Új hozzászólás Aktív témák
-
Boeing 737
senior tag
Az is érdekes szempont hogy azért az europai légitásaságok valamenyire az airbust választják, Én is inkább az Airbus-ra esküszöm
1, mert Európai vagyok.
2, sokkal jobban hangzik az a név hogy légibusz mint az hogy bóing.
De ne aggódj amcsiknál meg állítólag alig van A320 és a többi eu-s cucc.
A320-nak még előnye állítólag hogy a kompjúter sokkal gazdaságosabban vezeti a gépet mint ahogy a 737-esmegy.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #849 üzenetére
Igen.
Egyébként minden egyes hajtómű növeli a karbantartási igényt, az üzemanyagköltségeket, és nem utolsó sorban a légellenállást. -
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #853 üzenetére
Szabadulnak is. Az A340 gyártása emiatt fog leállni, ugyanis nem kell senkinek az azonos kapacitású B777 árnyékában. A korai változatok lassúak, a későbbiek viszont túlmotorizáltak (ez is növeli a fogyasztást). Nagyon drágán üzembentarthatóak.
A B747 alatt már nem gazdaságos a négyhajtóműves kialakítás.
[link] Ennek viszont nem állnék alá.
[Szerkesztve] -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #854 üzenetére
Mégis kifejlesztették az A380-at az pedig zabálja az üzemanyagot. (asszem csúcsteljesítményen másodpercenként egy litert)
A Jumbo-nak is lesz a 800-as az is négy hajtóműves.
Apropó mikor áll le az A340 gyártása. ?
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #855 üzenetére
Szerinted a B747-8x és az A380 kisebb, mint a B747?
Elméletileg létezik az A340E terv, de hogy meg is valósul-e az már másik kérdés. A jelenlegi A340-esektől mindenki szabadulni akar, még a Lufthansa is!
Az A340-re ebben az évben összesen 15db megrendelés érkezett [link], de itt még nem a legfissebb idei adatok találhatóak. Érdemes összehasonlítani a közvetlen ellenfél B777-es megrendelésállományával: [link]. Az A340 minden, csak nem sikeres típus. -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #856 üzenetére
Nem tom mivel már vagy nyolcszor leírtam hogy nem tudok angolul ergó nem tudom elolvasni a 747-800 ról szóló angol írásokat szal nem tom kisebb e gondolom kisebb lesz v-mivel.
Figyu van egy kérdésem konstrukciós hibából hány db 737-es zuhant le?A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Halálos tusa a pilótafülkében [link]
Bizonyára ti is néztétek a nationalgeographic-on a légikataszrófák ama részére ahol ezt az esetet mutatják.
Szerintetek mi az igasság?
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Integra
titán
super hornet defekt
[link]
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Boeing 737
senior tag
Rendben zajlik a szuperjumbó világkörüli tesztrepülése [link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Érdekes leszállás. [link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #861 üzenetére
Ezért jó a B-52. Annak a futóművei le- és felszállás közben is elfordíthatóak.
-
Boeing 737
senior tag
Az Airbus balesetekről. [link]
Érdemes elolvasni.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Basszus kifogyott a kero mindenkiből?
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #864 üzenetére
sry asszem nem működik a link délelőtt még ment.
Az volt benne taglalva hogy miért hátrányos vagy miért nem az Airbus gépek automatizálása.
ugyebár az Airbus filozófiája szerint (és ebben eggyet értek) a fedélzeti számítógép mindent jobban tud a gép visszahozza a repülőgépet ha esetleg a pilóta hibázik stb... na ennek voltak leírva az előnyei és a hátrányai.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Az Air Berlin új Boeingeket rendelt.
2006. november 29.
A Boeing kedden egy újabb nagyértékű üzletet jelentett be, amit jelen esetben az
Air Berlinnel kötött 5,1 milliárd USD értékben. A megállapodás 60db B-737-800 NG repülőgép szállításáról szól. (Így a múlt heti Korean Air 25 gépes megrendelésével együtt a Boeing egy hét alatt 85 db-os megrendelésállományhoz jutott.)
Az Air Berlin idénről már rendelkezik 15 db Boeing 737-700-as rendeléssel a dba német légitársaságon keresztül, amely társaságot az Air Berlin ebben az évben vásárolt fel. A dba-nak volt továbbá 2005-ből egy 10 gépre vonatkozó megrendelése is, így az Air Berlin 2007 novemberétől kezdődően összesen 85 db új Boeing 737-es repülőgéphez jut. Az utolsó gép leszállítása várhatóan 2014-ben fog megtörténni. Az összes gép fel lesz szerelve winglettel, ami csökkenti a gépek üzemanyag felhasználását, így gazdaságosabban üzemeltethetőek lesznek az új 737-esek. Ha a megállapodást véglegesítik, ez lesz a legnagyobb Boeing 737 rendelés a német légitársaságok történetében.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Frakk
tag
válasz Boeing 737 #867 üzenetére
Jól elbeszélgetsz itt magadban
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #869 üzenetére
Egyre élesebb az Airbus-Boeing-vita
EurActiv.hu
2006 november 21.20:36
Az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok a WTO előtti eddigi legnagyobb harcára készül. A vita tárgya a két gazdasági világhatalom jelképe a repülőgépiparban: az Airbus és a Boeing.
Az USA november 15-én a WTO előtt bizonyítékot mutatott be arra vonatkozóan, hogy az EU (Franciaország, Németország, Spanyolország és Nagy-Britannia) állami támogatást juttatott az európai gyártónak, az Airbus-nak. Ez új állomást jelentett a vitában, amely két éve folyik arról, hogy tisztességes eszközökkel versenyez-e egymással a két mamutcég a piacon.
Mindeddig a két fél kerülte a konfliktust, mondván, hogy tárgyalásos megoldásra van szükség. Ajogvitát nem próbálták kiélezni, inkább eljárásbeli formaságok alkalmazásával lassították a folyamatot. Szakértők szerint valószínű, hogy mindkét fél részéről bizonyítható a jogsértő támogatás, ami nem csak a két cégre nézve járhat katasztrofális következményekkel, hanem a transzatlanti kapcsolatokat is befagyaszthatja.
Az EU kereskedelmi szóvivője, Peter Power azzal vádolta meg az USA-t és a Boeing-et, hogy a tárgyalás szándékát feladva a vita jogi útra terelésével igyekeznek kedvező pozícióba kerülni.
Az Euractiv-nak adott nyilatkozatában a Boeing nemzetközi kereskedelméért felelős alelnöke hangsúlyozta: országa csupán egy határidőt tartott be, s az amerikai dokumentum WTO előtti bemutatása nem zárja ki annak lehetőségét, hogy ''barátságosan és tárgyalással oldják meg a kérdést''. Visszautasította azokat a feltételezéseket, miszerint az amerikai lépés időzített akció volt, hogy a rossz passzban lévő európai cégnek megadják a kegyelemdöfést.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #870 üzenetére
Véget ért a szuperjumbo világkörüli tesztrepülése
[link]
Most ez a jövőhónapbeli forgalomba állítás hogy van??? nem úgy volt hogy jövő év végén?
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
macskuliusz
csendes tag
[link]
Ezt láttátok? Nem ma történt de én most akadtam rá.
Szegény Lancer dobott egy hasast. -
nRu3
addikt
találtamezt a gagyi oldalt amin a különbözö géptipusok paranéterei és légitársaságok adatai vannak.[link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #874 üzenetére
tudom, de ez egy másik , de találtam egy ilyet is ahol kinek mie és menyi van és honnan hová történetel.[link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #876 üzenetére
Ez az A350 tudd majd állitolag egyhuzamban 16000km is repülni.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #878 üzenetére
Egyiksem képes megpakolva utasokal tele egyhuzamba 16000Km-t megteni csak alatta.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #876 üzenetére
Ez a kötbérkövetelés várható volt. És gyanítom lesz még egy-két légitársaság, aki előáll ilyesmivel. Teszem hozzá: teljesen jogosan.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #881 üzenetére
Talán nem kellene irreális határidőket kitűzni, és akkor nem futnának bele ilyesmibe.
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #883 üzenetére
Fognak egy protopéldányt és szolgálatban állónak minősítik, repülnek vele néhány utat, aztán meg folytatják a berepülést.
Egyébként Európában szokás félkész gépeket rendszerbeállítani, lásd Gripen, Typhoon, Rafale. Mindegyik a tervezett képességeinek kevesebb, mint harmadával állt szolgálatba, még a fejlesztési berepülés befejezése előtt.
[Szerkesztve] -
Boeing 737
senior tag
A világür peremén egy MIG - 25 -tel![link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #885 üzenetére
Az Airbusnál nem értik a Lufthansa választását...
2006. december 08.
A Lufthansa 20 Boeing 747-8-as repülőgépet rendelt, további 20 rendelésére pedig opciós jogot szerzett. Ezzel a Lufthansa lett az első nagy európai légitársaság, amely a 747-8-ból utasszállító változatot rendelt.
A cargo változatra már 73 megrendeléssel rendelkezik a Boeing, várhatóan az első gép 2009-től fog repülni a Cargolux színeiben. Az új gépeket a német légitársaság 2010-től kezdődően szeretné átvenni, és az ázsiai, ill. az észak-amerikai útvonalakon fogja használni. Ezzel egyidőben az Airbusnak is küldtek egy rendelést 7 A340-600-as repülőgépre, melyeket 2008-tól fognak használatba venni. A Lufthansa 333 gépes flottával rendelkezik, ebből jelenleg 13 darab az a A340-600-astípusú repülőgép. Az új gépek néhány kiöregedő félben lévő repülőgépet fognak leváltani, ezzel csökkenteni lehet a társaság üzemeltetési költségeit a modern típusok kevesebb üzemanyag felhasználása révén.
Természetesen az Airbusnál értetlenséget váltott ki a német légitársaság döntése, amiért további A380-as gépek helyett a Lufthansa Boeingeket rendelt. A németek 2001 decemberében már rendeltek 15 darab A380-at, ezért az Airbusnál azt várták, hogy a Lufthansa a nagygépes flottáját a jövőben az Airbus típusaival fogja bővíteni. Persze a német légitársaság eddig is ''vegyes'' flottát üzemeltetett, amelybe a következő típusok tartoznak: 92 db Boeing 737 és 747, 143 db Airbus A300, A 319, A320, A321, A330, A340, ezenkívül Avro, és Canadair regionális jetek, és 19 db MD11F típus.
A Boeing szakértőit a vetélytársaikkal ellentétben magabiztossá teszi a megrendelés, és azt várják, hogy további nagy európai társaságok is (pld.: British Airways, SAS) megfontolják a 747-8 megrendelését. Jó jelnek látják a mostani megrendelést is arra, hogy a 747-8 kemény vetélytársa lehet az A380-nak.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz Boeing 737 #886 üzenetére
Airbus vs. Boeing - adatok az év első 11 hónapjából[link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #885 üzenetére
A világűr 100km magasságban kezdődik. A valaha legnagyobb magasságba jutott embervezette repülőgéptípus az X-15 (354,200láb). A MiG-25 dinamikus csúcsmagassága sem igazán haladja meg a 30km-t. A Ye-266M-mel rekordrepülésen elérték a 37650m-t, de még ez is édeskevés, hogy az űr peremének nevezzük.
A megrendelésekről: érdemes összehasonlítani az A340 és a B777, illetve A330/350 és B787 sorokat. Eléggé beszédes. Az Airbusz lényegében visszaszorult a kis utasszállítók piacára. És ott is éppen csak megelőzi a Boeinget. És ez a tendencia csak erősödni fog a B787 szolgáltbaállásával. Az Airbus-nak volt pár jó éve, de a jelek szerint ki is fulladt. -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #888 üzenetére
Azért még ne temesd az Airbust. Az A320 családnak másik gyárat is kell építeni annyíra viszik.
(v-hol volt hogy így is havi 30 körül van a gyártás tehát ha átlagolunk minden nap kijön egy új A320-as [persze én csak átlagba mondom nem tudom télleg naponta jönnek e])A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
Talán csaloka a megrendeléses lista, aki akkart venni 330 vagy 340 az már rég megtete ,+ba feleslegesen semelyik társaság nem fogg gépet venni. azok a légitársaságok akik pedig vártak az új boeing mert ők csak amcsi gépet akarnak , most végre megrendelték a gépeket és ez hirtelen sok db szám, de ez egy időben a airbusnál volt látványos. De ez olyan mint egy mérleg, egyszer ide egyszer oda bilen.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
Pedig pont ebből a listából lehet igazán következtetéseket levonni Pl egyértelműen megmutatja, hogy az A340 kudarc, erről mindent elmond az össz darabszám is, B777-re idén több rendelés/átadás van (mellesleg erre a gépre is igaz, hogy ''aki akkart venni [...] az már rég megtete'', a nyelvtani részét most inkább hagyjuk). Ezért alacsony az A340 megrendelésszáma, és ezért tervezi az Airbus is a leváltását. Emellett az ilyen listák mutatják a progressziót. Akinek nincs rendelése, az gépet sem fog átadni! Ez pedig mindenképpen a részesedésének csökkenéséhez vezet. És látszik, hogy az A380 hype véget ért (oka sem volt éppen túl sok). Ez utóbbiba akár bele is bukhat az Airbus.
-
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #891 üzenetére
De az is látszik hogy te elvakult amerikai boeing párti vagy,,,,,,
Na ezt cáfold meg..... érdekes te mindig jó szinbe tünteted fel az AMERIKAI boeinget.
DE NE AGGÓDJ AZ AIRBUS FOG GYŐZNI.
At Airbus szépen rendbe teszi az A380 kábelrengetegét (úgy tudom maga a gép repülőképes)
És szépen minden megoldódik.
Arról ne is beszéljünk hogy sokkal tönbb A320-ast rendelnek mostanság mint B737-est.
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #892 üzenetére
Ha így látod, hát lásd. Az elvakultság egyáltalán nem igaz, de nem tagadom, hogy szimpatikusabbak a Boeing megoldásai. Nem azért mert amerikai.
Az A340 kudarca nem az én képzeletem szüleménye, maga az Airbus is így látja!
Azt Te magad sem tagadhatod, hogy jelenleg nincs versenyképes típusa az Airbus-nak a nagy és közepes kategóriában (A330/B767-től felfelé).
Rendelésállomány:
A320 család: 580
B737 család: 586
Rettenetes Airbus fölény.
Az A380 érdekes típus. Ugye szokásos európai kincstári optimizmussal határozták meg a fejlesztés idő- és pénzszükségletét. Aztán szinte meglepődtek, hogy egyiket sem tudták tartani, és emiatt több megrendelőjük kártérítést/kötbért követel, vagy tervez követelni. Maga a típus létjogosultsága sem teljesen igazolt, erről még sokáig vita fog folyni. Műszaki problémák minden fejlesztés során előfordulnak, az Airbus ezek esélyét elbagatelizálta, ennek isszák most a levét. És ez akár a vállalat pénzügyi összeomlásához is vezethet (amit már a fejlesztés bejelentése után pedzegettek sokan). Az Airbus messze nem olyan stabil pénzügyileg, mint a Boeing, nagyon erősen függ a tagországok állami támogatásától, ellenben a Boeinggel. Ennek következménye, hogy az Airbus-nak óvatosabban kellene radikális fejlesztésekre vállalkoznia, mert sokkal kisebb kudarcokat tud elviselni, mint a Boeing. Márpedig másfél évtized alatt két (A340 az, az A380 még az, mivel egyelőre alig több mint a fele megrendelés érkezett, mint amennyi a gazdaságos gyártáshoz kellene) sikertelen típus egy ilyen érzékeny cégnek nagy érvágás, többnyire bukással jár. Még az egyébként erős cég Lockheed is inkább kiszállt a polgári gépek piacáról. -
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #893 üzenetére
Szerintem van létjogosultsága egy ekkora gépnek.
Sok embert a világ másik oldalára. Sztem még az A380-at nem kéne temetned majd ha beindul a gyártás és akkor se viszik na akkor sztem mondható hogy nem sikeres.
ui: az igaz hogy at A380 aa világ legmodernebb utasgépe?A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #895 üzenetére
Mit értesz ''normálisan kifejlesztve'' alatt? Ha a biztonsági előírásoknak nem felelt meg, akkor nem kapott volna típusengedélyt már a hajtómű sem. (Egyébként erről még nem hallottam.) Emellett a legtöbb hajtómű első szériáival mindig baj van.
Hogy van-e létjogosultsága az A380-nak? Ez majd a szolgálatbalépése után fog igazából kiderülni. Ha marad a jelenlegi megrendelésállomány, akkor ki lehet jelenteni, hogy nincs. -
Boeing 737
senior tag
Megkapja a légialkalmassági engedélyt az A380-as [link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
válasz #65675776 #896 üzenetére
Az új Boeing 737-700ER végszerelése
2006. december 14.
A napokban elkezdődött a legújabb egyfolyosós Boeing, egy Next Generation 737-700ER első példányának végszerelése Rentonban. Az első gépet 2007 első felében fogja megkapni az ANA (All Nippon Airways) légitársaság, amely két darab ilyen gépet rendelt. A 737-700ER hatótávolsága 10200 km lesz (!), köszönhetően a megnövelt üzemanyag kapacitásnak. Két osztályos elrendezésben 126 üléssel fogják szerelni az új gépet, de lehet rendelni 48 üléses, luxus konfigurációs változatokat is. A 737-700ER erőforrása két darab új fejlesztésű CFM56-7 típusú hajtómű lesz.[link]
Vn még ilyen nagyhatótávú 737-es? (úgy tudom az A318 privátjet változata is képes több mint 10.000km megtételére 1 huzamban)
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
#65675776
törölt tag
válasz Boeing 737 #899 üzenetére
A 737-nek is vannak ilyen jellegű magángép változatai (vagy csak tervezték?)