-
Fototrend
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
RCH663
aktív tag
válasz
andorra
#10430
üzenetére
Kedves Andorra, nem meggyőzni akarlak, már csak azért sem mert ez az FSX topic, nem pedig az FS2004, így kicsit lehet fölösleges is itt a szócséplés szerintem, főleg annak tekintetében hogy itt abból próbáljuk kihozni a maximumot amink van, on topic itten ez az FSX. Az hogy szerinted márpedig Khartago-t el kell pusztítani nem változtat semmin.

A két program között hatalmas különbség van felépítésben, belső modulokban. Egy bizonyos szintig ténylegesen gép, és felhasználó barátabb az FS2004. Én is nagyon sokat nyüstöltem, a házi szimulátort is fs2004 alatt kezdtem el fejleszteni, de rengeteg olyan falba futottam bele, ami miatt végül elkezdtünk FSX alatt fejleszteni.
Az egyik legfontosabb, hogy mi fér be a program agyába. Az fs2004 az akkori korlátok miatt nem tud több magot használni, és nem tud elegendő memóriát megcímezni. Így nagyon korlátozott az össz polygon szám, és az egy csempére kirakható textúrák száma. Vannak dolgok amik az FS2004-be egyszerűen nem férnek bele.
A másik nagy változás a működést leíró offset, és var rendszer, melyek azok a változók amik mindent leírnak a működés során ( légkör, gép repülése, pálya felülete, növényzet típusa, rádió sugárzási rádiusza, olaj nyomás stb...stb...) és az ezt kezelő program modulhoz a hozzáférés. Az fs2004-ben nincs benne a külső adat injektálás, igy nem lehet olyan programokat futtatni amik nem közvetlenül az FS2004-en belül futnak. Az FSX inkább olyan mint egy operációs rendszer, vannak protokoljai, melyekre futási környezetet lehet felfűzni, és szinkronban az alap modullal tudnak futni. Az Accu sim, és társai jó példák erre, ahol teljes rendszer szimulációk vannak kidolgozva. Egy pmdg 737 fs2004 alatt pl úgy működik hogy az AP vezérlő utasításai a helikopter reduktor vezérlés bitjeire van felcímezve a memóriában, és gauge (műszer) van heftölve arra hogy többi paraméterrel egy "'ál helikopter reduktor" lesz az AP.
Az FSX-ben pedig meg lehet csináln i hogy library-ban lefutnak a valóságos rendszereket modellező programkódok, amik jóval bonyolultabbak lehetnek mint a korlátozott fs2004 modulok. Lehet hozzájuk állapot tartó kapcsolókat rendelni (valami tönkre megy, kimerül stb, akkor az úgy is marad, vagy pl nem egy bizonyos terhelésre megy tönkre valami a gépen ha nyüstölöd (hajtómű stb) akkor fokozatosan a használat körülményeinek megfelelően használódik el az adott rendszer (kis torzítással digitális, meg alanlóg rendszer)
BP scenery azért nincs tovább fejlesztve fs2004 alá, mert egyszerűen az alap textúra nem fér be a neki fenntartott memóriába olyan minőségben, hogy élvezhető legyen.
Az FSX-be be lehet külső aerodinamikai modellt is kötni. Így lehet rendes vitorlázó szimulációt is létrehozni, de erre nem nagyon van igény a condor mellett.
Ha te egy adott tudást, élethűséget keresel, amivel elégedett vagy arra tényleg ott az fs2004, neked az mindenre elég. Ha viszont mindig új egyre valósághűbb, bonyolultabb dogokra vágysz, arra meg az FSX a jobb.
Én az életben is repülök, így sok mindent teljesen más szemmel nézek a szimulátorok világában. A legnagyobb bajom mind az FS sorozattal, min az x-plane sorozattal, hogy normáltól eltérő repülés körülmények között mindkét program mint REPÜLÉS (aerodinamikai viselkedés) szimuláció csúfosan megbukik. (ennek érthető okai vannak, de realitásokon belül végezhettek volna jobb munkát) Erre kijött az accusim a legújabb piperrel, ami egy külső modell hatására rendesen dugózik, reszketve esik át, és az állásszögnek, és megfúvásnak megfelelően viselkedik minden repülési rezsimen. FS2004 alatt ez lehetetlen vagy pl táj meg egyebek már nem férne bele a memóriába.
Én a fejlődést, az egyre bonyásabb, valósághűbb dolgokat keresem a szimulátorokban. Ha nem így lenne még mindig az ACE-t püfölném C64-en.
Ezen ponton szerintem pedig teljesen fölösleges havonta minimum egyszer ide firkálni hogy generál marhák vagyunk hogy nem váltunk vissza fs2004re. Nekem az is fent van, rengeteg eredeti addonnal, de már nem foglalkozom vele, mert idegesítenek a korlátai.
Uff oszt akkor erről ennyit.

Új hozzászólás Aktív témák
- Beszámítás! Acer Nitro 5 AN515-58-75F8 Gamer notebook - i7 12700H 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060 6GB
- 5G LTE! Microsoft Surface Pro 8 i7-1185G7 16GB 256GB 1 év garancia
- 130 - 131 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4080
- Honor Magic V5 Black 16/512 GB Újszerű, kipróbált Garancia 2028. 12. 02-ig
- 156 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13505H, RTX 4060
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest



