Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24093 üzenetére
Varj, panelrol beszeltel, panelt mutass akar 80m2 felett, csak 3-at, amiben szerinted lehet 7-en letezni [cs haz 100m2 is hasznaltan ugy kezdodik hogy 45-50m2 nappali es max egy halo, negyedszoba dolgozo, ebbe az emlitett szitut nem teszed bele...] De jo, legyen csak lakas, Bp-en, es letezett 2005-ben.
Szoval a kinalat az ami nincs, nem szabaly van ra.[ Szerkesztve ]
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24090 üzenetére
Most ugy alakult hogy nem, de neztunk anno telket Bkalasz hataraban, a ki/atvezeto uton tabla sincs...
En nem hiszem h a _belvarosi_ dugo az agglosoktol van. Pomazrol a 13. es most 3. hataraban de mar 2. keruleti munkahelyre jarok be. Nem vallaltam volna a tuloldalon, gyerekek kozepsuli is tavolsag alapjan lett szurve [de ez is ua. lett volna ha tortenetesen Bekason ultunk volna!], az egyetem mondjuk mar nem az a mufaj szoval most szivnak Del-Budaig. -
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24083 üzenetére
Nem, a zold [altalaban] ront rajta [kisebb nepsuruseg = messzebb levo szolgaltatasok], de ha rendszeresen 7 fo van a lakasban es a penthouse nem fer bele, akkor 60m2 felett marad a cs.haz. Nalunk ez volt [igaz azota mar fix 4 a letszam es nem tul sok ev mulva tovabb csokkenhet, de terveznem is a cseret es Bp hataran belulre, ha lehetne most barmit elore szamolni...]
-
veterán
válasz axioma #24089 üzenetére
Nem csak az agglósokat. Leírtam, mindenki fizessen, ha behajt a városba, illetve városon belül ingázik. Plusz kuka az ingyen parkolás. De a dugót a bevezetőkön az agglósok okozzák, ez szerintem triviális.
És nem a 100-méterre álló házak csinálják a bajt. Te se 100 méterről ingázol be.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24079 üzenetére
Ok, akkor te csak az agglosokat szeretned igazabol buntetni. 100 meterrel odebb allo haz az mar budos agglos... akinek 1-essel kezdodik az iranyitoszama az meg odakoltozessel megvette a jogot.
Raadasul ez a Becsi ut stb. nagyon nem stimmel ossze azzal, hogy a belvarosi parkolo ovezeteket, meg a [belvarosban suru] kerulethatar-valtozasokat adoztatnad.
En jartam be mikor me'g fustosom volt ugy, hogy elmentem Bp-re ingyen parkolasig autoval, onnan hev, olcsobb mint a hev kulso berlet [jo, akkor csak a benzint szamoltam, de ez is milyen elcseszett mar, 40 utazas ara per ho a berlet, mert aki melohelyre megy ott 87%-ot vissza kene terittetni]. -
rwin5
őstag
Az a rész már majdnem 16. kerület, nem? De írod te is, hogy szelete.
Szvsz. azért van kevés 55-60 M-ért mert erősen túlárazott, és reálisan kevesen hirdetnek azon az áron.
Min. 45m² alapterületű panellakás 14. kerületben 30 milliótól 50 millió forintig 214 db van most eladó, abból van pár duplikáció biztos.
Konkrétan a Füredi utcában meg az 50 nm körüli panellakások 30-35-40-45 millióért vannak, az az 55-60-as leírás erős túlzás -
Drizzt
nagyúr
En is jarok autoval. Es pont azert szeretnem, hogy az autozas dragabb legyen, hogy az autozas erdemben vegezheto tevekenyseg legyen. Jo 15 eve tok jo volt autoval kozlekedni Budapesten, elsosorban azzal osszehasonlitva, amilyen azota lett. Ugyan harom eve napi szinten nem vezetek Budapesten, de azert az sokat elarul nekem, hogy ha Egerbol odamegyek, akkor az ut fele idoben Budapesten telik el, hacsak nem hetvegen, vagy ejszaka megyek. Ebbol arra merek kovetkeztetni, hogy legalabb annyira szar, mint 3 eve. Akkor en fogtam es at is szoktam a BKV-ra. Konkretan gyorsabb es kenyelmesebb volt. Nyilvan ehhez az is jol jott, hogy az uj munkahelyem egy jarmuvel megkozelithetove valt. Bar utana meg koltoztem varoson belul, akkor mar ket jarmuvel kellett menni, de nem tertem vissza az autora. Es nem bantam meg. Most meg foleg gyalog kozlekedek, autoval akkor, ha valamit akarok Budapesten.
A kornyezeti hatas meg hatalmas problema az autoknak, meg akkor is, ha pontosak a szamok amiket irsz. Ugyanis az autok lokalisan szennyezik a kornyezetet elsosorban, egeszsegugyi karos hatasukat a felhasznalas helyen fejtik ki. Ez a resz kapasbol hatalmasat tud javulni, ha no az elektromos verdak aranya. Szoval de, ha eltunne az osszes benzin/dizel szemelyauto, azzal lokalisan hatalmasat javulna a levegominoseg. Bar Budapesten belul a hajok is nagy problemanak tunnek ilyen szempontbol.I am having fun staying poor.
-
Azért a "mindenki más a hibás, én csak csepp vagyok a tengerben és nem tehetek semmit" mentalitás se semmi
on: ugye kb. félévente beírom hogy Zugló egy szűk szelete (Füredi ltp.) lakáspiac hogy áll Jelenleg már 60M felett (majdnem 1M/m2!) is van 68m2 panel hirdetés fent - nade! Pár hónapja írtam hogy 55M környékén akárhogy nézem, max 1-2 hirdetés van fent és gyorsan kipörögnek, sokszor nincs találat.
Most 55-60M körül vannak fent, de vannak: 7 aktívan (+még 4 duplán). Következtetéseket még korai levonni, de ilyet nem láttam évek óta.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
dnelb
veterán
jó mondjuk ez az autós üldözés is baromi unalmas már, úgy van beállítva mintha az lenne mindennek az okozója, a teljes co2 kibocsátás 15% a közlekedés, és ennek a 15nek a 60%a a szemelyauto. Ha holnaptol eltunne minden személyauto se lenne semmi diffi kb, csak ugyanakkora üzlet az e autó mint 2000 körül a dízel, akkor azzal csinálták ugyanezt... Afrika, India teleszarja a világot gyerekkel, Kínát nem érdekli az egész,innentől fogva ez ennyi volt, én már nem is izgulok ezen
-
germinator66
aktív tag
-
veterán
Elképesztően konfliktusos ez a szituáció, hiszen hatalmas érdeksérelemmel jár. Ahogy írtam, emberek százezrei költöztek ki a zöldbe úgy, hogy a munkahelyük a városban van. Azért volt olcsó a kégli, mert nincs normális infra, majd amikor már nagyon sokan költöztek oda, akkor elkezdik követelni az infrát. És annak az árát nyilván nem ők fizetnék meg, hanem mindannyian, közpénzből. Mert ők nem voltak hajlandóak panelben/tömbházban lakni, és vágytak a zöldre. És ezt tényleg ne vegye senki magára, próbáljatok elvonatkoztatni magatoktól, én is ezt teszem! Én is az utcán parkolok, ahol lehetne egy park, vagy több zöld, vagy tudja a fene. Ez a probléma mindannyiunkat érint.
-
Mondjuk a másik irányból nézve, az is funky hogy az autó üléséhez hozzánőtt autósok is elismerik (sőt kifejezetten érvelnek ezzel csak a saját kedvük szerint, lásd betonozzuk le még a Dunát is hogy legyen parkolóhely ): Budapest belvárosát 200 éve nem az ilyen autóforgalomra találták ki, a külvárosi lakótelepeket (parkolók, átmenő utak) nem ennyi autóra tervezték, P+R parkolóból több tízezer kéne még, amire fizikailag nincs hely, és úgy általában a bejutás, kijutás, átjutás, és az elkerülés lehetősége is döcögős. Mégis mindenki autózni akar továbbra is, "mernincsalternatíva"
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
veterán
Leírtam a feltételeket: ingyenes P+R jó tömegközlekedési kapcsolattal. Eddig ez azért nem valósult meg, mert nem is volt rá valódi igény. Ismétlem, túl olcsó az autózás. Amúgy egy csomó helyen nincs körgyűrű, pl. Bécsben sem. Most is csak azért jönnek be a városba, mert így kényelmesebb (olcsóbb) az M1-M3, mint körbe menni az M0-son. De látod, a kamionok meg tudják tenni ezt az utat, akkor a személyautók is képesek lennének rá. Szóval ezek ilyen klasszikus kényelmi kifogások.
Amúgy erre már a városvezetés is rájött, ezért engedik az egyre sűrűbb beépítést. Nem akarják, hogy tovább terjeszkedjen a város.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz Vision #24079 üzenetére
azért a nyugati példáknal általában nincs félbevagva a város vízzel, van teljes korgyuru(aki be se akar menni Pestre az is bejon most ), van parkolóhaz, van pr parkoló, jobban kiérnek a bkk vonalak stb. Ha ez mind megvan, utána lehetne elkezdeni a tiltogatast, de ugye ebben az országban minden fordítva működik, aztán karigeri is csodálkozik hogy nem működik úgy mint kinn.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz #41635072 #24072 üzenetére
mert értem én hogy 10 éve bagóért megvett lakásokban most nagyon nagy az arca mindenkinek
Látod! Már megint a pitiáner irigységed az, ami elvakít. Tételesen leírtam, hogy MINDENKI fizet a behajtásért, MINDENKI fizet a parkolásért, és ingyenes, nagy P+R parkolók állnak rendelkezésre közlekedési csomópontoknál. Nyugaton ez megoldott az élhető városokban, itt sincs ennek alternatívája. Nemrég vettem egy beállót 7+ millióért Óbudán, ugyanez a belvárosban 10+ millió. Ennyibe kerül valójában, ha az autódat tárolni akarod. Miközben az utcán bagóért teheted kerületi lakosként a közterület kárára. Ez nonszensz.
plusz akkor már autópályákért is mondjuk 10000/alkalom, mert ne tessenek már hétvégén dugítani a vidék útjait.
Csak szólok, hogy EU-s célkitűzés a megtett út arányos pályadíj bevezetése, szóval ne lepődj meg, ha pár éven belül szépen ez lesz mindenhol. BTW egy autópálya azért épült, hogy közlekedj rajta gyorsan, nagy távokra. Egy város nem azért épült, hogy autóparkoló legyen.
Te is tudod, hogy nem így van . Egyértelműen az ingázók okozzák a dugókat, ezért dugul be a város reggeltől-estig. Nem pár futár miatt van tele a Szentendrei, a Váci, a Szerémi, az M3, a Bécsi út, és még sorolhatnám. Arról van szó, hogy az agglobol ingázók magasabb életszínvonalra vágynak (kertes ház), mint amit meg tudnának fizetni a városban. A különbözet ára pedig szétporlad a teljes lakosság között emisszióban, dugóban elvesztegetett időben, elveszett zöldterületben, stb. Napnál világosabb dolgokat kell magyarázni? Az agglos nem azért költözik oda, mert a XII neki derogálna, hanem mert arra van pénze. Több kerületi parkolási engedély van kiadva a belvárosban, mint ahány parkolóhely van kijelölve. Szerintem innentől egyértelmű a képlet.
A város megtelt, reggeltől-estig dugó van. MINDENKI tudja, hogy ez fenntarthatatlan, és az eredmény kényelmetlen lesz. És hja, az összegek csak példák voltak, nyilván fokozatosan kell bevezetni folyamatos fejlesztések mellett, de az a lényege ennek, hogy fájjon. Mert az autó 100x kényelmesebb, mint a tömegközlekedés. Azt kell elérni, hogy ezt a kényelmet feladják az emberek, ahhoz pedig nagyon meg kell drágítani a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
-
Dorian
félisten
válasz Mercutio_ #24068 üzenetére
Bp-en belül sokszor nagyobb távolságok vannak zöldövezet és belváros között, mint aglós zöldövezet és Bp belváros között. Egy akármilyenkerületi tégla lakás meg messze nem egyenértékű egy zöldövezeti kertes házzal, hülyeség egymáshoz hasonlítani. Zöldövezeti családi házat részek meg Bp-en belül is a peremkerületekben vannak. (Jó, tudom, Rózsadomb, Gellérthegy )
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24069 üzenetére
Azt azert latod, hogy ez roka fogta csuka... amig kenyelmetlen a tomegkozlekedes addig nem lehet bevezetni, amikor meg mar jo, akkor meg mar nem kell...
Raadasul egyaltalan nem vagyok biztos benne, hogy hany maganszemely es hany szolgaltato tulajdonu auto okozza a dugot [nem csak aruszallitas van bar a futaroknak is annyi pedig az mar csokkenti az optimalizalassal az igenyt], hanem 'csak' ugyintezni pl. hogy topiknal maradjunk, egy ingatlanos tomegkozivel elegge eselytelen.
Szoval lehet szivatni retegeket, van aminek ertelme is van, de az altalad felvazolt az elegge nem ilyen.
[A lakok kozteruleti parkolasa lehet h erdemben megreformalhato lenne, aggloskent nem tudom a reszleteket.] -
#41635072
törölt tag
Jó látom megy a moderálgatás, akkor részemről be is fejezem mert ennek semmi értelme, hogy eltűnnek a hozzászólások az alapján, hogy a drága topikgazdának mi tetszik és mi nem.
-
Mercutio_
félisten
válasz #41635072 #24070 üzenetére
Akkor most belvárosban élek, vagy a XVIII.-ban
Szerintem te keversz valakivel a topicból, nekem semmi bajom a jó közlekedési lehetőséggel ellátott agglós településekkel
Btw még mindig nem írtál konkrét példákat a "csomó agglós településre" ahonnan összemérhető a ki-/bejutás munkaidőben a nem peremkerületi pesti helyszínekre
Egyébként az egész thread onnan indult, hogy az agglós ingázók az ársapka eltörlésével nehezebb helyzetbe kerültek, hisz a megélhetési és lakhatási (gáz, villany) költségeik mellett még a benzinköltség is drágul.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
#41635072
törölt tag
válasz Vision #24071 üzenetére
LehetNE dugódíjat bevezetni, de nem alkalmanként 5000Ft-ot, plusz kerületenként 3000-ret, mert ezt még New York-ban sem lehetne bevezetni... Kicsit ésszel szerintem A másik, hogy akkor lenne értelme, ha cserébe épülne infrastruktúra, és nem ellopnák az egészet.
A harmadik, hogy majd pls akkor a BP-i lakosoktól is ugyan úgy szedess valami díjat, mert értem én hogy 10 éve bagóért megvett lakásokban most nagyon nagy az arca mindenkinek, de tök jó lenne ha nem megint csak egy réteggel vernénk a csalánt.
De ott lakok, 2 hónapja.Szerk: a te analógiádat követve akkor minden bp-i lakos is fizessen kerületenként alkalmanként 3000Ft-ot, illetve ha elhagyják a várost szintén legyenek szívesek 5000-ret tejelni, plusz akkor már autópályákért is mondjuk 10000/alkalom, mert ne tessenek már hétvégén dugítani a vidék útjait.
Mercutio_: nem keverlek én senkivel sem, és nem is értem miért hozol már megint valami szalmabáb érveléses dolgot ide azzal hogy hol laksz. Mit bánom én, teljesen irreleváns, és nem is állította, hogy te hol laksz. Amúgy miért kéne írnom ilyen településket? Nézz rá a térképen és találsz.
[ Szerkesztve ]
-
-
#41635072
törölt tag
válasz Mercutio_ #24068 üzenetére
-városon kívül nem volt sosem dugó felém, BP határán belül kezdett kialakulni mindig...
-ha utánajársz rájössz, vannak azért, ne tegyünk már úgy, mintha BP minden felett állna, és minden agglós település szar lenne
-attól, hogy BP határán kívül lakok, ugyan úgy bemehetek budapestre színházba, vagy szerinted mi ki vagyunk tiltva?
-nem fizetek én semmilyen közterhet az alvóvárosnak...
-nem buborék, normálisan kell választani. igenis van csomó helyen uszoda, ahova 10 perc alatt kiérsz, ugyan ez a jó gimikre is igaz.-munkahelyed állandóan változhat, bp-en belül is ugyan úgy vannak dugók, kerülhetsz messze a lakhelyedtől, lakhatsz olyan kerületben amitől 1 órára van a színház, uszoda, jó gimi. pesti külkerületek nagyrésze pl... szóval kb semmi értelme nem volt az eddigi aggló elleni érveidnek.
Te a belváros kellős közepén lakok vs pest megye legtávolabbi faluja ellentétet próbálod megracionalizálni, holott nem erről van szó. Csomó agglós településről tömegközlekedéssel és autóval is hamarabb eléred a fent tárgyalt helyszíneket, mint BP nagy részéről...
De itt befejeztem, mert benned mindig is volt egy ilyen tüske, és szerinted BP határán kívül mindneki szomorú és még fű sem nő, míg ahogy átléped a 18. kerület határát ott csak a nap süt....
Tapsi: persze, havi 200-at ne fizessek minden gyüttment pestinek mert be mertem tenni oda a lábam? ne vicceskedjünk már. Majd akkor pls te is tejelj ha erre jársz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Mercutio_ #24068 üzenetére
Régesrég megoldódott volna a helyzet, ha bevezették volna már a dugódíjat/behajtási díjat. 5000 forint, ha átléped a városhatárt, 3000, ha a kerülethatárt a kocsiddal. Nem havonta, alkalmanként. Mindenkinek, helyieknek, agglosoknak ugyanúgy. Nincs ingyen parkolás a közterületen, lehet venni beállót, vagy bérelni a mélygarázsban. Ingyenes, fullos P+R mindenkinek a város szélén, tömegközlekedéssel ellátva. És ez nem hatalmas találmány, egy rakás nyugati városban megoldották már. Amszterdamban a belvárosban csak a gazdagok parkolnak, senki más. Az autózás jelenleg túl olcsó a környezeti lábnyomához képest, mesterségesen van fenntartva a nagyvárosokban.
Nonszensz, hogy a belvárosban a helyi lakosok ingyen használják a közterületet a parkolásra (a pár ezer forintos regisztrációs díj = ingyen). Egyik haverom már azon agyalt, hogy vesz valami lepukkant furgont, és ott tárolja a cuccait az utcán. Olcsóbb, mint tárolót bérelni egy gyártelepen. Röhej.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
válasz #41635072 #24059 üzenetére
- igen, de a városon kívüli dugó hozzáadódik a konstans városi dugóban eltöltött időhöz.
- még mindig nem tudjuk mi az a tuti település
- Közlekedési csomópont alatt mit értünk?
- Alvóvárossal az a baj, hogy jellegéből adódóan extra terhet rak a Bp.-i infrastruktúrára (közlekedés, iskolák, fürdők, stb.) közterheket viszont az alvó városnak fizet (arról már nem is beszélve, amikor trükköző agglós a régi Bp.-i kerületében van bejelentve a parkolókártya, gyerek iskolai jogosultság biztosítása, EÜ járóbeteg ellátás és egyéb okokból)
- Nem a nyüzsgés volt a téma, hanem pl. a kulturális lehetőségek. Pesten van színház, operett, opera, galériák, kiállítások, koncertek, stb.
- Megint csak buborékban élsz. Nem, nincs minden agglós településen uszoda és nem biztos, hogy "a szomszéd városban" színvonalas a gimiDe továbbra sem derült ki hol van az a "sok település" a környéken, ami jó választás amit biztosan tudok, hogy napi 2x1 órát nem akarok utazni háztól munkahelyig (pl. Népliget) mert azt egy III.-IV.-XVI. kerületi tégla lakásból is tudom abszolválni és akkor autó se kell.
#24061 Drizzt azt írta "Gyalog szinte minden megoldhato helyben." szerintem nem a munkába járásra gondolt.
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
_NCT
addikt
Mai top ingatlanos hirdetés, 1 képpel, ami többet mond minden szónál...
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
válasz Drizzt #23849 üzenetére
Update:
- November ingatlan.com hirdetesi arak, havi atlagar valtozas:
- XI. kerulet, lakasok: -5000 Ft/nm. (Az augusztusi alatt van egy hangyanyival)
- Budapest egesze, lakasok: +3000 Ft/nm.
- Eger, lakasok: -2000 Ft/nm.
- Debrecen, lakasok: +10000 Ft/nm.
Erdekes ez a honap, kb. minden alpiac az elozo havival ellenkezo iranyban valtozott, nem tul nagy mertekben. Tobb havi atlagban Budapest stagnalasnak nez ki, videk lassulo novekedesnek.I am having fun staying poor.
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24064 üzenetére
Az az evjaratu [2013] Ampera telen max 50km [van amelyik 35-40 inkabb], a masik fele akkor benzinbol lesz.
Ulni jo [en a mubor ulest nem szeretem de premium amugy az auto korahoz kepest], de szigoruan 4 fo [hatul kozepen elvalaszto], gyerek baratnojet pluszban nem lehet eldobni valahova...
Utazasnal attol fugg, mennyire sok csomaghoz szoktak, nalunk mar nagyobbakkal, nem onellatos utra elmegy, de ha pakolosabbak akkor tetocsomagtarto nem arthat [nagy alapteruletu de extrem lapos a pakolhato hely, gepet-butort a pici ion elobb elnyel 1 sofor mellett mint az ampera].
Ja van full ev ampera is de azt nem ismerem.[ Szerkesztve ]
-
-
Drizzt
nagyúr
válasz Vision #24057 üzenetére
Hosszabb utakra tartani autot gondolom joval dragabb, mint berelni arra az 1-2 alkalomra. Nyilvan ha a hosszabb utak joval gyakoribbak, akkor mas a matek.
En egyebkent amiota videkre koltoztem, azota alig hasznalok autot. Gyalog szinte minden megoldhato helyben. Idoben se nyernek sokat, meg kimondom: itt elmeny setalni. Akkor se jut eszembe az auto, ha mondjuk 1 ora felett van az oda-vissza ut gyalog. Csak ha kivetelesen nagyon kell sietni. Egy orat meg amugy is erdemes lenne egeszsegi okokbol mindenkinek minden nap legalabb setalni.
I am having fun staying poor.
-
#41635072
törölt tag
válasz Mercutio_ #24052 üzenetére
-dugó mindenhol van a világon, ezt tök felesleges felhozni. bkv busz is tud a dugóban állni
- pest megyében azért vannak éjszakai járatok, de az agglo nyilván nem erről szól. én spec olyan helyen vettem, ahol éjjel is megy vonat...
-igen, direkt olyan elyen vásároltam ,ahol nincsenek problémák, full kényelmes a vonat, modern vonatokkal. BP 8-10perc. Konkrétan előbb bent tudnék lenni közlekedési csomópontokban, mint amikor a 11 kerben laktam. Igen, ez így van.
-egy település miért ne lehetne alvóváros? mi ezzel a baj? BP-en a belváros kellős közepén kívül hol van még nyüzsgés? sehol. Konkrétan a budai oldal frekventált részei halottak este, de a váci utca melletti utcák is kihaltak voltak mindig mikor ott laktam.... Iskola van mindenhol, max gimi a szomszéd városban ami tök mindegy, mert oda is van tökéletes tömegköz, nincs messzebb mintha ugyan abban a városban a tuloldalon laknál... sportolási lehetőség, kondi is van mindnehol, uszoda stb, boltok. ezek mindnehol adottak.
-eladó ingatlan mindig mindenhol van. Mondjuk ahol én vettem ott nem sok, nyilván nem véletlen...Nem vagyok elfogult, bp-en is szerettem lakni, csak két éve ez volt a lehetőségeimhez képest a legokosabb döntés. És igazából semmi hátrányát nem éreztük utána ott lakni, sőt...
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24057 üzenetére
nyilvan attol fugg, nalunk a masik is zold [Ampera], az mar mondjuk 5M, ingazni ferjem rigozusan csak arambol, nyaralni benzinbol
azert nem azt hoztam peldanak, mert az ingazashoz onmagaban tok folosleges batar, de teny, a fustosnel jobb.ion!=ioniq, peugeot ion 2011, nem veletlen irtam h nem er 3-at
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz axioma #24054 üzenetére
Azért e mellé kell tartani egy "rendeset" is hosszabb utakra. Mármint azoknak, akik például ki akarnak mozdulni nagyobb távolságokra is a városból. Tudom, hogy sok embert ez nem érint, de legalább ugyanannyit igen. Illetve egy ioniq 8-milla körül indul manapság.
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
válasz Mercutio_ #24052 üzenetére
Ahol én lakom is sokan panaszkodnak ezekre (a magyar mindig mindenre panaszkodik), de valójában:
- Van némi dugó, de ettől még autóval még mindig fél órával hamarabb érek be, mint hévvel + milliószor kényelmesebb.
- Sokak számára alvóváros, de van csomó iskola, sportolási lehetőség + itt a természet (hegyek, patakmeder, stb) a kert mellett.
- Nem vagyok IT-s.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dorian
félisten
Lehet, h arról szólt, de akkor nem tudom hogy kapcsolódik ahhoz amiről szó volt, merthogy a többletköltségekről volt szó.
Igen, a kényelemnek, minőségnek ára van. Ez furcsa valakinek? Lehet szénnel is fűteni vaskályhában, csak az mocskos és melós dolog. Biztos drágább a gáz, de ott csak a termosztátot kell megnyomni. Lehet olcsón laptopmonitoron és csipogón is filmet nézni-hallgatni, de azért mégis más projektorral, vászonnal, minőségi sokpontegyel az erre kialakított moziszobámban. stb.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Mercutio_
félisten
válasz #41635072 #24036 üzenetére
Hol van az a sok település, ahol
- nincs már reggel 7-kor dugó befelé a pesti vonalon (és délután hazafelé)
- ezáltal a távolsági busz is gyorsan bent van (és van esti járat is kellő kapacitással)
- vagy jó a vasúti közlekedés és nincsenek a vonalon problémák (vezetékszakadás, öreg járművek, alulméretezett kapacitás, stb.)
- a település szociális ellátottsága megfelelő (aka nem "alvóváros", van rendes színvonalú iskola, sportolási lehetőség, stb.)
- nincs még kint a "megtelt tábla"
?Btw érzek némi buborékhatást, az agglóba kiköltözött nem csak a jól fizetett IT/Telkó alkalmazott körből kerül ki
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek (Terry Pratchett majdnem összes, egyebek), Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
válasz Dorian #24050 üzenetére
A kolléga hozzászólása szerintem nem többletköltségről szólt, hanem ha nincs autó, ahhoz képest (tökmindegy hogy Bp.-n belül 3 kilométert melegíti az ember valagát, vagy Esztergomból ingázik) brutális összköltsége van. Tavaly kiszámoltam, a most 15 éves Fordom mióta megvettem, vételárral, üzemanyaggal, szervizekkel stb. (mindent vezetek excelben), inflációt nem számolva is napi 2-3000 forintot éget el fixen (nyilván idénre ez az összeg lejjebb átlagolódott, de inflációt nézve lehet hogy ugyanott van), akkor is amikor Borsodból lemegyek a Balatonra egy nap és utána vissza Pestre, és akkor is amikor 8 hónapig a covid alatt kihasználtatlanul állt a parkolóban...
A "mindenképp kell" érvre meg volt egy Dirac delta a BS detektoromban
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
#41635072
törölt tag
1-2-3-4 stb tizest siman meger a kényelem sok embernek. Mit kapsz manapsag ennyi penzert? Semmit.
Sok irodának van mélygarázsa, ingyen lehet parkolni.
Egy ésszerű autónál jóformán semmi szervízköltség nincs, de ha van is, akkor mi van? Nem csak az autót kell szervízelni, ennyi erővel kazánt se vegyél.
Az éves kötelező semmi összeg pár év bonus fokozat után.
Nem büntit nem kell beleszámolni, lehet rendesen is vezetni.
Autót meg jogsit pedig amúgy is csinálsz, mert bizony egy autó hatalmas szabadságot ad, és kinyílik a világ. De hogy csak egy. Példát mondjak: biztos nagyon kényelmes a buszon cipelni haza a karton üdítőt/tejet/ illessz be barmit ide amit vásárolni szoktál. Vagy hogy mész el üdülni, kirándulni? Kocsival 2 óra alatt leugrasz zalakarosra mindjuk, busszal meg inkabb ne is nezzuk, egesz napodat elviszi. Hogy ugrasz le a horvátokhoz, tátrába, Stbstbstb. Nem csak az otthon es a munkahely kozott lehet am ingazni. -
Segal
veterán
válasz Dorian #24046 üzenetére
Csak azt nem veszitek figyelembe hogy nagyon nem 1-2 tizes havonta pluszba a kocsi...
Ne csak az üzemanyaggal számolj az autónál, hanem van parkolási díj, éves kötelező, szervízköltség és éves szinten még valami büntit is bele lehet számolni.
És akkor azt még figyelembe sem vette az ember hogy ugye első körben meg is kell venni azt az autót meg le kell tenni a jogsit hozzá, tehát pusztán csak ha ezt a két kezdeti kiadást hozzávesszük már éveken keresztül ingyen utazhatsz a bkk-val..."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Dorian
félisten
Amikor kiköltöztünk aglóba, e-roller + hév kombóval jártam be. Köv évben jött a covid, váltottam autóra és bizony elkurvultam: Kényelmesebb, gyorsabb. Biztos nem váltok vissza 1-2 tízezresért.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
axioma
Topikgazda
válasz attiati #24043 üzenetére
A kenyer, szalami stb. a'ra nem? Csak azt mondom, hogy ritka az a haztartas ahol ez a hatarvonal, a mindennapi etkezes es energiaszamla mar eddig is pont igy (ha nem jobban) dragult. Nem az arak magasak, a fizuk alacsonyak...
Benzin engem nem erint, de ha nem tudnek autoval jarni, akkor hev es vennek egy last mile e-rollert. Mondjuk nem szeretnem a mostanihoz kepest (idoben, rugalmassagban, kenyelemben rosszabb, meg hat demoralizalo a kozeg is sokszor). -
attiati
veterán
válasz concret_hp #24041 üzenetére
igaz, a benyó ugyanannyiba kerül mindenhol, de a fizu nem annyi, így vidéken nagyobb érvágás a fizu arányában. Plusz ott kisebb a H/O-ban dolgozók aránya.
axioma: ez direktben a lakosságon csapódik le.
Persze az lehet, hogy a Mol cserébe kap egy extraprofit adót, amiből az állam elkezd célzottan osztogatni egy társadalmi / választói / fogyasztói rétegnek. -
rwin5
őstag
válasz attiati #24035 üzenetére
annyira vészes difi nincs, a 480-as ársapka is magas a korábbi árakhoz képest. Gázzal is fűtenek ugyanúgy az emberek, hiába kerül 8x annyiba átlépve a határt. Anyám a héten 1x se tudott tankolni, sehol, 5 kút van a városba. Azt mondta már az ársapka nélkülit is venné, csak tudja használni az autót, de semmilyen se volt. Nálunk az unokát sokszor ő fuvarozza az óvodából, szóval nála fontos.
Szerintem, aki direkt az agglomeráció közelségét kereste, az nem fog ezen fennakadni, mert még mindig vannak (gondolom) dolgok amik kompenzálják, amiért azt választott.aplusz: sok helyen van home office, munkába járás támogatás, az én főnököm például havi 3x jár be. Mindent interneten, telefonon beszélünk.
szerk: 137 Ft-tal több most az ársapkáshoz képest a benzin, az 100 liternél is ~14e ft. Azt azért ki lehet gazdálkodni.
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
válasz attiati #24037 üzenetére
szerintem nem az agglomerációnak komoly pofon ez, hanem a falusi csokosoknak, akik a világ végére költöztek az ingyen 10 milláért, általában nem túl jó állapotú házba.
ha autózol munkanaponként 50km-t, az havi egy ezres, mondjuk 60-80 liter benya, amin most lett 150-200ft különbség, nagyságrendileg 10-15K huf... ha ki tudtál költözni az agglomerációba, valószínű nem vág földhöz, bár nem is esik jól. ellenben ha világvége alsón vettél falusi csokos lakást és úgy autóztál napi 50km-t, hogy jó esetben keressél 250 nettót, akkor azért már lehet fájdalmasabb[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
attiati
veterán
válasz #41635072 #24036 üzenetére
Nem hinném, hogy a nagy home office kiköltözős körben a tömegközlekedés volt az elsődleges driver a covid hatás közepette.
Nagyon sok döntés akkor született meg a fejekben, amikor a metróra nem mertek felszállni az emberek.Persze egyesek jól döntöttek és a tömegköz volt a szempont.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz Csabroncka #24023 üzenetére
viszlát ársatyi
azért az agglomeráció most kap egy pofont ezzel
-
concret_hp
addikt
válasz germinator66 #24026 üzenetére
én már 10+ éve sem értettem, hogy emberek miért akarnak ilyenben lakni, általában mind full sötét, egész sok van amiben nincs lift, stb. az egyetlen értelmezhető dolog ha annyira nagy a belmagasság, hogy belső kétszintesíteni lehet, de az azért általában nincs meg úgy, hogy komfortos legyen, ha mégis, akkor meg az ablakokkal is kell valamit csinálni ami oda esne (+ visszatérünk oda, hogy sötét), az hogy mindemellé még fűteni sem feltétlen gazdaságos, az csak ilyen adalék szerű ezekhez.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
A Zéé
addikt
Tömegközlekedés sem jó mindenhol. Damjanich-Dembinszky környéke, ahol csak a troli jár nettó szívás. Metrók már pont kellemetlenül messze vannak gyalogszerrel, a troli meg egy csomószor fennakad az egyirányú utcákban.
Én a Síp utca elején laktam 6 évig, még akkor, amikor nem volt ennyire erős a bulinegyed rész, az mondjuk közlekedés szempontjából valóban egy álom volt, és azon a részen a közbiztonság is kiemelkedő volt akkoriban (a zsinagóga udvarára nézett az erkélyünk... )Just a simple Lineman...
-
_NCT
addikt
VI. ker detto ugyanez szerintem és nem a csilli-villi részről beszélek, hanem a körút-podmaniczky-andrássy által körbehatárolt területről. Nem egyszer láttam a szondi és andrássy közötti részen reggel kulázó munkást, de úgy en bloc a kutyaürüléket sem dívik összeszedni. A nagykövetségek utcái, opera etc rendbe vannak tartva úgy ahogy, de a többi rész hát….Kiábrándító, parkolás ott is lottó.
[ Szerkesztve ]
-
rwin5
őstag
válasz Vision #24030 üzenetére
meg oldalba vizeli az utca embere a parkoló autót simán (ez is amúgy így 2022-ben wtf kategória, de nyilván Bp-n mindennapos, így elsiklik lassan az ember felette).
Nyáron munkába menet tapasztaltam, hogy a keleti környéki utcákat / járdát (azt hiszem az FKF? végezte), kb. 2 naponta fújták magasnyomásúval le reggelente, mert meg lehetett pusztulni a húgyszagtól és egyéb melléktermékektől, ha nem volt takarítva Nyáron, már imádkoztam az esőért, hogy jöjjön és mossa le a lakások falait. Na, ennyi emlékem maradt a 7. kerületről nagyjából, azon kívül, hogy tömegközlekedési csomópont és könnyen el lehet úgy jutni bárhova, azon kívül semmi pozitívat nem tudok mondani vele. -
rwin5
őstag
válasz germinator66 #24026 üzenetére
Gyerekkori haverom lakott ilyen polgáriba és emlékszek mindig megfagytunk náluk, pedig orvos az anyja, szóval volt cash fűteni
VII. kerületben is max a városliget felé költöznék, amúgy az egész Keleti pályaudvar és vonzáskörzete megér egy külön fejezetet a lepukkant címszó alatt. Garay centerbe jártam edzeni anno, olyan volt az odavezető út, mintha nem is Mo. lenne -
veterán
válasz germinator66 #24026 üzenetére
A nagy polgári kecók korszerűtlen fűtésrendszerrel fenntarthatatlanok. Emlékszem rá, amikor olyat béreltünk télen nem volt ritka a 70 ezres gázszámla (ezelőtt 6-7-évvel). Viszont egy modern cirkós kazánnal, esetleg új nyílászárókkal tök jó. A mi gázszámlánk most az asszonnyal 6700 forint volt novemberre (ez jelleggörbe szerinti). Nyáron 1200 Ft. Családi ház ennek a többszöröse.
-
Dorian
félisten
válasz germinator66 #24026 üzenetére
Kis lakásra eső költségek nyilvánvalóan kisebbek, mint egy családi házé
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
germinator66
aktív tag
Ezek a belvárosi, lepukkant, polgári kecók ennyivel fenntarthatóbbak egy kijjebb eső családinál...? (Mondjuk nekem az érvelés kicsit sántít, szerintem ebben a benzin (közlekedés) para is benne van.
-
Radnix
senior tag
Beallitottam hirdetesfigyelot ket hete elavult felujitando hazakra kulso keruletekben es mar kaptam par ertesitest. Elkezdtek csokkenni az arak legalabbis ebben a szegmensben az en mintavetelem alapjan.
-
Csabroncka
addikt
Tudod hol van sorban állás (?) a benzinkúton a kiba ársapka miatt... Azt könyveld el, hogy a magyar ingatlanpiac jelentős részét a hitelpiac (ha áttétesen is) mozgatja. Ilyen kamatok mellett a felvehető piaci hitel összege adott fizu/futamidő mellett durván 50%-al esett vissza. Az árak arra az pontra esnek vissza, ahol a fizetés/hitelösszeg egyensúlya beáll. Mivel masszív reálbércsökkenés borítékolható 2023-ra, így szinte biztos, hogy nem csak reálértékben fognak csökkenni az árak.
"in medias res"
-
Madwe
nagyúr
Nem lepne meg, ha az összes eddigi nagy válság elött, elején lett volna a csúcson a felelőtlen költekezés s hitelezés. Hitelből új tévét, mobilt, kocsit, yolo mentalitás. A válság elején még van felesleges pénz a körforgásban s sokan nem kapcsolnak, h kellene készülni a szarcunamira…
-
Segal
veterán
válasz Vision #24018 üzenetére
Szövegértelmezés.
Direkt kiemeltem hogy vidéken több ponton is igaz lehet ez, de a legtöbben azok közül fognak sírni a megélhetésre ahol 2 kocsi is van a családban, nyáron külföldön volt a család 1 hetes nyaraláson, a fenti dolgokkal van tele a bevásárló kocsijuk, minimum 1 fő dohányzik, stb.
De be is fejezem maradjunk a lakásvásárlás témánál"Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
Segal
veterán
Én nem tudom, de akármikor vásárolni megyek mindenkinek olyan alapélelmiszerekkel van tele a bevásárlókocsija mint nassolni valók, cukros üditők, sörök stb.
Az emberek egymást ölik jelenleg a benzinkutakon mert az egész ország tankolni szeretne a kocsijába, brutális menyiségű ember dohányzik még mindig, tele a város kajaszállító futárokkal stb, tehát én ezt mindennek nevezném csak megélhetési gondnak nem.
Az már csak hab a tortán hogy csak kollégák szinten nézve a dolgokat több is autót/mobilt/tv-t cserélt, lakást újított, elektromos kerékpárt/rollert vett, napi szinten rendelik a kaját, a csajoknál a legújabb divat a 60-80k közötti szájfeltöltés stb. Csupa nélkülözhetetlen dolgok...
Persze azt aláírom hogy vidéken vannak olyan helyek ahol tényleg a napi szintű megélhetés jelent problémát, de az emberek nagyon-nagy részénél ez köszönőviszonyban sincs, megy a felelőtlen költekezés, mintha nem lenne holnap..."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
j0k3r!
senior tag
Ha igaz lenne, amit írsz, akkor soha nem esnének az árak. COVID-ot meg ne keverjük ide, ott az egész világon nulla közelébe vágták a kamatokat (ezzel stimulálva a gazdaságot) és rengeteg ember előtt megnyílt az út, hogy ingatlant vegyen, mert végre kifizethető lett a havi törlesztő. Most pont az ellenkezője megy, tehát ugyanazt a kimenetet várni ellentétes bemenetre az nem túl logikus.
"A másik hogy ugye minél olcsóbb annál több a vásárló.."
Nem teljesen: [link][ Szerkesztve ]
some men just wanna watch the world burn...
-
Drizzt
nagyúr
"Szerintem meg most is sorbaállás lenne csaak mindenki a csodát várja hogy jön az armageddon és gombokért fog tudni lakást venni."
Ennek nyilván vevőként mindenki örülne, eladóként meg senki. Nem armageddonra várunk egyébként, hanem valami realisztikusabb árazásra. MNB szerint is több, mint 20%-kal túlárazott a lakáspiac.
"Ebbe a hibába én is beleestem a coviidnál, aztán pillanatok alatt elszálltak az árak a lehetőségekkel együtt."
Érdekes, hogy én is hasonlóképpen emlékszem, de ha megnézem a statisztikákat, akkor ez nem igaz. Budapesten például 2019 késő tavasztól 2021 kora tavaszig nagyjából stagnáltak az árak. Azóta volt egy brutál emelkedés, főleg az idei év elején. Persze más alpiacokon más helyzetek vannak. Az idei áremelkedés alapvetően a hitel FOMO miatt történt szerintem. Nagyon hajtotta az árakat, hogy aki biztosan akart venni lakást, de látta mi lesz a hitelekkel, az igyekezett lépni. Mára sokkal rosszabb feltételekkel kapna hitelt, ha egyáltalán. Ezáltal viszont az a csoport, akinek kb. az volt az érzése, hogy most, vagy soha, az teljesen eltűnt. Ha rám hallgat, most örül a lakásának és egy ideig nem néz az árak felé, hanem élvezi az ingatlanát. Én ezt tenném.
"Most is lehet arra játszani hogy esik még (szinte biztos hogy fog is) de amikor bármelyik kormányinfón bármit bejelenthetnek manapság akkor egy hirtelen jött ötlettel olyan döntés is születhet ami megint az ingatlaanár növekedésnek kedvez."
Persze, bármikor történhet ilyen, de most nem nagyon látszik a finanszírozhatósága.
"A másik hogy ugye minél olcsóbb annál több a vásárló..."
Ez nem feltétlenül igaz. Egyfelől hitelre most kevesen tudnak és akarnak venni, másfelől meg tök mindegy, hogy olcsóbb lesz-e valami, ha akkor sincs rá pénzed, amikor olcsóbb. Ha figyeled a folyamatokat, akkor láthatod, hogy a kereslet visszaesése jóval nagyobb, mint a kínálat növekedése. És ez a folyamat folytatódni fog még legalább 1-2 évig. Matolcsy barátunk ma már bevallotta, hogy arra számít, hogy jövőre Európában Magyarországon lesz a legnagyobb az infláció. Ha ezeket nem követik le a bérek, akkor csökken a vásárlóerő hivatalosan is.
Én például bizakodó vagyok lakásvásárlási lehetőségeimet illetően, mert nagyon keveset költök arányaiban a bevételeimhez képest. De tudom, hogy ez nagyon nem a jellemző kép ma Magyarországon.
Egy másik tényező, hogy mindenki keresi, hogy mihez kezdjen a meglevő megtakarításaival. Ebben is lehet, vagy lehetett ingatlan keresletet fokozó tényező. De már elmúlt. Viszont újra fellobbanhat bizonyos körülmények esetén. Például pont akkor számítanék erre, ha mégis sétálnánk tovább a török úton és rendesen fejest ugranánk az ár-bér spirálba. Amire azért sajnos van esély.I am having fun staying poor.
-
concret_hp
addikt
ugyanannyi évre ugyanannyi összegű hitel most nagyjából másfélszer annyi havi törlesztő, mint 1 éve, szerinted amikor a hitelek mérhető része évek óta ki volt centizve akkor az mennyire veti vissza a hitelezést? ( = adott fizetéssel és adott évnyi eladósodással a korábbi hitelösszeg kétharmadát tudod felvenni)
és igen a tranazkciók jelentős része kp, meg jelentős része nincs kicentizve a hiteleknek, de ez a hatás sokkal erősebb, mint az emberek gondolnák (a 10 millás falusi csok inverze kb.)
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Kobe
veterán
A legtobb embernek perpillanat megelhetesi gondjai vannak, akinek meg nincs, az szimplan nem fogta fel a kozlego baj nagysagat / sajat munkahelye hizonyossagaval nincs kepben.
az hogy 10% jelzalogkamat mellett 40millas panelokert allnanak sorba, netto hulyeseg, bocsi
illetve allhatnak, csak azt meg mar a bank nem finanszirozza -
Segal
veterán
Szerintem meg most is sorbaállás lenne csaak mindenki a csodát várja hogy jön az armageddon és gombokért fog tudni lakást venni.
Ebbe a hibába én is beleestem a coviidnál, aztán pillanatok alatt elszálltak az árak a lehetőségekkel együtt.
Most is lehet arra játszani hogy esik még (szinte biztos hogy fog is) de amikor bármelyik kormányinfón bármit bejelenthetnek manapság akkor egy hirtelen jött ötlettel olyan döntés is születhet ami megint az ingatlaanár növekedésnek kedvez.
A másik hogy ugye minél olcsóbb annál több a vásárló..."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
veterán
Sokösszetevős ám ez! Ez a fórum nem reprezentálja a magyar lakosságot, mert az IT-sok a legfelső jövedelmi kategóriába esnek. Az emberek költségvetési korlátja folyamatosan csökken, mivel nőttek a hitelkamatok, sőt, az önrész mértékét is emelték a bankok sutyiban.
Meg most mindenki az allampapirokkal hasonlitja a bevetelt, de ez a "mara" igaz.
A lakáskiadás akkor érte meg, amikor még nagyon olcsón hozzájutottál az ingatlanhoz. Valójában már 5 évvel ezelőtti áron sem volt biznisz, és ez az olló tovább nyílt. A jövőben sem lesz ez másként. Eddig ezt ellensúlyozta az ingatlanárak emelkedése (persze ez csak akkor realizálódott, ha eladtad a kéglit), most erre a fenti okok miatt semmi esély.Lakast meg ugye nem 1-2 evre vesz az ember es a fenti peldabol kiindulva ha "holnap" kedvezobbe vallnakna feltetelek akkor megint egymast fogjak taposni az emberek.
Az ingatlanpiac nem egységes. A COVID alatt például a házak nagyon elszaladtak, hiszen a home office lehetősége miatt sokan inkább kertesbe akartak költözni. Most, hogy kezdik visszarendelni az embereket + a rezsiárak elszállása adott egy pofont az agglo házak piacának. Most 40%-os zuhanás van év/év bázison, de még nem gatyásodtak le igazán az emberek. -
Madwe
nagyúr
Azt nem veszed figyelembe, hogy eddig versenyben voltak adott ingatlanért a kevesebb bevétellel jelentkezők (alacsony kamatszint, csok, babaváró) valamint a befektetők is adott típusnál, s ezen réteg most kiesik. Reálértéken biztos hogy csökkenés lesz a nem teljesen korszerűeknél, ez szinte garantált.
én viszont nem vártam tovább, miután nekem kb 50% hitel is kellett, inkább fixáltam még 6% alatt. Lehet esnek annyit az ingatlanok nominálisan is, hogy magasabb törlesztővel s kisebb hitellel is ugyanoda jutottam volna, de erre én már nem feltétlen fogadtam volna (persze egy magasabb % de alacsonyabb összegű hitel hosszabb távon jobb, mint egy alacsony % de magasabb összegű…). Ráadásul az önerőm majd egésze előző lakás eladásából jött, aminek szintén esne olyankor az ár s így lehet nagyságrendileg nem is lett volna kisebb a hitel amit fel kell vennem…
-
Segal
veterán
En csak azt a reszet nem ertem azoktol akik valami fene nagy csokkenest es majd akkor vasarlast varnak hogy oke esni eshet az ar, de ha mindenki az esesre var es akkor szeretne vasarolni akkor meg egymasra fognak licitalni az emberek.
Meg most mindenki az allampapirokkal hasonlitja a bevetelt, de ez a "mara" igaz. "Holnap" mar barmi mas lehet. Lakast meg ugye nem 1-2 evre vesz az ember es a fenti peldabol kiindulva ha "holnap" kedvezobbe vallnakna feltetelek akkor megint egymast fogjak taposni az emberek."Ez nem változtat azon, hogy tisztességtelen dolog botokkal felvásárolni 160-180e indulóáron a 3060 Ti-t, aztán 250e-ért árulni a HA-n." Ez miért lenne tisztességtelen? Te is meg bárki lesheti botokkal a boltokat, ugyanúgy meg tudod venni a cuccot azon az áron, mint a scalper.(1 házigazda válasz...)
-
axioma
Topikgazda
válasz Árpi001 #24005 üzenetére
Viszont a keresletet a rezsiproblema csokkenti [kenyelmetlenebb tobbszemelyes kiosztas az ingatlanok egy reszeben, masik resze nem kell], igy a varhato hozamot is, kiadas esetere. Vagy adod kevesebbert, vagy fizeted a rezsit bevetel nelkul, ez lakok altali fizetes-elmaradas nelkul is plusz varhatoertek-csokkenes.
[ Szerkesztve ]
-
RexpecT
addikt
válasz Árpi001 #24005 üzenetére
A rezsit a bérlő fizeti mindig.
Számtalan példa volt már arra, hogy a bérlő se a bérleti díjat nem fizette se a rezsit. Ha nem a bérlő nevén van az óra(esetleg feltöltőkártyás villany vagy gázóra), akkor a tulajnak kell rendeznie a számlákat. Azaz nem kapcsoltathatja ki a szolgáltatást. -
Madwe
nagyúr
válasz Árpi001 #24005 üzenetére
A rezsicsökkentés csökkentése pl dec16 megint változik. Nehezebb pontosan kisakkozni, hogy nem folyamatos éves bérlés esetén ki mennyit fizessen, pláne nehezebb utólag elszámolni, viszont sokkal könnyebb lett 1 hónap alatt helyfüggően akár többszázezres fűtésszámlát generálni, s nemfizetés esélye ugye most növekedni fog, mint kockázat...
Papiron persze egyszerű, fizeti a rezsit a vevő pl adott havi fogyaaztás alapján, de most mind az összeg tud meglepően nagy lenni (növelve a kockázat lehetőségét s nmagyságát) mind a matek is tud bonyolódni... persze lehet tenni mindenhova előre feltöltős órát, az pl megoldja, az biztos -
Madwe
nagyúr
válasz Vision #24003 üzenetére
+ bérlésnél extra kockázat a fizetésképtelenebb bérlői réteg + rezsidémon is azért extra kockázat tud lenni (bár lehet arra van olyan szerződés ami teljes egészében bérlőre tolja a kockázatot, azt nem tudom... de ilyen éves alapon x összegig támogatott felette nem esetén bonyolultabb lesz az tuti, ha valaki teszem azt fél évig él csak ott, s utána lelép...)
-
veterán
válasz #41635072 #24002 üzenetére
Az biztos, hogy Magyarországon messze nem lesz annyi pénze az embereknek, mint eddig. Új lakásokat már akciózzák, vidéken eléggé bedöglött a piac. Budapest környéki telkek ára elkezdett csökkenni, ezeket aktívan figyelem. Persze még mindig nagyon drágák, szóval megy ez még lejjebb. A bérleti díjak értékelhető hozamot nem tudnak generálni, szóval a befektetési célú vásárlás is bezuhan szerintem.
A kötvényhozamok szerintem középtávon vissza fognak esni, talán USA-ban már tetőzött az infla, szóval újra lehet tere a kamatcsökkentésnek 1-2 éven belül. EU-ra cudar idők várnak továbbra is.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 5480 laptop (14FHD/I5-G7/8GB/256SSD/MagyarVilágítós/AkkuX)
- PS5 Lemezes 825GB - használt -
- Xbox 360 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- Playstation 3 játékok,akár 1000ft-tól(részletek a leírásban)
- GAMER félgép - GIGABYTE B760M H DDR4 + Intel I5 13400F + Corsair VENGEANCE LPX 2x16GB DDR4 3200MHz
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest