-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz stickermajom #137142 üzenetére
Legalább ilyen flanci szűrőt tesznek be, ha már ilyen drága?
Én is ilyet szoktam venni, 13 rugó a Jazz-be.
[ Szerkesztve ]
-
sutszi
veterán
160nál 4-ből 5be?
Én már 65 fölött 5-be rakom és kifújt...
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
Qru
MODERÁTOR
-
sutszi
veterán
válasz MunezXBK #137154 üzenetére
Ja, hogy meddig megy az más kérdés... azt nem is tudom hirtelen... de 4.-ben 120 körül lehet a vége. 5.ben meg hát
190130[ Szerkesztve ]
Mondja, Mr. Babbage, ha rossz adatokat ad meg a gépnek, akkor is jó válasz fog kijönni belőle?" Képtelen vagyok felfogni azt az értelmi zavart, ami valakit egy ilyen kérdés feltevésére késztethet. - by Charles Babbage
-
-
Doki16
addikt
válasz Speeedfire #137157 üzenetére
Nekem az összes fordulat megvan minden sebességben
Amúgy 130-ig végig 4500 körül tartja. Amikor már nem tudja tovább tolni az áttételt akkor forgatja maximumig ami olyan 5800.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Szoszo94
őstag
válasz Speeedfire #137157 üzenetére
130-nál lepadlózva visszagangol hármasba és onnan kezd el tolni. Azt még nem volt időm megfigyelni, hol rakja a 4-5-6-ot, de valószínűleg itt Mo-n nem is nagyon fogom
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Az 5 sebességes i20 3.-ban 130 volt
Tipoban 3.-ban 105, 4.-ben 140 5ben nem tudom, 6ban 199, mert onnan nem megy továbbEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
aktív tag
válasz Doki16 #137146 üzenetére
@Doki16
Pusztán tipizálás, nincs benne semmi személyes...
Hogy egy nálam irodalmilag érdemesebbet idézzek:
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
George Carlin
Mégiscsak némi személyes motívum: igen, jobban szeretem, ha senki sincs körülöttem, de főleg előttem; ehhez általában az kell, hogy gyorsabban haladjak, mint a többség...ez van. Üres úton maga vagyok a reinkarnálódott Buddha. Csak aztán mindig utolérek egy idiótát*, majd később megint egy másikat...
*lásd a GC idézetet
PS1: Egyébként hidegen hagy a pedigree, a 20 éves Szamurájjal is kikerülöm az 50-nel csordogáló Q5-t, bárhogy is szikrázzon a lámpája; ha meg esetleg rágyorsít, mert EGO, akkor ha már helyzetben vagyok, rá is húzom. Ő jobban félti a sajátját. Ha meg nem vagyok még helyzetben, akkor így jártam...
Az Alfát pedig elvből nem viszem állatok közé, amennyiben nem feltétlenül muszáj.
Ugyanakkor, amikor még megvolt a Tiguan az Alfa előtt, akkor én is észrevettem, hogy a jónép tartott tőle (sic!), pedig megjelenésében tkp. csak egy varangyszerűen felfújt, fekete Golf - legalábbis nekem.
PS2: Az spórolós eco-autózással nekem elvi gondjaim is vannak ám...szerintem akinek a legnagyobb gondja egy kocsival a fogyasztás, értékvesztés, stb., az vagy számára rossz kocsiban ül, vagy rossz helyen/rosszul használja, vagy ezek kombinációja.
@Qru
Pedig jók azok...pl. bevásárolni, vagy moziba menni.
Viccet félretéve: erősen gondolkodom, ha esetleg a Szamuráj összexarja magát vagy elhasal a vizsgán jövőre (nem hiszem), lehet, hogy benevezek valami Leaf-szerű dologra, ami még ki tud préselni legalább 100km-t két töltés között. Fel-alá töketlenkedni jó az, ha van mellette rendes autó is.
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
stickermajom
addikt
válasz Doki16 #137146 üzenetére
Ugyanez például ha éjszaka nem látják az emblémát a tükörben hanem csak a brutál erős fehér LED fényszórót már megint más a mentalitás. Nem egy eset volt már, hogy magamban mondtam, hogy és simán kikanyarodtam volna saját magam elé, mert még olyan messze jártam. De valamiért az emberek fejében az erős fény tisztelete parancsol. Tudom ez hülyén hangzik, de mint jelenség megfigyelhető.
Ezt nálunk a két Astrával tök jól meg lehet figyelni mostanában. Egyik sem presztizs autó, de itthon a K-val autózva szépen lehúzódnak autópályán villogás nélkül, a J-vel villogva sem.
-
Peter.70
őstag
válasz stickermajom #137171 üzenetére
Jó az a LED mátrix fényszóró
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #137171 üzenetére
Ahh én meg a puruttya halogénnel kerülgethetem őket jobbról...
mod:
LZs?!: Városban ezek főnyeremények ez tény, csak nevetséges amikor az autópályán emberkedni kezdenek vele. Nem tudom mennyire általános de az utóbbi hónapokban 2x is belefutottam ilyenbe az M3-on.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
aktív tag
válasz stickermajom #137171 üzenetére
@stickermajom & Doki16
Ugyanez például ha éjszaka nem látják az emblémát a tükörben hanem csak a brutál erős fehér LED fényszórót már megint más a mentalitás. Nem egy eset volt már, hogy magamban mondtam, hogy és simán kikanyarodtam volna saját magam elé, mert még olyan messze jártam. De valamiért az emberek fejében az erős fény tisztelete parancsol. Tudom ez hülyén hangzik, de mint jelenség megfigyelhető.
Ezt nálunk a két Astrával tök jól meg lehet figyelni mostanában. Egyik sem presztizs autó, de itthon a K-val autózva szépen lehúzódnak autópályán villogás nélkül, a J-vel villogva sem.
Nem inkább az van, hogy csak simán jobban feltűnik nekik?
A halogén (még a projectoros is) relatív gyenge és emelett meleg, sárgás fénnyel világít; a LED és Xenon pedig hideg, éles fénnyel, ami nappal is könnyebben érzékelhető, még a perifériás részen is; pont a kontraszt miatt.
A kikanyarodáskor pedig pusztán nem tudja a delikvens felmérni az éles fénycsóvából, hogy milyen messze is vagy valójában és mennyivel jöhetsz, és inkább nem kockáztat.
Kétlem, hogy a legtöbb közlekedőnek annyira check-my-shit-out jellegű interperszonális élmény lenne a másokkal való találkozás az úton, ahogy azt levezetitek...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
aktív tag
@Qru
Értettem én...és szoktam látni ilyeneket egy-egy pillanatra, amíg elmaradnak mellettem...
A táltos elektro-gösz legfeljebb röhejes, mert majd lecsitul, amikor a fed.komp. rászól, hogy sétál-vagy-vezet; a kamion mögött vitorlázó hatótáv-zsonglőr viszont szerintem szomorú, mert ő tényleg elhihette (elhitették vele), hogy neki mindenre-is megoldás lesz az e-car...vagy csak simán túlteng a kognitív disszonancia, és "ugye, hogy lejutottunk a Balcsira légkondival...és különben is: miután lejöttünk a pályáról, már le is lehetett húzni az ablakot".
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
stickermajom
addikt
válasz LZs?! #137174 üzenetére
Azért, ha autópályán LED kell ahhoz, hogy valakit észrevegyen maga mögött a delikvens, ott más bajok is vannak.
Angolul tök jó kifejezés a road presence, na ehhez ad hozzá itthon a Xenon/LED szerintem. Főleg sötétben amikor nem tudod megállapítani, hogy csak egy Astra jön mögötted. Nyugatabbra azért nem olyan nagy dolog ez, de a 10 millió rosszul beállított halogén országában a komolyabb autókban volt eddig csak ilyesmi. 2-3 év és ahogy cserélődik a flotta majd ez is megszokott lesz.
Bár tény, hogy a J halogén reflektorja kifejezetten ilyen finomra van beállítva, gondolom az izzókímélés céljából. Szép lassan emeli fel a fényét a maximumra, nem szabadítja rá rögtön a 12V-t. Idegesítő is amúgy.Amúgy szerintem fordítva vezeted le, a LED-nél a kontrasztossága miatt pontosabban megmondható a távolság és az autó sebessége.
-
Reggie0
félisten
válasz Doki16 #137146 üzenetére
Osztrakoknal nem mertnek 130-al menni, mert ha kicsit tullendul a tempomat szabalyozasa, akkor mar kapjak a buntit, ezert 120-125 kore allitjak**. Amugy osztrakok a legszornyubbek, mindegyik onkentes rendort jatszik, kamion eseten meg mar 2- kilometerrel korabban kijonnek a belsobe, hogy szivassak a mogottuk erkezoket. Azert a protokolldroidsag es ertelmetlen tulszabalyozas oshazaja, kaptunk toluk jo kis rendparti fuhrert is.
** A radaros meroket most cserelik lezeresre, hogy csokkentsek a tolerancia savot, mar 133-tol buntetnek az uj merokkel.
[ Szerkesztve ]
-
Doki16
addikt
válasz LZs?! #137168 üzenetére
Na a rágyorsítós emberektől engem is elkap azért az ideg. Mondjuk én pont az ellentéte vagyok. Ugye 50-el megyek lakott területen belül, de általában tábláig kivárok, mert ugyebár onnantól szabályos a gyorsítás. Na most ilyenkor nyomom neki had menjen a szekér legalább 90-ig De már látom a frusztrált emberkét a tükörben aki a kocsijával már a záróvonalon elkezd előzni és tudom, hogy esélye se lenne, na olyankor inkább elveszem a gázt, hogy menjél barátom.
Az idézettel meg nem értek egyet részemről. Ha valaki 100-110-el megy hajrá. Nem örült. Viszont aki úgy megy el mellettem még 100-nál, hogy csak egy villanás na az már durva
(#137174) LZs?!: Valószínűleg ez is benne van a pakliban. Sokkal erősebb határozottabb fénye van. Ez most tényleg nem vicc. Amióta ez a kocsi van alattam látom, hogy ha jövök mondjuk este már messzebbről megtorpan a delikvens, hogy nem kanyarodik ki. Autópályás tapasztalatom nincs. Ott még nem mentem vele soha sötétben
(#137182) Reggie0: Nálam a 130 az valójában 122. Ezért is mentem vele simán. Ez a fajta E-CVT meg hajszál pontosan mindig tudja tartani a beállított értéket. Fékez és gyorsít magától.
Ezt az önkéntes rendőrködös dolgot nem tapasztaltam, de gondolom azért, mert nekik szimpatikusan mentem. IG-L 100 alatt mondjuk GPS szerint mentem 100-al. Ha már egyszer pályán megyek akkor nehezen viselem, hogy óra szerint cammogjak jó hosszal 100-al.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
aktív tag
válasz stickermajom #137179 üzenetére
@stickermajom
Főleg sötétben amikor nem tudod megállapítani, hogy csak egy Astra jön mögötted.
Ha ez szempont és nem simán az, hogy valaki gyorsabban érkezik, mint ahogy a másik halad, akkor ott nem motorikus vagy kognitív gondok vannak, hanem pszichések...
Amúgy szerintem fordítva vezeted le, a LED-nél a kontrasztossága miatt pontosabban megmondható a távolság és az autó sebessége.
Szerintem sokan nem (én legalábbis biztosan nem) végeznek térgeometriás számításokat fejben a fénybeesési szögek és a belépő lumen alapján rutinmanőverek esetében (sőt, én még úgy egyébként sem, de egyszerű gyerek vagyok, na...); kinéz és megsaccolja, hogy a megszokottak szerint hol is lehet a 'fénypamacs' alapján a másik: elég messze vagy túl közel. A Xenon és a LED messzire hord...
[ Szerkesztve ]
Nevermind...
-
grizlisandor
addikt
válasz golfvariant #137143 üzenetére
+1.
(#137151) tboldi:
Az autómba 4k(katt) első google találat alapján. Hondába aranyból van ez a fajta szűrő vagy mi? -
gzbotii
veterán
Öt óra alatt négy ittas román teherautó-sofőrt kapcsoltak le a határon [link]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Reggie0 #137182 üzenetére
Az szigorú... Bár mindegy is, ha kimegyek rokonokhoz úgyis gps szeirnt 120-ra lövöm be a tempomatot. Engem sokkal kevésbé fáraszt mint a 130, meg úgy nem kell megállnom tankolni, amivel több időt nyerek mintha +10km/h-val mennék.
180-lesz a Vmax? Király. Végre labdába rúghatok majd a tarcsi nélkülivel is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Coyot
őstag
válasz Reggie0 #137182 üzenetére
Az osztrákok jellemzően sokkal előzékenyebbek mint a magyarok, sűrűn hagyják magukat a belsőben az biztos, de a GPS szerinti 128-131km/h azért simán megvan mindig. Section control alatt is mindig +1km/h ra állított tempomattal megyek és sosem volt még ebből gond, halad a forgalom is így.
Reggie0
Én jellemzően pályán közlekedem ott viszont sokat.Rendőrkössel kapcsolatban én magyaron kívül mást még nem láttam rendőrködni, a határ magyar vagy osztrák oldala sem kivétel ezalól. De legalább idiótán csinálják, és szabályszegés sem történik de az önérzetese lator az rendőrködik.
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
Reggie0
félisten
Amugy az alacsony sebesseg ilyen szempontbol valoban jotekony. En most telen Olaszoknal a Cuneo->Gorizia utat nem autopalyan, hanem fouton tettem meg es bar sokkal lassabban ertem haza, az agyam nem volt ugy elfaradva, csak en fizikailag. Fogyasztas is jobb volt, 5.9 literrel ertem haza a szokasos 6.5 helyett. Viszont kisebb tavoknal(<1500km), ahol megallas nelkul meg lehet tenni a tavot, sok ertelme nincs lassan menni, jobb tulesni rajta
UI: Igen, a Volvo kitalalta, hogy megrendszabalyozza magat es 2020-tol csak olyan autot adnak el, ami 180-nal korlatoz.
(#137190) Coyot: Lehet, hogy varosban elozekenyebbek, de orszaguton/autopalyan verszemet kapnak. Amit irtal azt inkabb franciaknal es nemeteknel tapasztaltam.
Nincs egy hete, hogy M5-oson baleset volt, mikor jottem haza, termeszetesen egy osztrak allt be a leallosavba rendorkodni az ott elhajtokkal. Mivel pont elotte haladtam a kulso savban vegig nezhettem a kajan vigyorat ahogy elvezni, hogy masoknak keresztbetesz.[ Szerkesztve ]
-
-
stickermajom
addikt
válasz LZs?! #137186 üzenetére
Ha ez szempont és nem simán az, hogy valaki gyorsabban érkezik, mint ahogy a másik halad, akkor ott nem motorikus vagy kognitív gondok vannak, hanem pszichések...
Pont ma vázolta vilike, hogy mekkora gondok vannak itthon a fejekben.
A másik dologban nem értünk egyet. Nem kell térgeometriás számításokat végezni ahhoz, hogy nagyjából tudd mennyivel érkezik az autó és éppen hol tart, de nem is csak egy sima saccolás a dolog. Viszont ennek az észlelésében rengeteget segít, ha valami komolyabb lámpa (akár csak egy LED-es DRL) van az autóban.
-
tboldi
nagyúr
válasz grizlisandor #137187 üzenetére
Az egyik fele már majdnem olyan színű.
Egyébként ha rákeresek az autó típusára, csak a sima, nem aktív szenes papírszűrőket dobja ki minden oldal (ezek mennek kb. 4k-ért), úgy kellett méret alapján beazonosítanom a megfelelő alternatívát (Toyobaru BRZ86).
[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #137197 üzenetére
Ez meg igaz is lehetne, de a szoftveres vegsebesseg korlat semmilyen viszonyban nem all a gyorsulassal - azt leszamitva, hogy a limitnel 0-ra zuhan -, tehat erre sem lenne megoldas. Legfeljebb arra jo, hogy az EV elveszti a hatranyat a belsoegesuvel szemben, mert nagy sebessegnel azert csunyan merul es ez lekuzdhetetlen hatrany.
Az orszaguti problemak sem emiatt vannak, a balesetek 90%-at nem racsingolosok csinaljak. Orszaguton se. 180-nal menni a 98-as astra F is tudott, a problemat nem az auto ereje okozza. Kb. olyan megoldas, mintha kikotned az aramot a lakasbol, hogy a gyereket ne razza meg az aram, ha belenyul a konnektorba. Az emberek nem azert hulyek vagy benak, mert azok akarnak lenni, hanem mert ugy maradtak. Lasd nemeteknel sem veszelyesebb a palya, de az atlag azert jobban tud vezetni, mint itthon.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Reggie0 #137198 üzenetére
Két dologról beszélünk. Én a stressz növelésével szemben a csökkentés egy eszközét látom ebben. Leszarom a baleseti statisztikákat, azokat csak önvezető kocsival lehet javítani - amíg hülye rángatja a kormányt lesz baleset. De ha nem lesz miért tapodni a redvának mert nem lehet megelőzni a másikat akkor sok stresszt kivonhatunk az egyenletből.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
#89309696
törölt tag
válasz bitpork #137197 üzenetére
Továbbra sem értem, hogy miért lenne nekünk biztonságosabb a világ ezzel. Ahogyan a párhuzamot sem értem a 140-es korlátozás és az autók gyorsulása között.
És abban sincs semmi párhuzam, hogy a hülyegyerek nem fogja taposni a 90-es úton 140-nel, pályán meg ott a párhuzamos közlekedés tud menni, viszlát.Ittál ma kávét? Feszült vagy és nem logikusak a gondolataid.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Gyúrósok ide!
- Medence topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen