-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnigee
aktív tag
válasz
Saccco
#33699
üzenetére
Attól függ mekkora a szoba

Ja, és még fpv-re is upgradelhető
Bár én nagyon nagyon nem bántam meg a qx95-öt, bentre és kintre is atom jó
Tegnap meghajtottam a játszótéren, mindenen átfér, finoman lehet menni vele, de a fák fölé is simán felmehetsz ha csapatni akarsz
Holnap lesz vidi
-
Saccco
nagyúr
válasz
tariattila
#33697
üzenetére
Molnigee jól leírta, de egy dolgot még hozzátennék ütközésbiztos, nem esik le azonnal, mert védi a propellert.
Én imádom az enyémet.
Kettes fokozatban pont jó lakásban, nem egy másodperc alatt ér végig a szobán, hanem kicsit több. -
molnigee
aktív tag
duc, használtan brushed gépet? elég rizikós a motor miatt, lehet már első repülésnél lehal

Jófogáson van aksi motor is, én onnan vennék, és még alkudozhatsz is.E010 azért jobb, mert h8mini tól gyors a yaw ez kezdőnek, kanyarodni nem fogsz vele, ill túl "erős" is, e010 meg könnyeben használható lakásban.
-
tipuka
addikt
Sziasztok!
JJRC H20 nano aksija az jó a H8 minihez?
Köszi

-
Saccco
nagyúr
válasz
tariattila
#33689
üzenetére
Az Eachine E010 szerintem sokkal jobb egy kezdőnek, mint H8.
-
molnigee
aktív tag
válasz
tariattila
#33689
üzenetére
Ugyanaz, de remélem tudod hogy ez a gép ~3600Ft kintről, és ennyiért ajánlott kezdésnek.
Ami a linkelt áron van, az már nem ajánlott kezdésnek, ahhoz marha drága így
-
duc
aktív tag
Sziasztok,
vettem egy X5C koppincsot, tökéletesen működik. Melyik boltot ajánljátok ha itthon szeretnék hozzá pótalkatrészeket (akku, motorok) rendelni?
Köszönöm
-
Zoty4
őstag
régen volt már de pont most szeretnék FCt vásárolni, mi a különbség a naze32, cc3d és az sp racing f3 között? Racerhez lesz
-
tariattila
veterán
Üdv!
Ez a jjrc h8 mini jól gondolom, hogy ugyan az mint az 'ajánlott' eachine h8 mini [link]?
ez ajánlott kezdésnek?

-
molnigee
aktív tag
Új gépek
90mm, brushless?
oh my god Kingkong 90mm brushlessÚj eachine: Falcon 210 Pro
-
vandor01
senior tag
válasz
Teréz Atya
#33685
üzenetére
arra is gondoltam es meg lehet 1x meg is probalom csak:
- landolasnal milyen labakra ereszkedik a cucc?
- x251 boardja merete 4x11cm??
ezzel a 210-es kerettel megprobalom lehet kap uj motorokat propikat aztan FPV-ezni nyugissan nem szaguldozva csak eleg lesz
egy darabig? ha szaguldozni kivanok? van masik x251-es

-
Teréz Atya
senior tag
válasz
vandor01
#33683
üzenetére
Hmm, az X1-et sokan epitgettek at RCG-n. Sajna elegge lomhava valik ezektol a vazaktol, merthat egy QAV 210 cca 90g-ot nyom.
Ezert szoktak 3S-re tuningolni egy kondi cserevel, az ESC altalaban, ismetlem altalaban birja. A nh280 is altalaban birja 4S akkut. Birta is cca 20 percig, az is igaz h hajtottam mint allat. 
Ha az X251 is elviseli a 3S akkukat, akkor nem lesz tul lassu, de igy sajna lajharra valhat.Esetleg valami forditott 180-as vaz h fent legyenek a propok???
-
Zoty4
őstag
válasz
marciart11
#33681
üzenetére
vagy veszel egy uj házat neki

-
vandor01
senior tag
válasz
marciart11
#33681
üzenetére
en ezt rendeltem hozza.... mar itt van a kanyarban valahol [link]
ez irja hogy a lukak merete szerint fogadja a 130x mocit?
meg nem lattam hozza mert hiagyzik meg ez meg az.....
a propeller merete miatt kisebb keret nem jon szoba!
vagy veszel 4db mocit is hozza es akkor tulajdonkepen az x251 bol
a boardot es receiver fogod hasznalni...
de mivel a board majd 4cm szeles es 11cm hosszu....
sokkal kisebb keretbe nem biztos hogy belemegy

a boardot 2db nagyobb meretu tikk-takkos dobozba tervezem belerakni
valszeg a doboz vegere rafer a aksi csati es a hatso lampa.....
labakon levo led? vagy kifezetem a labak vegere? vagy marad doboz oldalan?
lehet nem artana ra motorvedo? vmi ilyesmi? [link]
esetleg rovidebb oszlopok (20mm) a kerethez?szoval probacseresznye

-
kimista
aktív tag
válasz
marciart11
#33681
üzenetére
nem építhető át valamelyik racervázba? zmr, martian relacc, tele van velük bg
-
marciart11
aktív tag
Sziasztok!
Teljesen szét ment az xk 251 em váza tudtok
hozzá egy alternatív carbon vázat? -
Baku
aktív tag
Valaki meg tudná mondani, hogyan kell kalibrálni a cx-10wd gyroját?
Elkevertem a User Manual-t, és nem találok hozzá a neten sem semmit....
A sima cx-10 módszere nem műxik nála...
(Erősen húz balra, és a távon nincs trimmelési lehetőség....) -
durkonorbi
tag
válasz
Teréz Atya
#33670
üzenetére
Értem, köszi, akkor lehet szervo simán, nem gond!

A video nagyon ok, pontosan ilyesmire lenne szükségem, csak nagyobb hajótestet mozgatna, így nem szükséges ez a dinamizmus - persze nekem a return home vagy egyéb automata funkció lenne a jó (pl irányba állítani, és tartsa az adott irányt, amíg manuálisan felül nem bírálja az ember)! Program írása sajnos nekem nem menne, ezért próbálok kész megoldás felé nyúlni... -
kimista
aktív tag
-
kimista
aktív tag
válasz
szacsee
#33659
üzenetére
gondolom majd kiadnak egy olyan bölcs közleményt, mint anno a kormány a téli havazáskor mikor összeomlott minden hogy 'nem számítottunk rá' akkor is azt mondtam tél van bazdmeg, hó fog esni. gondolom a posta is meg fogja lépni, nem számítottak rá, hogy jön a karácsony
lehet ilyenkor valamit tenni? van értelme panasszal élni?
egyik lehetőség hogy paypal dispute amiért nem jön a csomag.. csak így a feladót szivatjuk, a posta helyett.. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
durkonorbi
#33669
üzenetére
Ok, ez amirol irtal a PID szabalyozo, ez minden vezerloelektronikanal alap. Servo azert jo, mert eleve servo kimenet jon ki a vezerlobol. Meg aztan egy servo cca 4 dollar. A fo motor meghajtasahoz un. ESC szukseges.
Es asszem ebben a videoban meg is oldottak az egymotoros haojo iranyitasat.
Namost nem ismerem melyen az APM-eket, de a legtobb vezerloben vannak profilok pl. autohoz, repulohoz. Amennyiben van hajohoz, akkor nyert ugyed van, ha nincs, akkor olyat firmware-t kell turni, amiben van vagy egy meglevot atcsinalni vagy irsz egyet magad.

Szerk.:
Ahogy latom a legtobben "Ardurover"-t hasznalnak. -
durkonorbi
tag
válasz
shaddam
#33666
üzenetére
Köszönöm!
A szervot azért irtad, hogy tudja mennyit tekert (mert most egy DC motor csavarja)? Végül is nem muszáj oda DC, lehetne szervo is, ha ezen múlik; én azt gondoltam (de ez lehet téves), hogy ugye korrigál kicsit, figyeli, mennyit változott az irány, majd eszerint újra korrigál... mert ugye pl. folyón nem mindegy, mennyire folyik a víz és merről, a szél mennyire fújja oldalra a csónakot (ez ugye a drónnál is játszik), stb ... de nem ismerem az algoritmusát a dolognak, ezért is kérdezek!
-
kriszbon
őstag
válasz
SpydeR3412
#33667
üzenetére
Mint ahogy te is tudod, ezek alapból is rettenetesen melegszenek.
Fent nem néztem mennyire meleg, de majd kipróbálom lent a földön, talán úgy menni fog.
Ha melegszik nagyon mit lehetne csinálni vele, mert ugye eleve van neki léghűtés, burkolat meg nincs is rajta.
Rezonanciától levegő turbolenciától nem kapcsolgathat esetleg(pl. antenna berázza az elektronikát)? -
shaddam
aktív tag
válasz
durkonorbi
#33665
üzenetére
Egy pixhawkkal meg lehetne oldani tuti, ami érdekes lenne hogy hogy mondaná meg a vezérlő a kormánynak hogy merre menjen. Valami szervó csavarhatná a kormányt

-
durkonorbi
tag
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni, mert egy csónakos projekt kapcsán felmerült egy olyan vezérlési opció, hogy egy folyón/tavon haladva egy csónakkal - hasonlóan a drónok "return home" opciójához az út végén egy gombot megnyomva a csónak magától hazanavigálna*. Ez a vezérlés számomra egy ismeretlen dolog, ezért kérdeznék pár infot, hogy jobban lássam, alapként nézzük pl. ezt az elektronikát:
A kérdések:
- kell-e ezt az egységet külön programozni, vagy elérhet rá kész program
- * a csónakmotor 1 elektromos motor, mely forog előre, forog hátra és a manőverezést egy csigahajtóműves DC motor oldja meg (jobbra vagy balra forgat).
- a fenti motor vezérlésére be lehet-e kötni (persze nem direktben, mert 15-30 amperek folynak rajta) az adott elektronikát a fentiek ismeretében?Csak azért, hogy tisztán lássam, érdemes-e belekezdeni... ami hasonlót (?!) találtam neten, ott mindegyiken (min.) 2 motor volt (egymás mellett) pl. RC boat, vagy rover... itt ugye csak egy DC meghajtó motor van, ami foroghat előre/hátra és az irányváltás a másik DC motor adott irányba és adott ideig történő elforgatásával van megoldva...
Előre is köszi a segítséget!!!
-
kriszbon
őstag
Vagy még az is, hogy nem kellett volna kifosztani a postát, kimenteni minden pénzt belőle, hanem fejleszteni is kellene.
De itt nálunk ez a módi, nem a fejlesztés.
Óóó.. bocs az kimaradt, hogy fejlesztettek itt is, a vezetőség bérezését felfelé.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Rajtad kívül senkinek nincs ötlete erre (#33656)?

-
Zoty4
őstag
válasz
Geller72
#33660
üzenetére
Az a szomoru h igy is rengeteg analfabeta, alkoholista, serult embereket vesznek fel, mumkahelyemen felmondott a postas, 3 volt helyett a kovetkezo 2 honapban, csorik a betuket se nagyon ismertek fel a boritekon. Meg kene fizetni a rendesen dolgozo postasokat, es nem lenne ilyen munkaero elaramlas
De ezzel sajnos sok szakma van igy idehaza
-
Geller72
veterán
válasz
szacsee
#33659
üzenetére
Mielőtt kijöttem, érdeklődtem volna egy csomagom után, hogy mi van vele, de 34 perces ügyfélszolgálatra való várakozást követően feladtam. Pedig ez 10 napja volt még. De írtam egy panaszt, amiben ugye elnézést kértek, de blablabla. Érdeklődtem a kapacitásbővítésük, illetve a rendelkezésre állási százalék (hiánya) felől. Kérdeztem, hogy nem tervezik e a közeljövőben használhatóvá modifikálni az ügyfélszolgálatot, vagy akinek ez lenne a dolga, kivágni, mint macskát... Persze, költői kérdés volt.

-
szacsee
nagyúr
KO, bár várható volt.
-
kriszbon
őstag
válasz
Teréz Atya
#33652
üzenetére
Értem, köszönöm.

Más.:
Valaki nem tudja miért csinál olyant a [kamerám] hogy menet közben csatornát vált?
Az még hagyján lenne ha mindig ugyanoda váltana, de random módon váltogatja.
Mindegy hogy 200mW-on van vagy 25mW-on, mindegyiken csinálja(X250-en használom).
Az első 2 aksit kirepülve(2x3 perc környéke)még nem jött elő, de utána minden felszállásnál 1-2 perc után elment a kép mert átugrott más csatornára.
Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy kukázhatom a kamerát, aminek nem igazán örülnék.

-
Zoty4
őstag
Tenyleg mi van ha valaki mondjuk komaromban felszall a geppel es atmegy a folyo tulpartjara vele, akkor ki buntetheti meg, szlovak vagy magyar hatosag? Illetve tiltott hataratkelest , mas orszag legteret sertette meg vagy mi van ilyen helyzetben?
-
SpydeR3412
aktív tag
A qx95-ös propp védő, maximálisan mekkora propellert tud fogadni?
65mm-es miatt érdekelne. -
SpydeR3412
aktív tag
A qx95-ös propp védő, maximálisan mekkora propellert tud fogadni?
-
-
üszök
őstag
válasz
tariattila
#33643
üzenetére
Az oldalt nem ismerem,de a H31 jó móka,Könnyű,viszi a szél kicsit,de el lehet vele kint is szórakozni. GB-n volt nemrég eu raktárból 30$ körül. Jófogáson is a nepperek 12k körül adják. Aksi viszont minimum 3 kell,hogy teljes legyen a móka.
-
shaddam
aktív tag
válasz
tariattila
#33643
üzenetére
Ilyen url-ről ha fizetnének se

-
tariattila
veterán
válasz
tariattila
#33637
üzenetére
Az összefoglalóban ez is ajánlott : jjrc h31...
innen van értelme rendelni: [link] ?
máshol 15e
vagy inkább komolyabbat?
-
Geller72
veterán
Azért megnézném az a sast, amelyik ezt megfogja.
. -
ssgt1981
senior tag
Köszi a választ, de tudnál konkrétumot írni? Soha nem használtam még drónt sem fényképezésre sem semmi másra.
-
ssgt1981
senior tag
Mostanában kezdtem el azon gondolkodni, hogy vennék egy drónt fényképezés céljából. Tudnátok ajánlani olyat ami jó minőségű, megbízható, jó minőségű képeket készít és az ára megáll 150e ft-ban?
-
tariattila
veterán
Sziasztok!
itthonról honnan érdemes rendelni ahonnan ideér karácsonyig a drón...
ez volt az egyszerűbb kérdés (gondolom)
DE milyet ?... (kezdő, 9-11 éves gyerkőceimnek) nem kell kamera csak ne kelljen pár használat után szerelni, alkatrészt vadászni.... (persze ha összetörik az más kérdés)
Megéri nekik egyből a szénkefe nélküli vagy az meg drága ahhoz hogy tanuljanak rajta.. hmmm...
ez bonyolultabb lesz mint gondoltam... de hátha tudtok ajánlani valamit
-
shaddam
aktív tag
Szépen beállítottam betaflightban hogy ha a táv jelét elveszti egy másodperc múlva legyen zutty. Nem lehetne még azt is megmondani neki, hogy ezzel egyszerre kezdjen csipogni is a buzzer?
-
Geller72
veterán
válasz
_X10Dead_
#33629
üzenetére
"Na, ehhez akarsz te jogsit, meg biztosítást"
-Nem én ezt az egészet egyáltalán nem akarom, púp lenne az én hátamra is, csak pontosan attól félek, hogy igazam lesz. Ha meg így lesz, akkor csak - mint egy lehetséges alternatívaként - nem lenne egy hátrány, hogy ne szívjunk megint sokkal nagyobbat, mint a többi EU-s országban.
A bizti meg gondolom, nem csak azért van, hogy ha ráesik egy bicajos fejére és behorpad a sisakja, hanem ha netán leversz egy kamovot az égről, azt is állja.
. Tudom, ez extrém és igen kicsi rá az esély, valamint szerintem is baromi sok a díja. Az az évi 10 eur/usd/3k huf még emészthető lenne. -
DJGABI
addikt
válasz
_X10Dead_
#33629
üzenetére
amúgy ja, egyértelműen politika van mögötte, kedves vezetőnknek nem tetszett hogy a kertje végében kameráznak, ezért gyorsan törvényt kellett hozni. a robogók rendszámoztatása mióta is van tervezetben? pedig abból aztán azért több pénz jönne be, meg több értelme is lenne, mint a <1000 rendszeresen drónozó szívatásából...
-
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Geller72
#33627
üzenetére
Nyilván a jó szándék beszél belőled, de a kommentjeidben van egy-két mondat, ami arra utal, hogy, hogy nem érted, mi itt az igazi probléma.
De mielőtt ebbe bele mennénk, néhány dolgot említsünk meg, hogy ezen már ne kelljen vitázni:
- Van kint egy EU-s tervezet, ami elfogadásra vár. Ez a tervezet elég részletesen definiál bizonyos kategóriákat, és szabályozza azok használatát. bizonyos dolgokat - az ésszerűség jegyében - az egyes országok hatáskörébe utal, de ezek elsősorban a papírmunkával kapcsolatos formai dolgokra vonatkoznak, illetve ad némi mozgásteret a szabadidős felhasználás helyi szabályozása tekintetében.
- Ha ezt elfogadják, nyilván minden érintett ország EU konform szabályozást fog alkotni, így - ha kell - a jogsi is kereszt-kompatibilis lesz. Hasonlóan az autókhoz: vannak kisebb eltérések az egyes országok szabályozásai között, a helyi sajátosságokat be is kell tartani, de ettől nem kell minden országban vizsgáznod, ha kocsival akarsz menni Belgiumba.A jelenlegi magyar szabályozással az a baj, hogy az alapját évtizedekkel ezelőtt írták, közben meg megváltozott a világ. Az egyre olcsóbb játékok, hobby-eszközök terjedésével ugyan nyilvánvalóvá vált, hogy a szabályozás elavult, a törvény szerint szinte minden CX-10-essel végrehajtott felszállás illegális, de a hatóságnál nem hülyék ülnek, így lenyilatkozták, hogy ne legyünk hülyék, ők meg nem néznek ide, míg nem csinálunk bajt.
Viszont elkezdtek szaporodni az olyan ügyek, amik baszták a hatalom csőrét, és más eszközük nem lévén, a légügyi törvény betű szerinti értelmezése alapján gondolták orrba vágni a renitenseket. Mivel felmerült a kétség, hogy még Gyök-Kettő Bélánál is ki fog lógni a lóláb és esetleg hisztizni fog a szabadságjogai korlátozása miatt, bekapcsolták az agymosó-gépet, elkezdődött a hisztéria keltés. Potenciális tenoristák, közveszélyes ámokfutók lettünk, a Hatóságot és a Yardot meg megkérték, hogy tegye félre a józan eszét, és határozottan lépjen fel az illegális tevékenység ellen.
Ebből a felállásból nyílegyenes út vezet a kvázi-tiltásig.Az EU-s tervezet motivációi nem ilyen egyértelműek, de az eredmény kritikán aluli. Körültekintő, precíz munkának tűnik, de vagy ufók írták, vagy befüvezett scifi rajongók, mert a gépekre vonatkozó követelményeknek és a piacon elérhető modelleknek nincs közös halmaza.
Na, ehhez akarsz te jogsit, meg biztosítást.
Én régi-vágású, törvénytisztelő ember vagyok, de 60 ezret nyilvánvalóan nem fogok fizetni egy sajtfecniért.
Biztosítás? Én elismerem, hogy egy repülő micsoda leeshet, de nehogy-már egy éves szinten néhány órát használt eszköz másfélszer akkora kockázatot jelentsen, mint a napi 200-250 km-t futó, másfél tonnás, kétszáz km/h-ra képes autóm...
Félreértés ne essék, vannak olyan eszközök és van olyan felhasználási terület, ahol a fenti követelmények indokoltnak tűnnek. De ha olyan törvényeket hoznak, ahol nem tudnak disztingválni a 10-20 kilós, profi eszközök és a virágboltban kapható játékok között, akkor nekem nem marad más, csak a polgári engedetlenség és az illegalitás. -
kriszbon
őstag
válasz
Geller72
#33627
üzenetére
Mond te ezt is komolyan gondolod, hogy olyan sok ember akadna a hobbi kopterezők között aki az EU többi országában is rendszeresen használná a kis játékszerét?
Esetleg legyen kötelező nemzetközi vizsga ugye?
Aki munkára használja az persze más kérdés, de azért hogy valaki repkedjen szórakozásból pár percet néha a kertben, vagy a mező, szántó egyéb felett annak vizsgázni, meg rengeteget fizetni kelljen az agyrém bizony.
Ahogy én látom az összes vackot be akarják húzni egy kategória alá és fizessen mindenki a szórakozásért, hobbiért, nem is akármennyit.
Eddig akárhogyan is nézem, talán az Angoloknál vagy hol fogalmazódott meg a legemberközelibb, élhetőbb megoldás körvonala(ha jól emlékszem) hogy felelősséggel tartozol a tetteidért minden téren, ami amúgy is él, érvényes jelenleg is mindenkire, és mindenre.
Azon is van mit javítani finomítani bőven, de megközelítésnek már elfogadhatóbb. -
Geller72
veterán
válasz
kriszbon
#33621
üzenetére
Gondolom, neked biztos jobb lesz az, amikor itthon meg fogják veled ezeket fizettetni, vagy ha nem, akkor bírság formájában akár a többszörösét is rád verik. És miután kiléptél a határon, ezt minden országban külön megfizettetik veled, és/vagy végigtolatják a protokollt, költségekkel együtt, Mi lesz a jobb, egy egységes, átfogó, azonos EGYSZERI vizsga, éves - kiszámítható -díjakkal, vagy minden EU-s országban ugyanez x-szer? Szerintem Te nem gondoltad végig a kommented. Mert tutira le fognak húzni minket, otthon legalábbis. mennyivel olcsóbb és egyszerűbb lenne egyszer, mint mindannyiszor?

Amúgy fuss már neki kérlek megint. Akkor talán láthatod, hogy pont a zsebkoptereket hagynám a falaxba.. de ezt is leírtam..

-
kriszbon
őstag
Sziasztok!
Ma merítettem, kirepkedtem pár aksit ami már nagyon régóta feltöltve állt az időjárás+időhiány miatt(XK 250-é még hátra van).
Készítettem egy videót, amin megdöntöm a saját távolság rekordomat.
A felvételen az első meggondolást hogy még teszek egy kitérőt mikor 11V felé közeledett a fesz, azt még megértem, de a másodikat már nem annyira.
Elég bátor merész döntés volt(vagy inkább ostoba) 11V-os akkufesszel 380m távolságra úgy dönteni, elnézek távolabbra is.
Mikor már elég távol voltam, akkor ugrott be hogy 10.9-10.8V csak a fesz az aksiban, és lehet vissza sem érek mert messze vagyok, gyalogolhatok jó sokat a sáros szántáson ha leteszi a gép magát valahol.
Szerencsére nem így történt, csak úgy 300m körül akart leszállni, de akkor még észhez tért szerencsére, és eljött a kert végéig.
Persze ott meg tovább erőszakoskodtam hogy nem leszállni, hanem még közelebb jönni, de csak egy hátast dobott a próbálkozásomra.
Persze már majdnem letette magát a gép akkorra.
[Walkera Runner 250 Advance_600m próba]
Persze ha indulás előtt kikapcsolom a +hátsó világítást, meg nem indítom el a tetején a+kamerát, akkor sokkal jobban be tudom osztani az "üzemanyagot", de így sokkal előbb merült, meg ráadásul hűvös is van.Mod.:
Persze tudom akik videókat fotókat készítenek azoknak nem nagy távolság ez, de Racer gépekkel nem biztos hogy ennyire el szoktak kalandozni, talán Teréz Atya szokott nagyobb távolságokra elkószálni. -
_X10Dead_
aktív tag
Bár olcsónak tűnik, ezt az akkut kerüljétek.
Elvileg a QR-X350-es 5200mAh/3S akkuja, elvileg a Phantom 1-2-höz is passzolna, de egy kupac fos az egész.
A Walkera alapvetően nem szégyenlő, ha hazudni kell az akku kapacitásával kapcsolatban, úgyhogy helyből csak 4500mAh környékére számítottam, de még ehhez képest is gyanús volt, hogy az akku súlya csak 294 g. Szóval, még csak nem is Walkera, mert az eredeti aksi az 320g.
Az Imax B6 (Cheali 2.05 fw, 3 tizedesre kalibrálva) charge és discharge módban is csak 3600-ig hajlandó elszámolni és hogy még vidámabb legyen a dolog, a voltage sag is borzalmas: lendületes röpködésből 6 perc 20 után, sima lebegésből 9:50 körül verte magát földhöz a gép (nálam ki van iktatva az LVC, mert ez is öngyilkos hajlamú, nem csak a Runner).
Viszonyításként: Az olcsó MultiStar 5200-asba ugyanez a töltő 5800+ mAh-t pumpál és a terepi teszteken is majdnem dupla annyit tud a gép, mint a fent említett szeméttel. (A HK-s cucc 329g)
Annyit már elértem, hogy a GearBest már csak Walkera kompatibilisként listázza, nem eredetiként, de addig nem nyugszom, míg le nem veszik / át nem speccelik. -
kriszbon
őstag
válasz
Geller72
#33617
üzenetére
Ugye te most ezeket a kritériumokat csak viccből gondoltad?

Mármint kategorizált vizsga a zseb kopterra, regisztráció, esetleg legyen műszaki vizsga is ugye vagy évente, meg még ott a biztosítás ami semmire sem fizet és drágább mint egy autóra.
Megjegyzem, az aránytalanul magas biztosítás nem is biztos hogy jogos, mert pl. autóval sokkal komolyabb balesetek okozhatók mint egy játék repülő alkalmatossággal ami 10-20-30 dkg, és nem repülhet lakott terület felett.
Akkor hol is okoz komoly károkat?
Ja és ki és mivel is figyelné hogy ki mikor van fent 5 percet valami vacakkal?
Kész agyrém amit előadtok itt néha, rátok sem nagyon lehetne bízni egy ilyen törvény megalkotását, mert annyit fizetne az ember egy játékszerre összességében, mint egy kamionra ami közutakon közlekedik.
-
Geller72
veterán
válasz
vandor01
#33616
üzenetére
A H36-os kategot elengedném, modding nélkül simán. Evidens. Elvileg már egy H31 is tudna galibát okozni. Nem hinném egyébként, hogy itt a vizsgákon lesz a hangsúly. Gondolom, normális embereknél alap, hogy egy reptér közelében nem veretünk a leszállópálya felett. Jogsival is lehet valaki ökör, lásd a közutakat.
. Én a magam részéről örülnék neki, ha a KRESZ-ben is ilyen szigorúak lennének törvényileg.
.Ami jobban aggaszt az az, hogy ok, legyenek törvényes keretek, szabályok, stb. De akkor egységesen. Azaz ne csak otthon legyenek ugyanolyan szabályok, hanem EU-n belül legalább azonos szabályok legyenek. Nem úgy mint most. Legyen vizsga, REG, miegymás, de akkor legyen már valami egységes felület. Pl. mint mondjuk a minősített hegesztőknek (sry, csak egy hasonlat.
). Legyen egy flying pilot number, amit mondjuk minden felszálló eszköznél lehet használni azonosítóként és kapásból tudják, ki, mivel van fent...vagy megint beleér a kezem a bilibe.
. -
vandor01
senior tag
válasz
Geller72
#33615
üzenetére
mig a vegrehajtasi nem jön ki! azaz milyen kategoriai utan milyen engedély/licence kell addig csak beszélgetünk rola! ha ez meg lesz akkor ha olyan gépet hajtunk amire márpedig kell akkor nincs mese!.....
lésznek-e határok?
hol lesznek a hatarok?
milyen határok lesznek?

addig: hagyjuk kategbakasza lesz itt kérem H36-ra 60e ft-os kepzés de csak 3x-ra megy át a pilota jelölt!
a lenyeg: FIZESS!

-
Geller72
veterán
Q:
-Számít/ér e valamit ez a vizsga a jövőben, Akár a jogszabályi alkalmazásban, vagy bármiben? Megéri e kiadni azt a 60 ezret érte, avagy sokkal inkább a hagyjuk kategba tartozik?
Vagy ha ez nem, akkor melyik kell(het) esetleg a jövő szabályait tekintve?

-
DJGABI
addikt
válasz
Dr. Romano
#33604
üzenetére
töltőre tippelnék
-
Jackal2
senior tag
válasz
vegyszer
#33612
üzenetére
Szia, nálam csak kölcsönben volt, nem vettem meg (van két sima Flyskyom, ezért nem volt értelme). Én ezt nem tapasztaltam, de nincs előttem a cucc most, Foka76-nál érdeklődj, tőle vettem kölcsön a teszt erejéig.
Más:
Akinek van ISDT töltője, az megmondaná, hogy a power bemenet milyen mínuszos? Külső? Milyen tápról töltitek a cuccost?
-
vegyszer
addikt
válasz
Jackal2
#33608
üzenetére
Szia!
Ha jól emlékszem, te írtad, hogy neked (is) van Flysky FS-i6S táv.
Csütörtökön csak kibontottam, meg ment bele elem. Ma reggel jobban volt idő játszani vele.
Fél is tettem az 5-10 csatornánkra a Sw A-B-C-D kapcsolókat, meg a két oldalsó gimbmal vezérlő kapcsolót (VrA-VrB).De: a VrB kapcsoló ha tesztelem, hogy mit lát a gép elég érdekes dolgokat csinál.
Pl alapból az egyik végállást írja ki, hogy ott van, ha megmozgatom, hol jól, hol teljesen ellentétesen megy a jel, mint kellene, és a végére ugyanúgy a negatív peremérték körül áll be.

Neked nincs ilyen téren probléma?
Mi lehet a hiba? Már eleve szar lenne a VrB kapcsolóm? -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
vegyszer
#33606
üzenetére
Nagyon nem mindegy, hogy a csomagot melyik fuvaros hozza. Pár hónapja begyorsultak a dolgok, de most úgy tűnik, a CN Post nem bírja az iramot, megint visszaesett 30+ nap alá. Az NL és az SG post most megint érezhetően gyorsabb, azok még tartják a 2-3 hetes szállítást.
Aztán az sem mindegy, hogy a kurír mikor kapja meg fizikailag a cuccot. A GB-n is, a BG-n is újra előjöttek a múlt évre jellemező, "elvileg feladtuk, de csak ülünk rajta" csomagok.
Ezen túl még Ferihegy és a Magyar Posta is bekavarhat, gondolom, ott is nehezebben kezelik az év végi rohamot. Újabban nem ritka, hogy másfél-két hét is eltelik, mire a csomag az utolsó néhány kilómétert lecsoszogja.
Illetve olyat is tapasztaltam, hogy ugyanattól az eladótól, 5 ugyanolyan méretű, ugyanolyan metódussal, egy időben küldött csomag 5 különböző időpontban jött meg, az első és az utolsó között 6!!! hétnyi eltéréssel.
Az év vége mindig lutri, lesznek példák 3 hónapos kallódásra is. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#33607
üzenetére
Igazad van, a Wltoys sem csak a saját protocolját használja. Viszont más gyártók is szerelnek ilyen távval gépeket. A legjobb példa erre a már említett Yizhan (Tarantula X6), de ott a JJRC, a JD, a Toybase, vagy jelen esetben az XK ( ami ugye a Wltoys premium brandje).
Szóval, pontosítva így hangzik: Ezért jó hozzá minden Wltoys protokol kompatibilis táv.
-
elszabi
tag
válasz
Dr. Romano
#33604
üzenetére
Feltöltés után mérj rá multiméterrel - lehet, hogy nem tölti fel rendesen a töltő v. túltölti rendszeresen és az tett be neki. Ha már púpos, akkor tuti ez utóbbi.
Repülés után mérj rá multiméterrel - talán a gép méri rosszul és túl hamar leteszi - vagy a máik, rosszabb véglet, hogy túlmeríti.Amúgy meg igen. Túltöltés/túlmerítés csökkenti az élettartamot. Aztán lehet, hogy eleve bóvli széria az akku. Nézz szét a GB/BG oldalakon. Vegyél egy új 5-ös pakkot, lehetőleg egy 5-ös töltővel, ha már reménytelen.
-
Dr. Romano
veterán
Egy kis segítség kéne. Vagy egy Wltoys V686G gépem. Összesen van hozzá 4 akkum a gyári és a többi az ebayről.
A gond az olyan viszonylag minimális (~20) használat után az összes aksi már halott. Lényegében minimálisat tudok már csak beléjük tölteni (a gyári töltő fejjel) és a teljesen feltöltött állapot is már csak arra elég hogy max 30mp-ig üzemeljen a gép.
Mit rontottam el? Vagy mi okoz ekkora kapacitás vesztést? Nagyon alámerülhettek a cellák az okoz ilyet?
Szerintem ezekben az aksikban nincs védelem. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Allien
#33599
üzenetére
Kieg:
Sebességet úgy váltasz, hogy
- leszállsz és átnyomod, vagy
- nem a pöcköt próbálod lenyomni, hanem a gombócot alatta.Az utóbbi megoldás a flipre is.
Az S-FHSS protocol nem Futaba, legalábbis abban az értelemben nem, hogy nem licenszelt és nem zárt. Csak a Futaba kezdte el először használni azokban a távjaiban, aholl CC2500-as modulra váltottak az óccsósítás jegyében. Az FHSS csak annyit jelent, hogy Frequency Hopping Spread Spectrum. Az S-FHSS ennek egy variációja.
Ami valóban brandelt/lockolt Futaba, az a FASST, és a FASSTest. Ezeknél nem csak a protocol zárt, de speckó a modul is.
Az X250 tekintetében a fenti protocol-náciskodásnak semmi jelentősége nincs, mivel az minden reklám és felirat ellenére nyomokban sem tartalmaz FHSS-t, Nordic csippel és sima Wltoys protocollal megy, ezért jó hozzá minden Wltoys kompatibilis táv. -
szacsee
nagyúr
Van remény.
Kedden koppanhat.
13-án rendelt cuccos. 11-én rendeltek sehol még.
Tanulság: Tn nélkül gyorsabb, ha nem nyúlják le.2016-12-09 15:20
Belföldi feldolgozásra továbbítva – Forwarded for domestic sorting2016-12-03 08:47
Célországba megérkezett / Arrived in the destination country2016-11-18 23:59
Célországba elküldve / Item sent abroad
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Xiaomi 14T /12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3747, 100% Akkumulátor
- Dell XPS 13 9370 - 9380 UHD touch, 16GB RAM, 256-512GB SSD, jó akku, szép állapot, számla, garancia
- HIBÁTLAN iPhone 12 Pro Max 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3670 100% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség





egy darabig? ha szaguldozni kivanok? van masik x251-es
Ezert szoktak 3S-re tuningolni egy kondi cserevel, az ESC altalaban, ismetlem altalaban birja. A nh280 is altalaban birja 4S akkut. Birta is cca 20 percig, az is igaz h hajtottam mint allat.

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



.


