Új hozzászólás Aktív témák

  • The DJ

    addikt

    Sziasztok!

    Néhány itteni fórumtárs kérésére beírom a sztorit, mert lehet, hogy érdekes és mások számára is hasznos lesz.

    Saját autóm, Audi A6 C5 Quattro Avant Tiptronic. Sajnos egy olyan probléma történt pár hete, hogy a feszítőgörgő csavarja valószínűsíthető anyaghiba miatt egy az egyben beletört a pajzsba, a görgő leesett, a feszítésem értelemszerűen megszűnt, de rögtön el lett kapva a dolog és így került a szerelőhöz. Kép: [kép] Nem tudtuk mekkora a gond, azt se, hogy ugrott-e a vezérlés, azt sem, hogy a szelepek épek-e, tehát fogalmam se volt, hogy mennyire lesz zsebbenyúlós móka.

    Meg lett bontva a motor, mondhatni darabokra lett szedve és ha már ott voltunk akkor teljes felújítás, új vezérműtengelyek, hidrók, himbák, az összes tömítés ami létezik, rézalátétek, tűzkarikák, szívósor takarítás, kartergázszűrő csere, alsó karter is leugrott mivel a főtengely pajzsot is cserélni kellett, akkor ha már ott voltunk tömítés csere, olajpumpa lánc csere, a végén olajcsere, stb. Ami kicsit is gyanúsnak tűnt, az cserélve lett. Szerencsére a szelepek épek maradtak, nem kellett sem motort sem hengerfejet cserélni. Himbák voltak lepotyogva (valószínűleg nem most történt) és a tengelyek voltak egy kicsit kopva, de erről tudtam és nyáron akartam intézni a cserét, de közbeszólt az élet és előbb került rá sor. Végül összeállt a motor, sikeres első indítás, egyedül az előtöltés beállítás maradt még hátra. Ekkor jött az X-akta: A tiptronic meg se akart mukkanni.

    Mi történt: Beraktam D-be vagy R-be és semmi. Fék fel, meg se mozdul. Már a berakás is fura volt, mert nem "kattant be" ahogy szokott, olyan volt mintha a váltó meg se kapná a jelet, pedig ez sem volt igaz, mert VCDS-ben látta szépen, hogy mi a kar pozíciója. Aztán rá következő nap magától megoldódni látszott a gond, aksi saru levétel után gyönyörűen hátra sikerült állni, én is próbáltam előre-hátra, olyan volt, mint korábban. Persze hűtőfolyadék még nem volt benne, így ezek ilyen pillanatnyi próbák voltak. Következő nap ismét mentem az autóhoz, akkor előre akartam állni a műhely elé és akkor már ismét nem vette a váltó a sebességet. Végül aztán sikerült megindulni, de olyan csúnyán, hogy azt hittem temethetem a dolgot. D-ben 3000 fölé pörgetve épp hogy megmozdult az autó pár métert. Ezek után jöttek a telefonok a V6 szakiknak, a váltó szakiknak. Jött az összes kábel ellenőrzése, az ECU ellenőrzése, a kapott tippek végrehajtása. Sehol semmi gyanús, semmi se segít.

    Hozzátartozik a dologhoz, hogy az autóban a tiptronic hibátlan állapotban volt mindig is, hibakódot egyszer nem találtam az "auto trans" modulban és sosem csinált semmi gyanúsat, nem rántott a váltások között, nem csúszott, kúszott ha felengedtem a kuplungot, megtartotta a kocsit mikor kellett. Pedig ugye van Iveco csúcs, van Krisztián chip, tehát nem mindig vezetek öregurasan én sem, mégis gyönyörűen dolgozott nehezebb láb mellett is. Nézték szakik is, hozzáértők is, a verdikt mindig az volt, hogy ez egy hibátlan váltó és sokáig maradjon is így. Váltóolajcsere is volt benne kb másfél éve, azután sem történt semmi gond. Tehát igen nehezen akaródzott elhinni, hogy ez most így lerakás után állásában meghalt mikor csak a motorhoz lett hozzányúlva és az sem lett levéve a váltóról. De mégis mindenki akit elértünk azt mondta, hogy ez bizony váltó gond lesz, készüljek fel, zsebbenyúlós buli. Az egyedüli kiolvasható hibakód az előtöltésre vonatkozott az engine modulban.

    Mindenkitől kérdeztük, hogy az előtöltés nem szólhat ebbe bele? Egyöntetű válasz: Nem, kizárt. Aztán jött a szerencse, vészüzemmódba állt a váltó a próbálkozások alatt. Akkor már tudtam, hogy ezzel hibakód is jön, jött is az "auto trans" modulban: "18265 Load Signal: Error Message from ECU"

    Túl sokat nem mondott a ross-tech kifejtés, csak annyit, hogy ellenőrizzük az ECU hibakódjait és ha azok megszűnnek, akkor ez is törölhető és orvosolható lesz. Hoppá! Az ECU-ban viszont csak egy hiba van, az előtöltésre vonatkozó. Mégis befolyásolna valamit?

    A poén, hogy azért nem vergődtünk vele, mert az volt a terv, hogy az egész eleje le lesz bontva úgyis a hibakeresés miatt, tehát nem töltjük fel hűtőfolyadékkal, mert felesleges egyelőre. Az előtöltést pedig üzemmeleg motornál állítjuk, tehát elmaradt. Na most nekiugrottunk, G12 bement, melegítés, teszt, állítás, teszt, állítás és mikor meglett a 2.0, akkor törölhetővé is vált az engine-ből a hibakód és vissza se jött utána. És nézzenek oda, az auto trans-ból is.Vészüzem eltűnt, D-be berak, és: HIBÁTLAN a váltó előre, hátra, minden irányba. Olyan szintű megkönnyebbülés lett úrrá rajtam, hogy ihaj :) Ha ráhagyom és másokra hallgatok, akkor már tréleren lenne az autó egy váltós irányába és hogy ott mi történt volna az erősen kérdéses. Valószínűleg tette volna a dolgát és szétszedi a váltót. Csak éppen feleslegesen.

    Ennyi a sztori, hosszú lett, de hátha másoknak is hasznos. Remélhetőleg hamarosan összeáll végre teljesen az autó és egy teljesen felújított motorral még jó ideig el fog ketyegni.

    Külön köszönet bitpork-nak a telefonos helpdeskért és Ck. barátomnak, aki nem hagyta annyiban a dolgot és meggyőzött bennünket, hogy csak essünk neki annak az előtöltésnek annak ellenére is, hogy mindenki azt mondta, hogy esélytelen, hogy emiatt nem megy a váltó.

    https://astrogate.hu - PC & Laptop Szerviz + Shop - Alaplap javítás, zárlatos tápkörök javítása, BIOS hibák orvoslása.

Új hozzászólás Aktív témák