-
Fototrend
A Sony 2010. május 11-én bejelentette a MILC (tükörnélküli cserélhető lencsés) fényképezőgépcsaládjának első két tagját, a NEX-3, és NEX-5 gépeket, APS-C méretű szenzorral. A piaci várakozásnak megfelelően az APS-C vázak rövid, de gyors evolúciója után 2013.október 13-án megjelent az első full frame méretű érzékelővel szerelt Sony MILC ILCE-A7 néven. Az összefoglaló a rendszert átlátni próbál segítséget nyújtani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
Előbb utóbb szerintem is kénytelen lesz a nikon is aps-c milc-et csinálni. Vajon a fejlesztés megkezdésével megvárják, míg a canon is álló helyből lerajtolja őket?
Gondolkoztam hol lehet az 1-es rendszernek a helye. Arra jutottam, hogy maximum a prémium kompaktok helyett, illetve minimálisan fölötte lehet alternatíva ár szempontból. Kompakttal összevetve baromi jó, lelépi. Feljebb nyújtózva viszont csak alul marad minőségben. A nikon üvegekkel való kompatibilitás ilyen croppal szerintem értelmetlen. Egyrészt nagylátó nem létezhet rá, másrészt a tükrös üveg baromi nagy rajta, a természetfotós telézőknek meg úgyis másra van igényük, komolyabb kezelésű és fogású vázra.
Na majd, ha a j2 is lebőg, akkor talán 1 év múlva elgondolkoznak.Visszatérve a sony-ra jó lenne, ha az évi 1 alkalom helyett gyakrabban jönnének új obikkal. Jó most lesz 3 új obi, de jöhetne januárban is még 3.
A pd af-ből elvileg nem csak a tükrös obik profitálhatnak, hanem az összes. Annyi óvatosság talán nem árt, hogy nem biztos, hogy az első generációs fejlesztés máris olyan szuper lesz. De a fejlesztési irány mindenképpen jó. -
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #997 üzenetére
no, az tényleg érdekes volna... mondjuk nem ismerem az alpha obikat, de biztos van pár érdekes. bár az alapvető problémát, miszerint a pici vázhoz disznó nagyok az üvegek, még annyira sem oldaná meg. (és csak remélem, hogy a sony nem így akarja megúszni, hogy ráfeküdjön a nex üvegekre)
kíváncsi vagyok, a nikon mikor adja be a derekát egy aps-c mirrorless rendszerre.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #995 üzenetére
no de azoknak miért hiányzik? a hack tényéért? no mindegy, meglátjuk, hogy sikerül-e nekik, és ha igen, mi az eredmény.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
madgie
titán
Szerintem kevés az esélye, hogy 50/60p fölé menjen a videó, hardveres limit miatt. A fotótulajdonságoknál meg nem sok újat tudott hozni Vitalij a Panáknál sem, még egy egyszerű multiexpó sem működik jól (nem is került ki soha a ptool-nál a tester részből). Van egy pal/ntsc trükk, de ennyi (tv out-nál átállítva a kamera is úgy viselkedik, ez jópofa, mert mondjuk nex-5n-nél kültéren átállítod ntsc-re (60p), abból jobban lehet lassítani, mint az ötvenből)
-
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #990 üzenetére
yawn... (avagy: mi hiányzik a nex videóból neked?)
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Úgy néz ki végre a hackelők érdeklődését is felkeltették a nex gépek. Elindult a fejlesztés, lesz fw hack a nex-ekre:
[link]A készítő pedig nem más mint a pana gh2 estében már bizonyított Vitaly. Hajrá!
-
Stitch
őstag
LCS-EMC hordtokja van valakinek?
A külső méreteire lennék kíváncsi, de sehol nem találok erre vonatkozó információt.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #987 üzenetére
nem konkurense, illetve hát a nagy tömegek szemében de, ezek mind fényképezőgépek. arra a nikon 1 is jó, van, amit nagyon jól tud. egy izgalmasabb vázzal a 30-110 kitobival és azzal az af-fel elég tökös kis tele-gép lenne belőle például.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Szubjektív megjegyzés, de a szememben a nikon 1 nem konkurense a sony nex-nek. A célcsoport is más, innentől fogva talán közvetlen összevetni sincs értelme. Az a kérdés, hogy az a szegmens, amit a nikon megcéloz, az létezik-e, illetve fenn tudja-e tartani a nikon 1-et.
Vagy ahogy a másik topicban írtad, ha nem fogyna a nikon 1, akkor esetleg azt félredobva a nikon is csinálhatna egy rendes aps-c szenzoros milc rendszert.A most elkövetkezendő 1 hónap nagyon érdekes lesz, aktívan figyelem a nex és az mft-t érintő bejelentéseket.
-
konyi79
addikt
Nem azt mondom én alkalmatlan bármire, csak cserélhető objektívet nem tennék elé. Igen, amint leírtam sok mindenre elég a kisebb szenzor. A cserélhető obik (egy obipark) ára annyira ellép már egy vázhoz mérten, nem költenék olyan rendszerre ami sötétben vagy mélységélességben nem nyújt nagyságrendekkel többet egy kompaktnál. Talán ezért is vettem sonyt, jól megrágva mit nem szerettem a 2.33'-os lapkában. Persze ha valaki a kezembe nyomna egy nikon 1-et lehet megszeretném azt is, de nem tudom mikor hozná amit a nex az 50f18-cal (jó, ezt megbeszéltük te nem szereted ).
Ha az 55-210-es telére gondolsz vegyes nekem. A rajza elég jó annak, méretben se gond ha használnád, bagyon kényelmes kiegyensülyozott vele a gép. Lehet viccesnek hangzik, de sokkal jobb használni (kényelem) mint a kitet (18-55). Tény, nem kompakt méret így már, de még mindig kisebb, mint akár egy D3200 kit. A vége fényerő a nagyobb baj, túl nagy a mélységélesség, azaz hiába is lenne nagyobb mert nem szépen mos. Talán a 2 ed tag miatt elég kontúros a háttér. Szóval nem rossz, de igen, van hibája.madgie: Nagyon jó kép, de sokat hozzátesz a megfelelő eszköz volt nálad. Persze ff gép is hiába lett volna ott nélküled
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
A tesztképek alapján a nikon 1 felveszi a versenyt a d200-ammal, sőt magas érzékenységen még jobb is. Nem tudom hogy hobbi szinten kinek nem elég ez a minőség. Az én problémám a rendszerrel a borzasztó magas ára, kezelőszervek lecsonkítása, és az obik hiánya. Remélem kidobnak egy okosított V2-t, és legalább egy fényerős alapobit a 28-as palacsinta mellé, akkor vennék egyszer egyet utazógépnek, persze ha leesett az ára.
madgie: Megnéztem a képeid, tetszik ez a stílus. Érdekes hogy szinte mindenkinek van egyfajta stílusa, amit utófeldolgozással ér el.
[ Szerkesztve ]
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
HÁZIGAZDA
nem banális. hasonlít a hifihez. az eszköz maga a cél a legtöbb esetben, holott igazából nem, mindkét dolog "művészet", csak sokkal többen használják mindennapi célokra is (játékok, filmek, bömbizene a hifinél, családi fotók a digicameknél). mindenesetre nem érzem azt, hogy a nikon 1 bármiben korlátozna a szenzora miatt. az világos, hogy van nála most jobb választás, az ára például nagyon nincs rendben.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
madgie
titán
Ezt a képet szeretem. Ne azért mert én lőttem (azért főleg nem ), nem is azért, mert 85/1.8-cal, APS-C-n (tehát a kis mélységélesség definíciójába bőven belefér), hanem mert nem csak egy sunyi kattintás volt 20 méterről, egy fél éjszaka alatt kialakult közeg végeredménye lett. Órákat vártam, mire a kisöreg felengedett és úgy gondoltam, hogy kattintok egyet róla. Még sincs rajta póz, nincs beállítás.
Tehát végeredményben igen, igazad van. Ez a kép számomra ugyanilyen érzéseket jelentene akkor is, ha mondjuk 45/1.8-cal, 4/3 vázon lőttem volna, vagy bármilyen más kombóval, ami lehetővé tenné a kép elkészültét. Nem attól lett jó számomra, hogy krémes a háttér vagy mittomén, a fotógráfia szvsz nem erről szól, hanem az érzésekről (akármilyen banálisan hangzik is ez).
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
némileg ellentmondásos, amit írsz. ha a kompakt képminősége is elég jó volt már, akkor abból miért következik, hogy az 1"-os szenzor alkalmatlan bármire? amúgy szkeptikus vagyok a "szar a nikon 1 képe" kijelentésekkel kapcsolatban, thom hogan szerint is kb. pariban van a 12 mp-es mft szenzorokkal, és valahogy úgy érzem, hogy én sem tapasztalnám másképp. tény, nem tapasztaltam még.
szerintem nagyon is van helye a piacon az 1"-os szenzornak (meg a 2/3"-nak is, fx-nek is, aps-c-nek is, mft-nek is. mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai). nézd meg a 30-110 kitobiját a nikon 1-nek. az egy szinte hibátlan (!) optika. most nézd meg a nex kit teleobiját. az meg - szerintem - egy vicc (méretben). nem biztos, hogy a kettő közül az utóbbit választanám, pusztán azért, mert nagyobb a szenzor.
mellesleg ugyanezt a kört végigjátszottuk a dslr-eknél is, ahol még a 4/3-os lapka volt az überlúzer, ami nem jó semmire. érdekes, hogy milc fronton milyen jó lett hirtelen.
nincs gond a nikon 1-gyel. az a gond vele, hogy ostobák a vázak, és alig van üveg. de az 1"-os szenzor by design nem egy elhibázott koncepció. más kérdés, hogy bejön a marketing is, és a fórumhuszárok ugye kezdik a sírást, hogy zajos, kicsi, mittomén. kíváncsi vagyok, a sírók hány százaléka lőtt már értékelhető kis mélységélességű képet életében. elég régóta fotózgatok, és én például még nem.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
konyi79
addikt
Igen, az 1'-os szenzornak nemigen van helye a milcek között. Ha már a cserélgetés költségét felvállalja az ember legyen egy tisztességes lapka alatta. mft alá nem szabad menni, majd 10 év műlva :-)
Ezért lehet megköveztek, de szerintem egy átlag felhasználó szempontjából már nem akkora a különbség egy mai kompakt meg egy APS-C között. Volt egy Sony HX100v-m (száradjon le a keze aki ellopta), és nem azt mondom kategóriáján belül meg azon felül a létező legjobb képet csinálta, de egy 9x13-as nyomat normális fényeknél nem mutat óriási különbséget a NEX-5N-hez képest. Ami minimális van, azt inkább a jpeg algoritmus hozza, de az is csak egymás mellé rakva látszik. Igazáből különbség nagyítva vagy a fény fogyásával jön elő, meg persze a mélységélességben óriási, de ehhez a kettőhöz meg megint nem elég az 1'-os szenzor, ha egymás ellen játszanak. -
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #979 üzenetére
Szerintem nem a szenzor mérettel van ott baj...valami képfeldolgozási szinten lehet elbarmolva, mert a fotói nekem kritikán aluli minőségűek...azt hittem persze, hogy nekem magas a mércém, mft-hez szokott szememnek biztos túl alpári egy ilyen "kis" szenzor képe, de most az x10 meg merem kockáztatni 100szor jobb képeket csinál...és ezalatt nem az izónegyvenezres képeket értem, bár 1600-ig tökéletesen elégedett vagyok a kis masina teljesítményével.
Saját tapasztalatom szerint a j1 valami agyondigitalizált-átalakított képet lő ki magából és ez vonatkozik a raw-okra is, pedig Parci tapasztalata alapján a nikon raw átalakítót használtam hozzá, de az eredmény számomra iszonyú lett...
A másik gyenge pont az objektív "kínálat"...itt is hasonló bőség tapasztalható mint nex fronton, azzal a kis különbséggel, hogy ott azért a szenzor és a feldolgozás top-on van.Szerintem is egy elég nagy belső "csapás" a sanyinak az rx100...gondold csak végig, sokan miért is vesznek nex-et...eddig más alternatíva nem létezett, mert a viszonylag jó videóval rendelkező hx9-20-30v képei eléggé trágyák, kezelésük borzalmas...és erre itt egy igazi mindenes.
Azt kell hogy mondjam, megéri az árát, ha lejjebb viszik fél-egy éven belül 150 köré, igazi siker masina válik belőle... -
sebgutkopf
őstag
Még mindig nem értem a nikon 1-et. Az eladási adatok alapján ezzel nem vagyok egyedül. Azzal, hogy végül a canon is az aps-c milc mellett tette le a voksát (nagyon helyesen), lényegében a nikon 1 teljesen a milc szegmens súlypontján kívülre került a mütyü szenzorával. Ez a szenzor egy szuperzoom gépbe jó lenne, de itt nem rúghat labdába. Ha a méret számít és milc kell, akkor se látom, hogy miért kéne nikon 1-et mondjuk egy mft rendszer helyett venni. Ha még az mft is nagy, akkor az rx100 és kategóriatársai.
Sony-t érintően arra vagyok kíváncsi, hogy a canon m obijai milyen méretűek lesznek a sony-khoz képest. Na meg mikor kezdik el pörgetni majd a témát, ami valószínű években mérhető.
-
Tulku
veterán
Én is valahogy erre hegyeztem ki...különöst, hogy bejelentették a J2-t ami...hogy is mondjam; nem egy mérföldkő, egy üstökös...de még csak nem is igazán fejlesztés...és akkor az rx100; stabilizált 1,8-ról induló kompakt, képileg rendben van, videóban meg éppen pariban a nex-ekkel...kell ennél jobb?
Kell...
-
konyi79
addikt
Igen lehetne, de sajnos azt már látjuk nem kicsi. Így marad a többi amit tudhatna, de azt se fogja sajnos.
Abban igazad van kiköpött olyan, mint a Tamron, kivéve a feliratot.
APS-C-n az életbe nem fogják tudni felezni az objektív méreteket, ha akarnak minőséget is hozzá. A Nikon nem véletlen választotta a kisebb érzékelőt. Az már nem lesz a nex útja. Nincs is ezzel baj szerintem. Ha kis kompakt obi kell ott a Nikon J, ha kis gép nagy szenzorral itt a nex, de nemigen lehet lentebb menni objektív mérettel.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
16 mm? brutál közelpont? sztem inkább legyen a lehető legkompaktabb, akár azon az áron is, hogy 18-200 helyett csak 18-135-öt csinálnak belőle. akkorára kéne leszorítani kb., mint a 18-55-ös kitobi.........
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
konyi79
addikt
Ez jó kérdés, talán olcsőbb lesz a mostaninál? Nem tudom, de ez a harmadik telezoom lenne... Még ha 16-ról indulna, vagy fényerősebb lenne. Esetleg a közelpont legalább 5 centi lenne tényleg színesítené a nex obiparkot. Így tényleg csak árban van esélye ütni, de akkor is inkább kapufa, mert ha olcsón adja ezt a nagy átfogásút, kihúzhatja a többi alól a talajt.
-
Stitch
őstag
Ha SEL objektív, akkor miért a DSLR objektívek közt van?!
Mit takar az LE kifejezés?
-
konyi79
addikt
Talán ez az első?
-
Tulku
veterán
válasz haarmaan #967 üzenetére
"Szerintem az RX100-al kicsit kihúzták a szőnyeget a Nex-ek alól."
"Ráadásul sokan azt mondják, hogy az RX100-ba épített obi sokkal jobb, mint a Nex-ek kitt obija."
Na ez nem igaz...mindenhol olvasom hogy nem egy bajnok a stabi benne, de ha a jutyúbon nézed a videókat, látható hogy kevésbé stabil, mint a nex kitzúm (ami szerintem nagyon jó stabival rendelkezik, a pana stabikat nálam, rendre lealázta)Szerintem az 1,8 induló 28 mm-en egy kiváló videó képességgel ruházza fel ezt a kis masinát, a képei elfogadhatóak, nekem egy kis evf hiányzik belőle, hogy a gépem legyen...
-
haarmaan
tag
Hát nem tudom, majd meglátjuk. Egyelőre ezek még csak találgatások.
Ami viszont tény, hogy most már valamit nagyon kell villantania a Sonynak obi fronton, ha meg akarja tartani az eddigi Nex vásárlókat, mert sokan sec perc alatt váltani fognak.
Ráadásul én úgy érzem, hogy az RX100-al a Sonynak sikerült egy erős konkurenciát állítania házon belül is a Nex gépekkel szemben.
Szerintem az RX100-al kicsit kihúzták a szőnyeget a Nex-ek alól.
Ráadásul sokan azt mondják, hogy az RX100-ba épített obi sokkal jobb, mint a Nex-ek kitt obija.
Pont ezek miatt valami ütőset kell most már letennie az asztalra a Sonynak obik terén.
Ha nem így lesz, akkor viszont könnyen elmehet a hajó. -
Warter
addikt
válasz sebgutkopf #965 üzenetére
Hát, valahogy nehezen tudom elképzelni, hogy pancake méretben 2.8-as legyen, de drukkolok, hátha a Sonynak sikerült. Az ára meg gondolom a csillagos eget fogja verdesni.
[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
Egyre érdekesebb a helyzet. Most azt rumorizálják ,hogy a 16-50 lehet, hogy 2,8-as lesz. Mivel semmi sincs a sony részéről ezzel kapcsolatba bejelentve, csak annyit tudunk, hogy lesz egy 16-50-e obi, ezért tényleg nem tudni milyen fényerejű lesz. Egy hónap múlva kiderül. Ha fényerős lenne, akkor nekem azzal nekem egy álom válna valóra és maradnék tutira nex-es. Megvenném azt az obit és kész, más nem is kellene.
Bili! -
konyi79
addikt
Van igazság abban amit írsz, 60mm talán még utcára se lenne sok, igaz portrénak még mindig kompromisszum. Mi az arany középút? Fene tudja. Két oka van szerintem így lett: könnyebben lehet más gyártó terméke mellé rakni, mert azért az 50 ahogy mondod egy megszkott "rögzült" méret. Ha 60-as lenne tényleg nem fért volna bele f1.8, amint írod könnyen f2 lenne, az meg szarul mutat a katalógusban.
A döntést lehet ez a méret mellett nem a fotós, a marketing hozta. De attól szerethető üveg. -
sebgutkopf
őstag
Te meg legalább annyira utálsz élből minden 50mm-es obit mint én a nikon 1-et
Tudom neked nem jön be és nem tudod használni. Én is féltem a látószögétől, hogy senki földje lesz, de ezzel szemben kellemesen csalódtam benne.
Annyira nem szűk, hogy portén kívül másra ne lenne használható, ami jó (ettől féltem a legjobban). Lehet az is számít, hogy csak arcot (minden más nélkül) nem fotózok, valamennyit szeretek az emberből is beletenni, legalább a mellekig legyenek a képen, de a fél alakot, vagy hollywood-i portét is könnyebb 75mm ekv látószöggel meglőni mint egy 135 ekv szűkebb kivágásával. Nem dolgozom műteremben, hogy értelme lenne egy abszolút célszerszám beszerzése. Nyilván az oly 45-öse jobb látószög. Azt viszont nem tudhatom személyes próba hiányában, hogy más helyzetben nem lenne-e szűk.
Ha véletlen elcsábítana egy sony szenzoros gh3 a 12-35-el, akkor megtudnám. -
HÁZIGAZDA
nem azt mondtam, hogy az 50-es nem használható üveg, hanem azt, hogy semmilyen épeszű indoka nem lehet (szerintem, és a userek szemszögéből), hogy nem egy 60/2 lett az 50/1,8 helyett mondjuk. az 50-es gyutáv kényszermegoldás a milc vázakon (aps-c pontosabban), egyszerűen rajtunk maradt egy tonna ilyen obi a full frame világból. ez oké. na de, hogy dedikáltan aps-c-re ilyet csinálni?!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Az összehasonlító képek jöhetnek. 55-210-et eleve még sose láttam milyen.
Az 50-es melegebb színeit én elsősorban a zöld-eken veszem észre, hogy szebbnek illetve pontosabbnak tűnik nekem vele a zöld szín. Egyszer lehet érdemes lenne a gép fehéregyensúly értékeit kicsit állítgatni, hátha akkor néha a jpg képet is hasznosítanám.
-
konyi79
addikt
válasz sebgutkopf #958 üzenetére
Hát igen, pár éve már megtanulhattuk van a rossz kínai meg a jó kínai. Ez szerencsére a jó. Én is észrevettem, kicsit talán melegebbek a szinei az alapzóómhoz képest, az 55-210 meg hidegebb. Amiben nagyon eltér az elmosás. Tegnap kipróbáltam a 3-ra hízott készletet, azonos beállítások mellett csináltam minddel képet. Az 50-es ugye 50, 18-55-el 55, az 55-210 meg szintén 55mm-es látószöggel. Csaljak a másikak javára 5.6 és 8-as blendével is, távoli és közeli fókuszponttal is. Olyan hatalmas különbséget képélességben nem találtam a régiek között, érdekes módon az 50-sel a távoli fókusznál is felismerhetőbb volt a céltárgy. Közeli fókuszpontnál viszont a távoli világító pont megjelentésében volt a legnagyobb különbség még igy azonos blendénél is. A 2 régvel a bokeh koncentrikus eltérő fényességű körökből állt, az 55-210 fokozottan, az 50-es meg gyönyörű homogén. ha lessz időm összevágom a 3-at és felrakom.
Nekem ezzel szerintem kifujt az objektív gyűjtés, talán a 16 jó lenne tájhoz még de félek a minőségétől. Sokat meg egy fényerős nagylátóért vagy hasonlóért nem adnék ha az jön, tájképhez úgyis jobb a szűkebb blende. Az 55-210-től kicsit többet vártam mikor megvettem, lehetne fényesebb, de ugye ebbe a méretbe nem fér bele. Ezért vettem meg az 50-t A másik bajom vele a hossza, ha 300 körül lenne jobban esne, kicsit néha rövid ha vadra megyek . Persze az ilyen extrám sport a kontraszt alapú fókusszalParci:
Nem igazi portré, de jó arra is ha tudomásul vesszük félalak legyen a képben, később kivágni enged azért 16Mp-ből. Cserébe bátran kimehetsz vele este az utcára, tudsz csodás képeket csinálni esti világításnál. És persze nem kell vele kitolatni a szomszéd faluba mintha egy igazi portré ekv. 150-es lencse lenne. Persze nem teljes értékű erre sem, de szerintem ha 75%-os megfelelőséget mondok mindkettőre akkor így több a két 75 összege mint egy 100%os portréfix. Ha figyelembe vesszük a milc célcsoportot, akkor pedig hatványozottan igaz így, mert nem profi emberek nem biztos profi tárcával, 2 talicska üveggel.Bocsi, nagyon hosszú lett.
[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #957 üzenetére
khmm... ahogy az 50 mm sem a klasszikus portré látószög, ám ott védted a döntést.
(persze a sony logikája kifürkészhetetlen, biztos úgy gondolták, hogy nincs még elég 50/1,8 és 50/1,4 a világban, ahogy nex váz is alig van, nyomatni köll. )
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Gratula!
Igen ez mind china. De őszintén nem mindegy hol van gyár? Mitől lenne jobb egy made in thailand vagy malaysia? Ami jobb az made in japan, de az nem az ilyen árkategóriás obik sajátja.Lesifotózni valóban rövid, de portéhoz már elég. Szép vele a háttér. Neked is feltűnt, hogy mennyivel másak vele a színek mint a többi kit obival?
-
sebgutkopf
őstag
Nem tudom mit szólnék, ha egy ilyen manó akciózna
Elméletben most azt mondom, hogy az 50-est portézás miatt szeretem, arra a 35-ös nem az igazi. A gyakorlat meg a fene tudja mit hozna, lehet téged igazolna.Azt egyébként nem értem, hogy "normál" látószögnek miért 35-öst akarnak kihozni? Az apsc-n 52,5mm. Ha egy 30-ast adnának ki, ami 45mm ekv az lenne az igazi normál látószög. Lévén kisfilmen se pont 50mm az eredeti normál látószög, az már csak egy felfelé kerekítés eredménye. Pont ezért nem értem, hogy a 30mm-t miért lőtte el a sony értelmetlenül egy gyenge minőségű makróra?! Egy 30/1,8 lenne az igazi alap obi.
Szóval jöhet felőlem a 35/1,8 csak nekem most nem annak van prioritása. Tudod te milyen zoom-ra vágyom.
Kíváncsi vagyok az őszre. Ha most megint hibázina a sony, nehogy véletlenül egy gh3 + 12-35/2,8-at vegyek? Ha nem muszáj nem váltanék, az 5n-el jól elvagyok.
-
konyi79
addikt
Meghozta a jézuska az 50f18-at nekem is. Nagyon jó képe van, de azért a made in China felirat már-már rémisztő rajta. Tietek is onnan van? A többi legalább Thailand...
Jó-jó ez a gyujtótáv, de valóban remekül időzíti ezeket a Sony. Megveszed, elkezded szeretni a nyitott blendén gyönyörű rajzot, majd rájössz portrézni milyen jó lenne kicsit még hosszabb, de akkor már jó lenne mellé egy rövidebb is fényerősbe. Ha erre volt pénzed, esz az ideg a por miatt, mert folyton cserélgeted őket. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #954 üzenetére
ha egy gonosz manócska elvenné az 50-esedet de egy jó tündér megajándékozna egy 35-össel, én nem tartom kizártnak, hogy elég gyorsan megkedvelnéd az ekv. ~50mm gyútávot.
én (alpha vonalon) így jártam (na jó, manó meg tündér nélkül), el is adtam az 50-est. amíg a gyerkőc még icikepicike volt, kényelmes volt a hosszabb gyútáv, de ahogy nőtt és nőtt (a gyerekek már csak ilyenek...), egy idő után már nem tudtam hátrébb menni a lakásban"szélesebb" fix amúgy már van: ZA 24/1.8. ja hogy drága...
(amúgy én is szeretnék - bár tükrösre - egy crop-os 24/2-t meg egy 10/4-et, mindkettőt 100k alatt - érdekes, hogy egyik gyártó sem csinál ilyet.)[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
A 16-50 az izgatja is a fantáziámat. A többi nem annyira.
A 35-ösnél szélesebb érdekelhetne, de még úgyse biztos, hogy rámozdulnék. Igazából úgy gondolom, hogy az 50-esben ki tudom élni a fixek iránti vágyamat, annyira nem vagyok fix rajongó.Jöjjön inkább 16-80. A 18-135 nem lesz se fényerős, se kicsi, így az nem érdekel.
Érdekes lesz az elkövetkezendő 2 hónap az biztos. Sok minden eldőlhet.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #951 üzenetére
a roadmap alapján egy 16-50, egy 11-18 és egy 35/1.8 várható
aztán jövőre ~18-135 (mid magn. zoom), egy 90-100 körüli fix és a pancake lesz (pl. 24/2.8). -
Stitch
őstag
válasz sebgutkopf #947 üzenetére
Engem ez a Snap (Pancake) objektív jobban érdekelne, remélem még az idén bejelentik.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #947 üzenetére
Ez nem hangzik rosszul, ha ebbe kevésbé obigyilkos szenzort tesznek akkor ez lesz az első NEX váz amin már el is gondolkoznék.
És akkor már csak obik kellenének.. -
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #947 üzenetére
úgy is vázhiány van sony-éknál (részemről a nex-5n ára is fájdalomküszöb, hiába lesz "csak" 250e ft egy nex-6, szintén sztratoszféra. ugyanakkor jó dolog, mert idővel lesz 40e ft-ért is )
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
NEX-6-ot kapunk, ami egy butított nex7 lesz.
-
sebgutkopf
őstag
Ennek a gépnek a megjelenése szerintem teljesen lényegtelen. Az üzenete sokkal fontosabb. Ha most nem kap észbe a sony, akkor bizony a nex-et a canon szemvillanás alatt lelépi az eos-m-el.
A rendszernek van 3 olyan jó alap tulajdonsága, amiből a nex egyelőre csak az egyikkel rendelkezik. Egyrészt aps-c ez közös. Viszont az eos-m tud pd af-t, illetve ezért az eos - eos-m adapter valóban teljes kompatibilitást nyújt, féligeresztős tükör nélkül. Lényegében egy olcsó adapterrel megoldott az ef-s obik további használata, ami még kisebb is, mert nem kell bele kurbli és a képminőséget se rontja mint az la-ea2.Hogy ez a gép épp milyen nekem mindegy. A lényeg, hogy milyen a rendszer alapja és mit lehet köré építeni. Eddig a legjobb alapjai ennek a rendszernek vannak. A kérdés csak annyi, hogy a C elég gyors lesz-e és kihasználja-e?
Erre a gépre biztosan nem cserélem le az 5n-t, de arra elég, hogy innentől a figyelmem középpontjába van a rendszer.
-
Tulku
veterán
válasz sebgutkopf #943 üzenetére
Hát akkor már inkább a nex...
Szenzorban kb pariban vannak, de a videója jobb a nex-nek ezt el kell ismerni...bár a kékórás videójára kiváncsi vagyok a kanyonnak. (sötét részek és a fókuszálás)
-
DaeMonS
tag
válasz sebgutkopf #943 üzenetére
remesen csunya , eppen neztem, eszem agaban sincs a sonyt "erre" cserelni
-
DaeMonS
tag
válasz sebgutkopf #941 üzenetére
cimboramnak van, tob is, 50es, tele stb...azokkal probalgattam, de csak "muanyag adapterrel"...ezert kerdeztem ra
-
sebgutkopf
őstag
A chipes adapterek általában arra jók, hogy blende értéket kapjon a váz az obitól és benne lesz az exifben, illetve a fénymérésnél is figyelembe veszi a váz, illetve dslr-nél volt jelentősége, hogy akkor volt fókusz visszajelzés (kézzel csavartad és szólt mikor éles).
Ezekért szerintem nem érdemes felárat fizetni.
A nex-nél külön fúkusz visszajelzésre nincs szükség mivel maga a focus peeking funkció pont erre való, amit alapból tud mindegyik nex váz. Vagy a legpontosabb az élőképbe belenagyítás.Van neked valami jobb fajta canon teleobid? Annyira erre a vonalra kérdeztél rá.
-
DaeMonS
tag
válasz sebgutkopf #939 üzenetére
koszonom,
sajnos
a 210es objektivvel kezdek megbaratkozni, kar hogy amikor a gepet vettem akkor ezt kulon eladtam h baratsagosabb legyen a vaza...joval ara alatt , node akkor varunk, hatha vki megszabadul tole....
koszonom az eszrevetelt.
apropo, af helyett a microchippesek sem jok? ugyertem kezzel allitom be a fokuszt es majd vilagit-elvileg, ezzel kapcsolatos tapasztalat? -
sebgutkopf
őstag
Más rendszerről adapterezett obi esetén AF-t felejtsd el. Nem megoldható és nincs is olyan konverter. Szigorúan MF only. Canon obival csak canon vázon lesz AF-od.
Ha kell AF, akkor ez a legolcsóbb megoldás. Nem egy csúcs obi, de ezt szerintem az ára is tükrözi, hogy milyen kategória.
-
DaeMonS
tag
sziasztok
tudna valaki ajanlani a legolcsobb megoldast teleobjektivre?
AF,MF kellene, canon+canon sony atalakitoval menne? -
őstag
Köszi, ez az LCS-EMC amire gondoltam..most már csak egy helyet kell találjak ahol kedvező az anyagi oldala is..:-)
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
őstag
válasz sebgutkopf #934 üzenetére
Köszi, az az igazság, hogy minél kisebbet praktikusabbat keresek, amibe csak a gép kell elférjen, a kitobival, mert kerékpározáskor, túrázáskor is praktikus kell legyen. Nem akarom belepakolni a töltőt, meg minden zubehört, csak a gép az obival.
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
sebgutkopf
őstag
válasz VANESSZA1 #930 üzenetére
Nekem ilyenem van kb egy éve: [link]
Elfér benne a gép, plusz obi, akkuk, vakuja, memkarik, akár a töltő, vagy épp a tárcád. A mérete se elszállt és könnyű. Van ilyen kicsit nagyobb, illetve kisebb méret verziókban is igénytől függően. Illetve más márkáknak is vannak hasonló kialakítású típusai. Szerintem a milc-ekhez ez a kialakítás/méret elég praktikus.
-
sebgutkopf
őstag
Jön a 16-50 pancake zoom. Méret illetve átfogás szempontjából szerintem nem kell a 16-osnak közvetlen utód ez az új obi simán kiváltja mindenben. (na jó árban nem)
Ilyen olcsó utód biztosan nem lesz, mert a 16-50 tuti drágább. Illetve, ha egy rendes 16-ost csinálnak, az se ennyibe kerülne. -
őstag
Sziasztok!
Most rendeltem meg egy Nex-5n-t 18-55-ös obival , és szeretném kikérni a tanácsotokat milyen táskát érdemes hozzá venni?
[ Szerkesztve ]
Precision M7710_&_Precision M7740- CPU: 9980HK, RAM: 32GB/3200MHz, GPU: RTX5000, IGZO 4K-UHD, SSD: 2TB Force MP510, 2TB ADATA XPG SX8200 PRO, 1TB SK HYNIX Class 50 SSD
-
Stitch
őstag
Arról nincs valami hír, hogy mi lesz a SEL16F28 utódja?
-
rumos14
nagyúr
eladó NEX cuccok - elnézést az OFFért.
[link] -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #923 üzenetére
jaja, tényleg nagyon jó obi. eleve f4.5 a végén és nem f5.6 mint a C/N hasonló obik. az élessége minden gyútáv/rekesz értéken kvázi tökéletes. a mérete abszolút elfogadható. ugyanakkor 16-on hordózik, CA-zik, az enyém már creep-el is, kerepel a fókusz... ami 2006-ban még elfogadható volt, de ideje lenne egy vérfrissítésnek. és ugye 240k újonnan.... ebből sztem 50k legalább a kék Zeiss logó
sztem ha ki is hozzák NEX-re, nem lesz kisebb mint az alpha bajonettes verzió, a Sony-nak nem sikerül kisebb mirrorless obikat összehozni mint a tükrös megfelelőik. miért is? egy Samu 30/2 pancake NEX változat tuti siker lenne.
az adapter ... sztem csak videókamerára van értelme, a 3-5-7 sorozaton megöli a kis méret koncepciót. akkor már vehetnél alpha vázat is, és még stabid is lesz. -
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #917 üzenetére
ez a 25/1.8 is érdekesen hangzik, nekem az ekv. 50 gyútáv nagyon bejön, a PanaLeica viszont elég drága... szóval... sztem van mit keresni a piacon az Oly-nak a Pana 20, 25 obijai ellenére is (érezhetően alacsonyabb áron, persze).
én úgy vagyok vele hogy az ekv 24 és 28mm közötti különbség nagyon kell, rendszeresen, "alája" viszont csak évente 1-2x, utazásnál van szükségem, akkor kölcsönkérek egy Sigma 10-20-at
a 24-120 tartományban viszont k.jó élességet várok el, rekesztől függetlenül, erre pedig a szuperzúmok nemigen képesek. 120 felé csak előre kigondolt szándékkal megyek, van időm cserélni. -
sebgutkopf
őstag
Neked van 16-80-ad? Nem csodálom, hogy nem akarod eladni. Egy darabig akkor még lesz A-s vázad. Lényegében azzal az egy obival a vázon el lehet menni bárhova, nem tragédia, ha minden más otthon marad.
Azt viszont nem tudom felfogni, hogy miért poén a sonynak, hogy az a zeiss is kurblis? Ezért kell annak a nyamvadt la-ea2 adapternek is kurblisnak és nagynak lennie és ezért idétlen méretű a nexeken.
Milyen jó lenne, ha ennek az obinak megcsinálná a sunyi a nex megfelelőjét... bili.A focus peekingről le tudnék mondani, az 50p viszont hiányozna.
-
sebgutkopf
őstag
Van benne valami. Őszintén szólva nemrég, amikor elmentem sétálni pont az említett két obit vittem magammal és a zoomot hagytam otthon, majd néhányszor cserélgettem és eszembe jutott, hogy bezzeg két vázzal megúszható lenne a cserélgetés és akkor talán zoomolni se nagyon kéne. Eddig ezt a gondolatot nem mertem kimondani.
Érv mellette, hogy nyilván egy 5n jóval olcsóbb lesz mint egy igazán jó obi.
Viszont ellene szól, hogy később ha valamikor cserélni akarok 2 vázat kell cserélni, vagy ha csak az egyiket, akkor eltérő gépek esetén mindig lesz egy kedvenc. Az obi meg többnyire jobban tartja az értékét és később több generációnyi vázat is kiszolgálhat és eladni is könnyebb, mint egy technológiailag gyorsan avuló komponenst.A kis fotóstáskába (ha egyáltalán lehet azt táskának nevezni) két 5n azzal a két obival pont elférne a két rekeszben. Memókarim és akkum van elég 2 gép számára (most is 3 memkarim és már 4 akksim van).
Ebből az is látszik, hogy aki a fixek felé megy el, oda igazából a több váz a megoldás a kényelmes használatra. Akinek 1 váza van, annak nehéz kikerülnie a zoom-ot.
-
rumos14
nagyúr
válasz sebgutkopf #912 üzenetére
na én is így vagyok ezzel a 24-120 ekv gyútávval, nagyon bejött (Sony-Zeiss 16-80/3.5-4.5), és jelenleg ez az egyik fő érv a Sony rendszerem mellett (van azért még egy pár).
de ha az Oly/Pana kihoz egy 12-60/nemvaksisötét obit, hordótorzítás és CA nélküli raw-val, gyors, csendes fókusszal, kisebb méretben... hát... már csak a focus peaking meg az 50p videó hiányozna -
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #917 üzenetére
A helyedben én megvárnám amíg kijön a NEX-f5, aztán utána beszereznék minél olcsóbban még egy NEX-5n vázat. Majd az egyik vázra tenném a 16/2,8-at, a másikra meg az 50/1,8-at. Aztán ha ez megvan onnantól magasról tennék az általad áhított zoom obira.
Brutálisan jó fényerőd lenne, két vázzal piszok gyorsan cserélhetnéd a kettőt és hát őszintén szólva méretben is lehet jobban járnál. Csak gondolj bele NEX-re egy 16-50mm-es zoom obi értelmes fényerővel mekkora lenne..
Ezzel szemben egy +1 NEX váz nem sok plusz helyet foglalna a táskádban.[ Szerkesztve ]
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #916 üzenetére
lehet, hogy a sony-nál valaki véletlenül felcserélt két excel munkalapot, és a "legalább 3-4 fényerős és új évente" kiírást a vázakra értették a gyárban. így f.ssák az új vázakat, egyre fényesebb lcd-vel.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Kinek mi kell. Mióta nem járok a pálya szélére nincs szükségem telére, nem is vettem, nem is hiányzik. A porté gyujtótávnál megáll a tele igényem. Jelenleg az extém nagylátóra se vágyom. Belegondolva a 9-18-at annak idején fix 9-esnek használtam, akkor se értettem, hogy minek zoom, a 2x-es zoomnak nem sok hasznát vettem, akkor meg úgyis obit cseréltem, mert a 14-18 tartományban a 14-54 jobban rajzolt, a 12-60, meg egyértelműen jobb volt a 12-18 között, mellette már mennie is kellett a 9-18-nak, teljesen kiszorította.
Következésképp az álomgép egy kis vázra egy 12-60-nak megfelelő obival (esetleg palacsintára csukós a szállítás örömére) és talán egy fényerős porté obi. A normál látószögeknél 30-50 mm ekv tartományban nem biztos, hogy feltennék csak a fényerő miatt egy másik obit, annyira már vannak jók a szenzorok, hogy egy F3,5 körüli tartományban már jól rajzoló obival elvannak.
Kár, hogy az mft roumor-on az mft-s 12-60-at csak 2-es pletyka szinten említik.
-
sebgutkopf
őstag
másféle fényképezéshez készült, mint amit te vagy én űzünk
Nagyjából nekem is ez a gyanúm, csak más oldalról közelítettem. Ez pedig nagyban valószínűsíti, hogy nekem sose lesz fujim.
Visszatérve a szenzorra a színvesztést szerintem még lehet emészteni, raw feldolgozásban az kompenzálható. Az élesség hiányát először hitetlenkedve olvastam, a képeket látva pedig némán beletörődtem.
Nem akarja a fuji kiadni az obijai e-mount véggel? Sokat eladhatnának belőle, már komoly géppel rendelkező vevő bázis van.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #913 üzenetére
az af-fel semmi gond nincs, ezt olyanok mondják, akiknek szó nélkül elhiszem. a hibrid kereső sztem fantasztikus, már az x100-ba is álleldobós belenézni, nekem egyértelműen kéne! annyi, hogy az evf rész lehetne olyan színvonalú, mint a panoly párosé. a szenzor viszont tényleg érdekes lett, a színveszteség tudható volt a kialakításából, felbontásban viszont ütnie kéne.
sajnos a fuji még életében nem csinált bugmentes vázat, sejthető, hogy eztán sem fog. a különbség az, hogy nekem a hibái mellett is piszok tetszik, bár az az igazság, hogy másféle fényképezéshez készült, mint amit te vagy én űzünk (lásd előző komment).
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #912 üzenetére
engem is elkényeztettek a 12-60-nal, de az igazság az, hogy a 14-150 + 9-18 sokkal jobb. nagylátó nekem eddig még soha nem kellett hirtelen, esélye sem volt, hogy lemaradjak bármiről is, ellenben ekv. 24 mm-nél nagyobb látó kellett volna már párszor. illetve, bár sokáig azt vallottam, hogy 24 és 28 mm között óriási a különbség, ma már nem így látom. kis matekkal, helyezkedéssel 28 mm is elég jó perspektívát ad már. ahol meg több kell, ott általában sokkal több kell (mármint mm-re kevesebb).
épp ezen gondolkodtam, hogy ha bármit választhatnék, mit választanék ma: 12-60 és 40-150 mondjuk, vagy 9-18 + 14-150. egyértelműen az utóbbi. a tele vége hirtelen rendszeresen kell, azt tényleg macerás volna állandóan cserélgetni. viszont a 10 mm környéke csak párszor, de akkor nagyon, ám idő van.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Egy olcsóbb Fuji vázat muszáj lesz kihozni. A hibrid keresőt kihagyhatják, nekem kezdetektől fogva nem tetszik az ötlet, fölöslegesen drága. Illetve illene egy normális AF rendszert is összedobniuk, ha nem is em5, de egy sony szintet hozót mindenképpen. Illetve a képfeldolgozót is gyúrhatnák még kicsit. Számomra meglepetés volt, hogy az új szuper szenzor ugyan zajban brillíroz, de hiába nincs AA szűrő, valahogy a képrészleteket mégsem sikerül olyan jól leképezni mint a többi hagyományos szenzor esetében. Kicsit félkarú óriás ez a szenzor. Vártuk a szuper éles, zajmentes képeket, amiből csak a zajmentesség sikerült a szuper élesség és részletek pedig elmaradtak (elmaradnak) a várttól és a többi szenzortól. Illetve 2012-ben a videó képességen és felvétel közbeni állítások lehetőségén ne spóroljanak már a nagy retro lázban.
Az xpro1-re még az ár figyelmen kívül hagyásával se tudom azt mondni, hogy kéne, mert olyan szarvas hibák vannak benne. Ezeket javítani kell, kell egy olcsóbb váz és utána tudok a fujira alternatívaként tekinteni.
Remélem ezt mihamarabb észreveszik és beleerősítenek! -
sebgutkopf
őstag
Nekem azért, mert kirándulásnál és nyaralásnál zoom obira vágyom, ahogy akkor te is a 14-150-et használod, csak nekem nem kell annyi tele a végén, viszont egy picit nagyobb kezdő látószöget akarok. Nem fogok obit cserélgetni. Tehát a 14-es nálam soha nem kerülne fel a gépre csak, ha előre tudnám, hogy most pont az fog kelleni hosszabb távon. Ahova többet nem jutok el, nem fogom megkockáztatni, hogy egy obi csere, vagy épp annak lehetetlensége miatt lemaradjak örökre valamiről. A 24mm ekv látószöget pedig elég jól megtanultam kezelni még az Oly-s időkben, jobban bevált mint a 9-18. Ráadásul a 24 mm ekv látószögről induló standard zoom létező dolog, nem az ördögtől való csoda. Ellenben 21mm ekv (14)-ről standard zoom nem indul és valószínűleg soha nem is fog.
Erről az egészről lényegében az Oly tehet! Elkényeztettek a 12-60-al, ami számomra (átfogás, képminőség, vállalható fényerő) a tökéletes obi volt, amit máig senki nem tud pótolni számomra. Amikor megkapok egy milc-re való 12-60-at, vagy ami a legközelebb esik hozzá, akkor leszek elégedett. Nem a 100-200k-s árkategóriából való obit várok, hajlandó vagyok rá áldozni, de ezért az árért cserébe nem igazán vagyok hajlandó kompromisszumot kötni.
Ennyi a sztori. -
HÁZIGAZDA
-
vacsigusz
csendes tag
Ezzel a tervezett objektív kínálattal a fuji nagyon belehúzott. Igazán nagyot akkor ütne, ha jönne egy olcsóbb vázzal is, ami megállna 200-250k ban és tudná azt a minőséget és szolgáltatásokat amit az 5N. Lehet nem gondolkoznék nagyon sokat a váltáson. Persze azért kíváncsi vagyok majd a fuji obik árára is.
"Ha meghalsz, te nem tudod, hogy halott vagy, csak a többieknek nehéz. Ugyanez a helyzet akkor is, ha hülye vagy."
-
HÁZIGAZDA
válasz sebgutkopf #905 üzenetére
miért kéne 16-ról indulnia, amikor van 14-es nagylátójuk külön? mikor kell roppant hirtelen 16 mm?
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
sebgutkopf
őstag
Hmmm... egész jó.
Jelenleg mft-ben ezek alapján nekem a 12-35 + 45/1,8 párosból állna a rendszer, több obit úgyse használnék. A baj az, hogy drága a 12-35, amit egy számomra tökéletes obiért talán ki is adnék, de ha kicsi kompromisszumos, akkor már sajnálom rá, hogy utána finnyázzakÜlök inkább a seggemen és figyelek tovább.
-
FEDman
addikt
válasz sebgutkopf #905 üzenetére
A mérete az szerintem nagyon rendben van, az ára az már kevésbé.
-
sebgutkopf
őstag
A fuji új obijainál én a 18-55 2,8-4-re kaptam fel a fejem. Ez már majdnem, de a fene egye meg, hogy csak majdnem. Ha 16-ról indulna... Illetve ki kéne még hoznia egy olcsóbb vázat is, hogy elcsábuljak.
Hihetetlen egyszerűen! Az oly kihozza azt az átfogást, amit akarok, ráadásul még szigetelt is, mindezt csapnivaló fényerővel, átlagos képminőséggel, és kissé nagy méretben.
A fuji hihozza azt a fényerőt, és vélelmezem azzal a képminőséggel, amit szeretnék, de az átfogás nem az igazi, tehát nem lennék azzal se boldog. Nem jó helyről indul.
A pana kihozta a 12-35-öt, ami fényerőben, minőségben és induló látószögben megfelel, de a vége kissé rövid, illetve az ára előre ijesztő és talán nagy is (ez utóbbit nem tudom egyelőre igazán megítélni helyesen).Most már mindenki körbelőtte a kaput, valaki légyszi találjon már be!!! Azt se bánnám, ha a sony lenne az. Viszont akkor se sértődnék meg, ha másnál jönne össze.
-
FEDman
addikt
Elszomorítasz, most akkor írjam le még egyszer, hogy miért?
Legtöbb esetben én is ellene vagyok annak, hogy eltérő látószög mellett vessünk össze obikat, de jelen esetben azt hiszem nem beszélhetünk olyan nagy különbségekről, hogy ne lehessen a kettőt összevetni. Már csak azért is mert mind a kettő pontosan ugyanazt a feladatot látja el, mindkettő egy nagyon természetes térrel megáldott fix alap obi és csak ízlés kérdése, hogy ki melyiket preferálja, ki melyiket választja a kettő közül. Olyan ez mint portré obinál van aki a 100 és van aki 135mm-re esküszik és ha van rá mód akkor e szerint választ a kettő közül és közben eszébe se jut mindkettőt egyszerre birtokolni, mert itt is mind a kettő ugyanazt a feladatot látja el.
No most tegyük fel van egy NEX-7-esem és szeretném rá a legjobb fix mindenes alap obit, a pénz nem számít, akkor ilyen feltételek mellett az 1100 $-os Zeiss 24/1,8 lesz a választott. Ugyanezen logika szerint egy E-M5 bírtokában hasonló feltételek mellett meg nyílván az 540 $-os PanaLeica 25/1,4 és akkor máris ott tartunk, hogy összevetjük a kettőt.
Vagy ha ennyire precízen szeretnéd tartani a látószöget akkor ott a Sony 16/2,8 kontra M.Zuiko 12/2. Bizony itt is ködbevész a nagyobb szenzor előnye é akkor a képminőségről már ne is beszéljünk.
Persze mondhatnánk nem fer a 16-os sokkal-sokkal olcsóbb. És ez így is van, viszont ha kicsit számolgatunk:
Sony 16/2,8 + Zeiss 24/1,8 = 1.350 $
M.Zuiko 12/2 + PanaLeica 25/1,4 = 1.340 $Hupsz..
-
HÁZIGAZDA
én tényleg nem értem mit lehet még ennyit pofozni ezt a témát. a nex-7 egy remek váz, csapnivaló obi kínálattal. ha a sony tanulni szeretne, akkor sürgősen nézze meg a fuji ma kiadott lencse útitervét, egyszerűen lehet másolni, úgy, ahogy van!
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Tulku
veterán
Neked is csak azt tudom írni; beltérben háj izón megnézném...annyi bizonyos hogy a pixinfó éjszakai tesztjében az omd erőst alázza a nex7-et...mindkettőn kitzúm volt.
Meg lehet nézni, nem linkelem, mert Parci ideges lesz (jogosan...de sajna csak itt tudok rávilágítani a különbségre)
Saját tapasztalat...nex 5n kevés fényben sajnos nem megfelelő kitzúmmal....bizony elkel a nagy fényerő, az sem baj ha nincs stabi (50p korrigálja valamelyest illetve a peaking videón király)
Új hozzászólás Aktív témák
- Feháborodott az Apple, a Meta az iPhone-felhasználók üzeneteit akarja olvasgatni
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- HÁZIMOZI / HIFI / TV beárazás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Projektor topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Trollok komolyan
- Filmvilág
- Óra topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest