-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vans?
őstag
sziasztok,
ugy nez ki vettunk egy Octavia 3 FL-t kepek majd lesznek, ha atveszem.
Eddig benzines autonk volt, fel szeretnek keszulni a dizel (2.0) karbantartasara. Mire kell figyelni DPF es egyebek miatt? Rovid tavokra probalom nem hasznalni majd.
hábm bábm
-
Saccco
nagyúr
válasz vans? #199301 üzenetére
Ne használd 1500-as fordulat alatt, válts vissza, ha kell! Tempós haladás után ne állítsd le azonnal! Nem célszerű negyed tank alá engedni.
█ 3D nyomtatás és tervezés █ Tiny Whoop - Eszik-e vagy isszák?! https://goo.gl/9BEyy7 █ Teszteljünk egereket együtt, van 5 perced erre? http://goo.gl/ulKVSn █ - Üzenet vége - █
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz grizlisandor #199299 üzenetére
Minden turbómotor szívósorában van kicsi olaj. Teljesen normális, behordja a turbó, a szellőztető szelep. Erre amikor ráengedik a 700 fokos kipufogógázt, odakozmál az olaj a szelep szárára, tányérra, szívócsőbe. Mivel közvetlen befecskendezés van, nem öblíti le semmi ezeket a felületeket, csak gyűlik rajtuk a dzsuva. Amint látod a képeken, tiszták a szelepek, van egy réteg kox, de csak kívül a hengerfej oldalán, nem sok, nem befojásolja a szelepek működését. Ha kellően le van hűtve a visszavezetett kipufogógáz, nem égeti rá az olajat, a motor egyszerűen bedolgozza az égéstérbe. 2015 től két hűtőn megy keresztül a kipufogógáz, és a vizes IC is hűti. Ezt most még tovább fejlesztették. Már nem a turbó mögül vezetik vissza a gázt, hanem a DPF mögül. Tehát nem a kormos gáz kerül visszavezetésre, hanem a már megszűrt. Meglátjuk mennyire lesznek tartósak így a motorok. Erre majd 5 év múlva fogunk választ kapni.
Számomra az 1.5TSI is érdekes motor. A henger lekapcsolás külön érdekel. Mivel mindig ugyan azt a két hengert dolgoztatja, nem egyformán fognak kopni...mire ez teljesítményben kijön, addigra szerintem cserés a motor, amivel eleve számol a VW konszern...nincs csere periódus a vezérmű szíjra(dízelnél még van), elvileg tudja a motor élettartamát, ami minimum 250k km. Használtan nem lesznek ezek jó vételek, de ne legyen igazam.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz grizlisandor #199299 üzenetére
HA már ennyire belementem a motorok lelki világába. 1.5TSI alu blokk, régen az alu blokkokban acél hüvelyek voltak. Mára ez odáig fajult, hogy nincs persely, csak a hengerfal kapott egy spéci réteget(fel van rá gőzölve), ami elvileg mindent is tűr, de a vastagságából ítélve én idejében cseréném az olajat, mert az a réteg ha lekopik, megnő benne az olajevőke.
Ezek a motorok szépen húznak, de elfelejtettek egy nagyon fontos funkciót. A motorfék, mint olyan, megszűnt létezni. A TDI dettó, elengeded a pedált és mintha nem is lenne benne motor, jó az alacsony súrlódás a fogyasztásnak, de vannak érdekes mellékhatásai. Egy régi szívó motor motorfékben veri az új csodákat...
A TDI tartós tesztjének nehéz feladatát magamra vállaltam. TSI-t meg majd mondjátok.
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #199303 üzenetére
Már 2012 végén volt ACT 1,4TSI-ben, Golf 7-ben és társaiban.(Illetve egy nagy kedvencemben, a Polo BlueGT-ben) Előbb 140Le (CPTA), majd 150Le (CZEA) teljesítménnyel. A hengerlekapcsolás ezekben is csak a 2-es és 3-as hengert kapcsolta le. Ezek lassan 10évesek lesznek. Engem nagyon érdekelne egy kompressziómérés, mondjuk az említett 250ezer km környékén.
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Lacess #199305 üzenetére
Igen, ez régebbi dolog, de azok acél perselyes blokkok voltak, nem ez a EA211 evo. Az acél jobban bírja a gyűrődést, mint az aluminimum, aztán tévedni emberi dolog.
Több fronton fog támadni a kór, mivel a lekapcsolt hengerek szelepeit is megnyitják picit. A dolgosak mindig dolgoznak, égetik a szeleptányérokat, fészkeket, koptatják a gyűrűket, a lusták más hőmérsékleten fognak dolgozni, más üzemi körülmények között. A hajtókar csapágyak szintén másképp lesznek terhelve azonos kenéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Lacess
tag
válasz Mágus2 #199306 üzenetére
Jah, igen, az Evo már alu blokk. Ha van lehetőséged, hallgass meg egyszer egy ilyet hidegen indítva. Hááát, nem túl bizalomgerjesztő.
A második bekezdésben leírtak okán én annyira nem is erőltetném saját részre az ACT-st.
Ezért is érdekel engem leginkább az 1,4 legvége (CZCA, CZDA). Minden eddigi ismeretem szerint ezek már tényleg jól sikerültek. Az erősebbik ugye kb. csak annyiban különbözik, hogy a kipufogó oldali vezérműtengelyen is van elfokolás. Erről viszont már hallottam olyat, hogy valami csavarok meglazulnak benne, csak a kipuoldaliban.
Meg a vízpumpájuk szokott meggyengülni, amit a vezérműtengely hajt egy pici szíjon át. Kicsit szop@s cserélni, mivel a gyári javítási szerint nyomatékra kell előfeszíteni és a csavarok meghúzási sorrendjével és nyomatékával is játszadozni kell.[ Szerkesztve ]
Sokan most váltanak Windows 10-re, pedig nekem már a 98 is megvan.
-
andaman
tag
Üdv.
Tud valaki Superb2 szellőzőbe passzoló telefontartót ajánlani (esetleg használ) megköszönném.[ Szerkesztve ]
The man is a snowflake on the river.
-
K Norbi
addikt
válasz F_Zolee #199314 üzenetére
hehe
(#199313) Asbee Az a baj azt se tudom rossz e.
Műszerfalon 90CNem néztem soha OBD vel menet közben mennyinek kell legyen.
Nálam 77C fok
60km/h
100 nál is.Ha megállok akkor megy felfele.
De ahogy elindulok megy vissza le.
Minap 15C fokba 72C fokos volt a víz
Persze a műszerfalon minden rendben volt.#199314) F_Zolee A kábel még mindig oda van?
[ Szerkesztve ]
-
rob210
nagyúr
Sziasztok.
Tudnátok pár fontos átvizsgálási pontot mondani, amit feltétlen meg kell nézni, egy 2011es 1.6 diesel audi A3 asnál???
Nem a szokásos dolgokra gondolok az menni fog.
Hanem a típushibákra!
Köszi előre is.
Renault power
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz rob210 #199320 üzenetére
Arra kell vigyázni, hogy inkább 2.0TDI legyen...
1.6 betegségek:
Drága piezo befecskendezők és szeretnek hirtelen halált halni. Nem látni bele. Diag sem jelzi előre.
Egr mindegyiken behal, modjuk az pont azonos a 2.0-val.
Dpf tud összeomlani, ekkor fekete lesz a kipu.A3 elég jól összerakott bódé. A soklengőkaros segge tud drága lenni, ott 3rdemes a szilenteket megnézni.
-
-
rob210
nagyúr
válasz molnarpeter #199325 üzenetére
2010 utánit akar.
A jó öreg thalia 1.4 16v-t akarja lecserélni.
Bele fog törni a bicskája, akarom mondani kiürül a pénztárcája.
Beleszeretett és nem hallgat az ész érvekre.Renault power
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rob210 #199326 üzenetére
Végig kattintgattam a hahut, és mindegyik 2009-es magyar rendszámú 1.9 BLS volt, az meg 7zap szerint DPF-es… wikit nézve 2009 októberig volt gyártásban.
Esetleg 1.6 MPI (102 LE)? Az pont 2010.04-ig készült, és azért fenntartásban mégsem TSI. Óriási választék [hahu link]
1.6 CR TDI CAYC ijesztgető videó [yt link] vagy [cikk link]. De ha nem tetszik a benzines neki, 400k csak a 4 porlasztó [link][ Szerkesztve ]
-
llacee
őstag
2018 DSG7 száraz kuplungosnál is 60e az olajcsere periódus?
-
Gomez1984
aktív tag
Üdv srácok
Jöhet egy topa kérdés?
Vannak ezek a frankó szélvédőre rögzíthető napellenzők a kocsira, ha becsíptetem az ajtóba a füleit az nem nyomja el a szigetelő gumit?
7800X3D , 4070TI , 32GB DDr5 , MSI B650 Tomahawk, Bitfenix Whisper 750 Gold, DELL S2721DGFA
-
laabom
tag
Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem. 2 éves Vw T-cross autómban nem működik a klíma. Elvittem egy Bosch márkafüggetlen szervízbe (évtizedek óta oda hordjuk az autóinkat) és nincs a rendszerbe gáz. Hosszú hétvégét tekintve egyenlőre nem csináltak vele semmit de nem elképzelhetetlen, hogy lyukas lett a hűtő. Kérdeztem vigyem el márkaszervízbe de mondta, ha fizikai behatás miatt lyukas lett a hűtő akkor gariban nem cserélik ki.
Amúgy 16000 km van benne és márciusban volt éves szervizen akkor "elvileg" minden kitűnő állapotban volt. Azóta két alkalommal használtuk hosszabb távon (máj 1-én és tegnap de már máj 1-én sem úgy hűtött ahogy kellene).
Szerintetek mit csináljak? Jelentsem be márkaszervizbe hátha gariban megcsinálják vagy csináltassam meg a szerelőmnél?
Köszönöm előre is a segítséget.
Üdv: Zsolt
-
macilaci78
nagyúr
válasz laabom #199335 üzenetére
Első körben gari, ha próbálnak kifarolni, akkor kell még kicsit kakaskodni, ha ez is eredménytelen, akkor menj vissza a saját szerelődhöz. A márkaszerviznek alaposan meg kell indokolnia, miért nem garis, írják le részletesen töviről hegyire, adjanak ajánlatot a javításra. Ez jó mankó lesz a márkafüggetlen szerviznek, legalább az is kiderülhet, ornitológusok dolgoznak-e a márkaszervizben.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
user12
őstag
válasz macilaci78 #199339 üzenetére
legalább az is kiderülhet, ornitológusok dolgoznak-e a márkaszervizben.
Ez jó
Mondjuk én a helyi (hivatalos) fiat szervizről tudok nyilatkozni, mivel oda hordjuk a cégeseket. Ott kb ez a helyzet.Rendszergazda vagyok....ha röhögni lát, mentsen
-
laabom
tag
válasz macilaci78 #199339 üzenetére
Szia. Most hívtam a márkaszervízt. Azt mondák meg kell nézniük, de ha a klímahűtő lyukadt ki arra nincs garancia mert az nem gyártási hiba...
Azért meg nem fogok 60- 60km-t utazni feleslegesen. Kb 200k lenne hozzávetőlegesen.De remélem csak valahol ereszt a hűtőközeg és talán nem a klímahűtő lyukadt ki.
Úgy érzem ennyi is volt a márkaszervízes látogatásaim
-
Bandit21
addikt
válasz laabom #199341 üzenetére
Én keresnék pár másikat, illetve írnék a pohu nak is (bár az első mondat az lesz a válasznak, hogy elnézést de mi csak kereskedők vagyunk blablabla...)
Egy másfél éves autón szervíz után egy hónappal menjen már a klíma.
Kizárt hogy valami kart okozott benne? Akár valami rágás pl?
Persze a legjobb ha ők nem vették észre a múltkor se. Erre mondjuk mondta már nekem márka szerviz (Toyota ott is hagytam őket végleg) hogy bocs de a kötelező közbe mi csak azt nézzük ami az előírás. Egy héttel szerviz látogatás után szállt el a hátsó fék híd és mire eszre vettem hogy be fogott (5 km város lassú tempó) addig még főtt a tárcsa is. De akkor már pofa híd tárcsa csere ...[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
veterán
-
Qru
MODERÁTOR
válasz laabom #199341 üzenetére
Le kell nyomáspróbázni a rendszert és kiderül hol ereszti el a gázt. Ha nem külsőbehatás miatt (klímahűtő lyukas) hanem mondjuk egy hibás tömítés miatt az viszont már garis probléma. Rámenősnek kell lenned anno mi is sokat vítunk a VW-el a garis javítások miatt. Nagyon szemét módon állnak a kérdéshez.
#nincsbennetarcsi
-
MunezXBK
nagyúr
válasz macilaci78 #199347 üzenetére
De akkor nem bírja eddig.
-
veterán
De baromi jól néz ki ez a topográfiai térkép mintás fólia:
https://tinyurl.com/rasoapro
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest