-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BUZZLGHTYR #167550 üzenetére
Ha neked nem gond, hogy rohad és megcsináltatod, nyugodtan vedd meg. Én ezzel úgy vagyok, hoyg inkább legyen motorcserés, minthogy szanaszét kelljen flexelni.
Mennyire van jó árban egy olyanhoz képest, ami nem rohad? Van 3kiló különbség?
Tavaly vettem aG4-et 1800 euróért. Highline, automata klíma, nem alap ülések, 1.6 benzin, 1 rozsdás elem volt rajta, a géptető, vettem rá bontottat színben, ami rozsdamentes. Most is tudok 1.9TDI G4-et 2000 euróért...
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz BUZZLGHTYR #167552 üzenetére
Nem ez volt a kérdés, hanem hogy mennyi a többihez képest?
[ Szerkesztve ]
-
KTTech
veterán
válasz Doki16 #167545 üzenetére
Nem tudhatja milyen van éppen benne, azt meg főleg nem, mekkora a kapacitása (amit elég nehéz meghatározni, mivel teljesen fel kell tölteni, nullára meríteni és ujra feltölteni, hogy kiderüljön, ami egy autó esetében elég valószínűtlen művelet). A töltőelektronika sincs túlbonyolítva, a legszükségesebb minimáldesign. Nincs adatbusz az ECU és az akku közt, még a hőmérsékletét se tudja monitorozni, pedig az elég fontos infó a töltés folyamán (emiatt simán ki is tudja nyírni...). Egy átlagos generátor 100-140A-el tud tölteni, az elektronika csak a feszültség változást figyeli (dV), az alapján kapcsolja a generátor kuplungját ha tölteni kell.
Persze ez nem a hibrid/elektromos járművekre igaz, hanem a normál indítóakkumulátorokra. A start/stoppos rendszerek már kicsivel fejlettebbek, de ott is inkább csak az akku technológiája ami fejlettebb a normál akkukénál (sokkal kisebb belső ellenállásúak, hogy jobban bírják a sok indítással járó terhelést, illetve emiatt nagyobb a töltőáram is amit elviselnek).
www.kttech.hu //A szgépem/fényképezőm configja az adatlapomon
-
Doki16
addikt
válasz KTTech #167555 üzenetére
Igen magától nem tudja ezért kell megadni a gyárban vagy cserekor, hogy éppen milyen akkumulátor van benne. De onnantól kezdve az amit ráprogramoztak gyárban típusokat, olyan elven fogja tölteni és használni ahogy azt a mérnökök megálmodták. Pár hónapja tanítottam rá VCDS-el egy akkumulátort. Az adott BEM code tartalmaz mindent ami az autó agyának kell.
Abban igazad van, hogy elég "buta" az egész rendszer. Ha egy sima asztali töltő tudja, hogy én milyen li-ion vagy ni-cd cellát teszek bele és automatikásan állítja az optimális töltést, akkor nem igaz, hogy a gyártók még ezt se építik bele az ECU-ba. Nyilván azért, hogy még egy akkumulátor csere miatt is menni kelljen a márkaszervizbe.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
c00per
tag
válasz atos19881101 #167543 üzenetére
kabelkotegelovel huzasd ossze a ket felet.az a legegyszerubb oldhato kotes.Vagy komplett kabelkoteg csere a csati miatt,esetleg csati csere.Amelyik egyszerubb neked
-
gzbotii
nagyúr
Sziasztok,
Szerintetek ez a fékbetét hány százalékos lehet? Golf IV, első fékbetét.
Azért kérdem, hogy hogy ütemezzem a cserét (jövő hónapban vinnem nagyszervizre, akkor kell vagy ráér ősszel).
Nem szoktam nagyokat fekezni, motorfeket használom amikor lehet.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
-
gzbotii
nagyúr
válasz rob210 #167560 üzenetére
Én sem ránézésre szeretném karbantartani, de gondoltam megelőzőm, és előtte cserélem, hogy jelezne.
Szerintem az emberek 99% azért nem szedi ki, hogy megnézze mennyi van rajta, cseréli amikor vinnyog vagy a szerelő szól.[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
bul07
nagyúr
válasz gzbotii #167561 üzenetére
Lényeg hogy a belső oldalt nézd meg általában az jobban kopik
Ha fele akkora mint a képen látható akkor szerintem már érdemes a megelőző csereAmúgy saccolható
Ha volt már cserélve nálad és tudod hogy azóta mennyi kilométert mentél akkor saccold meg
Ha nem nálad volt de tudod hogy mennyit mentél a kocsival akkor megint tippelhetőMondjuk nagyban füg lábtól is, ki mennyire szeret fékezni
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
gzbotii
nagyúr
válasz bul07 #167562 üzenetére
Megnézem a belső oldalt.
Én csereltettem, meg 2016 őszén, azóta ment bele 30.000+ km, de többnyire autópálya+országúton, és amikor csak lehet, motorfek, amúgy sem satuzok szinte soha. Pályán meg szó szerint el lehet menni 100km, fékezés nélkül.When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
gzbotii
nagyúr
-
rob210
nagyúr
válasz gzbotii #167561 üzenetére
Félre ne érts nem bántásból írtam, csak én szemre nem jósolok. A belső fele a mérvadó, a tárcsát sem kell azonnal cserélni egy szabályzással simán mehet még, az nem tűnik olyan vészesnek, de ezt is mérni kell.
A betét egyébként így azt mondom a külső alapján, hogy kuka, a belső kopottabb lesz, ha leválik a ferodo rétag az meg cumi.Renault power
-
gzbotii
nagyúr
válasz Mágus2 #167570 üzenetére
Nekem is fura, mert tudtommal egy tárcsa legalább két szett fekpofat ki kellene szolgáljon, nem?
tibbike01: passz a márka, amikor a szerelő cserélte, egy hibás kerekagy miatt lett elől minden cserélve, annyit mondtam, hogy jobb középkategóriás kerüljön bele.
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
bul07
nagyúr
válasz Mágus2 #167570 üzenetére
Én Peugeot Expertről tudok nyilatkozni ilyen szempontból
2003-ba szalonból hoztuk ki
És az első 100e Km alatt 3x volt cserélve olyan 30e Km-ként, Peugeot szervizbe
Én ezt sokalltam
Mikkor harmadjára cserélték néztem hogy mégis miért lehet
Ekkor láttam meg hogy amit berak fékbetétet drasztikusan le van csapva a sarka, kérdeztem a szerelőt hogy hát az meg miért van úgy, valami lerázó választ adott hogy gyorsabban kopjon be
Durva skicc hogy mennyire [kép]Na negyedjére rávettem a főnököt hogy vegyen autósboltból(közepes márkát, nem volt lecsapva a sarka) és egy szerelővel rakassuk be és lás csodát az már több mint 70e Km bírt, és fékerőbe se volt különbség
És ugyan úgy én vezettem tehát nem lehetett a sofőrre fogni
Jobban kopott a Peugeot szerviz által berakott
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
newmoonlight
senior tag
válasz Mágus2 #167570 üzenetére
A6 3.0 BiTDI. 51e km-rel vettem. Addig volt neki 2× betétcsere, ill. 1× tárcsa.
Nálam 63e km-nél volt meg a következő (azaz mindösszesen a 3.) betétcsere (ezúttal Brembo-betétekkel). Kímélő üzemmódban használom az autót. (7,5 l-es átlagfogyasztással.) Kíváncsi vagyok, meddig húzza...
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
c00per
tag
válasz molnarpeter #167558 üzenetére
Azert irtam esetleg csati csere kinek mi a konnyebb
-
bull84ghia
őstag
Hello
Adott egy 1.4-es bora 2001-es évjárat. Menet közben néha vilog az olajnyomás visszajelző.
Gomba cserélve,olaj olajszűrő szintén. Gomba ki is lett mérve jó, Manuális órával ki lett mérve a nyomás, alapjáraton 1bar fordulaton 2-3 közt. Olvastam valahol hogy az óracsoportban valami forrasztás meggyengűl.
Valaki járt már hasonló cipőben?Hazámat szolgálom...............ameddig tart a cérna :
-
F_Zolee
veterán
válasz bull84ghia #167579 üzenetére
Nemrég valaki biztosítékot említett, hogy az volt a baja. De zsebbenyúlósabb eset is van ezzel a hibával.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bull84ghia #167579 üzenetére
Olajnyomás melegen üzemmelegen 1 bar? Nem 1,2-ig mér a gomba és alatta jelez? Én az olajkádat levétetném, és kipucoltatnám az olajpumpa szívókosarát, mielőtt baj lesz.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz newmoonlight #167575 üzenetére
Ezeknél ez normáliams, esőben még jobban kopik, mert szárítja a tárcsát
-
newmoonlight
senior tag
válasz Mágus2 #167583 üzenetére
Normális??? 63e km-ig 3 betét +1 tárcsa?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
monosgeri21
tag
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz monosgeri21 #167586 üzenetére
Tank szellőztető aktív szenes tartály.
-
aszti75
senior tag
Sziasztok!
Szeretném előre jelezni,hogy nem vagyok autószerelő.Ha az írásomból úgy tűnne,hogy értek is hozzá az csak az egyéb fórumoknak és a guglinak köszönhető.Viszont van némi műszaki érzékem és logikám.
Mazda Premacy 2.0 ditd 66kw,2000-ben gyártott autó, van.A hiba az alábbi kérdés feltevéséből kiderül.
Az még a történethez tartozik,hogy az autót gázolajszűrő és szűrőtartó nélkül vettem.A betáp ág gumicsővel simán össze volt kötve az adagolóhoz menő betáp ággal.Nem tudom meddig használhatták így az autót,még hozzám nem került.Természetesen én pótoltam a szűrőt a tartójával együtt.Denso FR4F adagolónál a betáp csatlakozásánál a csavar alatt,vajon van valamilyen szűrő? Gondolok itt elsősorban mikró szűrőre.
A kiolvasott hibakódok között szerepel az üzemanyag nyomás szabályozó solenoid és az alapjárati levegő szabályozó szelep.Arra gondoltam,hogy mivel kifogyott az üzemanyag és az adagoló is,ezért talán valami kosz kerülhetett az adagoló betápjához,vagy az üzemany.nyom.szab.solenoidhoz.Ennek következtében 500 környéki az alpjáratom és természetesen az autó még mindig haldoklik alacsony fordulaton.Nincs nyomaték.Hideg motorral pl csúsztatott kuplunggal és kb 2000-ig feltornázott fordulattal indul csak el.Viszont ahogy engedem fel a kuplungot azzal egyenes arányban még 2000-es fordulattól is nyomnom kell a gázt,mert esik vissza a fordulat.
Én valami dugulásra,szennyeződésre gondolok az említett dolgok környékén és mivel nincs megfelelő nyomás az adagolóban ezért az alapjáratom is alacsony.
Valaki esetleg tudna egy robbantott ábrát a fent említett adagolóról,hogy tudjam,mit-hol találok meg rajta?
Vélemény,tanács?
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
F_Zolee
veterán
Mágus: olajlecsapató beépítésénél ugye nem kell turkálni vcds-el? Csak plug n play?
Bcb leon.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz tibbike01 #167594 üzenetére
Szerinted miért nincs gyárilag ilyen bödön a motorokon? Mert nem használ annyit, amennyivel több tervezést és beavatkozást igényelne. Inkább a szellőztető-olajelválasztó szelepet kellene cserélni, akkor nem hordja vissza az olajat a szívósorba. Ahol nincs ilyen szelep, 2 évente a fojtószelepet kell kitakarítani. Ennyi a trükk.
[ Szerkesztve ]
-
freaghill
őstag
A4 B7-nél van ajánlott konstrukció ami dízel motorral szerelt?
2.7 meg 3.0 visszakeresve többször lett dicsérve, de van 2.0 motorral is. -
tibbike01
őstag
válasz Mágus2 #167597 üzenetére
4 éve van meg az 1.6 BCB-m, soha nem volt folytószelep takarítva.
Okozhatja ez az időközönkénti (nem mindig) alapjárati ingadozást melegen? Illetve 2szer volt olyan, hogy nem 7-8ezer közé esett vissza az alapjárati forulat, hanem tartotta 1000-nél.Egr vagy folytószelep vagy mindkettő?
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- AGM Pad T2 - fapad alumíniumból
- Sorozatok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest