-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
válasz Brandynew #256644 üzenetére
Eros velemeny ez igy a varatlan semmibol. Azt elarulod, hogy milyen autod van? Kivancsi vagyok, milyen referenciapontok alapjan mondod ezt.
Nekunk van itthon (nem eros, 136 lovas) villanyos es ket benzines (160-180 lovasok). Normal kozlekedesre nagyon szeretem a villanyt, hangtalan, nincs a valtasok miatt bologatas, nincs pofoges, tenyleg kiraly. Relativ gyorsan is lehet vele menni, cikazni a forgalomban az azonnali megindulas miatt, de erdektelen az egesz. Ellenben ha nem csak szukseges rosszkent tekintunk az autozasra, hanem szeretunk vezetni, netan neha csak ugy elmegyunk autozni a vezetes elmenyeert, akkor ahhoz nagyon sokat hozzatesz a megfelelo “zugas”. Kabriozasnal is tok hangulatos, amikor kruzolasnal dorombol, kicsit hegyesebben menve meg fujtat a turbo, a felsobb fordulatszamoknal meg szepen trombital a motor. Persze lehet ezt felesleges zugasnak is felfogni, csak akkor mas mozit nezunk[ Szerkesztve ]
-
ArthurShelby
addikt
válasz radi8tor #256637 üzenetére
Nekem a phev-ek csak azért tetszenek, mert lelkiismeret nélkül tudnám nekik nyomni hidegen elektromos módban. (bepattansz, és lezúzol a sarki fűszereshez)
Ezt a szép képet csak annyi árnyalja, hogy pl télen csökken a hatótáv, állandóan cipelnem kell a plusz súlyt, és töltögetni kell valahol. Ha ezekkel megbékéltem, és kiválasztottam a kedvencemet, akkor már csak jelentéktelen pár millót kell otthagynom ezért az élményért.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
nagyúr
válasz ArthurShelby #256656 üzenetére
Ez a plusz súly cipelés a mai világban, amikor az autók motorjának ereje már alacsony fordulaton is megvan... Ez olyan...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
válasz Brandynew #256650 üzenetére
Arányaiban sokkal kevesebb időt töltesz el aktívan egy elektromos autó töltésével, mint egy benzinesével.
Ez egy ideális világban igaz is, a valósàg (legalábbis nálam) mást mutat. Keringtem Tenerifén városban, mert nem működtek a töltők, vagy nem volt meg a megfelelő 26. kártyám, szívtam Hollandiában az iPace-szel, mert ugyan töltő volt, de az autó nem mindig akart tölteni, illetve végignéztem ahogy síelésen a velünk lévő iX-et nem lehet tölteni, mert a pálya alján lévő 4 töltőn PHEV-ek lógtak minden nap, és a legközelebbi töltő 30-40 kmre van szerpentinen, 1500-2000 méter szinttel. A legnagyobb hátránya a villanyautóknak az akksik energiasűrűsége, töltése és az infrastruktúra. És lehet, hogy lehet velük jól gyorsulni, de azt hamar megunja az ember. Szeretek velük közlekedni én is, de egyedüli autóként nem választanám.
[ Szerkesztve ]
-
-
veterán
válasz ArthurShelby #256656 üzenetére
Volt Volvo PHEV-em, nem sírom vissza, akkor inkább egy Toyota HSD hibrid.
lelkiismeret nélkül tudnám nekik nyomni hidegen elektromos módban
No, no, megpadlózod és azonnal beröffen a jéghideg dízel 3000-es fordulaton.Télen tud talán 20-25 km-t elektromosan, ha fűteni szeretnél az zabálja ezt a hatótávolságot vagy elindul az olajkályha és szívod annak a kipufogóját.
Télen naponta 2x tölteni kell. Eleinte élvezed, hogy elbabrálsz vele, utána már nyűg és annak örülsz mikor eladtad.
Inkább a Toyota HSD. Vagy legyen full EV. Vagy rendes autó.
-
inf3rno
nagyúr
Sziasztok!
Elgörbült a motorház kitámasztó rúd, és rendelni akarok egyet egy cégtől, és azt írják, hogy alvázszám szükséges hozzá. Ez mennyire jellemző?Buliban hasznos! =]
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Brandynew #256650 üzenetére
Az lehet de nem is kell varnom erdemi idot, hogy ujra megkapjam a 700-1000 km-es hatotavot. Arrol nem is beszelve, hogy a tankolastol nem romlik az autom erteke/hatotavja (akksi degradalodas). Egy villany ehhez kepest a kanyarban sincs. Varosba ok de mar egy combosabb videki jarat is necces jelenleg. Hetvegen egy Bp-Debrecen-Bp kort nyomtunk es pont azt szamolgattuk mennyi idovel lett volna hosszabb ha a cehes elektromos B Mercivel megyunk... Es ez csak egy kis kiruccanas, nem egy tengerparti nyaralas.
Az itthon viszomyokat ismerve lesz vagy 30+ ev mire ezt megoldjak. De akkor is tobb az auto mint a parkolohely, ha minden parkolohelyre raknak toltopontot az is keves lenne.
Milyen bullshit? Hogy a nemetek szeneromuveket kapcsoltak vissza? Tenyekkel nehez vitatkozni hiaba.
Ujrahasznositjak, de jelenleg csak egyszer tudjak, ami valljuk be eleg keves.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Tsebacsi #256658 üzenetére
Nem csak motor erejére hat a plusz súly, tessa
Fékek, gumik, futómű (ez utóbbi Budapesten kifejezetten hátrányos helyzetben van).
De én végül azért nem vettem PHEV-et, mert nem tudom tölteni OTTHON, emiatt az a plusz 1,5 milla sosem térülne meg az élete során.⭐ Stella
-
ArthurShelby
addikt
És ezt próbálják eladni luxusnak.
Azt hittem a luxus az, amikor minél nagyobb függetlenség. Jobban gyorsul, kényelmesebb, nem függ az időjárástól, stb...Ehhez képest, ha este halál fáradtan elfelejtené a tulaj feldugni töltőre, akkor a következő nap lehet bukta neki.
Minden utazást meg kell előre terveznie (esti töltés, milyen messze megy, hány megálló, milyen idő lesz...)
Az elektromos autóknál megpróbálják eladni (pl handrás), hogy úgy kell utazni, hogy meg kell állni x időközönként kávézni, mert lemerül a kocsi. Nézegetheted állandóan a fogyasztást és a töltöttséget, hogy fűtéssel és ezzel a vezetési stílussal meddig vagy jó.Az elektromos hajtás sztem városon kívül halott.
De kíváncsian várom, mikor lesz elektromos traktor, amit daruval kell kiemelni a sárbólA kedvencem, hogy az elektromosakat nem lehet vontatni. Ha lemerül tulaj az elektromossal, az autószállító lesz igazán zöld, ami érted megy
[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #256671 üzenetére
A környezettudatosság mindig kívánt áldozatokat. Azért halad olyan nehezen a téma.
Nyugodj meg az első elfelejtett töltés után már nem fogja elfelejteni feltenni a töltőre.⭐ Stella
-
válasz radi8tor #256672 üzenetére
Nem ismered az embereket az exemnek folyton lemerült a telefonja mert elfelejti felrakni tölteni, pedig azt is egész nap használja, miért lenne ez másképp az autóknál? Van aki még a tankolást is elfelejti
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ArthurShelby
addikt
válasz radi8tor #256672 üzenetére
Igaz, de a luxus (mert annak próbálják eladni, pl tesla) meg pont arról szól, hogy nem kell áldozatot hozni, csak kisujjat mozdítani.
Az igaz, hogy a környezettudatosság mindig kívánt áldozatokat, csak ezt soha senki sem akarja meghozni (lusták vagyunk). Ezt reklámokkal sem sikerült felülírni.
Másrészt sztem a környezettudatosságot nem az autóknál kéne kezdeni (pl fogyasztói társadalom, hajók, repülők...), és az autónál sem így.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Brandynew
őstag
Számold ki, hogy egy átlagos hónapban hányszor van arra szükséged, hogy egyszerre meglegyen a 700-1000 km-es hatótáv. Az elektromos autókat nem így kell tölteni, hanem ahol éppen megállsz, ott bedugod, hogy menjen bele egy kicsi. Ha meg hosszabb utakra mész, több száz vagy több ezer km-es utakra, akkor egyébként is megállnál 20 percekre pihenni, addig meg tölt az autód.
A Budapest - Debrecen útvonal semennyivel sem lett volna hosszabb elektromos autóval. 230 km-ről beszélünk, azt röhögve megteszi szinte az összes elektromos autó. A Mercedes B250-et ne keverjük már ide, gondolom erre a 35 kWh-s akksis hülyeségre gondolsz, azért ma már nem itt tartunk. Ha neked ez az elektromos autó, akkor már értem, hogy miért vagy róla ilyen rossz véleménnyel, a mai autókban 2-4x ekkora akksik vannak, és sokkal hatékonyabbak is.
Az autó értékének romlása meg pont az egyik legrosszabb érv egy elektromos autónál, egy elektromos autó szervizköltsége az élettartama során sokkal alacsonyabb, mint egy nem elektromosé, pl. féktárcsát és fékbetétet valószínűleg soha nem kell rajta cserélned, és eleve jóval kevesebb alkatrészből áll egy elektromos autó. És ehhez azt is vedd hozzá, hogy az üzemanyagköltséged is jóval alcsonyabb, ha otthon töltöd a nem rezsicsökkentett áron, akkor is csak 2 liter/100 km-re jön ki a fogyasztás.
Ha szeretnéd hidd azt, hogy nem csak ideiglenesen jönnek vissza a szénerőművek a németeknél, és végleg megállt az energiamix zöldülése, de ez ettől még nem lesz igaz.
@Puma K: egy régi Fordit vezetek a mindennapokban, de ha arra akarsz kilyukadni, hogy azzal nem olyan élmény a vezetés, és azért jön be jobban az elektromos, akkor tévedsz, nekem a brummogás nem ér annyit, hogy feleslegesen szennyezzem a városok levegőjét, épp eleget anyázok a szomszéd kéménye miatt.
[ Szerkesztve ]
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz ArthurShelby #256674 üzenetére
Igen általában ezek az érvek csak egy valamit felejtesz el. Hogy az elektromos kocsik a városban élők életét teszik jobbá. Attól nem lesz jobb a városiak levegője, hogy az óceánban kevesebb hajó járkál, vagy kevesebb repülő.
Most pl az esős hetek után száraz napok voltak. Olyan szintű por volt a városban, hogy iszonyat. Ment előttem egy villamos és felkavarta a port maga alatt. Komolyan úgy nézett ki, mintha kigyulladt volna.
Az utakat nem takarítják, így nem lesz pormentes a város...
Lemostam az autót, másnap már olyan volt közelről, mintha meghintettem volna homokkal. Brutál.⭐ Stella
-
Szada85
aktív tag
Wow, eljutott oda az "AUTÓS" topik, hogy ikonikus, valamint szenvedéllyel készített mérnöki remekek "zúgó szarok"...
Topik zárható...
-
ArthurShelby
addikt
válasz Brandynew #256676 üzenetére
"A Budapest - Debrecen útvonal semennyivel sem lett volna hosszabb elektromos autóval. 230 km-ről beszélünk, azt röhögve megteszi szinte az összes elektromos autó. "
Tegyük fel, hogy van egy elektromos autóm és tudom otthon tölteni.
Lemegyek vele Debrecenbe Bélához. De, hogy tölteni tudjam Bélának is kell, hogy legyen elektromos töltője. Ha nem, akkor 500-1000m-re arrébb találok töltőt. Ha következőre nem Bélához megyek, hanem Józsihoz, nála is ugyanez lenne.
Állandóan nézni kell, hogy ahova megyek, ott van e töltő, és izgulhatok, hogy ne legyen foglalt.Oda-vissza a 460km meg azért már necces lenne...
"csak ideiglenesen jönnek vissza a szénerőművek a németeknél"
A szocializmus is csak ideiglenes volt itt, utána jött volna azöldüléskommunizmusA rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
macilaci78
nagyúr
válasz Brandynew #256676 üzenetére
Átlagosan havonta megyek olyan utakra, amik 250-300 km egy irányban és nem mindenhol van lehetőségem, vagy időm tölteni. Néha azért beesik 1000+ km-es út is, ahol nagyjából 3 óránként állok 15 percre pihenni. Ilyenkor sétálok, mozgok kicsit, elmajszolok egy szendót, tankolok, WC.
Hozzá vagyok szokva, hogy autópályás utazás során 100-120 km/h átlagot autózok: A-ból B-be a távolság és a leküzdéséhez szükséges idő relációja, amiben benne van, hogy a végén az autó újra teljes hatótávval menetkész (megtanoltam a célállomásnál is). Majd ha ezt tudni fogja egy elektromos autó, akkor fog érdekelni, mikor lesz annyi pénzem, hogy meg tudjam venni.Ha nem lennének a vidéki utak, egy eUP is teljesen kiszolgálna méretben és hatótávban egyaránt.
legelek: vihetsz töltőt, meg akár egy 20 méteres sárga hosszabbítót, egy kisebb hátizsáknyi térfogat. Ellenben beszéld meg Bélával, hogy azt a 6-8 órát fogod nála eltölteni és hogy készüljön ő is még hosszabbítóval, mert a 8. emeleti lakása légvonalban messze van.
Vagy találkozzatok a plázában, ahol van gyorstöltő.
Ha meg a pályán van egy baleset és ott rostokolsz 2 órát, télen, akkor ülj át egy másik autóba, hogy ne fázz.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
ArthurShelby
addikt
válasz radi8tor #256677 üzenetére
Abban egyetértünk, hogy az elektromos autóknak városban lehet értelme, de én nem ebben látom a zöldülést kulcsát.
"Attól nem lesz jobb a városiak levegője"
De nem is az elektromos autóktól lesz jobb a városok levegője. A kovid alatt a városok levegője nem változott, pedig senki sem közlekedett a lezárások idején.A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
Vismajor01
addikt
válasz macilaci78 #256684 üzenetére
Nem akkora truváj ám egyébként. Lementem Paksra volvóval és felakartam tölteni, mielött elindulok. Hiába kertesház mindenkinél, nem tudtam volna bedugni, vagy nem akarták h bedugjam. Mondom bedugom lent a téren aztán felsétálok, kb 15p séta. De egyik rokon lejött értem kocsival, szal ennyi volt.
Szóval ha elektromossal vagyok akkor is megoldható. Mindig, minden megoldható, csak tenni kell érte.
Én pont azért akarok elektromosat venni, mert az elmúlt 2 hónap átlagában egyedül a paksi út volt ami hosszabb, de ha az lenne akkor azt is megtudtuk volna oldani. A többi mind ilyen 60km körüli kör.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
nagyúr
válasz Gigibacsi85 #256687 üzenetére
A BMW pl. tisztán EV módvan nem. Csak ha Battery Control vagy Auto Edrive módban van.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
pit stop
addikt
válasz ArthurShelby #256671 üzenetére
"Nézegetheted állandóan a fogyasztást és a töltöttséget, hogy fűtéssel és ezzel a vezetési stílussal meddig vagy jó." - Mondjuk ez egy normál autónál is ugyan így van...
Ha pedig lemész vidékre, akkor ott nagyobb valószínűséggel családi házban laknak, mint panelban - ahol nem kell töltöpont, hanem bedugod a konnektorba az autót.
Szerintem hibrid a jó megoldás, kár hogy a szabályozás megöli őket.
Oroszlánszívű Richárd - az első szívátültetés.
-
Vismajor01
addikt
válasz pit stop #256692 üzenetére
Ja, pont most volt TC hiradó ahol hivatkozott cseh nagyontudományos mérésre, hogy hát a PHEV autók mekkora hülyeség, mert többet fogyaszt mint a rendes autó és egyébként is....
Azt nem vitatom, hogy valószínüleg nem autóztam ki a normál és PHEV közti bő 1.5milliós árkülönbséget, de hogy nem fogyasztott kevesebbet az röhej.
Havonta ha egyszer tankoltam akkor sokat mondok. Itt van fórumtárs a GTE-vel és hónapokig nem szokott tankolni. Akkor miről beszélünk h többet fogyaszt...Lehet, sőt biztos h többet fogyaszt amikor kinyomod a szemét és nem árammal mész, de annyival biztos nem amennyit spórolsz az elektromos etapokon.
Samsung Galaxy s22Ultra/Corsair One Pro/Lexus RX400H
-
BigBlackDog
veterán
válasz Brandynew #256676 üzenetére
Hétköznapokra nálunk bőven elég lenne egy elektromos jószág, 80-100 kilométernél van leginkább a teteje a naponta megtett távnak (legalábbis ez a maximum). Azt röhögve tudják még hideg időben is, fűtéssel, mindenféle jósággal.
Viszont havonta 3-4 alkalom szokott lenni, amikor 150-250 kilométert megyünk egy irányba és a célpontnál (vagy közelében) nem feltétlen van töltő. Így már tudnia kéne azért 550 kilométert is, akár a téli hidegekben. Ráadásul nem mindig látni előre ezeket az utakat, így nem feltétlen fér bele előtte a töltés.
Bekerülési árról nem beszélve; egy benzines-gázolajos középkategóriás autó azért még emészthető összegért beszerezhető és 600-700 kilométeres hatótávot tudni fog minden hőmérsékletben, autópályán 130-as tempó mellett. Elektromosból, ami tudná ugyanezt, iszonyat magas áron lehetne csak beszerezni.
Szervizköltségek tekintetében elvileg a villany kedvezőbb (kéne legyen), de találkoztam már néhány márkaszervizzel, ahol indokolatlan magas éves szervizköltsége volt a villanyos autónak (benzines változattal összemérhető nagyságú, miközben munka kevesebb van vele).
Megvan a saját piaca és felhasználási módja is az elektromos autóknak, de sajnos én sem látom, hogy ez nagyon általános lenne még.
-
ArthurShelby
addikt
válasz macilaci78 #256689 üzenetére
+1
(mondom ezt úgy, hogy szeretek autót vezetni)A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #256691 üzenetére
Dr. Dre és Snoop Dogg közösének, a The Next Episode c. dalnak is az hallható a végén, hogy “Sniff brake dust every day”, nemde?
-
Doki16
addikt
válasz Vismajor01 #256693 üzenetére
Csak nem rám célzol? Én nem jó példa vagyok, mert megszállot vagyok ebből a szempontból. Én a 28-as ioniqqal is simán elindultam télen szakadó esőben egy 400 km-es körre és tudtam, hogy a kocsi max 200-at tud. Egy másodpercig sem aggódtam. Imádom vezetni, pedig egy végletekig unalmas kocsi.
De visszatérve a GTE-re. Minden nap kétszer töltöm. Általában 10 litert tankolok bele, hogy ne poshadjon bele a benya. olyan 1000-1500km össztáv alatt fogy el. Ha tisztán benzinnel megyek most télen, olyan 6 liter körül eszik. Nem vészes egy közel 2 tonnás kocsitól. Otthon töltök havi 150-200kwh megy el rá.
Természetesen mániákus révén van Excel táblám ami egy útiköltség kalkulátor. 20kwh/100 km-el számoltam mindent, de ennyit nem eszik a kocsi áramból. Benzinnel 6 litert számoltam. Egész évben csak melóba biztosan megyek 13200 km-t minimum. Erre számoltam. Áram: 187440Ft, benzinből: 475200 Ft. 71 Ftos árammal számoltam. 600 Ft-os benzinnel
Na de erről még tudnék sokat írni
[ Szerkesztve ]
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
ArthurShelby
addikt
válasz pit stop #256692 üzenetére
Én annyira nem szoktam nézni a fogyasztást, tudom mikor van nagy lábam , a végén nézek rá néha.
"Ha pedig lemész vidékre, akkor ott nagyobb valószínűséggel családi házban laknak, mint panelban - ahol nem kell töltöpont, hanem bedugod a konnektorba az autót."
Konnektorról tölteni nem a tudod, csak 1 fázisról, ami csiga lassú.
Reméled, hogy nem vered ki a biztosítékot, hogy nem fog menni a mosógép és a mikró arról a fázisról. A villanyórát előtte-utána lecsekkolva, az aktuális áram árát kikeresve kifizeted a fogyasztásod (hiszen a barátság alapja a pontos elszámolás), amiben minden más fogyasztó is benne van.Nem tűnik annyira könnyűnek, és egyszerűnek.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
nagyúr
-
ArthurShelby
addikt
válasz Vismajor01 #256686 üzenetére
"De egyik rokon lejött értem kocsival"
A rokon egyszer lehet megcsinálja, de amikor már 10-edjére mész, már nagyon húzza a száját. Mivel vidéki és vendégszerető ezt összeszorított foggal sokáig megcsinálja.Környezetkíméló lehet, arra az 5percre beindítani a rokonnak a belsőégésű kocsit (nem elektromos kocsija van, hiszen akkor nála töltenél), plusz a rokonnak csapot papot el kell dobni, hogy induljon a érted.
Ha mindig 15percet sétálnál, akkor már mehetnél kb vonattal is, mert az mondjuk 20perc séta, környezetbarátabb, és kényelmesebb is az út (fel tudsz állni, sétálni tudsz, vannak ic+ kocsik).
"Mindig, minden megoldható, csak tenni kell érte."
Ebben totálisan egyetértünk. Meg lehet oldani vonattal is[ Szerkesztve ]
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- nVidia tulajok OFF topikja
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest