Új hozzászólás Aktív témák

  • brumi1024

    veterán

    Ha már villany, Corsa-e visszaadva, ~1000km utáni rövid beszámoló:
    Pozitív: a hajtás tök jó. Sportban élvezhetően megy (pláne itt ahol a 120-as autópályán a szélső sávban 80-100 az általános, és nem is kell sietni), Normalban viszont érzésre vissza van fogva, kickdown esetén sem úgy megy, Eco meg eco. Ha kell az ESP ügyesen avatkozik be, nem darál bután. 1500 kiló, szóval érzetre közelebb áll egy Golfhoz/Astrahoz, mint a kategóriatárdaihoz, de viszonylag kompakt, és kicsi a fordulóköre. A töltés része hibátlanul ment, mind AC, mind DC esetén (50 kW-os gyorstöltő volt csak a szigeten). A fék főképp regenerálással operált, érzetre abszolút kellemes és elég hatékony is volt, nem egyszer egy hosszabb hegyi fel-le szakasz végén magasabb töltöttséggel értem le, mint előtte (ha hosszabb volt a lefele, pl Masca völgy). A refinement remek, autópályán is csendes, simán suhan, tudja amit egy villanyautónak tudnia kell. A furcsa forszírozáskori viselkedést valószínűleg a gumik okozhatták, hátul ugyan Primacy 4-el voltak, elöl viszont már cserélték, Kormoran UHP-k voltak rajta, azok is kopottabbnak néztek ki (20k km volt az autóban).
    Negatív:
    Fapadosabb felszereltség volt, navi sem volt benne, így kicsit lábon volt lőve a hatótáv kalkuláló része. 5km emelkedő autópálya után nem ritka hogy 100km eltűnt a hatótávból, 2 km lejtő után még. A módok váltogatására 30km-t ugrált a mutatott szám, nem igazán lehetett rá alapozni semmit (a hét végére viszont tök jól ki lehetett ismerni). Az aktuális töltöttségi százalékot csak töltéskor mutatta, egyébként egy sáv volt, mint a belsőégésűeknél (miért?). Az indítógombot nem értem, 2 másodpercig nyomva kellett tartani, hogy elfogadja a gombnyomást, és volt külön “on” és “ready” mód. Utóbbi kellett a menethez, de összességében annyi különbség volt a kettő közt, hogy egy kis Ready felirat volt a műszerfali kijelző bal alsó sarkában az EcoPower mérőnél (tud meglepetést okozni, hogy miért nem megy). Leállításkor valamiért mindenképp ragaszkodott ahhoz, hogy a startstop gombbal állítsam le, fura, több gyártó belsőégésűnél is meg tudta ezt oldani, ha start stop leállítja a motort, és a vezető kiköti magát, kiszáll, akkor sima zárással le lehet állítani. Itt megállás, P, kézifék, majd 2 sec stop gomb nyomás. “On”-ban, zárásra simán nem történik semmi. Ugyanez van ha valamelyik ajtó/csomagtartó nyitva van. Sok gyártó meg tudta oldani, hogy ha nyitott ajtóval bezárod az autót, akkor amikor becsukódik az ajtó bezár az autó, itt nem, simán csak visszanyit, ami csomagtartóból nehéz cuccok pakolásakor zavaró. Az infotainment így fapadosan kritikán aluli, lassabb, tele van félrefordításokkal (angolul), pl Under-inflation initialization, avagy alulfújtság inicializálás (itt lehetett resetelni a TPMS-t), vagy Automatic Headlamp dipping (automatikus fejlámpa mártogatás? :D ), és UX-es ezt tuti nem látta. [kép] [kép] [kép] Voltak bugok (vezetőoldali ablak naponta legalább egyszer megmakacsolta magát és nem lehetett felhúzni, félúton visszafordult, 10-15 próba után megoldódott, de ez mondjuk autópályára felhajtáskor veszélyes), illetve hülyeségek (automata ablaktörlőnek külön állása volt a bajuszkapcsolón, de minden indítás után le kellett húzni onnan és visszapöccinteni, hogy valóban működjön), de talán a leginkább zavaró dolog, hogy a számomra ideális üléspozícióban az A oszlop szerencsétlen kialakítása minden szerpentinen kitakarta a kanyarban a szembejövőket. [kép]

    Összességében egy élvezhető kis villanyautó, városi használatra bőven korrekt hatótávval, de nagyon műanyag beltérrel, ergonómiai ügyetlenségekkel és ehhez képest túl magas árral. 12+ millióért van jobb vétel.

    Aki pedig kitalálta az appos töltést… déli szervezettséggel működött az app: elsőre az arcodba nyomja az app, hogy regisztrálj töltéshez, majd a töltés megkezdéséhez egy előfizetés kell (0 euró, napi terheléssel, és töltésenként fizetsz). Az előfizetés validálása 24 óra, addig nem tudsz tölteni a customer service szerint (viszont ingyen adtak lehetőséget töltésre, mert nem tudtunk várni). Valójában igen, mert ha kijelentkezel lehet vendégként is belépni, akkor minden alkalommal meg kell adni minden adatot (név, cím, kártyaadatok/paypal), de legalább lehet tölteni. A 10 eurós bármikor lemondható előfizetés megéri, ha legalább 2x töltesz 20 kWh felett, de azt 1 hét alatt sem sikerült aktiválniuk. A pontos költségeket még nem sikerült beírni az appba. Ja és ha nincs térerő a töltőnél (legtöbb mélygarázsban ez volt) akkor az rfid kártya nélkül futni kell ki, elindítani a töltést, majd 60 secen belül bedugni az autót. Még a regisztrációs mizéria után is előfordult, hogy a töltést 2-3x el kellett indítani.

Új hozzászólás Aktív témák