Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanyo
senior tag
-
c4-eXp
aktív tag
Hallottam olyanról, hogy valaki a Rigó felkészítőjére leperkálta a 250ezer Ft-ot, aztán elment felsőfokúra (kb. olyan tudással, hogy még talán a középfokút se tudta volna letenni), és átengedték. Mondjuk nem tudom, hogy ez már a BME-n is bevett szokás-e. Meg mondjuk ti kevesebbet fizettetek 250ezer Ft-nál.
Na, de most már ne offoljuk szét ezt a jó topikot.while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
Frakk
tag
Hehe, jellemző, hogy az emberek többsége inkább hagyja a francba azokat a szimulátorokoat, amibe rendesebben bele kell tanulni (bocsi, ne vedd sértésnek). Egyébként Júniusban jön ki a Falcon 4.0 második kereskedelmi változata, ami sokkal szbb és jobb mint az eredeti Bővebben: link
-
Sanyo
senior tag
Amikor megjelent, inkább a gépigénye riasztott el, meg a rengeteg billentyűzet-kombináció. Amcsiban megvettem eredetiben, hozzáolvastam a vaskos kézikönyvet, hát nem egyszerű. A Lock On megvan mióta lehet kapni, az új mint írtam alig egy napja, szeretem a modern gépeket, de némileg többfelé kell figyelni mint egy messzerben. Amíg nincs valamilyen online war a csöves gépekhez, addig maradnak a 2-4 fős coop bevetések, meg az Il-2 online, rogyásig.
-
Frakk
tag
válasz -Jackson- #300 üzenetére
Hehe. Egyszer én is ültem Mig-29-esben, az egyik kecskeméti repnapon, még fénykép is van róla. Meg Mig-21-esben is.
Meg egyszer, a Duna alsó szakaszán voltunk hajókiránduláson (még a 99-es háború előtt), és az egyik városban (már nem emlékszem pontosan melyikben), csakúgy ki volt rakva egy kibelezett szerb gyakorlógép (sugárhajtású volt amíg még meg volt a hajtóműve ), és azzal baromkodtunk. Amíg benn ültem a pilóta helyén, jött néhány helyi gyerek, rutinosan fölmásztak a gép farkára, meg rápakoltak még néhány téglát, aztán átbillent, én meg csak néztem, hogy ''hú b..meg fölszállunk''
[Szerkesztve] -
#65675776
törölt tag
válasz -Jackson- #280 üzenetére
Attól függ mit nevezel alapnak. Sidewinder: 85kg, AMRAAM: 150egynehány.
Frakk: a propagandaanyagok mindig a saját fegyverük felsőbbrendűségét hirdetik! Az R-77 a mai napig nem hivatalos, mivel az Orosz Légierő(k) a mai napig nem rendszeresítette/rendszeresítették! Sorozatpéldány sem létezik, csak proto és előszériák készültek. Lehet, hogy jobban manőverezik, de ez nem igaz nagy távolságban, mivel a vezérsíkkialakítása miatt jobban veszti az energiát (sokkal nagyobb légellenállás), ami pont a passzívszakaszon, azaz nagy távolságokban nyilvánul meg leginkább! Az RVV-AE hatótácolsága 60-70 km, ez nem több mint az AIM-120B/C verzióké, jócskán elmarad a D verziójétól, ami 140km körül lesz (zselés állagú hajtóanyag, korábban nem véletlenül emlegették ERAAM - Extended Range Air to Air Missile- néven)! Miért ne lehetne egy IR fegyver 30-40 km hatótávolságú? Ha kellően érzékeny a szenzor, vagy mondjuk INS-sel repül a cél felé akkor igenis lehetséges! Úgy tűnik nem ismered eléggé a szovjet/orosz hozzááláást: szinte az összes légiharcrakétájukat elkészítették mindkét (IR/SARH) irányítórendszerrel. Ilyen párok: R-3R/R-3Sz (te valószínűleg AA-2 Atoll néven ismered, én továbbra is maradok az eredeti típusjelölésnél), R-23T/R-23R, R-27T/R27R (ez az AA-11 Alamo) stb. Sőt: a GBU-15 nagy magasságú kioldás esetén szintén elérheti a 40 km hatótávolságot! -
Frakk
tag
válasz #65675776 #322 üzenetére
''Az R-77 a mai napig nem hivatalos, mivel az Orosz Légierő(k) a mai napig nem rendszeresítette/rendszeresítették!''
''jócskán elmarad a D verziójétól, ami 140km körül lesz''
Ha téged zavar, hogy a még nem rendszeresített R-77-esről írok, akkor te mért írsz a szintén nem rendszeresített AIM-120D-ről? -
#65675776
törölt tag
Az AIM-120D a nagyon közeli jövőben rendszeresítésre kerül, az RVV-AE talán soha. Ráadásul az amerikaiak már a fejlesztés során hivatalossá teszik az elnevezést, az oroszok nem. Nekem csak az a problémám, hogy nem hivatalos elnevezést használsz. Egyáltalán nem biztos, hogy ez lesz a neve! Az Amraamszkij a nyugati sajtó által ráragasztott név: soha sem lesz hivatalos! (van Harpoonszkij is: H-35, vagy parasztosan X-35) Két jövőbeni fegyver várható paramétereiről van szó, ezeknek a publikált értékei az amerikaiak esetén igen jól közelítik a valós értékeket, az oroszok esetén többnyire köszönőviszonyban sincsenek a valósággal! Az R-27 is komoly fegyver papíron, viszont a németek, akik lőttek is vele, egy nagy nullának minősítették! Az AMRAAM viszont nem csak papíron hozza a 80-90% találati arányt, hanem valós harci körülmények közt is! Elég komoly különbség.
-
Frakk
tag
válasz #65675776 #326 üzenetére
''Nekem csak az a problémám, hogy nem hivatalos elnevezést használsz. Egyáltalán nem biztos, hogy ez lesz a neve!''
Már bocs, de ki a f.szt érdekel, ha egyszer te is tudod miről beszélek, meg énis, akkor nem mindegy minek nevezem.
Te is össze-vissza hívod R-77-nek meg RVV-AE-nek. -
#65675776
törölt tag
Ez a jelentés nem sokkal az után keletkezett, hogy átvették az NDK-s készleteket. A radar felbontásával, kisugárzott teljesítményével sem voltak elégedettek (utóbbi azt jelenti, hogy túl nagynak ítélték). Az R-60-asokat (hogy te is be tudd azonosítani: AA-8 Aphid) azonnal kivonták, mivel a harci rész szegényített uániumból készült, ám ez az oroszoknak elég gyengén sikerült, azaz bőven az egészségügyi határérték felett volt.
Viszont volt, amit kifejezetten jónak találtak, a NATO köreiben korábban is nagy respektje volt: Mi-24. Azért nem allították rendszerbe, mert akkoriban úgy gondolták,hogy a Tiger 2-3 éven belül rendszerbe állhat.
A MiG-29-eseket is csak és kizárólag abszolut reális légiharc gyakorló eszközként állították rendszerbe. Kezdetben persze ott volt a rizsa, hogy a keleti országrész légvédelme a feladatuk...
Még valami a MiG-29-ről: NATO illetékesek kijelentették: soha nem lesz NATO kompatibilis!!! Ezért sem lett volna értelme pénzt költenti nagyarányú felújításukra. A németek is csak a kommunikációs rendszert alakították át, hogy részt vehessenek a Red Flag gyakorlatokon, amit egyébként is igen csak szorgalmaztak az amerikaiak. Azt az engedményt is megkapták, hogy a ''lelövésük'' után visszatérhessenek a hadszíntérre.
Inkább úgy mondanám: mindkettőt odaírom, mert a többség R-77 néven ismeri, pedig nem hívják (még) így.
[Szerkesztve] -
Sanyo
senior tag
Rengeteg letölthető video:Bővebben: link
-
csibor
őstag
Én csak AN-2-el száltam fel töbszőr is,igaz le csak egyszer.De az csapnivaló,olyan mintha szét akarna esni.
-
jerry311
nagyúr
Miben különbözik a Boeing 737-700 és a 737-600?
(vicceskedvűeknek: igen a típusszámban, és azon kívül?) -
nRu3
addikt
ezt a topicot eddig még nem látam
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
Frakk
tag
Voltam már 2000 felett is, persze nem a mi légterünkben, mert amióta Fahegyen repülök, nem volt 2000 felett a plafon. Sajna újabban összevissza változtatják a légtérrendszert, tavaj a reptér körüli légteret (G2) levitték 1050 m-re (AMSL, az qfe 800 körül van ) úgyhogy ha tovább akartunk emelkedni ki kellett menni Biatorbágyig (az kb 6Km-re van). Ha minden igaz idén jobb lesz valamivel, de sajna a részleteket még nem tudom.
Még mindíg érdekel meddig jutottál, meg az is, hogy hol repültél. -
lesaux
veterán
Hol van olyan weboldal, ami megmutatja, hogy milyen típusú gépek és pontosan mikor indulnak Ferihegyről vagy érkeznek ide?
Igazából 747-est szeretnék látni. -
tiv83us
veterán
En meg az igazat megvallval 747-est nem is lattam a Ferihegyen...
A legnagyobb utasszalito amit lattam, talan a Malev 767-ese volt New Yorkba.
[link]
Ezt talaltam, itt azt irjak, hogy bar a Ferihegy kepes lenne 747-est es hasonlo kaliberu gepeket fogadni /az A380-rol nem biztosak /, de nem igazan szallnak fel ekkora gepek a Ferihegyrol /bar nem is egy hatalmas nemzetkozi csomopont a Ferihegy, az teny /.
[link]Always Outnumbered, Never Outgunned
-
tiv83us
veterán
En a het nagyreszeben a London Airport kozvetlen kozeleben dolgozok es nagyon elvezem, hogy amig varom a vonatot, olyan kozel zugnak el a hatalmas 747-esek es az A340-esek, hogy siman letudom olvasni rola legitarsasag nevet. Sokszor legszivesebben hagynek elmenni meg 2-3 vonatot, hogy nezegessem meg ezeket a behemotokat
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
nRu3
addikt
Pedig egyszerü,
1. oszlop a járatszám,
2. hova megy a gép(ami röviditet kodolt változatban szerepel) ha több van megadva akkor a gép több helyen is leszál.
3. a hét melyik napján van járat
4.a gép érkezése és indulása helyi idő
5.gép tipus
6.melyik terminálra érkezik a gép és melyik időszakra érvényes a menetrendje.''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
-
nRu3
addikt
itt pedig van néhány video néhány ferihegyi gépról [link]
''az élet fantáziadúsabb mint az álmaink'' csak az álmaink néha elérhetetlenek.......
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...