-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#33060
üzenetére
Nekem is nagynak tűnt de ha nincs más...

Esetleg a bekötésben tudnál segíteni magyarul (vagy bárki más)? Külföldi nyelvvel nem megyek semmire, hacsak nem párosul egy jóféle videóval. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
vandor01
#33084
üzenetére
Mérgemben nem voltam elég pontos.
Tudom, úgy kellett volna írnom, hogy ehhez az EU tervezethez Te sem szeretnél igazodni. A jogharmonizáció rendben van és elkerülhetetlen, de a jelenlegi EU tervezet az egyértelműen szar. Szerencsére még csak tervezet, de sajnos megvan rá az esély, hogy a majmok megszavazzák, másrészt nem lenne jó, ha a mi nagyjaink pont most kezdenének stréberkedni, és egy az egyben átemelnék.
Itt megtekinthető a tervezet szövege.
A 14. oldaltól kezdődik a nyílt kategória követelményeinek boncolgatása.
Ha átfutod, látod, hogy a tervezet csak bolti, felcimkézett, CE tanúsítvánnyal rendelkező gépeket ismer, és tiltja a modolást. Házibarkács gépet csak az A0 kategóriában engedélyez, melynek a maximum felszállósúlya 250gr, a sebessége 15 m/s lehet. Engedélyezett magasság: 50m, engedélyezett távolság 100 m a pilótától. Ebbe nyilván nem fér bele sem egy átlagos 220-280mm-es racer, sem egy átlagos kamera-hordozó.
Jól van, az EU nem bízik a hozzáértésünkben, ne barkácsoljunk, vegyünk kész gépet. A "bolti" gépekre vonatkozó függelék (appendix 1.2) a 26. oldalon van. Ez sem jobb. A korlátok ugyan azok, de a matrica feltétele, hogy a gép már gyárilag legyen limitálva azok betartására:
"...(a) have a maximum take-off mass, including payload, of 250 g;
(b) have performance limitations or an active system limiting the attainable height of the UA to a maximum of 50 m above the ground level, limiting the distance of the UA to 100 m from the remote pilot, and the maximum ground speed of the UA shall be less than 54 km/h (15m/s);"
Nem állítom, hogy nem lehet ilyen gépet venni, mert egy rakás ócskavasat is árulnak, de a kicsit is ajánlott modellek között még a kefés gépek között is kevés olyan van, ami ne tudná átlépni legalább az egyik korlátot, a brushlessek között meg egy sem.És mi a helyzet a nagyobbacska darabokkal, amik kihízták a 250grammos súlyhatárt? (apró megjegyzés: az átlag óccsó 2D gimbal és egy átlag akció kamera már magában karcolgatja a súlyhatárt)
Vagyis a Syma X8-cal, MJX-101-el, Yizhan X6-tal, Kaideng K70-nel, az összes kezdő brushless-szel, meg a kamera-platformokkal?
A1 osztály kilőve, nyilván bármelyik fel tud menni 50 m fölé
A2 osztály szintén, bár nem csak az 50 m-es limit miatt. Itt már kellene Auto return home funkció, geofencing, és aktív elektronikus azonosító rendszer is.
A3 osztály szintén, bár itt már 150 méter a magassági limit, de ide is érvényes az összes A2-es biztonsági elektronika megléte, illetve még valami: "... be equipped with an automatic system ensuring a safe flight termination in case of failures, or be equipped with an impact energy limitation device...", de ezt vagy nem értem, vagy nem akarom érteni.Pár hónapja már rugóztunk ezen, még az amcsi vloggerek is lázadásra szólítottak fel, de a szöveg eddíg nem változozott...
-
szacsee
nagyúr
válasz
Teréz Atya
#33094
üzenetére
Kocsis táv miatt vettem csak meg, mert azoknál macera a ppm.
Hk-s pedig szállítással 20$ lett volna. Az már egy fél futaba vevő ára, vagy egy lipo akksié. -
gatesz
tag
Sziasztok, a JjrcH36-hoz felhasználhatóak az eachine e010 alkatrészei? + ha mondjuk egyszerre akarok a két géppel repülni akkor bezavarják egymást?
-
szacsee
nagyúr
válasz
Teréz Atya
#33085
üzenetére
Bg-n van pwm-et fogadó adapter is, ha megjön nyilatkozom.
Audio port, vagy sim adapterre kötötted?
-
Teréz Atya
senior tag
-
Telda
addikt
Semmi, benéztem...
-
Az ára kicsit magas lett, ilyen árban már FS-t vennék.
-
virbo
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#33085
üzenetére
Elég fasza leírások kerültek fel mostanában.

-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Teréz Atya
#33082
üzenetére
Akit erdekel PPM vevo PC-re kotese, lessen ra holanp / holnap utan a blogomra.

-
vandor01
senior tag
válasz
_X10Dead_
#33083
üzenetére
pont most válaszolt a EU-s cimboram....
szokott brusselbe járni meetingelni pont ilyen muszaki teruleten
ha otthon hoznak akarmilyen torvenyt aminek muszaki tartalma van
leirás meghatározas etc.. nost azt a kihirdetés elött be kell jelenteni az EUnak
elfogadási eljárásra.... na az minimum 3 honap és még akár modositást is kijelőlhetnek!a fityesz mikor hatalomra került párszor beleszaladt ebbe! torveny tegnapra!
lehet! DE ha muszaki tartalom van? meg EU-s iranyelvek?... meg kell felelnie!számunkra az a nagy kérdés hol hozzak meg a gyerekjáték kategoriát?
e010 vs phantom? -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
vandor01
#33055
üzenetére
Szerintem te sem nagyon akarod az EU-s jogharmonizációt.
Ha elolvasod, az a tervezet mit tartalmaz, gyorsan az az érzésed támad, hogy azt tényleg valami alternatív univerzumban élő ufók írták.
Itthon dilettánsok és hülyék hozzák a szabályokat, ehhez kezdünk hozzászokni. De már a lustaságukban sem bízhatunk (mármint, hogy beemelik egy az egyben az egészet), mert nagyon úgy tűnik, hogy a legalját egész Európa Brüsszelbe exportálta...P.S. Ne csak a súlyhatárokat nézd, olvassd el a többi restrikciót is! Naggggyon durva!
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
Saccco
#33073
üzenetére
Marmint a Loftoffban? Nincs. Viszont vannak gagyi Lumenier, Cobra es hasonlo ocska cuccok amibol osszerakhatod a taligad.
Raakasztottam a PC-re egy ia6b-t, mert otthon felejtettem a TX kabelt. Nemtom miert, csak 6 csatorna joni ki az ia6b-bol PPM-en, pedig fent van a 10CH mod.
Jajj, mar gorcsolnek a huvelykujjaim, 1,5 oraja azt tolom.

-
molnigee
aktív tag
No, maiden flight eaching qx95 szobában

Elég kicsi a szoba, de azért lehet terelgetni, ez a 3. aksi, ennyi időm van most
Van benne bugi, nagyon finoman kell bánni vele, holnap talán kiviszem
-
Jackal2
senior tag
Sziasztok, átvágtam RDS Gábornak az itteni hozzászólásokat, hogy legyen első kézből információtok a játékról, ha már összehasonlítjuk valamivel, mert ilyet ugye csak megfelelő információk tudatában lehet objektíven megtenni.
Amint láthattátok a szimulátor pre-alfa állapotban van, ez egy olyan kezdetleges verzió, aminek egyetlen célja az, hogy tudassa a világgal saját létezését. Ez azt jelenti, hogy a háttérben folyamatosan folyik a munka és nemsokára lesz alfa verzió (várhatóan decemberben), ami egy csomó újdonságot fog tartalmazni. Azért, hogy ezt a folyamatot nyomon lehessen követni, létre hoztak egy Sketchfab könyvtárat, ahol mindenki megtekintheti a jelenlegi 3D modelleket: RDS Sketchfab
Itt van két régebbi videó, aki volt esetleg kint a Veletech kiállításon, az láthatta, hogy már ezekhez a videókhoz képest is mennyit fejlődött a játék és az óta eltelt újabb 7 hónap, vagyis igen sok újdonságot fog tartalmazni a program. Néhány régebbi videó:
Videó 1
Videó 2Néhány dolog, amit az Alfa már most is tartalmaz:
- új grafika és fizika
- új irányítás és egy teljes input manager vagyis lehet majd konfigurálni a drónokat tetszés szerint
- egyedi drón építési lehetőség (mint anno a Need for Speedben)
- új játékmódok, mint time trial, racing mód, free flight
- új pályák
- új, repülhető gépek
- valamikor multiplayer mód
- a betaflightból lettek portolva az olyan függvények, mint az expo, superexpo stb.A beginner grade kopterek értelme az, hogy azok is tudjanak gyakorolni, akik még életükben nem repültek egy métert sem, de felismerik a formát, mert látták már valahol. Nyilván a program nem csak Mr. Tökéletesen Repülöknek van tervezve, hanem mindenkinek, plusz mivel már elég sok cég beállt a projekt mögé (nem úgy, mint pl. amikor az Immersion megíratta a saját modelljeire a szimulátort és ennyi), ezért az is egy elvárás, hogy az ő modelljeik bekerüljenek. Egyébként is jobb nagyobb mennyiségű modell közül válogatni.
Ha megnézzük a támogatók listáját, Emax, JJRC, Furious FPV, Xsoul (hamarosan lesznek a blogon is tesztek a termékeikről), Runcam, Tattu stb. akkor láthatjátok, hogy ezek tényleges piaci szereplők, nem pedig hottentotta cégek felsorolása egymás után. Az természetesen egy alapvető dolog, hogy a játék minél reálisabb legyen, de mindenkit biztosíthatok róla, hogy ez így is van, ugyanis repültem a fejlesztőkkel együtt, sőt a játékban szereplő hangok is valós gépek hangjai, tehát ezek mind a való életből vett példák.
Tehát egyáltalán nem hasraütésszerűen készülnek a fizikai mozgást modellező függvények, persze mint mindenen, ezen is lehet csiszolni.
Akinek egyébként van építő jellegű javaslata, azt szívesen fogadjuk és örüljünk annak, hogy van egy magyar nyelvű szimulátor, aminek a fejlesztői közvetlenül elérhetőek, jelenleg is.
-
Vaze
őstag
Sziasztok!
Ma megerkezett az en kis gepem is egy JJRC H31
Mar tettem par proba repulest (szigoruan bent a lakasban) hat mit mondjak,eleg fura es eleg topa vagyok meg.
De nagyon tetszik,es nem bantam meg hogy kezdo gepnek ezt vettem es nem egy komolyabb darabot
-
Jackal2
senior tag
válasz
Teréz Atya
#33071
üzenetére
Nemsokára jön az alfa. Kooperációban vagyunk, szóval ha van azzal kapcsolatban kérdés, akkor szóljatok, de megpróbálok néhány infót összeszedni.
-
Saccco
nagyúr
válasz
Teréz Atya
#33069
üzenetére
E010 van benne?
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
válasz
Teréz Atya
#33071
üzenetére
Áá ott már beYAWították!

-
Teréz Atya
senior tag
-
válasz
Teréz Atya
#33069
üzenetére
RDS? Az ingyenes.
-
Teréz Atya
senior tag
Yea-how, akcios a Liftoff Steamen. Meg is vettem kemeny 14 euroert.
Aki nem ismerne, FPV kvadkopter szimulator, de az ember nem kap tole szemrakot mint az FPV Freerider-tol.

Szerk:
Mar csordogal is lefele. Mindjart proba. Egy Emax motor dragabb.
-
Saccco
nagyúr
-
qqzs
őstag
Jott ket db 2s aksi mindketto egyik cellaja 0V amasik meg 3.8 es 2.4, erdemes toltessel probalkozni vagy return?
-
vandor01
senior tag
válasz
Jackal2
#33058
üzenetére
JaJa
ezt bogarasztak ki en is belole!HA a vegrehajtasiban az EU-s iranyelveket veszik figyelembe?
akkor sulyhatarok vannak 300gramm 2kg es?? 25kg?es ha vegrehajtasi meg is lesz... ahhoz rendszerek emberek kellenek
foleg ha online lehessen regelni? na es az ellenorzes?ezen a torvenyi kereten ucsorogtek jo par evet? mennyi kell meg?

-
kimista
aktív tag
GearBest support a magasfokán:
The product can be shipped to 25 country, we think this description means we cooperate with 25 country, doesn't means we can ship all the products to every country.
érted, tehát ha ki van írva h szállít magyarországra, az nem azt jelenti, hogy szállít magyarországra, hanem azt h cooperálnak magyaroszrággal, de nem feltétlen szállítanak. Logikus.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
SpydeR3412
#33000
üzenetére
Ez nagy lesz. Ha nem mobilrol leszek linkelek fele ekkorat.
-
Jackal2
senior tag
Ezt láttátok? 4K képes Yuneec Breeze: 123.000 Ft, magyar garanciával Mall-on.
Ez csak nekem tűnik jónak?
-
vandor01
senior tag
nekem nagyon ugy tunik ki lesz velunk basszaraintva de rendessen!
1. A repülőmodellre az egységes szabályozás érdekében ugyanazok a szabályok fognak vonatkozni, mint a pilóta nélküli légijárművekre, így a pilóta nélküli légijármű fogalmának változtatásával a repülőmodell fogalma beolvad e fogalom alá.
nincs modell nincs drone nincs kis/nagy akarmilyen kategoria....
egy valami lesz: "pilota nelkuli legijarmu"kicsitt arabb....
A módosítási javaslat tartalmazza az állami és a polgári pilóta nélküli légijárművekkel végrehajtott repülések képzésének, a képzést végző szervezetek kijelölésének szabályaira, a légialkalmassági vizsgálat rendjének, a légialkalmassági tanúsítvány kiadásának,felfüggesztésének részletes szabályaira, valamint a pilóta nélküli légijárművel végzett tevékenységre és az üzemben tartásának szabályozására vonatkozó miniszteri felhatalmazó rendelkezéseket.Szoval
1. H36 -> pilota nelkuli legijarmu
2. kepzes kell
3. tanusitvany/regeles
4. 25kg alatt is lajstromozasHa csak kozben valahol nincs valami egyeb hivatkozasok alatt EU-s iranyelv etc ahol esetleg reszletezik a pilota nelkuli legijarmuveket...

de ez az egesz meg csak egy torvenyi keret es a tovabbiakban ki kell dolgozniuk a reszleteket:
(Felhatalmazást kap) „ e)
a miniszter, hogy a honvédelemért felelős miniszterrel és a rendészetért felelős miniszterrel egyetértésben a pilóta nélküli légijárművekkel végrehajtott repülések szabályait, a nyilvántartás részletes szabályait, a légialkalmassági vizsgálat rendjének, a légialkalmassági tanúsítvány kiadásának, felfüggesztésének részletes szabályait, a pilóta nélküli légijárművet vezetők képzésének részletes szabályait, a képzést végző szervezetek kijelölésének szabályait, a pilóta nélküli légijármű vel végzett tevékenység részletes szabályait és az üzemben tartásának szabályait,”
(rendeletben állapítsa meg.)A rendeletben esetleg varhato a kulonbozo EU-s iranyelvek atvetele??? ugye jogharmonizacio jegyeben! esetleg itt lesznek meghatarozva reszletesen a regeles oktatasra kotelezettekre vonatkozo szabalyok? pl:
meret-suly?
hatotav?
frekvencia?vagy ki tudja?
-
molnigee
aktív tag
válasz
kimista
#33052
üzenetére
Nem úgy van hogy magánszemély nem is tud biztosítást kötni? Vagyis pár hónapja még így volt. ha jól emlékszem.
Nameg olyan adatok hogy gyári szám stb...
Ezért is kellett szervezethez csatlakozni.Hogy kötök biztosítás egy épített racerre? Ki a gyártó? Én?
Adjak neki gyáriszámot? Típust?Adj egy linket ahol tudok biztosítást kötni!
Biztosítás nélkül meg nem adnak légtérhasználatit sem asszem.
Na mindegy, meglátjuk hogy alakul...
-
kimista
aktív tag
nem kell semmiféle tagságság ahhoz, h szabályosan repülj.
3 dolog kell:
-kötelező felelősségbiztosítás (pár bank árul csak ilyet) kb 30ezer félév
-légtérhasználati engedély, amit a légügyi hatóságtól kapsz meg, az első asszem 30ezer, utána csak 9ezer alkalmanként (asszem 3 hónapra adják)
-eseti engedély, szintén LH-tól, ez is nagyobb időszakra.plusz felszállás előtt csörögni nekik h repülnél.
az más dolog, hogy ezeket nem egyszerű összeszedni.. azt mondtam már, hogy ha elírsz az igénylésben egy betűt, és elutasítják, akkor adhatod be újra, következő pénzért. szóval ha az elsőt írod, és kb 5ödjére fogadják el akkor szép kis summa.
Jah meg a biztosítás is csak lehuzás, mert nem biztosít semmit.szóval good luck a szabálykövetéshez... üdv magyarisztánban
-
twine
veterán
válasz
tibibi
#33048
üzenetére
Összességében egyetértek azzal amit írtál!
Ennek ellenére (és a legkisebb sértő szándék nélkül) mégis úgy gondolom, egy pöppet demagógra sikerült ez a post!
Szóval azért így "0 km.-esen" nem vetném el annak a lehetőségét, hogy próbáljak jogkövető maradni!
(Vagy megkeresni a "mutyi cimborát"
ha már olyan pici a világ, és az ország #vicc)Nem mondom, hogy ez így is lesz biztosan....de próbálok azért infót gyűjteni, és nem elvetni zsigerből a lehetőséget!
-
Akos_512
csendes tag
Szerintetek megér az eachine h99 6000 ftot?

-
tibibi
őstag
Szerinted ebben az országban miért van bármiféle szabályozás?? Elárulom nem azért ,hogy rend legyen. Hanem ,hogy valaki(k) tudja tömni a zsebeit .Valamelyik mutyi cimbora majd kap korlátlan engedélyt a többi meg elmehet a ...csába. Tudom,hogy politika,de sajnos ez van.....
-
twine
veterán
Srácok!
Kezd kilenni a gyíkom....Mint írtam is itt pár napja, 1x éve kamerázok alkalmazotti viszonyban,és azért vettem a Phantomot, hogy egy kis plusz pénzt keressek vele...Vágyam, hogy mindezt normális jogi keretek között tegyem...
Egyelőre nem kerget az idő, hiszen tanuló időszakban vagyok, az idő(m) sem igazán alkalmas mostanság a repülésre, így marad az elmélet, DE:
"Drónpilóták Országos Egyesülete"
"Magyar Nemzeti Drón Szövetség"/Drónpilóta igazolvány
"Megváltozott jogszabályok...."
stb.stb...Ember legyen a talpán aki ebben eligazodik....
Melyik cég/egyesület papírja "véd" meg engem a törvény éber őreitől? Melyik az amelyik a hozzám hasonló "tudatlant" lehúzza, és nyomtat egy papírt, és melyik az, amelyik tagságának árnyékában nyugodtan vállalhatok munkát!?
Tudom hogy egyiktől sem leszek "érinthetetlen", de talán értitek az aggodalmaimat....Engem a gyakorlat, és az életszerűség érdekel, reális keretek között....Nem akarok a Liszt Ferenc repülőtéren kőrözni, és nem akarok katonai objektumokat rögzíteni kamerával...
Viszont ha úgy dobja a gép, hogy egy lezárt Bp.-i hídon, és környékén kellene repülni, azt a legjobb gyakorlati tudásomhoz mérten, jogilag nyugodtan megtehessem...Sajnos azért annyira nem vet fel a pénz, hogy 50-60 ezreket dobáljak boldog-boldogtalan egyesületnek, hogy aztán majd egyszer csak kiderüljön, ki fekszik jobban a jogalkotóknál...A fent említett két név, csak példa volt,,, gondolom ha mélyebben ások a web-en, még többet találnék...
Van ebben a témában ötletetek? -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
SpydeR3412
#33017
üzenetére
Arra már sikerült ralájönnöm, hogy a kék ledre kell kötni a buzzert. Gondolom, ezután ha kikapcsomol a távot (kialszik a kék led), utánna kezd el csipogni. Már csak az lenne a kérdés, hogy a lednek melyik a + és a - ága?

-
MPowerPH
félisten
válasz
medvegy
#33042
üzenetére
Majd csinalok egy re-linket. Formware-t nem frissitem, bar meg nem tudom melyik van rajta, de az ujabbal azt irjak, sok a gond.
Majd hetvegen kiprobalom a Note 4-el is, abban van gps, igy ha el is veszitem, legalabb visszajon.
A magassag az 500m -en van lockolva? Azt sajnos nem tudom itthon kiprobalni, 3 repterrel vagyunk korulveve, nem akarok bajt. De elmegyek zold zonaba is, ott erre nem kell figyelni. -
Telda
addikt
12$ az E10, vegyétek
. -
molnigee
aktív tag
Vegyétek vigyétek: P3S 149K
-
boba6
senior tag
sziasztok
tudtok vmi most hétvégén akciós drónt akár kintről ajánlani?
30k-ig apának és 8éves gyereknek első gépként
később elbírjon vmi alap kamerát
cserélhető akku (nem tudom mennyire alap)
10-15 perc repülési idő
ne 10m-es táv
köszi szépen -
vegyszer
addikt
Csak remélni merem, hogy a bébi őrre is kell majd rádiós vizsga...
-
elszabi
tag
válasz
SpydeR3412
#33036
üzenetére
én sosem veszek fel semmit. ha mégis, akkor
töltömtörlöm a felvételeket még aznap![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
mitulabattyi
#33035
üzenetére
Köszi, ez jó hír.

A Phantom-osaknak nem annyira. De akkor ők meg legalább videózhatnak (amíg nem vesznek fel senkit es semmit)
-
mitulabattyi
aktív tag
válasz
SpydeR3412
#33033
üzenetére
A 2.4 GHz szabad frekvencia, biztos nem tartozik bele.
-
vandor01
senior tag
válasz
_X10Dead_
#33032
üzenetére
kötelező nyilvántartásba vételt az emberre és a gépre is
itt lesz a burokracia es korrupcio melegagya jol fizetett politikusi cimborak munkahelye ahol majd lehet vastagon fizetni! h36-ert annyit mint egy 250-es racerért vagy Phantomert!

vihetem a gyerek TAV-ot radio engedélyre.....
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz
vandor01
#33019
üzenetére
Pedig azt írják: "Blade Inductrix, H36, E010".
Hogy bír a h36 többet, mikor ugyanaz a cucc van mindkettőben?
Szerintem az Inductrix-nek is sok. De még az x100 is lomha lesz +10g-tól, 65mm-es proppokkal.kriszbon: Szívesen!

Hasonló cipőben járunk.
Én ezeket rendeltem: 3DBI BRASS 2.4, X73, Lantian.
És ezek jöttek:
Az x73 a felső, a 2.4-es lehet a középső, és az alsó a Lantian, meglátásom szerint. Csak hozzabb testet adtak hozzá (amit akkorára vágsz, amekkorára szeretnél) és nem húztak a végére zsugorcsövet. Ami furcsa, hogy ebből is 2-t rendeltem, de csak 1 jött (írtam az eladónak, azt irta vissza, hogy fotózzam le
).Mindenki
:
„(1) A polgári légijárművön, valamint a légiközlekedési tevékenység és légiközlekedéssel
összefüggő tevékenység során fedélzeti rádióberendezés üzemeltetéséhez a Nemzeti Média-
és Hírközlési Hatóság külön jogszabály alapján kiadott rádióengedélye szükséges.”
Erősitsetek meg, hogy az irányítás nem tartozik bele, a "fedélzeti rádióberendezés"-hez.
-
_X10Dead_
aktív tag
"A törvényben korábban használt lajstromozásra nem kötelezett légijármű fogalma megszűnik,
a meghatározások helyébe a repülőeszköz és a pilóta nélküli légijármű lép. A két kategória
külön szabályozás alá fog esni, ezért a kategória fenntartása a továbbiakban nem indokolt.""A repülőmodellre az egységes szabályozás érdekében ugyanazok a szabályok
fognak vonatkozni, mint a pilóta nélküli légijárművekre, így a pilóta nélküli légijármű
fogalmának változtatásával a repülőmodell fogalma beolvad e fogalom alá.""A pilóta nélküli légijárművek elterjedése miatt szükséges, hogy a légiközlekedési hatóság
mellett a rendőrség is kezdeményezhessen bírságolási eljárást. "4.pg. " A pilóta nélküli légijárművel végrehajtott, ellenőrzött légtérben történő repüléshez a pilóta nélküli
légijárművekről szóló miniszteri rendeletben meghatározott feltételek megléte esetén nincs
szükség légiforgalmi irányítói engedélyre.”"Pilóta nélküli légijárművel légiközlekedési tevékenység – a 71. § 10. pont e) alpontjában
meghatározott kivétellel – légiközlekedési hatósághoz tett, az e törvény végrehajtási
rendeletében meghatározott előzetes bejelentést követően folytatható.”"pilóta nélküli légijármű: olyan polgári légijármű, amelyet úgy terveztek és úgy tartanak
üzemben, hogy vezetését nem a fedélzeten tartózkodó személy végzi,”A légijármű definíciója nem változott:
"légi jármű: bármely szerkezet, amelynek légkörben maradása a levegővel való olyan kölcsönhatásból ered, amely más, mint a földfelszínre ható légerők hatása;"A hivatkozott 71. paragrafus 10/e. alpontja:
"10. légiközlekedési tevékenység:
e)351 a légi jármű sport-, valamint magáncélú alkalmazása,Regisztráció lesz, de előzetes bejelentés magáncélú alkalmazásra nem kell.
A részleteket (a nem létező) miniszteri rendelet fogja tisztázni, a tv alapján nincs kategórizálás, sőt, a korábbi modell kategória is megszűnik. (ez akár jó is lehet, mert a korábbi definícióban benne volt a "a fedélzetén nincs adatrögzítésre, adatátvitelre, valamint helymeghatározásra alkalmas eszköz" mondat, de pl. a britek nem nagyon örültek pár hónapja, mikor náluk történt hasonló.
Ide vágó érdekesség: "A készülő szabályozás értelmében a pilóta nélküli légijárművek, valamint az üzemben tartók kötelező nyilvántartásba vételekor a légiközlekedési hatóság ellenőrzi az eszközt is, amellyel a légiközlekedési tevékenységet végzik."
Ez elég egyértelműen írja a kötelező nyilvántartásba vételt az emberre és a gépre is. Az előbbit még értem, az utóbbi elég vicces ötletnek tűnik annak fényében, hogy ellenőrzi az eszközt is...+1:
„(1) A polgári légijárművön, valamint a légiközlekedési tevékenység és légiközlekedéssel
összefüggő tevékenység során fedélzeti rádióberendezés üzemeltetéséhez a Nemzeti Média-
és Hírközlési Hatóság külön jogszabály alapján kiadott rádióengedélye szükséges.”
Nesze neked FPV, meg telemetria. -
_X10Dead_
aktív tag
Heti bargain:
Firefly Q6 :46.79 USD@GearBest
Imx078/Novatek9660, kb. Yi minőség, jól működő giró, AV-OUT, möbius forma.
Nincs annyira kihegyezve RC-re, mint egy RunCam HD2, de a képe szebb, a girója nagyságrendekkel jobban érezhető. (Ellenben nincs RF shield, nem megy akku nélkül, és a power-in sem széles tartományú, mint az RC2 esetén)
Akit érdekel, csapjon le, mert ezen az áron nem sokáig fog élni a promo. -
_X10Dead_
aktív tag
válasz
Saccco
#33012
üzenetére
Montamén, hogy itt valami turpisság lesz

Még pár mérés, 4.5V-os szabályozható tápról, a tervezéshez:
TX-01 (25mW): 230mA
EF-01 (25mW): 310mA (szerintem ennek azért ennyire jó a range, mert ez nagyon nem 25mW-os)
XK 5.8G FPV kamera (25?mW): 310mA (ez ugye rögzít is)
WlToys V666 5.8G FPV kamera (125mW): 510mW (ez is rögzít, ráadásul külön kamera+boscam)
Syma X8 Wifi camera: 210mA
Átlag toy-grade camera: 150-160mA
TS-5823 (200mW boscam) : 500mA (igen, megindul 4.5V-on is)
Átlag 6-800tvl camera: 65mA (már ami egyáltalán megindul 5V alatt)
Eachine 1000tvl micro: 150mA -
-
mobbo
senior tag
hát elég nehezen követhető a szövege a javaslatnak mert sok helyen szövegkörnyezet nélkül csak a változást jelzik, az látszik hogy 100ezer lesz az alsó és 300ezer a civil büntetés felső határa, a rendeletet nem találom, de úgy tűnik minden gép lajstromos lesz ami elég rosszul hangzik, nincs kis drón meg nagy drón
vagy csak én nem találom
majd lesz valaki aki leírja mi merre
január1től hatályos ha jól emlékszem, szóval addig mindent szabadmezei repmodellezők jól jártak velünk

-
elszabi
tag
(3) Pilóta nélküli légijárművel légiközlekedési tevékenység – a 71. § 10. pont e) alpontjában meghatározott kivétellel – légiközlekedési hatósághoz tett, az e törvény végrehajtási rendeletében meghatározott előzetes bejelentést követően folytatható.
71. § e) a légi jármű sport-, valamint magáncélú alkalmazása,
-
mobbo
senior tag
az megvan hogy az országgyűlés tegnap megszavazta az új dróntörvényt?
csont nélkül átment a tervezetgoogle: T/12591
-
kriszbon
őstag
válasz
SpydeR3412
#33014
üzenetére
Köszönöm a választ.

Nekem is megjött, de én sem próbáltam még.
Azt sem tudom mit küldtek, mert nem teljesen olyan mint a kép+leírás, biztos valami Kínai hamisítvány csak.
Rendeltem akkor egy másik fajtát is, az alsó lenne a "Lantian", van vagy 120mm hosszú szigetelés nélküli kütyü.

(#33016) Saccco: Nekem [ez] a verzió van belőle.

-
vandor01
senior tag
válasz
SpydeR3412
#33017
üzenetére
nem az e010-re van hanem h36-ra! Na AZ felszáll vele!

-
shaddam
aktív tag
Akciós a litchi Erősen javaslom
-
Saccco
nagyúr
Boldcash F01 aka CM275T aka VM275T - $20.99 -5% kupon BFR5
Más:
E010 canopy
hasonlók -
Jackal2
senior tag
Egy gyors közvélemény kutatás: kinek mi a véleménye a Yuneec modellekről, ismertek-e olyat, akinek van, illetve miket hallottatok a modelljeikről?
Ugyanis nemsokára forgalmazni fogják őket hivatalosan is Magyarországon. Kíváncsi leszek az árakra, állítólag lesz majd 150K körüli modell. Nem lenne baj, ha valaki megtörné a DJI hegemóniáját és lenne miből választani (mármint nem csak a DJI modellekből
). -
SpydeR3412
aktív tag
válasz
kriszbon
#33008
üzenetére
Szia!
Igen, megjött. De még nem próbáltam (és lehet nem is fogom), mert nincs mire. Amik meg úton vannak: cm-en ilyen van, KingKong-on is hasonló, a tx-et meg eladom szerintem.
A hibridemre még érdemes lenne talán, nyernék vele 0.6g-ot. De azt meg szerintem nem fogom használni, mert iszonyat homályos, meg szar a képe és +aksi is kell neki az üzemeléshez. Ha meg most lecserélem, attól félek nem fogom látni, ha van különbség.
Bár holnap lesz időm, úgyhogy lehet bepróbálom.De amúgy, a Realacc 4levelű (ami szerintem a tx+eken is van) nagyon jól bírja a strapát! Meghajlítanom kicsit sem sikerült az ágait, ellenben az ef antennájával, ami attól is deformálódik, hogy csúnyán nézel rá. Sőt, volt amelyik már gyárilag úgy érkezett, hogy alig tudtam "kibogozni". Hétvégén ráesett egy nihui egy tx-re, de akkor is csak tőből hajolt egy kicsit.
-
Geller72
veterán
válasz
KaiotEch
#32988
üzenetére
Az hagyján. Most gondolj bele. Van egy kurva nagy mecss valahol..akárhol, ahol egy stadionban elférnek 80 ezren. Vagy koncerten. Veszel egy jobb teherbírású verdát, mint terrorspista és fölé repülsz, kiszórod a vegyi trugyit, port, vírust, akármit, és még csak észre sem veszi senki, csak már amikor nagy a gáz. Csak idő kérdése.
. -
Saccco
nagyúr
Újra megmértem a kamerát, valami butaságot mérhettem 70mA-nek, mert nem sikerül reprodukálnom.

Viszont emiatt összekötöttem a telefonos FPV-t.
Telefon+FPViewer+OTG kábel+Easycap+RC832+USB step-up+Powerbank
Nem észleltem semmi lag-ot, de csak kézben próbáltam, mert plusz akksival nem bírja el a kamerát az E010.
-
medvegy
aktív tag
válasz
MPowerPH
#33006
üzenetére
P3 Standard? Azok van hogy nem mennek sokkal messzebb ennél, régi FW-t kell visszatenni, akkor akár 1 km körül is lehet a hatótáv. P3P-vel nekem 3.5 km körül volt a max. távolság, de még ment volna. Ha elmegy a jel, akkor vagy leszáll, vagy lebeg vagy hazamegy GPS alapján. Amit beállítasz az fog történni.
Az aksit repülés előtt 20-360 perccel vágd zsebre, úgy nem már kellően meleg lesz mire a repülésre kerül a sor

-
kriszbon
őstag
-
MPowerPH
félisten
Ma vegre reptettem egyet vilagosban is... Neha bedobta, hogy connection loss. Ezt olyan 350m -en, 40m -el tolem. Ilyenkor a dron mihez kezd? Lebeg, amig vissza nem all a kapcsolat, vagy okos lesz, es elindul a home gps pontra? Mar nem az elmentettre, hanem a kiindulasi pontjara.
Jott az uzenet is, hogy az aksinak tul hideg van. Ahogy felfele indultam vele, egybol kiirta.
-
kimista
aktív tag
válasz
SpydeR3412
#33000
üzenetére
én voltam, itt van valahol
kaio, milyen vázat vettél?
-
válasz
SpydeR3412
#33000
üzenetére
Nekem is megjött a napokban a 10-es csomag

Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Windows 11
- Milyen robotporszívót vegyek karácsonyra? (2025)
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Milyen házat vegyek?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nikon DSLR topik
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Milyen processzort vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Segway Ninebot KickScooter D18E
- IKEA GRUPPSPEL gamer forgószék, Gunnared fekete/szürke színben újszerű, garancia 2027 őszig
- Egyedi Cube Stereo Hybrid 160 E-Mountain Bike (Jó Állapotban)
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség




![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)







ha már olyan pici a világ, és az ország #vicc)





