Új hozzászólás Aktív témák

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Jackal2 #31155 üzenetére

    Nagyra értékelem az elhivatottságodat, de néha nagyon bosszantó tudsz lenni, mert időnként nehezedre esik nézőpontot váltani :)

    Rossz tapasztalataid vannak? Értem. Relevánsak a tapasztalataid? Nem.
    Ez esetben mind a nézőpontod, mind az "elvégzett tesztek" hibásak.

    A nézőpontod azért, mert meg sem próbálod egy kezdő, vagy egy "casual player" helyébe képzelni magad. Egy kezdő nem alkatrészek után turkál és nem PID tuninggal álmodik.
    Egy kezdő annyit tud, hogy vannak ezek az izék és egészen viccesnek tűnik, ahogy röpködnek. Meg milyen kafa, hogy el lehet szakadni a földtől. Aztán a kezébe kap egy ilyet és vagy úgy jár, mint a tanyasi Casey, vagy hót ideg lesz, mert a micsoda megy mindenfelé, és közben vagy a sztratoszférába készül, vagy lezuhanni. Mindezt túl gyorsan teszi, emberünk agya egy pillanat alatt túlcsordul, összezavarodik és bármit csinál csak baj lesz belőle. Nyilván emberünk azzal sincs képben, hogy különböző magasságokon más-más szelek fújnak és ami idelent csak egy enyhe fuvallat volt, az a fák síkja felett már komoly tényezővé válhat, és egy 100 gramm körüli gépnél, beginner módban az sem biztos, hogy vissza lehet hozni.
    Szóval, nem móka és kacagás van, hanem kínlódás és stressz. Esetleg pánik. Vagy bamba tekintet, mert a gép közben árkon-bokron túl van.
    Véleményem szerint MINDEN repülést segítő eszköz hasznos, amennyiben jól működik. Ha jó az RTH, az életmentő lehet, ha a gép "elment vadászni". Az altitude hold segít megtartani a gépet manőverezés közben, és nagyságrendekkel csökkenti a pilóta terhelését, hogy a problémát 2D-re redukálja.Elég a jobb kezedre koncentrálni, sőt, baj esetén akár el is engedheted a karokat egy-két másodpercre, hogy rendet tegyél a fejedben. Még az általam is gyűlölt headless mode is jó az első néhány felszállásnál, mert emberünknek a bal keze is jár, így akár akarja, akár nem, elkezdi tekergetni a gépet és másodperceken belül kerül orientációs zavarba.
    Te meg azt mondod, hogy ezekre nincs szükség, paraszt vakítás az egész. Legyen igazad, de akkor ne álljunk meg itt. Ennyi erővel kapcsoljuk ki a girót is, sőt, az egész stabilizációt, hiszen ezek is csak beleugatnak a dolgunkba.

    A tapasztalataidról:
    A listádból csak egy gép elégíti ki a témával kapcsolatos feltételeket, de az is csak korlátozottan. Az MJX-ről beszélek, ami brushed és van benne alti.hold is. Mondjuk, szerintem egy kezdőnek túl nagy, de az alti működik. A rossz tapasztalataidat nem vitatom, a youtube is tele van hasonló élményekkel. De a piac legendásan elb@szott modelljét felhozni példaként csak arra jó, hogy lássuk, nem elég a feature listát olvasgatni, az implementáció is fontos.
    Syma X8C: Nincs benne alti...
    Ogre I/II: Ezt te sem gondoltad komolyan, hiszen nyilvánvalóan nem kezdő gépek. De legyen, vegyük őket górcső alá. Az írásodból semmi más nem derül ki, csak az, hogy nem sikerült beállítanod őket és/vagy nem voltál elégedett az eredménnyel. Egy mondaton belül kiderül, hogy azt sem tudtad, hogy kellene beállítani, és a szenzorod egészen biztosan nem volt megfelelően csillapítva. És én még arra is gyanakszom, hogy a rendes, univerzális távoddal játszottál, amit vagy beállítottál rendesen vagy nem. És szinte biztos, hogy a throttle-t saját kezűleg "nulláztad", nem bíztad a dolgot egy 1 centes rugóra.

    Hogy ezek a mankók mennyiben hasznosak a későbbiekben, nem vitatom az álláspontodat. A headless mode rossz gyakorlatra nevel. Ha már nincs gond az irányítással, az alti is bosszantó tud lenni. Az RTH gombot meg egyszerűen elfelejted, hogy van és/vagy fogalmad sincs, hogy kell aktiválni. Abban sincs vita, hogy a gépek többségében rosszul működnek ezek a dolgok, így többet ártanak, mint használnak. De egy kezdő számára felbecsülhetetlen értéket jelenthet egy-egy JÓL IMPLEMENTÁLT funkció, hiszen adott esetben a relatíve biztonságos landolás és a "bye-bye" között húzhatja meg a határvonalat.
    Hülyeség ellen persze nincs orvosság. A Tanyasi Casey vsz. egy H-s Syma-t is képes lenne elveszíteni, de tegyük fel, hogy az átlag kezdő rendelkezik a túléléshez szükséges minimum intelligenciával.

    Én nem felejtettem el, hogy az Aviax 3. útján a barátaim előtti villogásból hogy lett másfél perc alatt kínos leégés. Nem a gép tehetett róla, hanem én zavarodtam össze, mikor a szél elkezdte vinni a quad-ot. Nem állítom, hogy az RTH meg tudta volna oldani a dolgot, de az egy órás kereső hadjáratot valószínűleg néhány percre lehetett volna redukálni.
    Persze, könnyű nekem, a párom valószínűleg "örök kezdő" marad és mindig vissza fog rángatni a földre, ha kezdenék nagyon elszállni. Ő nem túrja a netet alkatrészek után, nem nézeget Boris B, Skitzo meg Charpu videókat, és úgy általában idegenkedik ezektől a gyöszöktől. Tetszik neki, ha a fiammal mókázunk, de nem akarja a kezünkből kivenni a távot, mert fél, hogy valami bajt csinál. Egy géppel hajlandó repülni, a CX-33-mal, és ennek pont az ELVÁRÁSAINAK MEGFELELŐEN működő alti az oka. Túlmisztifikálná a dolgot, vagy pont Ő az, aki a helyén kezeli ezt a funkciót?

Új hozzászólás Aktív témák