Új hozzászólás Aktív témák
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #800 üzenetére
anyi sosemm lesz, gondolj bele a Jumbokat mikor kezdtek repülni és már menyit szedtek szét belölük a roncstelepen.Nem tudom hivatalosan a gyárak mitt állitanak, de kb 20évig használják, az a gép pedig ami tovább repül az kapp egy komoly felujitást és tovább repülhet egy szegényebb országban.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
30 év még reális? (a kérdésben a fejlett világban vagy hogy hívják szal nem a világ elmaradot részein üzemelő matuzdálremelre gondoltam)
Pölö a DC10-ET MD11-ET (úgy tudom a DC-.10-eseket újítják fel MD-10 néven[?] ) Saab 2000-est láthatunk még repülni 10-15 év múlv? (ezeket ugyebár már nem gyártják tehát vadiúj nem jön belőlük)
köszi a választ (én ehhez télleg nem értek szal nem poén a kérdés)A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #802 üzenetére
Ha öreg sugárhajtású utasszállítókat akarsz találni, akkor a B707-esek (és esetleg DC8-asok) között fogod megtalálni őket.
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #802 üzenetére
Ez az 50év azért sem reális mert a technika és az igény mindig változik igy újabb gépek jönnek és azok kiszoritják a régieket, de az 50 év azértsem reális mert mi van ha hisszünk anak hogy x év mulva elfogy az üzemanyag készlet és nem lesz kerozin ,nem lesz mivel repülni.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #805 üzenetére
Anyira én sem vagyok biztos benne, de a 30év az még lehetséges ,de nagyon kevés gép van most is forgalomban ilyen szép koral szerintem, de biztos van de kevés.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #805 üzenetére
A DC10 még ''csak'' 30 éves. Én viszont DC8-at írtam, ami már 48 éves típus ('72-ig gyártották).
-
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #808 üzenetére
Most már nem értem miről is van szó.
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #805 üzenetére
A DC-10 azért őregecske, föleg hogy 1970 ota vannak forgalomba hozva és van helyete a korszerübb MD-11 amitt sintén talán már nem gyártanak. DC-10 töbnyire cargo gépnek alakitotak átt és használnak.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #809 üzenetére
csak jó lenne tudni abban a müsorban az a gép melyik évben volt 26 éves
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #810 üzenetére
Figyelj arról van szó hogy én azt kérfdeztem a DC-10-et még kb hány évig láthatjuk repülni. (persze a fiatalabbakat)
nRu3 már 1 ideje az MD-11-et sem gyártják 300 valahány készűlt belőle.
MaddeNNNN Már az F-14-esek is nyugdíjban vaannak.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
MaddeNNNN
őstag
válasz Boeing 737 #814 üzenetére
Ezért tart ott Amerika ahol tart! Mert nincs F-14-esük
To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #814 üzenetére
Akkor jól rémlik hogy azt sem gyártják és a gyár bele olvadt a boeingba?
Az hogy DC-10 még meddig fog repülni az jó kérdés, cargo gépként még sokáig fog , utasokal pedig jó lenne tudni milyen légitársaságoknál van, de azokat is szépen kivonják a forgalombol más újabb gépekre, de ez hány év''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #814 üzenetére
KC10-esek/KDC10-esek még fognak repülni jópár évig.
A VC-10-et sem repüli egyetlen légitársaság sem, a RAF viszont igen. Ahogy a Comet is már csak náluk van szolgálatban.
MaddeNNNN: Semmi sem tart örökké. És műszaki/karbantartási szempontból a Tomcat mára túlhaladott lett. A sorsát igazából a hajtómű pecsételte meg. De mindezt Te magad is tudod, ha valóban ismered a típust.
[Szerkesztve] -
MaddeNNNN
őstag
Igen, Szeptemberben váltották fel őket az F-18-asok.
daa-raa:igen General Electric hajtómű nem éppen a ''legstabilabb'' volt, de gazdasági okai is voltak, eléggé költséges egy ilyen ''nagymacskát'' eltartani. Ezért is jöttek a kisebb F-18-asok.To protect the sheep you gotta catch the wolf. And it takes a wolf to catch a wolf.
-
#65675776
törölt tag
válasz MaddeNNNN #819 üzenetére
Pont fordítva. Az F110-GE-400 nagyon is jó hajtómű volt (bár a beépíthetőség miatt rendesen meg kellett moddolni a dash 1xx szériához képest, ami miatt alacsonyabb lett a tolóereje és nagyobban az áramlási veszteségei). A probléma a korai TF30-P-412/414A-val volt, ami egyáltalán nem felelt meg egy vadászgép számára (ráadásul a Tomcat szolgálatbaállása idején már teljes mértékben elavult), nem bírta a komoly túlterheléseket. Az F-111 és (T)A-7A/B/C esetén tökéletesen megfelelt, lévén ezek csapásmérő típusok voltak. Emellett érzékeny volt a beszívott lőporfüstre, rakétahajtóművek égésgázaira, lassan gyorsult...
Egyébként eredetileg az F401-PW-400 lett volna a halytóműve (az F100 haditengerészeti változata), a TF30 csak átmeneti megoldásként lett alkalmazva. Ehhez képest ebből az átmeneti típusból gyártották a legtöbbet.
Az F/A-18A/B/C/D nem a Tomcat kiváltására/kiegészítésére lett alkalmazva, hanem a csapásmérő feladatkörű F-4 és A-7 leváltására. A Tomcat-et és az Intruder-t az F/A-18E/F váltja (az Intruderek kivonása után ezeket a századokat is F/A-18C/D verziókkal szerelték fel). -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #817 üzenetére
köszi.
nRu3 ''Akkor jól rémlik hogy azt sem gyártják és a gyár bele olvadt a boeingba?''
IGEN.
A Boeing még a MD11-es gyártósorát is megsemmisítette.
MD-11 esek azér még repülnek utasgépként is nem? (annak nem rég állhatott le a gyártása szal nem öregek)
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #821 üzenetére
Vajon egy KDC10 mekkora távlságot tud menni a plussz üzemanyaggal? (amit ugye tanker ként magával visz de saját használatra is mehet)
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #822 üzenetére
Itt utánanézhetsz: [link] Persze lehet számolnod is kell hozzá.
-
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #823 üzenetére
Az a jó pár év amit arra írtál hogy a tanker dc-10-ek még repülni fognak gondolom érthető olyan 2015 ig?
(abból gondolom hogy tegnap olvasgattam a repülős könyvem és abba volt hogy a kc-135-öt is ki akarják tolni 2020ig(!)A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #821 üzenetére
igen MD11 még sok viszonylag és sok társaságnál repked szépen.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
Ti mit tudtok arról hogy a Boeing a vén KC-135-ösöket az MD-11 tanker változatával váltaná?
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #826 üzenetére
Illetve pontosítanék mert nem vagyok biztos az infóban vagy a DC-10 tanker változatával vagy pedig az MD-11-ével váltamák a régi vasakat.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #826 üzenetére
Ez nem igaz. Jelenleg zajlik a (megismételt) tender, aminek részleteiről pl itt olvashatsz: [link]; [link]; [link] Volt itt minden, még korrupció(s gyanú is), ami miatt újratárgyalják az egészet.
Szóval a KC-135-öt ennek a tendernek a nyertese váltja. A KC-10 (és MD-11) egy másik kategória, ott a B777 lehet a befutó. -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #828 üzenetére
Ez egy négyéves aranysas volt.
Az újba én is olvastam hogy lehet hogy Airbus lesz
A KC-10 (és MD-11) egy másik kategória, ott a B777 lehet a befutó.
Már azokat is váltani készülnek?
Az igaz hogy a KC-135-ök elhúzhatják 2020-ig?
ui: azoknak is úgy lesz hogy a raktérbe viszi az üzemanyagot és az utasfedélzet érintetlen marad?
Kérdés mindenkihez: A B767-est mikor nyugdíjazza a Boeing? úgy tudom igencsak tervbe van.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
A repülés kulisszatitkai (fókusz riport )
[link]
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
Majd akkor áll le a 767 gyártásával talán ha a 787 beválik, különben a 767 túl jó model hogy azt a légitársaságok is csak úgy kivonják.
ui: a raktérben böven elég az a súly a gépnek, azzal is már nehéz felszálni, gondolj bele ha az utas térben is tartályok lennének az milyen többlet súly lenne, azzal már nem is tudna felszálni sose.
[Szerkesztve]''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #830 üzenetére
Érdekes hogy arra is kitértek miket találnak az útasok után az ülések közt
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #829 üzenetére
Azért érdekes, hogy mennyire nyomatják errefelé örrba-szájba, hogy európai megoldást kell választani, az amerikai fújjj. Persze ha Amerikában esetleg ''részrehajlóak'' a saját termékek felé, akkor egyből diszkriminációt kiáltanak az Óceán ezen partján.
A KC-10 váltásának (ami nem 5-10 éven belül lesz) elsődleges oka, hogy már nincs gyártásban. Azaz nehéz hozzá alkaltrészt szerezni. Ilyen problémákkal már nem egyszer szembesült a USAF, pl pont a C-135 család esetén (vagy ott van az U-2R/TR-1A/B esete, amelyekhez a hajtóművet már csak a Davis Monthan raktárbázis selejtállományából tudtak szerezni).
A KC-135 addig ál rendszerben, amíg megfelelő mennyiségben rendelkezésre nem áll majd a váltótípus. Amennyiben az A300 MRTT nyeri a tendert, ez akár nagyon hosszú időre kitolódhat.
A tenderen egyébként feltétel volt az MRTT kialakítás. -
Frakk
tag
-
Frakk
tag
válasz Boeing 737 #830 üzenetére
Elég szar lehet bal kézzel kormányozni .
-
Boeing 737
senior tag
-
Boeing 737
senior tag
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #836 üzenetére
Ez inkább megelőző lépés, nem várnak az alkatrészek tényleges elfogyására. És ez alapvetően egy amerikai intézkedés, a hollandok dönthetnek másképpen is.
Egyébként lehet tévedek, de mintha az MD11 tanker a KC767 ellenfele lenne a tenderen, és még egyáltalán nem létezik. -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #839 üzenetére
Egyébként lehet tévedek, de mintha az MD11 tanker a KC767 ellenfele lenne a tenderen, és még egyáltalán nem létezik.
Én sem montam hogy létezik csak olvastam róla és azt hittem már kész a gép . Igen elllenfele. No de ahhoz honnan szednek alkatrészt? (A Boeing annak is leállította a gyártását) Márpedig ha tankergépet csinálnak belőle gondolom az alkatrész utánpótlást biztosítani kell.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #837 üzenetére
Pot alkatrész gyártás talán van ha nem akkor a raktárokon van bövel egy időre vagy ha az is elfogy jönn az utánygyártás.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #840 üzenetére
Az MD11 gyártósora csak le lett állítva, nem lett megsemmisítve (pl emiatt a tender miatt is, ugyanis a USAF új gépeket akar nem átépített használt gépeket, mint pl a brit VC10 K Mk.1-ek). Erős a gyanúm, hogy a KC-10-esek sorsa erősen függ e tender kimenetelétől. Ha az MD11 nyer, akkor a KC-10-ek is repülni fognak még sokáig.
[Szerkesztve] -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #842 üzenetére
Aha .
Köszi . Én az index repülős fórumba olvastam hogy a Boeing megsemmísítette a gyártósort mikor leállt a gyártás.
Akkor ez nem igaz.
Ez azt jelenti hogy amikor csak akarják lehet új gépet gyártani?
Most lehet megin baromságot kérdek de az MD-11-nek még a mai gépekhez képest modern elektronikája van. (nem tom jobban megfogalmazni arra vok kiwi hogyha netán nyer és új gépeket kell gyártani akkor kell e gépet fejleszteni)
Pot alkatrész gyártás talán van ha nem akkor a raktárokon van bövel egy időre vagy ha az is elfogy jönn az utánygyártás. Vagy vesznek a kínai piacon.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #843 üzenetére
Avionikai szempontból tényleg nincs vele baj. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy csak úgy bármiféle fejlesztés nélkül kezdenék el újra gyártani.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #845 üzenetére
Nincs piaca. Úgyhogy biztosan nem fogják gyártani. A jövő a kéthajtóműves gépeké. Márpedig az MD-11 katagóriájában ott van a B777, ami ellen esélye sincs. Egyébként eddig is leginkább a szállítmányozócégek vették (ahogy a DC-10-et is.)
-
Boeing 737
senior tag
'' Növeli az A320-asok gyártását az Airbus
Az Airbus 20 százalékkal tervezi növelni az A320-as repülőgépek kibocsátását a következő két évben, tekintettel a növekvő keresletre, s az A380-as körüli problémákra.
A társaság szóvivőjének tájékoztatása szerint havi 36 gépet terveznek gyártani a jelenlegi 30 helyett, korábban havi 34 gép gyártását tervezték 2008 első negyedének végétől.
Az Airbus egyébként idén októberben minden idők legnagyobb megrendelését kapta havi szinten, 282-őt, ezzel idei megrendelései 508-ra emelkedtek. Tavaly 918 megrendelés érkezett az A320-as gépcsaládra, amellyel jócskán megelőzte a rivális Boeing 737-est, melyből 570 darabot jegyeztek elő.
Az európai társaság az élénk érdeklődésre reagálva a gépek ázsiai gyártását is hamarosan megkezdi. Az Airbus néhány hete jelentette be: megállapodott a kínai China Aviation Industry-vel, hogy összeszerelő üzemet építenek az A320-as gépcsalád számára Tiencsinben.
A szakemberek az A320-as gépcsalád sikerét a fapados légitársaságok térhódításának tudják be, ezen repülők legnagyobb vásárlói ugyanis az olcsó járatokat kínáló cégek közül kerülnek ki.
MTI/Menedzsment Fórum''A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #848 üzenetére
Az is érdekes szempont hogy azért az europai légitásaságok valamenyire az airbust választják, sőt van egy légitársaság amely az öszes 737-st lecserélte és helyete a 320-s család 3 tipusábol vett egy adagal.
az hogy külsöleg a 2 vagy 3hajtóműves néz ki jobban az nézőpont kérdés, de a légitársaságok profit , fentartási költség és gazdaságosági szempontbol vesznek gépeket és cserélgetik.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......