-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
gabor9991
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#36696
üzenetére
Mondjuk én még 90 százalékos önrészről se hallottam pedig van már 10+ éve cascom
-
darvinya
titán
válasz
Zoli-bácsi
#36696
üzenetére
Ez nem én számolom, hanem a biztosító casco-nál.
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#36694
üzenetére
3 szerviz mit takar, azaz papíron mi szerepel?
Mert nem mindegy, hogy szervizbe szállítást, vagy teljeskörű szerviz ellátás(hozzák-visszik, javítják, anyagköltség nélkül).
Anno nekem csak 3 ingyen trélerezés szerepel.Garancia csak saját szerviz hálózatjukra érvényes, bármi más szerviznél ugrik azonnal.
(Mint minden más terméknél is így van)Apróbetűs részt meg egyik eladó sem fogja elmondani, mikor aláírsz egy 100 oldalas szerződést.
Casco-t nagyon át kell nyálazni, mert van 90% önrészes, mint legolcsóbb.(ez ami annyi, hogy tudat van casco, de semmi több)
S van a 10% önrészes, ami havi kemény pénz, mikor évi 2millát is eléri. -
radi8tor
MODERÁTOR
-
darvinya
titán
válasz
radi8tor
#36691
üzenetére
És M0ng00se
Kiegészíteném, hogy 700 a keret, akkor max. 400-ig nézelődnék, mert átírás, stb.elvisz majdnem +100-at.
radi8tor
Új autó sem tejfel, mert azért plusz kötelező casco, szerviz kötelesség, hitel törlesztő(persze cég lízingje addig öröm, míg fizeti, s nem adja vissza).
-
gabor9991
addikt
válasz
M0ng00se
#36690
üzenetére
Ebben az esetben nálad van értelme fizetni egy vásárlás előtti átvizsgálásért, van pár ilyen szolgáltatást nyújtó cég, így minimalizálhatod annak az esélyét, hogy olyat veszel meg amit nem kellene.Az átvizsgálás díját pedig lealkudod a megvett autó árából, biztosan lesz olyan dolog ami miatt lehet alkudni.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
M0ng00se
#36690
üzenetére
Én csak
egykét tanáccsal szolgálnék: ha mondjuk 700-at szánsz a dologra max, akkor autót 500 felett ne nagyon nézz.
Mert használt autó esetén úgy érdemes indítani, hogy minden olaj, szűrő cseréje, nagy szerviz (szíjak). Ez simán el mehet 200k-ig is ha a szerelő lát még cserélni való dolgokat rajta.
Persze lehet hogy sikerül egy szuper példányt kifogni 700-ért ismerőstől, de az ritka.Na meg résen kell lenni, mert a jó autókat 1 nap alatt elviszik, szóval ha zsebedben a pénz akkor naponta többször is csekkolni hahu.hu-t (aztán az is lehet ez már Focus MK1.5-re nem érvényes, mert túlkoros)
Amúgy én már bele tettem 260k km-t a Focus 1,6 MK1.5-be - talán 14 év alatt - és imádom. De sajna eljött az idő a cserére, mert nem rentábilis nekem egy 20 éves kocsiba tolni a pénzt, ha ennek a pénznek a fele mondjuk finanszíroz egy új autót.
-
M0ng00se
őstag
Köszi mindenkinek a tanácsokat!
Túl sok autós ismerősöm nincs, se autószerelő, szóval így kicsit rizikósabb a dolog. -
robertka
tag
Valaki tud róla, hogy lehet-e kapni gyári alu kerékanyára azt a fém dísz kupakot ami rá van préselve? Most már 4 ről esett le és így a 19-es kulcs lötyög rajta a 18 fogja rendesen de szeretném pótolni.
-
subaruwrc
félisten
válasz
M0ng00se
#36671
üzenetére
jól nézd át megvétel előtt
aláfekve is ( ha meg lehet emelni az a legjobb )
törés / rohadás nyomokat keresve
hűtővíz ne legyen olajos, olaj ne legyen fehér habos
alulról a kasztni legyen rendben akkor olyan hude nagy baja nem lehet
ha a hossztartók vagy az egyéb főtartó elemek rohadásnak indultak akkor hagyd ott -
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#36681
üzenetére
Igen, ilyesmiket találtam róla ...
Meglesem, aztán meglátom. Köszi az infót! -
embe
nagyúr
válasz
molnarpeter
#36678
üzenetére
Köszi!
Külföldiül nem értek, de az oldalukat Google-val fordítva elolvasgattam, illetve belefordítottam a feliratba.
Hááát... nem tudom merjem-e bevállalni. De meglesem élőben, hátha okosabb leszek. Hátha észreveszek valami durva hibát, és az eldönti a kérdést majd.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Balcsix
#36677
üzenetére
én az egymilliós autóra rálocsoltam még egymilliót 7 év alatt (rendszeres szervizek, plusz hibajavítás) úgy hogy komoly vagy váratlan baja nem volt (kuplung, vízpumpa, szervópumpa, szimmering, rugó, kipufogó dob, stb. korral járó és kopó dolgok, csak éppen ha bármi baja volt akkor nem hagytam úgy hanem megjavítattam meg komolyan vettem az éves szervizt), úgy adtam el, hogy minden patent volt rajta, ismerős vette meg, a fenekét a földhöz verte hogy megvehette (telefonon vette meg alku nélkül a hirdetés megosztást követő 5 percen belül), szóval van ilyen is, persze.
csak ritka mint a fehér holló és azt vagy ismerős viszi vagy a nepper.
-
Balcsix
senior tag
válasz
DeFranco
#36676
üzenetére
Én idevennék még egy harmadik kategóriát is. Vannak akik tényleg nagyon odafigyelnek az autóra, már-már túl betegesen (persze ez nagyon elenyésző számú, tudom).

Az enyém nem lóg sehol, illetve nem is rozsdál/rohad (elég hihetetlen, de tényleg eléggé egyben van
), igaz hobbiautóként funkcionál. Egyébként nem egy megbízhatatlan típus, na meg a karbantartása se egy vagyon, már amelyiknek volt gazdája. -
DeFranco
nagyúr
válasz
M0ng00se
#36671
üzenetére
taknyolásnyomokat keress, ilyen autókból kétféle van, az egyiket viszonylag rendben karbantartották és csak simán azért lóg mert öreg, a másiknál találkozott a kreativitás a spórolással, jóazbele, túlvékonyolaj, nemszoktukcserélni, stb. esetleg kicsit ki van flexelve a padlólemez hogy hozzáférjenek a benzinpumpához, stb.
rohadás az alap, plusz én akkor vállalnék be mk1 fókát ha nagyon jó kapcsolataim vannak szerelőkkel, mert biztosan fog akadni megoldandó probléma, utcáról beesve meg lehetnek meglepik
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
1,8 tdci motorral mi a fórum tapasztalata? Egy 2008-as C-Maxról lenne szó, 3. autó lenne a családban.
Ismerős körből kaptam hideget - meleget is ezzel kapcsolatban. Azt mondta egy szerelő, hogy a vezérlése kicsit megvan bonyolítva, de egyébként rendben van.
Véleményetek róla? -
#27070592
törölt tag
válasz
M0ng00se
#36671
üzenetére
Üdv!
A rozsdát már mondták az olvtársak, az tényleg vizsgálandó szempont.
Egyébként élhető autók, jó futóművel, első autónak is jó választás.
Azt viszont nem közölted hogy van-e helyed, időd, szerszámaid és kedved ahhoz hogy foglalkozz vele, vagy csak a beülök_és_használom metódus opció.
Az is járható, de akkor különösen gondos választás kell hozzá. -
Balcsix
senior tag
válasz
M0ng00se
#36671
üzenetére
A legfontosabb, hogy ne legyen szétrohadva. Illetve az 1.4-es motor kicsi a kasznihoz. Az 1.6-al is csak az a baj, hogy szereti enni az olajat. Ilyen szempontból 1.8-2.0 jobb választás lenne (bár a 2.0 elég ritka).
Én személy szerint az 1.4-et hanyagolnám, 1.6-ot is csak akkor vennék megint ha tényleg szép a karosszéria. -
M0ng00se
őstag
Szervusztok Urak.
A következő hónapokban tervezem megvenni az első autómat, egy első generációs Focus személyében. Benzin 1.4, vagy 1.6 lesz.
Bármi jótanács?
-
Joker88
őstag
ha baleset részesei lettünk -mint vétlen fél - és ki lett töltve telefonon keresztül az e-kárbejelentő , csak anyagi kár történt, mikor szokott jelentkezni a biztosító?
életem első balesete,gondolhatjátok..
-
gabor9991
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#36666
üzenetére
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu
#36656
üzenetére
-
darvinya
titán
Ma úgy döntöttem, hogy Mondeo -nak légtömeg mérőt kibányászom, meg nézem mennyire koszos.
Nagy meglepi nem volt.
De, hogy kátrányszerű anyag lesz rajta, az már igen.
Egy kis koszos olaj, egy kis por, és ez egybe gyúrva.
Kapot egy TRW féktisztót.
Pár óra múlva kiderül lesz-e hatása.
-
robertka
tag
Sziasztok, ismerősöm focus 2, 1.6b 100hp kocsijában szeretnénk aktiválni a tempomatot.
Van jó kábele de hibába ütközünk.
A GEM HEC modulnál bepipátuk a tempomatot és beírtük a modulba de a PCM-nél már nem jutunk a végére.
A PCM modulnál a Configuration fülön a "Read from PCM" simán kiolvassa fél perc alatt és bepipáltuk a Integrated Speed Controlt de itt amikor a Write to PCM re megyünk akkor ezt a hibaüzenetet kapjuk. [kép]
A Procedures lapon a Page 2 fülön a "Read firmware from PCM to BIN-file" mindössze 3 perc alatt kiolvasódik majd el is mentjük.
Utána betültjük a lementett fájlt és a "Write current firmware to PCM" gombal felírnánk de ezt a hibát kapjuk a folyamat legvégén, ez a folyamat 17percig tart amúgy. [kép]
A kocsi indul nem ír hibakódot.
Van esetleg ötletetek mi lehet a gond, szerintem a kábel elég jó ahogy látszik is az egyik képen 2000000bps sebességű. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
darvinya
#36648
üzenetére
Ja de most nézem a 2021-es Kuga sokkal jobban néz ki. Aztán az is lehet hogy csak Titanium/ST-line közötti eltérést látom a képeken.
Na megyek majd egy kört Ford Credittel is mik az opciók.35 centivel hosszabb a Mondeo Kugánál
molnarpeter: ja valóban az nem PHEV hanem 2,0 L FHEV 187 LE
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#36645
üzenetére
Mondeo szerintem sima hibrid, Kuga konnektoros

Mindenesetre egy Kuga plug-in tökéletes városba szerintem
Azzal a cégautó adón is lehet spórolni ha jól rémlik. RAV4 erős versenyző még esetleg, vagy VAG vonalon is jók a PHEV verziók, ott akad földszintes kivitel is, pl Octavia iV. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu
#36645
üzenetére
Nagyobb teljesítményű motor van benne. Mondiban az a 2.0-ás elég harmatos.
Plusz az is bajom a Mondeoval hogy sokkal nagyobb, mint amihez szokva vagyok. Én elég sokat (szinte mindig) városban cirkálok. Parkolásnál szívatnám magam vele.Van a weboldalukon egy kalkulátor: [link]
Ha nem tudom otthon tölteni a kocsit úgy is kb 200k meg lehet spórolni évente. Aki tudja otthon vagy melóhelyen tölteni a dupláját. -
kcsa
veterán
válasz
bajnokpityu
#36645
üzenetére
Egy jó plugin hibridet tudnék élni én is :)
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
flymi
addikt
válasz
oliwire
#36628
üzenetére
Én nem vezetem sehol a fogyit. Eszik amennyit eszik, igaz javarészt városon belül használom.
Így aztán full városban 10 liter alá még sosenem sikerült mennem vele, általában 10,5-11,5-et mutat a fedcomp télen-nyáron immár harmadik éve. De előfordult olyan is, h belenyalt a 12 literbe.
Autóúton ez 6,5-6,7 és 7 liter között mozog forgalomtól függően. Autópályán eddig még csak háromszor jártam vele és ~120km-t tettem meg (M9).
Havonta általában kétszer nyomok neki teli tankot miután beesett a mutató negyed alá, ilyenkor mindig nullázom az adatokat. -
válasz
oliwire
#36628
üzenetére
Én is vezetem a spritmonitoron, nekem 21k alatt ~8.4 az összfogyi'.
De volt 9.6 (5 személy, csomagok, klíma, 140 feletti tempó) és 7.15 (tojáshéjon lépkedve) is.
Ritkán nyomom neki folyamatosan. A nyaralás alatti teljes átlag 9 (8.8, majd 9.2) lett, de az telepakolt autóval (öszemély+csomagok, szokásos Cappa-lego-val bepakolt módon), klímával.
Hiába, benzinesnél nagyon nem mindegy mekkora a + tömeg.
Dízelnél sokkal kisebb az ilyen jellegű ingadozás. -
oliwire
őstag
válasz
oliwire
#36492
üzenetére
Végül megtett 341 km után 6.34 l/100 km lett a fogyasztás, ami nekem rekordnak számít
A fedélzeti 6.5-öt mutatott, így bejött a tippem, miszerint 1-2 dl-rel többet fog mutatni.
22751 km-t mentem már vele, mióta vezetem Spritmonitorban a tankolásokat (2021.04.03 óta), 7,63 l/100 km-es erre a távra az átlagfogyasztásom.
Nektek? Lássuk, kinek milyen nehéz a lába
-
subaruwrc
félisten
válasz
dellfanboy
#36626
üzenetére
de
-
Earl_Muttley
őstag
válasz
molnarpeter
#36618
üzenetére
A donor anyósülésből, az én régi ülőlapommal fotel lesz itthonra.
(Egy Audi 100 ülése volt nagyon sokáig, forgószékvázon, mindennél jobb) A sofőrülésből kibontom a háttámla cuccait, és az állítómotort is, a többi nem nagyon használható, annak ugyanis a háttámlája van oldaltartás nélkülire kiülve. A volt hátsó üléseimre pedig lecsapott haverom, akivel szereltük, mert elmebeteg ötlete lett, a rommá korhadt teraszpadjuk vázára ráműti. 
-
molnarpeter
nagyúr
válasz
Earl_Muttley
#36617
üzenetére
Rosszabb ha nem szakadt, rakd össze, add el
Ha háttámlát még nem szúrta ki, van benne jó bowden, meg hasonlók, lehet külön is értékes volna. -
Earl_Muttley
őstag
A Mondeoban 307,5 ezer km alatt eléggé kiülték már előttem is az üléseket, én sem vagyok kicsi, sőt, így rátettem én is egy lapáttal.

A donor ülésszett fűtetlen volt, így át kellett a fűtést menteni a két régi elsőből, végül az a metódus lett, hogy a régi vázra kerülnek át a jobb szivacsok. Átlag 7-8 órás kellemetlen procedúrával, de sikerült. Soha többet...

-
N_A_S
veterán
válasz
molnarpeter
#36614
üzenetére
Már 2 órája töltőn van
Szóval volt! ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Én azért megpróbálom, hátha... 24 órát most rajta hagyom. Ami most van Jászplasztik arra mindenki azt mondta hogy gari lejártáig + 1hétig fogja bírni... még abból van 8 hónap, úgyhogy nem annyira égető de köszi a Kauffer-es tippet!Kicsit OFF, de utólag is köszönöm az elismerő szavakat, és jókívánságot mindenkinek! Jól esett!
Nem nagyon volt kapacitásom írni az utóbbi napokban... -
molnarpeter
nagyúr
Szvsz közel esélytelen, ha nem volt töltve. Inter metal jó árat ad érte, kauffernél van olcsó új

Rá lehet bikázni, de mi cégnél pár hónap után is kellett már cseréljünk. Gyakorlatilag ipari mobil bikával beindult, de a generátor hiába nyomja, nem ment feljebb a feszültség egy adott (gyenge, 10-11 V) értéknél, plusz egyből leszívta a bikát. Na, magyarul ha van miről rásegíteni, akkor meg lehet próbálni egy indítást, csak legyen kéznél multiméter vagy valami
-
N_A_S
veterán
2 éve lerakott autóban még jó lehet az akku? Sajnos a saru sem lett lehúzva...
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
subaruwrc
#36608
üzenetére
Nekem ilyen van a kocsiban, igaz hogy 1,5 év után beszart (gondolom napon állva nem bírja olyan jól a 70 fokot). Most vettem éppen újat ahogy erről beszélgettünk.

Szerencsére már nem kell szerelni csak rádugom a csatlakozót és husss... -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
subaruwrc
#36605
üzenetére
Volt olyan Fóka aminek nem távirányítós központi zára van? Vagy csak olyan kulcsokkal kaptad, amin nincs távi?
Szerintem jobban járnál egy aftermarket távirányítós ajtónyitó modullal (20-30-ból megvan). Olyan mint egy riasztó de nincs benne riasztó csak a központi zárat vezérli meg a csomagtartót is. -
subaruwrc
félisten
-
milkabrams
őstag
Gyertyákat azakszervíz szerelte be.
Új hozzászólás Aktív témák
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Elektromos autók - motorok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mercedes topic
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- sziku69: Szólánc.
- Vezetékes FÜLhallgatók
- OLED monitor topic
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3074, 100% Akkumulátor
- Microsoft: Windows / Office / Server / Stb.
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteDesk 800 G1 TWR brand számítógép garanciával hibátlan működéssel
- Lenovo ThinkPad T14S Gen1 Intel i5-10310U
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő




Autóút 6,5-7 között.

