Új hozzászólás Aktív témák
-
nRu3
addikt
Malév a gépein reklám felületet ad ell? elég idétlenül néz igy ki a gép [link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #552 üzenetére
Isteneknek, angyaloknak
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Frakk
tag
válasz #65675776 #544 üzenetére
Mondjuk az F-16 (meg a Gripen is) nem csak azért Fly-By-Wire, hogy kevesebb dolga legyen a pilótának a vezetéssel. Ha nem lenne az, vezethetetlen lenne, mivel nagyon hátul van a súlypontja, és instabil. Így viszont forduló közben a magassági kormányon is keletkezik felhajtóerő.
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #554 üzenetére
a reklám a reptereken müködik mig a gép ott van, igy azok látják akik ott dolgoznak és utaznak, egy nemzetközi reklám.
de most is gusztustalanul néz ki a gép törzsén''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
az első képek a JAL-rol ferihegyen [link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Dredd bíró
tag
Az F-16 az tényleg annyíra nagyon jó gép mint amennyíre mondják?
Exportra még kb hány évig gyártják?
Ill az F-16 le tud szállni nem amerikai anyahajón is? (tehát mondjuk briten)''Én vagyok a Rend!''
-
Frakk
tag
válasz Dredd bíró #558 üzenetére
''Ill az F-16 le tud szállni nem amerikai anyahajón is? (tehát mondjuk briten)''
Semmilyen anyahajón sem tud leszállni. -
Frakk
tag
válasz Dredd bíró #561 üzenetére
Pedig nem. Lehet, hogy az F-18 assal kevered.
-
Frakk
tag
válasz Dredd bíró #563 üzenetére
-
Dredd bíró
tag
Van v-mi olyan honlap ahol meg lehet nézni meik géptipusból hány db-ot csináltak?
''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #566 üzenetére
-
Dredd bíró
tag
Az ífjú nemzedék. [link]
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
-
csibor
őstag
5 Gripen & 5 pilota,alakul a légierő
-
Dredd bíró
tag
Sok dolga van egy Airbus pilótának a levegőben? (komolyan kérdem mert egy csomó helyen olvastam hogy az Airbusok milyen szuper modernek.) Ez a modetnség mit takar?
Azért kell nekünk légierő mert a mi feladatunk lesz az egész UNIÓ védelme.
Azzal a pár Gripennel ez sztem menni is fog.
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
nRu3
addikt
válasz Dredd bíró #576 üzenetére
Van dolga a pilotának, a robot pilota csak a levegöben segiti a pilota munkáját de odáig elkel valakinek jutatni a gépet és a ritka veszélyes szituban a pilota dönt és cselekszik amit a gép nem tudd elvégezni.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #576 üzenetére
Az utasszállítók tipikusan robotpilótával repülnek útvonalat, kézi irányítás leginkább csak felszállás, megközelítés, leszállás esetén történik. Az Airbusok modernségét leginkább az Airbus hírdeti, alapvetően egy dologra alapozva: Ők alkalmazták először nagy sorozatban gyártott utasszállító gépen a Fly by Wire-t. El is baltázták első nekifutásra, ugyanis mindenható volt, a pilóta nem bírálhatta felül. Emiatt zuhant le legalább 2-3 Airbus. Persze próbálták a pilótákra kenni, hogy Ők idézték elő a vészhelyzetet. A probléma az volt, hogy a tesztek során kiderült, hogy a rendszer még a szélnyírást sem tudja kivédeni, és sokkal instabilabbá válik a szélnyírásba került gép, mint egy hagyományos vezérlésű gép.
A Fly by Wire-t leszámítva nem sok extra volt ezekben az Airbusokban, és ma már nem is csak Ők gyártanak ilyen gépeket.
Azért az egész Unio-t kicsit erős lenne. Főleg, hogy inkább a NATO-ra gondoltál.
Egyébként ha uralja az ember a levegőt, akkor uralja a teljes harcmezőt is. Emiatt kell leginkább légierő. Ebben nem számíthatunk a szövetségeseinkre, mert nekik is vannak saját csapataik, akiknek légitámogatást kell nyújtaniuk (erre a helikopterek önmagukban nagyon kevesek, és sokkal sérülékenyebbek, mint egy repülőgép). Illetve a másik amiért nem számíthatunk rájuk, az magunkban keresendő: nyelvtudás, pontosabban annak szinte teljes hiánya.
A másik lényeges terület a légtérszuverenitás. Ehhez viszont kell egy működöképes és nagy lefedettségű (nem területileg, hanem térfogatilag) radarhálózat. A Zengő, mint helyszín elvetésével pont ez utóbbi tényező sérül. -
Dredd bíró
tag
Kilövik csúzlival.
''Az utasszállítók tipikusan robotpilótával repülnek útvonalat, kézi irányítás leginkább csak felszállás, megközelítés, leszállás esetén történik.'' Itt is tud fordulni a robot mint ahogy azt az vadászgépeknél mondtátok? Vagy csak előre viszi meghatározott magasságokon.
A gripent iróniával írtam nem gondoltam komolyan....... és az EU-ra gondoltam nem kevertem össze,
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #579 üzenetére
Természetesen ezek a robotpilóták is képesek teljes útvonalakat lerepülni előre tervezett fordulókkal, magasságváltásokkal. Viszont ha a földi irányítás utasítást ad valamilyen repülési paraméter megváltoztatására, akkor azt a pilóta feladata végrehajtani. És a polgári robotpilóták nem tudnak terepkövető repülést végezni.
Tudom, hogy irónia volt. Az EU viszont tévedés, nem rendelkezik önálló haderővel (az EU úgy önmagában egy érdekes képződmény, leginkább a FÁK-hoz hasonlít, de még annál is decentralizáltabb. Ennek következtében néha kicsit kaotikusak az EU-s állapotok). És nincs semmiféle kollektív védelmi stratégiája/doktrinája sem, mivel politikai szervezet. A NATO esetén viszont léteznek ilyen doktrinák, és katonai/politikai szervezet. Ott van értelme az előző kijelentésedhez hasonlóaknak. -
Dredd bíró
tag
válasz #65675776 #580 üzenetére
Kössz a robotos választ.
Azt persze gondoltam hogyha a toronyból utvonalat változtatnak azt a pilóta végzi.
Én azt hittem az EU-nak is van v-mi féle hadereje.
Szerintetek mennyíre veszélyes pilótának lenni?? Más foglalkozásokhoz képest? (itt nem az iskola portásra gondolok) A pilóta ugye minden nap(???) repül előfordulhat hogy v-mi roszul sül el.''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #581 üzenetére
Próbálkoznak közös haderő felállításával, de ez is csak a tagállamok felajánlása alapján történik. És nem is túl nagy, mindössze egy zászlóalj.
A repülés sokkal kevésbé kockázatos mint kilépni az utcára egy forgalmas út mellett. Persze ha harci bevetésről van szó, akkor ez már nem igaz.
Mo-on a pilóták örülnek, ha egy évben repülhetnek összesen 80órát. Ebbe nagyon nem fér bele a mindennapi repülés, alapvetően csak a képességek megőrzésére elég. Fejlettebb helyeken nem így történik, de még a US Navy hajófedélzeti pilótái sem repülnek minden nap, legfeljebb intenzív hadműveletek idején. Ugyan ez igaz az izraeli pilótákra is (márpedig ez a két haderő repteti legtöbbet a pilótáit). Egészségügyi okokból sem előnyös, főleg ha nagy túlterhelésű manőverezést is kell végezni. -
Dredd bíró
tag
Én polgári pilótákra gondoltam most. Pölö a wizz air A320-asának '' sofőrjének''mennyire veszélyes lenni? polgári pilóták sem repülnek minden nap?
[Szerkesztve]''Én vagyok a Rend!''
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #583 üzenetére
A jelenlegi legbiztonságosabb közlekedési forma a polgári repülés.
És a polgári pilóták sem hinném, hogy minden nap repülnének. Sookal nagyobb annál a felelősségük. dőnként ki kell pihenniük magukat. És rájuk is vonatkoznak a heti maximális munkaidő előírásai. -
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #585 üzenetére
Még így is nagyságrendekkel kevesebb ember hal meg repülőszerencsétlenségben, mint autóbalesetben. Ha hosszabb életre pályázol, akkor inkább mellőzd a dohányzást és az alkoholt. Tüdő- és gégerákban vagy májzsugorban még egy nagyságrenddel több ember hal meg, mint autóbalesetben.
-
#65675776
törölt tag
válasz Dredd bíró #587 üzenetére
Őszintén szólva engem a polgári repülés csak technológiai szinten érdekel, a típusokat részletekbe menően nem ismerem.
-
tiv83us
veterán
válasz Dredd bíró #587 üzenetére
Sokat repultem mar A2xx-es csaladdal, kizarolag maganvelemeny: rovidtavu utakon a Boeing 737-es es magasan veri, szamomra halkabb es kenyelmesebb. Hosszabbtavon /pl USA-Magyarorszag/ viszont az A340-est valamiert jobban preferalom
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
tiv83us
veterán
válasz Dredd bíró #581 üzenetére
''Szerintetek mennyíre veszélyes pilótának lenni?? Más foglalkozásokhoz képest? (itt nem az iskola portásra gondolok) A pilóta ugye minden nap(???) repül előfordulhat hogy v-mi roszul sül el.''
Munkam reven szinte minden nap beszelek olyan 5x eves pilotakkal, akik mar tizen-, illetve huszon eves koruk ota repulnek. Sokuk megjarta Vietnamot, stb...
A legutobbi akivel beszeltem, 19 evesen vadaszpilota volt, /ot lathattuk a Top Gun-ban amint Tom Cruise gepet vezette, persze a filmben Tom Cruise ''vezette''/ most az American Airlines-nal pilota, naponta 3-4-szer repul es meg nem volt komolyabb veszhelyzete, el es virul.
Szamomra maig a legbiztonsagosabbnak tartott kozlekedesi eszkosz /lenne, ha ezek a szar emberek nem akarnak felrobbangatni a gepeket, lasd ma UK.../.Always Outnumbered, Never Outgunned
-
tiv83us
veterán
válasz Dredd bíró #591 üzenetére
Mondtam, hogy ez maganvelemeny. Egyebkent lehet, hogy csak a WizzAir tiszteli meg az utasait azzal, hogy olyan uleseket /es olyan tavolsagra egymastol/ szerelnek be a gepeikbe, hogy a labad kinyujtani lehetetlen. Foleg ha az elotted levo parasztja fullig hatra b*ssza az ulest. Legutobb majd' igy allt belem a kinyithato talca.
A SkyEurope 737-ese egesz kenyelmes volt, legalabbis nem egesz ido alatt azon jart az eszem, hogy mit legszivesebben most azonnal kiszallnek es usznek tovabb.
Az ev elejen Atlanta-Frankfurt 747-essel utaztam, vissza az USA-ba mar A340-essel, nekem az utobbi jobban bejott, bar legitarsasagokon is sok mulik, milyen komfortot novelo eszkozokkel latjak el a gepeket. Ulesek tipusa, air-phone, internet lehetoseg, mindenkinek sajat monitor...stb.
A szepseg nalam nem szempont, bar ha kulsore kell itelni, akkor mindenkepp a 747-es a nyeroAlways Outnumbered, Never Outgunned
-
nRu3
addikt
a WizzAir az pont ezért fapad, no kényelem, az A320 család europai légitársaságai töbnyire mind kényelems bör üléses full kényelmes, nekem a boeing 737 valahogy alapba nem jön be. de a 767 az kész gyönyör csak megint a turista osztály egy tömegzsufolás.
a kedvencem L1011 TriStar
Repülni viszont az orosz Tu széria gépeken szeretem, azokon érezni lehetett a hajtoművek toloerejét le és felszáláskor rendesen , a mostani gépeken ez az érzés már nincs''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
tiv83us
veterán
A SkyEurope is fapad, szamomra megis elviselhetobb volt. Mind1.
Repultem mar 40-50-szer eletemben, de igazan eloszor toloerot ezen a gepen ereztem
Charlotte-ba repulve: [link] [link] [link]
DeHavilland Dash 8. Meg aztan hangja is van rendesen
Arrol mar nem is beszelve, hogy egy kis vihar meglokdosott minket es az egesz pohar sorom az olemben kotott ki...Always Outnumbered, Never Outgunned
-
nRu3
addikt
a sörért kár, de a viharban repülést kedvelem, gép dobálás ,légörvények stb, többi utas már sikitozgat én meg majd elélvezek az élményektöl
ha kávédarálok volt alkalmam AN-24 repülni, na annak aztán volt hangja''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
jasszer
senior tag
Szvsz a budapesten megforduló fapadok legalja a Wizz. (mondjuk cserében többnyire a Wazzair olcsóbb mint a Sky, pedig lehet h a self-handlinggel sokat nyer az utóbbi)
Egy kis tolóerő nekem is hiányzik már, a fent említett ''alaptípusok'' elég békésen gyorsulnak... :-/Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Dredd bíró
tag
válasz Dredd bíró #598 üzenetére
De sztema wizz festése roppant rona.....[link]
''Én vagyok a Rend!''
-
tiv83us
veterán
válasz Dredd bíró #598 üzenetére
Nem kell nekem se pia, se kaja, csak annyit szeretnek hogy az elottem ulo segge ne az en homlokomon helyezkedjen el es a sajat labam pedig ne az en sajat seggemben tartozkodjon meg elerjuk a kivant uticelt.
Mikor meg batran befizettem a fapadra, en is ugy gondoltam, hogy no pia, no kaja, de sajnos nem csak errol szol....Always Outnumbered, Never Outgunned
Új hozzászólás Aktív témák
- Aliexpress tapasztalatok
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Számháborút nyerne az Ulefone Armor 26 Ultra
- Motoros topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...