Új hozzászólás Aktív témák
-
nRu3
addikt
-
#65675776
törölt tag
Igen, arra tervezték. Egyébként meg a Jumbo a mai napig a leghatékonyabb aerodinamikai kialakítású repülőgép, és ezt a címet majd csak a B787 veszi el tőle. De addig is növeli az előnyét a B747 a többiekkel szemben, a B747-8Z révén (a Dreamliner-ével megegyező konstruksiójú szárny okán).
Mégis Te mit építettél volna át, B737-est? És úgy, hogy rá lehessen húzni a 787-es törzsét. -
nRu3
addikt
Kiváncsi vagyok a véleményetekre, megint téma lehet a rákos borzasztoiaknak a panasza hogy a Ferihegyre jövö forgalom nagy ,ezért hangos, igy emiatt valamilyen intészkedést várnak Ferihegytöl, Ki mien ötletel álna elö hogy mindenki jól járjon?
Szerintem nem sok mindent lehet tenni, hiszen a légi forgalom mindenhol világszerte nő. Vannak városok ahol a repterek majdnem a városban ben van igy ott a zaj még érdekesebb lehet. Az hogy a Ferihegy környékére évek alatt sok ház oda épült ,gyakorlatilag Ferihegy mellé szépen kifejlödött Budapest, Ezt az akkori vevöknek jövendöbeli lakosoknak sejtenik kelett volna hova költöznek, akkor miért nem gondolkodtak előre is hogy majd megnövekedhett a légtér forgalma,ami zajal jár Mert a reptér már vagy 50 éve ott van ,a panaszosok között pedig vannak olyanok is akiknak a házuk csak pár éve épült fel a környéken.Sajnos ezel együt kell nekik érni, az pedig nem megoldás hogy a gépek csak egy bizonyos irányba száljanak fel és le és figyelmen kivül hagnyi a szél irányt az 1,-2-es kifuton.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Ariadne
őstag
Hasonlóan gondolom én is - aki erdő mellett vesz lakást, ne panaszkodjon a madárcsicsergésre meg a vaddisznókra... Szóval aki azokon a reptér közeli telkeken vett lakást, az egyszerűen nem mondhatja, hogy nem tudta, hogy olyan izék szoktak ott fent repülni időnként. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy bíróság előtt is feltétlenül megállna a dolog. Ez épp olyan, mintha szeméttelep mellett vennék lakást, aztán perelném őket, hogy büdös van - persze, vele jár... Egyébként én is Zuglónak a ''hangosabb'' részén laktam jó ideig, de mivel szeretem a repcsiket, nem volt gondom vele, látszottak az ablakból is sokszor.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#65675776
törölt tag
Azért meg kellene nézni mi volt előbb ott: a reptér, vagy a környező házak (van tippem). Debrecenben is ez van, ott veri magát a sok gyökér, hogy zaj így meg úgy. Csak az ő kedvükért megfordították a leszállóirányt (ami szél szempontjából a legrosszabb döntés volt) és 500m-rel eltolták a küszöböt. Egyébként a reptér építésekor több mint egy kilóméteren belül egy fia ház sem volt.
-
nRu3
addikt
válasz #65675776 #661 üzenetére
De a sugárfék szerintem nagyobb hangot csap mint maga a leszálo gép mikor viszonylag besiklik
De tegnap születet valami döntés ezel kapcsolatban, a gépek feszáláskor nagyobb emelkedési szögben kell repülniük, és hamarabb elkezdhetnek fordulni az adott folyosora hogy minél hamarabb elhaagyák a Bp légteret, de a lakosság ezt kevesli, mert őket inkább a leszálo gépek zaja zavarja. De a leszálo pályát és a besiklási útvonalon nem lehet változtatni.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Maverick14
tag
válasz #65675776 #661 üzenetére
Ez géptípustól is függ, néhányon (pl. Trident) engedélyezve van/volt repülés közbeni fékezésre is.
nRu3: A NASA csinált egy érdekes kísérletsorozatot hogy utasszállító gépekkel is le lehet-e szállni biztonságosan alapjáraton üzemelő hajtóművekkel a zajcsökkentés miatt. Azt hozták ki hogy átlagos képességű pilóták is 100%-os biztonsággal képesek lennének végrehajtani a dolgot. De aztán valahogy mégsem vették be a szokásos eljárások közé.My other car is an F-14 Tomcat!
-
Ariadne
őstag
Érdekes, Rákosrendező pályaudvar mellett is építenek mostanság több társasházat (ohh, bocs, ''lakóparkot'' ), az ott lakók szintén örülhetnek majd a vonatok zajának. Ők is beperelik vajon a MÁV-ot, hogy terelje el onnan a vagonokat, túl hangosak? Hja, hogy a MÁV csóró és úgyse tudna fizetni...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#65675776
törölt tag
válasz Maverick14 #663 üzenetére
A Trident-en is csak addig volt engedélyezve, ameddig ilyen okból (mármint levegőben kinyíló sugárfék miatt) le nem zuhant egy pár gép. A mai gépek gyakorlatilag mindegyikén reteszelve van addig, amíg be nem rugózott a futómű. Kirugózáskor egyből reteszelődik.
nRu3: A sugérfék csak amiatt okoz többlet zajt, hogy megváltoztatja a hajtóműből kiáramló gázok áramlását. Persze lehet azt mondani, hogy ne használják, de akkor meg kell hosszabbítani ~1-2km-rel a leszállópályákat. -
nRu3
addikt
válasz Maverick14 #663 üzenetére
de lehet egy kiss kockázat benne és anyit nem ér az emberi élet hogy néhány lakos miatt földhöz csapjanak néhány gépet.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Ariadne
őstag
Uff, egyik is sok... Gondolom füldugóval alszol - bár ha úgy vesszük, a narancssárga rákoknak nincs is fülük.
Más: [link]
Ez vajon hogy jöhetett össze, egy nap három ''repülési esemény'' vagy hogy is nevezik, amikor olyan történik, aminek nem kellene?
A brüsszeli nekem elég fura volt így olvasva, értesítették a tűzoltókat de még oda sem értek, már leszállt. OK, de ha nem sikerül a leszállás és még nincsenek ott a tűzoltók? Ha nagyon rosszul lett volna a gép, nyilván nem tudta volna megvárni, míg kiérnek - ami gáz... Ha nem volt annyira rosszul, de azért kihívták őket, akkor miért nem várták meg őket a leszállással? Szóval ebből nekem az jön le, hogy a tűzoltók (már bocs) csak a füstölgő romok eloltására érnének oda, ha egyszer tényleg nagy baj lenne...
Hú, időközben volt lehetőségem megtapasztalni a brüsszeli különváró kényelmét (nem business, eggyel alatta), hát mááás ez az érzés... Egyre forróbb szeretettel vagyok drága ( ) Malévunk iránt az esti járat 45 perces késése ellenére - az ember nem dühös (annyira), ha egy pohár jó portóival a kézben, sós sütit ropogtatva egy puha fotelbe süppedve tölti az időt, és még gratis internyet is van. Pénzben azért valszeg nem ez teszi tönkre a céget, viszont minőségileg más így várakozni és viszonylag frissen hazaérni a kényelmetlen és koszos fémszékeken való ücsörgés helyett. Viszont olyan iszonyúan beégett LCD képernyőket még sosem láttam, mint ott, gyakorlatilag olvashatatlanok voltak... Semmi sem tökéletes."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
jasszer
senior tag
Nem kell füldugó, a víz alatt csend van.
Szerintem egyszerűen ''így jött ki a lépés''. Ma pl. a Malév Munchen-t trafálta el a DHL egyik gépe gurulás közben, odakint.
Nálunk a tűzoltóknak tudtommal az értesítéstől számított 1 perc alatt bárhol ott kell lennie a reptér területén belül, nem értem miért a fővárosi tűzoltóságot izzították. (illetve értem h őket is, de szerintem a helyi tűzoltóknak is el kellene tudnia látni egy ilyen jellegű problémát... Elég abszurd h a reptéri közlekedési viszonyok mellett a városból jönnek ki )Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Boeing 737
senior tag
Hali.
Valahol azt hallottam hogy jövőhéten kedden átadják az elsső A380-at. (legalábbis ez a terv)
Ti mit tuttok róla?
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #671 üzenetére
ez érdekes mert már néhány légitásaság birtokában már van is [link], lehet hogy menetrendszerint fognak vinni utasokat
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
-
nRu3
addikt
válasz Boeing 737 #673 üzenetére
Ja a 2gépet állandoan átfestageték és ugy küldték ell a megrednelő országokba, elöbb is megnézhetem volna a rajstrom jelet
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Boeing 737
senior tag
[link]
Aszem őt adják át elsőnek.A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Csak kár hogy nem nekem.
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
jasszer
senior tag
válasz Boeing 737 #678 üzenetére
Ez mintha nem jött volna össze...
[Szerkesztve]Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Ariadne
őstag
válasz Boeing 737 #680 üzenetére
''2 nap mulva tűnt el kép.''
Elrepült...
[Szerkesztve]"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Frakk
tag
''A repülés néhány szabálya:
1. A felszállás lehetőség. A leszállás kényszer.
2. A botkormányt előre tolva, alattunk a házak mérete nő, hátrahúzva
pedig
csökken. Huzamosan hátrahúzva tartva a kormányt, a házak ismét nőni
kezdenek.
3. A repülés nem veszélyes, csak a lezuhanás az.
4. Jobb lent lenni és azt kívánni, bárcsak fent lennénk, mint fordítva.
5. Egy repülőgépen csak akkor feleslegesen sok az üzemanyag, ha lángra
kap.
6. A gép orrán lévő légcsavar a pilótát hivatott hűteni. Ha leáll, a
pilóta
rögtön izzadni kezd.
7. Bizonytalan helyzetben tartsd a repülési magasságot. Az éggel még
soha
senki nem ütközött.
8. A ''jó'' leszállás az, ami után saját lábon elhagyható a gép. A
''nagyszerű''
leszállások pedig azok, amelyek után a gép tovább használható.
9. Amennyire csak lehet, törekedjünk arra, hogy a gép hegyes vége mindig
előre álljon.
10. Azt, hogy kerekekkel felfelé szálltál le onnan veszed észre, hogy a
rámpához csak teljes gázzal tudsz eljutni.
11. A túlélés valószínűsége fordítva arányos a leszállási szöggel. Minél
meredekebb szögben száll le a gép, annál kisebb az esély a túlélésre és
fordítva.
12. Soha ne engedd a gépet leszállni olyan helyre, ahova agyilag már öt
perccel korábban meg nem érkeztél.
13. Tartsd távol magad a felhőktől. Megbízható források szerint a hegyek
előszeretettel bujkálnak a felhők között.
14. Törekedjél arra, hogy leszállásaid száma egyenlő legyen a
felszállások
számával (lásd az 1. pontot is).
15. A sima leszállásnak három egyszerű szabálya van, de ezeket sajnos
senki
nem ismeri.
16. A helikopterek nem tudnak repülni, csak olyan randák, hogy a föld
egyszerűen taszítja őket.
17. Ha az ablakból csak körbe-körbe forgó talajt látsz és az utastérből
a
zűrzavar hangjai szűrődnek, akkor a dolgok nincsenek egészen rendjén.
18. A gravitáció nem ötlet, hanem természeti törvény, amely ellen
fellebbezésnek helye nincs.
19. A sebesen zuhanó alumínium tárgy kontra mozdulatlan föld csatát
eddig
mindig a föld nyerte meg.
20. A józan döntőképesség alapja a tapasztalat. Sajnos a tapasztalatot a
rosszul meghozott döntések gyarapítják.
21. Tanulj mások hibáiból. Nem fogsz annyi ideig élni, hogy valamennyit
magad is elkövessed.
22. Légy éber! Így is lesz mindig valami, ami elkerüli a figyelmedet.
23. Egy pilóta számára leghaszontalanabb három adat: a gép feletti
magasság,
a kifutópályán megtett úthossz és a tized másodperccel előbbi pillanat.
24. Vannak öreg, és vannak bátor pilóták. De öreg bátor pilóták
nincsenek.''
[Szerkesztve] -
Frakk
tag
válasz Boeing 737 #684 üzenetére
Csak copy/pasteztem egy emailből, szóval nem én írtam. Most így újra átolvasva van benne egykét furcsaság, pl a futóval felfelé az valszeg félrefordítása lehet a ''gear up''-nak. Mert pl. amikor a leszálláshoz érkező repülőnek azt mondják, hogy ''check gear is down'', akkor vélhetően nem arra gondolnak, hogy ''győződj meg róla, hogy nem hátonrepülésben próbálsz meg leszállni''.
-
Boeing 737
senior tag
Airbus confirms further A380 delay and launches company restructuring plan
3 October 2006
Airbus has informed its A380 customers about a further delay in the delivery schedule of the A380. According to this revised plan, the first A380 will be delivered in October 2007. Thirteen more will be delivered in 2008 and 25 in 2009. The industrial ramp-up will be completed in 2010, when 45 A380s are going to be delivered.
Fully aware of the impact this has on their development plans, Airbus is in close contact with its customers and is doing its utmost to find ways and means to alleviate the burden this represents for them.
In June, the amount of work to be done to finalise the installation of the electrical harnesses into the forward and rear section of the fuselage had been underestimated. Beyond the complexity of the cable installation, the root cause of the problem is the fact that the 3D Digital Mock up, which facilitates the design of the electrical harnesses installation, was implemented late and that the people working on it were in their learning curve.
Under the leadership of the new Airbus President and CEO Christian Streiff, strong measures have been taken, which, in addition to management changes, include the implementation of the same proven tools on all sites, as well as the creation of multi-national teams to better use the best skills available. Simultaneously, training is being organised to swiftly bring the employees using those tools to the optimum level. With the right tools, the right people, the right training and the right oversight and management being put in place, the issue is now addressed at its root, although it will take time until these measures bear fruit.
Furthermore, in order to regain its competitive edge and to counter the financial impact of the delay as well as the weakening Dollar, Airbus is launching the Power8 programme. The objective of the programme is to reduce costs, save cash and develop new products faster. The development cycle times are to be reduced by two years while the overall productivity is to be increased by 20 per cent. The programme aims at annual cost savings of at least € 2 billion from 2010 onwards and delivering some € 5.0 billion in cumulative cash savings by 2010.
Airbus will this year deliver around 430 aircraft, the highest ever, with a plan to deliver even more next year. It currently has an order-book of some 2,100 aircraft, filling the production lines for the next 4.5 years. The measures here-above should allow Airbus to even better satisfy its customers and be even more competitive.
Airbus is an EADS joint company with BAE Systems.
RSS 2.0 feedA világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
Boeing 737
senior tag
Egy rakás A380 video. [link]
A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
lesaux
veterán
Fél évet sem élt a Debrecen-Budapest repülőjárat.
[link]
Megmondtam.
Amúgy ezek a japán 747-esek mikor jönnek? Jó lenne már egyet látni. -
Boeing 737
senior tag
A helikopterek robot pilótája mire képes:? mondjuk le tud repülni utvonalat mint a repülőké?
[Szerkesztve]A világ legszebb repülőgépe a Boeing 787-es. http://img.index.hu/imgfrm/1/6/2/0/BIG_0003061620.jpg
-
nRu3
addikt
Amik voltak járatok Budapesten és Prágában azok mind charter járatok voltak, egyenlőre nem tudni rola hogy a JAL szándékozik Prágába menetrendszerint repülni.de hasonló szezonális chatrer gépek jöhetnek jövöre is.Egyenlöre azt tudni hogy a Delta jövöre fogg prágába repülni menetrend szerint, ami nem tesz jót a budapesti járatnak.
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
lesaux
veterán
Régebben volt egy link, talán én írtam be, azt mutatta meg, hogy mely napokon milyen gépek érkeznek Ferihegyre.
Így nézett ki: [link]
De akárhogy nézem, napokat nem látok rajta. Szóval mikor jönnek 747-esek? -
jasszer
senior tag
Nemsokára itt a téli menetrend ( ), vele együtt pedig a SmartWings. Ideje kipattani Prágába egy kellemes hétvégi sörözésre... (bónuszként várhatóan megindul a harc Barcelona felé a Sky-jal, ami remélhetőleg alacsonyabb árakat eredményez)
Apokalipszis? Ezeknek?!
-
lesaux
veterán
Az a baj, hogy a mostani áraknál sem a repülőút a legdrágább tényező, hanem a szállás. És ahogy elnéztem, legalább két éjszakát kint kell tölteni, úgy vannak kitalálva a járatok.
Pl.: Velencébe ki lehet ugrani jövő márciusban, adókkal, reptéri illetékekkel, mindennel együtt 13.000 forintért. Csak ugye a plusz két éjszaka szállás, és már nem is éri meg.
Még mindig nem tudja senki, mikor jönnek 747-esek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Tüzi: Geek-hatarozo
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- DIGI Mobil
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000