-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
Oliverda
#7799
üzenetére
Az LEHET még, hogy a Curve csak közvetíti a fizetési adatokat a kereskedő bankja (acquirer) és pl. az Erste, mint kibocsátó (issuer) között és a tényleges elszámolás kereskedő-Erste között történik. Csak mert furcsa, hogy nekem, mint felhasználónak nincs tényleges Curve "számlám". Meg hát nem "közvetítés"-re szerződök a Curve-el és nem, mint "kereskedő"-vel.
De biztosan neked van igazad, nem vitatom. Technikailag megtörténhet úgy, ahogy írod.
-
Oliverda
félisten
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
emeritus
#7797
üzenetére
Igen, feltételezhetően úgy van, ahogy írod. A háttér tényleges elszámolásra lennék kíváncsi, hogy ki, kinek fizet. Itt gyanúsnak tűnik, hogy a Curve "számládat" nem tudod teljes értékű számlaként használni. Nem tudod feltölteni, nem tudsz rá közvetlenül utalni, nincs számlaszámod, mint pl. TW, Revolut esetén.
-
emeritus
tag
válasz
ottalai
#7796
üzenetére
Úgy tűnik, hogy a Curve egy tanzakcióból kettőt csinál az applikációban aktív kártya terhelése során. Egyrészt a saját maga által kibocsátott Curve kártyával fizet a kereskedőnél (cipőbolt?) és ezzel egyidejűleg online kereskedőként a kiválasztott bankkártyáról leemeli az összeget.
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
pictigjis
#7795
üzenetére
@Oliverda:
A háttér elszámolási műveletben nem vagyok biztos, hogy az megy, amit írsz. Te egy kereskedőnél (cipőbolt) kezdeményezed a vásárlást, az Erste kötelessége a cipőboltnak fizetni (a cipőbolt számlavezetőjének). Nem feltétlenül az a háttér elszámolás, hogy az Erste fizet a Curve-nek, Curve a cipőboltnak. Ehhez a háttér elszámolásba kellene belelátni. De ha így is van, jogilag kérdéses LEHET.
@pictigjis:
Teljesen igazad van abban, amit írsz. Szerintem is van esély a megállapodásra. Én azt gondolom a Curve-nek is segítséget kellene ebben nyújtania a használóinak (pontosan állást foglalni és megírni, hogy mit, milyen jogszabályi alapon csinál) és együttműködni pl. az Erste-vel is. Ez eddig nem nagyon látszik, de lehet, hogy tévedek.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ottalai
#7794
üzenetére
egészen biztos vagyok abban, hogy az erstének csak és kizárólag azokkal volt baja, akik mértéktelenül, több százezres nagyságrendben vették fel a kp-t hitelkártyáról (az erste a legnagyobb hazai hitelkártya-állománnyal rendelkező bank). és azt még meg is értem, hogy ez egy idő után sok lett. de ahelyett, hogy olyan megoldást találtak volna ki, ami csak ezeket a tranzakciókat szűri ki, megbüntettek mindenkit egy kurtán-furcsán nyakatekert kifogással. back in time, ugyanmár, a tudatos hitelkártya-használók megcsinálják a kimaxolást tudatos használattal is, csak sokkal nehezebb dolguk van. ezen nem spórolnak szinte semmit, nem innen indult el a gondolkodásuk
szerintem még van esély arra, hogy vissza lehet ezt csinálni
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
pictigjis
#7789
üzenetére
Az anyagi kár viselése olyan tekintetben van benne a jogszabályban, hogy ha nem alkalmazza az erős ügyfél-hitelesítést, akkor minden felelősség, kárviselés is a pénzforgalmi szolgáltató (ez esetben Erste) kötelessége.
Én értem a felháborodásod, én is az vagyok. De az is érthető az Erste szempontjából, ha megy a "csináljuk okosba" játék (készpénz felvétel végtelen limittel online vásárlásként eladva, ide-oda kártya terhelés a magasabb visszatérítésért, stb.) és ez az Erste-nek nem tetszik.
De valóban meg kellene állapodniuk a játékszabályokban.
-
Oliverda
félisten
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
pictigjis
#7789
üzenetére
Persze, lehet, hogy félreértés. A 24-es cikkre is lehet hivatkozni, persze az nem jogforrás. Az sem biztos, hogy igazuk van.
Azt én nem találtam a Curve szerződéseiben, hogy te közvetítői tevékenységre szerződsz és ő egy "kereskedő". Igen, azt valóban írják, hogy ők ezt teszik és így bonyolítják a fizetéseket. Ennek kérdéses lehet a jogalapja. A kártyatársasági szabályoknak sem biztos, hogy mindenben megfelel, hogy minden Curve kártyás vásárlás "online szolgáltatás" MCC kódokkal jut el az eredeti kártya kibocsátóhoz (ez esetben Erste), már ha ez minden esetben így van, mert a Curve is többféle MCC kódot használ a fórumok szerint.
A 24 által is leírt folyamat alapján a TÉNYLEGES fizetési folyamatnak úgy kellene kinéznie, hogy Erste fizet a Curve-nek, Curve fizet a tényleges kereskedőnek (pl. cipőbolt), aki valójában a kedvezményezett. De ez talán nem így van. A Curve-nél nincs egy filléred sem a folyamat során, sőt egyáltalán nincs (ezt is megírja a Curve egyébként). A használatból is ez derül ki. Nincs "számlád", nem tudod a "számlát" feltölteni, nem tudsz rá- és róla utalni.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis
#7789
üzenetére
és még annyit, hogy az nem lehet érv, hogy "nem tiszta a szerepe"
vitatkozhatunk azon, hogy ezek a cégek közötti együttműködések mennyit érnek, de ettől még tény, hogy a curve a világ egyik legnagyobb kártyatársaságának kiemelt partnere, ezt pedig nehéz "nem tiszta" szereppel kiérdemelni. az elég ingoványos, hogy a mastercardnak elég megbízható a curve, az erstének meg nem, mert csak
(erről jut eszembe, hogy csak a rend kedvéért a mastercardnál is be fogom panaszolni az erstét)
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ottalai
#7788
üzenetére
-a "kedvezményezett" NEM egyenlő Curve.
de egyenlő, előjött már máshol is ez a félreértés: a curve egy közvetítő, ha curve-vel fizetsz, mindig a curve a "kereskedő". erre a 24-es cikk is kitért: A Curve ugyanis egy tranzakció alatt kettőt bonyolít le: a saját maga által kibocsátott kártyával fizet a kereskedőnél (és itt elvben alkalmaznia kell a kereskedő felé a kettős azonosítást), és ezzel párhuzamosan mint online kereskedő a kiválasztott bankkártyáról is leemeli az összeget.
ez a kezdetektől fogva így volt, és ezért van az is, hogy régen minden tranzakció földrajzi lokációja GB volt, január 1. óta pedig LT
bele lehet kötni, hogy "de valójában így meg úgy blablabla", mert mindenbe bele lehet kötni, de a bank felé akkor is a curve a kereskedő, innentől pedig semmi köze ahhoz, hogy a tranzakció teljesítése után még mit csinál a háttérben. a curve korábban mindent teljesített, amit a bankok kértek tőle, ezért kezdte el továbbítani az mcc kódokat is
az meg elég egyoldalú, hogy a bank eltérhet mindentől, ha úgy tartja kedve, az ügyfélnek viszont nincs lehetősége arra, hogy - akár saját felelősségre - megbízhatónak jelöljön ki egy kereskedőt. a jogszabályokban az is benne van, hogy a kártyakibocsátónak nincs kártérítési kötelezettsége kétfaktoros hitelesítés nélkül, szóval teljesen világos, hogy nem bármiféle anyagi kártól tart az erste
-
ottalai
lelkes újonc
válasz
pictigjis
#7784
üzenetére
Természetesen biztosan nem tudom, csak az általad korábban beidézett Erste panasz válasz és a vonatkozó jogszabályok alapján vélelmezem, hogy az Erste hozzáállását mi támaszthatja alá.
A 13. cikkel kapcsolatban (és úgy általában is) érdemes a fogalom meghatározásokat is megnézni. A PSD2-ben nincsenek benne a fogalom meghatározások, mert ez egy módosító szabály, az eredeti PSD módosítása. Abban benne vannak a fogalom meghatározások. Az ottaniak szerint (és ami a PSD2 13. cikkben szerepel):
-a "fizetési művelet" NEM egyenlő "távoli fizetési művelet"-el.
-a "kedvezményezett" NEM egyenlő Curve.Az mindenkinek világos (az Erste-nek is), hogy a Curve azt próbálja eljátszani, hogy a hozzáadott kártyával te neki fizetsz és ő a "kereskedő", és minden vásárlás "online szolgáltatás" kifizetése. De ettől még nem a Curve a kedvezményezett. És sajnos nem erre szerződnek az ügyféllel, és nem "kereskedői" tevékenységre van engedélyük, de talán még közvetítésre sem. A Curve egy EU licensz-es elektronikuspénz-kibocsátó pénzforgalmi szolgáltató. Arra szerződik, hogy egy elektronikus "számlán" tárolja a pénzed és fizetési műveleteket hajt végre a megbízásod alapján, illetve ad kártyát is neked. Csakhogy nem pontosan ezt csinálja. Nem vezet számlát, nála nincs semmilyen pénzed. Valamilyen közvetítő szerepet vállal a fizető fél és a tényleges kedvezményezett között. Nem teljesen tiszta a szerepe. Ebbe lehet belekötni.
A szerződés módosítás két hónapos előzetes tájékoztatási kötelezettség lehet egy jogos panasz, ha a vonatkozó szerződésben ennyire részletesen benne vannak a használati feltételek. Egyébként a vonatkozó törvény lehetőséget ad arra, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközökre vonatkozó szerződések esetén az ügyfél-pénzforgalmi szolgáltató megállapodHAT, hogy az ilyen szerződés módosítása lehetséges két hónapos előzetes tájékoztatás nélkül is. Ezt nem tudom, el kell hozzá olvasni az Erste vonatkozó szerződését is.
De még ha a fenti hivatkozások helyesek is lennének a fizető fél szempontjából, akkor is a 13. cikkben leírtak csak egy lehetőséget biztosítanak az Erste-nek, hogy ne alkalmazzon a leírt esetekre erős ügyfél-hitelesítést, ha nagyon akar, akkor elvárhatja a leírt esetekben is.
-
ACE-
addikt
válasz
pictigjis
#7786
üzenetére
Én nem tudom hány bank kártyájával működik, mert nem próbáltam mindegyik bankkal a bevezetés óta az elmúlt cirka 2 hónapban... A leírások alapján itthon jelenleg csak az ERSTE-vel nem működik, nekem még Gránit kártyám van, azzal is működött. De más bankról nem tudok.
-
pictigjis
Topikgazda
szerintem érdemes amúgy megnézni, európában hány bank kártyáival működik a curve, és hánynál nem. ez az összehasonlítás rendkívül lesújtó lenne az erste számára, szóval teljesen világossá válik, hogy nagyon gyenge ürügyről van szó részükről
ha valaki akar, bármibe bele tud kötni
-
ACE-
addikt
válasz
pictigjis
#7784
üzenetére
Szerintem az is a baj, hogy a Curve nem küldi tovább hogy valójában az adott vásárlás Internetes, vagy fizikai vásárlás. Mert véleményem szerint arra is hivatkozhat az ERSTE, hogy ezt sem tudja elkülöníteni, így nem érvényesül a jogszabály. Mert ugye ha whitelistára teszi, akkor a Curve kártyával internetes tranzakciókat is el fogja fogadni, és így nem teljesül a PSD2, a Curve kártya adataival annak megszerzésekor ugyanúgy vissza lehet élni...
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
ottalai
#7781
üzenetére
honnan tudod? probaltad? kaptal erre vonatkozo valaszt? amugy nyilvan minden csak es kizarolag az erste uzletpolitikai dontesein mulik, de talan nem mindegy, mivel ervelnek ellenuk
ezen kivul van az is, hogy nem jelentettek be 60 napra elore, es sok mas, ra se fog ferni az en mnb-s panaszurlapomra

-
Caldera
senior tag
válasz
sajti_pajti
#7782
üzenetére
Account/Card Limits és GBP-ben "mér".
-
sajti_pajti
tag
Sziasztok!
A nagy erstés mizéria közepette remélem jut egy kis figyelem rám is:
A blue-ra érvényes 2% fee nélküli havi 500 GBP konverziós limit kihasználtságát meg lehet nézni valahol?
A gyakorlatban ez tényleg 500 GBP, vagy netán 500 EUR?
Köszi és bízom benne, hogy az erste visszaszívja a szemét húzását. -
pictigjis
Topikgazda
az eu-s jogszabályt mindig is abban a szellemben alkották meg, hogy a felhasználónak legyen lehetősége általa megbízhatónak minősített kereskedőket tartalmazó listát létrehozni. ennek technikai feltételei "természetesen" máig nem teljesültek sehol az eu-ban, de ez engem, mint ügyfelet nem kell, hogy érdekeljen. ha nincs hozzá netes vagy más felületet, akkor egyedi kérésre az erstének lehetőséget kellene adnia egyéni kivételek hozzáadására, akár kőkorszaki nyomtatott űrlappal. az eu-s jogszabály egyértelmű
13. cikk
Megbízható kedvezményezettek
(1) A pénzforgalmi szolgáltatók erős ügyfél-hitelesítést alkalmaznak, amikor a fizető fél a számlavezető pénzforgalmi szolgáltatóján keresztül a megbízható kedvezményezettek egy listáját összeállítja vagy módosítja.
(2) A pénzforgalmi szolgáltatók számára lehetővé kell tenni, hogy ne alkalmazzanak erős ügyfél-hitelesítést,
amennyiben megfelelnek az általános hitelesítési követelményeknek, ha a fizető fél fizetési műveletet kezdeményez és a kedvezményezett szerepel a fizető által előzőleg összeállított, megbízható kedvezményezettek listáján.lelki szemeim előtt persze látom az erste válaszát erre a felvetésre is, hogy csak akkor érvényes, "amennyiben megfelelnek az általános hitelesítési követelményeknek", márpedig szerintünk a curve nem felel meg, szóval mindenki bekaphatja ugyanúgy, mint eddig
ettől még biztosan nem fogom annyiban hagyni

-
sb
veterán
válasz
pictigjis
#7777
üzenetére
Köszi a válaszokat.
Igen, olvastam én is csak már annyi helyen és annyifélét, hogy keverem a dolgokat.Én is kérni fogom.
1. Plusz megkérdezem őket mit javasolnak, hogyan használjak bizonyos szolgáltatásokat amik most nem mennek, korábban mentek...és más, tök hasonlóak most is ugyanúgy mennek.
2. Ha ők eldöntötték egy személyben mit lehet és mit nem annak mi az alapja. Arról még sehol nem volt info, hogy mik a whitelist feltételei.
3. Ha nem publikus akkor újra nehéz kérdés, hogy mi alapján tudja az ügyfél mit fog tudni használni és mit nem. Transzparencia híján bármilyen döntés lehet tök önkényes.
4. És itt érünk el az egyéni whitelist-ig.
(Bónusz kérdés: 5. Erről mikor és milyen értesítést küldtek.)Én legalábbis erre hegyezném ki, nem annyira arra, hogy kell a 2FA és a Curve jól küldi-e a tranzakciókat.
Ha van jelenleg is olyan szolgáltató aki online fizetésnél akinél nem kell 2FA akkor kár erre fókuszálni. Szerintem ez a könnyebben fogható vége.
Bár ez is megérne egy misét,hogy a többi bank miért fogadja el, talán ők hajlandóak jogsértően működni? -
sb
veterán
Van ki tud fizetni Paypal-on vagy Simple-n keresztül Erste kártyával úgy, hogy nem jön fel 2FA? Tehát csak a korábbi regisztráció/azonosítás alapján?
Korábban volt erről szó de számomra már nem világos, hogy azok valóban mennek-e enélkül.
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
MittuDomain_
#7772
üzenetére
panaszt teszel az ersténél, aztán az mnb-nél
-
JóGéza
aktív tag
válasz
MittuDomain_
#7770
üzenetére
Szia!
Erste kártya van mögötte? -
MittuDomain_
őstag
Sziasztok!
Február 7. óta semmit nem tudok a Curve-el fizetni.
Online vagy offline, forint vagy valuta, valódi kártya, apple pay, google pay, payípal, aliexpress, nem számít, semmit.
Van erre bármilyen ötlet?Köszi!
-
Skynet258
veterán
Én közben maileztem a Curve-el, kiderült, hogy 2020 december 10-én vettem a napi bérletet, levonták. 2020 december 25-én visszaküldték az 1650 forintot (ez akkor fel sem tűnt), és ma, 2021 február 17-én levonták.
Szóval igazából nem károsított meg senki, csak amit levontak 15 nappal később visszautalták, majd ma levonták, szóval jogos.
Valamit nagyon elkevertek ezek szerint (Simple vagy BKK vonalon)...
Nálam is 15 nap múlva jött vissza a pénz, szóval ezek szerint a BKK nem jelentkezett érte úgymond. Most meg eszükbe jutott.
-
sb
veterán
Én szinte 1 éve csak ezt használom, eleinte fizikai kártyával, már lassan 1 éve gpay-el.
Voltak nekem is random elutasítások, de marginális ahhoz képest, kb csak ezt használom.Most decemberben, amikor sokasodtak a problémák akkor volt nekem is több elutasításom zsinórban UK bin-es kártyával is, de fentebb írtam a történetüket. Ott sem volt egyértelmű, hogy Curve hiba lehetett mert az egyik boltban elutasított 3x egymás után, normál (Gránit) kártyával utána simán ment a fizetés, de fél óra múlva másik boltban simán ment a gpay-curve kombó. Sőt, feleségem kártyájával is ment, mindkettő fel van regisztrálva gpay alá nálam.
Aztán más alkalommal ugyanez zajlott le, olyan mintha boltfüggő lett volna hol oké és hol nem. -
KMT
addikt
válasz
tototos
#7744
üzenetére
Írjatok a supportnak. Ez nekem úgy nézett ki, hogy
- írtam
- gyors válasz, hogy türelem
- 2 hét múlva írtak, hogy oké, adjam meg az adataim. Megadtam.
- várok
- pár hét múlva írnak, hogy hát nem ugyanaz a két cím, írjam meg még egyszer a régit, az újat és a telefonszám utolsó 4 számjegyét.
- írok nekik, hogy a cím nem változott, max máshogy írtam kicsit az appban, de ezt nem látni már benne. Megismételtem a címem.
- irnak, hogy oké, újraküldték, 10-14 munkanap. Meglátjuk...Majd referálok, mit szólnak a 90 nap újraindításához. Feltéve, ha tényleg kapok kártyát... Kabaré.
-
Oliverda
félisten
válasz
balinlin
#7752
üzenetére
A 200-as limit vagy hitelkártyás felvétre, vagy a devizakonverziósra vonatkozik. A fair use policy pedig nem hard limiteket tartalmaz.
"ATM usage is free for up to 10 domestic (withdrawals in the same currency as your Funding Source) withdrawals per calendar month after which time you may be charged £0.50 (or currency equivalent) per usage for each additional ATM withdrawal."
Nem mintha az a kb. 200 forint jelentene akadályt annak, aki már túllépte a 10 felvétet az adott hónapban. -
balinlin
senior tag
válasz
Oliverda
#7746
üzenetére
Akkor le vagyok maradva, bár a 10 db felvételt egyértelműen megtaláltam a fair use policyban, a napi 200-as limitet meg egy másik suppoelrt oldalon (igaz ott font szerepel, nem euro).
A limit lehet, hogy egyénenként változhat, bár az appban talált táblázat elég általánosan fogalmaz a napi limitekről. -
-
Oliverda
félisten
-
balinlin
senior tag
válasz
Blamazs
#7740
üzenetére
Azt senki nem fogja garantálni neked, hogy nem lesz gond a curve-el, de mostanság kevesebb a panasz.
Ha nem kell azonnal, akkor 10 ingyenes kp felvét működik (napi 1), darabonként 200€-nak megfelelő összeggel. Revolutról 75 ezer van ingyen.
Én amit curve-el vennék fel, azt nem tölteném revolutra. -
Skynet258
veterán
Most jött egy mail, hogy vettem napi bérletet a Curve-el, az összeget le is vonták (Simple-ben veszek néha valóban de ma semmit). Jön a mail a tranzakcióról, december 10-i vásárlás... A szép a dologban, hogy valóban vettem aznap napijegyet, de azt a bank le is vonta, most két hónappal később levonják újra? Mi a sz@r ez...
-
Oliverda
félisten
válasz
Blamazs
#7740
üzenetére
Megnézed, hogy Curve-ben mennyi a napi ATM limited és annak megfelelően levehetsz ezekből az automatákból. 400-nál többet biztosan nem tudsz felvenni naponta, tehát legalább három kört kell futnod.
-
Blamazs
senior tag
Sziasztok! Le kellene vennem a számlámról 1 milliót. Van curve meg revolut is.
Mit tennétek? Simán curve kártya mögötte a saját bankos kártya vagy topup revora és arról felvenni amit lehet utána a maradékot topup revora és curve mögul leszedni róla?
Nem szeretném ha curve hiba miatt nem adná ki az automata a pénzem és futhatnék utána. Minden esetben érdemes lenne kerülni az erste automatkat ugye? -
István89
tag
válasz
SpongyaBob
#7734
üzenetére
Én utoljára a mekiben jártam így február elején, gpay-el. Kétszer is megpróbáltam, de elutasította és persze be is terhelte mindkétszer. 074 kód. Elkértem az elutasító nyugtákat, írtam a banknak és feloldották 1 órán belül. Azóta nem használtam, mert szerintem megbízhatatlan, ha magyar bankkártya van mögötte, ha fintech cég kártyája, nálam mindenhol egységesen rosszul működik.
-
balinlin
senior tag
Nekem is angol bines, de kezdetektől van kisebb-nagyobb gondom vele: Random elutasított tranzakció, későbbi újabb beterhelés.
Ha eddig nem volt gondod, már szerencsés vagy, reméljük ezután sem lesz.
Én már nem is nagyon használom, Apay megy a kh kártyámmal is, más dolgokra meg ott a revolut. -
fil
őstag
válasz
balinlin
#7733
üzenetére
Bizonyára. Én is olvasom a fórumos panaszokat, itt is, máshol is. De nálam ez eddig ismeretlen dolog volt. 2 éve használom ,min. 1,5 éve GPay-el, eddig hiba nélkül. (angol BIN-es). Az is elképzelhető, hogy egyedi eset volt és legközelebb minden rendben lesz. Majd kiderül.
-
balinlin
senior tag
válasz
SpongyaBob
#7734
üzenetére
Jó eséllyel auto visszakapod a zárolásból a pénzt.
-
SpongyaBob
veterán
válasz
balinlin
#7733
üzenetére
Vannak bizony. Tegnap gondoltam fizetek órával a Lidlben. Samsun Pay-->Curve-->UniCredit. Óra jelzi, fizetés befejeződött. Sikertelen. Természetesen lekapta az összeget. Úgyhogy másodjára már érintettem a kártyát (Uni) és fogalmam sincs, hogy most mi van, SPay-ben annyi van, hogy megszakítva, Curve-ben semmi, kártyán ott a dupla terhelés. Nem is nagyon merem használni már a Curve kártyát. Meg a tököm is tele van már vele.
-
fil
őstag
2 éve van Curve kártyám. Ma volt az első elutasítás (Tesco futár) GPay->Curve->BB Go!
Lehet, hogy a magyar bankok véget akarnak vetni ennek? -
sb
veterán
válasz
Somatom
#7710
üzenetére
Nem foglalkoztam vele mert nem igazán érdekelt, de ránézésre feleségem kártyáján szinte biztosan elcseszték a cashback időintervallumot.
Kb. 1 hónappal az aktiválás (boltok kiválasztása) után jött a mail, hogy véget ért az időszak. De ha a számlanyitáshoz/kártya megérkezéséhez nézem akkor sem volt köze a 3 hónaphoz.
Szerintem vannak bugok...
-
KMT
addikt
válasz
anadroid
#7715
üzenetére
Nekem is lejárt szerintem a 90 nap, de nem mellékes, hogy a novemberi reg és igénylés óta sem jött meg a kártya. Talán most felébredtek, mert állítólag újra elküldték. Na ilyenkor mi van? Lényegében az ő hibájuk, hogy nem tudtam használni a visszatérítést. Vajon kérésre újraindítják a 90 napot?
-
fravik
tag
Na megjött a K&H-s figyelmeztetés, hogy holnaptól fokozatosan élesítik az SCA-t, szóval lehet izgulni, hogy működni fog-e a Curve. :/
-
-
Somatom
veterán
Mármint az öt Font? Mittudomén. Ezt mutatja. Az 5 Fontra azt írja, hogy 2019 november. Akkor kaptam a kártyát. A declined tranzakcióknál meg véletlenül ez a kártya volt kiválasztva. A fogaskerékre bökve meg ezt látom. Nem nagyon foglalkoztam vele, csak most, hogy pár hsz. -szel korábban említve lett, hát gondoltam, ránézek.
-
Somatom
veterán
Hogyan kéne működjön ez a Cashback? Pár hónapja beállítottam a Lidl -t, Shell -t, MediaMarktot. Azóta párszáz Eurót biztosan elköltöttem a Lidl -ben, de most is csak azt az 5 Fontot látom, amit a regisztrációnál kaptam.
-
betyarr
veterán
ez év decemberében fog lejárni a curve fizikai kártyám.tudja valaki,hogy küldenek-e újat (automatikusan?) és ha igen,akkor van-e bármilyen költsége?
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
pictigjis
#7704
üzenetére
egyébként, ha a psd2-t az eredeti elképzelések szerint vezették volna be, ez az egész úgy nézne ki, hogy a kártyahozzáadásnál feljönne a kétfaktoros hitelesítő felület, ott megjelenne egy checkbox, hogy "ettől a kereskedőtől többet nem kérek hitelesítést", és mennének az "online" fizetések úgy, mint a megújuló fizetések. ezt a funkciót persze még senki se fejlesztette le, mert ezzel is vannak különböző nehézségek, de ez nem az átlagember hibája
-
pictigjis
Topikgazda
válasz
viktorhu
#7703
üzenetére
nekem nem kell elmagyaráznod, teljesen értem, de az erste is teljesen érti, valójában milyen fajta online tranzakció történik, szóval nyugodtan whitelistre tehetné a curve-öt. lovagolhatunk a pontos technikai megvalósításon, az erste is mutogathat a szabályozásra (de legfeljebb csak félig lesz igaza). mondjuk ki: itt nem a hitelesítés hiányáról vagy meglétéről van szó, hanem egy üzletpolitikai döntésről, ennyire egyszerű
-
Locsi
senior tag
Sziasztok, elmagyarázna valaki, hogy ez az 1% cashback hogy működik. Fel van véve a Tesco, Auchan, és a Lidl. Tegnap az Auchan kúton Curve kártyával fizettem. Hogyan tovább?
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPhone 12 Mini 64GB mobiltelefon garanciával hibátlan működéssel
- Xbox One S (Slim) 1TB All-Digital Edition
- Dell Latitude 7320 i5-1145G7 16GB 256GB 1 év garancia
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, problémamentesen, méghozzá OLCSÓN! Immáron 8 éve!
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS4077
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest









