-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
Na '35-ig össze kell spórolnom akkor egy Koenigsegg-re.
-
-
Zizmand
aktív tag
válasz 6030D #257599 üzenetére
Én lassan két éve raktam vonóhorgot utólagosan Swiftre, pofon egyszerű autó, egyszerű elektronikával, úgy voltam vele, hogy egy délután alatt nem sietve a 10 ezerért vásárolt bontott horgot felrakom magamnak, de miért is lenne ilyen egyszerű?
Veszel bontottan egy vonóhorgot, amiről a bontósnak ki kell állítani egy dokumentumot, ami bizonyítja az eredetét és számla is kell róla. A vonóhorgon szerepelnie kell az adattáblának, enélkül nem megy át műszaki vizsgán. Ha megvan a horog, kell egy szerelő, aki hivatalosan felszereli -> ezt is papírozni kell, majd kell egy villamossági szerelő, aki hivatalosan beköti -> erről is kell papír. Majd ezek után lehet vinni vizsgáztatni, a sikeres vizsga után pedig kell új forgalmi engedély, amibe beírják a vontatható tömeget.
És most jön a csavar a dologban: utólag jobban után kérdezve konkrétan nincs is meghatározva, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie a felszerelt vonóhorognak. Tehát pl. nálam mindent dokumentálni kellett, láncmesébe illő módon rohangáltam szerelőről-szerelőre, de tudom, hogy van olyan vizsgaállomás, ahol tényleg semmit nem néznek. (És itt most nem kell kapcsolatteremtő 20-as ra gondolni.) Magadnak felszereled, elviszed az autót műszakivizsgára és beírják, ennyi.
A felszerelés mindennel együtt nem volt nagyon sok, talán 70 ezer, de az egész autót 200-ért vettük.Nyilván autónként is eltérő, hogy mennyire költséges és bonyolult a beszerelés és vannak is cégek, akik kifejezetten ezzel foglalkoznak.
-
6030D
Ármester
válasz molnarpeter #257612 üzenetére
Csak tervezgetek. Tényleg hiányzik néha, gondoltam apóséknál valamelyik igáslóra lehetne akasztani. '98 CR-V 2.0 benzinre lenne a tuti, de az most volt műszakin, idén a Corolla 1,6 benzin lesz soron, de az most amúgy is garázsban áll, meg alacsonyabb, gyengébb, kevésbé terhelhető. Octavia lenne a legjobb, de arra meg nem akarok költeni (pedig ott bringahordásra is használnám, de az megint +100e).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Szoszo94
őstag
válasz cappa72 #257516 üzenetére
Igen, Mégane II sedan Köszi! Ma voltam vele egy 250-es karikát, hazafelé kicsit ki is kormoltam (190 óra szerint a vége, 10-et csal, 4200+áfa volt a fordulat). Első blikkre is rendben volt, most sem változott meg a véleményem, melóba járósnak 620-ért cakkumpakk mindennel tökéletes. Még egy osztrák matrica fog rá kelleni és meg is vagyunk. Meg egy alapos külső takarítás, Rain-X és "kerámia", illetve egy sofőr oldali kulcslyuktakaró műanyag. Ja, egy nívó pálca is, ez az acélsodronyos izé vége már kissé szőrös, ki van hajolva pár szál
(#257520) Qru: mindenre van megoldás: pedal dance Akkor újraindításig minden is off
[ Szerkesztve ]
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Szoszo94 #257614 üzenetére
Kicsit borúsra sikerült a hsz, de inkább érdeklődésnek vedd
Tudják enni az olajat (ha kiderül, mit újítottak fel rajta, kíváncsi vagyok ), nehogy amiatt legyen szálas a nívó. Ha a porlasztók voltak cserélve, akkor nyeregben vagy, piezo élettartama változó, és képes egyik pillanatról a másikra letérdelni, felújítási lehetőség erre a részére nem nagyon van. Szelephézagra esetleg rá lehet nézni, ha hallasz csattogást, nincs hidrotőke. Valamikor nézelődtem, hogy talán két anyagösszetételű hajtókarcsapágyat is lehetett kapni hozzá, meglepett. Üzemanyag rendszerre amúgy a prémium üza szűrő jutott eszembe, akár éppen Delphi, 2 olajcserénként nem árt ledobni, bár ahogy látom a gyári periódus is szódával elmegy ha nem futottak ki belőle - 40e km, meg esetleg rá lehet nézni néha, ne legyen buborék az átlátszó gázolaj csőben. Prémiumot vagy sima naftát kap? (Meg ugye akár már negyed tanknál érdemes tele rakni.) Egy megelőző jellegű EGR tisztítás nem árthat, ha vegyes használatban volt.
Kedvenc belarusz csatornámról egy régebbi és egy újabb videó K9K témában, érdekes amit mond a résolaj közvetlen tankba vezetéséről, a veztengelynél csökkenő olajnyomásról, meg hogy 1600 alatt olaj lámpa nincs (mondjuk úgyis ajánlott valami fordulatot tartani, turbó geometria sem szereti az alacsony fordulaton nyektetve kapott kormot). Új fajta olajpumpa nekem nem olyan szimpi, Fordokban ezekkel sok baj volt, helyette fogaskerekes régi egyszerű-nagyszerű... Ez van, ha egy motorból nagy a darabszám, és minden apró hibalehetőség ismert és mindenki széles körben elérhető információ, nem feltétlenül baj -
válasz 6030D #257599 üzenetére
Mondjuk nem árt a motort hozzá igazítani, ha gyárilag kérsz horgot, akkor sokszor nagyobb vízhűtőt és olajhűtőt kap a motor
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz molnarpeter #257610 üzenetére
Csak elcsunyitana a kocsit (bezzeg a vasfelni!) es kb evi 0.5x lenne hasznalva nalunk. Szoval elvagyok nelkule.
#nincsbennetarcsi
-
-
-
Szoszo94
őstag
válasz molnarpeter #257615 üzenetére
Nagyon köszi az infókat, bárkitől bármit szívesen fogadok
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
nagyúr
Reggel vezettem egy 190LE-s S-Max-ot. Ismerős vette, és összefutottam vele, oszt' mondta, hogy meleg a motor; próbakör?
Igennel válaszoltam.
Szerintem jó. Igaz, hogy az első két kanyarban majdnem kuplungoltam, de még időben észrevettem magam.
Nem powershit, hanem tiprtonic váltó van benne, + váltófülecskék (ST-line ) .
Motorféket is lehet csiszolni, ha az ember a váltófülekkel visszavált.
Csak 10 perc volt, de megérte.
Már csak a 240LE-s változatot kéne valahogy elcsípni egy körre.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
barnam_
nagyúr
Erről jut eszembe, tegnap egy Mercis vezetéstechnikai tréningen voltam. Az egyik autó amit vezettem egy E300d 4matic volt, az egyik feladat az volt, hogy kikapcsolt esp-vel gázelvételre és balra kanyarodásnál kitört a hátulja, de a négy kerék hajtás elég szépen összeszedte. Persze csak 60-al kellett menni.
Állóból padlógázra nem éreztem hogy olyan nagyon erős lenne (4 hengeres, kevés nyomaték), de mentünk pár kört egy versenypályán (ideális ív, konvojban vezetés gyakorlása), ott jó volt
Élném ezt az autót, a C-hez képest érezhető minőségi előrelépés (AMG line volt). De inkább 6 hengeres motorral.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #257628 üzenetére
Tegnap ultem EQA-ban (villany GLA), hat nem egy nagy durr belul, pedig kozel 30misi. Kicsit szemfenyvesztes, szep a dizajn, de konyoklotol lefele eleg olcsocskak az anyagok. Hatso ulesen felhuzott labakkal ulsz, de kisparnat nem lehet berakni a popo ala, mert a plafon kozel van.
-
barnam_
nagyúr
válasz focvis #257628 üzenetére
Egy jól felszerelt E W213 nagyon meggyőző számomra. Benne van a dupla széles kijelző MBUX-el és (végre) érintő kijelzővel, mindent tud amit kell. Plusz vannak hagyományos gombok... Leszámítva a kormányt, azon érintős gombok vannak, de használható.
Ültem tegnap egy új C-ben (W206) is, nem rossz de nem látom mivel lenne jobb az elődmodelltől. Infotainment és kütyük szintjén értelemszerűen jobb, de nekem a belseje gagyi hatást kelt.
-
nagyúr
válasz barnam_ #257632 üzenetére
Olvasva ezeket a luxus-e-autókat, oké, hogy csilli-villi, de... de prémium már csak elvben létezik, elgondolkodom, hogy miért jutott ide az autógyártás. Talán túl sok, túl hirtelen, és túl agresszív volt a fejlesztés, fejlesztendőség az iparágban. Így az adott költségből (mert ezeket a pénzügyesek, nem a mérnökök határozzák meg) ennyire fototta.
Én 2x ültem Mercedes-ben (1990-es évek végén), ennyi volt a prémium kategóriás élményem. (Impreza Sti-t nem sorolnám ide).Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
brumi1024
veterán
válasz rbalint88 #257629 üzenetére
Bennem az is felmerul kerdeskent, hogy miert kell a legkisebb SUV-ot 30-ert adni? 7 millioval olcsobb egy Model Y, ami inkabb C-E osztaly kozt van meretben, nem emelt Golf, es villanyautonak biztosan jobb (autonak jo kerdes, nem sok jot hallottam az elektromos Mercikrol, az Y-t meg jobbnak mondjak a 3-nal minosegben).
Kategoriajaban nezve: iX1 23 millios alaparon ad 230 kW osszteljesitmenyu 2 motoros osszkerekhajtast, 66.5 kWh-s akksit, 130/22 kW-os toltest. Ezzel szemben az EQA ugyanekkora akksit ad, de FWD (miert? szinte mindenki RWD-zik, meg az ID Buzz is azzal jon), csupan 100/11 kW-os toltes (utobbi nagyobb hatrany). Kulon vicc, hogy az alapbol 2WD modell neveben is ott az Offroader. Merci valahogy nem erti ezt az elektromos arazast.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz brumi1024 #257635 üzenetére
A rovid valaszom: 🤷♂️
Egy kerdesre tudok valaszolni, azert fwd, mert nem
onallo platform, hanem a belsoegesu GLA van atalakitva. Ja es azert offroader, mert nem AMG, csak a stilus miatt offroader
Merci arazas eleg erdekes mostanaban, gondolom amig van eleg vevo es eleg hosszu varolista a gyartason, addig emelik az arat egesz addig, amig el nem kezd csokkeni erdemben a kereslet, mar a megterules rovasara.barnam_: GLB-bol csak kifullozott 35AMG-vel talalkoztam, az nem volt rossz.
-
rbalint88
addikt
válasz szabonagyur #257637 üzenetére
Maybachra mondtak, hogy ott nem is vettek fel egy ideig rendelest, mert 2+ evre elore beteltek a slotok gyorsan.
Mercinel biztos toljak az AMG-t (csomagot), mas ontoformas lokharitokra el lehet kerni sokkal tobb penzt -
radi8tor
MODERÁTOR
Bekaptam az első kavicsot a szélvédővel.
Szerintetek hány kavics után célszerű casco-ztatni?⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #257645 üzenetére
Fűtőszálnál.
Állítólag ez is javítható, mert a fűtőszál az üveg túlsó felén van (belül).[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Peter.70
őstag
Ha jövő 7 közepéig nem jön értesítés a gj adóról, célszerű a NAV mobilalkalmazásban befizetni?