329 üzenetére
Mi a különbség a 105LE és 116LE modell között? Azon kívül, hogy utóbbi ajánlottabb.
Illetve a felszereltségekről van összefoglaló táblázat?upd.
Felszereltségre is köszönöm a választ.
@Luck Dragon & Gergőke88Lesz most egy kis olvasnivaló, keresgélnivaló.
Igények ezek voltak:
"Most állunk autóvásárlás előtt, jelenleg 2 fős a család, de ez később változni fog +2 fővel gyarapszunk remélhetőleg. Ehhez keresnénk már "családi" autót.
Igényeink:
klíma (lehetőleg digit, kétoldali - de ha nem az se tragédia)
elektromos ablak, légzsák, centrálzár, riasztó?, esetleg immobiliser
tempomat
nagy(obb) csomagtér, akár kombi
nagyon extra az ülésfűtés és a tolatóradar de ez nem feltételÉn diesel párti vagyok, feleségem benzin. De győzzétek meg, hogy jobb a diesel vagy engem, hogy nem...
Használat: főleg külvárosi, vidéki, vagy hosszabb utak 150 km+
Összeg: akár 1,5-1,7M Ft"[ Szerkesztve ]
-
válasz Gergőke88 #77333 üzenetére
Erről van egy részletes leírás is. Davee nevezetű személy leírása ez:
Aki H Astra vásárláson töri a fejét, ráadásul 1.6-os motorral biztos, hogy fel fogja tenni a kérdést, hogy melyik 1.6-os a jobb a 105 Le-s Z16XEP vagy a 116 Le-s Z16XER.
Nagyon sokszor felmerül ez a kérdés H Astra-s körökben, ezért készítem ezt a leírást amolyan hiánypótlóként.
Kezdjük a gyengébbik 105 Le-s Z16XEP motorral.
Ez volt az első alap 1.6-os motor a H Astra-ban, ez híres a Twinport szívósoráról, amit szépen reklámoz is az autó hátulján található felirat is.
A motorban van EGR szelep, ami már egy plusz gond az XER-hez képest, maga az EGR szelep és a visszatérő ága idővel tele lesz lerakódással, ami a motor égéstermékéből válik ki és lerakódik a csatornákba és a szelepre. Ez megakasztja a szelepet és nem fog tudni mozogni.
Jobb esetben segíthet egy alapos takarítás, rosszabb esetben tönkreteszi az EGR szelepet és csak cserélni lehet már.
Persze a csere közben szintén alaposan ki kell takarítani a hozzá tartozó járatokat, csatornákat, másképp semmi értelme feltenni az újat.
Továbbá van olyan lehetőség, hogy lefalazzák az EGR szelepet, ez azt jelenti, hogy a szelep és a hengerfej közé ahova fel van fogatva egy lemez kerül be, és a szoftveréből ki kell írni, másképp folyamatosan hibát fog adni.Ezen kívül, szelepfedélben található egy membrán, ami ha átszakad, az alapjárat megemelkedik és szabálytalan lesz, ezen kívül erősen kezdi csipegetni az olajat, ennek itthon a megoldása a szelepfedél csere ami szintén nem olcsó dolog, azonban külföldön lehet hozzá venni külön membrán is.
Személy szerint élőben még nem láttam a szelepfedelet, de a képek alapján szétszedhető a membrános rész és valószínűleg cserélhető, másképp nem lenne hozzá külön membrán. Így viszont olcsón ki lehet hozni a javítását.
Ez a membrán XER-ben is megtalálható, de a hiba valamiért csak az XEP motorra jellemző az eddigi tapasztalataim alapján.Másik szintén XEP "betegség" az elrepedő kipufogó leömlő, mivel együtt van a katalizátorral, ezért a cseréje újra nagyon drága 160-250 ezer ft és a csillagos ég. Hegesztést meg lehet próbálni, de az, hogy meddig bírja már kérdéses. Bontott jöhet szóba.
FONTOS!
XEP-nek volt egy beállítási hibája a kezdetekben. Ha nem volt bekapcsolva a klíma akkor a motor hűtése sem indult el. Mivel a motorhűtő ventilátor összeköttetésben áll a klímával így befolyásolja a működését.
A hiba megoldását anno a szervizekben elvégezték, mindössze egy beállítási problémáról volt szó, Tech2 segítségével át kell állítani, hogy termosztát MAP vezérelt legyen.
Ha nem vagyunk biztosak benne, hogy ez a beállítás helyes-e, szakszervizben mindenképpen érdemes ellenőriztetni, mert meg lehet főzni vele a motort.De folytassuk magával a Twinport szívósorral.
Magát a szívósort úgy kell elképzelni, hogy kettő szívócsatorna van bent, ebből az egyiket egy lamellával/zsaluval lezárták, ami a fordulatszám illetve motor terhelés függően nyit vagy zár (értsd.: mennyire tiprod a pedált).
A lényege a rendszernek, hogy alacsony fordulaton a lamellák lezárnak ezáltal a szívócsatornába beáramló keverék az égéstérben egyfajta örvényt hoz létre, így a motor alacsonyabb fordulaton sem veszít az erejéből.
A kezdeti 16 szelepes motorokról tudni lehet, hogy pörgetni kellett ahhoz, hogy menjen is, ezt volt hivatott kiküszöbölni ez a rendszer.
Ez eddig jól is hangzik, azonban itt közbeszóltak a műanyag gyártás remekei.
A szóban forgó szívósor műanyag, ezzel alapjában véve nincs is gond, mert nem mozog, viszont a lamellákat mozgató rendszer is teljesen műanyagból készült kivéve belül.
Ennek következménye, hogy akarva-akaratlanul egy idő után elkopik a mozgató szerkezet, rosszabb esetben szét is törik, és többé nem mozgatja a lamellákat semmi.
Emiatt az autó hibát fog adni, erőtlen lesz, többet fog enni, szélsőséges esetben le is állhat, illetve nem indulhat. (De ez tényleg szélsőséges eset).
Ennél a motornál ez a hiba előbb vagy utóbb előjön, kérdés az, hogy pont akkor, amikor nálunk van.A hiba annál gyorsabban jelentkezik, minél többet dolgozik az említett rendszer, ez pedig akkor van, ha folyamatosan gyorsítgatunk az autóval állandó terhelés változást előidézve. Tehát „BoyRacer” vezetőknek nem igen ajánlott!
Ha normálisan használjuk az autót ki lehet tolni ennek a rendszernek is az élettartamát.
Abban az esetben, ha mégis bekövetkezik a Twinport halál, két lehetőség van, venni egy bontottat és kicserélni, persze ez is megadhatja magát rövid időn belül, de azért ellenőrizhető a bontott szívósor állapota.
Másik megoldás, ha veszünk egy felújítottat, vannak erre szakosodott cégek, akik átveszik a hibás szívósort és adnak cserébe egy felújítottat garanciával.
Persze nem ingyen ez kb 40.000 Ft-ot emel ki a zsebünkből, plusz a ki és beszerelési munkadíj a szerelőnek.
Z16XEP Negatívumok:
- EGR szelep
- Twinport szívósor
- Magasabb fogyasztás Z16XER-hez képest.Létezik egy köztes motor, amit az Opel az XEP utódjának szánt, azonban ez a porózus hengerfej és egyéb problémák miatt csak kis darabszámban került be az autókba, így nem elterjedt, erről nem is írok bővebben, ez a motor egyébként a Z16XE1 volt.
Most pedig jöjjön az „ellenfél”, a Z16XER motor:
Az XER motor lett az XEP versenyképes utódja, annyira jól sikerült, hogy még mostanáig is gyártják egy frissített változatát az A16XER-t, lényegében a motor ugyan az csak a környezetvédelmi besorolás miatt (első betű jelöli) változtattak pár apróságot a motoron és a programon.
De térjünk vissza az eredeti Z16XER motorhoz.
Ennek a motornak az érdekessége az úgynevezett VVT – Variable Valve Timing, azaz váltakozó szelepvezérlés.
Ezt az Opel (és több másik gyártó) is úgy érte el, hogy a vezérműtengelyen a sima vezérlő kerekek úgynevezett „okos kerekekre” cserélte.
A vezérlés tövében található a szívó és kipufogó oldalon is 1-1 szolenoid (mágnes) szelep, ami a kereket hivatott vezérelni/állítani (másnéven vezérlés állító szelep).A működése lényegében hasonló, mint az XEP-ben található Twinport, tehát terheléstől függően állítja a vezérlés kerekeket, amik a vezérműtengelyeket állítják, ezáltal változik a szelepek nyitásának ideje is.
A másik fontos alkatrésze a rendszernek a két vezérlés kerék, amiről előzőleg írtam.
A szolenoidok és a két vezérlés kerék alkotja együttesen a váltózó vezérlés rendszerét.
Ennek a rendszernek az egyik hátránya, hogy a gyári szolenoid szelepeken a szűrőbetétek több darabból álltak még emiatt el tudtak fordulni, amivel részben lezárták az olaj útját, ilyenkor a vezérlés állítása nem volt megfelelő a terheléshez képest.
Az új verzión már egy darabból van, a szűrő ott nem tud elfordulni.
A másik hibája ami nagyobb gondot okoz, az egy apró visszacsapó szelep a blokk oldalában, ha ez tönkremegy akkor idővel tönkreteszi a vezérlés kerekeit is amiből az következett, hogy a vezérlés nem állítódott megfelelően, és idővel a vezérlés kerekek kikoptak.
Ha ez megtörténik, akkor hallható eredménye van, ugyanis indításkor Opel-es szlenggel élve „traktor” hangot ad, tehát úgy csattog, mint egy dízel.
Kezdetben csak indításkor hallani és 1-2 másodpercig tart, később, ha romlik a helyzet, akkor már folyamatosan adja a hangot és veszít az erejéből a motor.
Az esetek 99%-ban a szívó oldali kerék megy tönkre ilyenkor, ezeknek jelenleg darab ára 55-65 ezer ft között mozog kedvezmény nélkül, bolttól függően.Ennek hibának az egyik megoldása az, hogyha a képen látható szelepet kidobjuk a blokkból és üresen használjuk, vagy kicseréljük.
Maga a kerék is ellenőrizhető, le kell bontani hozzá a vezérlést, és kézzel mozgatva óra mutató járásával megegyezően és fordítva, ha nem áll stabilan, hanem kotyog/mozog akkor sajnos már megkoptak a kerekek és csak a csere segíthet.
Ez a motor kényes az olajra, nem lehet mindenféle Tesco Value motorolajat beleönteni.
Tapasztalatok alapján legjobban a 0W40-es olajat szereti abból is Mobil 1 márkát, és nem 30 ezrenként kell cserélni hanem maximum 10 ezer km-nél, de inkább 8000-nél.Ha már indításkor traktorozik a motor, akkor némileg segít enyhíteni a problémát, ugyanis a 0W-s olaj előbb felér a szelepekhez az 5W-s társaikkal szemben így előbb állítódnak a kerekek és megszűnik a hang, persze ez nem megoldás, csak javít valamit a helyzeten, amíg a tulajdonos összeszedi az ülés alól és a résekből a cserére az összeget.
Amíg viszont nem szól bele a motor működésébe nem szükséges feltétlenül cserélni, de ekkor már a fent említett olaj használata nagyon ajánlott.
Másik ismert hibája még ennek a motornak az olajhűtő. Sajnos megesik hogy az olajhűtő hibája miatt összefolyik a hűtővíz és az olaj.
Ennek szemmel látható nyomai vannak, egyrészt fogy a víz a kiegyenlítő tartályból de nincs nyoma az autó alatt, másrészt a kiegyenlítő tartályban olajfoltok nyomai találhatóak, rosszabb esetben a kupakon megjelenik a "kávéhab" ami a víz és olaj keverékének kicsapódása.Ilyenkor a legtöbb szerelő egyből hengerfejtömítés átszakadását mondja, azonban első körben a szóban forgó olajhűtőt kell ellenőrizni.
Maga az olajhűtő a leömlő/katalizátor mögött található felfogatva a blokkra.
Ha a hiba fennáll akkor cserélni kell a hűtőt és a későbbiekben már nem fog előfordulni ez a hiba, mert az új hűtőnél már kijavították a hiba okát.
A Z18XER motor, teljesen ugyan az mint a Z16XER, a fent leírtak ugyan úgy érvényesek rá.
Ezen kívül a 1.6 és 1.8 XER motorok hajtókarjai megegyeznek.
Abban az esetben ha turbósításon gondolkodnánk, az XER motor tökéletes alap, ugyanis a motor belseje teljesen megfelel a turbósításhoz!
Z16XER Negatívum:
- Visszacsapó szelep hiba
- Elforduló szűrő a gyári szolenoid szelepeken
- Hibás gyári olajhűtőRemélem a fenti leírás alapján közelebb jutottál a döntéshez, ha épp ezen gondolkozol!
Részemről a Z16XER-t tartom jobb választásnak minden tekintetben!
Ezúton is köszönöm Weisz Dániel segítségét és javítását a leírással kapcsolatban!
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz Gergőke88 #77337 üzenetére
Picit az, de megteheti az eladó, mert ha végignézzük a piacot, elég ritka, hogy Magyar E-F-H. Meg az 1.8-as motor. És a Cosmo felszereltségű, meg keveset is futott. Hidd el elfogják vinni hamarosan.
Mondjuk az ötös váltóért kár hogy nem hatos.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
WP14
őstag
válasz Gergőke88 #78021 üzenetére
Amelyik 13 éves autónak nem matt a lámpája, az vagy cserélt már, vagy felpolírozott.
Nem ismerem az AAA autót, mesélj róla milyen tapasztalataid vannak velük!Ezeket olvastam náluk:
Garantáljuk az autó jogszerű eredetét.
7 napon belül kicseréljük autóját, kérdés nélkül.
Minden autón 107 paramétert ellenőrzünk.
Minőségi autókat árulunk, első-második tulajdonostól, szervizkönyvvel.
Hosszú próbautak tesztvezetés.[ Szerkesztve ]
Inkább állva meghalok, mint térdelve éljek!
-
válasz Gergőke88 #79347 üzenetére
Ezzel a 2.2-es motorral mi a gond?
Komolyan érdekelne , mert erről nem sok rosszat olvastam. Csak arról a 2.2-ről ami a legrosszabb 20-motor listáján van. Ami a C veciben és a többi csoda autóban van.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz Gergőke88 #79350 üzenetére
Meg mondom őszintén még a G-ben lévő 2.2-es motor kódját soha nem néztem. Azt hittem ezek között bőven van eltérés mint típus és kategória miatt.
Ha valóban így van akkor köszönöm hogy szóltál.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Gergőke88 #80159 üzenetére
2016 májusában teszteltek egyet a totalcar-on, aminek a négyirányú gomb van a kormányán.
Ha jól néztem a fotókat, az én kormányom ezzel szemben ilyesmi lesz
Lehet, hogy azóta ilyen, amióta felújították az Insigniát?
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-
D@ny7
aktív tag
válasz Gergőke88 #80434 üzenetére
Alkudnák én többet is, de hát nem enged
Meg hát nyilván azon lehet alkudni ami hibás az autón, és azért egy fiatal autónál nem sok hiba jelentkezik általában. Én egyébként bármely eladó helyében úgy adnák tovább egy autót hogy az ilyen alap dolgok rendben lennének. De ez az én véleményem, és érzésem szerint ezzel nem is kértem túl sokat, még ha nevetségesnek is tűnik. -
válasz Gergőke88 #80672 üzenetére
Ezeknél is? Azt hittem hogy a H Astra/B Zafira esetében nyűgös a hatos váltó.
És ezt már a J Astra és kategóriájában eső Zafira esetében már orvosolták és a jelenlegi újdonságok körében is.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Ukrajnai háború
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Gaming notebook topik
- Háztartási gépek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs