-
Fototrend
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
siti
senior tag
itt volt a szutyok idő, eső, én meg szembenéztem a belső párásodással, nagyon dúrván.
adott 1999 A3 1.6, AKL.
esőben minden ablak gyorsan bepárásodik.
klíma leszedi sec/perc, de nélküle hideg/meleg levegő fújás mellett, ablak kicsit leeresztve is szauna.
hol keressek vizet? Klíma kicsöpögő merre van? belső rész száraz és még hólé sincs, de kárpit alatt nem néztem szét nagyon. fűtő radiátor nem ereszt, legalábbis teszi a dolgát és nincs fagyálló szag.Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
veterán
Szvsz még mindig az A4 a legjózanabb a választás, biztos innom kéne valamit.
Nem drága kicsit ez a CC? Jó barátom 2 hónapja árulja ezt a magyar CC-t ami ugyan idősebb és csak 140 ló, de az ára kb. 11 200 €.
Ha nincs messze, én kipróbálnám azt az A 4-et.@ßrainiac: a kormány G6 Highline 1:1, a többi G6 is hasonló, klíma konzol 1:1.
[ Szerkesztve ]
-
-
7600 GS
addikt
-
Piwi
addikt
válasz rob210 #85656 üzenetére
Ki mire "izgul", engem nem hat meg a sok kütyü, ilyen-olyan senzor meg minden. Szeretem ha megy az autó, na nem versenyre gondolok, mert ilyenekkel sok esély nincs a porsche-k és a ferrarik ellen
A 3 autóból azért csak össze tudnék rakni egy rendeset
Q7 megnézve, korához képest egyáltalán nem rossz állapotú se kívül se belül, viszont a kereskedő vagy alszik vagy szabin van mert sehol senki :s mérgembe betolok egy kebabotfocvis: itt kint sajnos ennyi ára, törökök tuti árulnak olcsóbban is, de őket inkább kerüli mindenki
Bárcsak 5 ajtós lenne [link]
[ Szerkesztve ]
Aki az ördöggel cimborál, az a pokolban ébred ;]
-
K Norbi
addikt
válasz K Norbi #85672 üzenetére
És most esik le hogy ez ide valósi srácé volt ő építette ezt az audit 1.5 éve adta el innen!
(#85673) Mágus2 a cigi csempészek ugyan ilyennel menekültek pár éve mikor gyorst ettünk hajnalba. 3 rendőségi autó a nyomába. de nem tudták útólérni!! sose felejtem el a hangját!! 220 al biztos eldöngetett a főúton[ Szerkesztve ]
-
ngabor2
nagyúr
Autó vásárlás előtt állunk. Az már félig-meddig körvonalazódott, hogy legközelebb az elvárásainkhoz az Octavia áll (elég nagy csomagtér, kényelmes, keretbe belefér... talán). Amin most nem tudunk dűlőre jutni: az ~1250 kg-s kasztnihoz elég az 55kW-os, 1.4-es motor, vagy ajánlottabb az 1.6-os, 75 kW-os? Ez utóbbi hátránya a magasabb adó, viszont állítólag mivel kevésbé erőlködik, ugyanannyit, vagy kevesebbet fogyaszt (ésszel hajtva, persze). Ez mennyire igaz amúgy? Az árkülönbség kb. 200k, mindkettő 2005-ös gyártmány.
(Konkrétabban ez és ez a 2 versenyző, de esélyes, hogy mire kézben a vételár, addigra módosul a választék... remélhetőleg bővül )
-
m3tr0
senior tag
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #85668 üzenetére
A CC-beli a régebbi Highline kormány, az aktuális olyan, mint a tied a gombos betétekkel és egy kis kitöméssel a két felső varrás alatt.
(#85671) Piwi: Ha a menés a cél, akkor a Q7-tel sem leszel sokkal előrébb, oké hogy 233 ló, de mellé 2.33 tonna és indokolatlanul áramvonalas (-> b.szott nagy ). A megadott 9.2-es 0-100 nem sokkal jobb, mint az A4 féle 9.4 (ha jól emlékszem). Persze ki kellene próbálni, hogy rugalmasságban mit tud, de szerintem a méretéből és bálnaságából adódóan sok jóra ne számíts.
[ Szerkesztve ]
-
Coyot
őstag
Cimbim autókat nézeget, Passat CC-be szerelmes.
Van ezeknek a TSI vagy TFSI-knek (egyáltalán mi a különbség? ) valami köztudott bánatuk ami miatt rizikós a megvétel? hasonlókat nézeget: [link]Turbó kéttömegű gondolom van, egyéb ilyen köztudott probléma, mint a 2.0 PD nél az olajpumpa körüli mizéria?
[ Szerkesztve ]
Má' nem
-
rob210
nagyúr
válasz Morris #85695 üzenetére
Már próbáltam azért nem akarok olyat.
Tudom milyen vagyok ismerem magam.
Ezért jó ha időnként a hardware korlátoz, ha már a software elszáll.3.0 "crpdtivatdiTdi" nagyon ment a seggem alatt
De azon kívül, hogy pálya körülmények között tetszett nagyon, közútra nem szabad ilyet kapni a seggem alá.Renault power
-
K Norbi
addikt
Uraim! ezt belinkelem nektek! szokták kérdezgetni mire kell figyelni autó vásárláskor, meg miket kell átvizsgálni.
Egy korábbi saját kérdésemre adott választ másolok be, ha jól értem ez is egy Totalcar-os cikk alapján íródott.
"Először nézzük meg az autó főbb éleit nincs-e javításra utaló jel. Nézzük meg a motorházfedél, csomagtér fedél, ajtók, küszöbök illesztési hézagait. Párhuzamos és egyenletes réseket hézagokat szeretnénk látni.
Van-e az egymás mellet lévő elemek között színeltérés. Rétegvastagság mérő használata!
Megkell nézni a sárvédőív belsejében lévő műanyagokat. Törött kocsiknál ezeket gyakran nem cserélik, visszateszik a töröttet vagy pedig semmit se tesznek vissza.
Díszlécek, emblémák megvannak-e. Ezek elég drágák, törés után gyakran nem pótolják.
Motorháztető fel majd nézzük meg a sárvédők rögzítő csavarjait. A kopott fejű és a feltűnően új csavarok is gyanúsak lehetnek.
A lámpaburák és rögzítésük sértetlen-e. Nem áznak-e be. Mind ellenőrizni kell.
A hűtőt is minden hozzáférhető oldalról ellenőrizni kell. Nincs-e jele javításnak vagy cserének. Feltűnően új hűtő gyanús.
Megnézzük az összes üveget. Mindegyiken rajta van a gyártási év. Ha kettőnél több eltérő akkor a szinte biztos törés volt.
Aztán elkezdjük kutatni a rozsdát. A sárvédőíveket már néztük úgyhogy ott csak kiszúrná a szemünk. Megyünk tovább az ajtók aljához, a csomagtérfedél környékéhez a pótkerék üreghez. A pótkerék üregnél azt is nézzük, hogy sértetlen-e az üreg. Ha valamikor beleszálltak hátulról a kocsiba akkor azt nem szokták kijavítani. Felszedjük az összes szőnyegek és megnézzük nem roszdás-e alatta. Nedves szőnyeg a beázás egyértelmű jele. Ha ilyen van még intenzívebben keressük a rozsdát minden apró kis zugban.
Megnézzük a gumikéderek állapotát. Aztán ha van a napfénytetőt. Régebbi kocsiknál nagyon gyakran beázik. Ha belülről párásak az üvegek akkor az szintén a beázás jele.
Még az utastérben kutakodunk törés után. Jó jel pl a pirotechnikai övfeszítő. Mikor ez kirobban egy kis sárga címke jön elő belőle ami kint marad. Ezt nem szokták szakszerűen javítani csak levágják a címkét. Viszont a töve látszik ha jól megnézzük.
Aztán fetrengjünk alá. Nézzünk szét rozsda után kutatva illetve ha már ott vagyunk nézzük meg a kipufogót. Remekül meglehet látni ha éppen mondjuk cipőfűző tartja vagy szitára van rohadva.Na nagy vonalakban végeztünk a kasztnival.
A futóműt tesztelhetjük gyorsan egy picit. Mind a négy sarkát végigjárva támaszkodjunk rá a kocsira, nyomjuk le majd hirtelen engedjünk el. Ha kettőnél többet himbilimbizik fel-le akkor cserés a lengéscsillapító.
Lessük meg a gumikat is. Drasztikus félrekopás durva futómű hibát jelent. Nézzük meg a gumik állapotát és évjáratát. DOT szám utolsó két számjegy. 6-8 éves gumi bőven csere érett.
Rángassuk meg a kerekeket. Ha már úgyis mozognak, hogy a földön a kocsi a biztos kerékcsapágy csere.
Nézzük meg a féktárcsákat. 1-2 mm-nél nagyobb vál a tárcsákon és ennél kisebb kopóréteg a betéteken cserére utal.Na akkor lassan nekieshetünk a motornak.
Folyadékokkal kezdünk.
Nézzük meg az olajszintet. Ha a nívón az iszapszerű olajlerakodás van akkor nem mostanában volt olaj cserélve benne.
Kapjuk le az olajbetöltő sapkát. Ha sapkán vagy akár magában az olajtérbe fehér, trutymós, habos valami van akkor tessék sarkon fordulni és haza menni. Ez akkor keletkezik ha hűtővíz kerül az olajba. Ez alsó hangon hengerfejtömítés csere, de könnyen lehet, hogy az egész blokk megpusztul pár ezer kilométeren belül.
Nézzük meg a hűtő tágulási tartályát. Kizárólag tiszta anyag lehet benne!
Egyenletesen poros száraz motortér a legjobb. Ha feltűnően tisztára van nyalva az könnyen utalhat az olajfolyás eltitkolására való kísérletre.
Nézzük rá minden hozzáférhető szíjra, görgőre, biszbaszra.
Aztán röffentsük be.
De még indítás előtt ellenőriznünk kell a visszajelző lámpákat. Illetve van-e hibakód. Az égve maradó visszajelző lámpánál csak egy rosszabb van, amelyik felsem gyullad.
Nem jó jel ha csak hosszas szenvedésre indul. Lehet gyertya, gyújtás, keverékképzés vagy kopottság probléma. Ezeknek a kiszűrésere kell többek között a hideg motor. Melegnél nem mind jön elő. Ha nehezen indul minimum egy kompresszió mérés szükséges!
Ha van velünk valaki akkor nézze mennyire füstöl indítás közben a verda.
Miután beindul pár percig üljünk a kocsiban és figyeljük az alapjáratot egyenletes-e.
Aztán vissza a motortérhez és vegyük le az olajbetöltő sapkát! Ha innen füst tör ki akkor húzzunk haza. Kopott az egész motor vagy a dugattyú gyűrűk is töröttek lehetnek. Közben figyeljük a motor hangját. Nem kopog-e.
Aztán induljunk el.
Ha teljesen benyomott kuplungnál recseg a váltó akkor cserés a kinyomócsapágy. Ha nagyon magasan fog a kuplung akkor kopott. Fontos, hogy a váltó minden fokozata akadály, rántás és zaj mentesen kapcsolható legyen. Ha automata és rángatva vagy hullámozva kapcsol akkor nem szabad megvenni.
Ha van rá lehetőség akkor menjünk egy üres placra és egyesben lépésben haladva tekergessük a kormányt a végállásig. Ha kopog, recseg akkor féltengely csere.
Egyenes szakaszon nézzük meg a holtjátékot. Ha 3-4 centinél nagyobb vagy a kocsi kóvályog az úton akkor összekötő, kormánymű vagy futómű hibás.
Nézzük meg a féket és az ABS-t. Egyenes úton kb 50-el satu fék. Nem húzhat fékezés közben oldalra.
Megfelelően meleg motornál padlógáz. Fekete füst, megtorpanás vagy a vártnál jóval kisebb gyorsulás intő jel.
Mindenképpen próbáljuk ki a kocsit legalább 130-150 km/h-ás sebességgel is! Sok hiba csak nagyobb tempóban jelentkezik.Elektromosság, komfort és extrák vizsgálata.
Klímát-fűtést kikell próbálni. A klímának pár másodpercen belül hűtenie kell!
Elektromos tükröket, elektromos ablakokat próbáljuk ki. Mindegyiket végállásig! Ülésmozgatást, ülésfűtés szintén mindenképpen. Illetve minden fellelhető elektromos biszbaszt.
Ülések mennyire kopottak esetleg szakadtak-e, szőnyegek, kárpitok állapota.Ha minden rendben még akkor sem végeztünk.
Ellenőrizzük a papírokat, hogy minden adat egyezzen!Ezek alapján összeállt képből el kell aztán dönteni, hogy kell-e a kocsi. Illetve ha kell mennyiért. Vannak kizáró hibák és vannak olyanok amik remek alku pozíciót adnak.
Ez már nehezebb kérdés, hogy mit mennyiért éri meg megvenni." -
K Norbi
addikt
(#85685) FET-MEN patent! bárcsak minden autónak ilyen gazdája lenne!
(#85695) Morris széép! gyári highline felszereltségű? bi-xenon os?[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Politika
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- World of Tanks - MMO
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen