-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz rbalint88 #138003 üzenetére
Köszike!
A négyévszakos Nexennel ijesztőbb volt 35 fokban. Pénteken rakattam fel a Michelin Primacy4-eket, mentem azóta kb. 750 km-t, nagyon elégedett vagyok vele: tapad és csendes.
(Tartósságról - érthető okból - nem tudok beszámolni még, de gyanúsan puha a futófelülete + 2 tonna.)Az Elantra elég patent állapotú, látszik, hogy volt gazdája.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Elektrosokk #138056 üzenetére
Majd veszek, leghamarabb jövőre, miután kijött a Golf 8.
@Doki: A valóságban kb. 35 km, max 40 lehet.
Városon belül igen. -
tomszli11
tag
Sziasztok!
Tudom elég furcsa kérdés lesz, de szerintem lényeges.
Próbáltam elég sok fajta autó illatosítót, de eddig még egy sem vált be.
Olyat keresek, ami nem csak a szellőzőrácson keresztül jövő levegőnél érzékelhető, hanem ami tartósan bennmarad az autóban.
Van valakinek valami tippje ezzel kapcsolatban?Köszi előre is!
-
daninet
veterán
Sziasztok
Olajat veszek a kocsimba, Volvo V60 D3 2012
Legtöbb gyártó oldalán van kereső. Beirom, hogy milyen tipus, pl Total kidobja ezt:
Quartz 9000 0W - 30 ehhez képest a webshopokban van ez: QUARTZ INEO FIRST 0W-30
Shell kidobja ezt: Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30 webshopban meg lehet venni ezt: Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30most nem szúrom be a többit, de ezt eljátszottam Eneos, Castrol, Mobil 1 vonalon is.
Elolvastam a semmitmondó leírásokat mindegyik olaj megfelel 5000 millió szabványnak, csak épp egyiket a peugeot javasolja, másikat a ford.
Számít, hogy nem pont azt veszem?
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Qru
MODERÁTOR
válasz daninet #138059 üzenetére
Első sorban a gyári ajánlást kövesd (kezelésiben benne van), az a tuti. Egy csomó szabvány "visszafelé" is kompatibilis szóval ez sem könnyíti meg a keresést. De van motorolaj topik, nézz be oda.
#nincsbennetarcsi
-
-
daninet
veterán
Kézikönyv annyit ír:
D5204T2 – D3 engine 30.000km Approx.: 5.9L ACEA A5/B5 SAE 0W-30Ok akkor keresek A5/B5 olajat, de mivel minden gyártó másképp nevezi el igy kb marad a Shell. Csak őket találtam akik ezt konkrétan a névbe irják. Nem bogarászom ki a többit.A legolcsóbb Lukoilos olajnak is van volvo approval. [link] akkor ennyi
köfi
[ Szerkesztve ]
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #138063 üzenetére
A C2/C3 is mehet bele simán. Nem véletlenül dobja ki a Shell keresője sem.
HTHS:
A5/B5: 2,9-3,5
C2: < 2,9
C3 > 3,5Tehát belefér bőven, cserébe az alacsonyabb hamutartalma (SAPS) miatt sokkal katalizátor/DPF kímélőbb. Én a benzinesbe is C-s olajat használok.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
fecus
őstag
válasz daninet #138059 üzenetére
A Peugeot-hoz ez kell:
Minősítések és jóváhagyások:
PSA B71 2312"Szörnyek léteznek, de túl kevesen vannak ahhoz, hogy igazán veszélyesek legyenek. Sokkal veszélyesebbek az átlagemberek, a funkcionáriusok, akik készek hinni és cselekedni anélkül, hogy kérdéseket tennének fel." (fordította DeepL ) - Primo Levi
-
-
#89309696
törölt tag
válasz tboy93 #138047 üzenetére
A bejáratás attól függ ki hogyan közlekedik. Aki vadulni szokott az kicsit fogja vissza magát az újjal, de a normális közlekedésből nem kell visszavenni, használható normálisan nyugodtan.
Szerpentinen csapatást hanyagolni kell eleinte. Nekem kb. 1000 Km-t mondtak.[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz kisza25 #138070 üzenetére
Nem kell feladni, ha kinyilatkoztatsz valamit, azt ne OV-an tegyed, hanem legyen valami mögötte, mert így csak "mondok valami nagyot" érzése van az egésznek. És jön Tsébácsi és ki akar majd gáncsolni
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
#89309696
törölt tag
válasz bbubby00 #138032 üzenetére
Én is gondoltam rá, hogy venni kéne és 12k még szerintem se sok érte, sőt. Bár ebbe még belejön a 64 Gigás kari ára.
De aztán lemondtam róla, mert nem látom értelmét az én futásteljesítményem mellett. Bár aztán lehet, hogy az első eset után mikor szopcsizok valami miatt és kellett volna, akkor venni fogok egyet.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
El is felejtettem. Délután megálltam a boltnál. Egy mitudoménmilyen TSI Golfba beül a csaj, beindítja és KRKRKRKRKRKR brbrrrrrr..... Olyan láncveretést csinált a kocsi azt hittem beszarok, a traktror halkabban indul be, mint ahogy az csinált. Odamentem hozzá aztán mondtam neki, hogy vigye el sürgősen szerelőhöz, mert nagyon kellemetlen és drága lesz, bár így se lesz már olcsó. A főnököm TSI-je is szar, ő is szarik rá, de az övé negyedakkora hangot ad csak ki ilyenkor.
Komolyan ezeket hogy nem hallja meg a tulaj vagy miért hiszi, hogy ez normális hang egy egyébként utána síri csendben járó motornál?
-
válasz Tsebacsi #138071 üzenetére
nem volt hozzá kedvem , de itt van egy video, amit már te is láthattál.
Az a helyzet, hogy globális rendszer kellene, nem lokális.
Alapvetően ami miatt az elektromos autók elkezdtek terjedni, az csak lokális problémákat old meg (városban jobb legyen a levegő), globálisat nem (szennyezést átrakjuk máshova), szóval semmi értelme hidrogénre áttérni, ahogy igazából elektromosra sincsen, de ha áttértünk az elektromosra, onnan már végképp 0 értelme lesz hidrogénre.
A full elektromoson már most látszik, hogy tévút, legalábbis az, hogy hosszú távokra is azt használjuk.
A plugin hybrid ami jónak tűnik általános felhasználásra, de felhasználótól is függ (tölti egyáltalán az aksit otthon, pláne, ha kap egy üzemanyag kártyát a céges autóhoz), de ez is csak lokális megoldás.
Ami nagyon jó alternatívának tűnik, az a megújulóval (nap, szélerőmű) szintetikus üzemanyag előállítása és azt használni a jelenlegi autókban, lenne globális hatása is lenne nem csak lokális.
A hidrogénre visszatérve: elektromos áramot előállítjuk erőműben(hatásfok ~32-40%),azzal előállítunk hidrogént(vízbontással ~60-68% hatásfok), a hidrogént össze kell sűríteni 700 bárra (~5-10% veszteség, 90-95% hatásfok) amit a hidrogén motor felhasznál, aminek a hatásfoka ~40% a végén 7,5%-os hatásfokot kapunk.
Ja és akkor még a tüzelőcella előállításáról még nem is beszéltem.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz kisza25 #138077 üzenetére
Amúgy minél többet olvasok globális felmelegedés témában, annál jobban körvonalazódik, hogy rohadt nagy szarban vagyunk.
Az autók 10-12%-ban járulnak hozzá a globális szennyezéshez, ez a sok pénz amit beletolnak az áttérésbe teljesen máshova kellene tenni, de ez látványos és ezért a politikusok ezt nyomatják.
csak egy példa a teherhajókról
egy másik
harmadik
de ha megváltoztatnánk az üzemanyagot amivel a hajók mennek, akkor sokkal drágább lenne, ami miatt sokkal drágább lenne a szállítás és vele együtt a világon szinte minden termék árát növelni kellene... melyik politikus vállalná fel, hogy miatta legyen minden drágább?
Aztán az erőművek korszerűsítésére lenne költve, az megint sokkal többet hozna... csak hát ez megint nem egy látványos dolog politikai szinten
Az alternatív energiára való áttérés ahogy Németország példája is mutatja nem megoldás, legalábbis náluk pont nem működik
Szóval nagyon összetett a helyzet, az a baj, hogy a politika és pénz mozgat mindent.
Mondjuk én 70 éves leszek akkor, mikorra a modern civilizáció végét jósolják, de a fiam csak 35 , meg azért az sem mindegy, hogy hogyan élem meg a 70-et.
A legnagyobb baj, hogy rohadtul nem is tudják, hogy mit is kellene csinálni, de ha tudják is nem fűződik hozzá politikai, vagy gazdasági érdekmagyarán baszhatjukEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #138078 üzenetére
Atomenergiában nagy lehetőségek vannak, azzal lenne jó még foglalkozni.
Az utolsó pillanatra mindig kitalálnak valami működőképeset. A politikusok is meghalnának, ha elcseszik a dolgot, így valami rejtett fiókos ötletük mindig van, meghalni a politikus aztán pláne nem akar, hatalom nélkül maradni meg főleg nem. Valószínű már ma is van megoldás a problémára, csak még az utolsó cseppig ki kell használni azt a felépítést ami ma van, amiből pénzt lehet csinálni. És szigorúan mindig csak minden lépcsőt végigjárva szabad előre haladni akkor is ha hármat tudnánk, mert az is mindig többletpénz. Én nem aggódom ezen, hogy ránk rohad a bolygó. A hozzáállás az viszont katasztrófa. Ma ezt a rendszert nevezzük fejlett, civilizált emberiségnek. Hát végül is az egymást botokkal verjük holtra kőkorszakhoz képest valóban fejlettek vagyunk. De azért ennek még hadd ne tapsoljak.[ Szerkesztve ]
-
válasz tomszli11 #138058 üzenetére
Szia
Nincs ilyen szerintem. A wunderbaum kb 2 hét, ha minden nap használod az autót + utasok is vannak, ha kevesebbet, akkor olyan 1 hónap. Kárpittisztító is 1 hét körül. A tégelyeseket még nem próbáltam, de úgy emlékszem volt innen, aki használ olyat.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #138025 üzenetére
Nekem mekkora mákom volt, hogy csak elefelejtették átvezetni a német forgalmiból a magyarba, és egy fillérbe sem került (a taxit leszámítva, még mankóztam, muszáj volt) a pótlás a kormányablakban!
szerk.: Ja, most látom, hogy Qru is megírta már.
(#138039) bbubby00: Én az idén elindult ingyenes lekérdezésből tudtam meg, hogy született egy ilyen bejegyzés még 2015 októberében, a honosításkor, de a forgalmiba valamiért nem került bele. Azóta átment egy műszakin még az előző tulajnál, megvettem én, átirattam, és csak ezután szívóztak velem az újabb műszakin. Mikor ez kiderült, hogy a nyilvántartásban szerepel a megjegyzés, elmentem a kormányablakba a kinyomtatott pdf-fel a kezemben, leellenőrizte az ügyintéző is a számítógépén és szó nélkül beírta.
Amúgy felnit még nem láttam beírva magyar forgalmiban, ha a Mazda által kiadott típusengedélyben szerepel az a méret, minden további nélkül felteheted. Igaz, nekem is szóltak a 175/65R14 helyett 185/55R15-ért, de ott balfaszok voltak, nem tudták, hogy a Jazz létezett ekkora kerekekkel is. Másik vizsgahelyen jatt nélkül átment ugyanazokkal a pacskerekkel.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz Elektrosokk #138083 üzenetére
Ha egy Mercihez ennyibe kerül, akkor a Renault fizet érte, hogy elhozzam.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Elektrosokk #138083 üzenetére
Ezt a kesztyűtartóba kell tenni, és az autó "adagolja", így a 3 hónap, napi 1 órával számolva
-
-
tboldi
nagyúr
válasz #89309696 #138075 üzenetére
beindítja és KRKRKRKRKRKR brbrrrrrr....
Valahogy így?(#138089) kisza25: Fényképbolt.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Elektrosokk #138083 üzenetére
Ez egy ford ka?
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Elektrosokk
addikt
válasz molnarpeter #138086 üzenetére
francba, akkor még egy merga kesztyűtartót is be kell szerelni!
"Bárcsak elviselnétek tőlem egy kis esztelenséget, sőt viseljetek el engem is." Szabadságot Aweriotnak! ️
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #138098 üzenetére
Egyszerűbb anyósülés alá tenni. Anyós amúgy is büdösebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Androidos fejegységek
- Linux - haladóknak
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- War Thunder - MMO Combat Game
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Parfüm topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...