-
Fototrend
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz #81556480 #108379 üzenetére
Megnéztem az eredeti angolt, azon is ugyan így van. Holnap ránézek még egyszer.
Új kérdés(ek) is: . RX50 -et át szeretné alakítani mondjuk úgy hogy sx50-re, azaz SM kellene neki inkább, mert az RX nagyon magas, ami igaz is, mert én 183 cm vagyok, de nekem pont jó kb, a srác viszont alacsonyabb. Két verzió lenne szerintem. Az egyik, hogy vesz egy SX50 szettet, ezzel kapcsolatban kérdezném, hogy simán átpakolom, az elég vagy van valami cumi a dologban? A másik, hogy vesz egy valamilyen kerékszettet agy nélkül, aminek stimmelnek a küllő átmérői és a küllőszáma és átfűzetjük az agyakat az RX-ről.
Any idea?Kérdés 2: 70-es hengerszett honnan lenne legolcsóbban olyan, ami nem gagyi és szintén a legkisebb mókolás nélkül rápakolható lenne?
Ezt találtam egész jó árban, máshol szinte mindent külön akarnak adni, ami 20k fölé vinné az árat. 2010-es az RX50.
-
runner 125
nagyúr
válasz #81556480 #108485 üzenetére
Ezt már sok forumban firtatták, egy másik csoportban már kifejtettem a véleményem egy leendő DR-Z vásárlónak, engedd meg h copyzzam a magas vételárral kapcsolatos okfejtésem:
Ez az egész folyamat, egyszerűen több tényező együtthatója.
Eleve a konstrukció a pár negatív tulajdonsága (orrnehéz, gyenge futómű) és egyben megfelelő karbantartás mellett tartósabb bármelyik más típusnál. Sőt, gyakorlatilag ez az egy olyan (S, SM) enduro felépítésű, relatív könnyű, rendszámos, 450 ccm alatti motor a piacon, ahol a szervizek nem üzemórában, hanem km-ben vannak megadva. Ebből fakad, h itt nincs 200 óránként kötelező generál. Megfelelő karbantartás mellett többet kibír - persze gyengébb is, tehát valamit valamiért. Nyilvánvaló, h elhanyagolva, maxon járatva ez is idő előtt kikönyököl (ez igaz mindenre), de nagy általánosságban akkor is tény, h egy szép állapotú darab tartósabb lesz, mint egy üzemórás más márka.
Márpedig a fenti specifikációk mellett jelenleg nem tudsz még ÚJ rendszámos példányt sem vásárolni nem üzemórás endurból, supermotoból!
(Zárójelben, Ausztráliában és Amerikában mind a mai napig piacon van.. és veszik is szép számmal. Európában az új környezeti normák vágták haza, de megkockázatom h mind a mai napig elérhető lenne a népszerűségi mutatója miatt itt is, persze már nem 1,3-1,4M-ért, mint a válság csúcsán 2008-ban..
Az enyémhez adta a fickó a gyári kézzel írott eredeti számláját is, igaz ez 2007-es, de 1,490M volt az új ára a szerint.
Ha a kumulált, 47%-os inflációval számoljuk, az akkori új vételára most 2,190M ft-ot jelentene... Ez még most is döbbenetesen olcsó és piacképes ajánlat lenne, persze az is 100%, h nem csak inflációnyi %-kal lenne drágább. A mostani piaci ára véleményem szerint kb. 2,6-2,7M lenne..,tehát ebből kiindulva, bármennyire is fájdalamas elsőre, nem elszállt ár tizenéves példányért az 1,1-1,2M)Tehát, ha valaki hasonlóan gondolkodik és fontos neki a megbízhatóság, még akkor is megéri 1,1-1,2-t kicsengetni érte, ha fel kell újítania idővel, hisz messze lesz egy új motor árától (ami ugye ilyen feltételekkel egyszerűen nem létezik sehol a világon..), ráadásul az új (üzemórás) példányok fenntartása mérföldekkel többe kerül, mint a DR-Z-é.
Ahogy fent íródott már: kereslet - kínlat. Ha egyszerűen nincs a piacon másik alternatíva, s annak ellenére is iszonyú nagy rá az igény, h annó nagyon sokat eladtak belőlük, fel fog menni a használt ára.
Nyilván az eladó típusokat erősen meg kell szűrni, hisz tényleg sok a lelakott példány, amelyek ára szintúgy emelkedik ilyenkor, de némi rutinnal ki lehet szűrni a valóban szép darabokat. De ez idő és némi szerencse is.Ami szintúgy a keresleti oldalt erősíti - belefér a teljesítménye az A2-es jogsi kategóriájába, így sokkal szélesebb vásárlói réteg birtokolhatja.
Aztán, van egy gazdasági tényezője is, bár ez szerintem globális, pontosabban a népszerű motortípusok vételára az utóbbi 4-5 évben elkezdett felkúszni, ugyan más más arányban, de általános drágulásról attól még beszélhetünk. Ennek egyik oka az új motor árak drágulása - ami csúfolható inflációnak is - ez által a használt ár is kúszik. Másfelől a munkaerőhiány és a piaci változások nagyobb mértékben emelték a korábbi évekhez képest a béreket, így elvileg Te is és mindenki más "könnyebben" kifizeti a magasabb vételárat.
A gazdasági oldal megközelíthető a járműgyártók szemszögéből is. A mai fogyasztói társadalomban már nem stratégia tartósat gyártani. Minden gyártó sokkal boldogabb anyagilag, ha a vásárló nem csak a jármű vételárát hagyja ott, hanem 2 évente még 350.000ft-ot alkatrészre is. A 450 alatti kategóriában szintúgy a DR-Z az egyedüli, ami ezt nem igényli.
Nagyjából én így látom az okokat, de kb. párhuzmaba vonható a mostani DR-Z árakkal az ingatlanok ára. A 4-5 évvel korábbi árakhoz képest 40-50% drágulásról beszélünk ( az nem 3-500.000ft, mint a DR-Z-knél..) és láss csodát, sokszorosa a kereslet még ennek ellenére is a használt és új ingatlanokra. : -) Ennek sincs racionális egyszerű magyarázata.
Sajnos ezt el kell fogadni. Vagy nem veszel, vagy kivárasz, vagy veszel valamit a piac legaljáról és rendberakod. Vagy egészen egyszerűen más típust nézel, ahol nem volt ilyen mértékű a drágulás. De ott több kompromisszumra lesz szükséged, vagy hosszú távon többe fog kerülni.hroberto
SM-ként szerintem is gyenge utcára, pontosabban inkább úgy fogalmaznék, h városba tökéletesen elég, de szerpentizeni, 100km fölötti távokat gurulni már kevés.
Viszont endurozni földutakra, erdőkbe továbbra is azt mondom h egy hobbystának tökéletes és nincs jobb minden pozitív és negatív tulajdonságát (fogyasztás, hatótávolság, használhatóság, rendszámozhatóság, tömeg, fenntarthatóság, szervizigény, alkatrészellátás, alkatrész árak, felépítés) figyelembe véve. Korábban írtam már, h mind a motor erőn, mind a futóművén lehet javítani, csak terepen használva a jelenlegi konfiggal azt mondom h néha sok is.. Pláne h az átlagtempó sokszor 35-45 km/h-ra jön ki egy terepen túrázós délután után.. Ahhoz h valaki a határait feszegesse egy jól összerakott DR-Z-nek, nagyon pro felhaszálói igények és tudás kell.. akinek pedig kevés, az úgysem erdőben túrázásra keres motort, hanem ugrálni, pályára egy crosst.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
runner 125
nagyúr
válasz #81556480 #108489 üzenetére
Mi ez a zagyvaság amit írsz?
Érvekkel próbáltam leírni, h mi a folyamatosan felkúszó ár oka, majd bebököd, h el se olvasod de azért reflektálsz rá valamilyen értelmetlen, összefüggéstelen fasságot. Ha azzal nem tisztelsz meg, h az általam válaszolt contentet végigolvasod, a képességeidhez mérten értelmezed, akkor inkább ne fűzz hozzá semmit.
Mi az hogy valami az olcsósága miatt lesz drága? Fejtsd már ki pls ezt a paradox hülyeséget, mert ez így üres beszéd és az egész egy olyasfajta racionalitásoktól mentes fröcsögés, amit max érzelmi alapon hozol ki magadból.. de így az építő tartalma 0.Miért ne lenne válasz? Ez a te tájékozatlanságod és tudatlanságod.
Mert a válság idején 1,3M-ért odaadták az újat ingyenhitelre. Nyilván egy akkor 8-10 éves példányt, ami le volt lakva, az 1,3M-s, kamatmentes új árral szemben mennyiért hirdessenek meg, amikor hanyatlott a gazdaság, munkahelyek szűntek meg és az embereknek a napi megélhetése, lakáshitelének törlesztése volt a fókusz, nem az h a hobbyjuknak éljenek?
Leírtam fent világosan, h most mennyi lenne az új ára, mennyit érne most az akkori 1,3-1,5M ft és h miért nem sok az a használt ár most.
Amikor a Simon 80k volt használtan, gyakorlatilag alig volt magasabb a havi átlagkereset.
Az infláció alapú arány ugyanaz most is, azért kerül 200k-ba."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz #81556480 #108497 üzenetére
Természetesen részemről sem, csak mivel tudom mik a különbségek, milyen érzés egyikkel és másikkal motorozni.
Ha valamit olyan árban adnak ami egy olcsóbb kategória akkor biztos nem azt veszem.
Nem akarok nekiállni tuningolni hogy esetleg megközelítse azt amit a másik alapból és akkor máris sokkal többe van mint a másik, nálam ez ennyi.Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
runner 125
nagyúr
válasz #81556480 #108497 üzenetére
A gazdasági okok mellett legalább 5-6 másik érvet felsoroltam, amik még pluszban okozták a típus jelentős "drágulását". Így fordulhatott elő, h közel KTM szinten vannak az SM verziók.
A legnagyobb igazság pedig, h minden annyit ér, amennyit ad érte piac. Márpedig ha megveszik 1,2-ért is őket, akkor annyit ér.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Gaboman
nagyúr
válasz #81556480 #108654 üzenetére
Az alap 660 2003-2004 évjáratú 131 kg szárazon, 2005-től 138 kg lett, két kipufogós.
Egy SXC 400 vázba rakott 660 blokk feltankolva sincs annyi mint egy alap 660 szárazon.
Ezért gondolkodom ebben, minimum súly, de nem üzemórás blokk.[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
BlackPriest
őstag
válasz #81556480 #108751 üzenetére
hát nem tudom, amióta motorozok és ahányan már megpróbáltak levadászni én is csak így megyek csodás fővárosunkban. sorok közt meg hatványozottan igaz.
Bogár nélkül lehet élni, de minek?!_______________________________________________ Elnézést, hogy nem illik bele a véleményem a világképedbe.
-
Shad0w
senior tag
válasz #81556480 #108751 üzenetére
Nem, nem a fékkészenlét a téma, hanem hogy friss jogsis kérdez és mindig a Safety-re van küldve, holott nem minden arany amit ott mondanak.
De ha már itt tartunk, másik kis faszság: a motort a piros kapcsolóval kell leállítani mert az szikramentes ellentétben a slusszkulccsal. És ezzel kíméljük az elektronikát.
Szerk.: ha nekem lenne szikramentes kapcsolóm már hülyére kerestem volna magam.
[ Szerkesztve ]
-
z123456789
addikt
válasz #81556480 #108872 üzenetére
(#108872) LaciCRM
(#108873) Econ
(#108890) zgospel
Támogatom.Geresics!
Szerintem is fogadd el ezt az ajánlatot. Tudom, hogy nem bírod, de vagy annyira intelligens, hogy ezt lebeszéljétek, vagy lekezeld a neked nem tetsző stílusát, és ne adj isten, ha mégiscsak neki van igaza, belásd, és elfogadd azt. Továbbá a tartalmas csatornád ellenére, Dodor szerintem jobban fut jelenleg nálad...és tudjuk, hogy a negatív reklám is reklám...érted? Na és akkor? Te meg motoroztál egy jót valami új géppel.[ Szerkesztve ]
-
-
zolee5016
őstag
válasz #81556480 #109195 üzenetére
Itt főfaluban reggel 9 órára adott időpont helyett délután 3 lett....és anélkül a papír nélkül nincs tovább...Én csak két nap múlva kaptam meg az igazolást,mert kavar volt a géppel..ugyanis olyan alvázszáma van, ami nem eu piacos,hanem japán belpiacos limites...
[ Szerkesztve ]
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
nyogo83
senior tag
válasz #81556480 #109525 üzenetére
Ez egy erdekes kerdes. Pl az en motoromon a gyari kipufogon egy darab betu/szam se volt gyarilag sehol.
A Dominator dob amit felraktam, szinten semmilyen jelzessel nem rendelkezik, raadasul elegge gyarinak nez ki a motoron. A hangja is teljesen moderalt, csendes.
Jovore megy muszakira, ott kivancsi leszek mit szolnak hozza.Igazabol nekem ugy remlik mikor keresgettem a szabalyozasokat ezzel kapcsolatban, hogy az E megfelelosegi jelzesnek eltavolithatatlan modon kell az alkatreszen szerepelnie. Gravirozva, beleutve, stb.
-
csongi
veterán
válasz #81556480 #109871 üzenetére
De gondoltam. :).
%an szerintem az igy gondolkozok kb0.1.
Ez nem sertegetes. Ez ilyen. Piaci felosztasba nem sokat nyom.
Ujat akkor vennek, ha a fentartasi uzemeltetesi koptseget csikkzsebbol fizethetnem.
De mivel azt még nem tudom, marad a hasznalt piac. Illetve a ket kezem a szerelesre.
Igy is durav osszegek jonnek ki, koltseg/km aranyaba.
Akik szervizeltetik a vasat azoknal vajon mennyi lehet... :). -
zolee5016
őstag
válasz #81556480 #109873 üzenetére
hát abban egyetértek én is (persze ez szubjektív) ,hogy eléggé elkurvult a formavilága mostanság az új gépeknek.A klasszikus vonalakat felváltotta ez a buborék forma,mint az autók 90%-nál....tisztelet a kevés kivételnek....
Ha meghalsz,te nem tudod,hogy halott vagy,csak a környezetedben élők tudják..és nekik nagyon nehéz...namost ez a helyzet akkor is: ha hülye vagy---
-
csongi
veterán
válasz #81556480 #109873 üzenetére
Idoutazo vagy :) 20006... Tudom, elgepelted..
A regi motoroknak autoknakmeg volt a jellemvonasuk.
Ma mar ember legyen a talpan ha a markanevet kitakarjak, hogy elsore megmondja mi az.
A regi vasaknak meg van a maga filingje.
Nalam leginkabb a tisztelet van meg iranyukba. Valahogy eletbe lehet tartani oket. Igazi tulelok. Igenytelenebbek, kis takolassal is megy. Nah a mostani cuccok nem fognak. Vagy kidobod a fo alkatreszt, vagy nem igazan javitod. Nem lesznek javito meretek, meg ilyenek. Elektronika agyfaszt kap, utana a moros is. De ez a haladas es fejlodes. Szerintem a megbizhatosagi oldalon valahol a 2000 evekben volt a csucson. Most biztonsagtechnikailag kenyelem, teljesitmeny fronton tart a csucson. Megbizhatosagban ujra utol kell ezeket erni. Amugy keves motornak tetszik a formavilaga.
Ahogy oregszem, ugy erzem egyszer valami 3 kereku vasra fogok felulni ha megelem. :).A takolas onnan kezdodik, mikor lejar a kotelezo szerviz. Jelentos szamban kezdodik az olcsobb megoldasok keresese. Ami persze valahol normalis. Es a markfuggetlen szereloknek is elni kell :).
A szerviz markahusegetol nem lesz jo, alapos tisztesseges.
Embereken mulik, nem emblemaktol.. :) -
etnies
senior tag
-
Gaboman
nagyúr
válasz #81556480 #109871 üzenetére
Sajnos az új nem üzemórás enduro és SM típusok nagyon nem szépek.A KTM 690 SMR vagy enduro R, vagy a Husqi 701 sem szép kinézetre.Eleve nagynak tűnnek, a régebbieknek kecsesebb a formája.
Ha meghalsz te nem tudod hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is ha hülye vagy. ;-)
-
dellfanboy
őstag
válasz #81556480 #110019 üzenetére
jol jartal, mult heti tc cikk alapjan ez lehetne tobb is [Az ugyanis klasszikus válságjelenség, amikor az állami vizsgahelyeken, ahol a kintről hozott használt, valamint az összes új autót vizsgáztatják, jelenleg két hónapot kell várni egy időpontra]
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
Topiccsendőr
addikt
válasz #81556480 #110019 üzenetére
Ev elejen 15% os leepites volt a kozigazgatasban, most bp rol 600, nem bp en (direkt nem irok videket) pedig 4000 ember hianyzik innen.
Kenopenzzel egy het alatt megvolt a nemetbol behozott auto. System crash ellenere. Nem kulfoldi roncs volt, de a hatso tarcsat biztos kicsereltettem volna magammal. De ra se neztek. Khm.
Ez egyebkent nem tortent meg, csak kitalaltam.[ Szerkesztve ]
Nem menekülsz a csendőrség elől.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen