-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ottalai
lelkes újonc
Köszönöm, hogy leírtad. Ahogy írtam a háttér elszámolás érdekelne. Az, hogy a front-on a fizetési folyamat így néz ki, az világos volt eddig is, hiszen a Curve-nél nincs tényleges pénzed, minden a mögöttes kártyáról megy, ha nem így lenne, akkor fedezethiány miatt feltételezhetően minden elutasításra kerülne.
A leírt példád is rendben, bár az egy "értékesítés helyén történő fizetés", alapvetően nem online, ott a PIN kód a 2FA része és kicsit eltérőek a szabályok.
De, ha a példádat vesszük és te a Curve kártyádat használod egy POS-en (a kivételek figyelembevételével, pl. 15ezer alatti, egymást követő 5 db fizetés, 150 euró összegig fizetés) vagy kér tőled PIN kódot vagy nem. Ez idáig rendben, a Curve felé megvolt a 2FA. Ezzel egyidőben (másként nem nagyon lehet, hiszen a fedezet az Erste kártyán van) a Curve indít (illetve tulajdonképpen te, mint fizető fél kezdeményezed) egy online, távoli elektronikus fizetést az Erste felé. Ez esetben (bizonyos kivételekkel, lásd PSD2 16. cikk) az Erste erős ügyfél-hitelesítést kell alkalmazzon, de ez nem történik meg, mert nem így érkezik az authorizációs kérés a Curve-től. Itt LEHET a probléma. Hiszen a Curve úgy döntött, hogy "kikapcsolja", nem alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést a covid miatt... Ez is egy jó kérdés, hogy mint az EU-ban bejegyzett, az EU-ban szolgáltatást nyújtó elektronikuspénz-kibocsátó, miként teheti meg, ha január 1-től kötelező, de biztosan van rá magyarázatuk.
A PayPal, Revolut feltöltés kapcsán sok más oka is lehet a 2FA elhagyásának (valamelyik kivétel alkalmazása, megbízható pénzforgalmi szolgáltató, megállapodás a pénzforgalmi szolgáltatók között, kockázatértékelés alapú, stb.).
De akkor hagyjuk a szőrszálhasogatást, én azt is tudomásul veszem, ha a közösség úgy gondolja, hogy a PSD2 13. cikk alapján a fizető félnek joga van és az Erste-nek pedig kötelessége biztosítani (ahogy a fórumban említésre került akár papír alapon is, bár a 13. cikk 1. pontja erős ügyfél-hitelesítési kötelezettséget ír elő a kedvezményezettek listájának összeállításánál, módosításánál) azt, hogy a fizető fél "whitelist"-ra tegye a Curve-öt, mint "kereskedőt", a 13. cikk szerint egyébként "kedvezményezettet". Még akkor is, ha a 13. cikkben említett "fizetési művelet" az definíció szerint nem egyenlő a "távoli fizetési művelet"-el. Ennek az (elvárt) kivitelezési módja -az előírt erős ügyfél-hitelesítéssel- persze megint csak szőrszálhasogatás, figyelembe véve, hogy Mo-n nagyságrendileg 200ezer online/nem online kártyás fizetést elfogadó kereskedő van, MasterCard szinten pedig úgy 50-60 millió. Persze azt is értem, hogy ezt úgy képzeljük el, hogy az első fizetési alkalomkor legyen ez lehetőség, ott tudjuk megadni, valamiért meg sem működik ilyen formán "whitelist" szolgáltatás semelyik pénzforgalmi szolgáltatónál, de lehet, hogy csak én nem tudok róla (ez nem keverendő össze azzal a folyamattal, amikor egy kártyádat hozzáadod pl. a Curve-höz, mert ott alapvetően azt ellenőrzik, hogy valóban te vagy a kártyabirtokos).
Én továbbra is azt gondolom, hogy az Erste-nek és a Curve-nek is lenne tennivalója, hogy a kérdés megoldódjon.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Fujifilm X
- Végleg kitiltaná a Huawei-t az EU a hálózatkiépítésből
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- World of Tanks - MMO
- Robotporszívók
- Samsung Galaxy Tab S8 Ultra - szépséges a szörnyeteg
- Motorola Edge 70 - többért kevesebbet
- Google Pixel topik
- BestBuy topik
- Lexus, Toyota topik
- További aktív témák...
- Bomba ár! Dell Latitude E6540 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I HDMI I 15,6" HD I Cam I W10 I Garancia!
- ÚJ GIGABYTE A16 3VH - 16" WUXGA 165Hz - Ryzen 7 260 - 16GB - 1TB - Win11 - RTX 5060 - 3 év garancia
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T470 - i5-G6 I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Midnight Green -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3372
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


pictigjis
