-
Fototrend
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
-
Ck.
addikt
válasz rob210 #28305 üzenetére
Jaja, de mostmár annyira belém idegződött, hogy hiába nem folyik, naponta 2x ellenőrzöm a szintet és minden alkalommal ha leállítom a kocsit, bemászok alá foltokat keresgélni. De szerencsére nem találok már. Most is bementem tescoba, jövök ki és ugrottam be a kocsi alá.
Most amikor nagyon el volt durvulva a folyás, egy-egy ilyen tescos kiruccanás, amíg járattam a parkolóban alapjáraton 1-2 percet, hogy visszahűljön a turbó, 2-3 tenyérnyi olajtócsát generált. Legrosszabb állapotban 1 hete már 1 liter/50 km volt a rekord. Most semmi tócsa, de a kényszeres napi ellenőrzés belémgyógyult. Sőt, beteg módra már más autók alá is elkezdtem benézegetni. Egyszer le ne üssenek, hogy lopom a motorkocsit... De meglepetésemre tapasztalom, hogy minden második felfestett parkoló sáv tele van kisebb-nagyobb olajpötyökkel.Hihetetlen mennyi pékhez kellett elvinnem, mire egy becsületes szerelő az eddig kókánnyal eltöltött idő töredéke alatt diagnosztizálta és elhárította a problémát. Egy fölös szelepfedéltömítés csere és kb. 15 ezer Ft munkadíj bánta az eddigi töketlenkedéseket.
[ Szerkesztve ]
-
giigz
veterán
A kézifék alatt nagyjából pontosan mi van? A katalizátor vagy a középső dob van hozzá közelebb?
Már kb. vagy 1 éve van nekem az a csörgő hang ~1.100-as fordulatnál, ez lehet a középső dob is, vagy tuti katalizátor?
-
-
senior tag
Hát ma reggel megadta magát a Clio, nem indult el, csak tekert a gyújtást....
most már azt se, mert közben biztos lemerült az akksi....
Folyt köv....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
senior tag
válasz rob210 #28311 üzenetére
Az izzító gyertyát megnézték kb 1 hónapja, azt mondták jók, nafta van benne félig...
Eljöttek a gépszerelőink, bebikázták, akkor elindult, de van a motornál, egy kézi üzemanyag pumpa, azt nyomkodták, de elég levegős volt,aminek szerintük nem kéne annak lenni....
bementünk szervizbe vele, leadtam , várom majd mit mondanak.
Akksi biztos csere, mert még a gyári volt benne, és az indítózás most megölte.meg végre meg tudtam mutatni a szerelőnek a ciripelő hangot, mert mire odaértünk eléggé hangosan rákezdett, ő is tűzkarikát mondott, szóval azt is cseréltetem velük.
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Sgt. Chris
aktív tag
Szia!
Olvastam a kérésed, hogy mérjem le a tolatóradar elhelyezését...meglesz egyszercsak :-) Ma épp szervízbe vittem, mert a féktárcsáim megérettek a cserére, nem akartam sokat húzni-halasztani. :-)
Amugy annyira nem nyűgözött le a tolatóradar, elég sokszor bejelez, még egy 3cm-es szintkülönbségnél is...én meg csak lesek, hogy mi az amit nem vettem észre... Közben csak egy repedés a betonon pl... Ilyen repedés meg a magyar utakon van elég...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 5 1600, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
Intru
csendes tag
Pár hónappal ezelőtt valaki töltött fel egy képet, hogy a trafók színe alapján melyik milyen. Mivel főleg telefonról vagyok, így kicsit bonyolult megkeresni... Ha valakinek megvan, esetleg újra belinkelné ide, azt Megköszönném!
-
-
senior tag
válasz rob210 #28314 üzenetére
Beszéltem velük, azóta elindul, sőt állítólag az akku is jó, terheléskor is leadja amit kell...
ott marad hétvégére, és megnézik, hogy egy éjszakás állás után mi lesz....
hétfőn kiderül a dolog, addig gyalogkakukk leszek, vagy használom a gördeszkám...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
rob210
Topikgazda
Na jelentem van egy plusz új ledes tagunk.
Remélem majd képeket lő róla este, hogy hogy sikerültRenault power
-
toldy
őstag
sziasztok, kellene pár dolgot cserélni és kérdezném ti mit javasoltok?
1, kinyomó csapágy valamint kuplungtárcsából mit javasoltok? valeo, japanparts, sach
2, (első) hátsó féktárcsának? brembo, skf,Valamint felmerült egy olyan hogy keresztfateromnak van egy II lagunája, normál kártyás két gombos ( nem szabadkezes), az egyik kártya olyanokat produkál hogy nem működik semmi nyitás majt a nyílásba helyezve az imo villogása is gyors lesz és nem indul, a másik csak egyszerűen nem nyit ( gomboknak kampec) hogy hol lehet ezeket javítatni, vagy lehet e otthon barkácsolni rajtuk , illetve az előnek mi lehet a gondja? köszi
Az élet nem habostorta.
-
rob210
Topikgazda
válasz batai15 #28326 üzenetére
Az autó, ha egyben van nagyon jó vétel annyiért.
Én ezt most 500.000.- vettem.
Tehát érdemes lesz nagyon átnézni, mert vagy az évszázad vétele, vagy valami nagyon szét van hullva rajta.Amire érdemes odafigyelni az a hátsó futómű, a kipufogó rendszer, mert az szeret szétrohadni úgy 4-5 évente csere.
Tornyokat meg kell nézni, illetve összességében, hogy érzed magad a kocsiban.
Ha egyben van még egyszer leírom az évszázad vétele.Renault power
-
batai15
félisten
válasz rob210 #28330 üzenetére
Igazából munka társ, és az apjától örökölte , mert az meg halt. Egyébként ténylegesen nagyon jó állapotban van,régebben se volt rá egy rossz szava sem, mikor még nem akarta lecserélni( most mercit akar) gondolom még szétnéz a neten az árakról, lehet hogy nem 350 lesz hanem kicsivel felette, még nem tudom, mert még nem beszéltünk komolyabban róla.
MEnnyi lenne ennek a gépnek a reális ára? 450? -
giigz
veterán
válasz batai15 #28334 üzenetére
Az 1.6 16V-nek egy kicsit drágább a fenntartása, az 1.4 8V Megane kb. Swift szinten van fenntartásban, de csak fenntartásban, mert egyébként ég és föld a két autó, nem egy kategória van közte.
Gyújtó trafó 10k körül van /db.
Sűrűbben cserélendő alkatrész nem nagyon van, tudtommal nem szokott baj lenni a Megane 1-ekkel, esetleg ilyen ablakmosó motor, alapjárati motor, fhp jeladó, de ezek ilyen pár ezer Ft-os tételek, és egyrészt nem törvényszerű, hogy cserélni kelljen, másrészt utána sok évig nincs vele gond.
Nekem 1.4 8V van, az előző tulaj után rendberaktam, azóta egyetlen Ft-ot sem kellett rá költeni, a teljes javítási költség 1,5 év alatt nekem egy 100 Ft-os izzó volt.
Jó most lehet lesz egy kis kiadás, a középső dob lehet cserés lesz, csörög benne valami talán, 10k körül van az alkatrész.
Viszont 16 éves autó, szerintem nagyon megbízható, gombokból fenntartható. Vezérléscserét gondolom csinálnod kell majd, az húzós összeg, 50k körül szerintem, de utána az is 5-6 évig pipa.
Olajcsere az meg alap, 5W-30 kell abba, az szűrővel együtt kb. 15k, nekem az 1.4-ben 10k-ból megvan az olajcsere 10W-40-nel.
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz batai15 #28332 üzenetére
A gyújtó trafó darabja 9.500.- már mint amit érdemes is beletenni, párban kell cserélni, de nem biztos, hogy nálad lesz vele baj.
A fékek jó árban vannak, elöl hűtött 280mm hátul dob.
Mondjuk a dob ha elkopik kicsit borsos áron van de azt 15 évente elég cserélni
A futóműben a szilenteket sűrűn lehet cserélni de ez minden autóra igaz a jó Magyar utak miatt, filléres dolog.
A szűrőket szintén illik cserélni de azok se eget verően drágák, pont mint minden másik autónál.
Az egyetlen zsebbe nyúlós, amibe én is most futottam bele az a hosszbordás szíj szett, az drágább mint a vezérlésIgaz azt se kell hetente cserélni.
A kasznira figyelj nagyon oda, ha nincs rajta rozsda rohadás akkor nagyon nem tudsz mellé nyúlni vele.
Amit még érdemes megnézni az a szokásos minden autónál ellenőrizendő, víz, olaj, motor járása, meg, hogy minden működjön benne.Renault power
-
batai15
félisten
Rendben köszönöm! Kívülről tényleg jól néz ki, tehát szerintem nem rohad, de jobban elbeszélgetek majd a sráccal.
Fent tartási költségbe igazából nem azért kérdeztem, mert annyira nem tellik rá, csak érdekelt.
De elég sok ilyen kocsit néztem ma az utcán, ha sikerülne meg venni, akkor jobban járnék vele, csak nagyobb kocsi,(suzukiba nem férni rendesen)
Ha valami fejlemény lesz írok, előre is köszi! -
Én most nemrég kuplungoztam, valeo kinyomó és japanparts kuplungszerkezet+tárcsa került az autóba. Ez utóbbi, mint kiderült gyári nissan-renault kuplungot rejtett. (a japanparts nem gyárt, csak felvásárol és csomagol).
Féktárcsám nekem az első brembo a hátsó meg vagy bosch vagy delphi, arra már nem emlékszem, egyikkel sincs bajom.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
toldy
őstag
Értem, köszi srácok
Kinyomó csapágy milyen kell a k9k722-höz? sima hidraulikus, csak mert ez nekem nem tiszta
Valamint, ahogyan beszélgettem az ismerőseimmel, lenne olyan lehetőség ( az összes ilyen golfos civices bütykölős haverom dícséri hogy milyen jó) hogy a gyári kuplungtárcsára tudnék rakatni plusz kevlár réteget, szerintetek meg érhet egy próbát?mycso: szerinted akkor a japanparts ( gyári) jó lessz? mert én 30ért tudom venni a szerkezetett+tárcsát
Az élet nem habostorta.
-
Hidraulikus, de már írták is neked.
Nekem a japanparts bejött, de nem biztos, hogy te is gyárit kapsz tőlük, mert több cégtől is vásárol és azokat csomagolja át.
Erre a kevláros dologra nemtudok mit mondani, talán csak azt, hogy teljesen felesleges...Illetve ha szét van borítva az autó, akkor még a kéttömegűre is érdemes ránézni, hogy milyen állapotban van.
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Sly189
senior tag
Sziasztok, egyik cimbinek megadta magát a kormánynál lévő szalagkábel. Miskolc és környékén tud valaki valami szakértő féleséget?
mycso: Cső láttalak ám, csak éjszakásból téptem hazafelé
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ukrajnai háború
- Milyen okostelefont vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Notebook hibák
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- iPaden is vége az App Store monopóliumának
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest