-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
aktív tag
Nezd meg, amit linkeltem BMW-t: Gyongyoru, igenyes, minosegi. Nekem ezek szolnak mellette. Nem tudom megmondani, hogy mi tetszik benne. Szep ugy, ahogy van.
Tenyleg nem akarok sablon szoveggel jonni, de szerintem a BMW egy eleterzes, eletstilus.
Valaki markas orara vagyok, szep ekszerre, ruhara, szep (nagy) lakasra. Nekem ezek kevesbe fontosak, talan a kocsi az egyetlen, ami erdekel.Hogy a tobbi markaban mi nem tetszik?
VW: Nekem tul "nepauto". Majd idosebb koromba miert ne, szettuningolni meg nem akarom, hogy vegyek egy 4-es Golfot. Meg a Bora tetszett regen, de mar az sem annyira, meg eljart felette az ido. Jetta nem rossz, de vagy tul regi, vagy tul uj. A Passat az nagyon szuper, de nagy.Audi: A3-as (vagy egy S3) lenne az igazi, de abbol mar a 2004 utanit szeretnem, ami meg boven 2 millio felett jar. A A4-esek sem rosszak, de nekunk az nagy varosba. De amugy ez all szamomra meg nagyon kozel, hasonlo a BMW-hez: massziv, minosegi.
Merci: Nem az en stilusom. Van egy-ket darab, ami tetszik, de azok is dragak, illetve nem kellenenek ekkora nagy dogok.
Honda: Regen nagyon tetszettek a rizsraketak (foleg a Integra), de azok felett is mar eljart az ido. Az ujakbol a Civic nem rossz kis kocsi, de egyelore nem egy ilyenre vagyok. Az az okos valsztas lenne
Toyota: Tudom, hogy ezt kellene vennem, de utalom a belsejuket. Biztos meg tudnam szokni, de ha a szivemre hallgatok, biztos, hogy nem veszek Toyotat.
Peugeot: 206 nagy kedvenc volt. Volt. Vagy egy 406 (coupe). De jelenleg ebben az arfekvesben (1-2 millio) semmi kedvcsinalo nincs belole. Illetve a minosegert sem vagyok odaig.
Renault: Jelenleg arra varok, hogy a Megane III-asok ara lejjebb menjen, olyan 2 milla kornyeken vennek egyet, megcsinaltatnam szepen (akar kulsore is), hogy aztan az jo par evig kocsi legyen nekunk, mig nem kell egy nagy csaladi auto.
Ha mar most lennenek gyerekeim, akkor meg Laguna kombit vennek (vagy egy Skoda Octaviat)Sok baj van a mi kis Roninkel, igazan en nem banom, amig csak apro bosszusagok, szeretem szerelgetni, meg szivesen tanulnek bele az autoszerelesbe. Amig nincs nagy baj, nem hagy ott valahol, vagy nem lesz nagyon draga javitas, addig en elvagyok vele.
Azt tudom, hogy szar kocsit vettunk, anno a Renault-os szerelo ismeros is mondta, hogy ne vegyuk meg... dehat szerelem volt elso latasra, mindkettonknek nagyon megtetszett, es most is nagyon sajnalnank eladni.
Ennyi penzert igenis jo kis kocsi, a belsejet nagyon szeretem (kiveve, hogy itt-ott zorog )De ha egy par szazezer Ft rafizetessel at lehetne ulni egy BMW-be.... hat ha tenyleg olyan lesz az a kocsi, mint a kepeken, akkor Roni nagy bajban lesz...
-
rob210
Topikgazda
Mycso köszönöm a kép átszerkesztést
Más.:
Olyan kollégát márkatársat keresek, akinek 1.4 16V je van Megane I full felszerelt.
RT vagy Feljebb.A kérdéseim mennyire pörgös a motor?
Azaz mennyire kell egészséges autózáshoz pörgetni?
Illetve autópályán milyen fordulatszám tartományban lehet vele 130-at menni?Ahogy nézegetem a kocsikat az 1.4-es jó 100.000.- olcsóbb mint az 1.6 os.
Valamint olcsóbb rá minden mert még 100LE alatt van.A kérdés még az, hogy klímával mennyire lustul be?
Lehet nem lesz 1.6 mert autópályán ritkán megyek rally versenyző meg nem vagyok.Előre is köszönöm a válaszokat.
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
Laraxior
titán
válasz rob210 #27554 üzenetére
Alizée az megfelel? Mindkét munkatársamnak ilyenje van. Az egyik kombi, a másik sima csapott hátuljú
Szoktam velük jönni, néha, nem kell annyira széthajtani, hogy menjen, ők se pörgetik nagyon 3000 fölé, annak ellenére, hogy 1.4 nem olyan tetű[ Szerkesztve ]
"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
Laraxior
titán
válasz rob210 #27556 üzenetére
Ilyet akarsz venni?
A nemkombi az előbb lesz eladó az biztos, de majd úgyis beteszem ide is, hacsak nem cseréli be valamire.
Én anno megvettem volna, csak én nem akartam 1.4-est, mert keveset járok vele, mindegy mennyit eszik"Mi a hazugság ára? A legnagyobb veszély nem az, hogy elhisszük, hanem az, hogy ha rendszeresen hazugságokat hallunk, akkor már egyáltalán fel sem ismerjük az igazságot. S akkor mit tehetünk? Mi mást tehetnénk, hogy lemondunk még a valóságnak a reményéről is és egyszerűen beérjük történetekkel."
-
aktív tag
válasz rob210 #27554 üzenetére
Ha az en 1.4-es velemenyem erdekel a Megane II-ben:
130-nal 4ezret forog a motor, szoval autopalyan nagyon kellene a 6. fokozat. Es ha meg erre rajon a klima... az borzalom. Amikor nyaron mentunk a 40 fokban (klimaval) 4-en a kocsival 130-at meg vitte, de ha kicsit is gyorsitani akartam, akkor mar vissza kellett valtani. Akkor mar nagyon gyenge. Neha inkabb le is kapcsoltam a klimat, hogy haladni tudjunkViszont mi alt. csak varosban hasznaljuk,meg fouton, ott szepen lehet vele elozgetni.
Szoval ha tobbet autopalyaznank, akkor megerne a nagyobb motor, viszont en az okoskerek miatt szerintem nem vennek 1.6-ot (Megane II-bol).
-
Sly189
senior tag
Nem tudja valaki hogy mennyibe fáj egy márkaszervízben az olajcsere minden szűrővel ( gázolajszűrővel együtt)
1.5 dCi 86Le Megane 2007
-
giigz
veterán
válasz rob210 #27554 üzenetére
Nekünk a Ford előtt Megane 1 ph2 volt, 1.4 16V-vel, valami magas felszereltséggel. 3 évig volt nálunk, én spec már akkor nagyon szerettem a Megane-t. Pályán 130-nál minden ilyen kategóriás kb. ugyanannyit forog, nagyon hasonló az áttétel, tehát 1.4 8V, 16V és 1.6 16V kb. ugyanannyit fog forogni, tehát 4.000 körül. Kis eltérések vannak, de olyan igazán számottevő nincs. Jól ment egyébként a kocsi, finoman járt a motor, és a mostani 1.6 16V-hez (Focus) képest egy 0,5 literrel kevesebbet evett, erőre pedig kb. ugyanaz. Neked városra bőven elég lesz, mint nekem most az 1.4 8V város/országútra, mindenre elég. Az 1.4 16V-vel mentünk nyaralni, síelni, elég mindenhova.
Most már itthon vagyok, szóval ha akarod, meg tudom nézni ezt. Vagy már letettél a nagy motorról?
-
rob210
Topikgazda
Ha van kedved megnézegetheted, de addig úgy sem fogják megtartani mire nekem megjön a lóvém.
Sok verzió kavarog a fejemben még mindig, jó lenne egy erős kocsi néha néha, de összességében be kell látnom egy 1.4 est olcsóbb fenntartani és nekem nincs szükségem rá, hogy több száz ló nyihegjen alattam.
Eddig is megfontoltan előztem, pedig most nagyon egyben van a gépem.
Ezután is úgy fogok, szóval meglátni és beleszeretni autó vásárlás lesz, de hogy milyen motorral azt még mindig nem tudom.
Az 1.6 azért lenne jobb, mert az se nem nagyon erős se nem nagyon gyenge.Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
Upsz, rosszul emlékeztem, csak 3000-et forog 130-nál. Ennyit a modern csodákról.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
válasz Mágus2 #27570 üzenetére
Én nem szoktam pályázni hosszútávon, országúton meg 3.000-es fordulat körül sem hangos, tökéletes utazó tempó. Most a Focus 400 kg-mal megrakva + tetőbox-szal fogyasztott pályatempóban 8,5 litert. A box biztos rátesz fél litert alsó hangon, tehát box nélkül 8 literből kijött volna, ha pedig nincs a +400 kg, akkor 7 literrel elvan 130-nál még a rövid váltós 4.000-es fordulattal együtt is.
Érdekes, hogy ilyen rövid váltóval és 4.000-es fordulaton tartva is egy viszonylag kicsi 1.6-os motor is 8-9 literrel el tud vinni ~ 1.700 kg-ot 130-as tempónál. Egy hosszabb áttétellel, vagy 6-os váltóval 8 liter lenne így, az meg már több, mint jó.
Szerk.: Még annyit, hogy hosszabb áttétel vagy 6-os váltó egy ősrégi szívó 1.6 16V-be = olyan fogyasztás, mint egy 1.2 TSI-nek
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Mágus2 #27572 üzenetére
Engem az I-es fóka se nyűgözött le tiszta vicc a belseje.
Egy ép vonalvezetés nincs azon a műszerfalon.A favorittal meg a megane-t ne hasonlítsd össze olyan mint ha az A8 al hasonlítanád össze a meganet és ezt nem túlzásképpen írtam, tudod, hogy nekem volt favoritom, meg apósomnak is nekem 90es neki 94 es.
Ég és föld a két autó mind technikára, mind kényelemre.A favorit egy talicska benzin motorral, ez meg egy kényelmes francia népautó.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #27573 üzenetére
Csak amiatt hoztam ezt a példát, mert nem tudok kibékülni a rövid váltókkal. Mindegyik autó kényelmesebb, mint egy favorit, de amit a váltók terén nyújtanak, az vicc. De másképp nem lehetne 1.4 octavia, focus, golf, 1.6 passat, A4, mert egy rendes áttéttel elvérezne a forgalomban.
-
válasz Mágus2 #27572 üzenetére
Akkor ezt a mű-autó érzést továbbra is követi a ford. Bár a focustól egyel kisebb, párom fél éves fiesta-ja olyan nagyon fura, hogy azt elmondani nemtudom. A váltó finom, precíz, a futómű feszes, de kényelmes, viszont a kormányzása.....valahogy nem tudom megszokni és nem is érzem, borzasztó.
Illetve a belső anyagok: az ok, hogy a franciákban néha nyekeg-kopog ez-az, a fiestánál nem ad hangot, viszont borzalom.....mintha belocsoltak volna egy vödör bakelitet, igénytelen műanyag mindenütt. (nyilván felszereltség függő is, stb.....de na).Ja illetve, ha már fordulatok, sebességek: 1.6TDCi (95@205) és besz@rás 5-ös váltóval van szerelve....kb olyan érzés, mintha egy 60lovas lomha valami lenne, marha hosszú a váltó pl.: városban a 3. bőven elég, 60-nál 2000-et forog!
Viszont pályára már az 5. kevés....
Bár legalább keveset eszik, teljesen vegyesbe (város/Bp./pálya/országút) 5.2l/100km. (bár ebben lehet van szerepe a start-stop rendszernek is)Ja, hogy legyen ON is, az 1.6 16v m1ph2, mintha 3000körül forogna 130-nál, nem emléxem pontosan, de tutira 4000 alatt.
[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
A klímára.
Ha a mostani motorra rátennénk egy klímát akkor ki kéne szállni és megtolni az emelkedőn felfelé.
Jó kis városi autó ez, de lássuk be ha erre teszel még valami fojtást akkor olyan lesz mint a lepkefing.
Én tisztában vagyok a saját és az autóm kereteivel is.Na most mivel a 16V-es kocsik pörgősebbek és erősebbek, de máshol adják le a teljesítményüket, mint a 8V-esek így lehet elég még pont egy klímához, de épp csak annyival erősebb, hogy a 8V-s szintjét hozzák klímával.
Na most ha már cserélek, nem lenne rossz egy kicsivel több energyt a seggem alá tolni.
Így az 1.6 16V-jobb választásnak tűnik.De ha valaki hibát vél felfedezni a logikámban az sikítson és azt is mondja el mi a hiba benne
Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz imyourfriend #27579 üzenetére
Köszi, de ez se nem 1.4 es 16V se nem 1.6 os 16V.
Ha olvasod a topikot tudod, hogy nem veszek diesel autót, annak semmi értelme nem lenne számomra.Renault power
-
Sly189
senior tag
szeretném tudni
-
just
aktív tag
válasz imyourfriend #27579 üzenetére
Mi is ott voltunk az 1.9 dci-vel 5-en klímával tetőig pakolva. Hát nem kívánta az emelkedőn a hatodikat 160-nál De egyébként jó lett akkor a fogyasztás : 5,7liter kb 2ezer km-re
Sly189: Nekem a szervíz olyan 20-25ezerből oldja meg az 1.9 dci-t (4szűrő, olaj+munkadíj) Legközelebb én viszem a szűrőket meg az olajat és csak munkadíj lesz, de ugyanott leszek árban, de legalább tudom hogy mit raknak bele.
[ Szerkesztve ]
Two things what i hate. People that can't count...
-
Sly189
senior tag
Megane-2 höz vennék bőrkormányt, cserében tud valaki segíteni Borsod megyében? Valami szerelő esetleg?
-
-
Sly189
senior tag
Én még nem bontottam le a kocsit annyira hogy lássam, de talán az izzócserénél láttam hogy fém van jelenleg is benne 20 000km óta, és valami stekkere is van, szóval valószínűleg nekem is vízérzékelős.
( kivétel ha nem a diszkóvilágítás van a motortérbe és arról megy )
DCI kollega a másik forumon ezt írta nekem :
",gázolajszűrőből csak delphi hdf 907 ha nem vizérzékelős,ha igen akkor hdf 917 vagy 937-ES ÉVENTE!!!
Üzemanyagban pedig csak ÖMV MAX MOTION DIESEL!!!" -
Sly189
senior tag
"A 2T olajokkal az a probléma, hogy ezek alapvetően egy veszteséges kenési rendszerre lettek kifejlesztve, ahol teljesen mindegy, hogy elég-e az olaj az üzemanyaggal együtt vagy sem, végül úgyis kipöfög a környezetbe. Egy négyütemű autó motorjában viszont egészen más folyamatok játszódnak le. Mivel a 2T olaj nem ég el tökéletesen a motorban, jelentős kormot hagy maga után, amit a motorolaj egy ideig le tud tisztítani a felületekről, és nem okoz gondot, de egy idő után a kenőanyag is telítődik az extra terhelés következtében és ezután a lerakódások már megmaradnak a hornyokban, résekben, amivel kopások sorozatát indítják el. A folyamat öngerjesztő lesz, mivel a nagyobb kopás több lerakódást eredményez, amitől még több kopadék keletkezik és ez így megy tovább, amíg szét nem kopik a motor. A 10x drágább kenőanyagról túl sok infót nem tudok, de ha hasonlóan működik, mint a 2T olaj, akkor annak a használatát sem ajánlom, hiszen a folyamat valószínűleg ott is hasonlóképpen játszódik le, esetleg kicsit hosszabb idő alatt. "
Totalcar
dCi 2T olajtémához ha valakit érdekel.
-
-
Savanya
addikt
Spurit ajánlom , nekem csökkent az alapjárati fordulat , fogyasztásom is bitang jó , igaz premium diesel óta még jobb lett a MII 1,5DCI .
2T nem jó főleg ősztől -tavaszig egyáltalán , sűrűbbé teszi a gázolajat és az inditási is nehézkesebb jóval .
[ Szerkesztve ]
Mobilszámom: 70-516-8068
-
-
válasz Sly189 #27593 üzenetére
Hát nem tudom....az enyém soha nem látott delphi szűrőt, viszont nem is kínait rakok bele. Szerintem ami fontos az a rendszeresség 20-30k km-enként és a minőségi olaj + ehhez még hozzájön az ésszel használat. Kicsit túlvan ez a szűrőtéma reagálva, de ezt már többször leírtam.
Prémium gázolajat is életébennvagy 5-6x látott, nem is erőltetem, nem vettem észre az égvilágon semmit. Annó csak sima mol dieselt kapott, amióta nálam van azóta lukoil+auchan. Megy, jól eszik, nincs baja...
Valami értelmes üa. adalékot viszont én is kipróbálnék, csak nemtudom mit lenne érdemes.
“The Night is Dark and Full of Terrors”