-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
enterlaci
senior tag
válasz bitpork #120096 üzenetére
Igen, úgy értettem én is, hogy mindenképp olyanhoz kéne vinni aki tudja és felelősséggel csinálja - nyilván. Amúgy szeretem a gyári állapotot általában, bár némi változtatás-kiegészítés jól szokott esni nekem is - van egy Forge lefújószelepem, némi led világítás a beltérben - de a biztonsági cuccok területe már a fejemben egy picit veszélyzóna. Ismerős szerelőim között tudom, hogy senki nem vállalná felelősségteljes mivoltuk miatt.
A felmerülő költségekről nem sok elképzelésem van de gyanítom hogy kellene pár darab tízezres az egészre.Amd 386SX40, 210MB WD, 14"monochrome, Win 3.11
-
i-sti
senior tag
[link]
Ennek a felninek mi a neve? TetszikNovum Forum Siculorum
-
i-sti
senior tag
Itt van a vin decoder eredménye:
Lehet fikázniPRCode: 0G1 = Gearshift lever
PRCode: 0JG = Weight category front axle weight range 7
PRCode: 0YH = Weight range 8 installation control only no requirement forecast
PRCode: 1AT = Electronic stabilization program (ESP)
PRCode: 1BA = Standard suspension/shock absorption
PRCode: 1KW = Disc brakes rear
PRCode: 1LT = Disc brakes front
PRCode: 1N1 = Power steering
PRCode: 1SA = Without additional engine guard
PRCode: 2K1 = Reinforced bumpers
PRCode: 2ZQ = Leather trimmed multi-function steering wheel for air bag system
PRCode: 3FA = Without roof insert (standard roof)
PRCode: 3L3 = Manual height adjustment for front seats
PRCode: 3NZ = Rear seat bench unsplit backrest split folding
PRCode: 3Y0 = Without roll-up sun screen
PRCode: 4GF = Windshield in heat-insulating glass
PRCode: 4K4 = Radio remote controlled central locking
PRCode: 4KC = Side and rear windows in heat-insulatingglass
PRCode: 4UE = Air bag for driver and front seat passenger
PRCode: 4X3 = Side air bag front with curtain air bag
PRCode: 5D7 = Carrier frequency 868 MHz without panic button
PRCode: 5MA = Decorative inserts
PRCode: 5SL = Left exterior mirror: aspherical
PRCode: 6TS = Right exterior mirror: aspherical large viewing field
PRCode: 6XE = Exterior mirrors: electrically foldable and electrically adjustable/heated
PRCode: 7D5 = DVD player
PRCode: 7K6 = Flat tire indicator
PRCode: 7MG = Emission standard EU5
PRCode: 7T6 = Navigation system (MID)
PRCode: 7X4 = Park distance control front and rear
PRCode: 8BP = Bi-functional headlight with gas discharge lamp
PRCode: 8GU = Alternator 140 A
PRCode: 8Q3 = Automatic headlight-range adjustment dynamic (self-adjusting while driving)
PRCode: 8Z5 = Not hot country
PRCode: 9Q8 = Multi-function display/on-board computer
PRCode: CD6 = Alloy wheels 7.5J x 16
PRCode: D93 = 4-cyl. turbo dies. eng. 2.0 l/125 kW 4V TDI common rail Base engine is TG3/TH3/TL4/TM4/TP4/TU3
PRCode: E0A = No special edition
PRCode: F0A = No special purpose vehicle standard equipment
PRCode: J0P = Battery 580A (105 Ah)
PRCode: Q1A = Standard front seats
PRCode: TH3 = 4-cylinder diesel engine 2.0 L unit 03L.B
PRCode: U2A = Instrument insert with km/h speedometer radio-controlled clock tachometer and trip odometer
PRCode: X0A = National sales program GermanyNovum Forum Siculorum
-
peterm711
aktív tag
Üdv mindenkinek!
Skoda Octavia 5E, meg lehet oldani valahogy, hogy mutassa az elefogyasztotott üzemanyag mennyiséget? Renault-mban van ilyen funkció, nem lenne rossz a másik kocsiban is.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz peterm711 #120110 üzenetére
Gyárilag a tankolt üzemanyagmennyiséget lehet bekapcsolni, VCDS-sel. Nem próbáltam, így nem tudom mennyire használható, csak emlékeztem, hogy találkoztam már ilyesmivel.
[ Szerkesztve ]
-
raziel01
veterán
Sziasztok,
Skoda Roomster 1.2 TDI. Ha nem jár a motor csak a gyújtás volt ráadva és leveszem a gyújtást akkor 3 kattanás hallatszik. Mi ez? Normális?
Ha jár a motor a leállítás után is van ilyen. -
kozicsd
tag
Sziasztok
Egy 16 éves Octavia 1.9tdi-t szeretnék lecserélni egy újabb autóra. Kis gondolkozás után arra jutottam, hogy ismét egy Octavia lesz a befutó, viszont mivel már nem megyek annyit mint régebben, így az 1.4 tsi motorral felszerelt példányokat nézegetem.
A jellemző tendencia, hogy egy normálisabb állapotban lévő Octavia II, amiben van kb. 110-120k km, 2012-es évjárat, 3millió körül van, az Octavia III viszont ennél jóval több, 4,5 millió. Azt tudom hogy az új motor 140le a régi pedig 122, de ezenkívül van e más lényeges különbség?
A kérdésem az lenne, hogy az Octavia III megéri e ezt a felárat? Megbízhatóság, fenntarthatóság érdekelne elsősorban.
Esetleg alternatívákat is meghallgatnék, illetve egyéb tanácsokat. -
Vaze
őstag
válasz lsebestyen #119836 üzenetére
Koszonom szepen a segitseget
MSI Raider GE78 HX 13V Intel® Core™ i9-13980HX -- GeForce RTX 4090, GDDR6 16GB -- 32GB, 2TB SSD
-
brumi1024
veterán
-
bul07
nagyúr
válasz i-sti #120117 üzenetére
Nagyvárad környékén igen jó utak vannak, nagyon mellékutakon van kátyú de újítják őket rendesen, főutak teljesen jók (Nagyvárad elkerülőt is befejezik lassan)
Ősszel voltam Kolozsváron a 1úton csak felmarásokat kellet kerülgetni mert javították egyes szakaszokon, kátyú semmi
Szolnok-Püspökladány közötti 4-es szakasz elbújhat a román főutakhoz képest[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
i-sti
senior tag
válasz bul07 #120120 üzenetére
Pár hete mentem Marosvásárhelyről Csíkszeredába esküvőre. Pár kilométerre a várostól az erdőben megyünk 80-90 el, látom az út 20 centi szélességben el van "szakadva" épp megnyomtam a féket de már át is mentünk rajta. Reménykedtem benne hogy az 55 gumi megóvta felni és így is volt szerencsére. Ekkora letettem minden féle nagyobb felni álmomról.
Amúgy mivel itt nálunk megy el a teher és mindenféle forgalom Kolozsvárról az ország többi része fele minden autó itt jár. Meg is látszik az utakon a hatásuk. Európai (E60) nincs gond, de megyei és községi utak mindennek jók csak Audiknak nem
[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
whitezo88
nagyúr
Üdv! adott családban egy 2007-es Octavia MK2 1.6 benzin. Második tulajos, 2009 óta van nálunk. Márkaszervizbe vivés, odafigyelés, kímélő üzem. Utóbbi időben eléggé eszi az olajat, de menetben, füstben (kék stb) semmi se látszik, olaj se folyik sehonnan. Márkaszervizben azt mondták szét kell szedni a motort, nem jók a tömítések meg jóég tudja mi (nem év voltam ott nem enyém), árajánlat új alkatrészekre, kb fél motort kicserélve 1,5Mft ez persze eléggé lehúzás szagú, ennyit érhet kb az egész autó... valaki tud erről valamit?
[ Szerkesztve ]
-
Dot
őstag
Pár dolog asszem cserés:
-2tömegű+kuplung szett
-féltengely csuklók
-turbó
-turbó tömítések
-olajteknő tömítés
-olajpumpa
-kipufogó tömítések
-vezérműlánc+feszítő+tömítések
-olaj+szűrő
-légszűrőHalandó embernek ez majdnem 600000Ft. Az autó amibe bele lesz építve ~210000Ft ért lett megvéve
Asszem ez megdobja az értékét[ Szerkesztve ]
élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
Dot
őstag
Sajnos a szerelő mester nem ér rá csak 2 hét múlva.
El akarok menni talira, de félek, hogy a nem megfelelő olaj nyomás nem tesz jót a gépnek.
Bár pályán, magasabb fordulaton gondolom van elég nyomás.
Szerintetek meg merjem lépni ezt a 2*45KM-t?élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
Dot
őstag
válasz MunezXBK #120128 üzenetére
Hmm,
Most nézem, lehet ebből 2db-ot sikerült vennem. Mert vettem egy készletet:
ELRING Turbó feltöltő tömítés készlet (703.960) Készlet
1 db 8.488 Ft+ csak a tömítést is megvettem, de azt már a VW-től rendeltem (Berta-Vadász) csak a tömítés 2118 Ft volt.
VR6-fan azt mondta eredetit vegyek mindenből. Bárdis csávó azt mondta nincs eredetije, csak sok napos határidővel tud rendelni. Így megrendeltem a VW-től mert azt tuti eredeti Most néztem, hogy ebben a készletben is van!
(#120127) Piwi Hát ja, bár 1 útja Érdig még tuti lesz
[ Szerkesztve ]
élj a mának! sz@rd le a holnapot! szidd a tegnapot!!
-
Magnum_
nagyúr
Mági!
Azt már kinyomoztam, hogy az 1.2TSI (CBZ motórkód) 60k km-ként kell a vezérmű láncot cserélni.
Még ez nem SOS, van pár k km, amíg akuttá válik, de szeretnék időben felkészülni, persze nem szakszervizben megvéve az alkatrészeket.A kérdésem:
Mi kell a vezérlés cseréhez pontosan, milyen alkatrészeket (ha tudsz márkát, megköszönöm) kell lőnöm Lángéktól (oda van kedvezmény) + ugye akkor már olajcsere is kellene.
Vagy ha van tipp, honnan érdemes, azt is megköszönöm, lényeg, hogy az otthoni szakszerviz beszereli a hozott alkatrészt is.Köszönöm
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #120137 üzenetére
A képen látható összes dologra szükséged lesz. Mindennek ott van a gyári száma. A feszítő elemre, és a lánc vezetőre ügyelj az gyártási dátumtól függ. Tudni kell, hogy pontosan mikor gyártották le az autót, mert ettől függően három különböző feszítő van.
[ Szerkesztve ]
-
szabonagyur
félisten
VW Phaeton 2005 3.0 V6 TDI motorral mennyire kerülendő? Nem kevés ez a 3.0 egy ekkora bódéhoz? Hirtelen felindulásból megnéztem egy párat és nem rossz.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mágus2 #120138 üzenetére
köszönöm! a feszítő elem a 4-es?
Amelyiknél zárójelben is van alternatíva, ott kell figyelni a gyártási időpontra, igaz?Olajból 5w30? mi ezekbe az érzékeny fűnyírókba a preferált márka?
Illetve fékbetétből mi az ajánlott? Textar? Ami nem csikorog...[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Magnum_
nagyúr
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Magnum_ #120142 üzenetére
A száma alapján rendeld, ne érdekeljen a megnevezése.
Gyerekek mit láttok a képen? Én, én, én...
Pistike? Van rajta két fogaskerék(egyik a főtengelyre, másik a vezérmű tengelyre), egy vezérmű lánc, két láncvezető a hozzá tartozó csavarokkal meg egy feszítő patron. Ülj le fiam, jeles. Remélem csak vicceltél, hogy nem tudod felsorolni, mit látsz a képen.
[ Szerkesztve ]