-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dißnäëß
veterán
válasz #01758976 #11054 üzenetére
Mathiask értem. Oké.
Nem lehet, hogy hárásó lecserélte a csöveket nagy Krell tranyós A osztályokra sunyiban és azért szellőztet ? Egyébként ha muszáj, én is a 18° pár percig csípőst favorizálom, a 23° áporodott helyett.
@hárásó: azért kérdezem, mert mostanság van olyan érzésem, hogy nálam is "szokik össze" valami-valamik.
Este jobb minden, pedig csendes nappal is a lakás + jól izolál a fejes. Azt hiszem, bele kell nyúlnom a táp oldalba. (A mostani túl egyszerű).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz Mathiask #11059 üzenetére
Lehet még nem voltál itt, vagy nem aktívan, amikor ezt beszélgette a fórum. Pár hónapja ? Nem tudom.. valahogy úgy. Jött itt valaki azzal, hogy este jobban szól, és mitől lehet. Mosógép már leáll (jó esetben), nagyobb fogyasztók, stb.. ki tudja.
Amúgy nincs reggel sem fasírt, lehet, pszichés állapot. Én mindig megkérdőjelezek minden megfoghatatlant, de amikor engem is érint a dolog, nem dugom a fejem a földbe, próbálok valami kapaszkodót találni hozzá. Ami néha tök jól sikerül, néha meg értelmetlenség, de a semminél jobb.
Összeszokáson nem tudom, mit értsek. Ha leírnám, fapaci a fejét fogná, és valszeg én is magamtól, mert erre szerintem nincs szó. Hozhatnék puhát, meleget, nyugodtat, de ezek az élményt írják le inkább, a percepciót, nem a hangzást magát és mint ilyen, hülyeség
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
fehér_ember
addikt
Az LP az sávhatárolt vagy sem?
Azért ötlött fel bennem a kérdés, mert tegnap volt egy "idősebb" úriember meghallgatni a hangfalaimat és hozott magával egy egyszerű régi lemezjátszót is. Ahhoz képest hogy manapság mennyire olcsón lehetne beszerezni, meg hogy régen se volt nagy szám (enyhén szólva), ahhoz képest nem volt rossz (természetesen a sercegéstől, pattogástól most eltekintettem ), de az alsóbb frekvenciáknál simán elmaradt ugyanazon zenék digitális változataihoz képest. Nem ment annyira le, nem volt annyira részletes az alja.
Szóval ez betudható pl. a hangszedőnek, phonomnak ( ), ...stb. vagy valóban van "alul" korlátja az LP-nek.
Amúgy tök jót zenehallgattunk; hasonló zenéket szeretek mint amiket ő is hozott magával lemezen, szóval volt egy jó kis hifizés.[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz fehér_ember #11061 üzenetére
Ezt pont talán két-három hete beszéltük. Vagyis, hogy az olcsó phono az bizony ratyvatag. A digi megeszi reggelire. Nem tudom hol a határ, ahol kezd kiegyenlítődni - mert most nincs pénzem semmire is, de legalább egy hangszedőre be fogok ruházni. Egyébként nekem pont magasban vannak bajai, de komolyan. Vagy az alja messze nem zavar annyira, mint a beszorult és sziszegős magasak.
S akkor képbe kerül rögvest a jó felvétel, ami manapság igen ritka vendég és LP-n gyémántdarabokért mérnek amúgy is mindent, nemhogy egy esetleges 80-as évekbeli darabot, rendes hangmérnöki munkával...Dißnäëß@ " Összeszokáson nem tudom, mit értsek." - Jóra hallgatod
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
fehér_ember
addikt
válasz RetepNyaraB #11062 üzenetére
Hát van legalább vagy 1000 lemeze, szóval nem hiszem hogy direkt rossz minőségűeket, felvételűeket, hozott volna magával ( [1]; [2]; [3]; de persze nem tudom, illetve saját mostani LP-imet is próbáltuk). Persze biztos nem a féltve őrzött lemezeit tette fel a hurcolászós csőkaros rút kiskacsára amiben csak egy ortofon X1-MC magas kimenetű mc volt, amit a musical fidelity előfokom mm-jére tettünk rá (ő mondta hogy mm-re állítsam).
De amúgy az említett dolgokat leszámítva, élvezetesen szóltak róla a számok.Amúgy nem is ez a lényeg, hanem az, hogy most akkor hivatalosan a lemezezés milyen hallható frekitartományt tud lefedni?
Van-e ilyen szempontból hátrányos helyzete a digitálishoz képest?[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #11061 üzenetére
Az LP elég összetett dolog, volt egy jó cikk erről amit néztem nemrég, hogy hogyan is kell értelmezni mind a dinamikatartományát, mind a zaját, nem triviálisan mondható el róla, hogy sokkal gyengébb, mint a digitál. Papíron az, de a fülünk-agyunk "minőség" küszöbét lazán átlépi (nyilván, különben nem öntenék bele a pénzt ennyire újra és újra) és valahol e küszöb felett húz el mégjobban a digitál, én ezt látom, ezért van tere megannyi vitának audiofüli berkekben. Persze van az a hifi már otthon is, ami lazán meghaladja az LP képességeit, főleg nagy rendszerek, ahol a mennydörgés az mennydörgés mindkét médiumon, az egérfing az viszont csak digiben egérfing, LP-ről "fffffffffff-ropp-ropp-ffffff-ropp" szóval oda semmilyen tű és LP-rendszer nem elég egyszerűen, soha nem lesz síri csend egy jó kiadós egérfingra.
Alsó frekiken az LP mono-sodik, illetve a végső mastering során vágás előtt megnézik a hozott zeneanyagot, hogy belefér-e a gyártás követelményeibe, főleg jelszintek gondolom, csatorna balansz, ilyesmik, nem mélyedtem bele, csak ezeket láttam, de ha én leadnék egy 24 bites ultra komoly anyagot egy gyártónak, valszeg compression is kellene, vagy kicsi, vagy több, hogy beleférjen.
A lejátszási idő szorosan összefügg azzal, milyen mély frekikre akarjuk levinni az anyagot. És vice-versa, tehát egyenes arányosság van egy alsó határfrekvencia (nevezzük így) és a rátehető zene hossza között: minél mélyebb frekiket akarunk rátenni, annál kisebb az idő is, amit rá tudunk zsúfolni, mert nagyobb tűkitérés miatt több helyet kell hagyni az egymással szomszédos barázdák között.
Van egy Chet Atkins LP-m, elképesztően sok számot tettek fel rá. De ez szerintem ha 70Hz alá be-be nézeget, sokat mondok Szóval sajnos vagy sem, egy felüláteresztő szűrő is játszik a képletben. Hárfából rengeteget lehetne tenni (időben) LP-re, deep zúzóból már csak ennek töredékét, szó szerint. Menne az is, nincs vele gond, de hamar kellene fordítani a másik oldalra.
Amikor látványosan elmarad a digihez képest ugyanazon (vélhetően ugyanazon) anyag mélye LP-n, akkor valszeg erős vágást kapott lentre, hogy ráférjenek a műanyagra a teljes albummal. Kötöttek magyarul egy kompromisszumot.
Ha jó a tű, stb. stb. Én spec csak legutoljára gyanakodnék a phono stage-re.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
fehér_ember
addikt
válasz Dißnäëß #11064 üzenetére
Kösz!
Hát viszonylag tűrhető a rendszerem, a hagfal pedig szerintem kifejezetten jó a hangfalas mezőnyben. Sajna már muszájból válófélben vagyunk. Úgyhogy én is majd fejessel fogok ezentúl jó minőségben zenét hallgatni néha-néha. Persze azért lesz valami hangdobozos zajkeltő is helyette, de csak olyan amit majd 12m²-re be merek még tenni (igaz én talán túl bátor is vagyok ilyen szempontból ; aztán majd lehet ezzel jól megszívatom magam).
[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz fehér_ember #11063 üzenetére
"Amúgy nem is ez a lényeg, hanem az, hogy most akkor hivatalosan a lemezezés milyen hallható frekitartományt tud lefedni?"
Ez vékony jég lesz, hozom a barackízű patikukit, várjatokAzt a magas kimenetű Ortpofont szokták fikázni szakcikkekben (én viszont nem hallottam, tehát kussolok). Mindenesetre nem 16k Ft alapár...
A digitálisnak manapság már a denevérek se hallják se az alját, se a tetejét, biztos előnyben van. Kérdés ennek a létjogosultsága. Halandó ember szobahifijében biztos nem sok, ha meg pénz nem akadály, akkor ana-digi vonalon is lehet aranyozott nimfafinggal polírozott oxigénmolekulákkal dúsítani a fluxuskondenzátort a szeparáció és folyékonyság érdekében.
Egy jobb mm hangszedő is 20kHz fölé megy papíron, az aljával szerintem nincs baj, sávelválasztás sose volt az igazi, de nem is azért szerették a technológiát.Ja és ott van az a faktor, hogy ha tidallal példálózunk, az mindig gyanúsan dsp-szagú; persze, hogy "jól szól". Nem tudom a vásárolt hi-res felvételek mennyire érintetlenek (sose vettem egyet sem) ilyen szempontból.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Dißnäëß
veterán
válasz fehér_ember #11065 üzenetére
Részvétem-sajnálom. Próbáld a jó oldalát nézni, mindennek van, csak néha nem látjuk. Én tavaly októberben voltam ebben, de a vírushelyzet miatt csak most papírozunk a bírósággal. Nem őrölnek a malmok valami gyorsan és eszükbe sem jut Skype, Zoom, valami..
12nm - nem lesz nappali egyelőre ? Szoba szettet eladod, vagy tartod eltéve ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz RetepNyaraB #11066 üzenetére
Ja, vékony, én sem akarok belemenni, itt megállok. Annyi és annyi eltérő vélemény van a szakmán felül, hogy most frekik meg hol mennyi zaj, kell-e LP-n feltétlen a master anyagon az összes magasat ráengedni hi-res módra ( ), .. szokásos.. analóg.. mélyvíz.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mathiask
senior tag
Én úgy tapasztalom, hogy LP-nél nem is a "mélyre menésnél" van a szűk keresztmetszet, inkább a mélyek felbontása kisebb, kevésbé részletes. Persze lehet csak az én alap LP-s rendszeremnél.
-
fehér_ember
addikt
válasz Dißnäëß #11067 üzenetére
Bocs hogy nem voltam világos, amúgy csak a hangfalra értettem a válófelet. De amúgy igen, megyek 20m²-ről 12m²-re; csakis ezért válok meg a behemótoktól. A hangal kivételével a többit azért nem korlátozza annyira a szobaméret. Fejesben meg nemrég váltottam egy planárra, elég durva (jó értelemben). Viszont hangszeres zenéknél a dob az már néha-néha (felvétele válogatja) szinte tud fájót ütni (szóval elég nagyot/erőset). Nem tudom ez miért lehet. Könnyűzenei műfajoknál soha nincs vele ilyen. Lehet akkor a nagyobb dinamikaátfogásnak is köszönhető hogy életemben először ilyennel találkozok .
Persze tuti nem ilyen fejesekkel állítják be a felvételeket.[ Szerkesztve ]
-
RetepNyaraB
veterán
válasz Dißnäëß #11068 üzenetére
Egyébként régi, tisztességes - mondjuk nagyzenekari - felvételek esetében azért egy jó forte, az a hatvanas években is egy jó forte volt, ami nagysebességű szalaggal rögzítve az simán hi-res, csak még nem úgy hívták. Ezt ahogy írod, bizonyára szűrni kellett, mert nem ment rá a lemezre a dinamika. De gondolom ennek is megvolt a know how-ja, mert ha felrakok egy 62-es CBS lemezt Bétóven Lajos hegedűversenyéből, akkor bizony a második ütemben pofán vág Béla a bőgő ketttőből, amint csiszatolja a szőrt a húron tőlem 3 méterre kissé balra és én aztat hallom. Nem beszélve arról, mikor végre belép Stern bácsi a hegedűjén az orrom előtt baszki. Mindez pedig csak egy vacak Hungaroton kópia, ami feltehetőleg nem egy CBS nyomástechnológia. A retek alap hangszedőmmel, a vágódeszka pörgetőn.
Na ez a know how eléggé eltűnhetett mára érzésem szerint. Az új és jó minőségű felvételek meg elvétve kerülnek bakelitre, nem utolsósorban a szakértelem eltűnése után. Kár elqúrni egy jó anyagot vacak masteringgel.
[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Dißnäëß
veterán
válasz RetepNyaraB #11071 üzenetére
Iiiigen, hát hogy az érzékelésünket kielégíti-e maximálisan, szerintem igen.
A digit sokan ekézik, pedig ahogy rávilágítottál, mastering szerintem. Meg van még pár tippem, de hogy ezekből melyik okozhatja a digivel szembeni enyhe ellenérzést sokakban, de ma már tartunk ott - szerintem - , hogy egyszerűen nincs hova tovább menni. Forrás oldalt rommá maxoltuk formátum terén, totál overkill, amit csinálunk az ilyen 24/192-kkel is már (vagy DSD256-ok), nemhogy még efelett.
Ideje lenne érdemi dologgal foglalkozni, mikrofon, felvételi lánc, mastering ugye, és hát a reprodukáló rendszereink ajjaj. Utóbbinál kellene valami nagy forradalom, áttörés. Ez nálam terveim szerint szobaakusztika lenne de óh jaj, hosszú az út..
------------------------
Planár fülesre fáj a fogam nekem is , vannak jónak tartott ár/érték arányúak ? Szól is, meg nem is egy vagyon. Nem nézegettem mostanában őket. Magas impedanciásra gyúrok, de akkor szívesen planároznék, más világ teljesen.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
fehér_ember
addikt
válasz Dißnäëß #11072 üzenetére
A fejhallgatós topikban érdeklődj. Lehet valaki tud valamit ajánlani.
Én a saját tapasztalataimból viszont azt mondom hogy ne ringasd magas ábrándokba .
Az enyém már "horror" árú. Alacsonyabb kategóriás hifimanokra viszont nem volt kedvem váltani (meg másra se nagyon) a dinamikus sennheiseremről amikor lehetőségem nyílt megfülelni 1-2-őt. Persze lehet csak a kiszolgálás nem volt elég nekik. Ez érzékeny, szóval már akár egy DAP-ról is teljesen használható (lehet mobilról is). Persze lehet még azért kicsit csiszolni a minőségen, ha gondosabban összeválogatott cuccokra tesszük.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz fericske #11074 üzenetére
Aham, értem. Hát.. ez most simán kellemetlenségig képes hajtani a 95dB-s Takstar-t, 28 Ohm-on, de a kraft úgy jön elő belőle, ahogy nő az impedancia, 600 lenne az ideális
Na jó, erre még alszom egyet akkor. Erőben jó lenne szerintem. Várok még kicsit, hátha megy felfele a bitcoin és akkor lesz planár.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
#01758976
törölt tag
válasz Dißnäëß #11057 üzenetére
Tessék fél napot nem vagyok, erre itt a rengeteg hozzászólás.
Az összeszokás, furi és néha vicces dolog. Tapasztalatom azt mondja, ha érkezik valami más egység a láncba, nem új, hangsúlyozottan bejáratott darabok, azoknak is kell idő, míg összeérik a rendszer többi részével. Kevés olyan elem járt felém, amire ez nem lett volna igaz, de volt olyan is. Meg durva változást hozó cucc is, lelkük van ezeknek vaz MOndjuk ez azért lényegesen kevesebb időbe telik, mint egy bejáratás. De van ilyen. Két példa. Feleségem kocsiját kellett használnom egy hétig, majd ment vele ő. Este mikor hazaért, azt mondja nem olyan váltó, mint szokott, nem úgy jár.. Aztán egy két nap és minden ok. Persze ez vica versa is volt. Másik, míg volt egy elég érzékeny országúti keróm, páran elkérték kipróbálni stb, mentünk pár órát és ennyi. Mikor ráültem újra, mintha nem is az én bicim lett volna. Szal, fäsztudja, lehet érzékeny vagyok, lehet nem a valóságot látom, érzem stb., de eskü vannak így velem dolgok. Pedig szeretném hinni, hogy két lábbal a földön járok. Azt fixre venném, hogy ez nem psziché, vagy az? Csak azt kellene megtudni természetes ez
-
#92251648
törölt tag
válasz fehér_ember #11063 üzenetére
"...hivatalosan a lemezezés milyen hallható frekitartományt tud lefedni?"
Miért, hányféle hallható tartományt ismerünk? Én egyet.
-
fericske
addikt
válasz Dißnäëß #11075 üzenetére
Nem a hangerőhöz kell a kraft a planároknál.
Nehezebb kontrollálni a síklap membránokat mint a tölcséreseket. Ezt a mélyhangok minőségén lehet észlelni leginkább és nagyon nem ideális esetben a mennyiségén is.
Egyébként nem is tudok magasabb impedanciájú planárt az Audeze Lcd3 és 4-en kívül.
Már az 50 ohmos Fostexek meg Monoprice is magasabb az átlagnál.
Az enyémek átlag 20 és 30 ohm-osak. -
RetepNyaraB
veterán
válasz Dißnäëß #11072 üzenetére
"Ideje lenne érdemi dologgal foglalkozni, mikrofon, felvételi lánc, mastering ugye,"
Szerintem itt van a kutya felravatalozva elsősorban. Egy jó minőségű felvétel az empéháromban is jó marad, a szart meg hiába tuningolod ilyen-olyan kontrénerekbe.
Nyilván mindenkinek (remélem, khm...) vannak 80-as évek végéig bezárólag készült felvételei, amelyekről üvölt, hogy értett hozzá, aki csinálta. Mindegy milyen zenei stílusban. Utána ezek száma (a digitális fejlődéssel párhuzamosan) drámai lejtmenetbe kezdett s ettől persze ma is létezhet (meg létezik is) minőség, de sokkal ritkább. Popzenében gyakorlatilag elhanyagolható (mondjuk a szintiknek mindegy is, legyen kivezérelve rendesen és üssön az alja-teteje, már nyertünk), de klasszik/jazz vonalon is fehér holló. Rockban/metálban sose volt, csak véletlenül
Oké, hogy van Linn records és társai bizonyára, de ezek rém belterjes cégek, három db saját művésszel kb. akik ha neked nem tetszenek zeneileg pl, akkor mehetsz a szpotifujjra, nincs itt semmi látnivaló."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
#92251648
törölt tag
válasz RetepNyaraB #11079 üzenetére
""Ideje lenne érdemi dologgal foglalkozni, mikrofon, felvételi lánc, mastering ugye,"
Szerintem itt van a kutya felravatalozva elsősorban. "Szerintem meg nem. A legtöbb felvételben bőséges tartalék van, ami tetten érhető, ha igazán komoly rendszeren hallgatjuk őket. Vallom, hogy nem a felvételek minősége korlátozza az otthoni megszólalást, de persze tisztában vagyok vele, hogy ezen a kérdésen mindig lehet lovagolni ahelyett, hogy a saját rendszerünkben keressük a problémát.
-
Z.É.T.
őstag
válasz #92251648 #11080 üzenetére
Szerintem tudod, hogy elég hasonlóan gondolkodunk erről (is), de azért tényleg van olyan szerencsétlen konstelláció, amikor zeneileg tetszik valami, de felvételtechnikailag ótvar.
Ez előfordul bármely műfajban, de a könnyűzenében - kiváltképp, ha hazai - erőteljesebben van jelen, de ízlésesebb rock és kisebb költségvetésű underground/kortárs felvételeknél is előfordul.
(és hazai alatt akár kiemelt, népszerű, drága stúdióban összerakott zenére is igaz lehet, pl. Ákos valamelyik néhány éves lemezén is hallottam olyan botrányosan megszólaló track-et, ahol csak fejessel sikerült megfigyelnem, hogy a bégitár klippel, nem tudom, hogy a recording, vagy mixing volt az igénytelenebb, de utóbbinál nyilván javítani lehetett volna)Ettől függetlenül, amikor olvasom itt és máshol a túl sok mélyet, meg a botrányos általános hangminőséget, nekem is mindig az jut eszembe, hogy ha nem "audiofil" lemezekre kihegyezett rendszereket építene a hifisták többsége, inkább olyan teljes értékű zenereprodukálót, amivel a kevésbé cicivillantóra készített átlaglemezek is élvezetesek, akkor kevesebb szó esne hangzásról, mint a zenéről, vagy az általa kiváltott emóciókról.
Az utat mindenki maga választja - ha elég tudatos hozzá és nem fizetett tesztelők véleménye alapján válogatja össze a bestbuy elemeket - a zenét elégedetten élvezőknél jóval ritkább a felvételek kritizálása, körülbelül annyival, mint amennyivel kevésbé próbálják a kiemelkedőnek tartott lemezekből kicsikarni az általuk vélt lehető legjobbat. És ez ártól és kategóriáktól független a tapasztalatom szerint.Ezen kívül azt sem értem, miért kell mindennek valahogy (az elvártnak megfelelően) szólnia. A zenészek, producerek, zenei rendezők sokszor éppen azzal fokozzák egy lemez dramaturgiáját, hogy adott tétel szándékosan kellemetlenül szól. (a példa kedvéért)
Oké, ez is csak szócséplés lett, a lényeget kiemelve: a legtöbb esetben a szűk minőségi keresztmetszet a teremakusztika és/vagy maga a hifi, sokkal ritkább - de nem példa nélküli - a lemez keverése, felvétele. Szigorúan szerintem.
(a kedvenc ~10 000 zenei anyagomból talán ha kettő - négy olyat találnék, amit azért nem hallgatok szívesen, mert rosszul szólna, pedig a jelenlegi hifim nem egy ökör ára és aki ismer, nem az igénytelenségemről vagyok felismerhető)Juj, a mindent cukormázasra színező "zeneinek" hívott eszközöket kihagytam, azt majd talán legközelebb.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz #92251648 #11080 üzenetére
Más oldalról vagyunk "szakmabeliek". Te hardver oldalról közelítesz hozzá, én meg zenész vagyok; de azért nem hiszem, hogy teljesen elbeszélünk egymás mellett...
Nem kezdek bele a példák sorolásába, hogy mi az, amivel meg vagyok elégedve a saját kis lelakott rendszeremen és mi az, amivel meg nem (vagy kezdjek? Van értelme?). Én tényleg alapvetően a zenét hallgatom, mert a cucc nincs olyan szinten, hogy arra élveznék. De olyanon igen, hogy hiába vagyok süket fizikailag, remekül hallani vélem a felvételek minőségét: szép, nyitott, vagy fejbevert (teres vs. szűk), csúnyán nyakon öntötték primitíven feltolt limiterrel, vagy okosan oldották meg és nem tűnik fel; olyan mint egy Sokol rádió kierősítve, vagy a kis fosaimon is hallom a potenciált, milyen lehetne egy jobb rendszeren stb, stb. Azt is hallani vélem többnyire, hol hibádzhat erősebben a szobaakusztikám (egyébként szerintem nincs durva hibája a jelenlegi eszközparkkal, de bizonyára lehetne javítani rajta). Belekalkulálom; sose lesz pénzem kijavítani, mert másra költöm, ha épp van.Nagyon is jól megfogható egy felvétel minősége, bármilyen zenéről legyen szó. Egyszál hangszert énekkel elcseszni szép teljesítmény, de megoldható. Nagyzenekart, vagy zúzósabb rockot már kihívás rögzíteni és rendszeresen el is hasalnak vele, pedig van példa bőven az ellenkezőre is - gondolom azért ebben egyet lehet érteni.
A jó rendszerre meg szokás mondani szemet forgatva, hogy "kihozza a rossz felvétel hibáit". Persze, bizonyára, bármit is jelentsen ez. Szerintem meg ami igazán jól szól, azon a fos is kicsit jobban eladható.
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
Z.É.T.
őstag
válasz Dißnäëß #11083 üzenetére
Lehet, hogy nincs annyi... hirtelen ránéztem most a lastfm fiókomban a 6000-6100 legtöbbet játszott zenémre és azokat még igencsak szeretem. Szerintem a pontos számadat whatever, legyen akkor több ezer és tuti nem lőttem mellé
RetepNyaraB #11084: fapaci zenész is, meg hangmérnök is egyebek mellett
(hátha ő szemérmeskedne ezügyben)Az utolsó bejegyzésre: pontosan, a jó rendszeren - jelentsen ez bármit - a hibák helyett az erények dominálnak.
[ Szerkesztve ]
-
fericske
addikt
válasz Dißnäëß #11082 üzenetére
Ha "setesítenéd" az erősítőt, jóval több lehetőséged volna fejes terén.
Van egy jó kis otl-em, de nincs hozzá fejhallgatóm
Régi fejeseket szoktam böngészni néha 600 ohm-al, mert manapság már nem divat a magas impadencia valamiért.
Lásd Beyer T1 (1stgen - 2nd - 3rd) "antivolúciója". -
#71562240
törölt tag
válasz Z.É.T. #11085 üzenetére
"bármely műfajban, de a könnyűzenében - kiváltképp, ha hazai - erőteljesebben van jelen, de ízlésesebb rock és kisebb költségvetésű underground/kortárs felvételeknél is"
"zenész is, meg hangmérnök is egyebek mellett (hátha ő szemérmeskedne ezügyben)"A zenész ez (a hangmérnök is) - no meg a szemérmesség...:
[Hárásó kérdésére - és mindenkinek, aki szereti.]Bárány Péter
előadó, ének, színész
Született: 1970. február 5. (51 éves) (Magyarország, Budapest)
Énekművész - szólista (kontratenor)1996-ban végzett a budapesti Weiner Leó Konzervatórium ének szakán, Lax Éva növendékeként. Mesterkurzusokon vett részt Hamari Júlia, Michael Chance, Nicholas Clapton, John Toll irányítása alatt. Repertoárja elsősorban a barokk oratórium és operairodalom, de sikerrel szerepelt modern zenei produkciókban, mint pl. P. M. Davies Resurrection című operája, vagy Vajda Gergely Óriáscsecsemő c. műve. Színpadi debütje 2001-ben Handel Orlandójának címszerepe a Budapesti Kamaraopera társulatával. Ugyanebben az évben harmadik díjat nyert a spanyolországi Irúnban megrendezett VI. Luis Mariano énekversenyen. Szólistaként Franciaországban, Angliában, ill. Belgiumban vett részt sikeres koncertkörutakon, Vásáry Tamás, Vashegyi György és Barthold Kuijken vezényletével. Számos lemezfelvételen működött közre, állandó szereplője Vashegyi György francia ill. német barokk egyházi műveket megszólaltató CD sorozatának.
A régi zenei előadói gyakorlattal Klembala Géza vezetésével a Cantus Corvinus énekegyüttesben került közelebbi kapcsolatba. Alapító tagja az elsősorban XIV-XVI sz.-i egyházi műveket megszólaltó hattagú Voces Aequales férfi-énekegyüttesnek, mellyel Európa-szerte nagysikerű szerepléseket tudhat maga mögött.
[ Szerkesztve ]
-
#71562240
törölt tag
válasz fehér_ember #11090 üzenetére
Nem mondom, hogy Dunát lehet rekeszteni a kontratenorokkal manapság (főleg, hogy a kasztrálás se divat már...), de az utóbbi húsz évben jobb magyart nem tudok (értsd, nincs jobb). Kár, hogy ő se lesz már fiatalabb...
-
fehér_ember
addikt
válasz #71562240 #11091 üzenetére
Nekem már az is kellemes meglepetés volt itt a fórumon, amikor pár éve (még amikor indultam ezzel a hifizés dologgal), mflex adott valóban jó tanácsot privátban, filléres és jó hangdoboz ügyben.
Persze, alapból is sok jó és segítőkész emberrel találkoztam itt
[ Szerkesztve ]
-
#92251648
törölt tag
válasz Z.É.T. #11081 üzenetére
"...a legtöbb esetben a szűk minőségi keresztmetszet a teremakusztika és/vagy maga a hifi, sokkal ritkább - de nem példa nélküli - a lemez keverése, felvétele."
Egyetértve Veled csak erre reagálnék, mégpedig hogy attól tartok, a legtöbb lejátszó rendszerben maga a hallgató a leggyengébb láncszem.
-
#92251648
törölt tag
válasz RetepNyaraB #11084 üzenetére
"Más oldalról vagyunk "szakmabeliek". Te hardver oldalról közelítesz hozzá, én meg zenész vagyok; de azért nem hiszem, hogy teljesen elbeszélünk egymás mellett..."
Nem egészen hardver oldalról közelítek, de ez most mindegy. Nem beszélünk el egymás mellett, inkább beszélgetünk.
Nyilván nem állítom, hogy nincsenek technikailag rossz anyagok, de szerintem kevesebb van, mint a közvélekedés szerint. A komolyzene meglehetősen hagyománykövető, de a könnyűzenében nincs etalon, sem szabvány a megszólalásra. Amikor valamit JÓ/ROSSZ jelzővel illetünk, az néha szándékos tett következménye, néha meg bénázás eredménye. Az imént szóba került Ákos és sok más alkotó is maga készíti a felvételeit saját otthonában/stúdiójában. Az így született anyagokról szerintem joggal feltételezhetjük, hogy teljes mértékben tükrözik az alkotó elképzeléseit, máskülönben nem adta volna ki a kezéből. Hogy számunkra JÓ vagy ROSSZ, amit hallunk, az legalább annyira szól rólunk, mint a felvételről.
"A jó rendszerre meg szokás mondani szemet forgatva, hogy "kihozza a rossz felvétel hibáit". Persze, bizonyára, bármit is jelentsen ez. Szerintem meg ami igazán jól szól, azon a fos is kicsit jobban eladható."
A rendszer, ami a felvétel hibáit hozza ki (jelentsen ez bármit is), hibás. Az igazán komoly láncokon minden felvétel jobban szól, mint egy gagyi cuccon. Pont ez az a tartalék, amiről beszéltem korábban és ami ott van a felvételek többségében. Ha nem lenne ott, akkor valóban mondhatnánk, hogy a felvétel a leggyengébb láncszem.
Számomra nagyszerű lenne, ha konkrét felvételek konkrét hibáiról esne szó az általánosítás helyett. Ha esetleg ez megtörténne, jó előre biztosra vehetjük, hogy a kedves fórumtársak mindegyike mást hozna fel egy anyag erényeként és hibájaként, másként értékelné a hallottakat. Ezt már sokszor átéltem és mindannyiszor meglepődtem, mennyire mást "hallunk". Innen kezdve pedig vakarhatjuk a fejünket, hogy akkor valójában mi is számít hibának és erénynek egy anyagban.