Új hozzászólás Aktív témák

  • focvis

    veterán

    válasz Reggie0 #138798 üzenetére

    Frissítem válaszom a fehéres kicsapódás kapcsán az AGM akksi oldalán.

    2 helyről is kaptam olyan infót, hogy döglődhet már az akksi, ezért észlelek furcsa anomáliákat. Lassan 6 éves - 43 e. Ft-tól indul a Varta AGM 70 Ah, 760 A - szóval feleslegesen azért nem kísérleteznék a cserével.

    - Vasárnap este feltettem a Lidl okostöltőre, előtte 230 km-t autóztam vele. Először 12,6 Voltot mutatott, de 20 perccel korábban állítottam le a motort. Egy pöcökről kezdte a töltést és kb. 6--6,5 órát töltötte (4 pöcök).
    - Hétfő (tegnap) este megismételtem, 12,5 Voltról indult, előtte városi 9 km-t mentem elektromos üzemben, ezt megelőzően pedig feltöltöttem a hibrid-akksit, mikor is elvileg a normál akkut is tölti. Most kb. 5-5,5 órát töltött a lidlis mire végzett.

    Ma délután a munkahelyen feszültséget mértünk (reggel, indulás előtt húztam le a lidlis töltőről, majd jöttem elektromosan 8 km-t) voltmérővel:
    - nyugalmi: 12,4-12,5 V
    - ráteszem a gyújtást (ilyenkor "bekapcsol" / feléled a hibrid akksi): felmegy 14-14,1 V-ra
    - elindítom a dízelmotort: 13,8 V , aztán kb. fél-egy perc múlva szépen elkezd csökkenni 12,5-ig. Itt gondolom az van, hogy az üzemanyag-takarékosság miatt nem tölt folyamatosan a generátor.
    - leveszem a gyújtást: lemegy 12,3 V-ra.
    - elindítom a konnektoros töltését a hibrid-akkunak, akkor felmegy 13,6-13,8 V-ra.

    A fentieket megismételtem, ugyanezt (pár tized +/-) az eredményt kaptam.

    Ezek szerint döglődik az (indító-)akkumulátor? Ismétlem, 6 éves és nem olcsó, természetesen cserélem, ha szükséges.

    Mindenki véleményére - aki kicsit is jártas a témában - kíváncsi vagyok, thx!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák