-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
polimorf
tag
Holnap megyek Bécsbe a Louis-ba, egyedül.
Esetleg jön valaki?Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
fattyu
veterán
válasz Something_ #42149 üzenetére
pardi felárat is fizesse ki akinek hat anyja volt...
fcmoto.
rendelsz leméred magad és el fogod találni. ha parázol, rendelsz eggyel kissebbet. ha túl kicsi visszaküldöd és az eggyel nagyobb. mivel kb 8 ajro a posta sokat nembuksz. és még kb 40 ronggyal beljebb vagy mint a pardival...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
30z.Samu
félisten
Sziasztok! Számolgattam a jogsi+motor ügyben, ha tudom magam tartani a "tervhez" és úgy tudok félrerakni, akkor januárig a jogsi ára sima ügy lesz. A jogsira számoltam durván 3-4 hónapot (mármint amire lerakom), na az már keményebb dió lesz. Bár el kellene már dönteni hány köbcentivel akarok kezdeni, 125 vagy 250. Kezdőmotornak szerintem annál feljebb nem igen szabad menni.
Sic Parvis Magna
-
Laraxior
titán
válasz 30z.Samu #42154 üzenetére
Ha elmultal 24 akkor nem kerdes hogy milyen vizsgat tegyel.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Polemius
aktív tag
válasz 30z.Samu #42154 üzenetére
Spórolhatsz tovább, mert januárban legfeljebb az elméletet (KRESZ) tudod megcsinálni, gyakorlati oktatás nincs március közepéig.
Egyébként nyugodtan gondolkodj nagyobban kezdő motornak ha olyan tetszik. Paráztam én is, de igaz amit mondogat a többség: 5-600-as motort is el lehet terelgetni kezdőként, ha ésszel állsz hozzá (és kezes a motor). A jogsit is (ha a cél korlátlan A, márpedig ha nincs akadálya akkor ennek van értelme) ilyenen kell megszerezned.
Ha nincs semmi előzetes tapasztalatod, kialakult elképzelésed, érdemesebb várni, és a vége felé eldönteni, mert sokat befolyásolhat rajta amit addig tapasztalsz. Addig meg lehet nézelődni, és utánaolvasni milyen típusok jöhetnek szóba (sokszor típuson belül nagyon nem mindegy milyen évjárat).[ Szerkesztve ]
-
30z.Samu
félisten
válasz Polemius #42157 üzenetére
Az nem kérdés mit szeretnék, mindenképpen A, túl szeretnék rajta esni és nem akarok többet vizsgázni. Konkrét elképzelések vannak mit szeretnék, nézelődök én majdnem minden kategóriában (125-től 600-ig), csak azt nem tudom melyik milyen erős. Jelenleg B-s jogsival vezetek egy robogót, de nyilván a váltás meg az erő többlet végett egy másik dimenzió kapujában fogok állni. Úgy számoltam, hogy januárra megvan a jogsira a pénz, tehát nem kell gürizni a részletért, arra már meglesz, csak hozzá kell nyúlni. Márciusban elkezdek motorozni, onnantól kezdve cirka 2-3 hónapot számoltam a forgalmi vizsgáig, bár ezt biztos fogják befolyásolni egyes tényezők. Szerintetek mekkora az az összeg, aminél érdemes használt motort venni? 100-150-ért nem szeretnék, mert arra 70%, hogy megint ráköltöm a vételárat. Ja igen! És az évjárat mennyire befolyásoló tényező?
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
spammer
veterán
Tényleg, akartam már kérdezni: A KRESZ-ből mi a jó Istennek kell újravizsgázni akkor, ha valaki mondjuk már sok éve vezet pl. B-kategóriás jogsival? Vagy tegyük fel, valaki 20 éve hivatásos sofőr, naponta fuvarozik. Elmegy motoros jogsira, és neki is kötelező a KRESZ vizsga? Vagy meg lehet úszni valahogy, nem muszáj KRESZ-ből vizsgázni, ha van érvényes jogsi?
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
30z.Samu
félisten
válasz spammer #42159 üzenetére
Mert az A kicsit másabb, mint a B. A táblák meg a szabályok ugyanazok, de az A-s KRESZ-ben vannak dolgok, amik csak a motorosokra vonatoznak. Pl oldalkocsiról kérdeznek, a motor kuplungjáról, kétütemű motor üzemanyag keverési arányáról, ilyesmi. Tehát van benne egy kis motor műszaki.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Laraxior
titán
válasz spammer #42159 üzenetére
Barátnőm kresz oktató, es azt mondja h egyaltalan nem tudnak levizsgazni felkeszules nélkül azok akik régóta vezetnek....
rögzülnek olyan dolgok is amik nem helyesek.na meg a közlekedés felügyeletnek is meg kell élni valamiből. Ezert is van motorra rutinvizsgadíj, mert az "A" kategoria luxuskategoria. Aki ilyet akar fizessen... üdv itthon ^^
[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
spammer
veterán
válasz Laraxior #42161 üzenetére
Az biztos. Pl. nehogy a kerék fél centit is hozzáérjen a záróvonalhoz, mert akkor rögtön lekopik az útról. Meg a padka mellé centire kimérve parkolni, és ha fél centit kilóg, akkor már hiba. A legtöbb faszság arra jó, hogy minél könnyebben meg lehessen buktatni a tanulót és lehessen pénzt lehúzni.
X év balesetmentes vezetés után én nem szopatnám az embereket, a motoros plusz dolgokra lehetne egy kis teszt, aztán kész, főleg, hogy a műszaki dolgokat úgyis tudni kell.
Azt tudja valaki, hogy mi a helyzet, ha az tanuló párhuzamosan szeretne B és A kategóriát is csinálni? Lehet kettőt egyszerre? És ha igen, akkor is dupla KRESZ vizsga van?
[ Szerkesztve ]
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
polimorf
tag
válasz Polemius #42157 üzenetére
Én decemberben vizsgáztam hóban, (a vizsgabiztos azt mondta a jogsi nem csak jóidőre szól).
Igaz nálunk úgy működik, ha sikeres volt a tesztlap kitöltés amit ott a helyszínen értékelnek, rögtön mész rutinra.Tehát nekem a vizsga mindennel együtt 2-3 óra volt. Aztán egy hét volt mire kézbe kaptam az új jogsit.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
30z.Samu
félisten
-
Ez a jogsi dolog vicc. Mármint amit ott a fejbe vernek, néha épp azért akarnak majd eltaposni. Kamera óta vannak felvételeim hadakozásokról. Mindenhova viszem magammal.
-
Outlander
őstag
Egyáltalán a műszak miért van?
Én szeretek szerelgetni, de rengetegismerősöm egy wunderbaum cserét is szervizben csináltat...
Ráadásul csomó dolog idejét múlt és ökörség.
De még sorolhatnám... de hát ez van, miért pont itt keresnénk logikát?
Work until You no longer have to Introduce Yourself.
-
canniball
nagyúr
válasz 30z.Samu #42167 üzenetére
"Nem a kor számít, hanem az állapot."
Az NSR-ről van egy "szép" történetem: kollégám megvette ha jól emlékszem pont ilyen 300k körüli összegért, két szerelőnél járt vele, ráköltött több mint még egyszer ennyit és mégsem ment rendesen, (ha nem is csak emiatt de) el is ment a kedve a motorozástól.
Szvsz 4-500k-nál kevesebbel ne számolj.[ Szerkesztve ]
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
pakriksz
őstag
válasz 30z.Samu #42154 üzenetére
dehogynem szabad nagyobbat. Én nem értem ezt a huhogást hogy nem kéne... maximum a súlyra mondanám hogy kezdőként ne vegyél 400 kilós harley-t
Ha képes vagy a csuklódat finoman mozgatni, semmi gond nem lesz, amúgy is egy 600+ köbcentis 70+ lóerős motorral fogsz vizsgázni ha A kategóriát csinálsz.
Én is vettem elsőnek egy 500-as 50 paripás mocit, egyszer sem éreztem hogy ki akarna menni alólam, az első útnál sem. Úgy voltam vele, hogy köcsögöm széken, nem akarok 1-2 évente motort cserélni és minden alkalommal fizetni az államnak a sápot(átírás, eredetvizsga), ami még ennél a "kismotornál" is 40k volt, mert sajnálok az államtól minden forintotAz alkatrész valószínűsége szerintem öregebb mociknál nagyobb, mert van belőle elég bontott, újabbnál csak új alkatrész jöhet szóba, aranyáron.
NSR-t biztos meggondoltad? Az 2 ütemű... Fogyasztása és a kezelése sem lesz baráti.[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
canniball
nagyúr
válasz 30z.Samu #42172 üzenetére
Én azt hittem úgy érted érdemes-e 10 éves gépet venni vagy csak 5 éves korig nézegess, ha arra gondoltál számolj-e a 30 évesekkel is az más tészta. De ez szerintem nagyban függ attól is hogy pontosan milyen/melyik motor, nem csak a kortól.
https://tinyurl.com/ycoexz4o *** Only the good die young...
-
Polemius
aktív tag
válasz 30z.Samu #42158 üzenetére
Azt szokták mondani, hogy nem km-t meg kort kell nézni, hanem állapotot.
Persze ettől az átlagos árat befolyásolja a kor.Évjáratnak inkább ott van szerepe, hogy milyen változásokon ment át a modellfrissítések során a típus. Ennek érdemes utánanézni, mert néha erősen befolyásolja a típushibákat, minőséget, meg persze a vételárat is.
Például GS500-at 2000 után gyártották túrakormánnyal, ami kényelmesebb. Viszont 2003-tól átkerült a gyártás Spanyolországba, ami sokak szerint észrevehető a minőségén (a fényezésen, meg a váz némely példányon hajlamos rozsdásodásnak indulni). Vagy a Bandit görbe vázát 2000-ben cserélték le. SV650 karbit meg ha jól emlékszem 2003-ban váltotta az injektor. Ezek egyébként jó kezdő motorok, itt a topicban is találsz párat.Az ezeken, meg az állapoton, felszereltségen kívül függ attól is, mikor veszed: amikor keresgéltem (nyár lején), akkor normális állapotú, 2000-2003 közti GS500-ak 4-500e körül voltak, inkább 500. Olyan százassal fentebb meg 600-as banditokat kínáltak.
Amit számtalanszor elmondtak, hogy mindenképp vigyél magaddal hozzáértőt, legalább egy ismerőst, de ha lehet, a típust ismerő szerelőt, vagy vidd el műhelybe. Ha nem tudsz senkit, valaki itt biztos tud ajánlani embert a környékedről. -
30z.Samu
félisten
válasz Polemius #42177 üzenetére
Biztos, hogy fogok valakit vinni, mert én max azt tudom kipróbálni, hogy kényelmes-e. A különös hangokra, zajokra a szerelő füle van kihegyezve. Meg tuti, hogy vannak pici jelek, amire a szerelő azt mondja, hogy inkább ne vegyük meg a gépet. Banditot én is nézegettem, 250-est, 400-ast, az tetszik is.
[ Szerkesztve ]
Sic Parvis Magna
-
Polemius
aktív tag
válasz 30z.Samu #42178 üzenetére
Nem is keresgéltem 250-est és 400-ast*, de több helyen azt mondják nálam hozzáértőbbek, hogy azok mára szét vannak hajtva. Úgy tudom, hogy mindkettő belpiacos, szóval alkatrészt is nehezebben és drágábban találsz hozzájuk. 600-as meg európai, van sok, akár még első, második tulajost is találsz.
* Végül 600-as naked Banditom lett, és minden rajta töltött percet élvezek.
[ Szerkesztve ]
-
Laraxior
titán
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz 30z.Samu #42182 üzenetére
és van nem is kevés olyan aki így közlekedik...
Az ilyenekből születik az a című baleset, hogy kikanyarodott az autó a motor elé...[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Gondoltátok volna, hogy a kicsi kamerám bizonyítja, hogy jártam valahol ahol át lettem verve (buktam 780ft benzint)?
-
30z.Samu
félisten
Ez nem tűnik rossz gépnek.
Sic Parvis Magna
-
Xaels
félisten
Na téli ruha letudva. Már csak csizma kellene.
PSN ID: Lord_Machine_X /// SYMPHONIC POSTAPOCALYPTIC REINDEER-GRINDING CHRIST-ABUSING EXTREME WAR PAGAN FENNOSCANDIAN METAL
-
pakriksz
őstag
válasz 30z.Samu #42194 üzenetére
ja nem rossz, nekem is ilyen van
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
-
pakriksz
őstag
válasz 30z.Samu #42198 üzenetére
1 hónapja. Nem kellett hozzányúlni, nem volt baja csak a láncot kentem meg meg hűtőfolyadékot töltöttem, 400 km-et mentem vele.
Én ezt a vízhűtés miatt választottam a léghűtéses GS500 helyett(amin sokan mentem még az oktatáskor), na meg kevésbé is rezonál.
Er-5-nek negatívumként szokták mondani hogy hátul dobfékes, de szerintem inkább előny, mert igénytelen, fékfajta, alig kopik, és bőven elég erős egy motorhoz, na meg ugye nem tud vizesedni, és rudazatos, tehát nincsen hátsó fékfolyadék, se bowden[ Szerkesztve ]
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Autós topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Asustor NAS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Politika
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen