-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
-
MunezXBK
nagyúr
Ööizé...40 fok van árnyékban, biztos ez ártott meg a dán öregúrnak és ezért jött szembe autópályán. Korlátlan részen!!!4!4négynégy.
-
BigBlackDog
veterán
Kb. a cikkben szereplő időpont előtt 10-15 perccel jöttünk le annál a lehajtónál a pályáról. Szélső, lehajtó sávban mentem már és besorolt elém egy kisteher, meg mögötte még néhány személyautó. Majd néhány másodpercre rá a kisteher visszasorolt, eggyel beljebb és nem sokkal a többiek is követték. Nem hiába volt gyanús, egy busz gurult kb. 5-el a szélső sávban vészindexelve. Valahol itt állhatott meg. Leállósáv ezen a szakaszon nincs, lehajtó meg gondolom túl messze volt, hogy lendületből eljusson odáig. Ráadásul egy kilométerrel korábban oldott a 100-as korlát, emiatt itt azért tempó is szokott lenni.
Pont mondtam, hogy kvára szar helyen tudott megállni és nem mondanám életbiztosításnak. 20 perccel később meg már hallom, hogy kva nagy baleset, mentőhelikopter a pályán van.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #139308 üzenetére
Nem jó a link. [link]
Nagyon durva, szegény sofőr meg is halt
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Doki16 #139309 üzenetére
Ahogy látom, frissült a cikk, már nem lezárásról, hanem terelésről írnak benne.
Eléggé szerencsétlen helyen vált akadállyá a busz, én is csak 300-400 méterrel korábban láttam meg, hogy van valami a sávomban (ami áll), előtte kitakarta egy kisteher. Szerencsére csak 100 körül mentem és nem volt mellettem senki, így nem volt vészes a helyzet. De sajnos erősen balesetesélyes volt a helyzet ismervén az M1 kifelé vezető szakaszának forgalmát 16 óra körül.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz BigBlackDog #139310 üzenetére
Az ilyen hírek hallatán reménykedek benne, hogy minél gyorsabban elterjednek és kötelezőek lesznek a gyártóknak ezek a rendszerek. [link] Elképesztően ügyes már ez a Model 3.
Nyilván a cikkben lévő esetet a Tesla sem tudta volna elkerülni, de már nagyon jól letudja csökkenteni a sebességet vagy képes az elkormányzásra is.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Cicero
őstag
Sziasztok! A nagy melegben meghalt az akksim, vettem egy újat (Varta blue dynamic), holnap hozza a futár. Kérdés, hogy az autóba szerelés előtt lesz vele dolgom? Feltöltve érkezik?
-
Cicero
őstag
válasz molnarpeter #139313 üzenetére
Első köröm vele egy jó 50 km lenne, szóval a töltéssel nincs gond, csak bogarat tettek a fülembe ezzel a kérdéssel és nem tudtam rá válaszolni. A gyártó mondjuk azt írja rá, hogy "gondozásmentes", de hát melyik nem az 2019-ben.
-
MunezXBK
nagyúr
Hm...tetszik az ecoboost, jól mozgatja a böszme Galaxyt is.
Tsé: tied is ilyen?
-
Szoszo94
őstag
Jogos, el is felejtettem - sosem használtam mobil nézetet és amíg van lehetőség, addig továbbra is a logout asztali nézetén pörgetem mobilról a fórumot. Valahogy jobban bejött nekem így, emiatt mehetett ki a fejemből, hogy van olyan helyzet mikor nincs aláírás
Kinek van a fórumból még ilyen gépe? Ezt a topikot csak nem régóta követem
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
senior tag
Sziasztok!
Spritmonitor app használatával kapcsolatban kérnék segítséget. Az Odometer mezőbe kell írni az óraállást gondolom, a Trip Odometerhez mit?
Illetve a Boardcomputer résznél a Quantityhez mit írjak? Most vettem az autót, szeretném vezetni pontosan a költségeket.
⭐ Revolut meghívó ajándék 7500 Ft bónusszal | Raiffeisen Bank meghívó változó ajánlói bónusszal ⭐ Kérd privát üzenetben tőlem!
-
brumi1024
veterán
Odometerhez, hogy mennyi az aktuális összesített km állás, trip odometerhez hogy mennyi volt az utolsó tankolás óta, ha méred. Ha bármelyiket kitöltöd a korábbi adatokból kiszámolja a másikat.
Boardcomputernél a quantityhez a fedkomp által kiírt elhasznált üzemanyagot lehet írni, nem kötelező, mert nem számol belőle semmit.
-
hacki87
senior tag
Trip odometer az a napi számláló, csak a rendes kmóra állást írom ha volt előtte és folyamatosan vezeted akkor magától beírja, hogy mennyi volt.
Napi fogyasztás: Dunaharaszti Százhalombatta Csepel Alsónémedi Dunaharaszti körön 5.9 komp. Szerint, M0 M6 5os főút ön járva. Egész tankra ratankolassal és komp. Szerint is 6.5l/100km
-
-
-
ez az úgy néz ki, mintha gyors lenne, de nem az dolog én azt hittem, hogy új keletű, gondolok a gt line és társai dolgokra, de ez már régen is létezett.:
20 Slowest And Most Disappointing Sports Cars In HistoryEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
molnarpeter
nagyúr
válasz molnarpeter #139241 üzenetére
V60 D6 akku témához: amúgy PHEV-be, ami úgyis isg-vel indít, talán egy munkaakku még jobb is lenne, mint egy indító, lásd lakókocsik. Na mindegy, gondolom a gyártónak olcsóbb volt így
-
CactuS
Arcképgyáros
Csepeli honda bontó eddig nem túl jó ómen számomra. Alvázszám alapján küldtek egy féltengelyt tesómékhoz, tegnap este hívott a szerelő, hogy 5 centivel hosszabb a réginél...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz Doki16 #139311 üzenetére
Irgalmatlan gyorsan kéne terjednie, de ez nem így fog menni sajnos... Mire kikopik az autók jelentős része amiben nincs, lesz még 20 év is? Itthon. Pedig ezek olyan dolgok amik amúgy nem szólnak bele a vezetésbe, tehát akik amúgy az önvezetés miatt pattognak azokat sem zavarná s közben sokat segítene és sok balesetet elkerülne vagy enyhítene. Nem 150-nel ment volna be a fizetős kapuba a BMW se, ha tartalmazott volna ilyet. Bár kétlem, hogy meg tudott volna állni, de nagyon nem mindegy mekkora sebességgel megy beléjük.
Most lapoztam fel a police.hu-t is, cabrió + kék Man, a két hátsó utas nem kötötte be magát és meghalt. Az elsők túlélték. A hátsók simán kiszállhattak volna kávézni, ha bekötik magukat.
Régen én se kötöttem be magam, ha a boltba mentem csak, mivel pár utcányira van. De ahogy tudatilag fejlődtem már rájöttem én is, hogy attól mert én 40-nel megyek a kis utcákban még más őrült jöhet nekem szembe 80-nal úgyhogy bekötöm magam a boltig is. -
Doki16
addikt
válasz #89309696 #139333 üzenetére
Igen ez egy nagyon hosszú folyamat lesz, de legalább jó irányba haladunk. Pont a mostani BMW-s esetnél mondtam és a kollégáimnak, hogy a szerencsén múlt, hogy nem halt meg senki, de ha benne lett volna abban az autóban is már a vészfékasszisztens akkor lehet csak 70-el ment volna bele nem 150-el. És még a közvélemény valamiért eléggé ellen van ezeknek a dolgoknak. Pont volt egy közvélemény kutatás most a Totalcaron. [link]
Fel nem tudom fogni, hogy ki az a sok hülye aki az 1-re nyomott, hogy neki nem számít az automata vészfék.
A másik a sávelhagyás figyelmeztető és tartó. Ott is sokan nyomtak rá, hogy semmi szükség nincs rá. Ezek a emberek szerintem egyáltalán nem gondolkodnak. Ha most lett volna a román facebookos idióta autójában most nem lenne halott az a sok ember.Nekem ezek benne vannak az autómban és mind a kettő segített már. Szerintem nagyon jó dolgok. Én elhiszem, hogy sokan nem engedhetik meg maguknak, csak azt nem tudom megérteni, hogy miért vannak az emberek zsigerből ellene ezeknek a biztonsági csomagoknak.
Pont a Teslánál látszik, hogy a valaha gyártott 3 legbiztonságosabb személyautó a világon (Model S,X,3). Soha egy kocsi se tudott még elérni ilyen magasa aktív biztonsági pontszámot.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
zoo8800
veterán
válasz #89309696 #139333 üzenetére
A vezetéstámogató rendszerek sem hoznak majd megváltást az utakra. Úgy 10-15 éve kötelező minden autóba az ESP, tehát mondhatjuk tömegesen elterjedtnek, de a tesztek szerint még mostanában is vannak olyan típusok, amik instabillá válnak, vagy akár meg is forognak egy kis kormányráncigálásra.
Nemrég volt egy video arról, hogy a gyalogosfelismerő rendszerek milyen hatékonysággal dolgoznak... a BMW suv pl. lassítás nélkül csapta el a bábukat.
Pár napja egy vadiúj 5er jött mögöttem az autópályán, de úgy, hogy a tükörből nem láttam a géptetőt, csak a szélvédőt, mindezt 140-nél... vajon miért engedte meg ezt a követési távolságot a BMW biztonsági arzenálja? Gondolom kikapcsolták.
És akkor arról még nem beszéltünk, mi van, ha valami (pl. kosz, bogár) megzavarja a szenzorokat, vagy egy baleset után nem kalibrálják jól a rendszertrip and tear, until it is done
-
veterán
válasz molnarpeter #139331 üzenetére
Ez nekem is átfutott az agyamon, hogy logikusabb lenne. A munkaakkumulátor se olcsó.
Amíg nem muszáj, nem cserélem.
Most szervizben van a vas; Saint javaslatára kipróbálom majd az okostöltőt, esetleg akkus emberrel ellenőriztetem. -
#89309696
törölt tag
válasz Doki16 #139334 üzenetére
Az itthoni emberek valamiért félnek ezektől, vagy nincs annyi eszük, hogy különbséget tudjanak tenni önvezető és biztonsági elem között. Meg valamiért néhányan betegesen ragaszkodnak a faék dolgokhoz, még olyanok is akik amúgy megengedhetnének maguknak valamivel modernebb autót, nem terhelné le őket anyagilag. Ők nyomnak az egyesre. Az a 14 év átlag autó életkor itthon az nem csak anyagiak miatt ennyi, hanem tényleg sokan a minél egyszerűbb autót favorizálják, akár a józan ésszel szembe haladva is.
-
rbalint88
addikt
válasz zoo8800 #139335 üzenetére
Az a nagy baj, hogy amig nem lesz teljes autonom kozlekedes, addig ezek csak tuneti kezelest jelentenek, mert az emberek a biztonsagi rendszerek tudataban felelotlenebbul vezetnek, mert majd az absesp savtarto tavtarto veszfekaszissztens jol megved, en meg nyomkodhatom a mobilom nyugodtan.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Doki16 #139334 üzenetére
1: felnek az ujtol
2: nem biznak a rendszerekben, lasd a gyalogost elcsapo bmw gyalogosvedelmi rendszer, vagy a Honda veszfekrendszere ami veszfekezett egy lehullo falevel miatt...Gyerekcipoben jar ez az egsze de ha beerik es elterjed akkor biztonsagosabb lesz a kozlekedes valoban.
#nincsbennetarcsi
-
Doki16
addikt
Ez igaz, hogy a Teslan kívül mindenki csak kísérletezik még a mai napig ezekkel a rendszerekkel.
Nekem a 2015-ös kocsiban még csak sávelhagyás figyelmeztető van, de már ez is néha hihetlek számomra, hogy mennyire jól müködik. Olyan rossza minőségű felfestést is felismer amire nem is gondolnék egy 4-5 éves technológiától. Még éjszaka is látja a vonalak. A ráfutásgátló, meg soha nem adott még fals jelzést az elmúlt egy évben.
Táblafelismerő van még benne meg távolsági fényszóró asszisztens. Az előbbi müködik hibátlanul, de nem használom. Az utóbbi viszont nagyon jóA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Coyot
őstag
válasz Doki16 #139341 üzenetére
"A ráfutásgátló, meg soha nem adott még fals jelzést az elmúlt egy évben"
Volt szerencsénk itt egy 2 éves rav4-hez, tolt egy akkora vészféket a pályalehajtón teljesen indokolatlanul, hogy mindenki borult és minden is borult
Kell még ezekenk sok sok idő attól tartok.
Má' nem
-
Doki16
addikt
válasz Coyot #139344 üzenetére
Uhh az kemény lehetett
10k km-t mentem idáig összesen a kocsival, ezen idő alatt csak FÉK! jelzés volt, de önmagától nem csinált semmit. Viszont idáig amikor jelzett az mind teljesen normális volt a részéről.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Doki16
addikt
válasz stickermajom #139347 üzenetére
Nálam kanyarban parkoló autókra szokott néha jelezni. (itt általában végig állnak jobb oldalt) De hát azt nem tudhatja az autó, hogy én nem éppen annak a parkoló autónak akarok nekimenni És amint veszem be a kanyart és eltekerem a kormányt az elfordulási szögből már egyből tudja, hogy nem megyek neki, akkor abba is hagyja a csipogást.
A te példádból is látszik, hogy már most meg érte ez a dolog.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
hattrickuser
tag
Valaki meg tudja mondani, hogy ehhez milyen csavarhúzó kell?
Seat hátsó lámpa:
[kép]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Autós topik
- Yettel topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- RAM topik
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- További aktív témák...
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző