-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
bta1
őstag
válasz proci985 #13094 üzenetére
"utobbi 5 evben mondjuk nem emlekszem, hogy valamikor nagyon elegedett lettem volna a hangzassal. "
Nahát, mások kritikát is fogalmaznak meg a "korszerű" zenei kiadványokról... Hangmérnöki oldalról ugyanakkor jogos észrevétel, hogy milyen alapon lehet koncert- vagy klubhangzást várni a zenei részletekből összevágott többsávos stúdiófelvételtől? A dinamikai és tonális sterilitás nem kis részben a módszerből fakad, de például pop-rock műfajban egy olyan üzleti szempont, mint a rádióbarát hangzás, már 1977-ben óriási kontrasztot eredményezett a Fleetwood Mac legsikeresebb albuma (Rumours) és az élő megszólalás között...
-
fehér_ember
addikt
Miután visszahoztuk tőled a ProAc-okat (a youtube-on, fejessel hallottak/megfigyeltek alapján ) úgy döntöttem, hogy sem a gumiőrlemény lapokat sem a bambuszdeszkákat nem teszem vissza alájuk.
Csak a bennük lévő hegyes acéltüskékkel a lefestett magasító betontömbökre (süllyesztett útszegélykövek) lettek visszatéve.
Azóta párszor már hallgattam és jobban tetszik így a kapott hangzás.
Lehet még a bennük lévő kábeldarabot is cserélni kellene de így is hallgathatóbb/pontosabb lett összességében.
Ezekután már nem tekintek furán a kőlapot hangfalak alá pakolókra sem .[ Szerkesztve ]
-
bocsi, szetszerkesztettem az elozo hozzaszolast (szakmai artalom), lemaradt a negacio. utobbi ot evben nem voltam nagyon elegedetlen a hangzassal. kicsit neha, de nem volt meg pl az Iced Earth @ Sziget, ahol az egybehangzo velemeny az volt, hogy ez igy elvezhetetlen.
en inkabb elektronikus szinteren mozgok, ott alapvetoen el lehet varni, de bonyolult. nekem az lett a megoldasom, hogy beraktam 2 melynyomot az itthoni fo rendszerbe, mert az kozelebb van ahhoz, amit megszoktam klubbokban. ezt mondom ugy, hogy egy idoben foglalkoztam otthoni keretek kozott productionnal is.
elektronikus szinteren pedig ott Nils Frahm. lattuk eloben delutan 4kor '18ban Göteborgban. Majdnem napszurast kaptam es alig volt valaki rajta, de nekem a harom nap egyik top koncertje volt ugy, hogy azalatt a harom nap alatt lattam kb 40 koncertet, beleertve egy MIAt, egy Iggy Poppot es Fever Rayt. Utobbinal az volt a turne vege, mert az enekesno kiegett es a emlitett koncert kb atment egy pszichotikus epizodba. Ja es lemaradtunk elotte par honappal a koppenhagai operahazas koncertjerol mert arrol azonnal elfogytak a jegyek. es ezt mondom ugy, hogy Jarren, Vangelisen es klasszikus zenen nottem fel.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
válasz btraven #13104 üzenetére
[link] igazabol akkor ezt ajanlanam
Perturbator @ 2019
Egyik oldalrol fabol vaskarika. Masik oldalrol egy francia synthpop eloado az egyik legjobb finn black metal labelen. Ketszer voltunk eloben az elso sorban, szerintem zsenialis.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
fehér_ember
addikt
válasz fehér_ember #13102 üzenetére
Amúgy néha tényleg nem tudom hogy kell-e egyáltalán erőltetnem ebbe a kis helyiségbe a hangfalazást Főleg úgy, hogy a fejesem remek számomra.
Na mindegy is, majd idővel eldől (vagy nem ).
Már rég ajánlottam hallgatnivalót; most csak egyet dobnék be: Bria Skonberg - Blackbird (live studio session)[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz btraven #13104 üzenetére
Azon én is ott voltam. Nem szerettem soha a CC-t, de azon a koncerten az egyik legkellemesebb csalódást éltem meg. Brutálisan jó koncertet toltak. Azóta sem hallgatom őket, mert élőben teljesen mást produkálnak. Nekem egyedülálló élmény volt.
proci985: Nils volt a MüPa-ban is, 2 éve talán. Óriási a fazon
-
Dorian
félisten
Az hagyján, de ami a magyar valóságban a "klubhangzás", az nem ízlés, hanem igénytelenség visszatükröződése a mindent elnyomó és nyúlós basszusaival + amikhez persze az épület nem lett fejlesztve így a mélyekre rezonál közben egy csomó épületszerkezeti elem.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
melyik reszet / mit nem ertesz?
A klubhangzás egyfajta(?) ízlés visszatükröződése
Nekem ez inkabb csak annyit jelent, hogy a basszus jelen van, es nem lehet pontosan megtalalni a melynyomot, amire ket melynyomo jobb. Ettol fuggetlenul a klubbhangzas nekem tovabbra is neutralkozeli, normalis klubbokban azert ez szokott lenni a helyzet.pl Budapesten a Pacha vagy a regi Citadella rendben volt (15 eve!), vagy mondjuk Londonban a Fabric vagy a Roundhouse. tehat nem arrol van szo, hogy a mucsajrocsogei diszko szemetrevalo basszusnehez szettorzitott hangzasat preferalnam. Budapesten a Bed szinten jo volt, de amikor ott jartam nem a sajat rendszeruket hasznaltak.
Dorian: kozben rajottem, hogy Magyarorszagon ez a kifejezes kicsit mast jelent, mint nekem.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz proci985 #13118 üzenetére
Esküdni nem mernék én sem.. de volt ott valami megkapó az élő hangban és abban, hogy "karnyújtásnyira" voltak az előadók. Mindenesetre nem ilyen volt.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
bta1
őstag
válasz johnywalker #13115 üzenetére
Mindent értek, csak a szóhasználatbeli félreértésre ("referencia") kívántam rámutatni illetve, hogy habár mondjuk komolyzenei felvételek kapcsán rá tudunk bökni valódi (=akusztikus) referenciákra, ha jártunk eleget koncertre, a szóbahozott problémakörben (steril hangzás, kilúgozottság-érzés oka) nem sokat segít. Nem szerencsés túlságosan megbízni a "hogyan kellene szólni a lemeznek" megérzés helyességében.
Egyébként sem az a lényeg, hogy a rendszer mennyire birja a hegedűszólót (életszerű hangerő mellett). A hallgató meddig bírja vajon? Operaáriákat meddig bírná a szuper-finek gondolt lánca által tolmácsolva? Még hogy a metál a legproblémásabban visszaadható műfaj...
-
Nem szerencsés túlságosan megbízni a "hogyan kellene szólni a lemeznek" megérzés helyességében.
Es mi van akkor, ha azert tudod hogy kene szolnia, mert legalabbis a szoftverek egy reszevel van tapasztalatod, amiket hasznalnak?Mi van akkor, ha tudod hogy hasznaljak a sampleokat? Ha voltal mondjuk szazas nagysagrendu koncerten es tudtad mire kene ugyelni?
Nem szerencsés túlságosan megbízni a "hogyan kellene szólni a lemeznek" megérzés helyességében.
Es akkor miben bizhatunk?Vegeredmenyben marad megiscsak az objektiv meres?
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
Logapeti
tag
Sziasztok! Tudtok ajánlani valakit (esetleg van köztetek olyan?), aki régi erősítők felújításához ért, és műveli is ezt? Egy 1979-es Sony receiverről lenne szó, hibátlanul működik, csak elég "plötty" a hangja, viszont ismerem a típust, és hallottam jó állapotú változatot, ami jóval feszesebben szólt. Gondolom, "elfáradtak" benne bizonyos alkatrészek, de nem értek hozzá, ezért szeretnék segítséget kérni.
-
Dißnäëß
veterán
Pedig szerintem az. Gondolj bele, mennyi freki adódik egymásra és szól egyszerre mindössze 2-3 membrán által (utanként 1 kvázi). Nézzük ezt egy ária esetén, és egy zúzó esetén. Ária alatt ki is köthetô a mélyszekció ha úgy van váltva, de lehet, a magas is
Amire fel akarom ezzel hívni a figyelmet: más dolog egyetlen szóló performansz alatt mindennemû egyéb, figyelemelterelô dolgot mellôzve koncentrálni az adott szólóra az agyunkkal, és más dolog a rendszer élethûségének, reprodukciójának nehézsége oldaláról közelítve nézni ugyanezt a szólót.
Azonnal elválik a dolog, mert figyelni 1 dologra szóló vagy kevéshangszer mellett jobban tudsz, mint nagyzenekar vagy urambocsá, metál alatt, ergo az a percepciód alakul ki, hogy húbazze, ide aztán kell hifi.. viszont maga a hifi reprodukció szempontból egy lágyzene szóló vagy kevéshangszeres esetben komplett utak is "alszanak", vagy annyira inszignifikánsan terheltek, hogy a rendszer szempontjából (teljesítmény, intermodulációs torzítás) ez semmi.
Magyarul:
- hifit tesztelni áriával a rendszer képességeit illetôen nettó hülyeség
- áriát tesztelni hifivel az ária élethûségét illetôen, nagyon is valid
Ugyanoda vezet a két megközelítés, csak fejben, elméletben máshogy közelít hozzá.A metál meg mikor megérkezik és a spektrum analizátoron peak-el a frekitartomány nagyja, na azt játssza le minél jelhûbben egy mindössze két-vagy háromutas szett.
(Ugye az ideális hangszóró pontszerûen egymásra tettz fekinként 1 membrán, ahol a freki egysége konvergál a nullához, szóval 44100 utas hangszóró gyengébb definíció szerint, mint egy 88200 hangszórós, ha figyelmen kívül hagyjuk a membránok nyugalmiállapotba visszatéésének idejeit, amik szintén frekiegységenként eltérôek).No és a végére akkor az anyacsavar: fentebbiek mentén kijelenthetô, hogy az a rendszer, ahol egy, azt alig igénybevevô szóló elvérzik, vagy kompromisszumos, az a rendszer ennél sokkal komplexebb jel esetén tuti véres torkú. Ezt sajnos vagy sem, némiképp kompenzálja az agyunk, ugyanis metál alatt rengeteg mindenre kell egyszerre figyelnie, a koncentráció és mint ilyen, a "kritikus hallgatás" kisebb, mint szóló esetén, ahol a koncentráció, fókusz az agyunkkal nagyobb rajta.
Ezért lehet az szerintem, hogy egyik hifista szerint a metál az igazán nehéz reprodukciós anyag, másik szerint az ária.
Mint reprodukciós nehézség, nem vitás, a metál nyer.
Mint percepció, hallásunk utolsó állomását képzô agyi munka, az áriát hallja kritikusabbnak.Mindkettô helytálló szerintem, csak nem ugyanott van a startvonal, mert metálnál kevesebb figyelem jut-juthat nüanszokra agyilag, áriánál meg kevesebb igénybevétel jut a reprodukciós láncra. E két hatás pedig az egyenletben mint 3x2, vagy 2x3, a végeredmény mindig 6.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
fericske
addikt
válasz Dißnäëß #13126 üzenetére
Számomra azért kissé paradoxon a metálzene reprodukciójának nehézsége, mert a műfaj mikéntjéből adódóan ezt a zenét, zenélést erősítőkön és hangszórókon hallhatjuk minden esetben, vagyis azokat az erósítőket és hangszórókat kell reprodukálni erősítőkkel és hangszórókkal, ami könnyebb feladat kell legyen mint egy akusztikus nagyzenekart reprodukálni erősítőkkel, hangszórókkal.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz fericske #13128 üzenetére
Inkább máshol van a nehézség elásva.
AKusztikus zene esetén könnyen hegyezed a füled és könnyen kis is szúrod, ha valami nagyon gáz. Minél kevésbé gáz, annál jobban kell hegyezni, ha bele akarsz kötni. De magát a rendszert, mint műszaki produktumot, hardvert, nem állítja nagy kihívások elé; hacsak nem valami ütősebb tutti Wagner, Mahler stb. részlettel nyúzod, jól megtekerve a volumét. Esetleg egy elvetemült Messiaen orgonamű
Metál meg ugye full elektronika, már a stúdióban rémesen szól leggyakrabban, ezt tovább rontja ki-ki otthoni zizegője. Na azon lehet a hardvert megnézni, mit is tud. Mármint a stúdióhoz képest. És akkor még mindig szólhat rémesen rosszul[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
fericske
addikt
válasz RetepNyaraB #13129 üzenetére
Igazad van. Végeredményben oda vezet ez is, ahová szokott, hogy a felvétel minősége a mérvadó.
-
Dißnäëß
veterán
válasz fericske #13128 üzenetére
Nem minden esetben, stúdióban mi történik ?
Nálam amúgy mindegy: hozzám már csak a forrás egy készre sütött verziója jut el, és ráhatásom a reprodukció minôségére eddig terjed, hátulról visszafele.Azaz máshogy nézve a dolgot: a reprodukció élethûségéhez nem elég én és a hifim, kell a mastering, mikrofonozás, minden (ha nagyzenekar pl). Emiatt aztán nem csinálok belôle nagy ügyet, mert vannak jó forrásanyagok, és elszartak is, függetlenül attól, hogy jól húzták-e a vonósok vagy sem. Arra fókuszálok, amire ráhatásom van: komplex jelek minél forráshûbb (!) megszólaltatása. Jó DAC, alacsony torzítások, kicsi vagy szinte semmi kompresszió, satöbbi, a millió hifis paraméter. Nem fogja 100%-ban definiáltan meg a dolgot, de segít a közelébe kerülni. Abban az iskolában nem hiszek, hogy hifivel kelljen korrigálni egy forrás hiányosságát, például egy transzparens szett ha "kicsit szárazan" szól, annak nagyon nem a reprodukciós láncban kellene keresni a hibáját, mert sosem tudhatod, hogy amit hibaként élsz meg, nem csak a forrás gyengesége-e (mastering, DAC együtt). Azaz de, tudhatod, ha olvasol ASR-t. (Bocs, morbid tudom, de én pontosan ezért "mérek").
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz RetepNyaraB #13129 üzenetére
Igen, metálnál a célfüggvény, hogy új szóljon, mint ami a forrás fájlba "bement". Ha szarul kell szólnia, minél szarabb, annál jobb. Jó értelemben szar, így értem. LoL.
Na, amúgy +1
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz proci985 #13133 üzenetére
Áhhh, dehogy van meg Nem vagyok metálos. De nyitott igen. Meghallgattam. Füles. Sok mély nincs, ez vagy a zene, vagy a youtube, nemtom. Nekem ez sok.
Pedig szeretem a "borult", réteg zenét.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dorian
félisten
Nem tudom, mitől függ ez a "metálosság" Az biztos, hogy nem a hangcucc minőségétől.
Én fiatal koromban kétpofára zabáltam, de manapság nagyon rövid idő után inkább idegesít a gyors zúzás. Vannak ma is kedvenc albumaim, mint pl. a My dying Bride - Cry of Mankind, van a Dream Theater - Scenes from a Memory (vagy ez pr. rock inkább?) de ezek nem a gyors zúzásról szólnak. Múltkor melóba menet betettem egy In Flames albumot, azt vettem észre az út vége felé, h tiszta ideg vagyok és úgy vezetek mint egy idióta.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #13135 üzenetére
Nálam a hangcucc amikor átlépett egy küszöböt, akkor lett egyáltalán értékelhető, hogy na akkor hallgassunk bele egykettőbe, mit esznek ezen annyit ? Addig betettem és kb. pföáh, a hifim ordított, a fülem ordított, minden ordított, hogy "köpödki?" ..
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
bta1
őstag
válasz Dißnäëß #13126 üzenetére
Operarajongók tutira nem fognak veled egyetérteni... nem akartam a dolgot áriára kihegyezni, dehát mit írjak, ha a kedves hifisták rendszerint ezen ott adja be a kulcsot (akarom mondani, halkítja le), ha a nyitányon zökkenőmentesen túljutott? Vitatkozni nem kívánok, értelme sincs, de egyvalami biztos. A metálzenék hangminősége (már ahol beszélhetünk ilyenről) közel sem szenvedi meg úgy a kazettás magnómagnófelvételt, és itt nem a szalagzajra gondolok.
Ugyanakkor majdnem sikerült értelmes szabályt tető alá hoznod. Hülyeségnek nem hülyeség, de nincs sok értelme egyoldalú műsorral tesztelni. (Az énekhangra még visszatérek, mert időnként – minden hifista okoskodást megcáfolva – hihetetlenül kemény dió tud lenni.)
-
-
Ba cy lus
őstag
válasz Dorian #13135 üzenetére
Én ellenben ugyanúgy élvezem a Raining Bloodot, mint tizenévesen.
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
őstag
válasz btraven #13142 üzenetére
Mást is hallgattam/hallgatok. Amit 17 éves koromban hallgattam, azt ma is szeretem, csak még hozzájött sok más zene is. Én egyébként pont My Dying Bride-dal, Anathemával stb. nem kínzom már magam. Ezeket régen hallgattam, hogy jó mélyre letaszítson a szarba. Ma már melankolikus zenékből csak a kifinomultabban melankolikus zenéket hallgatom.
[ Szerkesztve ]
-
btraven
őstag
válasz johnywalker #13148 üzenetére
Csak szeretem ezt a "műmájer" kifejezést.
A poser-eket jelenti, akik hamis metált játszanak. -
Dißnäëß
veterán
Ahh istenem, de jó ez a kis reggeli hűvös zenehallgatósdi.
Most épp a Delerium - Stay -t élvezem úgy, mint még életemben soha.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar