-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#82819712
törölt tag
Vicces lenne főleg azért mert itt van AMD-nél a Tegra régi főnöke -
Petykemano
veterán
"Eleve azt csinálnák a memóriakoherenciával, hogy a két GPU-t egynek mondanák a rendszer felé."
Az alaplap szempontjából ez mindegy. Ha ez Pcie slotokokba illesztett két külön kártya esetén megoldható. Nyilván ezt a pcie nem tudja, tehát vagy kéne valami áthidaló elem, akkor viszont a régebbi kártya megtartása bukó és újra felmerül a kérdés: mainstream vásárlóként miért vennél két mainstream kártyát áthidalóval 1 nagyobb helyett?
Marad a szoftveres megoldás. Ahol ugyanez a kérdés megválaszolásra vár.
Na mindegy, ezek szerint akkor Te sem tudod, hogy lenne most valami masterplan ezzel kapcsolatban.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
Van más játék is amin működik? (és nem amd házi pincsije oxide games műve)
Más: elég szerény volt ez a B550 beharangozó amd-től így májusra. Pár 450 tulajt jól felhergeltek kb aztán annyi. Vga fronton meg nulla info.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #46503 üzenetére
Annyiban nem mindegy, hogy hogyan osztod el a PCI Express sávokat. 8x-8x az ideális akkor is.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#82819712
törölt tag
Mert nem tudja még hogy nem szabad AMD alatt fikázni
-
Robi BALBOA
őstag
SLI és CF nincsen, de Multi-GPU van....., van, de mégsincsen, egyetlen egy játékot emlegetnek a neten "Ashes of the Singularity"-t, ahol Explicit API alatt műxik két kari együtt.
Ha olyan könnyű Explicit API alatt összehozni egy AFR-t, akkor miért nem megy egy game kivételével sehol sem?
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Yutani
nagyúr
válasz Robi BALBOA #46508 üzenetére
Valószínűleg annyira mégsem könnyű, és a stúdiók nem akarnak pénzt ölni a plusz fejlesztésbe. Majd ha úgy meg lesz oldva API felől, hogy "it just works', akkor lesz itt másod- vagy harmadvirágzás, de addig nem nagyon. Pedig a 4k miatt jó lenne, és lassan itt a 8k is.
#tarcsad
-
félisten
válasz Robi BALBOA #46508 üzenetére
elméletileg működhet amúgy eltérő gyártók kártyái között is, arra lennék kíváncsi.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Robi BALBOA
őstag
válasz Yutani #46509 üzenetére
Pedig az van hangoztatva, hogy pofon egyszerű a dolog, egy sor kód stb....
Pontosan, mostmár alap a 1440p és nem ritka a 4k sem és nyakunkon a 8k(VR-ről meg ne is beszéljünk), aztán mikor jut mindenkinek eszébe telibe sz..ni a többkártyás rendszereket, pont a legjobbkor.(#46510) b. : Na arra én is, mondjuk én már azzal is megelégednék, ha csak annyira menne a dolog mint régen Dx11-el, a jobban megírt gaméban.
Tuning mindenek felett! Legjobb a Legrosszabb! by Karesz:) , Én: és mivel iszod a Vodkát Karesz? Karesz: Hát,Ö?!?> Haverokkal!:) , Nem az a lényeg honnan jössz, hanem, hogy mit ISZOL!!! by-Bekő Lacika- /Abit és Fatal1ty alaplapokat Keresek!/
-
Petykemano
veterán
válasz Robi BALBOA #46511 üzenetére
Én nem bánom, hogy az Alternate frame rendering eljárást elengedik. Én ugyan nem próbáltam sose, de a negatív oldalon a megnövekvő frame time áll.
Szerintem a képernyő felosztása jobb megoldás.
Nyilván itt meg az a kérdés merül föl, hogy hogy ossza el a képernyőt a rendszer a két akár különböző kapacitású gpura és mi van, ha a képernyő bizonyos részein más jelentőségű esemény történik.
De. Azon gondolkodtam el, hogy ha már van variable rate shading, ami ugye arról.szól, hogy a kép bizonyos részeit valamilyen szabály alapján felosztja részletesen és kevésbé részletesen renderelt részekre, akkor vajon nem oldható-e meg ezek multigpu-s kiszervezése. Mondjuk akár IGP-re.
Persze ez továbbra is szoftveres megoldás.
Azt gondolom, valamilyen megoldás biztosan lesz. Szerintem az a terv, hogy a 8k raytracing felhőben valósul meg, mivel ehhez még nincs elég erős kártya. Viszont a cloudban egy 30+ magos gépben van 4 erős gpu is. Az bármit elfuttat, csak kell hozzá szoftver. Tehát meg fog sztem valósulni az a skálázódás is, hogy egy játék több gpun. Ráadásul úgy, hogy igény szerint. Nyilván ahogy most futtathat egy gpu több játékot, mert nem minden kliensnek kell a gpu minden erőforrása minden időpillanatban, többgpu rendszerben is bizonyos képkockákhoz kellhet 3 gpura való skálázódás, másikra elég lehet csak 2.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Robi BALBOA #46508 üzenetére
Egy csomó DX12/Vulkan játékban működik. Az új Frostbite címekben, az Asura motorban, stb. Ezek a motorba be vannak építve, és onnantól kezdve minden játék támogatja.
Az Ashes of the Singularity azért van kiemelve, mert az nem WDDM-es AFR-t, vagy linked adapter módot használj, hanem explicit multiadaptert, és emiatt képes úgy több GPU-t is kezelni, hogy azok eltérő gyártóktól is származhatnak. A többi játék valamilyen AFR mód csak, vagy a WDDM-es beépített megoldás, vagy egy egyedileg megírt linked adapter.
(#46509) Yutani: Annál könnyebben sosem lesz megoldva az AFR, hogy a WDDM erre vonatkozó funkcióját meghívod pár sorban, ha a motor nem tartalmaz sok interframe kommunikációt. Ennél minden megoldás csak nehezebb.
(#46510) b. : Az csak explicit multiadapter módban működhet, azt sokkal bonyolultabb megcsinálni, mint a linked adapter vagy a WDDM-en keresztüli AFR-t. Nem is igazán foglalkozik vele senki sem az Oxide-on kívül. Az explicit multiadapter ugyan egy marha jó megoldás, mert gyakorlatilag bármit megenged a több GPU kezelése szempontjából, de ennek az a hátránya, hogy ezt ki kell találni, fel kell építeni rá egy megfelelő futószalagot, és implementálni kell a motorba. Na ez nehéz. Az rendben van, hogy az Oxide megcsinálja, de a világ legjobb programozói dolgoznak ott, máshol erre se pénz, se kapacitás, se akarat. Emiatt használ sokkal egyszerűbb megoldást a többi motor.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#82819712
törölt tag
Az a durva hogy mennyire megy a sírás meg életvég ciklusba vagyunk és közbe meg 25%-al nőtt januárhoz képest az eladás.
AMD 7825 db --> 9820 db
Mindfactory jelentés
Persze statisztikailag vannak benne viccek az 5600XT örtszörösére nőtt
de jól mutatja 5700 hoz meg 5700XT-hez képest mennyire elbaltázott kiadás volt. Itt nem vevők az emberek az NV féle 6GB-ra.
A 290X óta 8GB-on vagyunk és az jó... -
TESCO-Zsömle
félisten
válasz #82819712 #46514 üzenetére
Én amiatt sírok, hogy legutóbb ~70k-ért vettem a Crosshair Hero lapomat, a mostani szériából ugyanez 150k. A Vega volt anno 260k 0day és már az is fájt, a 2080Ti 500k fölött jött és még most is 400k környékén mozog. Ez itt így 2-3 év leforgása alatt, nekem meg jut évi 7-10% béremelés. Nem tudok lépést tartani, a hobbim -anyagi oldalról nézve- szépen elsétált mellettem és még csak zsebkendőt se dobott, hogy abba fújjam az orrom sírás közben.
A jelenlegi az utolsó csúcsnak nevezhető gépem, amit meg tudtam engedni, számomra itt a vége a bulinak, keresnem kell új elfoglaltságot.Sub-Dungeoneer lvl -57
-
Busterftw
nagyúr
válasz TESCO-Zsömle #46515 üzenetére
En ugy nezem legtobbszor, hogy mennyi idore szolgal ki valami.
Nalam 3. eve van 550 euros gtx 1080, az 15 euro havonta, annyit a Netflix is elker, mas meg a triplajat elcigizi. Plusz ha mar van egy viszonylag jo gep, akkor maris olcsobban josz ki, mert eladod.
Most mar keves lesz, majd valtja a 3xxx szeria. -
Carlos Padre
veterán
Genyó vagyok, ha hülye vagy megmondom.
-
#82819712
törölt tag
válasz Carlos Padre #46517 üzenetére
Ez azért erősen magyarázatra szorul, soroljuk fel a tényeket.
1.Mivel AMD CPU-t és GPU-t is gyárt nagyon komoly gyártókapacitása torult fel a TSMC-nél. Ennek az egyik áldásos hatása hogy kötöttek egy szerződést és egy új 5nm eljárást csak AMDnek fognak gyártani, a "Zen 4" már ezen készül majd ami teljesítményben jobbas skálázódik mint a sima 5 nm.
AMD TSMC iránti igénye 20.000 db 12 hüvelykes ostya havonta.
2. A TSMC 3nm 3hónapot csúszik. (1,5 trillió tajvani dollár WOW)
3. Az első megrendelő aki akarja az új csíkszélességet mindig licitálnia kell Huawei-t már kiszervezték marad Apple és a Qualcommn, meg kell megküzdeni az árban.
Tehát ált. akkor jön valaki ha az IPhone egy kissebb csíkszélességre váltott.
Ha megküzd akkor 3080 borítékoltam 500 e. Nem a TI !
Ha nem akkor megvárja szépen ő is a sorát.
4. NV Samsung 8 Nm-en jön a nextgen Gamer kártyáival ha csak a bőrkabátos 14.-én 4 nap múlva mást nem mond.
5. HA ez a cikk most arra utal hogy a 4080-al mi lesz jajj az még igen soká lesz, de a kiszorítást itt akkor sem úgy értsd hogy "adj király katonát" és majd szakítanak. Ez a gyártás kapacitás már lefoglalásra került, amit ő tehet hogy a TSMC felépülő új üzemeire jelenti be az igényt. Tehát max azt tudná megakadályozni hogy AMD ne legyen 70%-os a mostani 30% helyett de ezt az is akadályozná hogy a saját CPUjain AMD nek sokkal nagyobb a haszna és itt még a képbe Intel is becsorog valahol.
6. és végül de nem utolsósorban NV-nek valóban kell a gyártókapacitás de ez nem úgy értendő hogy Mindfactory mostani havi 585 db 2080TI-je hirtelen 21-ben 5000 3080TI-re nő.
Inkább úgy hogy az 5nm az Ampere utódjának kell 5nm de főleg a Mellanox felvásárlásával gondolják új területek megszerzését, és itt nem a gamerre kell elsősorban gondolni.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Carlos Padre #46517 üzenetére
Az NV nem tudja az AMD 5 nm-es kapacitását lefoglalni, és fordítva sem, mert nem ugyanazokon az 5 nm-es node-okon fognak gyártani.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz Carlos Padre #46517 üzenetére
PcWorld-el óvatosan, ott időnként olyan kreténségek vannak amihez képest a wccftech smafu :XD
-
TESCO-Zsömle
félisten
-
unrealnoise
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #46515 üzenetére
Szerintem meg a gyártók szimplán durván extrém igényeket is elkezdtek kielégíteni.
Ki a fenének kellett volna régen ~6 kamerával felszerelt okosteló?
Most még is veszik egyesek.
Amúgy meg elég durva hardvered van, egy 2080Ti nagyon-nagyon sok mindent elvisz majd maxon - legalább 60 FPS-el - még egy ideig.
Én úgy tervezem, hogy a 2070 Super kártyámmal akár ezt az egész "konzolgenerációt" is ki tudom húzni, úgy értve, hogy addig akár kártyát sem cserélek a PC-ben...
Most is Forza Horizon 4 144 FPS lazán megvan, gondolom akkor az FM8 és a köv Horizon is lazán elmegy majd 100 FPS-el, és bizony a 60 még mindig totál játszható állapot, szóval akár az FM9, és az FH6 is tök játszható lehet FHD-n.
Senki nem szegezett fegyvert az emberek fejéhez, hogy márpedig neked 4K-ban, 600 FPS-el kell játszanod.
Persze lehet én sem várok olyan sokáig, és lakásra is győjteni kellene, de simán lehet eladom, rászánok X pénzt, és megint lesz egy garis, kevesebbett fogyasztó, jó kártyám.
Szerintem a számok meg azt mutatják, hogy játszani ma olcsóbb, mint valaha.
Bundle csomagok, Steam akciók, stb. A PS4 sem véletlen lett azért akkora siker, az a nyitóár elég jó volt...
Ugyanez igaz majdnem minden szórakoztatóipari termékre. Régen egy VHS kazetta kölcsönzése mennyibe fájt? 150-300 Ft darabja. Egy film.
Ma meg itt a Netflix meg a HBO Go mennyi mindent kínál, mennyiért...steam / trakt.tv ID: unrealnoise
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz unrealnoise #46523 üzenetére
A 6 kamera egy cheat, egy kerülő, mert telefon méretbne egyetlen kamerával nem lehet megoldani a dolgot. Külön kamera van a makró fényképekhez, külön a teléhez, külön a portréhoz, stb. Ahol átfedés van, ott pedig SW-esen fésülik össze a különböző kamerák képeit, hogy ezzel is növeljék az elérhető kép minőségét.
Veszik, mert nem tudod nem venni és mert sokaknak nem opciók a cserélhető optikával felszerelt tokok.
Nincs 2080 Ti. Az pont 300k-val volt több megjelenéskor, mint amennyit egy VGA-ra költeni tudtam. Vega 64 van. Az is marad. Nem tudok fél millióért VGA-t venni...
Most raktam össze gépet unokatesómnak. RX5600 XT, 2600X, 16GB ram. Mindenne legyütt 500k fölött álltunk meg. Az egyetlen úri huncutság a 80k-s hűtés volt, mert kellett az RGB. Nem mondanám olcsónak...Sub-Dungeoneer lvl -57
-
félisten
válasz TESCO-Zsömle #46522 üzenetére
Szerintem totálisan az. Egyszerűen elfoglalnak bizonyos kapacitást mert arra tervezik meg az architektúrát. Gondolom Nv is észbekapott hogy Samsung azért ott nem tart mint TSMC. TSMC sem akarja elveszíteni a Zöldeket mert zsíros falat. Mondjuk úgy hogy kölcsönösen jól jártak.
Még közre játszhat az is, hogy Intel is jön a MCM rendszerével valószínűleg AMD is, Nvidia is.Elég sok minden múlhat a csíkszélen és annak minőségén, WoW vagy egyéb dizájn esetén. Nem nagyon lehet hibázni szerintem az elkövetkezendő 2-3 évben a professzionális szegmensben semelyik gyártónak.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GeryFlash
veterán
válasz TESCO-Zsömle #46522 üzenetére
Magyarországon Prohardveren kívül nincs hardver szaksajtó. Nem túlzás. Nemhogy ABU szintű újságírok nincsenek, de a Chip+PC WORLD + ipon.hu hwsw.hu újságírói szerintem nincsenek a szakmai topikok top50 fórumózaja szintjén.
Hi, i'm new to APHEX TWIN, so i was wondering how much the IQ requirements was to enjoy his stuff. and understand all the underlying themes, because its really complex stuff. I have IQ of 119 but i heard that you need atleast 120 is it true?
-
unrealnoise
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #46524 üzenetére
A kamerák okát értem. Fotós suliba jártam. Azt, hogy mire kell ennyi az embernek, már kevésbé. Mire is kell nekik akkor? Instára? Nevetséges. De veszik.
Vannak tartalomgyártók, akiknek oké lehet, hasznos, stb, kivált egy fotós eszközt is bizonyos esetekben. De a többségnek hót felesleg.
GPU: Jah, értem bocsesz, nem figyeltem eléggé.
Sok az 500, de azért az a gép pl. jóval több, mint egy PS4 vagy egy X1. Persze jóval többért is... De még hosszú évekig kiszolgálhatja egyes alkatrészei.
De ettől még tartom amit mondtam.
A vízhűtéseket sosem értettem, pedig volt hogy agyaltam rajta. De aztán rájöttem, hogy halkabb nem nagyon lesz a gép, mert két-három venti úgy is dolgozni fog a proci hűtéséért.
Akkor meg minek? Hogy legyen egy szép ledes kis valami a CPU felett?
Sokba fáj, plusz nem sokkal halkabb, mint egy jó léghűtő, és hát hibalehetőség is több.steam / trakt.tv ID: unrealnoise
-
#82819712
törölt tag
válasz unrealnoise #46523 üzenetére
Na kezdem az ON-al mert utána én is beszállnék az offba
Önfelfedező jelleggel holnap mindenki hírbringerkedhet egyet.
Megadom a GPU open szupertitkos címét
gpuopen.com
Itt lesz holnaptól napi egy bemutató egyelőre csak ennyi fogad
printf("Hello, Developer!"); azt hiszem ezt nem kell elmagyarázni programozó barátaimnak.Én magát a 2080TI-t már user errornak tartom, régen egy Titán volt 1200 dollár és hujujj de kiakadtam rajta most a vizes 2080TI 1490 és veszik... valami nem oké a világgal. és nem NV-vel van a baj hogy már majdnem 800 mm2-es cippet csinál hanem hogy valaki megveszi ennyiért. AMD ugyanúgy ráűlt erre a lóra mert a Vega 4096 shadere 650 dollárral jött ki, most a 2300 shaderes közép kat kártyákat árulják .. na mindjárt mondom iponon asus rog 5700Xt 189 ezer ft.
ez nem normális dolog. Egyszerűen nem kellene már ezeket ennyiért megvenni. a fél millás Iphonekat sem, bocsánat a 6-800 ezres széthajtható okostelefonokról még nem is írtam
Tehát visszatérve a 2080TI meg a 2070 nem túl jó példa. Inkább vegyünk egy 1080TI-t mert ott jobban látszik hogy már nem lépett fel az RT dobogóra és hiába gyors de technikailag már elhal ha bedurral a konzolnál és a AMDnél is a gyakori RT.
és valószínű lesz pár ilyen tech váltás még mivel már rdna 2 ,3- ról is beszélnek a roadmappokon. a PCI E újdonság nem hatott meg senkit de ha ssd/ ssg/ optane rákerül a kártyákra/konzolokra és az új kess rendszer megint sok régi kártya fog meghidalni adatmennyiség gondok miatt.[ Szerkesztve ]
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz unrealnoise #46528 üzenetére
Igazából a sokkamerás teló poénja az lenne, hogy elfér a zsebedbe és kb 5mp alatt csinálsz elfogadható minőségű képet szinte bármiről szinte bármilyen körülmények közt. Megörökítendó a spontán pillanatot. Egy DSLR-rel azért nem ennyi idő, míg megkeresed a megfelelő obit, felcsatolod, beállítod és katt. Én úgy tudnám mondani, hogy kameránál te mész a pillanathoz, míg telefonnál a pillanat jön hozzád, bejelentés nélkül. Nekem néha még az is sok, amíg betölt a telefonon a kamera SW, mert mondjuk addigra elfut, elrepül, elgurul, vagy éppen én, ha buszon állva látok vmi érdekeset.
Vízhűtés egyik lényege, hogy sokkal nagyobb hűtőfelületet tudsz rápakolni, mint ami helyileg a hűtött alkatrészeken elférne. Lehet, hogy ugyanúgy 2-3 venti van a hűtőn, de a méret miatt előfordulhat, hogy terhelés alatt, azok nem 1000-1500rpm-en forognak, hanem max 600-800-on. Amásik előnye, hogy több alkatrészt tudsz hűteni, ami jobb hatékonyságot jelent, mert olyan, mintha a nyugalmi állapotban levő GPU hűtője addig hűteni a CPU-t is.
A komolyabb blokkokban nincs világítás, mert egészében rézből vannak.
Nem keverendő a vízhűtést a játékvizekkel (AIO).Sub-Dungeoneer lvl -57
-
unrealnoise
senior tag
válasz TESCO-Zsömle #46530 üzenetére
Ezt értem. De akkor is, hova, kinek a fénykép? Instára? Magadnak? Ki kiváncsi pár jól sikerült képre, amikor millió meg millió egy készül a neten naponta? Jah, hogy haver like-olja instán, aztán soha a többet ne nézzen rá majdnem senki? Régen még ért valamit egy fotó. Ma meg csak megrántja az ember a vállát rá. Remélem érted, hogy értem.
Más az, amikor persze valakinek ez a hobbija, ezért vagy ebből él stb. De szerintem meg rohadt nagy butaság, kb "csak ezért" veszenek új mobilt az emberek. Nyilván ez erős túlzás, de ez az utóbbi évek slágere, ez elvitathatatlan.
Tartom magam ahhoz, hogy a legtöbb komoly telefonon lévő kamerákat a nagyon nagy többség nem használja ki. De veszik. Mert trendi. Sőt, lassan ott tartunk, hogy lehet nem is vennéd, mert nem kell, de adják, és kifizettetik veled. Ha modern telót akarsz, jó kijelzővel, akkuval, hardverrel, akkor a kamerákat is ki fogod fizetni...
A gyártók ezt ki is használják...
Amúgy meg nem is szeretem ezeket a telókat, pl raktárban melózom, de ha túrázom, akkor is koszolódhat, karcolódhat a kamera lencse, hiába van tokban, ha folymatosan a zsnedben van, ide rakod, oda rakod, stb... Egy kompakt fényképező legalább fényképező is marad egy ideig. Csak hát azért meg ma már ki fizet külön? Pedig lehet megérné inkább azt venni...
Értem én a vízhűtés ilyen szintű előnyeit, de jujj, 80 ezerért?Én még az ilyen 30-50 ezres kategóriát is sokallom. A 9700k így is elég hűs egy jó kis 15+ ezres léghűtővel és jó házal.. OC-val együtt is.
2600x-ra amúgy pláne semmi értelme nem volt amúgy a hűtésnek, az egy elég hűs processzor...
[ Szerkesztve ]
steam / trakt.tv ID: unrealnoise
-
TESCO-Zsömle
félisten
válasz unrealnoise #46531 üzenetére
Én pl autób*zi kollegának szoktam mutogatni, ha "találok" egy jobb vasat. Mikor fácánt, vagy csibéit terelő kacsát lőttem hazafele, azt meg a kolleganőm kultiválta. Kinek mit. Nincs instám, se twitterem, face is csak a messenger miatt, nem töltögetek fel magamról dolgokat, em irkálom, hogy mi jár a fejemben.
Csak mikor a jóisten/sors/pillangó hatás/káoszelmélet dob valamit a mindennapok monotonitásába, akkor néha azt jó megosztani másokkal. És ha már itt a kamera a telefonba, akkor inkább egy kép, egy videó, mint egy fél mondat.
Igazából választásod nincs, mivel minden csomagban van. Akinek a faxa kamera kell, annak ugyanúgy ki kell csengetni a 300k-, mint akinek a jobb kijelző, erősebb proci, akármi kell. Nem lehet szétszedni.
Sub-Dungeoneer lvl -57
-
KKK-007
tag
Sziasztok.
A videó kártyám egy RX 570-es. A szoftvere tegnap óta ezzel az üzenettel bombáz:"Hiba
A kompatibilitás ellenőrző offline vagy nem áll rendelkezésre internet kapcsolat."Nem állítottunk semmit, de azóta a játékok teljesítménye is visszaesett.
Mi lehet ez?Ja és minden játék indításkor "pittyeg" a gép...
Üdvözlettel: J
[ Szerkesztve ]
-
Simid
senior tag
válasz KKK-007 #46536 üzenetére
Szia!
Itt vagy Itt tedd fel inkább a kérdést, mert ebben a topicban a jövőben érkező fejlesztések a téma. A linkelt topicokban nagyobb eséllyel kapsz választ.
(Ha először írsz egy topicba, akkor javasolt elolvasni az első hozzászólást, hogy biztos jó helyre és megfelelő formában írj.)[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Nem csodálom hogy ha elolvasta az utolsó oldalt nem tudta milyen szoba ez ...
Felkészültetek indulhat az ON ?
Feltöltődött a GPU OPEN oldal mégpedig a következőkkel.
Eddig egy azaz egy függvény árválkodott a a FidelityFX könyvtárban. Ez a CAS volt ami a a kép élesítésére és opcionális méretezésére szolgált. Ez "tudott".
Nos megjöttek a barátai.
A FidelityFX család négy új taggal bővült. Lássuk is kik ők.1. SSSR
Egy nagy élethűségű tükröződés a jeleneten.
link mögött csúszkával összehasonlítva látható az eltérés.2, CACAO
A fizikailag pontos megvilágítás kiszámítása túlságosan számítástech. igényes és drága ahhoz, hogy valós időben meg lehessen valósítani ez egy ambient lighting modell ami a jelenet közvetett fényét modellezi.
Ez az UFÓ sisak vagy mi egészen mást mutat, szürkületire veszi.3.LPM
HDR, "wide gamut tone", "gamut mapping" gamma leképezése
támogatja az FP16-ot is.
Jaj de ismerős ez a lámpaaa.4.SPD
Ez a MIPlevelt-et használja amit akkor használunk ha nincs nagy felbontású textúrára feltétlenül szükség (távolban lévő, csak néhány pixeles objektumok.) Utófeldolgozáskor vagy textúra létrehozásának felgyorsításához.[ Szerkesztve ]
-
#82819712
törölt tag
Tyíha senki ? Biztos mindenki Abu cikke alatt kommentelt.
SSSR a szegények Ray Tracing-e
FEM FX-kapcsán (Finite Element Method) tudjátok az az unreálos gumikacsa emuláció
Megnéztem az öreg király Demót hogy össze tudjam hasonlítani a TressFX-et 4.1-ben, de ez már egy másik történet.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
válasz #82819712 #46539 üzenetére
Engem nem lep meg, hogy ezek az eljárások nem izgatnak senkit. Ebből nem lesz királytermék. Szerintem az nvidia találgatósban sem beszélgetnek a Gameworks eljárásairól, talán egyedül a DLSS üti meg a mércét, mert az növelheti az FPS-t.
(Persze azon el lehet dünnyögni, hogy a google, a MS és a Sony ebből esetleg hasznosít valamit, amit aztán a PC-n a Gameworks miatt kidobnak.)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #46540 üzenetére
Nagy tévedés. Egyrészt a GameWorksről már azért nem beszélgetnek, mert lassan kikopik a játékokból. Nem működik úgy az effektek beépítése, hogy black box az egész, és a motort kell módosítani, hogy működjön. Erről az Ubisoft tudna mesélni az AC: Unity és a GeometryWorks kapcsán, ami be lett harangozva, de sose jelent meg: [link] . És nem egy ilyen aktív Gameworks projekt fuccsolt be, hanem csak az Ubisofton belül a tervezet implementációk kétharmada sosem lett megcsinálva. Egyszerűen nem működtek, és a működés elősegítéséhez az NVIDIA nem volt hajlandó módosítani a forráskódot, a motort pedig hónapokig tartott volna átírni, hogy eredményt érjenek el, és rohadtul nem támogatta a kiadó, hogy a játékok motorját alapjaiban módosítsák, amikor maga a játék már ki van adva.
Ugyanakkor a GameWorks nem volt egy halott ötlet, csak ahogy megvalósították az alapvetően akadályozta, hogy ebből bármi is legyen hosszabb távon. Ha az Ubisofton belül az erre irányuló projektek kétharmada kaszát kapott, akkor az egészen rossz arány, mivel egy csomó pénzt költesz olyan dolgokra, amiből végül nem lesz semmi. Ezért sem erőlteti már az NVIDIA sem, mert nagyjából mindenki rájött, hogy egy masszív pénznyelő az egész, aminek sokszor eredménye sincs. Effektíve hasznosabb az erre szánt pénzzel befűteni a stúdiók épületeit.
A GameWorks viszont pont a FidelityFX alapötletét adta, mert az NV jól látta, hogy a stúdiók mire vágynak, csak nem értette, hogy mennyire fontos a nyílt forráskód. Az AMD tehát nem tett mást, mint lemásolta a GameWorks koncepcióját, csak éppen a sokat kritizált hibái nélkül, amik miatt nem tudott például megjelenni a GeometryWorks az AC: Unity-hez, ésatöbbi. Ez egyelőre sikeres, mert a CAS-t rengeteg cég implementálja, vagy implementálta már egy vagy több projektbe: Saber, Luminous, Codemasters, Ubisoft, NetEase, WB Games, Capcom, Stardock, Unity, Rebellion, QLOC, Teyon, Qearbox, Shiver, Croteam, Exor, Netherrealm. Ők azok a partnerek, akiknek a CAS igénylésén túl van egy reklámszerződésük az AMD-vel.
A játékok szintjén eddig a CAS ezekbe a címekbe lett integrálva:
Resident Evil 3
Borderlands 3
Tom Clancy’s Ghost Recon Breakpoint
Gears 5
Monster Hunter World: Iceborne
Star Control: Origins
World War Z
F1 2019
NiShuiHan
22 Racing Series
Anno 1800
Shadow of the Tomb Raider
Mortal Kombat 11
STAR WARS Jedi: Fallen Order
Hitman 2Annyit tudni a tegnapi bejelentéssel kapcsolatban, hogy a CAS továbbra is nagy sikernek örvend, így több új játékba érkezik, illetve továbbra is lesznek olyan fejlesztők, akik visszaportolják a már megjelent játékukba. Annyian jelezték már a CAS használatát, hogy nem sorolták fel.
Az új eljárásokkal kapcsolatban az új effekteket is fogják alkalmazni a fejlesztők, többen is, de a fő figyelem jelenleg az SDP-re és az LPM-re irányul, mert ezek olyan problémákra reagálnak meg, amelyeket korábban senki sem próbált megoldani. Például az LPM-mel rengeteg időt lehet nyerni a HDR integrálása szempontjából. Az idő pedig pénz. Ez lesz talán a leginkább alkalmazott megoldás az újítások közül, mert jobb minőséget eredményez kevesebb idő alatt, vagyis kevesebb pénzt kell költeni a játékra, miközben a végeredmény szebb lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
válasz Petykemano #46540 üzenetére
Így van, ezek fejlesztőknek szánt funkciók, a végfelhasználót nem kell hogy érdekelje.
Ha van közötte olyan, amit tudnak az engine fejlesztők használni és gyártófüggetlenül előnyös, akkor legyen, tolja be az AMD az UE4-be és a Unity-be őket, és akkor örülés van.
Egy sokadik post process AO tényleg nem fog lázba hozni senkit.(#46541) Abu85
A CAS-et túlságosan is FidelityFX exkluzívként állítod be.
Annyira jól portolható, hogy már az NV is szállítja driver szinten.
Sőt, annyira jól portolható, hogy a "támogatás" tulajdonképpen csak egy flag a drivernek, hogy ne futtassa kétszer az élesítést ha valaki driver szinten is bekapcsolná.640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #46542 üzenetére
"Persze azon el lehet dünnyögni, hogy a google, a MS és a Sony ebből esetleg hasznosít valamit, amit aztán a PC-n a Gameworks miatt kidobnak."
A Google, az MS és a Sony ezek közül nem szokott hasznosítani semmit. Nem fejlesztők.
A Gameworks miatt pedig manapság pláne nem dobnak ki semmit, mert ma már senki sem erőlteti a Gameworksöt, még az NVIDIA sem. Leírtam, hogy miért.(#46544) paprobert: A CAS csak a FidelityFX licencével érhető el. Az, hogy valami nyílt forráskódú, még nem lehet más tulajdona. Ugyanúgy licencelni kell az AMD-től, csak a felhasználás módja sokkal szabadabb, mint zárt kóddal.
Az NVIDIA nem szállítja a CAS-t a driverben. A CAS egy kontraszt adaptív megoldás az sharpenre. Még az AMD sem szállítja, mert maga a CAS nem jó driverbe. Ez az AMD driverében át van alakítva, így egy a kód PAL-ban van megírva és RIS az eljárás neve, ami a CAS-nak egy olyan szinten butított verziója, hogy nem támogat különböző skálázási lehetőségeket, amik driverben amúgy nem működnének. Az NVIDIA a saját meghajtójában korábban luma sharpen (még a FreeStyle időkből), majd az új verziókban egy high pass sharpen megoldást alkalmaz. Ezek a ReShade-ből származnak. Erre például azért nem épül konkrét játékokba szánható effekt, mert nem kontraszt adaptív maga a szűrés, tehát nem tud igazodni a megjelenített képhez. Ez elég nagy különbség, mert a high pass sharpen szűrő nem működik igazán jól azokban a jelenetekben, amikor sötétebb a környezet. Konkrétan megtörténik az élesítés, de magával hozza mellékhatásként a kontraszt növekedését. Az AMD CAS/RIS pont annyiban különbözik a tradicionális élesítésektől, hogy ezt a problémát az adaptív mivolta miatt nem nyeli be, miközben az élesítést így is megcsinálja.
Végeredményben a CAS nem azért sikeres, mert élesít, erre már rengeteg alternatív megoldás született. Azért építik be a fejlesztők, mert a korábbi alternatívák úgy élesítettek, hogy voltak képtorzító mellékhatásaik. Egy élesítésnél pedig élesíteni akarsz, és nem akarod, hogy negatív irányba manipulálja a képet. Az NVIDIA ezért nem kínálja a saját sharpen eljárását külön fel a fejlesztőknek, mert igazából nem adaptív, kb. ugyanazok a hátrányai, mint a motorokba eleve beépített sharpen szűrőknek, tehát a fejlesztők a licencelésével nem lennének előrébb.
Egyébként az NVIDIA licencelhetné az AMD CAS-t, és onnan lehet megtudni, hogy megtették-e, hogy felkerülnek ennek az oldalnak az aljára, mint FidelityFX partnerek. [link]Az integrált CAS-nak semmi köze a meghajtóhoz. Sosem hívhatja meg egy alkalmazás a meghajtóba épített RIS-t. Nem kompatibilis a HLSL és a GLSL nyelvekkel a PAL. A CAS-t úgy kell integrálni, hogy magában az alkalmazásban fusson valamilyen shader nyelven. Ez különösen fontos, hogy egyáltalán működjön a konkurens gyártók hardvereivel is, mert az AMD rendszerein kívül semelyik hardver nem értené meg a PAL kódot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
félreértés ne essék, nem állt szándékomban lefitymálni ezeket az eljárásokat. Valószínűleg nagyon jók és hasznosak a maguk nemében.
"Google, az MS és a Sony"
Úgy értettem, hogy a stúdiók, akik ezen cégek által kínált platformokra fejlesztenek.Rendben, akkor a gameworks-öt nem erőltetik. Az jó, ha sikerült open-source alapon mindenki által elfogadható eljárásokat lefektetni.
Ezzel együtt ez a hardvervásárló közönséget nem hozza lázba, amíg nem lehet elmondani egyikről vagy másikról, hogy befolyásolja a hardverek képességeit, mert
- legtöbb szoftver támogatja
- nem minden hardver támogatja ugyanolyan jólTalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Jack@l
veterán
Szép hosszú mese lett. Gameworks köszöni szépen jól van nagyon sok új játékban.
Főleg amiatt pl, hogy kész fork-ot kínálnak UE4-hez is.
https://developer.nvidia.com/unrealengine
Maradjunk annyiban hogy az amd beharangozott csodas uj feature-jeinek nagy része már évekkel ezelőtt ki volt dolgozva,demozva nvidia-nál. Sokkal előrébb járnak szoftveres fejlesztés, támogatás terén.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #46546 üzenetére
Az említett nagyok stúdióinak megvan ahhoz az erőforrásuk, hogy saját eljárásokat fejlesszenek. Csak az olyan dolgok érdekelhetik őket a FidelityFX-ből, amelyek például nagyon egyediek. Például CAS, SPD, LPM.
(#46547) Jack@l: Például hány játékban van ezek közül valamelyik (mondjuk tekintsük az elmúlt egy évet, kb. azóta létezik a FidelityFX, amit ugye az említett időintervallumban 15 játékba építettek be):
NVIDIA Blast
NVIDIA FleX
NVIDIA Flow
NVIDIA HairWorks
NVIDIA HBAO+
NVIDIA Turbulence
NVIDIA TXAA
NVIDIA Volumetric Lighting
NVIDIA VXGI
NVIDIA WaveWorksMeg is nézted a forkokat, hogy milyen régi motorverzióhoz vannak? Mert ugye egy csomó dologról le kell velük mondani, emellett ugye nem main branch egyik sem, tehát az Epic nem fogja támogatni. Egy Unreal Engine-t választó fejlesztő ma minimum 4.22-es motorverziót választ a gyors build miatt, de akár a 4.25-ösre is ugorhat. Nézd csak meg, hogy az említett GameWorks effektek közül mennyinek van ezekre...
Ha az NV-nek vannak ezekre megoldásai, akkor biztos nem esik nehezedre ide belinkelni az NVIDIA adaptív kontraszttal dolgozó élesítő eljárását, a sztochatikus SSR-jüket, az adaptív AO megoldásukat, az ALU-alapú tone és gamut mapping kiegészítőjüket, illetve az egyfázisos MIP generálójukat.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
paprobert
senior tag
[link] Olvasd el, MIT licenszszel rendelkezik a CAS. Nem kell licenszdíjat fizetni.
Pontosan, az Nvidia a ReShade-et használja, amire még a megjelenés utáni hetekben portolta egy szabadúszó a CAS-t. Te is kipróbálhatod a community verziót.
Amikor megjelent az NV post process csomagja, a külföldi sajtó a CAS portját sejtette a csomagban, mert minőségben nem találtak különbséget.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
#82819712
törölt tag
Na bedurrant a szoba most kellene váza boltot nyitni tudjatok mit egymás fejéhez vágni
Nem a forradalmiságról van szó. Erőforrás spórolásról szól.
Jó azt megértem ha az emberek a RDNA2-vel kapcsolatos demókat várják és a Ray Tracinget szeretnék már látni. Ezt picit megértem.
De ezeknek a GPU open eljárásoknak pont az a lényege játszanak a fénnyel árnyékokkal hogy réjtrészingszerű játékok születhessenek olcsó kártyákra is nyílt forráskódú alapon.
Most a beépülésekre megint lehet mondani hogy" UE4-be és a Unity-be őket, és akkor örülés van." Igen de ki vette ki a Direct X 9-ből a meshloadert ? A Microsoft. Hogy megszüntesse a a konkurenciáját a kis 4 fős tehetséges garázs projekteket.
Igen is kell a nyílt forráskód. Jó... az hogy AMD nem érzi mire vágyik egy europid ember, nem ERRE ami a komunitin van. (mellbimbószőrszimulátor )
De szerintem igenis fontos hogy meg legyen a kispénzűek műgyémántja is mert degradálnál vele egy csomó embert..[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest