-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zizmand
aktív tag
válasz 98bja #192641 üzenetére
Szia
Ugyanilyen B5.5-ös kombink van nekünk is, igaz 1.9 PD-vel. Futómű szerintem nem extra drága (teljes szettet 45k-ért vettem) és nem is annyira érzékeny. Én kompletten cseréltem több mint 60 ezer km-el ezelőtt és egyik lengőkar sem lóg.
Probléma szokott lenni:
- kalaptartó mechanikája szétugrik -> javítható
- kesztyűtartó nyitófüle letörik -> javítható, vagy csere
- kesztyűtartó világítása könnyen szétesik -> igazi ördöglakat összerakni
- ajtópanel tömítés elöregedik, így beázik az ajtóknál -> nem egy nagy dolog, csak időigényes
- a zárak mikorkapcsolói beszarnak, nem érzékeli az autó az ajtó nyitást stb. -> mikrokapcsoló javítás vagy komplett új zár
- ülésfűtés fütőszála könnyen megszakad az ülés tövében, így nem megy a háttámla rész -> szét kell bontani az ülést és újra forrasztani
- variantnál a hátsó ablakmosó csöve a motoron keresztül van elvezetve, ennek a műanyag csonkja eltörik, így berohad a motor + szétáztatja csomagtér zárját is -> komplett ablaktörlőmotor csere
- ablakemelő szerkezet műanyag elemei eltörnek -> komplett ajtópanel csere emelőszerkezettel együtt, nem egy nagy tétel és jóval egyszerűbb
- akksi alatti vízelvezető eldugul -> ki kell tisztítani, kb. 2 perc
- pollenszűrő tálca ömítése elöregedik, így befolyik a víz -> újra kell tömíteni
- hátsó lámpabúra párásodhat -> bontott ugyanúgy párásodik, új Depo tökéletes
- első halogén projektoros fényszóró nem a legerősebb, pláne, ha piszkos és foncsor égett -> felújítás extra időigényés (én megcsináltam 2x is) célszerűbb új Hellat venni, vagy Depot az is teljesen jó és fele annyiba kerül
- hátsó kézifék kar szeret berohadni -> felújítás (nem érdemes) új nyereg vagy bontott jó állapotú
- a műszerfal közepén lévő kijelző meleg hatására olvashatatlaná válik -> ez a konkrét autó kis boardos, ez jóval drágábban javítható, mint a nagy boardos
- a digitklíma légterelőlapát motorjai elkopnak, így a műszerfalban fura kattogó hangokat hallani -> újra kell tanítani a végállásokat, ha nem segít csere (hivatalosan a műszerfalat talán ki kell hozzá venni, nehezen, de megoldható nélküle is)
- ajtópanel kárpitja elengedi magát, lógni kezd -> javítható, de extra időigényes, én megcsináltam mind a 4 ajtót, még 1x lehet, hogy nem csinálnám meg
- az első sárvédő mögött van egy szivacs, ami megköti a vizet és szétrohasztja a sárvédőt, érdemes kivenni -> én kivettem
- a könyöklő eltörik, nem tudom pontosan hogyan (nekünk nincs az autóban), de folyamatosan látom, hogy hiánycikkMost hirtelen ennyi jutott eszembe.
Pár szó linkelt autóról:
Képek alapján ígéretesnek tűnik, szerintem könnyen lehet, hogy tényleg csak ennyi km van benne. Nekem tetszik, annyi, hogy a Highline felszereltség ellenére sok (számomra) fontos extra nincs benne pl. Bixenon fényszóró, tempomat, tolatóradar, levehető vonóhorog, sötétített ablakok. De ezek utólag is viszonylag könnyen pótolhatók. Ha neked teszik én komolyabban is foglalkoznék vele.A fentebb felsorolt hibák szoktak lenni a típus leggyakoribb gondjai, de nem valószínű, hogy neked ilyen kevés km-nél ezek a gondok egyhamar előjönnének.
-
Zizmand
aktív tag
válasz Zizmand #192651 üzenetére
Ezek közül a hibák közül nálunk már mindegyik jelentkezett, igaz 6x ennyi km van az autóban.
Mindezek ellenére szerethető autó és strapabíró konstrukció, nem tervezzük lecserélni. Csak, ha kitiltják BP-ről a dízeleket.Hatalmas a beltere, a kombi csomagtartóba elképesztő mekkora dolgokat lehet bepakolni. Méretéhez képest még 130 lóerővel is jól megy, utánfutóval sem erölködik, fogyasztása is nagyon jó.
A rozsdásodára nem igazán hajlamos, alkatrész is van hozzá minden mennyiségben és minőségben. Ez a típus még nincs agyonbonyolítva, de annyira kellően modern, hogy minden olyan szolgáltatást tudjon, ami miatt ne akarjunk újabb autót venni.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
7zap-rol hogyan lehet mondjuk a lambda szonda cikkszamat kibanyaszni, ha az osszeallitasnal nem irjak oda melle, csak a megjegyzeshez egy rejtelyes 906-05 szerepel? Peldaul: [link]
-
szika87
aktív tag
Sziasztok!
Több csoportban sem tudtak segíteni de hátha itt, a kocsi egy Audi A6 4F.Tegnap este érdekes dologra lettem figyelmes, mindig "auto" módban hagyom a lámpa kapcsolót és ugye az automatikusan felkapcsolja a fényszórót amikor kell, belül pedig a műszerfal világítást állítja annak megfelelően hogy éjszaka vagy nappal van.
És itt jön a probléma, mert este felkapcsolta a fényszórókat, viszont a beltérben nem kapcsolta rá a műszerfal világítást (csak a mutatók világítanak pirosan). Levittem "0"-ra ugye off-ra akkor levett mindent, majd vissza "auto" módra, ekkor felkapcsolta a lámpát kívül és belül is, de sajnos csak egy pillanatra (1-2mp), mert utána megint lekapcsolta a beltér világítást (a fényszóró rendesen felkapcsolva maradt)
De ha ez még nem lenne elég, itt jön az érdekes rész, ha rendesen átkapcsolom on-ra a világítást akkor semmi probléma nincsen, kívül belül rendesen megy. (Mondhatnátok hogy akkor járjak így, de pont azért szeretem az "auto" módot mert nem nekem kell kapcsolgatnom)
Mi okozhatja ezt? Az akkumulátor kb 1 éves és erős (Exide premium 100ah)Hibakódot nem dob.
köszönömWe are here for a good time, not a long time.
-
veterán
Olvasgattam vissza RNS510-zel kapcsolatban, akkor ha nekem a csillagos változat van, az már SSD-s? Tehát semmit nem lehet gyorsítani rajta? Engem is a tolatókamera lassú bekapcsolása zavar nagyon.
Illetve a másik kérdésem az lenne, hogy RNS510-es hozzászólásoknál láttam, hogy vanak térképfrissítések hozzá amit írott lemezről fel lehet tenni. Erről kérhetnék némi infót, honnan lehet letölteni, mit kell csinálni?
Köszönöm!https://tinyurl.com/rasoapro
-
őstag
válasz rasotamas #192658 üzenetére
sok infó itt: [link] meg a folyamat leírása itt: [link]
úgy rémlik, hogy a gyárilag CD-s RNS-eket 2017-nél nem lehet frissebb térképre frissíteni, a DVD-s verziókat igen, de ezt kezeljük fenntartásokkal, mert csak valami rémkép van meg belőle“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
Reggie0
félisten
válasz Mágus2 #192661 üzenetére
Igy szemre nem lattam rajta, de megnezem tukorrel. Elso korben nem is a cikkszamot kerestem, hanem beazonositani probaltam az alkatreszt, mert a 7zap-os keppel nem egyezett meg.
Elvileg ezt csak cserelni kell, nem kell VCDS-ben programozni?
Bosch-t vegyek vagy van ajanlott marka?[ Szerkesztve ]
-
simonjoe
senior tag
válasz rasotamas #192658 üzenetére
A "csillagos" nem biztos, h SSD-s. Ott az LCD megvilágítása már LED-es, e miatt gyorsabb a bekapcsolás. SSD-t lehet cserélni, bár szét kell szedni nagyon a fejegységet, de nem egy agysebész munka. Térkép frissítések még mindig elérhetők a jelenlegi a V17-es, ebből most készült kelet és nyugat EU-s is. A keleti oldalt ritkábban 2 évente frissítik. Én nem javaslom a térkép letöltését, kiírását, mert nagyon macera. Olvass utána! Magam minden évben megveszem a bay-ről, 5eHUF körül, van egy jól bejáratott emberem Litvániában aki jó minőségben küldi, használható. De így is toppon kell, h legyen az olvasód, (komplett vagy az olvasó fej cseréje ajánlott! )mert egyébként nem sikerül a frissítés, továbbá ajánlott a gyári dedikált 5238 FW-t feltolni rá. Ha kell a 17-es térkép szívesen rendelkezésedre bocsájtom.
Joe
-
SANJOe
csendes tag
Sziasztok!
Megpróbálom rövidre fogni.
Van egy golf 6 2011-es 1.6 CRTDI 77kw golfom. 23xxxc Km-el.
Mostanában elkezdett szörnyű hangja lenni és becsörög(vagy csattog) alacsony fordulaton a motor.
A porlasztók korrekciója a 3. Henger kivételével -0.1 és -0.2 körül van a 3. Hengeré 0.4
Égen-földön vadászok hozzá 03L130277B cikkszámú porlasztót de nincs egy darab se.
Az alapjárat ingadozik egy helyben állva régen 0.4l/h-t írt most 0.7-0.8l/h-t ír.
A fogyasztása bő 1 literrel több mint eddig.
Lehetséges hogy a 3. Porlasztó ment el?
Van aki azt mondja hogy ez a korrekció jó van aki sokallja.
Hibakód nincs a motorvezérlőben.
Talán azt tenném még ha hozzá hogy 210000km körül volt egy motorvezérlő csere de azt mondják ez nem befolyásolja.[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
-
SANJOe
csendes tag
-
válasz SANJOe #192667 üzenetére
Volt neki vajh a típushoz való vezérlés rögzítője vagy csak bekrétázta? Ha tényleg csörög és fogyaszt akkor szerintem megugrott a lánc vagy nincs pontosan beállítva. De ez csak az én tippem.
MOD
Jaaa hogy szegény halmozottan hátrányos helyzetű? Tippelni nem merek akkor hogy mi. Egy biztos én nem mernék vele menni.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
SANJOe
csendes tag
válasz bitpork #192668 üzenetére
Motor vezérlő elektronikát cseréltek. A Vezérléssel nincs semmi gond az jelre fordul szépen.
Nem használom leraktam míg ez ki nem derül csak mindenki találgat és nem találok senkit akinek beadnám a kulcsot és addig foglalkozna vele míg kész nincs csak adják vissza sorra hogy hát ez jó cserélj porlasztót nagynyomásút railcsövet és egyéb igen olcsó dolgokat. Amivel alapvetően nem lenne bajom ha rá kell költeni 5-6kilót csak ezek így bőven az autó árát kiteszik egyben akkor már elbontom aztán veszek egy 7-est -
Reggie0
félisten
válasz SANJOe #192664 üzenetére
Nekem azt mondta a szerelom, hogy az ilyen befecskendezos hibak elegge trukkosek is lehetnek es eloszor cserelgetni kell oket, mert van, hogy a hibas befecskendezot a vele fel fordulattal ellentetben levo kompenzalja ki es annak maszik el az erteke, nem a hibasnak. Vagy egyszerre csereled mind, ami a jobb megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
-
Reggie0
félisten
válasz molnarpeter #192672 üzenetére
Fel lehet ezeket ujitani? Nem hinnem, hogy a kikopott anyagot vissza lehetne potolni tartosan.
-
SANJOe
csendes tag
válasz molnarpeter #192672 üzenetére
Elvileg csak a gyári felújított játszik. Mint mondták: nem adott ki a gyár semmilyen felújítással kapcsolatos információt.
Bontottat senki nem vajasolja berakni és én sem szeretném. Ha már ki kell venni ne kelljen újra kivenni mondjuk 50000múlva inkább az új és menjen azzal még 200at.
A kontaktot megköszönném. -
Reggie0
félisten
válasz SANJOe #192674 üzenetére
En ugy lattam a bosch meg a szerszamokat es a gepeket is arulja hozza, nemhogy titkolna. Lasd: https://www.youtube.com/watch?v=KsYp8u-5m
-
Gabesz87
addikt
Tudtok esetleg ajánlani egy megbízható szervizt, ahová fékfolyadék cserére elvihetném a Passat GTE-t? Ma vittem az autót szakrszervizbe, kész is van, reggel megyek érte, de fékfolyadék cserét nem kértem. Utólag érdeklődtem, és azt az infót kaptam, hogy 3 évente nem árt cserélni. Itthon néztem, hogy novemberben lesz pont 3 éve, hogy cserélték, és utólag meg nincs pofám kérni, hogy bocs, mégiscsak csináljátok meg. Meg nyilván olcsóbb is, ha valahol máshol, nem szakszervizben csináltatom meg.
-
SANJOe
csendes tag
válasz Reggie0 #192675 üzenetére
Igen a saját injektoraihoz.
A videóban bosch injektor van de nekem Siemens Vdo kell amire egyenlőre senki nem tudott felújitottat adni vagy felújitani.
Ma voltam egy normális szerelőnél végre. Megnézték rendesen és a 3. Henger injektorának korrekciója nagyon magas. Azt mondták mind a 4et kiveszik,bevizsgálják. Ha csak 1 akkor ideiglenesen beraknak egy bevizsgált bontottat míg nincs új illetve kicserélik a tűzkatikát mindegyik alatt.
Elvileg ezzel megoldódik a probléma. -
macilaci78
nagyúr
válasz Gabesz87 #192676 üzenetére
Amennyire tudom, 2 évente illik cserélni a fékfolyadékot, a gyári első bírja 3 évig.
Én hétfőn viszem a B5 Passatot: hátsó fékpofa és tárcsa csere, fékfolyadék, motorolaj, szűrők cseréje, hűtőfolyadék kiegyenlítő tartály cseréje.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Gabesz87
addikt
válasz macilaci78 #192681 üzenetére
Odaszóltam reggel, no problem, lecserélik a fékfolyadékot is még, délelőtt meg is lesz. Hurrá.
-
bul07
nagyúr
válasz macilaci78 #192681 üzenetére
Már ahol
Dacia 4év az első csere, és szerelő szerint nem is szokták cserélni mert nem kérik az ügyfelek
És nem hiszem hogy a Daciakba jobb fajtát raknának
Én inkább arra tippelnék hogy hogy van megtervezve a fék rendszer, melyik mennyire tolerálja a régebbi fékfolyadékot
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
Nagyon időszerű lenne most nekem a 2012 CFGB 2.0 CRTDI DSG6 passaton:
- Olaj + szűrők cseréje
- DSG olajcsere (+ szűrőcsere vagy takarítás?)
- Haldex kuplung olajcsere (+ szűrőcsere vagy takarítás?) Illetve ez kuplung és diffi egyben, egy olajjal?
Erre a Porsche Hungáriától panoráma tető karbantartással (kérdés mit jelent) kaptam egy kb 200 ezres ajánlatot.
A motorolaj plusz szűrők még a kisebb gond, de:
- Milyen DSG olaj kell bele? Csak gyári?
- Milyen haldex olaj kell bele? Csak gyári?
A tetőkarbantartást leszámítva mennyiből lehet ezt elintézni máshol?
Van egy bejáratott szerviz ahova szoktam járni a 17-ben, dolgozik ott egy rokonom, de fel van tüntetve a honlapukon, hogy automata váltó olajcserét nem vállalnak.
Nincs ilyen általános normális szervízhálózat itthon mint németeknél az ATU ugye?
Bosch car service-ek esetleg? Talán valami kedvezményt kapnék is, mert Bosch-os vagyok. Vagy nagyon hullámzó a minőség? Esetleg valaki szaki BP keleti fele-kelet Pest megye környékén? Tudom, hogy nem szoktatok ajánlani, de esetleg privátban.
Milyen anyagköltséggel és milyen munkadíjjal számolhatok?
Most ha 150 jön ki a sarki ismeretlennél akor oké a márkaszerviz, de gyanítom ilyen 80-100 közt ki lehetne hozni vagy nem?https://tinyurl.com/rasoapro
-
-
veterán
Fú, az igen. Azt értem, hogy márkaszervizhez képest jó az ár, de és nem márkaszervizben?
Illetve jó a márkaszerviz?
Én félek tőlük, mert talán úgy vannak vele, hogy tök mindegy lecserélem-e az olajat vagy csak bepecsételem, mert aki idehozza annak úgyis még elég új a kocsi, úgysem kotlik meg.Ja meg lenne még 2 szilent.
https://tinyurl.com/rasoapro
-
Qru
MODERÁTOR
válasz rasotamas #192691 üzenetére
Azt passzolom. Garis, így csak márkakerbe megy a kocsi, nincs hasonlítási alapom.
Hát nem a szakma csúcsa a márkaker finoman fogalmazva de azért egy olajcserét rájuk lehet bízni. Azt meg, hogy cserélték-e meg tudod nézni. Ha nívón világos az olaj cserélték ha kormos akkor nem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
-
Reggie0
félisten
válasz rasotamas #192695 üzenetére
Hat, itthon a preventiv karbantartas nem valami divat. En is mindig kerdezgetem a szereloimet, hogy mit lenne idoszeru cserelni stb. de kb. soha sem mondanak semmit. Most megneztem a lambda szondat, aztan kiderult, hogy a gyarto 250k-t irnak ra, en meg mar 336-nal jarok. De van olyan tipusa amire csak 150-et irnak. Kerdeztem, h lanc nyulasmerest meg kettostomegu rugo merest nem csinalnanak-e, de azt is max cserelni akarjak, merni nem...
-
addikt
Sziasztok!
Van valakinek itt a fórumon B7-es kombi automata csomagtérajtós autója? 2012-es környéke lenne jó, ahol még az elektromotor és a teleszkóp külön van. Sajnos az én gyárim ki lett dobva és utángyártottam van csak (ami sajnos ugyan olyan rossz, mint a gyári rossz). A cikkszámára lenne szükségem
A kicsire nem adunk... a nagyot meg leszarjuk!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen