-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
Tehát a beállításról. A forrás: H.R.Etzold-nak van egy magyar nyelven megjelent könyve Így csináld címmel, melyben az 1.4, 1,6, 2,0 és a dízel modellek benne vannak '96 januártól. Ehhez egy ismerős által jutottam hozzá, miután vett egy bocit és ezt a könyvet találta a csomagtartóban a többi kacat között Ha kell valakinek szívesen odaadom/elkérem a tulajtól. Nagyon jó kis kiadvány.
Miután írtad, hogy a Ladán már állítottál hézagot, gondolom a szelepfedél levétel nem okoz gondot, valamint a beállítás műszaki menete sem.
A beállítás sorrendje:
Kipuff. szelep nyitva szívószelep állítás kipuff szelep állítás
1-es henger 3-as henger 4-es henger
3-as henger 4-es henger 2-es henger
4-es henger 2-es henger 1-es henger
2-es henger 1-es henger 3-as henger
A szelephézag hideg motornál: szívó 0.10, a kipufogó 0.25 mm. (1.4-1.6 benzin, 8V)
Sajnos meleg motorra nincs adat.
Figyelem!! A hengerek számozása a sebváltótól kezdődik és a vezérműszíj felé halad, tehát jobbról balra. Ez számomra új volt, de nem is vagyok szerelő A szívószelepek a szívóoldalon, a kipufogószelepek a kipufogóoldalon helyezkednek el. A szelep akkor van teljesen nyitva, ha a himba teljesen lenyomja az alsó végállásig. A szelephézag akkor helyes, ha a hézagmérő csak nehezen húzható ki. Ha a gyertyákat kiveszed, viszonylag könnyen forgatható a motor az ékszíjtárcsánál.Amúgy m1 javítási szervizkönyvebe benne van ez is, ha hazaérek bedobom azt is addig itt egy kis leírás
-
_NCT
őstag
Valaki legyen szíves írja le M2-nél hogy működik a külső visszahajtható tükrök fűtése, mert kezd szétb@szni az ideg a kocsival kapcsolatban....
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Uram a fizikát nem lehet megb@szni.
Ha nagyobb teljesítmény kell nagyobba fogyasztás több tüzelő anyag kell hozzá.A szelepeidet ha beállítod és a kompressziód nincs a béka segge alatt ugyan ezeket az értékeket kell hogy hozza a géped, csak nem ilyen fogyasztás mellett.
5.-ikben azért volt gyorsabb de ez csak az én véleményem, mert 4.-ikben a motor már erősen a piroshoz közelít 120-nál.
Renault power
-
-
rob210
Topikgazda
Azt a sok büdös buzit amelyik képes nyári gumin rallyzni a városban ilyen időben.
Ne haragudjatok a kirohanásért, de hogy nekem mennyire elegem van a vezetni nem tudó mama papa kedvenceiből, az valami hihetetlen.Jövök haza téligumin szépen 50-el 60-as táblánál, mondom szar idő van ésszel megyek.
A buzi f@sszopó köcsögfi, nem kivág elém index minden nélkül 100al?
Dudálok villogok, hogy mennyél wazze mert hamar renaultos lesz a csomagtartód.
Persze, hogy nem megy mert csak forog a kereke a gyökérnek.Ha nem nyomok satut tuti, hogy most nem beszélgetünk hanem a sitten vagyok mert agyonverem a buziját.
Nem elég, hogy nyári gumin rallyzik, még ráadásul forgalomba teszi.
Persze hogy simán elmentem mellette, mert egyszerűen nyálkás volt az út alkalmatlan volt a közlekedésre a kocsija. Az, hogy végig dudáltam amíg le nem előztem csak arra volt, jó, hogy ne ott kapjak azonnal agyvérzést.(egyébként egy Honda Accord volt)
Nem értem az emberek hogy kapnak jogosítványt mindenféle felelősség érzet nélkül.......
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
-
_NCT
őstag
Nekem lassan már az autózás gondolatára is nyugtatózni kell magam...Pont ma néztem meg a felírásaimat, mennyibe is került idáig az autó....Lehet beküldöm TC-nek Biztos érdekelné őket a számos adat. Tankolástól kezdve, a keféig mindent írtam...Elkeserítő picit a helyzet nálam....Vételár felénél vagyok.... És akkor ma fizettem be biztosítást negyed évre + lesz 30k-s lambada szonda dal.....
És akkor még nem fizetem a lakásomat, alig élek....
[ Szerkesztve ]
-
Hát, ha tankolásokkal együtt kiszámolnám a szereléseket, nekem a 3 év alatt, már megvan az autó ára...
De felesleges ezen agyalni, nem is számolgatok, nem is irogatom sehova. Az üzemanyagot, főleg felesleges ide számolni.
Az autózás ilyen, ezzel jár.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
-
tresh
addikt
hőhő robnak egy kis finomság
Hóra visszatérve: nekem bent van 2-3 órányi zene a kocsiba és szépen beteszem ilyenkor nyugiba elengedek minden vadbarmot..aztán meg mosolygom amikor 5 perc múlva a korlátnak nekivágva ott áll..mert ugye fontos a nyári gumi a bmw-n a 20éves srácnak aki valószínű egy swiften tanult vezetni és a hátsókerék hajtás ismeretlen fogalom neki meg az is hogy megtanulja kezelni...lásd tegnap is ez történt..csak annak örülök hogy magát törte rommá nem mást..mondjuk így bele gondolva az baj hogy egybe szállt ki belőle és az anyagi része őt nem fogja érinteni apu vesz másikat...mert a kocsi volt a szar nem ő a béna
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Nekem tetszik ez a gép, de ez amit belinkeltél kritikán aluli.
Kályhacső, szétrohadt kaszni, nincs két elem ami hasonlít egymásra.
Szóval ebben nem látok fantáziát, ellenben ebbe igen.Renault power
-
_NCT
őstag
válasz eTrade #17479 üzenetére
Ha ujra kezdenem a vasarlast, en tuti foka 2-t vennek,nem erdekelne h 500-al több,de más világ.Nekem kenyelmesebb es jobb vezetni mint a Megane-t. Raadasul nem dragabb szervizelni,es nem is szervizigenyes. Munkatarsam hasznaltan kintrol vett 2006-osat,olajcseren kivul nem volt vele baja...
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
Nem szomjasabb, mint a Megane...
Persze, én is tisztában vagyok vele, hogy adott áron a Megane egy b@szottjó vétel, sok extrával, jó törésteszt, jól néz ki, kényelmes, jó motorral, stb. Viszont rengeteg hibája van, talán egy kicsit megbízhatatlanabb, mint a Focus-ok.
Haveromnak Focus 1 van, megvette, aztán azóta nem költött rá semmit. A családban is van egy Focus 2, már 120.000 km-t raktunk bele, a 6 év alatt egyszer kellett rá költeni 40k-t, azon kívül semmi, csak a kötelező dolgok. Semmi nem romlott el rajta.
Persze, fölösleges összehasonlítani a kettőt, itt annyi a lényeg, hogy én egy kicsit megbízhatóbb, jobb szerkezetnek tartom a Focus-okat, viszont drágább... Használtautónál meg csak az számít, hogy a vételkor milyen állapotban van, mert Focus is lehet lelakott, amire egy csomót rá kell költeni, meg a Megane is...
[ Szerkesztve ]
-
eTrade
tag
Pár hónapja végig nézegettem a Ford Focus kocsikat, mert tényleg jó autónak tartom, de a bibi csak ott volt, hogy hasonló árban csak roncsokat lehetett kapni. Megané I Ph2 nekem tökéletesen megfelel.
-
_NCT
őstag
válasz eTrade #17485 üzenetére
Én anno 1.3 körül nézegettem Megane-t ahhoz képest +500-at értettem, 1.8-ért azért már tisztességes Focus-t lehet venni szerintem
Mondjuk még mindig nem sírhatna a szám, mert anno 1.3-1.4-ért néztem Megane-t, arra rájön a kötelező átírás + biztosítás ami 100k körül van, + vezérlés 120-ért (okoskerékkel) az 1.5 milla és ez még csak az alap, lehet hogy ott is előjött volna a kuplung hiba + apróságok és rögtön 1.7-1.8 körül lennék költésben.
Így meg hogy már az autó nagyját kicseréltettem, úgy vagyok 1.4-nél, igaz ebben a kefétől, jégoldótól, tankolástól kezdve vezérlésig minden benne van (átírás nincs). Főleg úgy vagyok 1.4-nél, hogy márkaszervizben csináltattam mindent. (1.05M volt az autó vételára, utólag ezt értem is, hogy miért...)
Érdekesség:
múlthét pénteken mentem a mösterhez Maglódra (aki azóta is képtelen volt az árajánlatot küldeni, sms-ben is értesítettem és e-mail-ben is, szarik a fejemre), kicsit kikormoltam a kocsit és meghajtottam, azóta a fogyasztásom visszaállt városban 7.5 körülire fedcomp szerint. Csak aznap mentem vele országúton, azóta megint városban használom, a fogyasztásom nem nőtt meg drasztikusan Lehet magától javuló a szonda?
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Hát a fogyasztásról amiket eddig én tapasztaltam több fóka tulaj van a családba baráti körbe többet eszik mint más 1.6 osok 1 literrel kb. Bár tudom ez is sok mindentől függ ettől függetlenül bármelyik fóka tulaj ült a röncimbe rommá dicsérték az ülést és hogy milyen kényelmes tágas gép Viszont az tény hogy főleg a fóka 1 ről tudom mondani irtó strapabíró konstrukció.. tényleg ha egy normálisba ülsz be nem nagyon kell vele foglalkozni elviseli a remek minőségű utainkat is a motorja is jól bírják a strapát pl uncsi tesoméké most tart 370k körül és olajon/szűrőn kívül még nem kért mást persze azt hozzá teszem hogy mindig időbe kapja ezek az én kezeim által
MMA87: legyen 300k amit rá költöttél mert rendbe akartad tudni az autót amit sok ember lesz@r mert úgy van vele meg veszi ami megy működik miért cserélje majd ha megáll szétesik akkor.. és ebbőr lesz a szakadt vez.mű szíj stb ami több száz ezres móka is lehet utána meg az autót írja le..na most ha 5 évre vetted ezt a kocsit mondjuk akkor ez a 300k mindjárt megéri főleg annak tudatába mennyi ipari hulladék jár az utakon és pl engem is jó érzés tölt el amikor beülök a kocsimba és tudom hogy biztonságosan /hiba mentesen visz A-ból B-be mert megkapta azt amit kell
[ Szerkesztve ]
-
tresh
addikt
Egy: bármelyik szerelő 10perc alatt kicseréli neked 2-3 ezerét a szondát..nem kell hozzá rönó mágus..
Ha meg ilyen megbízhatatlan a tag és nem kell neki a munka hanyagolni kell..
Kettő: rövid távon jársz így egyértelmű hogy nem "ég" ki a rendszer, katalizátor is "eltömődhet" elviszed meghajtod egy kicsit minden hóban egyszer és nem lesz gond jót tesz neki
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
Talán ez is volt baj velem, minden szarral szaladtam a márkaszervizbe, ha találtam volna egy normális maszekot, sztem 100-al olcsóbbért jöttem volna ki belőle. De ez van, tanulópénz megvolt.... Nyugodtabb vagyok, hogy mindig pöccre indul a drágám és rendben van.
Én is kicserélném, csak igazából a számítógépet kéne nullázni, vagyis a tárolóból törölni a cuccost. Most úgy néz ki helyben találtam szerelőt. Akinek nem kell a munka és linkesedik, meg előbb utóbb úgyis csak a hű "udvara" fog megmaradni, amiből nehéz megélni. Bár neki szerintem mind1, indexen mindig keríteni fogják neki az újabb kuncsaftokat, hogy aztán az az 5-6 ember pár sörért szervizelhesse a renault-ját.
Amúgy engem is jó érzéssel töltött el főleg reggel, mikor látom h kerékpáron meg gyalog hogy szopnak az emberek... Természetesen hókotró ifa meg sehol, az utak jégbordásak és le se szarják...Magyarország 2013...Ismét.
-
tresh
addikt
Ez a lényeg .. amúgy meg egy idő után már csak a kötelezőket fogod cserélni rajta és meg fogod szeretni jó gép az..nálam is voltak apróbb hibák amire olyan ideges lettem hogy kb 3 szor el akartam adni majd amikor meg csináltam (nudli hibák és persze nem az autó hibája hanem hogy sokat állt és nem foglalkoztak utána már vele)végül meg szerettem nagyon egy dolog hiányzik belőle a klíma talán e végett és egy picit erősebb motor miatt cserélném le..de elnézve az autópiacot hát nem nagyon van alternatíva
-
rob210
Topikgazda
Hát gyerekek lehet velem van a baj, de mi járőröztünk ford focussal II-essel 1.5 dci vel és el kell mondanom hogy baszott kényelmetlen egy fostaliga.
Jah azt hozzáteszem Ghia felszereltség nem tudom ez ugyan mit takar a Fordnál, de szerintem valami prémium lehet.
Megnéztem már min ülök, kérem szépen a II-es focus ülése egy profilos fémlemez amin van egy 3max 4 centis szivacs, na ezért ment szét a seggem és volt egy álom beülni a 97'-ben gyártott plüs fotelembe.
Mert az az érzés fogott el amikor visszaültem meló végén a Renyóba, hogy úr isten micsoda kényelem.Na ezért se vennék focust.
A meghibásodásokról meg annyit, hogy elég sűrűn volt szervízben 100.000nál elfosta magát a turbó is és ez nem sokgazdás autó volt.!!!Igaz diesel ami ugye szervíz igényesebb na de akkor is.
2007es autó és több baj volt vele mint a 10 évvel idősebb kocsimmal.Ráadásul amin mindenki csodálkozott rohadt a bölcső alatta de nem kicsit.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
_NCT
őstag
válasz rob210 #17491 üzenetére
Háh, ez nekem is új, te járőr vagy?
Amúgy azért gondolom tapostátok a belét, mivel én akiket ismerek és járőröznek, nem éppen érdekli őket, hogy bemelegítsék a motort rendesen és úgy nyomják neki, hanem álltalában ahogy sikerül, ha sietni kell akkor bepattan és tolja a fingóját. Szóval egy átlag user nem fogja tolni a belét vidéken, BP-en meg ugye ismerjük a közlekedési morált.
Munkatársam Focusában (Titanium felszereltség) nagyon jó volt az ülés, az oldaltartása klasszikussal jobb mint M2-nél. De azért M2 ülései is baromi kényelmesek (félbőr), aki beült mellém ez volt az első megjegyzése
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Honda topik
- Autós topik
- Opel topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest