-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
#03969024
törölt tag
Ez egy nagyon érdekes interjú, ha valaki még nem olvasta:
[link] -
#01758976
törölt tag
válasz #03969024 #12451 üzenetére
A Vandersteen-ek jók, mondják, van is egy topikban. Hozzászólni a cikk témájához nem tudok. Nem is értem miről beszélnek, nem is érdekel, összekellene hasonlítani egy olyan mai dobozzal amiben nem elsőrendű váltás van, aztán majd látnánk. Én még azt sem tudom, hogy ezek a szavak sokadrendű váltásnál egyáltalán megállják a helyüket manapság.
-
#07400704
törölt tag
[ Szerkesztve ]
-
süti5
őstag
Sziasztok,
segítségeteket szeretném kérni. Nemrég vettünk egy családi házat, ahonnan az előző tulaj elvitte a hangrendszerét, a vezetékek viszont a falban, így szeretnék venni hozzá hangfalakat/erősítőt vagy ami kell. A gond, hogy egyáltalán nem értek hozzá.
Lefotóztam, mik vannak, bal és jobb hátul vannak a csatlakozós piros és fekete vezetékek, elől pedig a két vezetékpár jön ki a falból, csatlakozók nélkül.
A célom nem egy high-end rendszer építése, nem is szeretnék rá annyit költeni, hanem hogy szóljon
Kihasználnám a vezetékeket, ha már bent van a falban, ugyanakkor az is jó lenne, ha kell hozzá erősítő, ahhoz könnyen tudnék kapcsolódni androidos telóval és tv-vel.
Ha a hangfal fából lenne az plusz jó lenne, mert egy klasszikus házról van szó, de nem baj ha nem.
Használt cuccoktól sem ijedek meg természetesen, csak tudnám mit keressek. Két hangfalat plusz egy mélynyomó, meg erősítő?
Konnektor mindenhol van, hátul és elől is.Köszi előre is.
-
süti5
őstag
válasz #07400704 #12455 üzenetére
Hogy nézzem meg a kábeleket?
Ezek jönnek ki a falból, kellene lennie rajta feliratnak?
Akkor úgy mondom, alacsonyabb árkategóriás érdekel , de először is azt tisztáznám, hogy mire megyek a kábelekkel? Hány hangfalat köthetek rá stb.
Elég nagy szobában lenne, nagy belmagassággal.
Összeget azért nem írok pontosan, mert alkalmazkodom valamennyire ahhoz, amit mondotok.
Nagyon szart nem szeretnék, valami belépőkategóriás, de jól szólót szeretnék -
nagyúr
"Hogy nézzem meg a kábeleket?"
Nem kell megnézni, ezek hangfalkábelek, és te a gombhoz keresel kabátot.
Nem biztos, hogy idevaló a kérdésed, bár vannak itt is segítőkész emberek.
Csak sztereó zenehallgatásra lesz, vagy filmek többpontegyje is kell? (Ha jól értem, elől és hátul is vannak kiálló kábelek.)[ Szerkesztve ]
-
süti5
őstag
válasz RetepNyaraB #12457 üzenetére
Van den Hut MC Royal Jade hybrid halogen free - ez van ráírva
Jelentsen ez bármit
liszi70: már nem merem azt mondani, hogy csak szóljon, de tényleg nincsenek nagy igényeim.
Csak hátul vannak kábelek, elől csak egy helyen jönnek ki szerintem a hátsó kábelek.
Nekem jó az is, ha kettő szól hátul, vagy hátul kettő elől kettő, bármi jöhet, ezek ahogy néztem réz kábelek, de mondom, nem értek hozzá. -
#10726912
törölt tag
válasz Dißnäëß #12448 üzenetére
Van JBL a háztartásban, 2 verzió is, a 3-as jobb a 2-esnél. Kb sose akarom azt hallani, egyszerűen idegesít a mosott dübögés, ami abból jön. Semmennyire sem tudom élvezni a hangját. Marshall Killburnt vettem (remélem helyesen írom), árban jobb a JBL-nél, hangban pedig messze magasan köröket ver a JBL-ekre. Sokkal szebb magastartománya van a JBLtől, a mély pedig sokkal ércesebb, felüdülés a JBL-hez képest ( és még nem is tuningoltam, nademajd.. ). Ha teheted, hallgass meg egy Marshallt, érdemes 🙂
-
nagyúr
Tényleg nagyon nehéz bármit ajánlani anélkül, hogy tisztáznád, hogy milyen összeg körül gondolkozol, mennyit szánnál erre, Hárásó simán elköltetett veled több mint fél milkát. És igaza van, mert amíg nem tudjuk, hogy te a tizedére gondoltál, vagy megengedheted magadnak a tízszeresét is, addig bárki bármit linkelhet. És tudod, az, hogy kinek mi a "jó" hangminőség, és mit érdemes megvenni, az borzasztóan szubjektív, és teljesen biztos, hogy mást jelent neked, és mást az itt lévők többségének.
Egyébként ez a másik topik alapszintű készülék-ajánlásra talán alkalmasabb. (Mármint ha sztereó zenehallgatás a cél, nem pedig fimek térhatású hangja is.)[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
A vezetékek olyanok, amit andrasth mondott. A Monster S12 alapszint, a VdH Royal egy-két fokkal komolyabb, az hovatovább még zenehallgatásra is alkalmas.
"a vezetékek viszont a falban, (...) bal és jobb hátul vannak a csatlakozós piros és fekete vezetékek, elől pedig a két vezetékpár jön ki a falból"
Ezt is le kéne fotózni, hogy miről is van szó. Amúgy nyilván többpontegyes házimozihoz készítette elő magának az elődöd.Tisztázni kéne, hogy milyen TV-t, milyen telefont mi módon akarsz csatlakoztatni hangrendszerhez, erről kicsit többet kéne mondanod annál, hogy "nem értek hozzá", mert aszerint kell lennie felruházva képességekkel az erősítőnek, esetleg az esetlegesen szükséges DAC-nak.
Akarsz rajta zenét is hallgatni? - mert akkor nem ártana egy hifi lejátszókészülék, és akkor ki kéne találni, hogy milyen formátumo(ka)t tudjon lejátszani.Erősítőre vagy erősítőt is tartalmazó kombinált készülékre biztosan szükséged van, összekötő kábelekre is, és persze hangsugárzókra is. Attól függően sztereó vagy többcsatornásra, hogy mi lenne a célod azon kívül, hogy ne álljanak üresen a vezetékek. Gondolkozz egy kicsit te is azon, hogy mit akarsz, ne nekünk kelljen megmondani, hogy mit akarsz. A kábel zöme mindenképpen felesleges számodra, ha nem akarsz többpontegyes házimozit. Sztereó (azaz kétcsatornás) rendszerhez elég a Van den Hul.
-
denesdr
addikt
válasz #07400704 #12453 üzenetére
"összekellene hasonlítani egy olyan mai dobozzal amiben nem elsőrendű váltás van, aztán majd látnánk"
Meg lehetne csinálni, de akkor lenne érvényes egy ilyen összehasonlítás, ha ugyanazt a hangsugárzót hasonlítanánk össze különböző váltásokkal. DSP-s váltással ez könnyen kivitelezhető, pár kattintás lenne az egész és akár on-the-fly ugrálhatnánk a különböző váltások között, ha beállítjuk őket egy-egy presetre."Én még azt sem tudom, hogy ezek a szavak sokadrendű váltásnál egyáltalán megállják a helyüket manapság."
Jó kérdés, a fizika sokat nem változott az interjú óta, viszont a technika fejlődött és így több trükköt tudunk manapság bevetni, hogy létrehozzuk a többutas időkoherens hangsugárzót. Sőt, annyit fejlődött a technika, hogy az időkoherens hangsugárzóhoz használhatunk meredekebb váltást is mint az elsőrendű. Másod-, negyed-, nyolcadrendű stb váltás is kivitelezhető DSP segítségével, megtartva az elsőrendű impulzusválaszt.
Aztán ha az érzékelési oldalról nézzük, kérdés, hogy vajon halljuk-e, hogy épp egy időkoherens sugárzó szól?
Továbbá még ezután is kérdés, hogy megéri-e a kompromisszum amit azért hozunk, hogy működjön az elsőrendű váltás (ha nem DSP-t használunk)? -
fehér_ember
addikt
Pl. erősítő: [denon 3802] 50k; [Arcam AVR280] 47k
Pl. hangfal: [arcus ts 450] 30k; [ATL 709S] 40k; [Altec Lansing 215] 45k; [JPW ML910] 60k -
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #12473 üzenetére
"Közben egy gyors kereséssel erre bukkantam időkoherencia ügyben: [link]"
Ez nem nekem külföldiül van. Zanzásítva lehetne elmondani esetleg, hogy mit mond a dokumentum időkoherencia ügyben?!Köszi
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
denesdr
addikt
válasz alphamooncam #12474 üzenetére
Oké, szóval azt mondja, hogy a kísérlet alapján nem lehet kijelenteni, hogy egy időkoherens (lineáris fázisú) hangsugárzó egyértelműen jobb (vagy minden hallgató által jobban preferált) lenne fülre, mint egy nem időkoherens. A tesztben csak az időkoherencia volt az objektív különbség A és B között.
A tesztalanyok közül valaki az egyiket preferálta, valaki a másikat, valaki nem tudott dönteni, természetesen nem tudták mikor melyiket hallgatják éppen.
Érdekességként említi, hogy a hangkép kevésbé fókuszált és a térbeli leképzés is kevésbé definiált (inkább szélesebb a színpadkép) az időkoherens váltást használva, ezt pont fordítva gondolták volna. Aztán azt is irja, hogy a kimenetel függhet a lejátszott hanganyagtól is, a tesztben sikerült egyértelmű hallható különbséget kimutatni, de a differencia nem volt egetrengető.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Azért a Vandersteen interjúban felfedezhető némi túltolás R. V. úrtól itt-ott.
Például amikor azt mondja, hogy egy elektromosan elsőrendű váltót normál hangszórókra akasztva valószínűleg ellentétes polaritással kell bekötni azokat, aztán hogy ez mekkora probléma, mert kioltások keletkeznek az ellentétes polaritás miatt. Ez totál bullcrap. -
denesdr
addikt
Egyébiránt létezik meredekebb váltási görbékkel, passzv módon is megalósítható, kvázi-lineáris fázisú, fázisforgás nélküli keresztváltás. A lényege egy negyedrendű Butterworth alulátersztő és egy másodrendű Bessel felülátersztő görbe alkalmazása úgy, hogy a váltási ponton a felülátersztett hangszóró fél ciklus késéssel kapcsolódik be: [link]
Egy megvalósított példa rá: [link][ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12480 üzenetére
Jól értelmezed. Ugye a kísérletben arra próbáltak fényt deríteni, hogy van-e hallható (és ha van akkor milyen) hatása a lineáris fázisnak a nemlineárissal szemben többutas hangsugárzó alkalmazása esetén. Ebből a szempontból ez a legkorrektebb módszer, mivel a váltási görbék (és minden más) változatlan, kivéve a fázis linearitása vagy nemlinearitása.
Ha hagyományos passzív váltással akarták volna elvégezni a tesztet, akkor több dolog változott volna a két váltás között mint kizárólag a fázis, mivel egy lineáris fázishoz passzív váltás esetén elsőrendű akusztikus görbéket kell alkalmazni (míg a nemlináris fazismenethez ugye meredekebb görbék kellenek), tehát a hangszórók egyedi átvitelei (és ezáltal a saját nemlinearitásai, torzításai, off-axis, stb) is mások lettek volna, így nem kaptak volna pontos képet a lineáris vs nemlineáris fázismenet különbségéről. -
#71562240
törölt tag
válasz ozzy711 #12482 üzenetére
Komolyra fordítva, mert fontos kérdés. Mint utólag kiderült, a gyári állapotúként vásárolt példánynak krónikus hibái és javítottsága(i) voltak már azelőtt, hogy Tigris megvette. Ezt ugye az új és új eladók nem közölték az új és új vevőkkel, akikből aztán az új és új eladók lettek. Emiatt érdekes a dolog, hogy emberek eladnak hibátlanként és gyári állapotúként krónikus hibákkal bíró példányokat.
Enyém is ilyen volt, eltitkolt hibákkal és javításokkal - szerencsére az enyém stabilnak mutatkozik, mióta megvettem és megjavíttattam.
De rendszeresen látunk olyat is, hogy (típuspélda) például Hegel tulaj bevitte a boltba-szervizbe az erősítőt, ami javíthatatlannak bizonyult, mert a meghibásodott modul már beszerezhetetlen a gyártótól is. Egy hónap múlva már az új tulajdonos vitte ugyanazzal a hibával ugyanoda megjavíttatni a hibátlanként vásárolt készüléket...Nos, Tigris példányáról is utólag derült ki számára, hogy a gyári állapotú hibátlanként vásárolt erősítő végfok része már korábban agyon volt javítva, egyéni módon. Valamivel krónikus baj van benne - azon kívül, hogy persze öregszik, és persze az erősítők "törvényszerűen" elromlanak.
-
#01758976
törölt tag
válasz denesdr #12481 üzenetére
Akkor megem oda lyukadunk ki ahová mindég. A kőr bezárult. A hifi kígyó megint a saját farkába harap.
"Érdekességként említi, hogy a hangkép kevésbé fókuszált és a térbeli leképzés is kevésbé definiált (inkább szélesebb a színpadkép) az időkoherens váltást használva, ezt pont fordítva gondolták volna. "
Ez engem kurvára nem lep meg, egy jó doboznak pont hogy így kell szólnia, már ez is +1 nekem a lineáris fázis és a passzív mellett . Ezt az egész tér dolgot mint olyan száműzném, vegyen monitort akinek ez olyan fontos.
-
#10726912
törölt tag
válasz ozzy711 #12482 üzenetére
Amiket Kammerer elsorolt (egyébként eszem ágában nem állt lecserélni), döntöttem úgy, hogy a TMP audio Classic és Triton hibridjeiben használt végfokra váltok. Ugye ezek a hibridek csöves előfokkal rendelkeznek, s A osztályú Hitachi Mofset fégfokot tartalmaznak. A Magnum dobozában, Magnum trafójával készül az utód. Érdekességképp a kapcsoló is megmarad ugyanúgy, a tápkábel ismarad direktbe kötve, s biztosíték sem lesz az új végfokban ( Tompi sem szereti ), másféle védelem lesz benne, de az jóval kevésbé szól a hangba. Rca csatlakozó lesz, ellenben az előfoknál kikerül az rca dugó és aljzat.
-
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #12481 üzenetére
Arra a cikk ezek szerint szintén nem ad választ, hogy a digitális vs. analóg elsőrendű váltás között van-e hallható különbség.
Ez azért érdekes, mert még mindíg nem azt mérjük, amit hallunk, persze csak szerintem, megvédve ezzel a mérés jelentőségét.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
denesdr
addikt
válasz #01758976 #12484 üzenetére
Ööö, nem értem a kígyós hasonlatot.
Objektíven vizsgálva egy lineáris fázisú sugárzó olyan szempontból jobb, hogy nem visz fázistorzítást a hangba. Namost, hogy ezt passzív vagy aktív váltással érjül el az más kérdés. A passzív megoldás elsőrendű váltást igényel, ami elég komoly feladatot állít a hangszórók elé, DSP-vel meg ugye DSP-t, IIR szűrést és minden úthoz külön erősítőt kell használnunk a feladat megoldásához, cserébe meredekebb váltási görbék is alkalmazhatók, ami a hangszóróknak könnyebbséget jelent.
Neked az tetszik jobban és számodra nem olyan fontos a tér, habár a nemlineáris fázisú sugárzó definiáltabb tere még akár "művi" is lehet, mert ráfoghatjuk a fázistorzításra ezt.
A tesztben is volt aki ezt, volt aki azt preferálta.Még egy érdekes gondolat, hogy mi van akkor, ha egy felvételt mondjuk egy normál, memlineáris fázisú monitoron mastereltek (ami lehet, hogy jóval esélyesebb, minthogy lineáris fázisún), visszajátszva akkor vajon melyiken szól úgy, ahogy elképzelték a felvételt? Egy lineáris vagy egy nemlineáris fázisú hangsugárzón?
A konklúzió az lehetne, hogy kb egyéni preferencia kérdése a dolog, mint ahogy a linkelt teszt is ezt mutatta. -
denesdr
addikt
válasz alphamooncam #12487 üzenetére
Ha passzívat hasonlítunk a DSP-hez, akkor narancsot hasonlítunk össze almával.
A teszt lényege nem mérés volt, hanem, hogy kiderüljön milyen hallható változást okoz a fázis linearizálása, úgy, hogy közben semmi más nem változik, se torzítás, se off-axis átvitel, se terhelhetőség stb. -
alphamooncam
őstag
Vagy fejhallgatóval kevertek, ellenöriztek stb. , ahol nincs több út, nem játszik a váltás...
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #12488 üzenetére
"...meredekebb váltási görbék is alkalmazhatók, ami a hangszóróknak könnyebbséget jelent"
Lehet nem jól gondolom, de úgy vélem ha nincs vágás, váltási görbe, az jelenti a legnagyobb könnyebbséget egy hangszórónak.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
#03969024
törölt tag
válasz denesdr #12488 üzenetére
Ezen az "egyéni preferencia" dolgon mindig kiakadok...
Akusztikus zenén csak ki kéne jönnie, hogy melyik hasonlít leginkább.
Érdekes, hogy a beszámolók szerint az elsőfokú váltás eredményez természetes hangot. RV is kifejti, miszerint nem biztos, hogy az a jó, amihez hozzászoktunk. Azon is sokat gondolkoztam, hogy azt előnyként tüntetik ki a gyártók, ha elsőfokú a váltás. Azzal nem dicsekszik egyik sem, ha másod, harmad, vagy egyéb... A Marten is az első vonalú dobozaiban használja, a "büdzsé" másodfokút kap.
Én szívesebben olvasnék olyan tesztet, amikor olyan dobozt hasonlítanak agyonDSPzetthez, ami eleve nagyon kis mértékben tol fázist.
Nem akarok konkrét véleményt alkotni a DSP-ről, mert nem próbáltam, jelenleg olyan divatnak tartom, mint anno a soksávos EQ-kat. Mindenki megváltani vélte a világot, aztán a ködbe veszett...alphamooncam
Egy hangszórónak igen. Sajnos, még nem sikerült belefutnom kielégítő egyhangszórós dobozba...[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz alphamooncam #12493 üzenetére
Pont fordítva, váltási görbe nélkül nagyobb teher a hangszórókon. A görbék közül pedig minél enyhébb a görbe, annál nagyobb teher/feladat hárul egy-egy hangszóróra.
Egy elsőrendű passzív váltás kizárólag erre a célra válogatott hangszórókkal tud jól működni. -
#01758976
törölt tag
válasz alphamooncam #12493 üzenetére
Vandersteen írta is, lapát és kulcsot hozd fel magadnak példaként. Ott el is dőlt, részemre. A dsp-t ha módjával kezeled, lehet van helye, manapság, nem biztos, hogy neked vagy nekem, de másnak simán bejön. Az már máskérdés hogy ők vagy mi mit is keresünk a hifiben. Egy teljes aktívban eltudom képzelni, ha akarom, de szerintem az még lejjebb kell legyen egy jó passzívtól, ha meg nem akkor drágább, vagy összetettebb vagy fenfe tudja, nekem nem tetszik az fix.
-
denesdr
addikt
válasz #03969024 #12494 üzenetére
Bárhogyan csűrjük-csavarjuk, az elsőfokú váltásnak egyetlen előnye van, ez pedig a fázisválasz minimális elváltozása. Minden egyéb szempontból hátrányban van a magasabb rendű váltásokkal szemben.
Az eladásoknak általában kedvez a marketing, szóval a gyártó mindig azt próbalja kidomborítani amilye van, én például láttam már ahol marketingszövegben is feltüntették a negyedrendű váltást. Egyébként az első rendű váltásnak azért is lehet nagyobb marketingértéke, mert az ilyen hangsugárzók ritkák, mert nagyon spéci hangszórók kellenek hozzájuk.
De van olyan is, hogy a gyártó bekamuzza az elsőrendű váltást (pl Dynaudio Special 40), holott valószínűleg csak elektromosan elsőrendű a váltó, akisztikusan (ami számít a rendiség szempontjából) magasabb rendű. A Dyno S40 például akusztikusan negyedrendű, ez mérésekből egyből feltűnik avatott szemeknek.Szóval objektíven nézve valóban a legkevésbé a valódi, akusztikusan elsőrendű váltás forgatja a fázist a passzív megoldások között és ha a minimális fázistorzítás a fő szempont, akkor nincs más altarnatíva DSP nélkül.
A DSP valóban nem csodaszer önmagában, viszont olyan dolgokat lehet vele megvalósítani, amit jelenleg más módon egyáltalán nem vagy praktikusan nem lenne lehetséges.
Én úgy veszem észre, hogy azért a DSP fogalmát általánosan nézve eléggé homályosság fedi még felhasználói szempontból."Én szívesebben olvasnék olyan tesztet, amikor olyan dobozt hasonlítanak agyonDSPzetthez, ami eleve nagyon kis mértékben tol fázist."
Egy agyonDSP-zett hangsugárzót is be lehet úgy állítani, hogy egyáltalán ne toljon fázist, sőt még egy analóg elsőfokúnál is kevésbé toljon, sokkal kevesebb hibával, sokkal egyenletesebb átvitellel. Ezt nem a DSP fényezése miatt írom, hanem mert ez tény.
A Hypex FA plateampoknál jelenleg nincs IIR szűrési lehetőség, azaz úgy működik a váltás, mintha analóg lenne, viszont az időzítéseket lehet állítania, amit viszont analóg vagy passzív elektronikával elég körülményes lenne megoldani. Szóval ha lineáris fázisú váltást szeretnék, akkor nekem is elsőrendű akusztikus görbéket kell létrehoznom a DSP segítségével, amit egyébként pár perc alatt össze lehet dobni ha tudja az ember, hogy mit csinál. Aztán ha meg nem tetszik az eredmény, akkor visszatölthető a bevált recept és minden megy tovább. Vagy egy másik presetre beállítva gombnyomásra összevethető egy másik váltással, ha épp az kell.
Elnézést a wall of textért! -
alphamooncam
őstag
válasz denesdr #12495 üzenetére
Hááát, nekem vapahogy más elképzelésem van a dologról.
Javítsd ki, ha rosszul tudom, de minden egyes vágásnál, mielött esni kezdene a hangnyomás, keletkezik egy hupli pozitív tartományban.
Namármost, minél nagyobb meredekségű a vágás, anál nagyobb elötte a hupli, anál nagyobb stressz éri a hangszórót.
Nincs vágás, nincs hupli, nincs stressz.
Én így értettem a teher kifejezést a hangszórón.
Azt gondolom, hogy minél inkább erőltetjük a hangszórót, hogy olyasmit csináljon, ami kívül esik a komfortzónáján, saját rezgési, lecsengési struktúráján, anál inkább számíthatunk az ellenállására, torzítására.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen egeret válasszak?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Fűnyíró topik
- Mini PC
- Házimozi belépő szinten
- Autós topik
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Tüzi: Geek-hatarozo
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...