Új hozzászólás Aktív témák
-
Pötyi
őstag
Egy kicsit elgondolkoztam azon, hogy ''bunkó magyar szokásnak'' hívod azt, hogy nem tapsolunk. Sokszor repültem már, sose tapsoltam a leszálláskor... Miért is tapsolnék? Hát nem az a pilóta dolga, hogy rendben letegye a gépet? Örülsz annak, hogy életben maradtál? Nem értem... Miért kéne ehez külön tapsolnom? Szóval nem szoktam... Ez persze nem zárja ki, hogy más tapsoljon, izlések és pofonok...
(Középiskolás koromban mesélte a francia-tanár, hogy részt vett egy fogadáson, ahol az akkori elnök, Chirac is megjelent. Beterelték őket egy terembe, leültették őket egy asztalhoz, ami már meg volt terítve. Leültették őket, oszt ennyi, a hostessek kimentek. Ők is érezték, hogy valami nincs rendben, valami hiányzott. Nem mondták meg nekik, hogy mit csináljanak. Összenéztek és megbeszélték, hogy ha bejön a Chirac, akkor majd felállnak tiszteletük jeléül. Erre amikor belépett az elnök, egy protokollos fullajtár gyorsan körbement és azt mondta, hogy TAPSOLJÁK MEG és ő is elkezdett nagy, széles kézmozdulatokkal, klaffogva tapsolni. Az asztalnál ott ült kb. 50 ember és senki nem tapsolt, mert nem értették, hogy miért kéne megtapsolniuk? Tán egy híres színész? Vagy egy hős, aki véghez vitt valamit? Nade TAPSOLNI csak azért, mert ő az elnök? Valahogy nem illett oda a taps és ezt mindenki érezte!)
Érzed?QNX is cool!
-
lesaux
veterán
Lehet, félreérthetően írtam, azt hallottam, az a bunkó magyar szokás, hogy tapsolunk.
Azért nem értem a dolgot, mert pár évvel ezelőtt ahányszor csak repültünk, mindig tapsoltunk, most meg nem.
Hát nem az a pilóta dolga, hogy rendben letegye a gépet? Örülsz annak, hogy életben maradtál? Nem értem... Miért kéne ehez külön tapsolnom?
Ez mind jogos, de a pincérnek is az a dolga, hogy kihozza a kaját, a taxisnak az, hogy oda vigyen, ahova mondod, az ingyenes házhoz szállításnál pedig a futárnak az, hogy kifusson a cuccal. Aztán mégis jattolsz mindegyiknek.
jasszer: ugye? Ti szoktatok tapsolni? Miért megy ki a divatból?
[Szerkesztve] -
jasszer
senior tag
Én spec. nem ültem még chartergépen, de a kollégák mesélték h ott gyakrabban előfordul. Kicsit szorosabb is a kapcsolat az utasok és a személyzet között (többnyire hosszabb az út mint egy közeli Eu desztinációnál, a kapitány is sokszor kommentálja h merre járnak, stb...) Gondolom emiatt is sűrűbb a taps.
Meg néhány jóképességű chartercégnél már az is szép teljesítmény ha egyben leteszik a gépet...Apokalipszis? Ezeknek?!
-
nRu3
addikt
tapsolni többnyire akkor szoktak mikor a kapitány pehely könyen teszi le a gépet és nem oda csapva és patogva, vagy a kap. és legénysége az uton végig sok infot közölnek épp hol repülnek, illetve a nagy utakon ez rendszeresebb a tapsal köszönik a biztoságos utat, de egyébként sajna magyar bunko szokás hogy sokan nem is ismerik ezt a gesztust.Én pedig szoktam tapsolni ha tényleg jól vezete a kap a gépét, de ahogy én is észre vettem akik szoktak tapsikolni azok nem magyarok
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Ariadne
őstag
Én nem szoktam tapsolni, és eddig még mást sem hallottam... Charterrel sosem utaztam, főleg a ''királyi'' légitársasággal szoktam menni Európán belül, de sehol semmi... Szerintem nem ''bunkó szokás'', csak rajtam kívül mások is lehetnek, akik nem hallottak erről a szokásról.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Uff, megdöbbentő élmény. Ültem nemrég egy Európán kívüli reptéren, várva a beszállást, és persze szokás szerint nézegettem a repcsiket. Erre elhúz az ablak előtti úton egy kis csomagszállító kocsi, utánfutóján ... egy koporsóval... Be volt csomagolva fényes fekete fóliába, de egyértelműen látszott az alakja. Hát, ha csak nem Drakula utazik ilyen módon, akkor valaki nagyon-nagyon rosszul járhatott... Drukkoltam, hogy ne az én gépemen utazzon, mert elég borzalmas belegondolni, hogy van egy ember a csomagtérben. Hőségben is hideglelős pillanat volt.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
jasszer
senior tag
Nem csodálom. Múltkor kérdezte a reptéren egy szemlátomást meggyötört nő h merre menjen, az édesanyját várja. Nézem a monitorokat, nincs a megadott időpontban érkező gép... végül kiderült h már holtában jön Budapestre, át kellett küldeni a lányát az A portához. Nem mertem bevallani h a ''cargo'' kifejezés magyarul az áruszállítással azonos és h légiáruként érkezik az anyja...
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
lesaux
veterán
Jönnek a 747-400-asok Japánból július 28-án. Megyünk majd fotózni.
-
Dredd bíró
tag
Tu-204-es nyugati felszereltséggel [link]
Befejeződik a Tu-154-esek gyártása
Az orosz Aviakor cég üzemében ebben a hónapban fejeződik be Tupoljev legendás, 1968-ban először a levegőbe emelkedett, három hajtóműves utasszállítójának gyártása.
Az utolsó három, vadonatúj Tu-154M-ből a Kuban Airlines és a szamarai kormány már júniusban átvett egyet-egyet. Az említett légitársaság a második gépet most júliusban kapja meg. Attól kezdve az Aviakornál a még szolgálatban álló, több száz Tu-154-es karbantartását és nagyjavítását végzik. Jelenleg az üzemben 10 ilyen gépen dolgoznak. A cégnél azonban korántsem szűnik meg a repülőgépgyártás. Teljes gőzzel folyik ugyanis a felkészülés az Antonov An-140-es gépek sorozatgyártására. A tervek szerint az első három példány még idén kigördül a csarnokból.
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
Csöves
senior tag
Szerintem is be fog fuccsolni, pár éve is volt hasonló fellángolás, akkor is megszünt.
Hozzáteszem én nagyon drukkoltam, hogy legyen belföldi járat mint az ötvenes években.
Faterom LI 2-vel járt fel Debrecenből Pestre heti 2x oda-vissza, ahogy mondta 45 perc alatt
fent volt, ugyanez vonattal 5-6 óra volt.
Csak érdekesség kedvéért mondom, hogy akkor 1 jegy ugyanannyiba került Pestre mint a gyorsvonat 1 oszt. jegy és szinte mindíg tele volt a gép!
Szerintem itt van a kutya elásva!Aquila non captat muscas.
-
Dredd bíró
tag
Egy repülőgép (bármilyen) hány évig lehet maximálisan forgalomba? jól tudom hogy ha kicserélik vagy felújítják a hajtóművet akkor gyakorlatilag 0 évesnek tekinthető onnam a masina? Akkor elvileg rengeteg ideig műköttethető nem?
''Én vagyok a Rend!''
-
Dredd bíró
tag
vagy roszul tudom?
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #515 üzenetére
Atol csak a hajtomüve lesz vadi új, maga a gép pedig lehet vacak is, hisz a gép nem csak hajtömümöl áll van ott még sok fontos dolog. Megvan szabva minden országnak a saját légügyi szabályai menyi idő könként kell nagy felújitást csinálni,de gyakorlatban a nagy europai légitársaságok ilyenkor adják ell a kiőregedetnek nevezet gépeiket szegényebb légitársaságoknak olyan országoknak ahol a szabályok nemanyira szigoruak, mint plroszoknak ahol 2 öregnek mondot A310 elromlot 2nap alat amiböl az egyik össze is törte magát.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #518 üzenetére
Nem lesz ''új'' hanem csak ''felújitot jó álapotban lévő '' ez nagy különbség.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
jasszer
senior tag
válasz Dredd bíró #520 üzenetére
Kínában mindent csinálnak. Mert olcsó csinálni. Bármit.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
jasszer
senior tag
válasz Dredd bíró #522 üzenetére
Passzolom a kérdést, a wikipedia szerint 2004-ben még gyártották valahol.
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Dredd bíró
tag
jasszer Kínába.
''ami ott készül az pedig már elég gagyi is'' Sztem ez nem így van.
Ha gatyikat gyártanának nem vinné mindenki oda a gyárait. (pölö a magyar ikarus is oda ment) De hogy jobbat mondjak asszem 2008-tól kinába is gyártanak A320-ast
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #525 üzenetére
ha azt az A320-szt ott fogják gyártani az lehet hogy csak saját piacra fogg menni, de ha nem sose ülök többé airbusra, csak azért gyártanak sok mindent kinában mert nagyon olcso a munka erő, de a minőség sokszor nagyon szar, sőt ami ott készül minden gyagyi magasfokon.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
Van valami terepjáro féle amit ők gyártanak , az europai törésteszteken nagyon rossz ereményel vizsgázott, kinai mínőség,
A mostani hardverek amik régeben garantált mínőségüek voltak amig europában készültek ,amiotta azokat is már kinába rakják azok is elég gyagyik lettek sajnos''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Dredd bíró
tag
nRu3 Ez kimeríti a diszkrimináció fogalmát
Amúgy sztem a török termékek sokkal roszabbak.
Másrészt meg eny nagy márkanév nem engedheti meg magának szerintem hogy gagyi termékei jöjjenek kinából.
Harmadrészt én úgy tudom csak ázsiai keresletet akarják kielégíteni.
A saját fejlesztésű kinai terepjáró sztem más mintha oda mennek pölö az Airbus mérnökei és azt mondják nekik hogy ezt+ezt úgy építitek össze ahogy mi és kész.
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
csibor
őstag
válasz Dredd bíró #531 üzenetére
Na meg hozzájutnak a gyártástecnika részleteihez és pár év mulva majd Hing Csang 3-al repülünk
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #531 üzenetére
nem vagyok raszista nagyon csak minden ami kinai az egy nagy kalap szar, (+persze kinem álom öket több okbol de ez már más topikba valo)pl amig a márkás tv-k japánban készültek milyen megbizhatoak voltak ,most át vitték az egész gyárakat kinába és azota mind megbizhatatlan.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Dredd bíró
tag
-
Dredd bíró
tag
-
nRu3
addikt
remélhetöleg sokan szabin vannak és épp valahova elrepültek
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Dredd bíró
tag
Gripen VS F-16 ? nos?
''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #540 üzenetére
A Gripen meg sem közelíti az F-16E/F (Block60)-et. De még a C/D Block 50/52+ is jobb nála mindenben, talán a sima C/D Block50/52 és az AM/BM is. A Gripen alulmotorizált és alacsony terhelhetőségű. Elektronikailag nem rossz, viszont retttenetesen kevés fegyver van integrálva a rendszereibe.
-
-
csibor
őstag
válasz Dredd bíró #540 üzenetére
Nekünk!Tök mindegy Nem mindegy melyikkel nem repülünk,melyikhez nincs rakéta?
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #542 üzenetére
A bombát nem is a processzorra függesztik, hanem a bombazárakra. Viszont a pontos bombavetéshez elengedhetetlen a megfelelő elektronikai/informatikai háttér. A Gripen-re ez ugyan úgy igaz, mint az összes korszerű repülőgépre. A számítógépes vezérlést mint hátrányt tipikusan a korábbi típusok üzemeltetői és tervezői hangoztatják. De ez elég gyenge kifogás, a fejlődés elutasítása (a MiG-29 a lába nyomában sincs az F-16-nak, még az A/B-nek sem igazán).
Az automatizálás célja a pilóta tehermentesítése, ezáltal az a lehető legtöbb energiát és figyelmet tud fordítani a (harc)feladat végrehajtására, ami a bevetések színvonalának, eredményességének növekedéséhez, és a szükséges bevetésszám (és ezáltal az emberéletek kockáztatása) csökkenéséhez vezet. A régebbi gépekben a pilóta munkájának több mint fele semmi másra sem ment, minthogy egyáltalán a levegőben tartsa a gépet. A régi műszerek adatainak kiértékelése is sok energiát igényelt a pilótától. A konkrét feladat végrehajtására az összes befektetett energiájának kevesebb mint 20%-át tudta fordítani. Napjainkra ez megfordult. Még így is vannak olyan feladatok, amiket gyakorlatilag mindig kétüléses gépekkel hajtanak végre, külön rendszeroperátorral.
Az automatizálás azt jelenti, hogy azokat a feladatokat, amik nem igényelnek emberi beavatkozást, azt valamilyen elektromechanikus, elektrohidraulikus, vagy (manapság már gyakorlatilag mindig) elektonikus rendszerek végzik (utóbbiak ma már többnyire számítógépes alapon). Illetve bizonyos emberi beavatkozást igénylő feladatokat is jelentős támogatással végeznek. -
Dredd bíró
tag
Majd a pilóta az ujjával lövöldöz.
daa-raa a mikroprocesszort a szerző is ironikusan írta.....
A vezetést ki végzi a gépen? Úgy értem a robot viszi a repülőt vagy a pilóta? (itt természetesen az út nagy részére gondolok) boccs ha hülyét kérdeztem de laikus vok naon....viszont érdekel a téma.
Szerintem az F-16 sokkal csúnyább.
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #545 üzenetére
A gép irányítását a pilóta végzi, mégha a kormányfelületek közvetlen vezérlését számítógép végzi. Az útvonalrepüléseket többnyire robotpilóta végzi, az viszont már a MiG-21PF-ben is volt. A légi utántöltés egyelőre teljesen manuális, bár ennek automatizálására is van már technológia kísérleti fázisban. Fel/leszállás teljesen manuális.
Bizonyos gépeken lehetőség van a robotpilóta általi terepkövető repülésre is, ehhez mindenképpen digitális Fly by Wire vezérlés szükséges. Ilyen képességgel rendelkezik pl a Tornado, F-16E/F, F-16I és az F-15I. A Tornadot leszámítva a terepkövetés nem terepkövető radar, hanem digitális terepadatok alapján történik. A Tornado modernizált változataiban szintén ezt a módszert alkalmazzák, a terepkövető radart kiszerelték.
De: repülőgéphordozók fedélzetén a pilóta katapultálás közben nem érintheti a botkormányt és a gázkart! Csak akkor nyúlhat hozzájuk, amikor a gép elhagyta a hajó fedélzetét. A hordozós leszállás (ami az egyik legveszélyesebb repülőgép által végrehajtott manőver) automatizálására szintén kísérleti szinten létezik technológia (bár lehet, hogy a Reagen fedélzetén már alkalmazzák?). -
Dredd bíró
tag
válasz #65675776 #546 üzenetére
Köszi.
Arról hogy katapultálásnál semmihez nem nyúlnak filmet is láttam. a pilóta csak a levegőben nyúlt az F-18-hoz.
''(bár lehet, hogy a Reagen fedélzetén már alkalmazzák?).'' Több filmet láttam a hajóról eggyikbe se volt szó róla hogy alkalmaznák.
''Az útvonalrepüléseket többnyire robotpilóta végzi,'' Ez azt jelenti hogy megmondom előre a számítógépnek hogy mondjuk ide mész és akkor oda elviszi a gépet a pilóta beavatkozása nélkül?
Azért egy anyahajót szívesen kipróbálnék.
Az f-16-ban a yostick irányító rendszer tetszik nagyon tisztára mint egy videó játék.
30fokban(?) hátradöntve fekszik a pilóta a gépben és ''huzigálja''
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #547 üzenetére
A jelenlegi robotpilóták esetén valóban erről van szó. A legelső ilyen rendszerek csak az irányt és/vagy a magasságot voltak képesek tartani.
A ''megmondom hova menjél'' kitétel ennél azért kissé bonyolultabb. Megadhatsz fordulópontokat, magasságtartományokat és még ki tudja mi mindent.
Az F-16-ban (és ugyan ez igaz az F-22A-ra és az F-35-re is) nem huzigálja igazán a pilóta semerre a joystik-ot, ugyanis minimális kitéréssel rendelkezik (előre 1mm, oldalra 3mm, hátra 7mm. Mindez a stick csúcsára értendő, az adatok nem biztos, hogy pontosak, de a valódi elmozdulásokat jól érzékeltetik). Eredetileg (az első 2xx példányban) viszont semmiféle kitérése nem volt! Mereven volt beépítve és csak mérte a rá ható erőket. Ezt a pilóták nem igazán kultiválták. -
Dredd bíró
tag
válasz #65675776 #548 üzenetére
Nagyon köszi mindent! Pontosítanék. Nem F-16-ost láttam, felszállni hajóról hanem F/A-18-ast. (és amint mondtad is a filmben is mondta a pilóta hogy amég a hajón van ''csak élvezi a műsort'' ) Meg ezek szerint utánna se sokat kell a vezetéssel törődni.
''Én vagyok a Rend!''
-
Dredd bíró
tag
[link]A Gripen hajtóműve a Volvo RM12
''Én vagyok a Rend!''