-
Fototrend
Subaru topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
vmk
tag
válasz mmcc02 #11228 üzenetére
Köszi az infókat. Megnézem és ha érdemes arra, akkor átvizsgáltatom. Az bíztató, hogy évi 10 ezret mentek vele kb, illetve, hogy a jelenlegi a második gazdája 2009 óta, mióta az országban van.
#11226Petester:
Itt vidéken nagyon érezni azt, hogy főleg a német autókhoz értenek, de csinálni szinte csak azt szeretik. Ha már egy Renault-hoz kell nyúlni, akkor megy a hápogás, hogy ez miért így van, miért nem úgy stb.
A másik véglet meg aki elmondása szerint mindenhez ért, mindent elvállal. Aztán meg kiderül, hogy alapvető típusismerete sincs. -
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #11199 üzenetére
Évi 1x-2x lenne max használva és csak dobozhoz (ha cuccolni kell arra van egy kölcsönkérhető Scudo). Megpróbálok vadászni valamit. Közben azt is kikutattam, hogy pont az XV-vel egyezik az Imprezám tetőkialakítása. Tehát ami jó a tiédre az jó az enyémre is.
Nem adod el?#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #11194 üzenetére
Van gyári magasított rugó az enyémhez de az csak +1 centi ad az semmi. Ettől lényegesen olcsóbb és érdemi emelést tesz lehetővé, ha a meglévő gyári rugókat kovácsoltatom újra. Plusz mehet akkor a gyári csillapítás is keményebbre hangoltatása is (erre is van cég). És mivel minden "gyári" marad műszakin se szúrják ki. De egyelőre egy tetőbox ami reális, annyira nem fontos, a magasabb has, hogy belepiszkáljak a futóműbe.
Gyári rudak használtan olyan 50-60k körül mennek de egy utángyártott kijön 40-ből is. Ha látsz eladód szólj, mert az XV keresztvas jó az enyémhez is.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #11189 üzenetére
2015+ OBK nekem is tetszik de dízelek is 6-7M, a benyósok 7-8M körül mennek... [link] Annyit nem adnék ki most autóra (és nem is biztos, hogy befér a garázsba). Azok a 2.5i motorok atombiztosak még, FB25 motorkód és azok még nem direkt befecsis, hanem MPI-k, tehát nem is kokszosodik.
Volvo az nekem is tetszik.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #11184 üzenetére
Gondolom, hogy nem egy mozgó útakadály. Semmi drasztikus használat nem lenne amúgy, akkor a cvt-t felveszem mint kritériumot. Annak már utánakérdeztem, nincs velük gond ha volt benne cserélve az olaj. Első körben ezért fordultam a manuálisok felé, mert nem derogál váltani és jobban tűri a ridegtartást.
#nincsbennetarcsi
-
Petester
senior tag
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mmcc02 #11175 üzenetére
Köszi! Nagyon jó és kimerítő írás. Nekem régebb óta radaron van az XV de azért most kicsit vesztettem a lelkesedésemből. A meglévő autóm sem vmi rakéta, nyilván egy SUV-tól ne várjak nagy menést (kivéve ha XT) de hát azért a baromi hosszú fokozatkiosztás és a gyenge gyorsulás... Lehet egy cvt-st kéne majd néznem akkor inkább. Már ott tartok, hogy dízelt is néztem belőle.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
válasz mmcc02 #11175 üzenetére
Még annyi jutott eszembe, hogy terepen meredek emelkedőn lassan menni nem lehet, vagy a kuplung bánja: nincs felező, hosszú az 1-es, és alul nincs nyomaték. Ebből a szempontból egy Duster jobb, ott ez 1-es jó rövid, kb. mintha felező lenne. A CVT-s verzió nem tudom milyen, abban ugye rendes wandler van, de nem "high stall", szóval ott simán lehet hogy nincs elég erő induláskor. Az Outback 2.5 CVT videóteszteket nézegettem, ott is ugyanez a probléma.
Az alja nekem még nem ért le, egyszer-kétszer az orrával a sarat túrta már, mert hosszú a túlnyúlás (meg a tempó lehet túl nagy volt). Sérülés terepezés miatt még nem volt, bár nem erőltetem.
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
MasterMark
titán
válasz mmcc02 #11158 üzenetére
Tudom, hogy volt, de ez nem spec.b.
Igen amúgy a futómű kicsit más, a gátló más meg annak toronycsapágyak illetve gyárileg 18-as kerék volt (nem ilyen mint ami neki van szerintem) meg nagyobb fék. Viszont automatával szerintem nem volt, hanem az mind manuális volt.
Látni a féket, ez a sima 3.0-ás széria fék.
Minden Legacy-ban ilyen momo kormány van. Legalábbis ebből a generáciból. Outback-ekben is szintén.
szerk.: Ja igen, a pedálon azok a fém pedálok is spec.b azt hiszem.
Ezekből a pedálra fel lett rakva a dísz, meg a nagyobb kerék és ennyi. Amolyan spec.b line.
szerk.2: Meg nem hinném hogy spec.b-ből volt gyári gázszettes, akkor viszont ki az a barbár aki spec.b-be gázszettet rakat?
szerk.3: Wiki szerint volt automata is, viszont az kormány mögötti váltófülesnek írja.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon jó fogyi, az enyém földszintes a tiédhez képest (bár nem burkolt az alja szóval lehet légellenállásban nem is rosszabb a tiéd) és 8,41 a nagyátlagom. Viszont kezd eltűnni a 100-as benzin adta fogyi előny a 95-höz képest. A kezdeti 3-4 deciről így 4k km után már csak 1,4 dl a 100-as előnye. Mindegy marad, egyrészt most két havonta belefér egy tank 100-as, másrészt alul érezhetően erősebb, jobban terhelhető.
Az elektronikus Vmax könnyen kiderül, mert egy ponton egyszerűen nem gyorsul tovább, mintha falnak mennél. Én ugyan nem próbáltam ki a végét az enyémnek (még) de felesleges is, mer tudom, hogy van elektronikus Vmax.
Nálam a Michlenek már öregek de a jövő nyarat még biztos lefutja, mert a profilméylságe még bőven jó csak már nem úgy tapad mint újkorában.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Gondolom még azért a téli gumi ilyen "melegben" nem igazán van a toppon. Mert azért elmelegszik főleg ha 20+ fokban is használtad.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
Nálunk ugyanez a hiba jött elő a Passat-ban, cserélni kellett az érzékelőt.
Fék: Milyen tárcsa/betét van benne? TRW van a Passatban, nagyon elégedett vagyok vele, mert nincs hangja, jól fog nagyon és nem porol.
Sajnos a fék elmelegedés típus dolog (elégtelen a hűtése). Az enyémben sem potens a fék, ezért lehet, hogy EBC féket fogok rendelni hozzá (bár ahhoz elég mélyen zsebbe kell nyúlni).Amelyik autó használva van az egyik sem tökéletes esztétikumú, az enyém sem az és már bele is törődtem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Megnéztem most, 60k-tól indul az új talp+rúd Thule-ből. Akkor az nem is olyan vészes... A doboz meg 100k-tól indul.
mod:
Itt néztem első körben: [csomagtartovilag]
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MasterMark
titán
Tyű az igen.
Nálunk kilowatt meg évre megy az adó:
- gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,
- gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt.Jövőre már az utolsóba tartozom majd.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
Japán belpiac 2.0-ás motorral kapta a Levorgot... Nekem is tetszik, de az 1.6 turbó ebbe nem jön be...
Subaru legyen 2, vagy 2.2-es turbó..."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
Az jó, sokáig én is azt használtam.
Fontos hogy megértse az ember az olajfogyás nem ok hanem okozat. A 0W20 nem olyan nagy túlzás bele, mert arra lett tervezve a kenési köre. A sűrűbb olaj nehezebben jut át az olajáteresztő gyűrű furatain, több időt tölt ott és megég (kokszosodik), krakkolódik (vagyis széttörnek a hosszú szénláncok kisebbekre így megváltozik a szerkezete és kenési tulajdonsága az olajnak).
Ez előbb-utóbb csökkenti az áramlási keresztmetszetet, az olaj egyre több időt tölt az égéstérben és egy önmagát erősítő kormolódási folyamat részévé válik az olajlehúzó, -áteresztő gyűrű. A fennmaradó olaj elég az égéstérben, tehát szépen fog fogyogatni is az olaj illetve füstölni a motor eleinte csak magas fordulaton aztán már a közepes tartományban is.
Egy idő után a kormos olaj miatt lecsökken a gyűrű átáramlási keresztmetszete, így az olaj is lassabban folyik át rajta, emiatt a hengerfej hűtése is elégtelen lesz (ugye az olaj másik fontos teendője a kenés mellett a hűtés), megég a gyűrű és akkor jön a csodálkozás, hogy jééé mitől lett hengerfejes? Pedig cseréltem benne olajat 15 ezrenként. Ja csak nem éppen a megfelelő viszkozitású került bele. A sűrűbb olajra váltás nem oldja meg a problémát csak elodázza.
Sajnos ebben benne van, hogy az FB20 olajgyűrűi picit alultervezettek lettek (2013 utániakban elvileg javítottak is rajta).Ha a 0W20 kicsit vékony is bele de a 0W30 vagy egy híg 5W30 ideális bele. Ami most benne van az jó, ha 10 ezrenként ledobod akkor jó lesz sztem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Na végre! Azt hittem már elvesztél.
Melyik 5W30-as Motul ment bele? Az olajfogyás normális, konstrukciós dolog ne aggódj nem egyedi jelenség.
Terepezéshez: a manuális váltó nem erre áttételezték az tény, a cvt okosabb ilyen téren. És még tartós is nem kell félni tőle csak idejében kell benne cserélni az olajat. Pont erről dumáltam Lacival most mikor voltam olajcserén.
awd: LSD/Sperr csak a OBK/Forihoz jár a terepesek közül, azért ne feledjük el, hogy az XV az "csak" egy emelt hasmagasságú Impreza, amit ugye nem terepre terveztek.
Az összes Subaru amúgy orrtolósra van hangolva. Annyira, hogy az új XV pl alapból már 60-40%-ban osztja a nyomatékot az 50-50% helyett amit nem is tud módosítani max 50-50%-ra.
Ha megnézzük az enyém még 50-50% alapból és 80-20% / 20-80% osztást tud (a régebbieknél ez 90-10% / 10-90%).
Petester: Nem használok ilyesmit, magát a telót hangosítom ki ha kell.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
outsiders
aktív tag
Durva, hogy ennyi olajat behammog ekkora futással A terepezéses beszámoló tetszett, gyötröd ahogy kell és amire kitalálták. Annak örülök, hogy az enyémben ott a felező Eddig igazából csak dugózásnál (plusz télen emelkedős elindulásnál) alkalmaztam, amikor az egyes alapjáratban is sok, akkor felező és még lightosabb a tempó
Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
-
-
HÁZIGAZDA
más világ egy toyota... húgom corollája már végtelen éves és km van benne, de persze a család vette újonnan és mindig szervizelte. motortartó gumibakot minden öreg kocsiban kell cserélni (sőt, idővel minden gumi alkatrészt kb.), de semmi oroszrulett nincs benne, normális helyen kicserélik és szevasz. de drága, ja.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
outsiders
aktív tag
Másik autóm idén lesz 14 éves, 4 éve van nálam Corolla 1.4 benya. Kuplungot, fékeket, futóműben dolgokat, kerékcsapágyat meg egy az egyik gyújtótrafót kellett eddig cserélni az elmúlt 50k futás alatt (összesen 190k), semmi igazán váratlan.
Subaru idén lesz 12, abban 175k van, nem érzem, hogy hirtelen elkezd széthullani.
Bátyámnak Laguna 2 1.8 benya, na az durván sok költséggel járt az elmúlt egy évben. Lényegében minden kopó-fogyó dolog volt cserélve, plusz behalt a váltó is... 1 évig semmi baja nem volt, utána meg térdelt le folyamatosan minden a generátortól a klímakompresszorig minden. Más Renault esetében is hallottam már ezt. Mondom ezt úgy, hogy nem vagyok három F elveket valló ember...Az interneten vitatkozni olyan, mint a paralimpia: ha nyersz is, retardált maradsz.
-
nagyúr
OBK-t szerencsére ott és úgy rakod keresztbe, ha van egy kis hó, sár, víz, akármi, ahogy csak szeretnéd.
Havas móka 2004-es OBK-val.[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Petester
senior tag
Ha 18-as mankókerék is van nekik és azon is 125/70 a gumiméret, akkor annak is 632 mm az átmérője, mint a 205/55 R16-nak. Csak kérdés, hogy a pótkerék zsebben elfér e.
De amúgy a Legahoz is mankókerék volt, az OBK volt talán az egyetlen (Forit, Tribekát nem ismerem), ahol teljes értékű a pótkerék, a H6-hoz ugyan az az alufelni a pótkerék is, mint a többi 4. Az kevésbé felszerelteknél nem tudom, hogy acélllal adták e. A gumi is a Geolandar.De a nyári/téli szettből egy kerék nem fér el? Csak mankókeréknek van hely?
[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Jó akkor nem lesz gond. Bár a kezelésiben benne van, hogy az első gumisig menj csak vele tehát tartós használatra nem ajánlott (tudom nem is ezzel csapatnál a Tátrában).
Elvileg a földön vontatni sem lenne szabad de a kezelésije szerint max 30 km/h-val max 50 km-t lehet vontatni így is.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Jelenleg még van, rendelhető is, csak jövőre fogják kivezetni, de ja. Lassan már tényleg csak varrógép-ride lesz az utakon, pfej...
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
Petester
senior tag
Hívd fel őket, hátha kipostázzák Neked. Ahogy nézem az árakat, 20-25e Ft körül mennek a kerekek, valahova oda is írták, hogy ingyen posta. Hátha tudnak ajánlani valamit határon túli szállításra is.
Szerk.: csak Budapestre szállítanak ingyen... :/[ Szerkesztve ]
(ó\_!_/ó)
-
Qru
MODERÁTOR
Egy nem pontosan megegyező átmérőjú/kerületű mankókerék jó lesz nekem?
Nem, mert elég gyorsan kinyírod így a középső diffit nem hogy pár száz km alatt. Vmi aprós oldalról (pl racingbazár) vagy a vonatkozó Fb csoportok egyikéből vennék egy mankókereket jóárasítva.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
carr
őstag
érzésre általában rendben szokott lenni. nekem is csak akkor esett le, hogy mégisincs rendben, mikor a 70e ft-os új gumikat 2 év alatt (nyáriak, csak nyáron (március-november között használtam) elnyalta mind a 4et!
360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
carr
őstag
egy futóműállítás ráférne a kicsikére, nem?
olyan, mintha a geometria nem lenne ép. eőre felé áll a kerék, nem pedig középen. de lehet é n tévedek.360+Mindenkit szeress,ne sokban bízz,Ne bánts senkit,ellenséged inkább féljen,Minthogy legyőzd,barátodat szívedre rejtsd,Szidjanak hallgatásért,ne beszédért.
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, logikus lenne a Levorg 1.6 turbóját betenni, az már ide európába elég is lenne. A 2.0 turbó lenne a finom de azt meg ide nem hozzák. Az, hogy csak a Foriból van benzines turbós... egyértelműen látszik, hogy felfelé akarják terelni a vásárlókat.
CVT jó de szokni kell a füleddel. Engem nem zavar, sztem baromi jó megoldás.
Igen, a régi Subikon is csak a középső önzáró, az első és a hátsó tengelyen lévő sima nyitott difi. Egyedül az STI kap gyárilag részlegesen önzárót (sperr) de az is csak hátra.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Jaja, nagyon szűk a motorválaszték, OBK-ból is van a 150 lovas 2.0-s, a 170 lovas 2.5-ös, aztán sehol semmi, csak a 260 lovas 3.6 lityis. Persze biztos megvan az oka rá a gyártó pénzügyi/revenue részlegének.
Egy ismerősnek van 2014-es 2.5-ös OBK-ja CVT-vel, azt többször vezettem, hát... nagyon nem az, amit el tudnék viselni huzamosabb ideig, plusz a hajtás, és a szívó kialakítás miatt nem pörgetve max 120-130 lovasnak érződik.
Oké, mondjuk nekem a VW DSG-jétől is hullik a hajam. Akkor már inkább a régivágású 5 gangos avtomat, aminél kényelmesen lehet váltogatni gázpedálból, és bár nagyon kéne bele még egy fokozat, még így is sokkal jobb, mint a DSG, amivel egyszerűen nem tudok kijönni.Igen, épp ez-az, hogy én személy szerint többet várnék a gyártótól egy új szériánál, kicsit azért fejlesztgethetenék azt a hajtást és nem punkt elektromos irányba. Torsent bele pl.! Persze a világ nem erre megy, értem én, de attól még jó lenne.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Szegény Csikós, amikor ilyen hülyeséget leír, hogy 260 mm-es a szabad hasmagasság, akkor nem érzi, hogy nem lehet jó az adat?
Sajnos a motor gyenge, a váltó gyászos, az elektronikus diffizár meg béna. Ellenben a belsejét elfogadnám itthonra simán.
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Hasznos persze csak cserébe tempónál hangos. Ingyen ebéd sosincs tudod.
Az XV egy emelt hasmagasságú Impreza mk4 azért azonos olyan sok minden. Forival is sok a közös elem, mert így gazdaságos a gyártás.
Comfort felszereltségtől már gyárilag sötétített. Én inkább a kinézet miatt fóliáztatnék de persze az is hasznos, hogy nyáron nem melegszik fel annyira. Már csak a felniket kéne elvinnem felújíttatni...
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Ez az awd "hátránya", hogy későn veszti el a tapadást de akkor már nem nagyon van mit csinálni (ennek ellenére orrtolósra van hangolva az összes Subi mert azt a legtöbb ember jobban tudja kezelni mintha a farát dobná el).
Nekem azt javasolták, hogy ilyenkor nem szabad hirtelen elvenni a gázt (főleg nem fékezni!) és nyitni kell a kormányszögön. Jah és persze elmorzsolni egy imát.Nálad leginkább a tükör miatt van szélzaj sztem, szép nagy elefánt fül (cserébe kb azt is látod benne mi volt tegnap).
mod:
Parci: A legtöbb helyen úgy fóliáznak, hogy nem veszik ki hozzá az ablakot, akkor meg nincs rizikó. A fóliázáson én is gondolkodom amúgy...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Igen, ahol jobb világ van ott ilyenek a családi autók nem a literes papír Swiftek.
Vizen is jó de télen hóban meg pláne. Sajnos a jégen az awd sem segít.
Addig is egy téli kép: [kép]
Parci: Ez japcsi beidegződés. Honda ugyanezt csinálta pl a Jazz-el, a Mazada a 3/6-os szériával...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Városi használat sokkal jobban lestrapálja a gépet mintha országúton menne vagy pályán. Elég ha belegondolunk 100 km város/pálya alatt hányszor fékezünk, meg kuplungolunk....
Ha jobbra húz az nem kóser, lehet megpadkázta vagy egy nagyobb kátyút elkapott vele.
#nincsbennetarcsi
-
-
nagyúr
Szentem nem sok értelme van két szőnyeget bent tartani egymás tetején, ha a gumi van felül, akkor csak az maradjon.
Én készíttettem szép bézsszínű, hímzett szőnyegeket az autóhoz, Outback felirattal, de bent vannak a pótkerék tetején a régi, használt, fekete szőnyegek, és ha sár vagy víz van odakint, akkor beszállás előtt csere.4all: masszívan 10 lityi alatt van a fogyasztás a csip óta, pedig sokszor tolok 170-180-as etapokat M0-on hazafelé. Kúl
[ Szerkesztve ]
Eladó Falbatech YamPAD tilt/tent kittel, Kaihl Box Jade kapcsolókkal, XDA keycap settel, szállítással - 70k - - - És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
Ha láncos akkor csak vezetőt meg feszítőt szoktak cserélni és akkor más a periódus is. Annak nézz utána, mi a helyzet a vezérlésével, az FB20 (nekem) új motor.
Nem kell hozzá szakértelem, leenegedő csavart kiteker olaj lejön, a frisset meg rátöltöd. Csak belevaló olajat vegyél hozzá.
CVT sem rossz de azt szokni kell. De nekem is inkább manuálissal kéne.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Nagyon csinos! Gratula! Mennyire koszolódós ez a szín? Por mennyire látszik pl rajta?
A következő autóm nekem is ilyen lesz jelen tervek szerint.Igen a komfort index nekem is hiányzik de ez ilyen japó sajátosság mint a kvarcóra.
A fogyasztásod nagyon jó!
Képek alapján látszik, hogy megkímélt darab. Honna hoztad? Mobile-n vetted?60k km-nél érdmes a váltó/diffi olajokat cserélni (az első difit a váltóolaj keni, a hátsónak van csak külön olajozása, a középsődifi meg élettartam olajozású ahhoz nem kell hozzányúlni (nem is lehet csak ha szétszedik az egészet)), noha a gyártó szerint 120k km után elég. Nem egy nagy tétel sztem érdemes cserélni.
A fékfolyadékot is érdemes 4-5 évente, mert felvizesedik és nem csak a forráspontja esik le hanem korrodálja is magát a fékrendszert (abs kocka).
A motorolaj meg a szűrők mehetnek 10k km után vagy ha nem mész rövid utakat akkor elég lehet a 15k-s periódus.
A vezérlésre figyelj oda, annak a cseréjét sem érdemes elspórolni, mert ha esetelg elszakad akkor az horror költséget jelent. A hűtőfolyadékot szokták vezérléscserekor újra cserélni (amúgy is le kell engedni a vezérléscserekor mert elöl fut a szíj így nem férni hozzá csak ha lekapja a hűtőt kompletten) de ha nem zavaros és a fagyáspontja is oké akkor nem muszáj. Gyertya/vízpumpa csere is ráér a vezérléscserekor.
A benzinszűrőt is szokták cserélni 60k km után az óvatosok de igazából elég ritkábban is, a benzinben nincs annyi dzsuva mint a gázolajban.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Köszönöm!
Mostanában sok autón láttam, de nem tudtam hova rakni, pedig pár országban már megfordultam.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Qru
MODERÁTOR
De, csak az x-mode egy "magasabb" szint ettől, mert a váltót (cvt) a motor vezérlést és a menetbiztonsági elektronikai rendszert összekapcsolva veszi át az uralmat a hajtáslánc felett.
Tehát az emittált LSD ami korábban volt nem vette figyelembe a kormánykerékszög állás, a legyezőmozgás arány pl. Tehát ez egy bővebb, komplexebb rendszer.Itt egy jó leírás róla: x-mode
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
Qru
MODERÁTOR
Egy 120-as Skodával kezdtem szóval tudom miről beszélsz.
Egy régi Swiftnél biztonságosabb nyilván de ebben még nem használtak nagy szilárdságú acélt. Ehhez képest a következő generáció (mk3) az egyik legbiztonságosabb SUV volt a maga idejében.
Én szeretem a szívót, vissza 3-asba és hadd szóljon.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
Imprezát vettem de mai fejjel már inkább Forestert néznék.
Egyrészt én se leszek fiatalabb másrészt meg a nagyobb hasmagasság jól jönne amikor megyek ki a telekre.2-es Fori tetszik, főleg a 2.0 turbó. Az tartós ellenben a 2.5 turbó már közel sem sikerült olyan jól, azt kerüld (mk2/mk3-as széiriában). Sajnos az öntött alu hajtókarok nem bírják el azt a teljesítményt, hengerfejes lesz mind elég hamar. Ezt később az új szériákban azzal küszöbölték ki, hogy áttértek az erősebb de drágább kovácsolt alu hajtókarokra.
A kettes Forival csak az a bajom, hogy a töréstesztje 0 azaz nulla. Mk3 amibe már bele mernék ülni.10,7 a 0-100? Nekem 8,2s és az se egy rakéta a 10,7-be beleőszülnék.
Az XV azért lenne jobb mert sokkal könnyebb mint a Fori.
Forester 2.0i mk2 1320 kg
Forester 2.0i mk3 1470 kg
XV 2.0i 1370 kgTehát az XV úgy könnyű, hogy közben biztonságos is mi az mk2-ről nem mondható el. Ez teljesítményben is érezhető (Fori mk3 vs XV) nem csak a súly de légellenállás miatt is.
Turbósokat a korán ébredő nagy nyomaték miatt érzed erősnek.
#nincsbennetarcsi
-
mmcc02
tag
Lomhaság téma: ami hasonló (teljesítmény, összkerékhajtás, tömeg) autót vezettem:
1994 Audi A6 2.6 V6 Quattro, 150 LE, 1540 kg
2016 Opel Mokka 1.4T 4x4, 140 LE, 1445 kgMindkettő élhetőnek tűnt, bár az aszfaltot egyik sem szedte fel. Igaz, az Audi kb. Euro 2-es, a Mokka motorját meg túrbó(cska) fújja
Az átlagos forgalmat (országúton) gond nélkül lehetett velük előzni. Bár egy 2.2-es, 177+chip-es Toyota dízelhez képes reumás tetűnek hatott mindkettő. Még bízom a 2.0 szívóban!
* Gondolkodom, tehát vagyok, ez a kérdés, válasszatok! Avagy röviden: Gondolkodom, tehát válasszatok! * Búbos páka *
-
Qru
MODERÁTOR
Sajnos tényleg nem jók a dízelek, nyugodtan kérdezz meg más hozzáértőket is. És nem a dízel utálat szól belőlem, van egy 2.0 TDI-nk és azzal nincs baj, azt bátran merném ajánlani pl.
Igen, Forester XT sokat eszik és drága rá a biztosítás is...
Igen az XV az egy emelt futóműves Impreza (15,5 cm helyett 22 cm a szabad hasmagassága).
CVT: Megbízhatóak és tartósak de ha vmi baja lesz akár természetszerű kopásból adódóan öreg korára drága a javítása nagyon. Szóval fontos, hogy időben legyen cserélve az olaj benne és a megfelelő, speciális cvt-be való olajat kapjon. Itt különösen fontos az igazolt előélet mert több százezer forintos csontváz eshet ki a (kocsi)szekrényből adott esetben.
Nem kell félni tőle csak nyilván egy automata váltó mindig nagyobb rizikó mint egy egyszerű manuális váltó. Viszont a jó hír az, hogy nincs benne kettős tömegű lendkerék aminek a cseréjéből kb ki is jön egy cvt felújítás.
Jah meg kis extra infó: nem ugyanaz az awd renszer van a cvt-ben meg a manuális változatban (az AWD egy PR név igazából nem egy egzakt rendszert jelent, olyan mint Audinál a Quattro, ott is ez a PR név fixen mégis van torsen meg haldex rendszer is ezen a néven).Cvt-vel csak Lexus ct200h-ban meg Mitsubishi Lancerben találkoztam Subaruban még nem de gyorsan megszokható, hogy nem pörgeti halálba a motort feleslegesen. Mindig a tempóhoz éppen elégséges fordulatszámot tartja. Van akit zavar pl, hogy ha padlógázon mész akkor fix fordulaton áll (teljesítménycsúcs) és úgy gyorsul de ez is csak szokás kérdése.
Maga a cvt sokat fejlődött az utóbbi időben most már sikerült annyira lecsökkenteni a súlyát és a hajtási veszteségét, hogy fogyiban kicsit jobb is mint egy manuális váltó de ez csak a legutóbbiakra él (2011+).Jó a Subaru de dízelt ne a 2 literes benzines nem egy erőgép és cserébe eszik, ha megnézed a valós fogyi adatokat (spritmonitor pl) a 2,5-ös motorral sem eszik többet, tehát az az ideális motor teljesítmény/fogyi szinten. Csak hogy azt nem rakták bele akármibe itt Európában kvázi csak az OBK-ba ami meg neked nagy mert a 4,5 méteres limitbe csak az Impreza vagy az abból készült emelt változat jöhetne szóba...
Magyarul akkor egy olyan SUV kéne ami megy, nem otromba nagy és kifinomult 4wd rendszere van. Nos... Ha mindet egybe vetek akkor én a helyedben Volvo XC60 felé mozdulnék el.
Megbízható, biztonságos, az 5 hengeres dízel motorjuk maga a megtestesült erő és megbízhatóság és még a hangja is kultúr dízel létéhez képest. Nem olyan otromba nagy és van belőle awd-s változat...
Vagy esetleg nézz be a milyen autót vegyek topikba, ott tudi kapsz jó tippeket.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
HÁZIGAZDA
én nem vagyok a cvt nagy barátja, érted, egy szíj fog össze két teljesen szabadon mozgó kúpos izét. de a subaru látszólag nagyon megcsinálta, egyrészt láncos, másrészt 350 nm nyomatékot is kibír. szóval nem félnék tőle. rohadt jó a fogyasztása is ezeknek a cvt-vel egyébként, meg jól is mennek a relatíve "gyengeségük" mellett.
szóval én néznék egy forestert, az újabbak szép nagyok is már. vagy egy outbacket, az jóval nagyobb, de hamar megszokod (úgy fél nap ). 2,0 vagy 2,5-ös szívó motorral és csókolom. jól fog menni.
ne csüggedj, ha egy kapu bezáródik: máshol nyílik egy új. sérvkapu.
-
Qru
MODERÁTOR
Dízelt ne. Híresen rossz konstrukció a bokszerdízel. A benzines motorok jók de a dízelt felejtsd el.
Ha erős kell akkor csak a Forester XT marad.
Amúgy 2016-ban kapott egy komolyabb frissitést. Akkor elég sok mindent javítottak. De a 2.0D motor nem lett jobb ahhoz nem nyúltak.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest