-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #256686 üzenetére
Battonyára járok. A legközelebbi töltő Magyarországon Tótkomlóson van. Még Arad felé is közelebb van...
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz ArthurShelby #256695 üzenetére
Én is szeretek, de például Budapesten egy embernek naponta egyszer elmenni munkába egy darab kézipoggyásszal, meg hazamenni felesleges. Ugyanígy a belvárosba bemenni és ott parkolni megintcsak.
Persze egy olyan ember, akinek a munkája több pontot érint a városban és/vagy több motyója van, más kérdés.
Ugyanígy ha egy autóban többen ülnek és sikerül felfűzni egy értelmes útvonalra a több úticélt...pit stop: dehogy nézem a fogyasztást. Olyan régi autóm van, hogy ki sem írja. Akinek kiírja, az meg azt számolgatja, mennyit csal és milyen irányba. Egy táblázatban vezetem a tankolásokat óraállás és tankolt mennyiség szerint. Általában is jelölve van, mikor volt vidéki út és mi volt városi használat.
Vismajor01: biztos örül a rokon, meg a kocsija, hogy 1 km-es útra van beindítva, esetleg hidegen, többször. Nem az ilyen felhasználásra javasolt az elektromos üzem?
De értem, ha már neki nincs elektromos autója, legalább kiszolgálhatja azokat, akiknek van, mert ugye ez a jövő.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #256694 üzenetére
Bekerülési árról nem beszélve; egy benzines-gázolajos középkategóriás autó azért még emészthető összegért beszerezhető és 600-700 kilométeres hatótávot tudni fog minden hőmérsékletben, autópályán 130-as tempó mellett. Elektromosból, ami tudná ugyanezt, iszonyat magas áron lehetne csak beszerezni.
Pontositanek: elektromosbol ilyen jelenleg nincs.#256693 Vismajor01: Nem lattam az emlitett cikket, de ezek inkabb arrol szoktak szolni, hogy ha a user megunja a toltogetest 20-30km elektromos hatotavert akkor viszonylag hamar fordul a matek es csak cipeli a pluszsulyt, ergo tobbet fogyaszt, mint a siman belsoegesu ugyanolyan motorral.
#256698 legelek: Reméled, hogy nem vered ki a biztosítékot, hogy nem fog menni a mosógép és a mikró arról a fázisról.
Igen, ez is egy fontos szempont, nem altalanos, hogy az otthoni halozatok arra vannak meretezve, hogy hosszu orakon at 2-3 kW-ot felvevo fogyasztot ellasson a megszokott terheles mellett valamelyik fazison. -
Vismajor01
addikt
válasz ArthurShelby #256700 üzenetére
Próbálj meg lemenni Paksra vonattal, utána dumálunk
Másrészt még ha lenne is vonat Paksra, nem vagyok meggyőzve, hogy olyan időpontban mentünk amikor egy főre levezetve környezetkímélőbb lett volna mint kocsival...Lévén lettek volna kb hárman a vonaton, ami 14 ezer liter gázolajt fogyaszt
És az is különbség, hogy vonattal az egész családnak kell 15 percet sétálni, igy meg csak nekem. Elhiheted, ez HATALMAS különbség.
A rokon meg felajánlotta, de hidd el, annyiszor tuti nem mennénk h bárki húzza a száját. És én simán lesétálok, nem gond.
Baján is voltunk pihenni, ha valaki ismerős tudja, hogy nem nagy truváj lesétálni a Béka téri szállodától a petőfi szigeti töltőig. Mégse láttam senkit aki ilyet tett volna Én meg igen, ráadásul koszlott dizel PHEV-el!!!
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #256704 üzenetére
Nem általános felhasználás, akkor szerinted mi baja lesz az autónak? Egyből kettéreped a hengerfej?
Másrészt Taxizik Pakson ami egy 5x5 kmes város szal gondolhatod. Emberek ilyen 500 kilométereket mennek havonta úgy, hogy kocsival járnak dolgozni.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz Brandynew #256676 üzenetére
Jajj
A megoldás amúgy vagy a cserélhető akksi, vagy a hidrogén lenne.
Múltkor felmentem IKEA ba annak örültem hogy parkolót találtam, nem hogy lektromos töltőt honnét meg átmentem az outletbe mondjuk ott lett volna töltő Mert direkt néztem meg helyi is de csak azért mert a hatkor voltam ott mindenesetre a 330 kilométer, egy töltéssel, télen, -7 fokba elég necces lett volna.
Hiába voltam mind a két helyen 1,5 órát[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #256703 üzenetére
Akkor ne vegyél elektromos autót vagy tölthetőt, ha otthon se tudod tölteni, mi ebben a bonyolult? Majd ha tényleg kötelező lesz az elektromos és tényleg nincs belsőégésű akkor lesz töltő battonyán is, ne aggódj.
Tök igaz, hogy a benzinkutak se csak úgy kinőttek a földből. Először volt 1/km2, mostmár 100/km2 van. Most töltővel ugyanez lesz, nem tudom mit kell pánikolni.
Apropo,
Nem akarjuk vegzálni kicsit a repülőket? Értem én, hogy offtopik, de azért mégis csak vannak kerekei és a földön gurul!
Szal én szeretnék kecskemétre is repülővel menni! Meg Battára is. Meg a balcsira is.
Jaaa, hogy repülő nem erre való? És még a bécsi kiruccanást is ferde szemmel nézik? És társadalmilag elfogadtuk, hogy a repülés az a hosszútávú utazásra való?
És bakker, kell neki reptér! Meg légteri kiszolgálás, földi kiszolgálás, security és etc! Jeez! Elhiheted, hogy a 60as évekbe mekkora truváj volt repülőtérre menni
De itt az elektromos autó, és hátnevegyél mert nem tudsz egy tankból barcenolába menni... Meg én napi 2x járom meg a Debrecen-Sopron távot, úgyhogy az elektromos az sz*r!!!!
Vaagy, fogadjuk el, hogy _jelenlegi_ állapotában a városi és rövid ingázási távokat fedi le Erre való. Ha heti szinten mész németországba, ne vegyél elektromosat, ilyen egyszerű
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
brumi1024
veterán
válasz Vismajor01 #256709 üzenetére
Ez mar szalmabab. A repulo nem auto formaju, meretu, alaku, azt levaltani kivano targy.
Nem arrol van szo, hogy az elektromos az rossz, hanem hogy jelen formajaban olyan kompromisszumokkal jar, ami nem teszi teljes erteku cseretermekke. Az elektromos kisautok varosba/rovidebb tavokra nagyon jo megoldasok tudnak lenni (eltekintve a tomegkozlekedestol, biciklitol, Bubitol), de a nagyobbaknak meg van hova fejlodni. Mig egy dizel SUV-val elmesz 1000-1200 km-t egy tankkal, tehat a legtobb kornyezo orszagbeli celpont tetszoleges uton megkozelitheto tankolas nelkul, addig egy nehany millioval dragabb elektromos valtozattal figyelni kell, hogy merre mesz (hogy tudj utkozben 4-5x tolteni), hol szallsz meg (celszeru ha van tolto a szallason, osztrakoknal pl nem mindennapos), es hova mesz a szallasrol (van-e ott tolto ha messze van?). Szoval nem csak a heti szinten Nemetorszagba jaroknal jar kellemetlensegekkel a dolog, igy teljesen ertheto, hogy aki csak hasznalni szeretne az autojat, az megvarja az early adopter statusz veget. A baj azzal van, hogy a gyartok nem ezek fenyeben arazzak es reklamozzak a termekeiket.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #256709 üzenetére
A benzinkutak sziget üzeműek, ha úgy vesszük. Ha csővezetéken keresztül kapnák a naftát, akkor más lenne a leányzó fekvése.
Van egy olyan áramhálózati infrastruktúránk, amilyen. Szerinted mibe kerülne bővíteni csak annyival, hogy minden helyrajzi szám átlagosan csak 1 A-rel kérne többet?Nálunk nincs ennek kultúrája. Anno az LPG-vel csináltuk ezt végig, Aradra jártunk át tankolni, ott volt legközelebb. Most már van a szomszédos Mezőhegyesen, de 10+ évig úgy használtuk a benzin-gáz kettős üzemű autót, hogy Szegedtől Battonyáig összesen 2 töltőállomás volt. A tisztán LPG, CNG üzemű autók nem is igen terjedtek el, pedig az üzemanyagköltség fele-kétharmada volt akkoriban a benzineshez képest.
Az elektromos autók általános elterjedésének ugyanaz a kerékkötője: nincs mögötte olyan álatalánosan elérhető töltőhálózat.
Vaagy, fogadjuk el, hogy _jelenlegi_ állapotában a városi és rövid ingázási távokat fedi le - Elfogadom, csak nekem erre megfelel a BKV. És itt van a kutya elásva, hogy akit kiszolgál egy 10 éves elektromos autó is (70-100 km hatótáv), annak nem biztos, hogy igazából szüksége van autóra.
[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #256712 üzenetére
Majd lesz. A Shell kitalálja, hogy jövőévtől arculatot vált, és az idei 52 ezer milliárd forint profitot beforgatja hálózat kiépítésbe. Ennyiből fél európát bevezetékezed amivel akarod, elektromosság meg van elég. A 4 legnagyobb olajipari cég annyit kereset amennyivel dyson-gömböt lehetne építeni a nap köré
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
válasz Vismajor01 #256709 üzenetére
És 2035 után ne vegyek új autót mi? Nem olyan sok am az a 12 év
Nálunk nem sokat fejlődött az elmúlt 15 évben az elektromos hálózat, de szerintem az elmúlt 40 évben sem.
Meg mondok egy példát júniusban kifizette ismerős a napelemet, de nem tudják telepíteni, mert a bekötést nem ér oda az Eon, hogy megcsinálja, szerinted elektromos autónál mennyi időt kéne várni arra, hogy csináljanak egy bekötést és ez van most, mi lesz amikor dömping lesz?
A legtöbb ház amit eladtam, 16amper meg éjszakai áram.
Csak azt is meg kell nézni, hogy melyiknek mennyi az áteresztőképessége, egy benzinkúton egy nap hány autót tudd megtankolni és mennyi töltő kellene ugyanehhez elektromos autónál
És még nagy valószínűséggel autóból több lesz mint most van
Készülnek az elektromos repülők, lehet hogy ott több értelme lesz, mert azokat mindig majd akkor feltöltik amikor leszállnak és tudni fogják hogy melyik a repülőnek mennyi a hatótávolsága.
Meg többen kísérleteznek olyan üzemanyagokkal amik mesterségesen van előállítva és
teljesen környezetbarát
Amúgy látod még a tömegközlekedésnél sem tudták megoldani az elektromos buszokkal a dolgot egyszerűen a hideg és a fűtés betesz az elektromos autózásnak[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
dj79
senior tag
válasz macilaci78 #256712 üzenetére
És itt van a kutya elásva, hogy akit kiszolgál egy 10 éves elektromos autó is (70-100 km hatótáv), annak nem biztos, hogy igazából szüksége van autóra. - munkanapokon kb 30km a használatunk, suli-ovi-munkahely és vissza, majd edzés etc. Szakadjunk le már a tömegközlekedés témájáról, értem, hogy a fővárosban létező fogalom, de pl az, hogy a suli-ovi-asszony munkahelye autóval letudható 25 perc alatt, tömegközlekedéssel meg 10 perc séta - 10perc busz - 5 perc séta - 20 perc busz. Na most ez akkor tartható, ha minden óramű-pontossággal tud működni, a gyerekek időben elkészülnek, nincs időhúzás, nem késik egy járat sem. 3 perc késlekedés már egy járat lekésését vonja maga után, nyilván az ipari parkba tartó sűrűbb járatok ott is a műszakokhoz vannak igazítva, 8 óra környékén illetve utána ritka. Hazafelé ugyanez a járatszervezés okoz problémát.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Gigibacsi85 #256687 üzenetére
Na ezt nem tudtam, nyáron vezettem egyet, azt EV now módba raktam és nem röffentette be a motort.
Csak nem egy Kuga PHEV tulaj vagy?
⭐ Stella
-
nagyúr
És sosem jön közbe semmi, dugó, vezetékszakadás, baleset, etc, hirtelen telefon, ez kell-az kell. Felejtős. Azért élek a 21. században, hogy atom mobilis legyek, és reagálhassak minden eseményre, ne csak sodródjak velük!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Vismajor01 #256713 üzenetére
Shell töltőállomás még annyira sincs Battonya közelében, mint elektromos autótöltő.
Persze, tudom, hogy Battonya nem a világ közepe, de személygépjárművek ott is vannak.kisza25: egy időben külön program, esemény volt autót tankolni. Újra reneszánszát élheti majd a dolog. Vagy valakit megkérek, hogy vigyen el valahova, ahol hasznosan tudom eltölteni a töltésre szánt időt.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
Írtam, hogy olyan családoknál, ahol többen is ülnek egyszerre az autóban és az útvonal is kedvező, simán van létjogosultsága az autónak. 1 autó 1 fővel napi egyszer oda-vissza a kérdéses.
Az én esetemben az autó költsége munkábajárásra 450k évente (üzemanyag, karbantartás, stb), a bérlet meg 114k havi bérletet véve. Alkalmanként jó, ha 20 percet spórol meg nekem.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
_NCT
őstag
Sziasztok!
Hétvégén meghúzták az autómat a parkolóban, szerencsére becsületes volt a károkozó és megvárt. Mára meg is kaptam a kiajánlott összeget a javításra, ami ~138k, amit én keveslek (lökös leszerelés+festés+tolatóradar ki-beszerelés, új prizma). Tudnátok segíteni, hogy van-e értelme inkább számlás javíttatást választani? Jobban járhatok azzal, vagy az avultatás miatt fizethet kevesebbet is a biztosító? (Mindig a bank nyer?) Nem szeretnék fizetni, ha nem muszáj, az autó 8 éves és 178k km van benne. Köszönöm előre is a segítséget!
[ Szerkesztve ]
-
válasz macilaci78 #256724 üzenetére
Most gyorsba számoltam én is egyet, 2éve egyedül járok munkába, autóval.
30km a munkahely-lakhelyem távolsága, tömegközlekedéssel helyi és helyközi járatot is igénybe kell vennem.
Autóval átlag 30 perc az út (tempó, forgalom, napszak függő).
Tömegközlekedve, ideális esetben (átszállások között nem kell várni, egyébként ilyen szinte kizárt).
30 perc helyi, 10 perc séta, 38 perc helyközi (de azért ide beeseik minimum 10 perc várakozás is), ez szumma 88 perc.Naponta, ez közel 2 óra különbség az autó javára.
Összegbe a jelenlegi árakkal, pedig így fest:
autó (csak üa.): 49.686 ft /hó
bérlet: 11.530 ft /hóDöntse el mindenki, hogy melyik a jó irány...
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Brandynew #256676 üzenetére
Kiszamoltam, atlagosan havi 2x-3x a munkam miatt. Nem allok meg 20 percekre mert akkor soha nem erek haza. Mondjuk a Bp-Debrecen-Bp tavon 1x megallok egy kavera az max 10 perc. Kell meg fejlodnie ennek, varosi ovi-bevasarlasra jo, arra ne a herelt dpf-es tdi-t hasznaljak (mondjuk azt semmire leginkabb) ezt alairom.
Csak kezeljuk helyen a villanyos autozast: meg gyerekcipoben jar. Semmi baj, a belsoegesuek is igy kezdtek.
Az ertek csokkenest a romlo akkura ertettem nem az altalanos karbantartasra. Egy belsoegesu auto nem veszit az ertekebol csak azert mert megtankolom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
_NCT
őstag
válasz radi8tor #256726 üzenetére
Az Allianz online kárbejelentésen keresztül kaptam ezt az ajánlatot, ha elfogadom, választhatok műhelyt, hogy hova vigyem, van egy listájuk. Sajnos (szerencsére) nincs tapasztalatom, hova érdemes vinni. Hogy ha nem fogadom el az egyezségit, és én magam viszem el számlára megcsináltatni, arról nincs információm.
Attól félek, hogy bontás után kiderül, hogy egyéb tartóelem is sérült és lesz 200k a végére. Ilyenkor kérhetek pótszemlét vagy felülvizsgálatot?
[ Szerkesztve ]
-
Gigibacsi85
csendes tag
válasz radi8tor #256717 üzenetére
Lízingelek egy Kuga PHEV-et, igen.
Jó időben EV módban valóban csak kiírja, hogy nyomj OK-ot a motor "engedélyezéséhez", de padlógázra akkor is beindítja.
Ahogy hidegebb van, akkor már hamarabb úgy dönt, hogy kellenek a benzines mókusok is, és "Engine enabled for system performance". Sőt, olyan is volt már, hogy garázsból indulva elmentem a gyerekért a bölcsibe EV módban, aztán mikor indultunk haza, a Start gombra (hiába volt EV módban 90%-ra töltött akkuval) rögtön röffentette a benzinmotort...First step in solving any problem is recognizing there is one.
-
-v-
addikt
válasz Gigibacsi85 #256732 üzenetére
Erről ez jut eszembe: [link]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Gigibacsi85 #256732 üzenetére
Ja igen az akku gyors fűtéséhez kell a benzinmotor is (van egy hőcserélő a kipufogóban). Nagyon hideg akkuból ugye nem enged nagy áramot felvenni vagy nagy árammal tölteni..
⭐ Stella
-
-v-
addikt
Ezekbe is raktak bmw motort
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #256744 üzenetére
Tolem 10perc seta a volanbusz, onnan 40perc a nepliget.
Kocsival ez 20perc és akkor szar a forgalom.
Amúgy nálam a keverék ami bejon:
Pl atkocsizok Ócsára ami kb 5perc és onnan vonattal 50 perc Nyugati ami teljesen jó, kocsival se lennék előrébb ha reggel mennekVagy bekocsizok koki terminalhoz és átszállok a metrora. Tekintve h ez úgyis 40km oda-vissza ezért ez max akkor lesz esedékes ha már végig jár a metró és mindenképp be kell járnom
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
guftabi96
addikt
Sziasztok!
Biztosítással kapcsolatos kérdés:
Március 15-én van az évfordulóm. A jelenlegit lemondtam és kötöttem egy újat.
Viszont most kíváncsiságból megnéztem, hogy milyen ajánlatok vannak jelenleg és a Wáberertől kihozott egy közel 20.000Ft-tal olcsóbb ajánlatot. (Ez nem volt a listában, amikor újrakötöttem a biztosítást.)
Így, hogy még van közel 1 hónap az újonnan kötött biztosítás "elindulásáig" van még lehetőségem lemondani és inkább a Wáberernél megkötni vagy ez a hajó már elúszott?#KeepFightingMichael
-
pit stop
addikt
válasz ArthurShelby #256698 üzenetére
Megszokás kérdése szerintem, hogy a hátralévő literenként, vagy kilowattokat nézed.
De a technika remélhetőleg még sokat fog fejlődni 2030-35-ig.Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #256749 üzenetére
Pedig benne van a cikkben a 120-as.
"Sajnos a Giulietta 120 lóerős, nagyon jól bevált 1,4 TBi turbómotorja, amiben nincs MultiAir-rendszer, csak a 2009-es gyártási évben volt elérhető a Mitóhoz, így használt autóként vajmi kevés esély van rálelni egyre is."
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest