Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
En csak amiatt szalltam vissza a vitaba mert mar masik kollega is azzal jon, hogy en kezdtem a hasonlitgatast es ejnye bejnye
Kozom nem volt az egeszhez, raadasul kertuk a kollegat tobb masik kollegaval, hogy ne hasonlitgassuk mar ossze egymassal ezeket a cegeket mert eg es fold, csak sajat magukkal kellene, hogy ahhoz kepest ami volt most hol vannak.
En nem feltem a borkabatost, biztos alkot majd valamit, bar most ezzel az RTX szeriaval egy kisse elijeszti a nepet a magas hiba aranya miatt is, es meg ehhez jon ugye az ara ami sokaknak fajo pont.Szerk: (#38491) Pug, oh O biztos nem az...friss, most talalt a PH-ra...ezelott soha nem volt itt
[ Szerkesztve ]
...
-
félisten
értelmetlen vitát folytattok. Mindegyik céget saját magához kell nézni. Nvidiának a saját elvárásaihoz képest ez most bukó, AMD nek meg elég jó eredmény.
Jensen nem véletlenül fogadkozik most, hogy majd odapirítanak és megmutatják. Mondjuk tőle azért ezeket a dolgokat lehet komolyan venni, mert elég agresszív kismalac a srác és ha ő azt mondja hogy ez most gyomros akkor az, mert ők eleve bekalkulálták a bányászat miatti visszaesést és ez ahhoz képest is alulteljesítés.Meg talán azt is lehet komolyan venni, hogy majd a következőben megmutatják.
Ebből én már őszre egy Samsung nodos 7 nm-s szörnyet várok.Palkó1972(#38490) : Hát ettől a gentől azért nem kellett volna ezt remélnie, hisz az RT nélküli kártyák is elég szarok lesznek a leakedek alapján. Az 1660TI kb 1070- 10 % teljesítményt hoz 279$ áron, ami szerintem nulla előrelépés a Pascalhoz képest, mivel itt még RT ről sem beszélhetünk. Számomra a 2060 az egyetlen kari, amire, azt mondom hogy ok, ez nem rossz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
félisten
válasz #26681856 #38482 üzenetére
Kezet foghatsz a kollegaval akkor.
(#38442) Devid_81
(#38443) Palkó1972 válasza Devid_81 (#38442) üzenetéreEsetleg meg valamiben segithetek?
...
-
PuMbA
titán
RTX2060 6GB memória foglalások 1440p maximum grafikával vs 2070 8GB
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz szmörlock007 #38477 üzenetére
Graph oldalról? Hát kétlem...
-
Z_A_P
addikt
válasz szmörlock007 #38474 üzenetére
Nem uj product, revolution lesz.
Szoval jon az APU
Kerdes, Intel vajon meg tudja-e mozgatni a fejlesztoket annyira hogy elkezdjenek valoban erre dolgozni? Szerintem nem...de kiderul.OK
-
#45185024
törölt tag
válasz szmörlock007 #38474 üzenetére
Az Intel azért érdekes mert nekik van sok licenszük amire lehet építeni ami a Pro kategóriában hasznos lesz , azt nem tudom a gamerben mennyire, de hogy a Hades Canyon-ban nekik pont az volt a jó hogy nem kellett drivert írniuk megírta nekik a AMD.
Érdekes példája lesz annak hogy a pénz nem számít de a drivert nulláról kell nekik kezdeni, és valószínű ezért keresték meg Kodurit. Viszont így meg csinálhatnak egy nagyon modern GPUt aminek semmihez nem KELL idomulnia.[ Szerkesztve ]
-
szmörlock007
aktív tag
Intel a gpu-ról beszél a linkelt videóban. Persze egybekötve egy állásajánlattal
"I want to have games with virtual worlds that are as large as the entire universe". Na koduri elszabadult
[ Szerkesztve ]
-
imi123
őstag
válasz szmörlock007 #38466 üzenetére
Korrekt összefoglaló.
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
félisten
válasz szmörlock007 #38466 üzenetére
Tökéletesen összefoglaltad, ennyi.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
szmörlock007
aktív tag
válasz #93245952 #38465 üzenetére
Üdv
Nem tisztem a vitába beleszállni, de ha megnézed akkor az elmúlt pár évben amd-nek a q3 mindig erősebb volt mint a q4. Ezzel együtt szerintem szép év volt nekik a mostani, sokkal jobb a helyzet mint 2-3 éve, mostmár legalább profitot termelnek, még ha keveset is(bár megjegyzem amd sosem volt az a profitnyomtató vállalat, még a nagy Athlonos időkben sem).
Nyilván nem tartanak ott még mint intel, nvidia de a 2015-ös csődközeli állapot miatt ez szerintem érthető is. Én személy szerint nagy emelkedést várok 2019-ben, és félek, hogy nem fog összejönni. Ha idén a 7nm-es zen2-vel nem sikerül gurítani gazdasági szempontból egy nagyot (technikai szempontból már a zen1 is nagyon jól áll) mind szerver, mind asztali fronton, akkor soha, ugyanis intel is lassan visszatalál magára, a kövi 3 évre 3 új cpu uarch-al készülnek. És gpu fronton sem lenne baj, ha visszatalálnának önmagukra gazdasági szempontból.
Nvidia-ra visszatérve, szerintem lenyügöző volt az elmúlt 2-3 évük, és nagyon jól jött ez a sok pénz nekik. A q4-es negyedévben viszont már eredetileg is visszaeséssel számoltak a kripto kifulladása miatt, és ehhez jött ez a mostani erős visszanyesése a várakozásoknak ami viszont már nem feltétlen a kripto miatt van, ebbe már bele játszik, hogy a turing sem fogy úgy, mint a pascal. A céggel azonban nincs semmi gond, így is bőven jól jönnek ki csak jócskán el fognak maradni a csúcstól. Nvidia szempontjából igazából ez a nehézség, hogy az elmúlt 1-másfél évben megszokták ezt a 2,5-3 milliárdos bevételt meg 1 milliárd körüli profitot meg a hatalmas gross margint. Viszont ezeket a konkurencia szinte teljes hiánya is hozta, viszont jövőre intel beszáll a biszniszbe, meg amd se lesz örökké partvonalon szerintem, szóval a jövőben a konkurencia miatt sokkal nehezebb lesz ilyen számokat produkálni. Igazából ez a fajta "csapda" mint az apple-nél is. Jelentősen elmaradnak a korábbi csúcstól(viszont még mindig egy nagyon jó szinten vannak) és ez sokak számára csalódás lesz, mivel pl apple-hez hasonlóan az nvidiától is önmagához képest hatalmas lesz a várakozás mivel az elmúlt 2-3 év nagyon jól ment, és ezt a várakozást nem lehet teljesíteni mindig. De ettől még a cég köszöni szépen jól van.[ Szerkesztve ]
-
#45185024
törölt tag
23% növekedés nincs miről beszélni...
2019 az az év amikor AMD 7, Intel 10, NV 12 nm-en van. -
Puma K
nagyúr
válasz Raggie #38237 üzenetére
Nem az árazással kapcsolatban írtam és nem is az általad fantáziált-vélt "jövőbelátási" képességemet firtattam, hanem erre reagáltam első sorban:
"... a 2060 hamarabb fog kukába kerülni, és már ma is kompromisszumos itt ott..." - [link]
Ezért volt az összehasonlítás, hogy hiába az RTX 2060 6 GB VRAM-os, mert sebesség szempontjából nincs vele baj.
Mert ugyanúgy fog "kukázódni" mint egy régebbi-mostani 8 GB VRAM-os kártya (Vega 56/64, GTX 1070 Ti/1080), mivel a GPU ereje kapásból limitáló tényező lesz így előbb lesz a grafika visszavéve mint sem a VRAM lenne a probléma forrása.
Persze lehetnek VRAM igényesebb játékok, de nagy átlagnál megállja a helyét.
Egy alsó-közép / közép kategóriás kártyán ennyi azaz 6 GB VRAM elég... több nem is kellhet rá jelenleg.
Egy 1080 Ti-re is elég lett volna 8 GB VRAM (lásd RTX 2080 8GB), de ez nem lett volna kivitelezhető, mivel az egy Titan X kevesebb részegységekkel és magasabb órajelekkel:
GTX 1080 Ti vs TITAN X
2.75 MiB / 2,816 KiB L2 Cache 3 MiB / 3,072KiB
3584 Shader Units 3584
88 ROPs 96
1480 MHz Core Clock 1417 MHz
1582 MHz Boost Clock 1531 MHz
11000 MHz Memory Clock 10000 MHz
352 Bit Bus width 384 Bit
11264 MB VRAM 12288 MB
12000M Transistors 12000M
250W TDP 250WNem lehet hogy volt 3 GB-os 1060 hanem még most is van.
Hiába vágott, jó választás volt anno és most is, annak akinek arra volt-van pénze.[ Módosította: Intruder2k5 ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Raymond
félisten
-
-
Raymond
félisten
válasz #93245952 #38453 üzenetére
Nezd, ha ket hettel a jelentes elott 20%+ lefele kell korrigalnod a beveteli elorejelzest akkor az kemeny szivas. Lathatod mi tortenik akkor ha csak 1-3%-al alamarad egy ceg az elemzok(!) elorejelzeseinek, gondolhatod milyen hatasa volt ennek.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
imi123
őstag
válasz #93245952 #38453 üzenetére
Nagyon elfogultnak kell lenni ahhoz hogy ne lásd hogy ez most nem a szokásos visszaesés.
Nyilván nem kell az NV-t temetni de most nagyon összejött nekik minden.
Remélhetőleg az 1160TI sorozat jobb fogadtatásban részesül mint az RTX nagy tesók. Egyszer próbált az NV nagyot fejleszteni és itt az eredménye. Nyilván ehhez kellett az AMD Radeonos passzivitása is hogy meg merjék lépni. Gyanítom egy darabig rámennek a biztonságra. Ha esetleg megint beindul a bánya ne is sírjon itt senki hogy nincs elég kártya. Hogy az NV nem fog bekészletezni semmiből az tuti. Max Jensen bőrkabátból.Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Devid_81
félisten
válasz #93245952 #38453 üzenetére
Az összehasonlítást pedig te kezdted, akkor nem jutott eszedbe az amazon vs coop hasonlat?
Tessek?
Mit kezdtem en?Te jottel folyamatosan azzal, hogy nvidia es intel annyi penzzel rendelkezik, hogy ahhoz kepest az amd a kanyarban sincs meg igy sem.
Nem hasonlitottam semmit semmihez, mint mar elotted paran irtak is a Te hozzaszolasodhoz, ne hasonlitsd ossze a cegeket meretuknel fogva se es sehogy se, mert nem egy es ugyan az.
Sajat magukhoz hasonlitsd...ezt is irtak mar elottem a Te hozzaszolasodra....
-
Devid_81
félisten
válasz #93245952 #38450 üzenetére
Amazont hasonlitassz a sarki Coop ABC-hez.
En annyit latok az egeszbol, hogy Intel a tularazott sz@rjait kepes volt eladni ugy ahogy.
Nvidia a tularazott sz@rjait kepes volt eladni...de sokkal kisebb darabszamban mint azt Mr Bor Kabat gondolta, es pattannak ki a befektetok a business-bol.
Mig mindenkozben az AMD, aki ebbe a matematikai kepletben a Coop ABC, szepen aprodonkent jon fel, es ugy latszik az idei ev meg jobb lesz szamukra/szamunkra.
En annyit latok az egeszbol, hogy a nagy arcos harcosok akik eddig uraltak a piacot szepen kaptak egy pofara esest, es az akit majdnem temettunk 2-3 eve az meg szepen okosan de tor felfele....
-
#45185024
törölt tag
válasz #93245952 #38450 üzenetére
Ha azt néznénk VS alatt hogy melyik a nagyobb cég akkor be lehetne zárni a szobát.
akkor mindig az Intel nyerne, ha azt néznénk kinek van több grafikus magos terméke még mindig az Intel nyerne. Ha azt nézzük hogy kinek van a legtöbb bejelentett új terméke tehát az arányosan ráfordított fejlesztést akkor már AMD nyerne. Ha meg belegondolunk hogy AMD két termékkel a polarissal és a Vegával leszakítja a nem tudom most épp mennyi 25-30%-át a piacnak akkor gyorsan kijönne hogy a legalább 5-6szoros fejlesztési költséggel még mindig csak a piac 70-75%a NVé.
Minden relatív. Ezért mérünk mindenkit magához főleg a negyedéves jelentéseknél.
és nem mondom azt hogy na mi van NV még mindig kisebb cég mint az Intel ? akkor biztos béna...NEM[ Szerkesztve ]
-
Egon
nagyúr
válasz FollowTheORI #38425 üzenetére
Az nV már igen sok negyedéve rekordot rekordra halmozott, várható volt, hogy előbb-utóbb nem fogja tudni tartani a tempót.
Mondjuk van egy apró különbség a konkurenciához képest: az nV-nek van honnan lejjebb adnia...[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Devid_81
félisten
Ugy latom egyedul AMD zarta jol a tavalyi ev veget
Szoritok nekik, kell az a Zen2...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #38439 üzenetére
Az allokációk lehetnek eltérő méretűek, de nem célszerű mondjuk nagyon kicsi allokációkat csinálni, mert eléggé eltérő az, ahogy az AMD, az Intel és az NV drivere kezeli a memóriát.
DX12-ben (és Vulkan API-ban is) nem a nyers mennyiség határozza meg igazán a működést, hanem a memória strukturális felbontása:
Na most egy olyan megoldás kell, ami jól működik a fenti három struktúrán belül. Tehát az nem elég jó, hogy működik AMD-vel, mert akkor az Intel és az NV szopni fog. Egy közös többszöröst kell keresni.Ha ez megvan, akkor ott a töredezettség problémája, vagyis vagy ugyanolyan méretű lesz minden allokáció, ami nem túl szerencsés, vagy végül a sok allokáció cseréje miatt fragmentált lesz a VRAM egy idő után. Tehát előfordulhat, hogy van szétszórtan 200 MB szabad hely, de nincs egybefüggően, tehát mindenképpen törölni kell egy allokációt, hogy egy új 200 MB-os beférjen.
Itt láthatod, hogy ha azt a fekete allokációt a rendszermemóriából be akarod másolni a VRAM-ba, akkor egyszerűen nem tudod megtenni, mert nincs annyi egybefüggő szabad hely. Ki kell törölni mondjuk a pirosat és a zöldet. Ugye itt a HBCC is látható, ami lényegében azt valósítja meg, amit kvázi elgondolsz. Ne is másold az allokációt, hanem csak a szükséges lapjait. Mindegyik lap ugyanakkora, tehát a töredezettség kizárva, illetve mindig az van a memóriában, ami kell. De a jelenlegi API és WDDM kombinációja ezt a megoldást nem támogatja. Nem erre tervezték a rendszert. Meg lehetne oldani, viszont akkor nulláról kell kezdeni az egészet, vagyis új API, új display model, új meghajtók, új hardverek, új OS.(#38440) mormota79: Nem annyit használ, hanem jóval kevesebbet, de mivel a WDDM-et nem tervezték ilyenre, ezért az AMD meghajtója egy trükköt alkalmaz. Amikor bekapcsolod a HBCC-t, akkor keletkezik egy olyan erőforrás, aminek a fedélzeti memóriája megegyezik a beállított HBCC szegmenssel. Legyen az mondjuk 24 GB.
Ilyenkor az OS felé és a programok felé az egész VGA úgy néz ki, mintha egy 24 GB VRAM-mal rendelkező hardver lenne. Ez alapvetően befolyásolja a programok által kiolvasott adatokat, hiszen a meghajtónak el kell rejtenie mindent, ami a háttérben történik ahhoz, hogy az OS felé gyakorlatilag tudjon hazudni a valós hardverről, amin fizikailag nincs 24 GB-nyi memória. Na most ezt még az AMD saját eszközei sem tudják mérni, mert nyilván hazudnia kell az adatokról a meghajtónak, hogy a háttérben a HBCC működhessen, és az AMD profilozói is ezeket a hazugságokat látják csak, ahogy például egy 3rd party program is csak ennyit tud elérni, plusz a Windows is csak ennyit lát. Egyébként létezik egy külön hardver, amit a fejlesztők igényelhetnek. Ez lehetővé teszi, hogy a HBCC mód valós működését kiolvashassák, de ehhez nem lehet hozzájutni átlagemberként. Szóval mi csak azt láthatjuk, amit a driver hazudik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atok666
őstag
Ha csak 4kB adatra van szukseged egy 400MB adathalmazbol, akkor miert nem lehet 4kilobajtonkent kezelni azt a 400megas tombot? Vagy 100 drb 4 megasbol? Vagy maskepp felszeleteni. Sztem lehetne ezt optimalizalni. Ha meg megsem, akkor mondj valami konkret peldat legyszi, hogyan kepzeljem ezt el - marmint mikor van szukseg par kilora egy 400megas adathalmazbol, amit nem lehet osztani/optimalizalni.
Atok
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #38436 üzenetére
Csak API szinten nem lehet. Nem a lapalapú menedzsmentre találták ki a rendszert. Új WDDM-mel és egy ahhoz írt teljesen új API-val megoldható lehetne, de annyira nagy változás szükséges hozzá, hogy megint dobni kell a kompatibilitást. A legegyszerűbb módja ennek a hardveres megoldás, vagy hardveresen asszisztált, amivel a Microsoft az OS szintjén kezelné azokat a hardvereket, amelyeknél az x86/AMD64 licenc hiánya probléma. De nem biztos, hogy mondjuk az NV nem nyomná kapásból a nagy piros NEIN gombot, mert az AMD és az Intel teljesen hardveres tud lenni, ők pedig egy szoftveres rétegre lennének utalva. Nekik sokkal inkább az lenne a jó, ha a Microsoft beemelné az ARM-ot az ökoszisztémába, és kivégeznék a picsába a Win32-t, aztán mehet minden a Store-ról.
(#38437) HSM: Azok az adatok picik méretileg. Ezért nincs igazából ebből probléma, feltéve, ha nincs nagyon elbaszva a motor streaming rendszere.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
Amúgy azért ennél bonyolultabb a helyzet.
Hülye példa. Jön veled szemben mondjuk egy NPC, majd elsétál melletted, nem biztos, hogy minden irányból látni fogod, mondjuk nem látod alapból hátulról, de ezt a játék nem feltétlen tudja előre, hogy te a következő pillanatban megfordulsz-e avagy sem. Tehát ha a játék előrelátó, az NPC hátuljának adatait is bemásolja akkor is, ha esetleg soha nem lesz szükség rá, így biztosítva, hogy ha hirtelen megfordulsz, akkor a hátulját is le tudja textúrázni lagok nélkül, amihez az kell, hogy az adatok előre ott legyenek előkészítve. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #38434 üzenetére
Úgy kell elképzelni, hogy a VRAM-ba allokációk kerülnek. Mondjuk van egy adat, ami kell, de az nincs benne a VRAM-ban, akkor az API-n keresztül megkereshető, és az az allokáció, amiben van az adat a rendszermemóriából átmásolható a VRAM-ba. De mindegy, hogy mennyi adatra van belőle szükséged. Ha csak 4 kB-ra, akkor is másolni kell a teljes allokációt, ami lehet akár 100-400 MB is. Tehát 4 kB-ért elpazarolsz akár 400 MB-ot. Ez egy extrém eset, de lényegében erről van szó. Nyilván egyébként az adott allokációkból nem csak 4 kB fog kelleni, de eléggé tipikus, hogy nem kell majd az összes, sokszor még az 50%-a sem, de muszáj másolni, mert másképp nem nem működik a mostani rendszer.
Az AMD pont ennek a gyökerébe nyúlt bele a HBCC-vel. Ez a rendszer lapalapú. Azt mondja, hogy ha csak az a 4 kB kell, akkor másold csak azt, ne rakjál emiatt 400 MB-ot a VRAM-ba, ami aztán úgyse kell.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz atok666 #38432 üzenetére
A GPU memóriáját. A sárgás vonal a fizikailag lefoglalt allokáció a VRAM-ban, a másik pedig azok az allokációk, amelyekhez tényleg hozzá is nyúlt a hardver, és nem csak a helyet foglalják.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Devid_81 #38430 üzenetére
van fent már pár leaked videó, egy az egyben alapórajeles 2080, pár FPS van köztük, hol, az egyiknek hol a másiknak.FC5, BF5 pl Radeoné. Tuningot nem szereti ha igazak az infók, eléggé kihegyezett. Aztán majd meglátjuk.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Devid_81
félisten
AMD Radeon VII benchmarks leak ahead of launch
Ugy latom szintetikusban valami tortent a Vega VII-el, aztan majd a jatekok megmutatjak mire is eleg a cucc
...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #38420 üzenetére
Egyik játéknál sem az igazi. Amíg konzolon sokkal hatékonyabban bánnak a memóriával a programok, addig PC-n nincs közvetlen hozzáférés az erőforrásokhoz. Az más kérdés, hogy nem is lehet, mert sokféle konfiguráció van, de ettől még nem volt jó az a modell, ami a rendelkezésre állt. Ezért jöttek az explicit API-k, amiknél a jó hír, hogy megoldottuk az allokációk törlésének a problémáját, ezért jár a pacsi, viszont eközben átestünk a ló túloldalára, ami már túl bonyolulttá teszi a fejlesztőknek a memória hatékony kezelését. Tehát effektíve megoldottunk egy problémát, de közben teremtettünk egy újat. Elméletben kezelhetőt, de egy pénz mozgatta világban a gyakorlat mást fog mutatni.
A HBCC teljesen más tészta. Ez nem szoftveresen akarja kezelni az egyes problémákat, hanem gyökerestül új megoldást kínál, aminél a jelenlegi problémák már a működésből eredően nem is létezhetnek.
Az persze igaz, hogy az ok ugyanúgy az volt, hogy a mai programok elpazarolják minimum a memória felét:
De a megoldás tekintetében hardveresen alakította át az egész rendszert az AMD.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
válasz FollowTheORI #38425 üzenetére
Eladták a felhalmozódott GPUkat ... ja "hivatalosan"
és amúgy kinek ? aztán valami leíródik csendben -
nagyúr
válasz Raymond #38389 üzenetére
Sokkal érdekesebb a Gross Margin csökkenés... itt valamit leírtak a háttérben (egyszeri költség, vagy valami), ami sokat rontott a haszonmutatón (ie a cég plusz pénztermelése).
A tőzsde is szerintem erre reagált inkább. Persze az -500M bevéltecsökkenés előrejelzése se jó hír.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
HSM
félisten
válasz Raymond #38422 üzenetére
Pedig látod, nálam szorgalmasan megtöltögette a 8GB-ot is, FHD-n [link]. Utána meg kis lag, takarítás, és folytatta tovább nagyjából 6GB foglaláson, amíg be nem telt megint a 8GB és kezdődött elölről a ciklus.
Jó lenne amúgy tudni pár dolgot. Pl. mit is csinál pontosan, amikor telik illetve üríti a ramot? Pl. csak a shadow cache-t dobja ki, vagy alacsonyabb textúraminőségre is vált?
(#38423) huskydog17: FPS gondom nem volt az 1350Mhz-re fixált 8GB-os Rx580-al, max grafikán FHD-n. Talán csak a Motion Blur-t kapcsoltam ki, mert nem szeretem, meg a Chromatic aberration lens effectet, mert az nekem wtf egy játékban.
Szval látom, itt a DF-nál jól ment. De azért én jobban a dolgok mögé néznék, mielőtt kijelentem, hogy nincs itt semmi látnivaló. Nekem sok még a kérdőjel. Nézegetek én is írásokat, amennyire időm engedi, de még megnyugtató válaszokat nem leltem.[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
Nézd végig a DF videóját és látni fogod, hogy nincs VRAM probléma, inkább a Volumetric Quality-t vedd vissza, az a legnagyobb kézifék. Alex szépen kielemezte az egészet, nézd végig.
Ha lenne VRAM probléma, 4K alatt összesz*rná magát a 1060-as, ehhez képest DF videóban nagyon szép frame time-okat csinál, no problem.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Raymond
félisten
Es megis - valahogy a 1440p-nel nem razza magat gatyaba mert nem fogy ki. Es ennel a motornal latod ha kifogy rendesen nem ugy mint amit ott latsz akadas a 1080p-nel. Ez mar a RE7 ota vilagos. Ha nincs eleg VRAM akkor nem megy semmi, ez a motor nem razza magat gatyaba sajnos.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
Nem fogy ki, 5900MB-5970MB a hasznalat. Ugyanugy ahogy 15:44-tol is es ott nem tortenik semmi. Sot, 16:56-tol 6000MB felett van es megintcsak semmi.
(#38419) Abu85
"Az egész VRAM kezelése nem normális
PC-n"Egyes jatekoknal nem az igazi. Ahogy ez mar meg lett mondva amikor eloszor elojottel ezzel a "nem jo a VRAM kezeles" fantazmagoriaval amikor a HBCC be lett jelentve, csak azota is kotod az ebet a karohoz.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #38416 üzenetére
Az egész VRAM kezelése nem normális PC-n, ez tökre látszik a HBCC-n, ami akár negyedannyi fizikai memóriával is működik, mint a játék követelménye. Egyszerűen nagyon magas a pazarlás, tipikusan kétszeres-háromszoros. Szóval a probléma igazából nem a valós igénye a játéknak, hanem a WDDM-en belüli, rendkívül rossz hatásfokú erőforrás-kezelés. Ezt nem lehet megoldani szoftveresen. Hardveresen kell fellépni a allokációk kezelésénél keletkező probléma ellen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz Raymond #38408 üzenetére
Elég gyanús, hogy a 1440p-s nekifutásnál "véletlen" éppen az örsön van egy óriási vágás, ahol pont szeret kifogyni... [link]
Amúgy máshol is van egy-egy bereccenés, 1440-en, csak nem olyan durvák.
(#38406) Habugi: Ez csak egy példa. Más játékban is akadtak arra utaló jelek, hogy elkél alá már FHD-n is a 8GB VRAM.
Nekem sajnos akárhogy nézem, kicsit visszás ez a 6GB dolog. Ennél lényegesen gyengébb GPU-kra is került 8GB már évekkel ezelőtt is. De nézhetem úgy is, hogy már egy RX560 képes volt szűk 4GB-nyi VRAM-ot meghajtani, ez meg hányszor gyorsabb GPU?[ Szerkesztve ]
-
TTomax
félisten
Nekem mindegy,de értelmesebb dolgokért is fizethetett volna nem pedig mesterséges VRAM tuszkolásért...13 meg 14GB VRAM foglalás nem normális egy nem open world játékban.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz TTomax #38413 üzenetére
Nem kell ezt ennyire mellre szívni gyerekek. Ha az AMD nem fizet azokért a textúrákért, akkor be se kerülnek a játékba. Szóval, akinek ez nem tetszik kiválasztja az Ultra helyett a High részletességet, és menni fog. Aki pedig nagyon érzékeny a legapróbb részletekre is, vesz olyan VGA-t, amin van elég VRAM.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
TTomax
félisten
"NV-nek nincs HBCC-je"
Valójában az a részletesség, amit adnak az extra textúracsomag leginkább 4K-ban számítanak.
Az AMDnek meg 4Kra való gpuja...
Mert a 1080Ti....akarom mondani Radon VII se elég...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz PeTeR_33 #38404 üzenetére
Igen. Az AMD most azt csinálja, hogy az eredetileg tervezett részletesség fölé rendel egy még nagyobb részletességet. Ezért kapott például a Far Cry 5 is egy textúracsomagot a megjelenés után, csak mostanában már a megjelenésre, vagy kicsivel utána hozzák a textúracsomagot a partnereik. Nagyon egyszerű az oka annak, amiért ezt csinálják. Az NV-nek nincs HBCC-je. Valójában az a részletesség, amit adnak az extra textúracsomag leginkább 4K-ban számítanak. Full HD-ben elég az egyel kisebb beállítás, amivel eleve érkezett volna a játék, ha az AMD nem rendelné a nagyobb részletességet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Devid_81
félisten
válasz Petykemano #38407 üzenetére
Nem vagyok nagy piac kutato/elemzo de ennek nem sok koze lehet a Vega VII-hez
Az RTX tularazott es csereben nem nyujt sokkal tobbet mint a Pascal.
Raadasul a tomeges elhalalozasok eleg sok embert elmozditanak a fejlesztestol, inkabb varnak egy jobbra stb stb.
Igazsag szerint csak be kell nezni az RTX Ti topikba, 5 honap telt el es kb 2 kezemen megtudom szamolni hany aktiv tulaj van.
Pascalnal 5 honap alatt a Ti-bol mar eleg szep sereg volt azert aki birtokolta az akkori csucsot[ Szerkesztve ]
...
-
Raymond
félisten
Csak azoknak az akadasoknak semmi kozuk a VRAm elfogyashoz. Hogy ne mas forrast linkeljek neked, a sajat magad alltal linkelt videoben itt a 1440p jatekmenet: [link] Latsz valahol belassulast amikor ugyanannyi vagy tobb VRAM van hasznalva?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Habugi
addikt
Emlékezz mi volt az előző rész RE VII esetében.
Az is úgy nyelte a vRamot mint kacsa a nokedlit, le lett vetítve egy csomó árnyalt/baljós jövőkép vRam mennyiség témakörben azon egy játék alapján, eltelt ~2év (?!), a világon shemmi nem változott kb a játékok vRam igényét illetően, majd jött most egy új RE rész ami csodák-csudájára eszi a vRamot és kezdődik az egész előről..
Ciklus eleje - ciklus vége ?!
A ti időtök/energiátok de ha rám hallgattok két percet nem áldoztok a témára, majd ha kijön még egy vagy legalább két játék ami az RE szériát csak megközelíti vRam használat ügyileg, akkor tán már érdemes lesz majd ennyit foglalkozni vele, addig..
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
HSM
félisten
válasz Raymond #38402 üzenetére
Tudom. Én az átlagnál sokkal háklisabb vagyok a VRM elfogyós belaggolásokra. Amúgy teljesen egyértelmű a szituáció, a linkelt videón is színtisztán látszik 5:53-nál: [link].
200ms-es giga-lag, köszi, nekem ez teljesen elrontja a játékélményt.Pont ugyanezt tapasztaltam én is a demóban (azt is szépen megeszi), csak 8GB-on nem darált be közel sem ennyire rondán, mikor beteltek a dolgok.
(#38404) PeTeR_33: Nincs alapja. A sima Vega-k is megoldják, bekapcsolod a HBCC módjukat, és megoldja a háttérben okosan 8GB-ból is.
[ Szerkesztve ]
-
PeTeR_33
tag
Hova az ördögbe tűnhet el ennyi Vram??
Netán arról lenne szó,hogy mivel AMD támogatott játék ezzel alá kell támasztani a 16gigás Vega 7 létjogosultságát?
Erről az teljesen indokolatlanul magas Vram használtból egy bizonyos felszín alatti tenger jut eszembe.Arra,hogy hol helyezkedik el ténylegesen 2019-ben az RTX 2060 arra a megfelelő választ az új Metro fogja megadni véleményem szerint.
, GIGABYTE Z390 AORUS ELITE,I5 8600K,PALIT RTX 3070 GAMING PROBE QUIET STRAIGHT POWER 10 700,CORSAIR VEGENANCE LPX 3200 16GIGA,SAMSUNG EVO SSD 500G
-
#85552128
törölt tag
válasz huskydog17 #38398 üzenetére
Azért elég érdekes lenne ha egy ilyen játékhoz nem lenne elég 6 GB VRAM 1080p-n. Én még a 4-et sokallom
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- MSI GEFORCE GTX 1080 TI GAMING X videókártya eladó
- AKÁR JÁTÉKRA!! ASUS Mining P106 6GB - GARIS
- Fair Áron / NVIDIA GeForce Videókártya Felvásárlás / ORSZÁGOSAN
- AKCIÓ! Sapphire NITRO+ RX 5700 XT 8GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- SAPPHIRE Radeon RX 470 Mining Edition 4GB - REJTETT HDMI-S - AKÁR 5 HÓNAPOS MEGTÉRÜLÉS
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest