Új hozzászólás Aktív témák
-
jasszer
senior tag
válasz Dredd bíró #598 üzenetére
Nem láttam még h bmi ezek közül szerepelt volna a hirdetésükben, nincs is rá szükség mivel a ''fapados'' fogalom pontosan körülírja ezt. (nincs iroda, kis létszámú személyzet, nincs jegyátfoglalás, idővel dráguló jegyek, extrém székezés, nincs díjmentes kiszolgálás a fedélzeten, stb...)
Pusztán annyit jegyeztem meg h a pesti fapadok legalja a Wizz, bár tény h legtöbbször a legolcsóbb is. 175 centi felett pedig nem kifejezetten kényelmes. (bár egyik low-cost sem az)Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Csapi007
veterán
Hello
Mennyibe kerül egy repülős jogsi helikopterre?"Csak úgy mondom"
-
Dredd bíró
tag
''Felszállt az olaszok saját Spartanja
Az Itália légiereje számára gyártott első C-27J múlt héten végrehajtott, gyári berepülései után az Alenia Aeronautica cég megkapta a taktikai szállítógéptípus hazai katonai légi alkalmassági bizonyítványát.
A következő lépésben a légierő hajtja végre az előírt repüléseket, és a tervek szerint az első példányt szeptemberben veszi majd át, a megrendelt további 11 darabot pedig 2008 elejéig kapja meg. A görögök a maguk 12 db-jából eddig hármat vettek át. Litvánia három gépéből az első az év végén kerül leszállításra. Bulgáriába az öt Spartanból az első jövő szeptemberben érkezik meg.
A céggel jelenleg Csehország, Szlovákia, Románia és Szlovénia folytat tárgyalásokat. Úgy hírlik, hogy kedvező feltételek mellett Magyarországnak is felajánlották a típust a kiöregedő An-26-osok leváltására, de nem kaptak érdemi választ. A jelek szerint a környéken legkevésbé légierőnket érdekli, hogy világszínvonalú - és mellesleg műrepülhető (!) - szállítógépekre tegyen szert
/jetfly,hu/''''Én vagyok a Rend!''
-
Dredd bíró
tag
válasz Dredd bíró #604 üzenetére
Airbus A320 vs Boeing 737. Melyik jobb?
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
tiv83us
veterán
válasz Dredd bíró #605 üzenetére
Ez mar unalmas kerdes, de tenyleg. Inkabb arrol szavazzunk, melyikkel a jobb lezuhanni?
Airbus A320 vs Boeing 737?Always Outnumbered, Never Outgunned
-
tiv83us
veterán
Szemelyes tapasztalat alapjan en aztmondom legitarsasag fuggo. Engem aztan nem zavar az a nehay szazad Db plusz amit a Boeing motorzaja okoz az utasterben. Legyen a fedelzeten sok sor, csini sztyuvik es kenyelmes ulesek /nem fontossagi sorrendben /.
En B747 parti vagyok, de utaztam mar a tengerentulra olyan szutyok geppel, hogy kin volt. Maskor pedig mintha business class lett volna. Tenyleg sok mulik a legitarsasagon.
Egyebkent szerintem meg szemely fuggo a kerdes. Feszegethetnenk, melyik a jobb, a BMW vagy az Acura?
Kinek mi.Always Outnumbered, Never Outgunned
-
csibor
őstag
válasz Dredd bíró #613 üzenetére
A 2 nagyjából 1 szint.Most viszont amcsik kezdenek elhuzni jönnek a vadonatúj tipusok.Airbus most levan maradva.
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #613 üzenetére
de az nem sok lehet, a lényeg made in EU
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
A Boeing messze mindenki előtt jár a légellenálláscsökkentés terén. [link] És ezt be fogják vezetni előbb utóbb minden kategóriában. Egy ilyen kialakítású szárny jelentősen csökkenti a szükséges hajtóműteljesítményt, ezáltal a fogyasztást és a zajszintet...
Az Airbus az első típusai óta gyakorlatilag semmi innovatívat nem mutatott fel, csak a méretek variálgatásával bővíti a kínálatát. A Fly-By-Wire nem nevezhető innovációnak, amikor el kezdték alkalmazni az Airbus-nál, akkor az már legalább 10-15 éves technológia volt. -
nRu3
addikt
válasz #65675776 #619 üzenetére
De érdekesen meg van ívestitve az a szárny a képen,
De abban nem vagyok biztos de ha jól emlékszem az airbus vezete be a szárny végeken azt a kis fügöleges lapocskát ami csökenti a gép mögötti turbolenciát illetve stabilabb repülést biztosit, ha tévedem javitsatok ki.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Makaveli
senior tag
Ma, ahogy épp az edzés közben kinn futottunk a futópályán láttam ahogy már gyakoroltak az Augusztus 20-ikai Repülőversenyre, tök kira volt, így legalább nem unatkoztam a futás közben...
CoD2: Jager-cola xFire: safisniper CoD4: Jager-cola
-
#65675776
törölt tag
Nem egészen: [link] Lehet, hogy az Airbus gyártott először sorozatban ilyen repgépet, de a fejlesztéshez nem sok közük volt. A Boeing viszont szorosan együttműködik a NASA-val az aerodinamikai kutatások területén.
Egyébként a winglet csak a szárnyvégen keletkező örvényorsót csökkenti (és ezáltal a gép légellenállását, és ugyan ezen okból szeretik a vadászgépek szárnyvégére szerelni a légiharcrakétákat) [link] A gép mögötti turbulenciát leginkább a törzs okozza. -
Dredd bíró
tag
Egy kicsit érdekes. [link]
''Én vagyok a Rend!''
-
Makaveli
senior tag
válasz Dredd bíró #624 üzenetére
Kicsit??? Nagyon! Mi lelhette ezt a pilótát? Tán be lehetett rúgva? Ez azért nem egy jó kis vicc! Leért volna a szárnya akkor vége lett volna a játéknak! Utána a végén jól láttam, hogy ismét fölszállt? Gondolom utána megint nekigyürkőzik! És ilyenkor mit mondanak az utasoknak? - Elnézést a kapitány berúgott. (???)
CoD2: Jager-cola xFire: safisniper CoD4: Jager-cola
-
Dredd bíró
tag
válasz Makaveli #625 üzenetére
Ez a mindenféle szelek miatt van úgy tudom és nem azért mert a kapitány bénázik. De majd a szakértők kijavítanak ha nem így van. (apropó miért olyan biztos hogy ilyenkor a kapitány vezet? a másodpilóta is ért elvileg a repülő vezetéshez ő nem viheti le)
''Én vagyok a Rend!''
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #627 üzenetére
Ha szakértő nem is , de szép oldalszelet ,szélnyirást kapot a gép, ezért viselkedet a gép ilyen veszélyesen, belül azért élvezetesebb lehetett az utasoknak
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Makaveli #625 üzenetére
Egyrészt az oldalszél (erre utal a csúszásszög nagysága) és egyéb légköri jelenségek, másrészt: [link] első bekezdés. Itt egy szép bizonyíték, bár itt olcsón megúszták, mindössze át kellett startolniuk.
Persze az Airbus mai napig azt állítja, hogy a pilóták nem voltak megfelelően felkészültek egy FBW irányítású gép vezetésében (LOL). Az meg eszükbe sem jutott, hogy revizionálják a sw-t (legalábbis hivatalosan). Persze ettől függetlenül lehet megtették, csak ugye Európában a repülő és hadiiparban nem szokás elismerni, hagy hibáztak.
Mint ahogy az ATR-72 jegesedési problémáit sem voltak hajlandóak sokáig elismerni, és emiatt is meghaltak jópár. Ha az FAA akkor nem rendel el teljes reptilalmat az amerikai ATR-ekre, akkor az Airbus nem is foglalkozott volna a problémával. Persze felvetődik a kérdés: milyen tervezői felelősség az, hogy nem tervez egy utasszállító gép belépőélére jégtelenítőt??? -
Csapi007
veterán
Hello
Mennyibe kerül egy repülős jogsi helikopterre?"Csak úgy mondom"
-
Makaveli
senior tag
válasz Csapi007 #630 üzenetére
Még hányszor akarod feltenni a kérdést? Amúgy meg Goooogle!!! Egy helikpternek maga az ára több , mint 1 milliárd forint, akkor nem tudom miért akarsz hozzá jogsit!
Amúgy itt kérhetsz infót róla, hogy mennyibe kerül: [link]CoD2: Jager-cola xFire: safisniper CoD4: Jager-cola
-
KrAt
veterán
Tök jó, ma láttuk az Air race-es repcsikat (valszeg azok voltak) a Duna környékén, ott ''próbáltak''.. Úristen de szép hangjuk volt Volt, amelyik elég közel repült el tőlünk, háááát húúú. A hideg kirázott attól a hangtól. Vmi iszonat állat volt
-
Dredd bíró
tag
-
Boeing 737
senior tag
A B737 a létező legszebb gép.
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #635 üzenetére
mi a szép benne?
más: ma megint volt szerencsém maléval utazni, most csak 30perc késést csinált, a kiszolgálás röhejesen nevetséges csoroság, újságot nem lehetett kapni a kaja ''úti csomag féle'' egy dobozka és egy melegszenvics és viszlát, igénytelenség és sporolás felsőfokon a személyzet hánynivaló volt ,mind külsöleg, mind szimpátiára is, hova lettek a szép megjelenésü csinos kedves lányok?''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Nimda
addikt
Srácok!...többször repültem már,de a légörvényeket képtelen vagyok megszokni...van valamilyen módszer,amivel könnyebben át lehet vészelni?...tudom most mosolyogtok rajta,de van aki nehezen éli meg...
-
Boeing 737
senior tag
Alvás?
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Nimda
addikt
válasz Boeing 737 #639 üzenetére
Ha ezt most nekem irtad,akkor ugye csak viccnek szántad?......amikor az ember gyomra tangózik kicsit nehéz lenne elaludni...
-
Boeing 737
senior tag
Akkor már sehogysem vélekednél
max mialatt leérsz.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #647 üzenetére
Legalább maradandó mélybeható élményben volt részem.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
Valaki ilyen csunyaságot látott már [link] valami mutáns
[Szerkesztve]''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......