-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Valami alátámasztott, leinformálható vagy legalábbis megbízható forrásból származó nagyobb merítésű példa is van erre? Mert benzineseknél más gyártónál se nagyon szokott előfordulni félmillió km-es futásteljesítményű jó ideje (az európai piacon)...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Van egy sanda gyanúm, hogy nem olvastad végig a hozzászólásaimat. Én pont azt írtam, hogy a régebbi, 1980-as és 1990-es évekbéli sima szívó benzinmotorok tartósak, amelyek képesek (megfelelő karbantartás esetén) kifutni akár fél millió km-t is.
A mai modern benzinmotorok viszont közel sem tudják hozni ezt a futásteljesítményt. Tök mindegy, hogy szívó vagy turbó, vagy hogy melyik gyártóét nézed, Toyota, VW, Renault, bármelyik. Pedig hajdan ezen gyártók képesek voltak ilyen tartós motorokat gyártani. Ma már nem tudnak, mert meg kell felelni a környezetvédelmi szabványoknak...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
diablo1984
veterán
Engem ez a 3-4 deci is hát nem mondom, hogy idegesít, de nem örülök neki. Az 1 liternél már instant felújítás kezdődne.....ha tetszik, ha nem! Így is már néztem, hogy lehet egy endoszkópot(vagy mi az a száron a kis kamera) ledugok az égéstérbe és szétnézek bent, hogy milyen a hengerfal és jó kinézet esetén lehet kihúzgálom a dugókat és pucolás, új gyűrűsor után összerak, de inkább nem vagyok az odabentre kíváncsi, mert bár szeretem ezt a kisautót(a célnak is megfelel, gyerekeket oviba hordani, munkába menni és vissza, valamint pecázni és a környéken szaladgálni vele és mindezt kis fogyasztással), de mivel az összes nagyobb autót sikerült eladni a seggem alól(asszony 5 ajtós h astrája maradt, amivel persze el lehetne menni nyaralni-komprumisszomokkal), így vágyok megint egy kombira, valszeg ha szembe jön velem egy közeli jó ajánlat, akkor könnyen elcsábulok, bár a yarisban azt is szeretem, hogy a garázsban körbe tudom táncolni, míg az octavia 2-es faceift kombinál hátul a salgót paszta a vonóhorog, közben elől az ajtót még épp nem lehetett becsukni az orrától, anno a vectra kombinál, meg nem is volt salgó sem hátul és ha ki volt hajtva a vonóhorog, akkor az mikor koppant a falon, akkor sem lehetett az ajtót becsukni még, horog visszahajt, újra betolat és örül, semmi sem fért a garázsba.....
Most egy avensis kombi is ezért nem jönne számításba, de egy corolla kombi, corolla verso, alkalmiban egy sima verso benzines motorral még elképzelhető lenne.... -
Tin
veterán
Melyik? Nekem ezt a kereskedo a vadiuj Corolla TS-re mondta kb 1.5 honapja. Persze ettol meg lehet, hogy nem kotelezo, csak o javasolja, viszont plusz bevetel neki, nem tudom.
A szinten uj Golf-ra a szervizben hulyen neztek ram az elso olajcserere rakerdezeskor. Meg meg is neztek a hivatalos szerviz intervallumot, es azt mondtak, 2 ev vagy 30e km. -
diablo1984
veterán
Na ebben a mi a 3 hengerünkben szerintem több lóerő van mint nyomaték! de azt sem felejtsük el, hogy pl a miénk egy 12 éves elmúlt vas, aminek használni semmiképp nem használ, a futóművét sem erre találták ki, hogy parkettán még manőverezhető maradjon, arról nem is beszélve, hogy a miénk(is) csípi az olajat a toyota közismert gondja miatt, ez pályán fordulaton még jobban fel is tud erősödni! Az biztos, hogy nálam nem fog 140-150-el menni a kisautó pályán, annyira nem fogok vala sietni sosem....
-
L4mie
veterán
Mondjuk a sós levegő tényleg simán korrodálhatja az érintkezőket.
Más: E12-es corollánál látok páracseppeket a bal hátsó lámpabúrában, mennyire bonyolúlt leszedni? Ha olyan mint az estimanal volt akkor hátradőlök de ezt gondolom belülről kell kicsavarozni valahogy.
Dolgok amiket utálok: 1. fórumaláírások, 2. irónia, 3. listák
-
Gaben92
őstag
+ Dluinet:
Ez tuti így van? Nekem a CT hivatalosan élettartamos és koppra ugyanaz a technika mint az Auris. Ettől függetlenül mindenki tudja, hogy minden 90.000km után ajánlott még a szervizben is azt mondták, de nekem az rémlik, hogy nincs hivatalos csereperiódus.apro: Cseréltesd le mindenképp, ölt már meg a nem lecserélt olaj sok bolygóművet. Én most cseréltettem a CT-ben 162k km-nél (150-el vettem frissen szervizelve, most volt az első esedékes) és nekem se volt semmi baja előtte, de jobb az elővigyázatosság és amúgy sem egy nagy összeg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
Ez UK vagy USA modell?
Amiatt fura mert teljesen ugyanaz a hajtáslánc van az enyémben is mint az Aurisban. Itt is közös szervizkönyv van több modellre (GS, IS, CT, LS, RX) és azt írja (képet nem rakok be mert svéd), hogy minden nagyszervíznél cserélni kell (ami 30k Lexusnál) kivéve CT 200h és RX 450h. Magyarországi szervizkönyves CT-k esetén ugyanez van csak magyarul.
Dluinet: jogos az élettartamos dolog.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
90%-ra merem mondani, hogy az a bejegyzés vagy nem vonatkozik a hybridekre (ahogy Dluinet írta nem automata váltó és nem is CVT van a hybridekben), vagy pedig a bal felső sor a kulcs: inspection. Sehol sincs említve, hogy cserélni kell, csak a vizsgálat az meg logikus. Kanadában speciel tudom, hogy 32k mérföld után kell ellenőrizni, hogy nem folyik-e az olaj a bolygóműből Prius 3 esetén, de csereperiódus ott sincs előírva.
Szerk: Látom közben írtál mégegyet. Igen, e-CVT-ként szoktak hivatkozni rá de még a Toyota is megkülönbözteti mindenhol a normál CVT váltóitól amik mondjuk az Avensisekben vannak.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
BeZol
őstag
És ha plug-in, melyik márkának megbízható még a hibrid technológiája? Én eléggé parázok attól, hogy a nyakamba vegyem az elektromos + a benzines/diesel autók nyűgjeit.
Tisztán elektromosak még túl drágák a megfelelő hatótávval és mérettel, olcsóbb phev-nek meg csak az outlander és a v60 jut hirtelen eszembe, de h ezek mennyire megbízhatóak, hát nem tudom. A toyota azért már letett vmit az asztalra, de ha azt mondjátok rendben van xy típus, megyek meglesem azt is egyik nap -
helkis
addikt
Azt a piaci rést miért nem próbálja senki lefedni, hogy utólagosan beépít az aktuális autóba egy ilyen plugin-hibrid rendszert?
szerintem az emberek 75-80%-a beleférne a napi 50-60km-be elektromosan.."Egyedi vagy és megismételhetetlen! Csakúgy, mint bárki más!!!'" - 3Dmarkillers - hwbot.org
-
-
makszi
aktív tag
Ennyire sokat számítana a fogyi? Elhiszem csak nem gondoltam volna.
Ez 12 deci, a dízelnél emlékeim szerint ennek jó ha fele volt a különbség a tél és a nyár között.
No mindegy elégedett vagyok. Amúgy ha nem pálya hanem itt agglomerációban falvak között meg ilyen bolt járatokban nagyon lazán lehet ilyen 5.1-5.5 közötti fogyikat hozni, úgy hogy nem vagyok forgalmi akadály. -
No.01
őstag
Leasing?
Arrol hol lehetne tobbet megtudni, h melyik motort mely modellekbe szereltek tovabba ha azonos is a motorkod akkor volt-e idokozben barmifele fejlesztes?
Tegnap kiprobaltunk egy NX-t es elegge meglepodtunk... Viszont a kereskedo szerint a hetvegere tervezett Rav4-ben jobb a motor mert ujabb es ezert lenyegesen jobb a hatasfoka amibol az is kovetkezik, h bo 1 literrel kevesebbet eszik.
az NX-ben 7.4l-t mutatott a kijelzo. -
makszi
aktív tag
Nem tudom, hogy Techstreammel be lehet-e állítnai? Egy toyota márkaszervízbe voltam és kérdeztem meg, hogy tudja-e ezt a funkciót és ott egy jó fél órás vakarózás után az lett a végső válasz, hogy ez ilyet nem tud.(Hozzátették, hogy a RAV4 tudja )
A cserét nem ajánlották fel -
-
Csabroncka
addikt
A minőség alatt itt most elsősorban arra értem, hogy a sok dolomit miatt gyakoribb a hídháttöltés süllyedés és a kopóréteg is hamarabb öregszik.
De igen, még holland ismerőseim is jelezték, hogy annyira ne sírjak mert igen szépen elvagyunk látva jó minőségű gyorsforgalmival és pályával.....
[ Szerkesztve ]
"in medias res"
-
No.01
őstag
Amennyire en ezt tudom az engedelyeztetes az csak formasag ilyen esetben. A valos kerdes sokkal inkabb, h honnan tudjak az adott alkatreszt kuldeni.
Ezzel soktak sunyitani mert meg a Japan szallitas sem tart orokke, mint ahogy sokan emlegetik. Ha gyorsan kell akkor lehet azt gyorspostaval is kuldeni csak az epp (extra)penzbe kerul. -
makszi
aktív tag
Most hívtak a szervizből, hogy nem cserélik mégse csak így hanem vigyem vissza, mert jobban szétszedik az elejét meg a lámpát meg méregetni akarnak még
Azt mondta egyébként, hogy a lámpatestbe is van vezérlő elektronika, és lehet, hogy ezzel a méréssel meg is tudják "javítani" és nem kell a cserére várni
Majd kicsit elkezdett vádaskodni a tag , hogy nem volt-e sérülve ennek az eleje?
Mondtam hogy ne idegesítsen, mert elmondtam már személyesen is hogy nem és amúgy is már 2 órát elvettek az életemből amíg nézegették azt a szegény kocsit.
Mondta, hogy hát a szétszedésnél számoljak kb 3 órával addig fog tartani...
Ja és 2 hét múlva van időpont a hétre már nincs.[ Szerkesztve ]
-
makszi
aktív tag
Azt nem értem , hogy akkor ma nem volt benn a forrasztó ember vagy mi a fene? Tehát, hogy miért kell még egy fél napot ott ülnöm. Plusz ha végül mégis cserét találnak ki akkor ugye lesz majd egy 3. alkalom is.
Azt hogy érted, hogy nő a garanciaidőm? Ettől szerintem semmilyen garanciaidő nem változik.No.01: Nem akarom én senkinek a rossz hírét kelteni, várjuk meg a történet végét...
[ Szerkesztve ]
-
molnarpeter
nagyúr
Gyakorlatilag nem csinálnak ilyet, nem nagyon hallottam forrasztást márkakerben - alkatrész cikkszám elér valameddig, ha hibás az egység, akkor jön az új és megy a hibás vizsgálatra, ilyesmik. De lehet, hogy közben találtak egy service bulletin, csak elsőre nem találták
Lehet, hogy másik szervizben is rákérdeznék.
-
vzsryl
nagyúr
"Általában egyetlen járgánynak se sokkal több (vagy épp kevesebb) a terhelhetősége... "
Előző autóm 520-at, a jelenlegi 600kg-ot bír maximum, szóval a 415 tényleg eléggé extrém negatív irányban, de szvsz. én sem hiszem, hogy komolyabb problémát okozhat.
megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
veterán
Nekem 2017-es van (111LE), és én 5.3 környékével járok a melóhelyemre ami fele város (Pest) fele lakott területen kívül van. Szóval a fogyival nekem nincs gondom, bár a hibrid miatt biztos le tudnám ezt tornázni minimum 1literrel.
De ha cserélnék is, akkor azért mert tetszik az új. Viszont egy kicsit felnyomták az árat az előző generációhoz képest. Városba persze kényelmesebb lenne a CVT.Amúgy a 125LE verzió rendelhető CVT váltóval. De az nem inkább a Multidrive S névre hallgat? Ami nem teljesen CVT, hanem olyan mint egy hidrodinamikus váltó meg egy CVT keresztezése?
Kíváncsi lennék rá hogy milyen egy CVT-vel összehasonlítva. Úgyis megyek ma a szervizbe, végre azt a nyomorult kerékcsapágyam kicserélik, aztán megkérdezem.iPhone 13 Pro Max
-
Gergőke88
addikt
-
nagyúr
Pardon, ezen korábban átugrottam valamiért.
A hangerő logaritmikusan növekszik, szóval ilyen 70dB körül egy 1dB emelkedés közel másfélszeresen nagyobbat jelent. Szóval élek a gyanúval, hogy ez alapján bizony nagyon is kihallható a különbség, ha az egyikből átülsz a másikba...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Paxker315
addikt
Egyébként, átfutottam a szervizkönyvét, és ami feltűnt: első két olajcsere alkalmával 5W30-ast kapott, utána már 0w20-ast. Márkaszerviz, roadservice. Illetőleg, eleinte elég gyakran volt fékfolyadék-csere, de utoljára 2016 november végén. CVT váltóolaj cserét még nem láttam, elvileg esedékes lenne a hetekben.
lassan 90k km-t érné el, és ilyesmi időpontban lenne ajánlott a váltóolaj csere, gyertyák cseréje. Valamint fékfolyadék, hűtőfolyadék.
Egyéb dolgok, amikre számíthatok a közeljövőben? A féktárcsák-betétek szerencsére újak. Nyilván nem akarnám elhanyagolni a dolgot, hogy tényleg problémamentes legyen. : )
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
Új hozzászólás Aktív témák
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen