Új hozzászólás Aktív témák
-
Ijk
nagyúr
Esetleg akkor megvárod az új X-es obikkal kitben. Bár olcsó biztosan nem lesz.
A GH-2 jelenleg az egyetlen váz, amivel hosszútávon, kompromisszummentesen elvan az ember. Persze hacsak közben ki nem fejlesztenek olyan elektronikus keresőt, ami az optikai minőségét hozza, bár ez nem mostanában lesz./人◕ ‿‿ ◕人\
-
HÁZIGAZDA
ráérek, addig legfeljebb az e-1-gyel megyek.
gh2 nem rossz, bár reményeim szerint a gh3 nagyot lép előre (bár, a panáról van szó...): elektronikus zár és jóval komolyabb evf volna a minimum. nekem a gh2 igazából inkább egy gh1s-nek érződik (ahogy a gx1 is inkább gf1s, ahogy nord mondta).
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Tulku
veterán
Én is gondolkodtam ano a GH2-n, de nem tud annyival többet, mint amennyivel drágább.
Ha csak fotó, és raw-ozol, akkor egyértelműen GH1!
A keresője ennek is szaggat sötétben (de csak ha tényleg rosszak a fényviszonyok), cserébe viszont világos, iszonyú könnyű fókuszpontot állítani, és baromi jó a manuál élességállítás (fotózásánál)
Nekem a nex5n-ből csak a focus peaking hiányzik, a többivel meg vagyok elégedve.
A 20-as pancake fókuszálása a 14-42 kitobi után egy kész gyötrelem, de lehet vele együtt élni...cserében viszont kicsi, könnyű, és tűéles. Kész felüdülés a 20-as palacsinta a GH1-en a kétkilós tisztavas ceisz 50 1.8 után...a műanyagnak is meg vannak az előnyei. -
gorgo
őstag
válasz Marseille199 #4334 üzenetére
Heló!
Sokat nem tudok segíteni, ennyit mindössze:
1. akkor kihajtod az LCD-t átteszed a mezőt, és visszacsukod. Egyébként olvastam a manualjában, hogy a mező kurzorgombokkal is mozgatható, már csak azt kellene kitalálni, hogy EVF-ben hogyan lehet. Én nem jöttem rá, sztem sehogy .2. Sztem előfordulhat mindkét verzió (tehát ez nem tapasztalat, csak sejtés), attól függően, hogy mennyire kompatibilis az üveg, van-e valamiféle használható kommunkáció. Ha vmi régi csont manuális, akkor lehet hogy nem örülsz majd. Erre én is kíváncsi lennék..
Esetleg kérdezd meg Rabi Miklóst, ő tuti tudja a választ.3. Passz.
üdv.
"Lehet az olaj keletről jön, de a szabadság mindig nyugatról érkezik"
-
Gondwana
addikt
válasz Marseille199 #4334 üzenetére
De ha én videó alatt manuális obival játszadozok a doffal rekeszeléssel, akkor kompenzálja az expót?
A gép nem tudja megkülömböztetni, hogy sötétebb helyre mentél, lekapcsolták a világítást, vagy a manuális obi rekeszét csuktad be, tehát a kép először lesötétedik rekeszelés után, majd visszavilágosodik.... megy a csiga hazafelé ... (One World One Dream One More Thinkpad, Please [ o] )
-
:AMF:
senior tag
válasz Marseille199 #4360 üzenetére
Ha hazamentem melóból csinálok pár képet.
Parci: egy kb 30 méterre parkoló autóról az iroda 80 centire lévő fűtésszabályzó gombjára ( ) fókuszálva az Oly szűk 4 másodperc alatt állt rá, a 20-as palacsintának ez kb 2 másodperc volt. visszafelé eljátszva is kb ennyi volt.
nekem az Oly mégis szimpatikusabb, mert bár lassabb, de cserébe semmi hangja, és pontosan ráállt a témára, míg a pana előre-hátra ugrálva lőtte be az élességet (és még röfög is ). -
Tulku
veterán
Én tegnap Lillafüreden kétféle módszart alkalmaztam 20-as palacsintánál; 1. AF 2. belőttem egy közepes távolságot és MF. Ég és föld az MF javára, természetesen ez tájra értendő, fák, levelek, vízesés.
Szerintem a focus peakingé a nonprofi videózás jövője, vagy olyan gyors obiké, amik fényerősek, élesek, stabilizátorosak (na ilyenek ma még nem léteznek) -
jarnold
csendes tag
válasz Marseille199 #4334 üzenetére
Azt hiszem, mindhárom kérdésben pozitív a válasz.
Bár nekem G2-m van, ettől függetlenül azt gondolom, a G3 mindazokat tudja, amit a G2.1. Az én G2-m tuti, hogy lehet az EVF használat közben is módosítani a fókuszpontot. De mivel most nem vagyok a gép közelében, így ha megköveznek, se tudom, hogy mi a módja. Ha a kezemben lesz, megnézem. Emlékeim szerint eltartott egy darabig, amíg rájöttem
2. A G2-n ez a következőféleképp működik. Átkapcsol manuális fókusz, majd a hátsó tekerőbigyó benyom. Szerintem, ez nálad is működik majd. (Bár mondom, nem ismerem a G3-at)
3. Nálam ez is tökéletesen működik. Attól, hogy a fókusz manuális, a fénymérés még ugyanúgy - és tökéletesen - működik. (Megint csak G2)
Nem hiszem, hogy ezekben az alapvető funkciókban a G3-ban visszalépés történt volna; ezért is merem kijelenteni, hogy mindhárom dolog működik.
-
:AMF:
senior tag
lapát kezem van, a 20-as palacsinta gyűrűje nekem zavaróan keskeny MF mókázáshoz. (bár a hangoskodást valóban csak így lehet kiküszöbölni.) a kitobié jó, viszont nagyon darabosan jár a zoom, felvétel közben lehetetlen rángatás nélkül zoomolni. az oly nagyon finoman jár, MF-ra szerintem pompás.
nálam a videó másodlagos szempont, így igazából nem bosszankodom egyik obi videózás terén mutatott "fogyatékossága" miatt sem.
jarnold: nekem G2-n az Fn gombra van téve a fókuszpont választás.
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
válasz Marseille199 #4334 üzenetére
1. GH1-en van egy olyan menü funkció, hogy KVEN AF TER. (szép elnevezés gratula a magyar fordítónak) Ha ezt ON-ra állítod, akkor a kurzorokkal hátul tudod állítani az AF területet. Szerintem G3-at nem butíthatták le, ezt tudnia kell.
2. Mauál belenagyítás bal kurzor+menü set gomb, és a tekerővel elől még 2x-ni lehet
3. GH1-nél igen, de szpot a mérés, vigyázni kell, én rendre AE lock-ot használok. -
Marseille199
senior tag
válasz jarnold #4366 üzenetére
Megoldódott.
Beáldoztam a display gombomat és így tudom a keresőben is mozgatni a fókuszpontot. Keresőben úgy is elég az egy sávos infó, lcd-n meg ott az érintő megfelelője a display gombnak ) Köszönöm!!!!!!!!!!!!!!!!a 2. pontot is megoldottam, manuál módban nekem tekeréssel nagyít bele, benyoásra marad az exp. kompenzáció. )))))))
Most örömatta bódottág van
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Tulku
veterán
válasz Marseille199 #4372 üzenetére
Igen, ilyenkor az iso-t a q menü megnyomásával hozom elő, wb-önkioldás engem nem érdekel
-
Marseille199
senior tag
Végül is Nekem a négyirányú maradt alap, az fn1 az a fókuszterület, az fn2 meg a kiterjesztett telekonverter, Kitobival machinálva jól jön rendezvényeken, akár fotózni, akár videózni kell ))
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Mercutio_
félisten
Uhh, volt itt forgalom az utóbbi 2 napban szerencsére előbb végigolvastam mindent és csak aztán kezdtem el hsz-t írni, mert jobbára miden kérdésre megadták a választ a kartácsok
Oly 45/1.8 AF nekem érzésre gyorsabbnak tűnt, mint a 20-as, de persze lehet, hogy csak a nagyon csendes működés miatt van így
Nyakpánt téma: Én az összes - DSLR, milc - vázamnál elcsomagolom a gyári nyakpántot és rendelek e-bay-ről pár dodóért jó széles neoprén nyakpántot, így a súly jobban eloszlik.
A másik megoldás amit a DSLR-nél alkalmaztam, de milc-nél se rossz, ha a nyakpántot is sokallja valaki egy szintén e-bay-es Blackrapid utánzat beszerzése ez ugyan már 16 dodó körül van, de egy Prágai hosszú hétvége DSLR-rel igazolta, hogy jó döntés voltEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
:AMF:
senior tag
válasz Marseille199 #4371 üzenetére
No, készítettem pár képet az Oly-ról. (A minőségért sorry.)
Hátsó kupakkal pontosan olyan "hosszú", mint egy gyufás doboz. És ami meglepett, a bajonett körüli szoknya miatt az obi szélesebb, mint amilyen magas. Ez szemre elsőre fel sem tűnik.
Poén: kupakok nélkül a 14-42, a 20-as és a 45-ös egymásra pakolva akkora, mint egy sörös doboz.
Mercutio_: fura, mert érzésre nekem is gyorsabbnak tűnt az oly, amíg le nem mértem. lehet, hogy a pana az oda-vissza ugrálás miatt tűnik lassabbnak (de hogy idegesítőbb, az tuti).
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Az utolsó kép ütős
Marseille199: Ajánlják még a fűkasza hevederét is ilyen célra
[ Szerkesztve ]
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
neevous
tag
Nem tudom, hogy ki mennyire videózik a topiklakók közül, de a most ezzel kapcsolatos lenne a kérdésem.
Adott lenne egy GH2, amivel interjúkat szeretnék felvenni. A Panasonic kínálatából milyen üveget ajánlanátok a célra?
Az autófókusz gyorsasága nem szempont és bár a focus by wire nem a szívem csücske, addig amíg nem gondolatolvasók az autófókuszok, addig inkább manuálfókuszozok videó közben. Ami számítana az az, hogy halk legyen a fókuszálás.
Tudom, 14-140, de azt ha rekeszelem (nem árt neki) akkor nem lesz kb semmi bokeh, meg alapból sem egy krémes az a kicsi bokeh, ami van neki. Igazságszerint a 20-as jó lenne, csak az a traktorhang... A 45-ös Oly is szimpi lenne, csak olyat nem tudok szerezni.[ Szerkesztve ]
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
neevous
tag
válasz Mr.Csizmás #4383 üzenetére
A baj az, hogy csak tényleg m4/3-as Pana obik játszanak.
https://www.flickr.com/photos/david_papp/
-
madgie
titán
válasz neevous #4382 üzenetére
"Régi" 14-45 kit. Gyors az AF vele, ha mégis kéne, jó képstabi van benne, így szükség esetén kézből is szépen lehet svenkelni vele és nem utolsósorban nyitva is éles, mint a nyű. Mondjuk setét helyre kevés, de interjúkon minimum derítés van, így szerintem elég volna ez a fényerő. Gyutávot macera vele videó közben állítani vele (nem jár túl simán), ebben az új X palacsinta tuti agyonveri. A huszas palacsinta akkor lenne baba választás, ha külső mikivel dolgoztok, mert belsőnél még kézi élességállításnál is belehallatszik a videóba (meglepően jó egyébként a GF1-hez képest a GH1 hangja videó közben)
[ Szerkesztve ]
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Marseille199 #4387 üzenetére
főleg egy házibarkácsolt follow focussal.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
madgie
titán
válasz Marseille199 #4387 üzenetére
Van köztük olyan, ami bírja normálisan az ellenfényt?
-
:AMF:
senior tag
Két idegesítő apróság Pana G2-nél:
- kb. minden második kikapcsolás után a led nem alszik ki a ki/bekapcsoló gomb mellett, hanem világít tovább. egész addig, amíg a vázon bármelyik gombot le nem nyomom.
- oly 45/1.8-nál a nagy fényerő különbségű témák között váltogatva (pl. sötét szobában a monitorról a billentyűzetre irányítva a gépet majd vissza) az obi rekesze fokozatosan ki/be nyitogat, úgy ahogy az ember pupillája reagál a fényre/sötétre. na persze, ezt sem mindig csinálja, bár eddig nem sikerült rájönni, hogy mitől indul be. volt, hogy már bekapcsolás után ezt játszotta, és volt, hogy 1 mezősről több mezős AF-re váltva indult be. videó alatt viszont egyszer sem csinálja.
ma még csak pislog. holnapra talán megtanul beszélni is. -
Marseille199
senior tag
válasz Mr.Csizmás #4388 üzenetére
Ammilyen? Belecsavarozol vmi kart a tubusba?
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Mr.Csizmás
félisten
válasz Marseille199 #4392 üzenetére
gugli >> "diy follow focus"
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
:AMF:
senior tag
válasz SpongyaBob #4391 üzenetére
záridő prioritásra gondolsz? mert akkor állítja a váz a rekeszt.
de mivel 99%-ban rekeszprioritásos módban használom (és ahogy fentebb is írtam, nem mindig csinálja) így szerintem más lehet az oka.
ja, kitobinál és a 20-asnál pl. nem csinálja. -
Tulku
veterán
válasz Mr.Csizmás #4393 üzenetére
No akkor egy fontos kérdést szeretnék feltenni a nagyérdeműnek:
Hogyan állítunk manuálisan élességet videó közben?
Nem a technikai eszközökre lennék kíváncsi, mert jó és szép amit Csizmás mutatott, de a visszajelzést ez sem oldja meg. Tehát honnan tudom, hogy a felém közeledő biciklis öcsém, vagy a távolodó sznóbördös bátyám mikor lesz éles?
Számomra egyedül a nex focus peaking-je jelenti a választ, de nagyon szeretném tudni, ki mit csinál ezügyben (mert a jutúb tele van szép állványos statikus témákkal, lassú manuál fókuszokkal, de ez ügyben nem találtam számomra kielégítő magyarázatot.Segítsetek szegény nyomorult mft-sen