-
Fototrend
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12035 üzenetére
Ezek fejlettebbek, mint a gyári olaj.
A gyári olaj" nagyon régi" receptúrával és technológiával gyártják változatlanul.
A gyári olaj is teljesen jó, de ezek már jobbak nála, mert kb 5-10 évvel későbbi fejlesztésűek, modernebb adalékokkal.
Olajcsere 10-15ezer km vagy 1 év. Rövid távok esetén (napi 2×23km alatt) 7500km és/vagy fél év."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
félisten
válasz kw3v865 #12038 üzenetére
Ezt a motort alapvetően úgy lehet kinyírni (és magas olajfogyasztást produkálni), ha kihagynak egy-két olajcserét vagy nagyon gyatra olajat raknak bele. Mivel ilyen fiatal és relatíve keveset futott, esélyesen megkapta a törődést, szóval annyira nem aggódnék...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz kw3v865 #12193 üzenetére
Persze én elvből nem viszem semmilyen szervizbe az autót szűrőcsere miatt, ezt konkrétan bárki ki tudja cserélni otthon.
Ez addig jó, amíg az autót el nem szeretnéd adni, mert ha elviszi a leendő új tulaj egy Toyota szervizbe, hogy kiolvassák az e-szervizkönyvet, akkor azt fogják találni, hogy hát jó ideje nem járt szervizben az autó. Utána már egyéni bizalom kérdése, hogy elfogadja-e, hogy Te magad cserélted a szűrőket.Plusz az esetleges puha visszahívások, szoftveres update-ek, garanciális javítások is ugranak, ami egy 3 éves autónál azért nem haszontalan dolgok.
Itt inkább a Reálszisztémát kellene felnyomni a Toyota Magyarországnál tisztességtelen eljárás miatt, aztán kiderül, hogy vajon megéri-e ilyesmiket megengedni maguknak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
félisten
válasz kw3v865 #12196 üzenetére
Idősebb használt autónál csak és kizárólag az állapot az , ami számít.
Embere válogatja, én 2 évvel ezelőtt nézegettem a használt piacon. Úgy nyitottam, hogy ha normálisan nem volt vezetve a szervizkönyv, vagy nem akart e-szervizkönyv kiolvasásra eljönni a tulaj, akkor élből nem is foglalkoztam tovább az adott autóval...
Szervizkönyvet lehet hamisítani, a tudatosabb használtautó-vásárló pedig ezt tudja is.
Én is láttam olyan szervizkönyvet, amelyet ugyanolyan állapotú pecséttel, ugyanazzal a tollal, ugyan az az ember írt alá több éven át. Nem is foglalkoztam vele tovább, miután a nepper az e-szervizkönyv kiolvasására nem volt hajlandó.
Ráadásul sokkal alaposabb munkát végzek, mint bármely szervizben, teljesen üzemmeleg, frissen leállított motorból engedem le az olajat, és hosszú órákig engedem kicsepegni.
Azért érzed az ellentmondást is remélem, a szervizkönyv nem számít, a gyári szerviz szerinted alapból nem megbízható, de a majdani vásárló majd higgye el neked bemondásra, hogy te gondos gazdája voltál az autónak és minden szükséges karbantartást alaposan elvégeztél magad, mindezt spórolásból...
De ha letelik a 3 év, akkor már felesleges, anyagilag is irracionális döntés.
Vannak kétségeim, lévén egyáltalán nem horror a gyári szerviz az eddigi tapasztalataim alapján. Plusz a különféle szoftveres dolgokat aligha fogod otthon megoldani...[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
pècsimunkás
addikt
válasz kw3v865 #12210 üzenetére
4,5 éve vettem az autómat.
5x szervizeltem a kaposvári Toyotánál, kb 200000 forint értékben. Otthon nem tudom megcsinálni, és nem is akarom.
Ha elviszem privát szervizbe, akkor sem lett volna olcsóbb sokkal, és akkor ugrik az Assistance, ami nekem fontos.
Ha holnap lesz idő, össze adom a számlákat.Amúgy, ha beszorzod a te általad írt összeget öttel, az már nem sokkal kevesebb amit én mondtam. És nem kell dolgozni vele, megy tovább az Assistance, a garancia, és az ilyesmik.
Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #12202 üzenetére
Ez majd akkor lesz érdekes kérdés, amikor Mo-n is bevezetik a Toyota Relax garanciát, ami visszamenőleg garanciálissá teszik a kocsikat akár 10 évig... mint ahogy tették az UK-ban és még sok EU országban is.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
félisten
válasz kw3v865 #12210 üzenetére
56 ezer forint volt a 15 ezres szervizem, most 79 ezer forintot fizettem a 30 ezresnél klimatisztitással együtt. 2019-es Corolla Sedan 1.6 M/T.
Természetesen mindenkinek a saját szempontja számít, de egy 5-6 millió forintos autónál 10-20 ezer forintot spórolni olajcseréknél szerintem bagatel tétel, pláne, hogy elveszíti a lekövethetőséget.
Ugyan ez a dolog a TMPS esetén, nagyjából 50 ezer forintos tétel, kb. 5 évig nincs vele probléma (utána is csak elemcsere kell), ha pedig nincs, akkor ott fog világítani egy sárga visszajelzés a műszerfalon, és adott esetben nem kapsz visszajelzést egy lassú defektnél.
Eredetileg én is 10 évre vettem az enyémet, de most egyre inkább hajlok arra, hogy ha lefutott az 5 éves lizing (emiatt nálam 5 évre szól a garancia), és anyagilag bele fog férni, le fogom cserélni, egyfelől mert a városban a manuális váltó kín, másfelől mert sajnos kicsi a fejtér benne...
Még 1x: nem vagyunk egyformák, mások a nézőpontok...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Ck.
addikt
válasz kw3v865 #12202 üzenetére
A Toyota/Lexus a Relax programjuk keretében 10 év/160 ezer km garanciát ad az autókra, amennyiben márkaszervizben történik az éves előírt; ütemezett karbantartás, így végképp megéri. Kivéve persze jelenleg Magyarország, ahol minden jóból kihagyják az embereket, de elég csak a határ másik oldalán üzemeltetni egy autót, lassan már minden EU/EEA országban bevezetésre kerül(t).
#12162 @Dluinet:
Köszi a tippet, valamelyik nap kipróbáltam egy rosszalkodás erejéig, elég szépet ment a gép, de nem csinálok belőle azért rendszert.#12165 @dj79:
Elvittem végül a Lexushoz megnézetni a futóművet, ők igazándiból nem is hallottak semmit, de megemelték, megrángatták, megmozgatták a lehetséges elemeket, de mindent rendben találtak, minden feszes, nincs holt játék, nem kotyog, szilentek sincsenek elfáradva, szerintük teljesen rendben van az autó. Ezzel akkor el is engedem a témát, ugyanakkor továbbra sem értettem, hogy mit hallottam pontosan és honnan jöhetett.[ Szerkesztve ]
-
-
FeriPapa2
tag
válasz kw3v865 #12242 üzenetére
Köszönöm a hozzászólásokat, de itt nem arról van szó, hogy nem jó a nyomás meg a jeladó össze van keverve. A nyomásokat pontosabban nem lehet beállítani. Hátul századra egyforma elöl is majdnem. A kerekek úgy vannak, ahogy a képeken - le van ellenőrizve. A tavaszi csere óta augusztusig nem volt vele semmi gond. A kerekekről a jelek a második szintre is elérnek, veszem egy RTL433 stickkel az okos rendszeremmel.
Viszem szervízbe mert nemsoká menni kell műszakira, akkorra jónak kell lenni. Csak az a kérdés, hogy pl. lesz-e szoftver fissítés és garanciában megy-e? Mert azt hallottam, ha frissíteni kell, akkor a navigációval együtt lehet csak, azt meg ki kellene fizetni. Hát azt nem szeretném. Mellesleg az egyik oldalon a hosszú nappali ledcsík is kihunyt. Úgyhogy van bajom. Műszakira az is kelleni fog. -
félisten
válasz kw3v865 #12242 üzenetére
Vicces, hogy nem fogod fel mi az értelme. A felhasználók elsöprő többsége sose nézi meg maga a keréknyomást. Sokszor azt sem veszik észre, hogy már majdnem a felnin járnak egy lassú defekt miatt, ami igencsak balesetveszélyes. Mindez élettapasztalat, benzinkutat üzemeltettük jó ideig, sokszor mi szóltunk, hogy nézzük már meg a keréknyomást, mert az biza nagyon laposnak tűnik...
A TPMS jelzi, ha baj van, és ha nem figyelt a delikvens, akkor már csak magára vethet. Ez is egy biztonsági eszköz, mint a biztonsági öv, az ABS vagy a fékasszistens.Hozzáteszem a családban 4+1 TPMS jelzós autó volt ill. van (édesanyám most cserélte le az autóját, így a plusz 1), igazából komoly problémát nem okozott soha, én küzdöttem egyedül az E210-el, amikor magam cseréltem le a kerekeket, és elsőre nem sikerült a TPMS reset.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz kw3v865 #12246 üzenetére
Ha egy biztonsági eszközt ki lehet kapcsolni, akkor azt sokan nem is fogják használni. Elég belegondolni az öv visszajelzésre...
Nem véletlen, hogy műszakin ellenőrzik a működését. Az egy másik kérdés, hogy itthon mennyi autó rohangál egyértelműen szabálytalanul, műszaki ln "áttolt" állapotban...És ismét: egy 4-8 évente aktuális, mindössze ~50 000 Ft-s tételről beszélünk...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12839 üzenetére
Eneos Sustina 0W-20
GM Genuine Oil dexos1™ Gen 2 (GM / Opel DEXOS 1 GEN2)
Total Quartz 9000 Future GF-5 0W-20
Fuchs Titan Syn SN 0W-20
Liqui Moly Special Tec AA 0W-20
Mobil 1 Advanced Fuel Economy 0W-20 API SN
MOL Dynamic Gold DX 0W-20
Motul 8100 Eco-lite 0W-20 API SN
Wolf Ecotech 0W-20 FE
Shell Helix Ultra 0W-20 API SN Plus
Japánban és az USA-ban API szabvány van, ezért nem szoktak meghatározni mást, az API-n és a gyártói jóváhagyáson kívül."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
Soma01
veterán
válasz kw3v865 #12853 üzenetére
Nekem nem jött be az Eneos. Próbáltam a Sustinat is, váltó olajat is. Nem veszek többet. Nagyon hamar, szörnyű hangja lett az autónak tőle. Más márkára váltás után, minden rendben lett. Különösen a váltó olaj volt nagy csalódás és szembetűnő a különbség.
Eneos nekem nem kell többször. Pedig van szemmel látható kedvezményem a SzakalMetalnál.A HTHS kérdésed pedig jogos. Engem is érdekel. De úgy látom az eddigi tájékozódásom alapján, hogy erre csak az előírt olaj szabványok alapján lehet következtetni. Azaz API SL, SM, SN, SN+ esetén 2,6 feletti az igény.
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12856 üzenetére
ACEA előírást minek raknának rá, ha nem európai autókhoz tervezték?
ACEA-nál meg nem tudod hogy A3/B4-04 (2004) vagy A3/B4-21-es (2021) szabványnak felel meg, csak annyit, hogy A3/B4-es. Pedig a két előírás között van különbség."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
nagyúr
válasz kw3v865 #12858 üzenetére
A leírásokban általában nem a megmért/valós HTHS értéket tüntetik fel, hanem csak a szabvány minimumát. Ha félsz az alacsony HTHS értéktől, akkor válaszd a Motul-t, valószínű, hogy nála a szabvány felső határa lesz a valós érték.
Az általam felsorolt olajok nagy része egyben Dexos1 Gen2 szabványnak is megfelelnek, így 3,2 literes turbos (300 lóerő körüli) motorba is bátran be lehet tölteni őket, bírni fogják."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
KTTech
veterán
-
pècsimunkás
addikt
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #13261 üzenetére
Igazában fogyaszthatnának kevesebbet, ha nem akarna mindenki óriási méretű autókat... mert a modern autók nehezebbek, mint a régebbiek.
Az sem igaz, hogy a normál motorok elérték határaikat. A mostani motorok termikus hatásfoka eléri a 40-41%-ot (A dinamic force motoroknál, de jön a Mazda az 50% körüli benzinmotorokkal), a korábbi generáció örült a 30-35% körüli eredménynek. Ennek köszönhetően csökkent a fogyasztás is, de az előnyt elviszi a méret és súlynövekedés.
Ráadásul minden hibrid ugyanezekre a benzines motorokra épül, szóval helyből nem igaz az állításod - ha nem jó hatásfokú a benzin motor, nem fejlesztettek rajta, a hibrid rendszer sem lesz hatékony. Lásd: Yaris MK3 hybrid vs. MK4 hibrid. A kettő közt majdnem 1L különbséget kapok, napi használatban, és a cserénél nem változtak meg a szokásaim... sőt, a motor mérete sem változott (mindkettőben 1.5L-es van, a MK3-ban 4 hengeres régi, még a P2 időkből, a MK4-ben 3 hengeres Dinamic Force), csak erősebb lett (nem is kicsivel - 74LE vs. 91LE). Ráadásul - bár a MK4-ben már a legújabb hibrid rendszer van, ami 130-ig tud segíteni, szemben a MK3-ban levővel, ami 60km/h-nál kikapcsolt - minél jobban nyomom neki, annál nagyobb az eltérés, a MK4 javára. Ez egyértelműen a benzines motor érdemi változásának tudható be (a súlya ugyanis kb. azonos maradt a két autónak).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
félisten
válasz kw3v865 #13261 üzenetére
Fogyasztásban nincs előrelépés. Nem fogyasztanak kevesebbet az 1.2-es, 1.5-ös, 1.6-os motorral szerelt Aurisok, Corollák, mint az E12 hasonlóan motorizált modelljei.
Az 1.2T-vel autópálya-autóút-országút viszonylatban kb. 1 literrel lehet kevesebbet hozni, mint az 1.6-os 1ZR motorokkal. Eleve az 1ZR motorcsalád is modernizálódott, hiszen az 1ZR-FA és az 1ZR-FAE között azért van egy "csöpp" különbség.El kell ismerni, hogy a nem hibrid benzinmotorok elérték a határaikat. Nem lehet már érdemben fejleszteni rajtuk.
Ha el lehet hinni, akkor miért jönnek egyre másra az új és modernebb motorok? 15 éve ha azt mondod, hogy 1 literes turbós motorokkal 140 lóerőt hoznak ki utcai autóba, körberöhög mindenki. Ma meg simán megcsinálják...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz kw3v865 #13272 üzenetére
Pedig rátapintott a lényegre a topictárs...
Amikor ott tartunk, hogy mindenki SUV-ot akar, minél magasabb, minél nagyobb autót, akkor miről beszélünk?A másik történet, hogy egyre több mindent kötelező belerakni az autókba, ami miatt nő a tömegük. A fogyasztáscsökkentés nem csak a motorokból származik, hanem a tömegből, légellenállásból, gumikból, stb. is. Nemrég volt téma, hogy ma már a pótkerék is extra felszerelés. Egyfelől persze pénzügyi vonzata is van, de mivel a szériafelszerelésnek nem része a pótkerék, így a fogyasztási adatoknál a nélkül mehet az autó. Ha a pótkerék, emelő, stb. kimarad az autóból, az olyan 20-25 kg alsó hangon.
Ha már felhozásra került az E120, nos, abból az 5 ajtós legfapadosabb verzió volt 1280 kg az 1.4 D4-D motorral. Az E210 5 ajtós 1.2T pedig 1240kg úgy, hogy 9 cm-el szélesebb (és 5cm-el alacsonyabb), és a fapad is tud jó pár extrát az E120-hoz képest...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz kw3v865 #13282 üzenetére
Az E12-ben alapból volt teljes értékű pótkerék az alapfelszereltség részét képezte, az emelő, kulcs is. Tehát bizonyos téren visszafejlődés is történt.
Volt valaha szükséged rá? Nekem 1996 óta saját autónál nem igazán...
Akkor megéri folyamatosan cipelni és költeni rá?Ha már összehasonlítást végzünk, úgy korrekt, ha benzinest a benzinessel hasonlítunk össze: az E12 a 4ZZ-FE motorral: 1120 kg. a dízel 1190 kg, de igazából mindegy is.
Wikiről néztem, ott csak D4-D volt.
Ezen a téren egyértelmű a visszafejlődés sajnos.
Egy Toyotában sem igazán kényelmes 196 cm-el, én már csak tudom...
Még a Hiluxban sem.
Szerk.: Igaz a ProAce-t még nem próbáltam.Tehát azért nem minden téren lett jobb a Corolla
Én nem is állítottam ilyet. Amit állítottam, hogy fogyasztás, ergonómia, belső és külső esztétika (az E120 és az E110 nem egy szép autó... tudom szubjektív, a húgomnak volt is, és sose értettem... Az E210 nekem irgalmatlanul bejön ), elektronika és persze a biztonság terén ég és föld viszont...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
félisten
válasz kw3v865 #13287 üzenetére
Hmm... az E120 ennyivel több fejteret adott volna? Nekem úgy rémlik, hogy csak a Verso-knál volt tényleg fejedelmi fejtér.
A Carina E-től az E110-es Corollán és a T25-ös Avensison át a Hiluxig mindegyikben olyan hátra döntött ülésben vagyok kénytelen ülni, hogy B oszlop a fejem mellett van...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Qtya123
őstag
válasz kw3v865 #13309 üzenetére
Szintén így gondolom.
Az IS 18 éves. 11 évesen került hozzám és az első dolog volt egy jó minőségű üreg és alvázvédelem. Majd 5 év múlva ismét. Minden tél után pedig alapos alvázmosás. Ennek eredménye, hogy sok hasonló korú társához már hozzá kellett nyúlni, főleg küszöb, kerékjárat részén, ennek viszont semmi baja. Egyedül a motorháztető elején van egy felpörsenés. -
aszamóca
aktív tag
válasz kw3v865 #13312 üzenetére
Mint a sávtartó asszisztens. Gondol egyet, elkezd levinni az útról, majd sípol hogy bajt csinált.
A táblafelismerő felismeri azt is ami nincs, meg azt amit nem kéne.
Helyiségbe beérve is esetleges, hogy mikor kapcsolja le-fel a fényszórókat.
Ezek ilyen kb. megmutatom a haveroknak mit tud(na) a gép, de gyakorlatban nem sok semmi hasznuk van.Nem, nem hangfalnak hívják, gyűjtőnéven hangsugárzónak. A hangfal egy valamekkora tetszőleges geometriájú lapba épített hangszóró.
-
Paxker315
addikt
válasz kw3v865 #13935 üzenetére
akkor mit javasolsz? Tavaly nyáron azért 5-6 naponta gurulgattam néhány kilométert, de, idén nem tudom még, mennyit fogok. Nyáron-tavasszal szinte statikus az odométer, télen meg gyűlnek azé'. Olajcserével mondjuk én nem látom értelmét megvárni a 10k-t, ilyen felhasználás mellett 7k, fél év is teljesen rendben van "nekem".
https://dynotech.hu/ - Új, kultúrált környezet, könnyen megközelíthető : )
-
AXisBOLD
addikt
válasz kw3v865 #14550 üzenetére
Ok köszi
Feleségemnek is az 1.3 van a 2006-os Yarisában és nincs vele probléma. Tudom, hogy ebbe még kétféle 1.3 ment.De jó hír, hogy a nagyobb dual VVT-i motorok nem problémásak, ez nagyban megkönnyíti a választást.
Az ezzel szerelt Aurisokat eddig félve nézegettem.Aurea mediocritas
-
No.01
őstag
válasz kw3v865 #17512 üzenetére
Ahogy irtam, kiindulasi alapnak teljesen jo, de te is latod, h pl a haladas sem ugyanazt jelenti mindanyiunknak Ha magambol indulok ki akkor a haladas szot itthon nem is hasznalnam... bar mar a nemeteknel is egyre kevesbbe. (1-2 havonta megjarom a hanyatlo nyugat tavolabbi reszet igy van nemi tapasztalatom)
Viszont az eredeti gondolatmenet a rozsdara iranyult. Ott viszont az atlaghoz kepest szerintem nem teljesit rosszul a Prius egyik generacioja sem.
Legalabbis ismeretsegi korben van Mazda ami kifejezetten gazos volt a 4. eletevere mire az alvazvedoshoz kerult, de tudok hasonlot a VAG csoporttol is mire 7 eves lett.
Csak h arnyaljam a dolgokat: azon autok amirol en tudok es lattam mind elso gazdas serulesmentes autok voltak es megis...[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz kw3v865 #17512 üzenetére
Már aki kitölti az adatokat... én állandóan vegyesen használom, de nagyjából állandó sebességgel, csak a bent ülők száma változik, de az nagyon, szóval nálam mindig ugyanaz van beállítva - a klíma télen-nyáron megy, mindig kb. ugyanazon hőmérsékleten (bár ez függ attól épp merre tartok: melóba 18.5° télen, nyáron meg 20-22°, ha kirándulunk, akkor télen-nyáron 22.5°)
Mivel felénk a hó maximum import cikk (a hideg sem vészes, max -4-7°, de nem tartósan), így pl. téli gumis fogyasztásról fogalmam sincs, a régi MK3 Yaris HSD-n használtam néhány hónapig 4 évszakost, ott nem volt pl. különbség.
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
AssAssynn
őstag
válasz kw3v865 #17526 üzenetére
Köszönöm a választ újfent neked is és a többieknek is.
A másik kérdésem, hogy kiderült, hogy viszonylag új korában, kb. 5 évesen meghalt benne a vízpumpa, és hengerfejes lett, de ezt még a Toyota garanciában megcsinálta. Szerintetek így érdemes vele foglalkozni? Nyilván egy előélet nélküli autóval is megtörténhet ez, csak ott nem tudod.
"Igen nagy hiábavalóság – mondja a Prédikátor –, minden hiábavalóság!" (Préd 12,8)