-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz etnies #98719 üzenetére
Nem akarok gonoszkodni, meg senki örömét elrontani, de ha egy DL650-el megkerülik egy SV1000-en, akkor vagy az SV1000-nek nagyon durván kilóg a bele, vagy valami gigászi user error van...
Eddig emiatt inkább csendben maradtam, de ha már így kiemelted, mint összehasonlítást, akkor már nagyon ide kívánkozott.
Szerintem amúgy mindkettő szuper motor a maga kategóriájában, de azért legyünk már eszünknél, az SV1000 minden létező szempontból komolyabb technika, mint egy DL650. -
ath
senior tag
válasz etnies #98728 üzenetére
ez egész jól jött volna ma, ugyanis sikerült bemutatni a 'yoda a kanyarban' mutatványt. jobb tükör kuka, jobb index foltozni való, jobb lábtartó már megint.. :'( idom szintén kapott. mindez azért, mert valami hülyegyerek kismotorral olyan sebességgel közelített jobbról, domb mögül bicikliúton(!), hogy meglepetésemben rámartam az elsőre. ott amúgy is szar az aszfalt, csúszós, blokkolt is, aztán szevasz
most barkácsolhatom össze az előző 2 szettből a jobb lábtartót, szerencsére csak egy elgörbült csavart kell elfűrészelni, utána már minden jó. a tükröt bánom, azt macerás beszerezni. -
z123456789
addikt
válasz etnies #98716 üzenetére
(#98716) etnies
Igen, ilyesmire gondoltam én is. A hosszabb utak számomra egyelőre max 200 km-t jelentenek. A Z-vel nem is biztos, hogy mennék többet. Lévén, hogyha ennyit megyek, nem egyedül vagyok, ennél több meg már kényelmetlen vele 2 személynek.(#98718) demars
Nekem is van benne napszemüveg, de a tükör plexi jobban néz ki. Illetve ami van benne napszemüveg, egy szar.
Ha a plexi önmagában nem torzít, és a napszemüveg sem, akkor a kettő hogyan torzíthat? Ezt nem értem. Bár majd kipróbálom, aztán megtudom. -
Laraxior
titán
válasz etnies #98848 üzenetére
Nincs pénze, de motorozni azt kell.
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Ferdzsoo
addikt
válasz etnies #98864 üzenetére
Egyik sem működik. Beállítok egy útvonalat számítógépen, küldés telefonra, és totál mást ad ki.
Alapjában véve nekem egyik útvonal sem jó amit kiad, mert nem az átlagos irányokba megyünk. Húzogatom össze vissza google mapson. Aztán hiába mentem el, leküldöm telefonra totál mást ad megint, Nincs egy épkézláb szoftver amivel tervezel számítógépen majd leküldenéd a telefonra. Vicc..."It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent that survives. It is the one that is most adaptable to change."
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98879 üzenetére
Cöhh, így könnyű... Én meg fizetem az 50 fontos óradíjakat, mint a katonatiszt. A vételárát már simán rálocsoltam a gépre szervizelés címszó alatt. És azért nem szaré' hugyé' vettem.
Viszont akkor te vagy az emberem. Szeptemberben megyek haza, első külföldi utam lesz így majd jövök kérdezni. Főleg utazási tippek kellenek majd, ha elkezdem felépíteni az útvonalat. Odafelé szeretnék majd kirándulni kicsit, viszont nem vagyok az az utazós személyiség és a nemzetközi kultúrához sincs semmi affinitásom, így jelenleg még azt sem tudom hová szeretnék (érdemes) ellátogatni. Ország szintjén is képlékeny még a dolog.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #98879 üzenetére
Hát nem is tudom... Nekem a K8 SV650-ben még a 10W30 is szépen teljesít, városban, melegben (Motul 7100). Hűvös időben érezhetően jobb is, amíg nem melegszik be, mint ugyanez a fajta 10W40, és nagyon melegben is csak kicsit érződik gyengébbnek, úgyhogy szerintem én az 5W40-nél fogok kikötni a gépemmel.
Szóval ha engem kérdezel, én egyetlen helyre raknék egy ilyen blokkos motornál 15W50-et, az pedig a lánc. 20W50-et meg lehet még oda sem. Szerintem egy modern 650-es Stromba tökéletes kellene legyen egy jobbféle 10W40.
20 éve léghűtéses blokkokba kellett a sűrűbb olaj, de neked már elég modern a géped.... Főleg nem kell neked oda a hűvösebb vidékre.Gyáripárti... Nekem a minőségbiztosítás jut róla eszembe. Ami egy józan árkülönbözetet megér. De nem minden pénzt.
(#98882) geresics: Jól emlékszem, hogy már minden új motorra kötelező a hárombetűs kedvenc elektronikám? Mert ha így van, az idő nektek dolgozik.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #98905 üzenetére
Igen, én is igyekszem gyári cuccokat pakolni rá, mert a +20-30%-ot nekem is megéri. Mondjuk a hátsó fékbetét pont kivétel volt, azért nem voltam hajlandó ha jól emlékszem több, mint 20 000 forintot kicsengetni, amikor a szintén jóhírű, elvileg tárcsát sem bántó CL Brakes szinter betét postával is megállt 10K alatt az angol ebay-ról... Azóta is teszi a dolgát.
Ez a kuplungkosár csörgés ez az a 2-4000rpm közötti csörömpölés/vibrálás, amit az ezres DL/SV kuplungkosara is produkált, leginkább 20-50K km után, míg el nem vitte a leleményes tulaj ehhez a taghoz helyrepofozni a megmunkálását? [link]
Ha a kuplungkosár így már jó, akkor az szempont a 15W50 mellett. Bár sokkal sűrűbbet én már meggondolnám. Mondjuk az érdekes, hogy a 7100-as adatlapja gyakorlatilag betűre egyezik, pl. viszkozitásra a 15W50 és 20w50-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98966 üzenetére
Nem állítottam, hogy a Hiflo szállít a Hondának.
Nem tudom ki a Hondának a beszállítója. Ez a része engem nem is érdekel.(#98975) HSM
Persze, és a szűrő gyártónak nem ugyanolyan fontos, h 2 fillérrel olcsóbb legyen, amikor ő csak olcsóbban tudja értékesíteni?
Nem feltétlenül. Azért ott komoly szerződések vannak az OEM-ek és a motorgyártók közt, ki tudja milyen áron veszik a szűrőket vagy milyen megrendelések vannak. Igen nagy valószínűséggel egyedi alkuk születnek, nem kisker áron fogja venni a Honda milliós tételben.
Aztán az OEM meg annyiért árulja a saját márkáját, amennyiért jónak látja. A motorgyártó meg ezt megveszi és még rápakolja a saját hasznát. Ez utóbbi garantálható, hogy mindig rajta van.De mindegy, az egész mondandóm lényege, h igen nagy valószínűséggel meg lehet kapni ugyanazt a minőséget olcsóbban is. Most hogy ez egy fagyi ára, vagy sem, az az érvelés szempontjából megint mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #98982 üzenetére
Ezt a vitát már lefolytattam az önjelölt versenyzőkkel a topikban. Arra jutottunk, hogy nem legenda - én érveltem amellett, hogy hosszútávon tökmindegy, h több betétet veszek, vagy tárcsát cserélek. Meggyőztek arról, hogy jobban jár az ember anyagilag, ha puhább betétből vesz többet, mint tárcsát cserél idő előtt.
Jah, a pályázás kapcsán meg ugye masszívan használ mindenki féket, szóval ott hamar kijön, h nem legenda. És akkor olyan finomságokról szó se esett, hogy deformálódnak vagy akár be is repedezhetnek a tárcsák a nagy hőterhelésre. Szóval aki komolyan pályázik, annak számolnia kell a tárcsák cseréjével is.Közúton más a helyzet, én jellemzően nem is használok első féket forgalomban. Ha dinamikusan megyek, akkor igen, amúgy meg fék nélkül is el tudok jutni A-ból B-be. Én majd a stoppie-kkal fogom vállasra koptatni max a tárcsáim.
Aki nyugodtan motorozik, annál nem csoda ha több tízezer km után is még a gyári betét van a motorjában.Amúgy az, h az "eszi a tárcsát" panaszok milyen gyakran feljönnek, az nekem is fura. Nyilván minden második fórumozó mikrométerrel méregeti a tárcsáját otthon.
Én azt se tudom most milyen vastag, vagy hogy a betét hogy áll. Műszaki előtt voltak cserélve, aztán viszlát jövőre.(#98986) HSM
Nem kell használni és örökélet +1 nap.Bocs, unalmas este.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99081 üzenetére
Magyarországon ebben nem lennék biztos. Bringásoknak pl olyan szupi szabályok vannak, hogy áttekerhetsz a zebrán, de a járdán elvileg tilos (egy kivételtől eltekintve, "ha az úttest kerékpározásra alkalmatlan").
Ebből adódik egy paradox helyzet, hogy nem ugyan kell leszállni a zebrán, de hogy kerültél oda a zebrához a járda felől, amikor tilos a járdán biciklizni? Mondjuk szerencsére pont leszarják a rendőrök is, amíg nem vagy közveszélyes.(#99082) dave0825
Abban biztos vagy, h nem kell a bukó?[ Szerkesztve ]
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99100 üzenetére
Ha látom a jelentésben hogy eső lesz, akár csak 30-40%-os valószínűséggel is akkor már el sem indulok, és ma sem lett volna ez másképp.
A mai nap folyamán úgy tűnik hogy semelyik előrejelző oldal sem volt a helyzet magaslatán, mert amerre mentünk ott végig jó időt írtak, egész napra, a radar sem mutatott semmit, közben meg ömlött ránk...Haverom rosszabbul járt, ő hálós textil szettben jött, fél perc alatt lett bőrig vizes mindenhol Nekem a bőr nem ázik át, csak a textil részein karban és combnál. Ja meg nyaknál ami beesik Legalább annyi hogy az AGV K5 nem ázik be egyáltalán, viszont a plexire felvert víztől elég nehéz kilátni.
A nagyobb bajom az az, hogy az udvaron ponyva alatt van a motor, nem tudtam se megszárítani se lepucolni, úgyhogy a holnapi kényszerű program is megvan...
(#99101) -Mike- fent maradt a platón nem? Akkor meg jó úgy
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #99218 üzenetére
Hatalmas +1
A mehetnékből lesz a kivág a sor mellet és eléfordulnak...
40 fokban nem ülők motorra, lehet p*nci vagyok de nekem az nem élvezetes, nyáron reggel vagy este mocizom. Ha ritkán de felülők vagy mert elvonásom van, vagy dolgom kínai noname protektor ing, csizma térdvédő, perforált mugen kesztyű. Este meg mehet a nyári perforált nyári mugen kabát.[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Chris0321
addikt
válasz etnies #99222 üzenetére
Egyenlőre csak nézelődök, sok van belőle a használtautó.hu-n is, jó árban, megfelelő sebességgel, bár nekem inkább a túra motorok tetszenek és ha a pénztárcám engedné akkor egy Harleyt vennék. Kényelmesen szeretek ülve szeretek vezetni. Néztem a CB 500-asokat is, egy henger és a teljesítménye fele annyi mint a Hornetnek és a sebessége sem a legjobb. Autópályára azért fel merjek vele merészkedni ha kell. Mivel jövő év végig még bőven van idő van lehetőségem átgondolni a dolgokat. A Hondánál maradnék ha lehet, ezekről a típusokról is jókat írtak a tesztekben.
Grillo: Két éve használtam párszor egy kölcsön robogót, településeken kívül is és megmondom őszintén féltem rajta. Egyrészt hiányzott a kaszni de a legrosszabb az volt, hogy nem volt váza egyszerűen csak ráültem. Az csak 50-es volt.
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #99281 üzenetére
Oldaltámaszon mérem, a középtámaszt levettem, életveszélyes szerkezet ezeken... ha nincs lekötve olyat mozdul be, hogy felakad és gatya.
Most is 2,8, tegnap állítottam rá, most valamivel csendesebb lett, de most meg dinamo szerű hangja van. Mióta megvan ez a motor csak sz*pok a lánccal. A kis 125-ös valahogy sose produkált ennyire kelletlen hangokat arról a tájékról.
Egy biztos nem a kihajtótengely csapágyazása, a tengely nem kotyog föl-le, és nem lehet mozdítani sem ki-be húzogatva / kotyogtatva. Egyértelműen autista vagyok és nem tudok láncot állítani vagy ápolni. Szerintem kap egy új első lánckereket, és hagyom 3,5-4 centin, majdnem mint haverom DRZ-jén.... (5)
@tboldi: Az újra már jó dolog legalább ott a lehetőség, én egyenlőre rettegek mi lesz a pontokkal jövőre, mivel berántottam magam matekból 3-asra, így hiába az össz átlagban a 4,3. Duplázásban meg nem bízok.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz etnies #99288 üzenetére
Nem, azt nem tapasztalom, feltettem direkt emelőre még tegnap és átforgattam, nem úgy van benne difi. Hanem, hogy a csaptól vagy a szem tetejétől mérem, az okát nem értem a távnak állandónak kéne lennie.
Ha HSM-nek az ABS a mumus nekem a lánc lesz az, nagyon kezdem úgy érezni.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
etnies
senior tag
válasz etnies #99394 üzenetére
Egy cikk: [link]
Teasütinek: "6. A motorkerékpárosok 16 és 24 éves életkor között jelentősen felülreprezentáltak, míg 30 és 50 éves kor között jelentősen alulreprezentáltak a baleseti statisztikákban. A legtöbb balesetben érintett motorkerékpár vezető férfi (96 %), a nők pedig főként utasként szerepelnek a baleseti adatokban."
"önmagam hite vagyok magamban"
-
Shad0w
senior tag
válasz etnies #99395 üzenetére
Ezek az újságírók honnan szerzik be a "tényeket"? Már böngészem ~10 perce a Központi Statisztikai Hivatal honlapját de olyan kimutatásokat még nem találtam amiből tényszerűen kijön, hogy a halálos balesetek fele ittas vezetés miatt történt (csakhogy kiragadjak egy markáns "tényt").
-
zgospel
őstag
válasz etnies #99395 üzenetére
Amit kiemeltél az az összes balesetre szól, beleértve a vétlen résztvevőket is. Ez akkor lenne érdekes ha a vétkes motorosokra néznénk lebontva az életkort.
Az adott életkorban aktív motorosok száma is érdekes lenne ebben az összehasonlításban, de ez biztos nincs nyílvántartva
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99409 üzenetére
Jelenleg az MCE-nél, comprehensive évi 313 fontért.
De már megbántam eme döntésem, nevetséges biztosítási összegek vannak benne. Pl elhalálozásra adnak 1000 fontot.
A következő évben kicsit tudatosabban választok majd, 20-30%-al többért már arányaiban jóval többet ígérnek.
Olyat szeretnék majd, amivel létbiztonságban tudhatom magam anyagilag baleset után is.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99449 üzenetére
Nekem mondtak már mindenfélét. De az alkusz nekem is a Bennettet hozta ki az elsők között, aminek nagyon jó ajánlatai vannak kifizetés esetén. Még nem az életbiztosítás kategória, de egy MCE-hez képest nagy különbség. Jövőre szerintem már hagyom az ilyen MCE/Bikesure/Wickedquotes féle biztosítókat és inkább vmi nívósabb helyre megyek. Bennet pl évi 150 fonttal lenne drágább, de ha vmi történik velem, akkor viszont nyugodtabb leszek, hogy nem ezen spóroltam.
Jah és ha jól emlékszem alapból benne volt az EU breakdown cover is mikor utólag nézegettem a részleteket, de ebben nem vagyok biztos. Ha újrakötnék, akkor Bennethez mennék.Az emberek amúgy meg azt mondják, hogy ha bármi történik akkor rögtön meg kell bízni egy jogászt, mert magadat nem tudod eredményesen képviselni a saját biztosítóddal szemben.
Legal protection-nek meg mondjuk a Driver Guardian, ami egy különálló legal assistance szolgáltatás a biztosítás mellé évi 15 fonttért. Így ezt meg lehet spórolni a motor biztosításon, amiben általában kevesebbet nyújtanak 3-5x ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz etnies #99451 üzenetére
Akkor viszont ha MCE, akkor nagyon ajánlom mellé ezt. Meg amúgy is.
Ők gondoskodnak majd róla, hogy az MCE kifizesse, amit ki kell.
Évi 15 fontért meg nem pénz érte.[ Szerkesztve ]
-
emre
veterán
válasz etnies #99451 üzenetére
csak egy javaslat: Angliában élő Magyar motorosok
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
Laraxior
titán
válasz etnies #99487 üzenetére
Ezért nem is foglalkozom vele, erre az évre 230EUR-t fizettem biztosításnak. Mivel elölről kezdtem ezért gondolom A0-ban vagyok.
Igazából annak örülök, hogy senkinek és semminek nem lett különösképpen baja. Tanulságnak jó volt, a biztosító meg rendezze... azért fizetem őket. 2009 óta fizetem, azóta semmim nem volt, úgyhogy belefér ennyi asszem. Jól néztem volna ki, ha június elején lezúzom a motort, itt a nyár, aztán biciklizhetek
Szóval az a 25EUR tükörért, meg a 60 az idomért, nekem nem probléma."Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz etnies #99593 üzenetére
Igazán hidegben nem motorozom, úgy nagyjából plusz 10 fok a tűréshatárom: télen, ha enyhe idő van és napsütés, akkor szívesen gurulok egy-két órácskát. Ősszel lesz 3 éves a markolatfűtés, azon kívül, hogy a bal gumija erősen elkezdett kopni, más baja nincs. Legnagyobb előnyét nem is télen szoktam élvezni, hanem nyáron, ha perforált nyári kesztyűben elkap egy felhőszakadás. Valami isteni olyankor bekapcsolni, de tényleg!
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
tboldi
nagyúr
válasz etnies #99639 üzenetére
Nekem túl vastagnak tűnik. Ajánlom olvasgatásra a motorolajos topik összefoglalóját, illetve Gajdán Miklós (vezess.hu) videóit.
szerk.: Kitalálom, a hypermiler motorokba öntik ezt ahelyett, hogy generáloznák a blokkot, mert ezt látszólag nem eszi. Valójában meg így nyírják ki szépen lassan.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz etnies #99639 üzenetére
Nemrég, mikor írtad már nyilatkoztam róla, kissé szarkasztikusan... [link]
De a 15W50 azért az adatlapja alapján annyira nem horror, mint a 10W60, de nekem az is már túl sűrűnek tűnik. Mivel a tiéden ha nem tévedek, a vízkör hűti már az olajkört is, így hamarabb felmelegszik, és nem is tud olyan nagyon elmelegedni, és főleg nem tud hűvösben tempóbál túl hűvös lenni, így az egy sokkal profibb megoldás szvsz, mint a régi SV650 levegős olajhűtője. Így szerintem a tiédnek tökéletesnek kéne lennie a gyári ajánlás szerinti olajjal, ami gyanítom 10W40.
Nálam is van szerintem kis hangja amúgy a kuplungnak, ezt is beszéltük, engem nem zavar. Nem nagyon olvastam olyat a 650-esnél, hogy baj lett volna vele, akár 100 000km-es távon sem.
(#99642) ath: Van.
Nagyon hasznos. Betöltőnyílásban mér, mondjuk egy 10-essel kb. kevesebbet (ugye a benn az olajfürdős kuplung házában keringő levegő hőmérsékletét méri igazából), mint a blokk alja/olajteknő legmelegebb pontja infrás mérővel megmérve, de könnyen lehet vele kalkulálni.Amúgy a probléma nálam éppen ez volt, hűvösebb időben főleg országúti használatnál ilyen szűk 60 fokra hűtötte az olajam (infárval mérve), amikor a 10w40 már érezhetően nem volt ideális neki. Miután kitakartam a háromnegyedét az olajhűtőnek jó lett hidegben is hosszabb úton (infrás hőmérő 75-80 fok). A 10W30-al pedig még kevésbé volt problémás a hideg használat, pedig csak a fele olajhűtőt takartam le, és hamar ki is vettem. Az hamar fel is hígult kellőképpen, és hűvösen is hamar elfogadhatóan kent már, kb 50 foktól (a kis betöltő 40 fokos állásánál).
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Júliustól kötelező biztosítást kell fizetni egyes rollerek után is!
- Everest / AIDA64 topik
- BestBuy topik
- Dragon Age: Origins
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
- Hardcore café
- Hamarosan bárki hazavihet egy Apple Vision Pro headsetet
- PayPal
- Animal Crossing: New Horizons
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest