-
Fototrend
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gona.
csendes tag
válasz
DarthSun
#95861
üzenetére
A Win98-nak (és a ME-nek) egy ismert Achilles sarka a memória limit. 1GB felett instabilitást tapasztalunk, így érdemes bekorlátozni 1GB-re
[386Enh]
MaxPhysPage=40000
[vcache]
MaxFileCache=65535Ezt én magam is próbáltam. Másnál látom, hogy még kicentizte (de én magam nem próbáltam):
[386Enh]
MaxPhysPage=48000
MinSPs=16
ConservativeSwapfileUsage=1
DMABufferSize=64
[vcache]
MaxFileCache=65535
ChunkSize=1024A CPU sebesség vs. retro OS témában, a gyakorlatban nem az OS szokott lenni a limit, hanem hogy mit akarunk csinálni az adott OS-en.
Az Win98-on fejlesztett Imperium Galactika II például, ha bolygófelszínen csatázunk, már egy P4-en is "runtime error"-okat dobál fel, mert túl gyors neki. Ugyanakkor el tudom képzelni, hogy létezik olyan játék, ami nem megy WinXP-n (szóval Win98/Me kellene neki), és ha maximális felbontás/részletesség stb. játsszuk a játékot, akkor kevesek neki a korabeli tipikus CPU-k.
DOS esetén konkrét példákat is tudok írni. Egyrészt mindenféle runtime error létezik, az egyik korai King's Quest 4 verzió például összeszakad minden 286-osnál gyorsabb procin, ha a vízeséshez ér az ember. A Pascal runtime error sok játékot érint, itt ezek még alatta vannak: összes Cyrix; Intel 233 MMX; K6-2 és III 500MHz-ig; VIA C3 650 MHz (ha jól emlékszem, de ez nagyjából azonos teljesítménye mint egy Intel 233 MMX).
Ugyanakkor vannak olyan DOS-os játékok, amelyeket úgy dobtak ki, hogy a maximális felbontáshoz majd hozzáerősödik a hardware, csakhogy aztán más irányba ment a technológia. Ilyen például a Duke Nukem 3D. Az én Duke Nukem 3D gépem egy P4 3.06GHz masina (ez a legerősebb gépem, amiben még van ISA az SB-nek és a Roland-nak), és ezen már nem szaggat az 1600x1200, de csak ha a VirgeGX videokártyát használom, mert más videokártyával szaggat. Nem skáláztam még ki a CPU-kat, hogy esetleg VirgeGX-el megy-e lassabb masinán, egyszer lehet megteszem, de nem valószínű, hogy egy 1GHz-nél lassabb PIII/Athlon elég lenne neki.
Szóval erősen függ, hogy mihez is építi az ember a gépet, és csak ha a lehetséges leggyorsabb a cél, annak is lehet gyakorlati haszna is.
Olyan gép nem lesz Win98-nál sem, hogy minden optimálisan megy rajta. Valamihez túl gyors lesz, valamihez túl lassú. Csak a sebességérzékeny játékok aránya kisebb valószínűleg Win98 esetén, mint a DOS-os játékoknál volt.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Robotporszívók
- Bestbuy játékok
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Csak egy ország kap Exynos 2600-as Galaxy S26 telefonokat?
- Milyen TV-t vegyek?
- Óra topik
- Diablo IV
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- The Game Awards 2025 - Az összes bejelentés egy helyen!
- További aktív témák...
- Apple iPad 9th Gen 256GB, Wi-Fi+Cellular, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 15 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone SE 2020 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3920
- SanDisk Extreme Portable 8TB (SDSSDE61-8T00-G25)
- Dell Latitude E7470. Olcsó üzleti kategóriás laptop! Új akkumulátor!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

