-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Neck
veterán
Közben beüzemeltem a világ legdrágább webkameráját
A céges gép nem enged semmit telepíteni, így eddig (a7III) nem tudtam a vázat webkameraként használni...
Átraktam az a7IV-et vázat videó módba, csatlakoztattam USB-n, kiválasztottam, hogy videó streamet szeretnék, és a Teams felismerte.Kicsit jobb lett a Teams-ben a videós képminőség Ez egy nagyon király feature, amit az A7III csak feltelepített szoftverrel tud.
Dißnäëß: Ezen egy villámgyors kártyával sokat tudsz segíteni, ha hamar kiírja a buffer-t kártyára, akkor hamarabb kapod vissza az irányítást.
Ezért érdekel engem is a CF X A kártya, mert azzal "unlimited" a buffer...
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Dißnäëß
nagyúr
Én vagy 2 hete tettem szert egy A7R4-re, először úgy éreztem magam vele, mint Alice Csodaországban és 2 napba telt, mire rájöttem, hogyan tudom a rekeszállítást A módban betenni a megfelelő tárcsára, ahogy én szeretem (és nem ahogy a Sony kitalálta).
Nem tudom, ez új menüs-e már, nem volt korábbi Sony-m, a gép zseni amúgy, friss firmware rajta, viszont a legidegesítőbb még mindig az benne, hogy míg ki nem írta a dolgokat a kártyákra, nem nagyon enged sokmindent csinálni, pedig a kártyára írástól totális függetlenedést a CaNikon-ok már 15 éve tudják, vagy kb. mióta kijöttek mint DSLR, talán már egy EOS 300 is. . Ez meg blokkolgat itt engem néha olyanokkal, hogy writing to card. Hát jó, írjál, de nincs valami második buffered, amibe előtte beteszed a képet és én szarakodhatok rajta ? ... szóval türelemre nevel. De az AF kárpótol, meg az, hogy nekem auto iso-ban esti várost járva lazán fellöki 12800-ra (defaultban akkor még) és teljesen letojhatom, mert a végeredmény wow, a képek méretéhez képest, ez nagyon új dolog. A másik a 85-ös fix stabizása szenzorból. LoL.
Károgtam én már anno is DSLR-es topic-ban, hogy a milc a jövő, hülyének néztek.
Ami most könnyít nekem viszont a menüben a Favorites, na oda van mit pakolni és akkor a kényelmetlen részekbe nem kell többet túrni. Ennek feltöltése még folyamatban nálam most, szépen ahogy használgatom, alakul majd. Megyek kétnaponta várost járni, Szabadság híd -> Buda -> Lágymányosin vissza -> Müpa stb -> Ráday. Jó kis kör, téma is van bőven, tanulom a gépet.
Lett egy 28-70 "kitobi" is rá, meglepően
hulladékjó kategóriájában. A nagytesóra már kuporgatok, leghamarabb őszre tervezem, mert közben nyaralás megcsapja a kasszát egy kicsit most.Ez a villámgyors-jónagy-jóáras SD kari téma engem is érdekel, ha Neked nem gond.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Neck
veterán
Annyit sikerült még megtudnom, a kommenteket olvasva, hogy 512-es szinte biztos, 256-os valószínű jön belőle. Ha lenne egy 256-os mondjuk 150 euró körül, az már egészen jó ajánlat lenne.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Kristof93 #38990 üzenetére
Ez tényleg jó 1TB áron, viszont 3x annyiba kerül, mint amit én kinéztem. Ráadásul, jelenleg olyan 150-200gb-nyi hely számomra elegendő.
Az is lehet, hogy várok még egy kicsit, ahogy látom, lassan, de biztosan lefelé tart ezek ára.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
motocoder
aktív tag
-
veterán
Igen, erre gondoltam egyből. Az eladó is hirtelen feldúltnak tűnt.
A válasza kb. mindenre az volt, hogy majd megveszi más... igen, aki ezt nem nézi meg.
Ragaszkodni szoktam vázaknál, hogy ha használtat veszek, legyen garis.
Egyébként jó volt a gép állapota, de így ott is hagytam a pixába, mert még obit is csak egy manuált tudott adni a próbára, mivel nekem meg még nincsenek E-re obik, így nem tudtam teljes körűen lepróbálni.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Neck
veterán
CF express "A" kártyákkal van valakinek tapasztalata?
Tudom, akinek van pénze majomra, legyen banánra is, de ezek méregdrága kártyák, és nem akarok rosszat venni.A Lexar Gold kártyák jellemzően olcsóbbak, mint a többi, vajon lehet baj abból, ha azt veszek?
Ő a kiszemelt: Lexar CFExpress Provessional Type A Gold 160GB
Ha tudja a CFexpress szabvány által előírt értékeket, akkor csak jó lesz videózni ?An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Jaja, én is erre emlékeztem.
Közben találtam egy másik tesztet, itt az ipse végigpróbálgatta. A7IV + Sony Tough UHS IIAzaz kb az mondható el, hogy ha lossless compressed vagy uncompressed, mindegy milyen kombinációban, akkor 6-6-6-3, a többinél meg 10-8-6-3.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
veterán
Ma majdnem vettem egy A72-t, de a számlán és garjegyen sem volt megtalálható sem a gép alján lévő szám, sem a dobozon lévő számok egyike sem.
Van valami más szériaszám, vagy nem a géphez tartozó számlával próbálkoztak be?http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
krmcz
tag
"Please note that when shooting in uncompressed RAW, lossless compressed RAW, uncompressed RAW + JPEG or lossless compressed RAW + JPEG the maximum frames per second is reduced from 10 fps to 6 fps."
Forrás: https://www.alphashooters.com/cameras/sony-a7iv/memory-cards/ -
Neck
veterán
Hátha valakinek újdonság - a váz nem jelzi külön, de átvált 12 bites módba bizonyos shooting mode-ok esetén (single vs continuous shooting, Uncompressed vs compressed RAW).
https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00229990
Ez alapján a Lossless Compressed RAW nekem jó lesz - viszont ha jól tudom, ott az a7IV visszaveszi a sorozatfelvétel sebességét.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
veterán
válasz kovsol #38977 üzenetére
én még így 2+ év után is van, amit keresgélek a 7iii-ban, tegnap viszont a 7siii-ban szinte elsőre meglett minden, amit kerestem, az kevésbé fájt. viszont mire az fs7-ben rájöttem, hol lehet s-logba kapcsolni... (előtte át kell állni cine ei módba)
és a pmw-400-ban meg még mindig rettentően tetszik, hogy ha a menü kapcsolóval kijövök a menüből (a vissza külön van), majd visszamegyek, ott nyitja meg, ahol hagytam. az viszont agybaj, ha nem exfatra van formázva a kártya, akkor xavc-be nem rögzít, csak mpeg2-be. és 64-esnél kisebb kártyát nem formáz exfatrahanyas vagy, te disznó?
-
Neck
veterán
válasz kovsol #38977 üzenetére
Ezzel én is így vagyok. Én teljesen megszoktam és jól ismerem a régi menüt. Az egyetlen dolog ami eddig az újban jobban tetszik, ha valami a lista alján van, akkor az az érintőkijelzővel is kiválasztható, nem kell leböködni valamelyik gombot.
Szóval nem estem hasra a menütől.Viszont a váz abszolút sebessége (gondolom a feldolgozó csip miatt) sokkal gyorsabb, az nagyon tetszik
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
Minden youtuber megénekelte, mennyire jó az új Sony menürendszer.
Hát... Szokni kell, az biztos.
Kezdem belakni az új vázat, egyelőre nem jött a nagy reveláció, hogy hű, mennyivel jobb. Inkább csak más.
Szóval ha csak emiatt cserélne valaki vázat, azért gondolja megAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
nem lakta le. Annyira nem, hogy együtt bontottuk fel a doboz záró címkéjét, 0 perces a gép. Valami projekthez lett véve és végül nem lett belőle semmi. 2050-re sikerült lealkudni.
Most itt ülök az ölemben a dobozzal, nézek ki a fejemből, és örülök magamnak.
meg bosszankodom, hogy most állhatok neki eladni az a7III-át.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
A7IV kit, március végi, garanciával, számlával, 2100 eur-ért mennyire jó ár?
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Dißnäëß
nagyúr
Érdekes meglátások, mások vagyunk. Ezzel semmi gond.
Az nem meglepô számomra, hogy a 24-28-at nem szereted portréra, nekem még az 50-el is gondom van fullframe-en , de ez tökre ízlés dolga.
Fun fact, ha már portré: makrókat nem ajánlják portréra, nekem a Tami 90/2.8 macro nagyon adta anno. Hugom kozmetikus, sminkversenyen vett részt, olyan közelieket lôttem vele, úh.
Német más világ, hát még Kanada. Most töprengünk acconnal, milegyen, valszeg marad a DACH vonal.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
veterán
kicsit sír a lelkem, találtam a gyárban egy 28-135 f4 pz obit leszakadt bajonettel
hanyas vagy, te disznó?
-
Neck
veterán
válasz Dißnäëß #38965 üzenetére
Adok egy másik nézőpontot:
A Tamron 28-75-öt és a Tamron 70-180-at cseréltem le a Tamron 35-150-re akkor, amikor az kijött. Mind a két f2.8-as zoom piszkosul népszerű, ez kb köztudott, az ár/érték aránya miatt.
"Buktam" 7mm-et az "elején" - én nem szeretem a 24-28mm-t portréra, nekem a portré 35mm-től kezdődik, szóval nem volt nehéz meglépni.
Emellett buktam 30mm-t a végén - ez megint olyan, hogy portréra ahol 200-al lőnél, azt meg lehet lőni 150-el is, de inkább 135-ön használom.A 28-75 G1-et nálam minden gyutávon verte, még f2 vs f2.8 összehasonlításban is (azaz nyitva).
A 70-180-al (ami amúgy egy nagyon király képminőségű obi szerintem) kb egy kategória, a gyutáv elején talán egy kicsit a Tamronator jobb, viszont 150-180 környékén a 70-180 volt jobb egy paraszthajszállal. De ez már pixel peeping szinten.Szóval mondhatjuk, hogy optikailag kb ugyanolyan, vagy jobb, mint a másik két obi együtt.
Viszont mivel f2-n indul, nyertem 1 FÉ-et 35mm-en ami beltérben nagyon király. Nem kell obit cserélni, ez is nagyon király. Ez az egy nagy obi könnyebb, mint a két másik együtt. És végül, ami érdekes: Azt hiszem 1750 EUR-ért vettem a Tamronatort. valami 100 EUR difi volt az árban, annyiba került "átnyergelni" (1050-ért és 600-ért sikerült eladni a két előző obit) Szóval az ár is nézőpont kérdése.
Persze megértem, hogy "önmagában" drága, és nem is mindenkinek felel meg - viszont ettől függetlenül (legalábbis is Németországban) piszkosul népszerű obi, itt hónapokig üresek voltak a polcok, úgy vadászták a kis boltokban a készleteket.
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Dißnäëß
nagyúr
Hát hogy milyen kategóriába tesszük, ez megegyezés kérdése, de értelek.
Nekem a váz most megvan, két üveggel, azt hiszem, egy darabig nyugton maradok és teszek félre a 24-70-re.
Említett Tami 800k magasságában mozog (gyorsan árukeresô....), a rajza, bokeh-ja, AF pontosságát nem ismerem (volt D800-on 24-70-em régen, szerettem, a 90-es makróját is), de innen alig van fentebb már a Sony 24-70 2.8 II-es, ami konkrétan egy vadállat.
Ezért gondolom, hogy nem ellenfél a Sony szemében, úgy lehet vele, oké, akinek a gyutáv alja nem kell, vigye "a kompromisszumot" ennyiért, hacsak nem ejt az árán a Tamron, nem lesz csábítóbb szignifikánsan.
Persze, igen.. rendezvényes ? Oda is a 24-70-et vinném.
Ízlések és pofonok. Nekem is tetszik a Tami, csak nekem inkább kell mindenes.. utazni is, illetve városban, piacra kimenve, uhhh, nagyon kell a 24 nekem egy ilyen forgatagban. Vagy bemegyek egy Marrakesh bazárba, ott is pl. a pillanat, amikor nyújtja vki a pénzt át, vagy az árus átadja a portékát, az egy olyan pillanat, amit nem raksz össze több expóból.Na jólvan, túlbeszéltük már sztem.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Taci
addikt
Ma hajnalban 3/4 álomban ránéztem a telóra, látom, Amazonon valami történik Sony vázak/objektívek terén:
Egyből irány mindegyik termék adatlapja, eladó ellenőrzése, és persze hamar kiderült, hogy egy (többnyire) biciklis felszereléseket áruló bolt nem nagyon fog über akciós Sony termékeket árulni. De azért az álmot kiverte a szememből egyből.
-
Neck
veterán
válasz Dißnäëß #38947 üzenetére
A nagylátót is lehet kompenzálni, 2-3 kép összerakásával. Jellemzően pont az a téma nem "szalad el", amit a 24-35-el lősz meg.
Ugyanakkor ez nem "utazós obi" hanem "rendezvény" obi, portré-zoom obi.
Én imádomAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
MODERÁTOR
válasz vihartigris #38960 üzenetére
Csak én érzem úgy hogy ez a cikk Google translate-tel készült?
-
vihartigris
őstag
bármi reciproka a semmi
-
cOxeR
Ármester
válasz koxkids #38953 üzenetére
A baj, hogy itthon az árfolyam az most nagy "hátrány", mert ami készleten van, azt nem adják veszteséges áron. A7III nettó 550e Ft (napi árfolyamon)... ez 27% áfával is kb 700k
Rengeteg használt üveget árulnak beteg drágán... pl nézegetem a 20mm f1.8-at, most került fel egy 260k-ért... de 2 hete figyelem, 300k alatt nem akarta eladni senki... miközben az új nettó ára 260k (napi árfolyamon), egy használt 230-240 körül lenne reális. -
vond
MODERÁTOR
-
t.imi
addikt
Megnéztem kettőt. 2x és 2x ezer expo. Hát..körömpörkölt két kézzel, utána fotózás a sárban. Ilyen lelakott gépeket még nem láttam. Máló markolat, a C1, expo komp gombok, tárcsák feketék, stb.
Egyik se videós, de van hozzá 4-6 akku. Természetesen az olcsóbb fajtából.
Jön a kérdés a nagyérdeműhöz.
Zár oké hogy 500e-t bír. Ha rommá videózták őket, hogy tudom megnézni?
F11 10 mp záridő, és ha foltos a kép otthagyom?Lehet jobban járnék egy új 6400-al?
Mégha kell rá grip, tárcsa hiány, stb. -
őstag
Szoktam figyelgetni, hogy állnak a Sony FF váz árak, és elképesztő amit az A7III esetén látok.. egyre drágább 730-740k, elég durva
Így nehezen lépek feljebb, lassan kb az A7IV-t jobban megéri megvenni 200k ráfizetéssel. -
Taci
addikt
válasz kovsol #38950 üzenetére
Viszont kisördög ott motoszkál, hogy egy 35-150 -t szerezzek be
Német Amazonon jelen pillanatban 623e Ft-nak megfelelő 1679 EUR áron lehet megkapni az itthoni fix 800e Ft-hoz képest. Persze onnan még haza kell juttatni, viszont ha van németországi ismerős, akkor onnantól meg van oldva a gond, mert az 5 év garancia (magánszemélyek részére) itthon is érvényesíthető az EU országain belül vásárolt Tamronokra.Én még kivárok, annyira nem sürgős, plusz egy Sigmában jobban bíznék. (5 év gari ide vagy oda.) Hátha a Samyangot követve behúzzák ők is majd - addigra meg még jobban közelíthet a Tamron is a Samyang felé árban.
Szerk.: Most látom, Foto-Gregoron és Kamera-Express-en 1579 EUR, mert ők adnak azonnali 100 EUR kedvezményt is. Tehát kb. 586e Ft (Németországba rendelve).
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz nfsu17 #38949 üzenetére
Ha nem gond a 16-20 mm között kieső tartomány, akkor nagyon jó megoldás szerintem a Tamron 20-40 mm f/2.8 is. Én is próbálom eldönteni, hogy mennyire hiányozna a jövőben ez a 4 (esetemben 5) mm a nagylátó végen. Viszont fényerőben, és használhatóságban jóval előrébb lennék, mint a jelenlegi MC-11 + Sigma 10-20-szal.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
kovsol
titán
válasz nfsu17 #38949 üzenetére
Azt már mindenki maga dönti el milyen árban gondokozik.
Én még mindig használok egy Tamron 17-35 f2.8-4 + MC11 kombóval. Képminőséggel elégedett vagyok. Viszont kisördög ott motoszkál, hogy egy 35-150 -t szerezzek be a tamron 28-75 + sony 70-200 f4 helyett.May the Force be with you!
-
kovsol
titán
válasz Dißnäëß #38947 üzenetére
Egy 16-35 + 35-150 lefedi az igények jelentős százalékát. Egész jó fényerőn.
Így nézve azért van ráció benne, hogy a szent háromság (16-35+24-70+70-200) helyett két objektívvel is kihozható közel azonos átfogás. 150mm ről meg lehet cropolni még akár 24Mpixelen is.May the Force be with you!
-
Dißnäëß
nagyúr
Szerintem nem. Fényerőben 24-70 ekvivalense van (arany áron, igaz), 70-150 között van némi plussz tér telében, ez is igaz, de ezt egy nagyfelbontású szenzor is behozza crop-ból (kicsit túlzok, de értitek nagyjából sztem), ami crop-hoz a 24-70 2.8 II élessége is megvan, lehet jobban is annál, amit egy ilyen Tami tud 150-en crop nélkül..
.. az alja viszont sokkal nagyobb érvágás, a Sony sajátja a 24-el messze került a Tami 35-ös indulójától és mivel addig nem mentek le Tamronék, nem is ellenfél.Szerintem az van, amit előttem szólók írtak: nice to see, virágzik az ökoszisztéma.
Számomra csak az ára szólna mellette "utazósként", de nagyobb érvágás a 24-35 tartomány hiánya, mint amennyit a 70-135 tartomány hoz. A zoom-ot pótolni lehet szenzorból (egy darabig, itt konkrétan simán), a nagylátót viszont sehogy sem, lábbal is csak addig, míg a téma megvár és tudsz hátrálni, hogy beleférjen.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
kovsol
titán
Szerintem Sony nem fog reagálni rá. Ezeket az egzotikus dolgokat meghagyják a kisebb gyártóknak, és ezzel is vonzóbbá teszik a sony ökoszisztémát. Ha már bevonza ez embereket akkor a vázból lesz hasznuk, meg szinte mindenki vesz előbb utóbb valami sony objektívet is a 3rd party megoldások mellé.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
MODERÁTOR
Szerintem úgy, hogy örülnek neki hogy a 3rd party gyártók ilyen obikat adnak ki, ezzel is népszerűbb a rendszer, de érdemben hasonló obit nem fognak tudni piacképes áron kiadni, így nem adnak ki.
Szerk.: mármint a sony. Látom írtad a sigmát is, ők lehet, hogy kihoznak valami hasonlót.[ Szerkesztve ]
-
Taci
addikt
Szerintetek fog "reagálni" a Sony és a Sigma a 35-150mm-es f/2-2.8-as "irányvonalra"?
-
Taci
addikt
válasz Dißnäëß #38942 üzenetére
Nekem Lowepro ProTactic 350 AW II és 450 AW II is van, nagyon szeretem őket. Talán amiket írtál, nem mind férne el a 350-ben, de a 450-ben nagyon kényelmesen. Ez utóbbit jobban is szeretem, mert minden bőven el fér benne - bár emiatt nagyobb és nehezebb is. A váz (A6400, tehát még csak nem is a nagyobb A7 III) a 350-be csak a talpán fér be, a 450-be viszont kényelmesen az oldalára fordítva, hosszában állítva is.
Az esőhuzatot pedig szerintem ne használd "szűrőnek", mert pl. Aliról pár száz Ft-ért kapsz bármilyen méretre.
Még talán arra figyelj oda, hogy ha a hátsó része nyitható a táskának (mint a Loweproké), akkor a vállpántok ne a lecipzározandó részhez csatlakozzanak, hanem fölötte, a táska testéhez. Mert ha a lenyitható részhez vannak építve, akkor kvázi a cipzár fogja tartani a táska súlyát, és ha az elenged, akkor egész egyszerűen "kiborul a tartalma". Míg pl. a Lowepronál a vállpántok magát a táskát tartják közvetlenül, és a nyitható hátsó rész teljesen különáll, a cipzár nem tart semmi súlyt.
-
Dißnäëß
nagyúr
Sziasztok, hátizsákokkal szemezgetek. Kellene valami.
Országon belüli mászkáláshoz, hétvégi kiruccanásokhoz egyelôre (nem kell laptop rekesz, csak pénztárca elférjen benne).
Most ránéztem hirtelen a Manfrotto Advanced Compact III-ra, egynek jó. Esôhuzat és könnyû elérhetôsége a gépnek felül. Volt korábban még vmi Vanguard talán (?) asszimmetrikus válltáskám, az sem volt rossz, csak elôreforgattam a hátamon hagyva és kinyitottam a hasamnál, voilá.
Tudtok tanácsolni, ajánlani valamit ?
Váz + utazó alapzoom + 85 fix a paletta jelenleg, egy 90 macro és egy 70-200 lenne majd még és ennyi. De a telét lehet nem vinném mindenhova, pláne nem erdôbe, természetjáráshoz. Szóval hajlok a kompaktabb megoldások fele.
[ Szerkesztve ]
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
SSJmeszes
senior tag
Van itt valaki aki tudna nekem segíteni? Német ebay találtam A9et ami egész ígéretesnek tűnik. Csak sajnos úgy tűnik nem szállít külföldre. Ebben kérem a segítséget valakinek.
Flickr: flickr.com/photos/63962202@N05 | Insta: natural.sight
-
t.imi
addikt
Jó, hát fény kell neki.
De, képminőségbem jónak tartják.
Most nem barlangi fotózásra gondoltam, általában napos időben szoktunk menni erdő, mező. Szabi alatt városok, látnivalók.
0 fizetős meló, kizárólag hobbi szinten.
1x már belepakoltam 1.5 misit ebbe az egészbe, sok hangulatom nincs még egyszer. Akkor nem 400 volt az euró...
Arany középutat kellene megtalálni.
24-105/4 3k fölött, az is f4.
24-70/28-75 gyutávban a kit távolságán vagyok, de 2.8-on, jobb szélek, 4-6x áron.
Fix 20, 35 kezdésnek, aztán majd lesz valami?
Ott tartok, mint 4 éve -
veterán
-
vond
MODERÁTOR
válasz forceberg #38931 üzenetére
Annyit bőven tud. Figyelve a fogásra, tartásra 2-3 FÉ-t magabiztosan ki lehet tartani fotónál, esetenként 4-et, 5-öt is. Persze - ahogy írod is - ez eléggé egyén függő, de csináltam egy gyors tesztet 200 mm-en 1-től 5 FÉ-ig, hogy egy négyes sorozatból mennyi sikerül élesre:
1/100s - 4/4
1/50s - 4/4
1/25s - 4/4
1/13s - 2-3/4
1/6s - 1-2/4[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
veterán
Menet közben, vagy leszállva? Nem mindegy.
Ha 24MP-en tud álló helyzetből fixen mondjuk1/80-at 200mm-en, az nekem már elfogadható.
(de ez meg egyén és célzóvízfüggő is, ugye a nyert FÉ a lényeg, mert záridő kitartásban mindenki máshonnan indul.)[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
t.imi
addikt
Vérszemet kaptam.
Sony FE 16-35mm f/4 ZA OSS, természetesen használt.
Oké f4, de lefedné 35-ig minden hasfájásomat.
Ha 20, 24, 35 árát összeadom, kb is jönne az összeg.
Sony, Sigma, Tamron, Samyang 1.8-hoz képest rosszabb eredményeket produkál?
Csak fotó, (eddig) nem videóztam. -
vond
MODERÁTOR
válasz forceberg #38926 üzenetére
Igen, utazózúm, mindenes mivoltához képest meglepően jó optikailag is. Nyilván a két fix f/1.8-asom, a Sony 35 és 85 más kávéház, de én simán oda merem rakni melléjük.
Plusz ugye ekkora átfogással és ilyen jó fényerővel nem is olyan nagy és nehéz, mint várná az ember. Kisebb gimbalon is bőven ki tudom még egyensúlyozni az A7III-mal.
Nálam be van betonozva a rendszerbe. Ha lenne egy világosabb 35-150-em, valószínűleg még amellett is megtartanám.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
válasz forceberg #38923 üzenetére
Nekem van egy jó másfél éve. Hogy is mondják a külföldi jutyúberek? "Extremely versatile." Az egyik A7III-amra kvázi rá van ragasztva. A Sony 24-105 helyett is ezt tartottam meg. Ennyi pénzért, amennyibe kerül, szerintem kötelező darab, ha olyan a felhasználási terület, ahol jól jön az ekkora átfogás. Az meg szinte hihetetlen, hogy milyen jól tartja a fényerejét.
Igaz, hogy bennem van már szűk 20 év kézből videózás (az apró kompaktoktól kezdve a broadcast kamerákon át a modern MILC-ekig), szóval mondhatni elég stabil a fogásom, tartásom, ráadásul G9-ről jövök (vagyis még az is megvan), de így is azt mondom, hogy elég jó a Sony A7III IBIS ezzel a Tamron 28-200-zal is. A fix képeket nagyon jól megfogja, svenkelés, finom mozgás mellett azért néha-néha beleránt, de abszolút élhető, még a Pana Dual IS után/mellett is.
Gyorsan válogattam pár handheld 200 mm környéki snittet egy múltkori kosármeccsről.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
t.imi
addikt
Oké, én sajnos / szerencsére kísérletezgető fajta vagyok
Vaku, akku, miegymás, remélem marad keret rá kipróbálni.Motocoder és valóban! Samyang kimaradt, pedig a 75 1.8 volt a7ii-ön, szerintem kva jó a rajza. Mondjuk jött a 35 és vitt mindent.
Életben eszembe sem jutott volna, hogy egy 35 lesz a nagy ő.Vihartigris, volt 28-200, az is tetszett. Sony 24-240- re tenném inkább a voksomat ebben a körben, vagy egy 16-600-ra
Kristof93 ezt is köszönöm, más gyutávig sem jutottam még el.
Kovsol, de kva jó ötlet. Asszem rá kell feküdjek pár napra újra teszteket olvasni, flickrt nézni.
Forceberg, elég jó, talán a 28mm volt bosszantó néha
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz vihartigris #38920 üzenetére
Neked van ilyened? Ahogy nézem ez egy tisztességes utazó...
200 milin mennyire hatékony az A7 II-III stabija?[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
cOxeR
Ármester
Házon belül kell keresni megoldást, sose alternatív dolgot… nekem 10+ éve bármikor kinéztem másfelé állandóan a vége az lett, hogy jójó de a gyári az…
Felépítése fura kicsit, konkrétan lötyög a bele, de kiválóan működik. - több példány is gyárilag ilyen
GM-re akartam cserélni, de nem érzem igazán a szükségét[ Szerkesztve ]
-
t.imi
addikt
Sziasztok!
Ha szerencsém lesz, jön egy R7II. "Ősi" darab, de régi vágyam.
Nem 400e-s objektívek közül melyiket érdemes rá megvenni.....használtan?
35mm "valami"streetezni, utazó zoom 28-70 ha más nincs, esetleg tamron, sigma 70-300 ki tud kirajzolni 40mp-elt?
LA-EA4-el Minolta 28-135mm maxxum még régebbi álmom, képes rendesen működni a kettő együtt?
Objektív korrekció nem lesz, azt tudom. -
paler
aktív tag
válasz Bogyó bá' #38909 üzenetére
#38908Taci Köszönöm
#38909Bogyó bá' Neked is, ezek szerint akkor ennek így kell működnie. És ezt valahol a használatiba vajon megemlítheti a Sony?JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
paler
aktív tag
Váz: Sony Alpha 6000 (2016.11 vásároltam kit objektívekkel)
Újkorától kezdve ha a 16-50-es objektív van a vázon, akkor a mai napig kikapcsoláskor néha-néha előfordul az a jelenség, mintha még egy expot készítene a gép. Ilyenkor a kikapcsoló gomb megnyomása után az objektívet sem rögtön húzza vissza, hanem vér 1-2mp-et és először kattan egyet (mintha képet készítene) és csak utána húzza vissza a 16-50-es zoom objektívet alaphelyzetbe.
Eddig úgy voltam vele, biztos hogy az objektívvel van a gond. De most kapott egy új Viltrox 85mm f/1.8 STM II objektívet is, és ennél is jelentkezett ez a hibajelenség. Kikapcsolás után mintha készítene még egy expot. Természetesen, ha visszakapcsolom, akkor új képet nem találok rögzítve a gépen.
Ahogy fentebb már leírtam, ez nem rendszeres jelenség, van hogy napokig nem is jelentkezik, utána meg egyszer csak megint megtörténik ez a dolog.Ettől függetlenül a fényképezőgép hibátlanul tesszi a dolgát.
Valaki találkozott-e már ezzel a hiba”?” jelenséggel?
Illetve ez a Lenspen NPP-1 PhotoPro Kit mennyire jó/ajánlott szett az objektívek tisztítására?
[ Szerkesztve ]
JBL Synthesis -> Egy hangrendszer mind fölött, egy hang kegyetlen, egy a nyomorba dönt ( árával biztos), bilincs az Egyetlen
-
Dißnäëß
nagyúr
Urak, üveg fóliát kijelzôre hol tudnék szerezni/rakatni a vázra ? Tudnátok segíteni tipp, best buy-ban ?
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz kacsento1 #38900 üzenetére
Aha értelek, így már én sem tudnék okosabb lenni A 35 vs 28-75-höz: utóbbi szerintem nappal hoz a konyhára, este átok.
Még a 24-70 2.8-on is filóznék, hogy kell-e vajon, de nem a horror ára miatt (hacsak nem Tamron mondjuk), hanem hát 2.8.
Bár az még elmegy, ha ügyfélnek kisebb képeket adsz át, iso-val lehet menni fentebb, nincs 100% -os nézetben pixel peeping, hogy most mennyi a zaj. A flexibilitása pótolhatatlan viszont, tény.
Kígyó vére, béka hája, pók levedlett ruhája.. kondéromban lepke sül, kívánságom teljesül !
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest