Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
Nem, csak azóta se láttam semmi más játékot, amiben egy ekkora, ennyire emberekkel, autókkal teli, élő környezetet csináltak volna. Ez zabálja meg a procit, a kismillió "NPC"...
Kisebb látótávval, vagy kiritkított várossal (letekert beállítások) alig kell neki CPU. 
Biztos meg lehetett volna jobban csinálni, de azért a szar motor túlzás, pláne ha hozzávesszük a korát.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GTA4 kapcsán drága GTA-fanboy barátom tudnám idézni: "Nem volt fos a GTA4 motorja, csak a játékosok nem értékelték, mert szarul működött."

-
HSM
félisten
GTA4-et eszembe se jutott kipróbálni CF-el, mert már egy 7970-el is a CPU-m kevés neki, pedig a 4670K-s i5 tudtommal nem számít gyenge négymagosnak 16GB 1600@CL9 rammal.

Ha a GTA5 is csak fele olyan előremutató, korát megelőző motor lesz, én maximálisan elégedett leszek, nem kis GTA fanboyként.
Persze, kicsit kevesebb bugnak én is örülnék az elején, a 4 sok bosszúságot okozott míg ki nem jött a 4. patch. 
-
HSM
félisten
Nekem erősen CPU-limitnek tűnt.
Nálam ment mindkét GPU rendesen, csak azon a rövid teszten is többhelyen előfordult, hogy visszaesett mindkét kari kihasználtsága, a proci meg fel némi döcögés kíséretében. 
OSD-n néztem midnent közben: [link]
Belinkelem már akkor a CF tesztem: [link] [link]A GTA4-nek egyáltalán nem buta a motorja, 3 programszálra skálázódik, ami elég komoly, ha a korát is nézed.
Megy a 7970-el elég frankón, csak mondjuk folyamatos 60-80% CPU-használat 90-es látótávon a 4670K-val is. 
(#1792) miresz: Mindenesetre a Mantle-től csak jobb lehet a helyzet, hogy csökkenti az API-s többletterhelést. Én ajándékként tekintek rá, ha 5%-ot hoz, már örülök, nemhogy, ha esetleg többet. Enélkül is meg voltam elégedve a 7970 vagy 280X-emmel.

-
HSM
félisten
Haha.... A 7950/7970 CF úgy megette a tuningolatlan 3570K-mat mikor próbáltam pl. Metro LL alatt, hogy öröm volt nézni. PLanetside2-ről nem is beszélve, 50%-ot is ritkán érte el a GPU-használat, pedig még be se mentem kb egy nagyobb csatába.
És ezen nem segítene, ha a gyári 3,6Ghz-ről mondjuk 4,5Ghz-re húztam volna.
HT szintén.
Persze, volt játék, amit remekül kihajtott, pl. Tomb Raider 2013.
De az valami rekord cpu-igénytelen game amúgy. Ja, meg GTA4 CPU limit 7970-el CF nélkül.
Csak ami eszembe jut saját tapasztalat.... -
stratova
veterán
válasz
BlackSoft
#1783
üzenetére
Nem 3 csak 2 kártya van a 3. konfigurációban.
Azt mondjuk ne hagyd figyelmen kívül, hogy ez egy 6/12-es CPU 3.5 GHz-en jó indulattal egy kalap alá vehetnénk vele a 4.7 GHz-es 4/8-asat és szerintem egy i7-4770K + 290X CF konfiguráció már akár egészen életszerű/ésszerű is lenne.
Egyébként ki az aki egyetlen 290X mellé i7-3970X-et venne játék céllal?
(#1788) BlackSoft OK egyetlen kártya mellett hajtasz i7-3930K-t (ami éppen a 6/12-es sweetspot, ebben teljes az egyetértés), de nyugtass meg, hogy ezt a konfigurációt nem csak játékra használod ebben a felállásban.

-
norb55
őstag
válasz
Malibutomi
#1785
üzenetére
De AMD-n gyorsúlt sokkal többet FUll HD-ba.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az még a nagy kérdés, hogy meddig fognak a fejlesztők 2000-5000 batch/frame között maradni a multiplatform címeknél. Az előző generációs konzolok 20k-t is tudtak, az új generáció 40k-t is tud. A Mantle 100k-ra is képes. Előbb-utóbb elfogy a türelem. A fejlesztők elég sokáig vártak, rájuk nem lehetett panasz, de egy PC-s játékos nem fogja eltűrni, hogy PC-n legyen kisebb a látótávolság vagy gyengébb az általános minőség. Ha az MS és a Khronos nem adja meg, amit kérnek, akkor majd egy gyártó.
-
BlackSoft
addikt
válasz
stratova
#1781
üzenetére
És ez most itt miez? 3 különböző konfig, 3 különböző kártyával, a végén már volt ész 3 kártyához, de cpu tuninghoz nem, az elsőben meg integrált van.... Egyiknél 1080p ultra, a másiknál 1080p ultra 4x MSAA, a következőnél 720p medium......................Ezt a képet hagyjuk szerintem...
Inkább úgy kellene, hogy ezek a procik, stb, csak mindhárom esetben 290x, Ultra 1080p 4x MSAA, és akkor meglátjuk mi lesz... Az utolsó esetben meg 3,5ghz helyett inkább 4,7ghz legyen....
Azt úgy már elfogadnám tesztnek. De ez egy bazi nagy megtévesztés így, amivel lehet menőzni, hátha valaki nem nézi meg rendesen az adatokat...Az én felállásomban az lenne az eredmény, hogy a legtöbbet az első esetben hozná, utána jönne a második, és a 3. esetben ahol a 3970X van, szerintem 1% plussz sem lenne.
(#1782) norb55: Te miket beszélsz? Most kinek az oldalán állsz?
De amúgy igen... Ez a saját gyenge procijaihoz való a legjobban, annak érdekében, hogy a saját termékük végre képes legyen kihasználni a saját csúcskártyájukat 
-
norb55
őstag
válasz
BlackSoft
#1778
üzenetére
Magyarán ebből is látszik, hogy a mantle az AMD "gyenguska "procijaioz lett tervezve.
Amúgy szerintem nemfeltétlenül kellene az intel legbrutálisabb prociját felhozni, attól olcsobbak is ugyanolyan jók.
Azért kicsit feltünő, hogy az AMD teljessen leakar szakadni a directx-ről, és a maga kis világát felépíteni. Megvan neki hozzá minden processzor és videókártya is. és pár év mulva a mantle api is a külön nyelvezete.
Nemakar senkitől függni.2-3 év és szerintem teljessen független lesz.
-
BlackSoft
addikt
válasz
huskydog17
#1779
üzenetére
Fent épp leírtam... De amúgy tudod mi az érdekes megint ezekben a tesztekben?
DX alatt jobb mindkét esetben az átlag eredmény
De amúgy én nem hiszek ezeknek a teszteknek, mert más tesztekben meg pont az ilyen gyenge low-end procik épp hogy megforgatják a 290x ventijét 
És megint más az ha 1920x1080-ról beszélünk, mintha 2560x1440-ről beszélnénk. Utóbbi esetben gyengébb proci, alacsonyabb órajel is jobbak kihajtja a kártyát. Míg előbbi esetben az én procim egy 780 SLI-t 4,3-4,4GHZ-től tud kihajtani rendesen, egy 3770K-t nagyon nagyon meg kell húzni, hogy kihajtson egy 780 SLI-t, oda már kell 4,6-4,7GHZ is. Viszont ha 1440p-t állítasz be, akkor mindkét proci már 4GHZ-nél lazán 100%-on tudja pörgetni a kártyákat
Szóval 1080p teszteket kell nézni, ahhoz lehet bőven viszonyítani is, hiszen legtöbb embernek 1080p-je van, nem 1440p...
Szerk, az utolsó mondatodra: Látom nem érted. Direkt külön megemlítettem azt is, azért hogy mondjak egy példát, hogy miért semmire nem jó továbbra sem az, hogy egy 170dollcsis cpu ugyan azt tudja, mint egy 1000dollcsis a játékok alatt

Másba nem lehetett belekötni, akkor gyorsan ebbe

-
huskydog17
addikt
válasz
BlackSoft
#1771
üzenetére
Ezt egy kicsit megfordíthatjuk:
Minek vegyen az ember 1000 dolláros CPU-t, amikor a 170 dolláros APU-val többet ki tud sajtolni a játékból?
A lenti eredmények rendkívül érdekesek:SP (Dam) with Intel Core i7-3960X (1600p):

SP (Dam) with AMD A10-7850K APU (1600p):

#1778: Eh, megelőztél.
Most miért hozod fel a renderelést, amikor a Mantle-ről és a BF4-ről volt idáig szó? Nem értem.
Remélem következőnek nem a felhős szervereket akarod felhozni! 
-
BlackSoft
addikt
válasz
huskydog17
#1775
üzenetére
Az a helyzet, hogy ha megnézed az 1000 dolláros procikkal csinált teszteket, akkor ott pont hogy semmi különbség nem lesz, vagy pont hogy visszalépés lesz a Mantle-el. És miért? Megmondom miért

Azért, mert az 1000 dolláros cpu lazán kihajtja a kártyát, és azzal a Mantle nem tud már csinálni semmit, viszont a 170 dollcsis proci ami éppen hogy működtetni tud egy 290x-et, a Mantle segítségével ki tud hajtani sokkal jobban.
Tehát ha ez másképp lenne, és hozna 45%-ot egy 3960x-el is, akkor azért ott lenne értelme egy CF-nek, azért mert 4K játékhoz sajnos sok esetben a 60fps-hez kell 4db 290x vagy 4db 780/780Ti. Ha 45%-ot dobna a 2db 290x teljesítményén, akkor 2kártyával kevesebb is elég lehetne 4K-ra lazán. És már mennék is a boltba venni 290x CF-et, meg egy 2160p felbontású monitort
Tehát az egy jó dolog lenne, mert nem kellene 600-800ezerért vga-kat venni, hanem feleannyiból is meglehetne ugyan az.Az pedig szép és jó, hogy egy olcsó valami procival ki lehet hajtani egy 290x-et a Mantle-el, de továbbra is azt mondom, hogy aki 290x-et ki tud fizetni, az nem fog 170dolláros AMD procit venni mellé, meg valami legolcsóbb lapot
És azt sem szabad elfelejteni, hogy hiába tudja kihajtani a szar proci is a 290x-et a Mantle segítségével, attól még nem a proci lett az erős... Tehát egy programban, ahol neked sehol nem kell a vga-d meg a mantle, ott a proci önmagában egy 170 dolláros proci lesz továbbra is.Magyarul a 170 dollcsis procival úgy fog játszani valaki, mint ahogy én játszok a 700 dollcsis procimmal, viszont ha mondjuk elindítunk mindketten egy-egy render-t, akkor én végzek 30perc alatt, az AMD-s procis meg 4-6óra alatt. Na az a nem mindegy, ott nem segít se a Mantle, se a DX, se az akarat

És egyelőre nem is megoldás játékra sem a 170dollcsis proci, mert 1001 játékból hány támogatja Mantle-t? 1... Azaz hiába a 290x a szar proci mellé, mert a BF-en kívül semmi játék nem fog menni, amikor a kártya nem lesz képes a gyenge procival 20%-nál többre

-
huskydog17
addikt
válasz
BlackSoft
#1768
üzenetére
Kíváncsiságból megnéztem azt a tesztet, amit az 1707-es hozzászólásban illesztettél be egy képen. Az általad prezentált, PC Perspective tesztben lévő, 1000 dolláros Core i7-3960X gyökeresen más kategória, mint egy 340 dolláros Core i7-4770K.

Érdekesség, hogy az általad beillesztett képen egy Single Player pálya szerepel, ahol köztudott, hogy alapból jóval kisebb a különbség, mint MP alatt. Maradva a PC Perspective tesztjénél, találunk MultiPlayer részt is:1080p (27% előny):

1600p (32% előny):

Ez ugyan egy 170 dolláros AMD A10-7850K APU, de a tesztben sajnos nem szerepel, hogy az 1000 dolláros Core i7 hogyan szerepelt MP alatt. Nem is értem miért nem rakták bele.

-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
BlackSoft
#1771
üzenetére
Inkább csökkenti az API többletterhelését és valóban többszálú leképzést biztosít. A jelenlegi programok ebből a képességéből profitálnak. Ez több fejlesztőnek nagyon fontos dolog, mert túl vagyunk egy konzolgeneráción, és az Xbox 360-on egy-két exkluzív elérte a 20000 batch/frame-et is 30 fps-sel, amikor ezt a sebességet PC-n jó programozás mellett is csak 5000 batch/frame-mel tudjuk hozni. Kivéve persze az olyan vadállat motorokat, mint a Nitrous, de nem mindenki öl az optimalizálásba annyi pénzt és időt mint az Oxide.
Na most itt az új konzolgeneráció, amelyek képesek 40000 batch/frame-re, és PC-n még mindig nem történt semmi előrelépés. Nem mennének bele egy gyártófüggő API-ba a fejlesztők, ha nem gondolnák, hogy a szabvány már a PC versenyképességét veszélyezteti. -
BlackSoft
addikt
válasz
stratova
#1769
üzenetére
Na itt a gond... Akkor ez mit csinál? Megszüntet egy cpu limitet egy olyan procinál, ami önmagában DX mellett semmire nem jó... Azt hiszem aki 290x-et tud venni az nem fog 30ezer forintos lappal meg 50ezres budget processzorral próbálkozni játszani.
Ha 45%-ot hozna egy 200k-s CPU-val 1080p-ben, akkor már rendelnék is 2db 290x-et...
-
BlackSoft
addikt
válasz
huskydog17
#1767
üzenetére
Fentebb meg ott a másik teszt, ahol kb -0,2%-ot csökken az átlag fps a DX-hez képest
Szóval eddig 100 teszt mind ellent mondott a másiknak, nincs semmi aminek hinni lehet. -
huskydog17
addikt
válasz
BlackSoft
#1732
üzenetére
"Hol van itt 10-15% gyorsulás? Sehol, lassulás látható a tesztben. És még hol van az ígért 45%? Sehol nincs, és nem is lesz BF4 alatt az biztos."
A világért sem akarok beleavatkozni, belecsöppenni a vitátokba, de ez a mondat számomra teljesen érthetetlen. Neked ezek az eredmények mit mondanak?


Akkor nézzük az eredményeket százalékban is. Tehát 10-15, de legfeljebb 45%-os gyorsulást vársz. Ehhez képest tekintsd meg a PCGH eredményeit a fenti két képen! A különbségeket feltüntettem neked százalékokban is, hogy még könnyebb legyen értelmezni:
BF4 - Single Player - Radeon R9 290X - Mantle előnye D3D11-hez képest:
720p: 42%
1080p: 29%
1600p: 15%BF4 - Multiplayer:
720p: 86%
1080p: 36%
1600p: 27%Nem értem miért írod azt, hogy sehol sincs, illetve elhanyagolható a Mantle előnye. A PCGH tesztje ráadásul nem az egyetlen, ahol hatalmas különbségeket mértek a két API között. Rengeteg teszt számol be több tíz százalékos gyorsulásokról.
-
HSM
félisten
Ez nem a képernyőpanel technológiáján múlik, hanem a hozzá tartozó elektronikán.
Vannak gyors IPS-ek is, ahogy lassú TN-ek és fordítva is. A ms-es érték egész más paraméter, az a pixel színváltásának sebességét írja le, semmi köze az input laghoz, ami azt mutatja, mennyi idő telik el, mire a monitor elkezdi megjeleníteni a képet azután, hogy a számítógépedet elhagyta. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#35434496
#1754
üzenetére
A DX-et 2000 batch/frame-re ajánlják maximum. Ez meg minimum 15000 batch/frame-et csinál, de az átlag inkább 50000-et. Nincs azon mit csodálkozni, hogy egy 90-es évek végére szánt hardverekhez tervezett API-val ezek a komplex jelenetek CPU-limitesek.
Ez a fő oka annak, hogy ma már a tartalomkészítők is driverre optimalizálnak. 15 év, nulla előrelépés, az új konzolok meg 40000 batch/frame-et tudnak. -
HSM
félisten
válasz
BlackSoft
#1750
üzenetére
Nekem mivel fotókkal is dolgozom, így a TN nem opció. Amúgy nem szignifikánsan lassabb a korábbi 5ms-es TN-emnél. Csak EIZO tesztben venni észre, hogy a leggyorsabb száguldó fehér kocka valamivel hosszabb csíkot húz. Pozitív csalódás volt ez nekem.
Amúgy pedig 72Hz-et is tud, írtam hozzá magamnak egy moddolt drivert, de játékra nem használom, csak filmre, játékban azt a pici difit nem veszem észre. 
-
válasz
#35434496
#1748
üzenetére
A BF4 maga egy bug, lassan kezdem azt hinni.

Mondjuk most nálam egy-két BF4 stoped-on kívül nincs vele gond ( a köd perpill rohadtul nem zavar
)
Persze kopp-kopp, pár napja a patch után nem akart indulni, mert azt mondta, hogy patchelni kéne, miközben az Origin közölte, hogy nincs mit patchelni, egy teljes reinstall segített, jó mi?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
HSM
félisten
válasz
BlackSoft
#1742
üzenetére
Pedig elvileg az az AFR működésből adódik, ami az SLI-nél is ugyanaz. Lehet, a játékmotoron is múlik, nem tudom. Én is háklis vagyok ilyen téren, input lag mentes 8ms IPS moncsi, igaz, csak 60hz-en, v-sync off, 2ms egér, és mindenhol kikapcsolom a mouse-smoothing-ot is.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt vannak a marketing slide-ok a Mantle-re. A fejlesztői slide-okon volt több adat. A legnagyobb bottleneck a draw call overhead és a működő multithread hiánya. Ez az amiért a fejlesztők kérték. Aztán másodsorban lényeges előny a GPU memória explicit elérése. Látható, hogy mennyire egyenletes lett ennek használatával a frame time Mantle-lel, pedig még nem is használják hatékonyan. Végül a shader fordítás kigyomlálása. Ez nem mindenkinek fáj ugyanannyira, de gondolom emlékszel a Deus Ex: HR-re. Annak voltak akadásai a shader újrafordítás miatt. A Nixxest például inkább ezért érdekli a Mantle.
-
válasz
Malibutomi
#1739
üzenetére
Vagy arra gondolsz, hogy a Mantle ellenére is kevesebb lesz az eredmény a DX-hez képest, pont mert még így is olyan magas nálam a CPU limit? Látod ez könnyen előfordulhat, de legalább akkor valamivel okosabbak leszünk a teszt alapján.

Persze csak ha Players mér is egyet és meg is osztja velünk.
-
az AMD az API-ról is beszélt és a BF4-ről is. ezek után a leírtakra azt tudom mondani, hogy szép, viszont hiszem, ha látom. vagy még inkább, nem hiszem, amíg nem látom. addig a mantle nekem marad a "kill CPU limit" kategória, ami amúgy nem rossz, sőt, ha valaki multizik, annak kimondottan ajánlható is - lesz, amint az adott játékban (jelen esetben BF4) a bugok konszolidálódnak.
-
HSM
félisten
válasz
BlackSoft
#1732
üzenetére
A CF tényleg nem jó, szerintem se, én se ajánlom senkinek. Ugyanakkor az SLI-t sem. Maga az AFR miatt. Növeli az input lagot. Próbáltam én is a CF-et 7970-7950-el és néhány játékkal, és nem volt vele mikrolagg probléma (ami pici volt, az CPU-limitre volt visszavezethető a tuningmentes 3570K-mon), viszont az input lag nagyon megnőtt, 60FPS tűnt olyannak, mint egy 7970-el kb. 40. Nekem nagyon nem vált be, az idegesítő driveres gondokról nem is beszélve, amikről olvasni lehet. Az egyetlen, ami jó volt, a skálázódás, ahol a proci nem fogta vissza, 90% felett hozott mindehol a második kari.
De a fentebbi ok miatt sokra nem mentem vele, engem határozottan idegesített az extra lag. -
válasz
#35434496
#1736
üzenetére
Az egy grafikus engine és annak a benchmarkja, nem demo, csak úgy megsúgom. És Mantle és DX verzióban futtatható egyaránt, tökéletesen mutatja a Mantle CPU bottleneck feloldási képességét (ami nálam ugye halmozottan van a kis FX CPU miatt).
(#1739) Malibutomi:
A Mantle API-nak többek közt, pont ezen limit feloldása az egyik erősség a DX-szel szemben. Pont ez az egyik "main feature" az új API-ban, akkor miért is nem jó?

-
válasz
#35434496
#1721
üzenetére
Mérj egy Star Swarm-t, ugye ott ebben a beállításban ugyan az fog lefutni mint nekem:
===========================================================
Oxide Games
Star Swarm Stress Test - ©2013
C:\Users\Ranger\Documents\Star Swarm\Output_14_02_04_1556.txt
Version 1.00
02/04/2014 15:56
============================================================= Hardware Configuration =================================
GPU: AMD Radeon R9 200 Series
CPU: AuthenticAMD
AMD FX(tm)-8320 Eight-Core Processor
Physical Cores: 4
Logical Cores: 8
Physical Memory: 17074278400
Allocatable Memory: 8796092891136
============================================================= Configuration ==========================================
API: Mantle
Scenario: ScenarioRTS.csv
User Input: Disabled
Resolution: 1920x1080
Fullscreen: True
GameCore Update: 16.6 ms
Bloom Quality: High
PointLight Quality: High
ToneCurve Quality: High
Glare Overdraw: 16
Shading Samples: 64
Shade Quality: Mid
Deferred Contexts: Disabled
Temporal AA Duration: 16
Temporal AA Time Slice: 2
Detailed Frame Info: Off
============================================================= Results ================================================
Test Duration: 360 Seconds
Total Frames: 6868Average FPS: 19.08
Average Unit Count: 4014
Maximum Unit Count: 5504
Average Batches/MS: 1741.59
Maximum Batches/MS: 2134.00
Average Batch Count: 92337
Maximum Batch Count: 164810
===========================================================Beállítások:
Scenario: RTS
Settings: Extreme
Stress Test: Timed Run (6min) -
HSM
félisten
válasz
BlackSoft
#1719
üzenetére
De, több ram kell a CF-hez. Ugyanis ha cserélgetni kell az adatokat, akkor az mondjuk 1200-1300MB-ig általában bírják az 1GB-os karik magukban, viszont CF-nél fele sávszélességen már nem tudod ezt megtenni.
Tudom, hogy akkoriban sok játéknál szűkös volt az 1GB VRAM, az 5850-em utolsó 1 évét ez végigkísérte. 
Ez a mikrolagg dolog teljesen tipikus, az 512MB-os 4850-es radeonon rengetegszer fordult elő és teljesen meggyógyult az 1GB-oson.
Persze, mindenki leugatott, hogy felesleges az 1GB az 512-es karijával jobban tudta a tezstekből, hogy csak 1-2%-al gyorsabb. Nem lehetett meggyőzni őket, hogy az az 1-2% pont a mikrolagg, ami nekem nincs. 
-
BlackSoft
addikt
válasz
Malibutomi
#1722
üzenetére
Itt a teszt, amit linkeltem... Mantle-el rosszabb az átlag... Hol van itt 10-15% gyorsulás? Sehol, lassulás látható a tesztben. És még hol van az ígért 45%? Sehol nincs, és nem is lesz BF4 alatt az biztos.
Attól, hogy NV tulaj vagyok még olvasom a híreket, teszteket, főleg amikor a konkurens valami olyasmit ígér, amire felfigyelek, mert jobbnak hangzik, mint ami nekem van. Csak hogy hazudtak reggel, délben, meg este.(#1733) HSM: Megmondom őszintén, hogy a CF úgy szar ahogy van... És ezt nem azért mondom, mert NV meg minden, hanem mert szar. És ezt 1000 és 1 AMD tulaj is már kijelentette. Mikrolaggok vannak 4GB-os kártyáknál is, szinte mindenki belefut ebbe a gondba. Lehet hogy nálam több probléma is volt azzal, amiből csináltam CF-et, de ez ugyan úgy előjött sok-sok 7970 tulajnál, pedig mint nyers hardver, a 7970 nem gyenge kártya... Azt hiszem hogy itt a 290-nél mivel már nincs CF híd, ezért valamit megváltoztattak, lehet hogy nem lesznek olyan gondok, mint korábban a CF-el, de itt meg olyanokat olvasok, hogy ha beteszik a másik kártyát egy 100ezer forintos lapba, akkor nincs kép CF-el, csak egy kártyával stb, szóval én ezt a CF-et egyáltalán nem erőltetném sehol, senkinek.
-
#35434496
törölt tag
290X 1080/1350MHz Win 8.1 pro 64bit, játék SSD-ről futott.
2014-01-30 16:48:29 - bf4
Frames: 74827 - Time: 906750ms - Avg: 82.522 - Min: 33 - Max: 201Azt hittem legalább win 8.1 és a +80MHz miatt gyorsabb lesz a 290X de nem így történt.
-
keIdor
titán
válasz
Malibutomi
#1727
üzenetére
Napi 24 órát dolgozol?

-
válasz
BlackSoft
#1719
üzenetére
Mivel nincs beépített bench és multiba tesztel mindenki ezért nem meglepő, hogy eltérő eredmények jönnek ki a teszt oldalak között. Ezen nincs mit meglepődni ugyanolyan helyzet sose lesz főleg egy 64 fős mapon. Számomra ezeket a teszteket is csak megközelítő eredményekként kezelem.
Az se ér semmit, hogy most valaki fraps-el fel vesz egy helyzetet azt beírja, majd biztos a másik vga tulaj csontra ugyanazt a helyzetet képes lesz produkálni.

(#1725) Malibutomi Remélem az kap beépített benchet mer azzal legalább pontot lehetne tenni a végére.
(#1731) players111 Ezekkel kár jönni nézd meg a time már nem is stimmel. Nem összehasonlítható a kettő mérés.
-
Casanova*
veterán
válasz
Malibutomi
#1722
üzenetére
mántli alatt a grafika rosszabb,így nem érnek azok a tesztek. hiába bug,de akkor is rosszabb grafikával több az fps nemde. majd,ha nem lesz bugos,mántli alatt is olyan szép marad a grafika,akkor meglátjuk mennyit gyorsulnak.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
BomiBoogie
#1726
üzenetére
Dehogy, a munkaidőből

-
BomiBoogie
MODERÁTOR
Komolyan, csomó időt elvesztek a saját játékidőtöknől azzal, hogy itt méregetitek a drága VGA-kat.

-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi
#1722
üzenetére
Én nem teszteket olvasok hanem saját magam tesztelem az a biztos.
-
#35434496
törölt tag
Én mértem frapsal win 7 alatt. És jobban ment mint a 290x win 8.1 alatt. Ilyen beállítás mellet futott mindkét kari a 780 ti classified alapon ment.
780 ti single első pálya végig.2014-01-31 12:24:22 - bf4
Frames: 105767 - Time: 1089137ms - Avg: 97.111 - Min: 34 - Max: 207 itt alapórajelen ment a kari.Ezért mondom, hogy egy 1240MHz-n ketyegő 780 ti gyorsabb mint a 290x+mantle.
-
BlackSoft
addikt
válasz
Malibutomi
#1717
üzenetére
De ezek szerint nem csak ebben a tesztbe írják el a dolgokat, mert nem csak itt láttam olyan értékeket, amiket nem hiszek el.
Viszont azon a tényen nem változtat, miszerint DX-el jobbak az eredmények, mint Mantle-el
Szóval jaaa, látom az "Up to 45%"-ot
Inkább "Up to -0,2%" 
(#1718) HSM: De ha egy kártyám van, azon is csak 1GB van, és nem fogyott el az 1GB. CF-nél se evett több vramot, csak dupla GPU erőt használhatott fel.... Tehát csak több kraft lett mindennek, mégis 200%-al szarabb lett. Tehát attól hogy csinálsz CF-et vagy SLI-t, egy játék nem kezd 800mb vram helyett hirtelen 1600-at kérni...
-
HSM
félisten
Én se írtam le mindent....
Időrendben a főbb állomások: Radeon 9700, NV 8800 GTS 320, Radeon refi 3870, 4850 refi, 4850 Giga 1GB OC (azóta soha többet Giga VGA), 4850 GW GS 512MB, GW GS 4850 1GB, GTX260, refi 4890, refi 5850, 7870, 7870 Tahiti-LE, 7950, 7970 (refi és Sapphire Dual-X), 280X Vapor-X.
A 8800GTS-nél látványosan jobb volt utána a 3870, a GTX260 nagyon tetszett, halk volt és brutálisan tuningos, de 5 drivert kipróbálva se lett olyan, amilyennek lennie kellett volna, pedig alapon teszteltem, direkt ezért.
Ha ki kellene emljem, melyek voltak a legjobbak, akkor a 9700-at, az 5850-et és a 7970-et tudnám kiemelni. Építési minőségre pedig még ide illik a refi GTX260 is, nagyon egyben volt.
Amit sajnálok, hogy kimaradt, az a GTX580.
A sima kepler egyáltalán nem hiányzik, esetleg egyszer egy GK110-et kipróbálnék, de annyival nem gyorsabb a 280X-nél, hogy cseréljek.
Amit még nagyon szívesen kipróbálnék, az egy nemrefi 290 majd TrueAudio-val a Thief-ben, ha kijött. 
Azért azt meg kell hagyni, ha ennyi Radeont kipróbáltál, nem lehettek olyan csapnivalóan rosszak, nem?
(#1707) BlackSoft: Épp ezért írtam, hogy CF-re a minimum a 6950 2GB, mert a 6850CF-nél az 1GB VRAM állati kevés a két GPU erejéhez képest, és kapod a mikrolaggot ezerrel.
Ott a lehetőség, bizonyos dolgokra jó, pl. low-cost upgrade, de nem érdemes élni vele szvsz.
Ez szimplán user error volt részedről. -
Malibutomi
nagyúr
válasz
BlackSoft
#1713
üzenetére
Én igen, de te nem és sokadszorra sem ahogy látom
[link]"Jelezném a 780off lakóinak, hogy ha leveszik a zöld szemüveget, akkor a tesztben amin röhögcsélnek megjelenik egy felirat a grafikon alatt.
"Click to Enlarge - Note the incorrect labeling here, it is NOT 1920x1080 but in fact 2560x1600"
Persze lehet nem a szemüveg a baj, hanem az nvidián rosszul olvasható a szöveg. "
(#1714) players111
Lehet nem fog meni az OC, ha majd kihasználják az összes lehetőséget a mantle-ban, de a BF4 alapvetően dx-re íródott, azért is nem gyorsult anynit még itt a mantle. -
válasz
#35434496
#1714
üzenetére
Nálam 1175-ön sincs gond BF4 Mantle alatt, sem Star Swarm-nál.

Persze későbbi címeknél majd ki tudja, eddig nálam hiba nélkül megy.
(#1710) players111 :
Mérsz nekem egyet Star Swarm-mal?
Scenario: RTS
Settings: Extreme
Stress Test: Timed Run (6min) -
BlackSoft
addikt
válasz
Malibutomi
#1712
üzenetére
Tudsz olvasni? "Battlefield 4 - 1920x1080 - Ultra - FrameRates"
-
#35434496
törölt tag
válasz
Malibutomi
#1706
üzenetére
Továbbra is tartom a véleményemet miszerint egy 780 ti 1240MHz-n (24/7 beállítás) gyorsabb mint a 290x+mantle BF4 alatt.
-
BlackSoft
addikt
Amúgy meg attól függetlenül, hogy nem volt a legjobb ötlet CF-et csinálni egy nem felsőkategóriás kártyából, miért ne lehetne? Azért tette rá a tetves gyártó, hogy össze lehessen kötni őket. De nem is volt amúgy gond azzal közvetlenül, mert ment a CF, és annyi pluszt is hozott, mint amennyit a tesztekben láttam (és amiért bevállaltam a CF-et), hanem azzal volt a probléma, hogy 60 fps-nél olyan mikrolaggok voltak, hogy úgy tűnt 20fps-el játszok. Komolyan mondom egy kártyával a 30fps 2x smoothabb volt, mint CF-el 60fps-el.
(#1706) Malibutomi: És akkor ez mi a kaki?
Sima 780-al AVG 70-em van. De itt a 290X átlagban jobban teljesít DX-el, mint mántlival 

Össze vissza vannak ezek a tesztek...Egyik tesztben 100fps avg, másikban 40fps avg. Egyikben a 780Ti veri DX-el a 290x Mantle-t ezerrel, a másikban meg nem.
Azt hiszem vennem kell egy 290x-et, és közjegyző jelenlétében lefuttatni teszteket
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Malibutomi
nagyúr
Jelezném a 780off lakóinak, hogy ha leveszik a zöld szemüveget, akkor a tesztben amin röhögcsélnek megjelenik egy felirat a grafikon alatt.
"Click to Enlarge - Note the incorrect labeling here, it is NOT 1920x1080 but in fact 2560x1600"
Persze lehet nem a szemüveg a baj, hanem az nvidián rosszul olvasható a szöveg.

Iszonyat komolytalanok vagytok, olyan szinten elvakultak, hogy bár tudjátok nagyon jól, hogy a 780Ti csak pár FPS-el tud gyorsabb lenni mint a 290X, eszetek be sem jut még csak megnézni sem a tesztet rendesen, nincs is rá időtök úgy rohantok beírni hogy húúú kevés FPS, az enyém töööbb. Mint az ovi.
Tessék egy másik teszt, nevetgéljetek ezen is.
[link]
-
-
BlackSoft
addikt
válasz
#35434496
#1701
üzenetére
Úgy hallottam Pakson le fogják cserélni a plutóniumot ref 290X-re

(#1702) HSM: Hát pedig a 6850 volt még amikor megjelent a FC3, és low-on ugyan úgy 2fps-em volt, mint ultrán, amíg 2 hét után ki nem adtak egy olyan beta drivert, amivel ultrán lett 30fps-em, mediumon 60 körül. És ez a legtöbb nagy játéknál így volt. Amíg nem volt beta driver, addig nem lehetett játszani. A beta driver meg hiába ment jól, mert random összeomlott, játszottam egy órát, crash, játszottam 3 órát crash, játszottam 5percet crash. Ahogy épp kedve volt. Néha a "stabil" driver az asztalon összeomlott, amikor hozzá se nyúltam a géphez... Akkor vettem megint NV-t (mert az előtt én sok AMD/ATI-t használtam) és minden probléma elszállt érdekes módon...
-
HSM
félisten
Akár hiszed, akár nem, nem érzelmek alapján választom a hardvereim.

Ugyanakkor a bevált dolgokon nem szeretek változtatni, amíg nincs rá jó okom. Volt Radeon 3870-em, 4850-em többféle is (amikkel amúgy meg voltam elégedve, a 3870 tök szépen vitte még az akkori gépgyilkos Crysis-t is fullon), majd utána gondoltam, kipróbálom a zöld oldalt egy jóféle Asus refi 216sp-s GTX260-al, annyi jót olvastam róla. Az a helyzet, hogy NEM vált be. Főleg a drivere volt szar, nem volt olyan megbízható, mint az akkori ATI driver. Úgyhogy egy hét múlva vettem egy refi 4890-et a bemutatás napján, leteszteltem azt is, és az bizonyult jobbnak, utána eladtam a GTX-et, megtartottam a 4890-et. A 4890 hangos volt, de minden szépen ment rajta. Azt a hangja miatt egy refi 5850-re cseréltem, ami azóta is rekorder nálam, 3 évig nem találtam jobb ár/érték arányú kártyát, amire lecserélhettem volna.
Igazából nagy megelégedéssel használtam. Végül a tavaly ilyenkor olcsósodó 7800-as radeonok csábítottak el, ahol már azt láttam, hogy nem kell ráfizetnem százezreket, szignifikénsan gyorsabb és halkabb lehet és már a drivere is kiforrt az új architektúrának, valamint az 1gb memóriája is kezdett érezhetően kevés lenni az 5850-en. Aztán végül egy 7950-nél kötöttem ki, amiből 7970 lett, majd 280X. 
Talán annyival egészíteném ki mindezt, hogy eközben egyetlen NV kártya volt, ami komoly birtoklási vágyat keltett bennem, az pedig a GTX580 volt. Jó hűtés, jó koncepció, jó megvalósítás. Viszont az nekem túl drága lett volna, és nem hozott volna annyit az 5850-hez képest, hogy megérje. A herélt keplerek nem jöttek be, a GTX670 vagy fölfelé meg túlárazott volt szerintem, így a 7950/70 lett nálam a befutó, amiket azóta is elégedetten használok.(#1700) BlackSoft: Érdekes, nekem 5850-em volt kb. megjelenése óta, és 3-5 havonta driverfrissítéssel remekül ment minden játék, soha semmi összeomlás vagy ilyesmi nem volt.
Egyetlen játékhoz kellett új drivert feltennem, hogy jól menjen, az a colin rally dirt volt. 
A 6850CF pedig a valaha volt leghülyébb ötletek közé tartozott, az 5770CF-hez tudnám leginkább hasonlítani. Ha már CF, minimum 6950 2GB kellett volna...
(#1701) players111: Az MSI Lightning BE-vel sok a baj a topikjában is, elég szarul sikerült szvsz.
A "sütők kedvence" cím alatt a megdöglő csipre gondoltam amúgy, nem a hőfokra, amit vagy reball-al, vagy otthoni kemencézéssel próbálnak sokan javítani több/kevesebb sikerrel.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Spórolós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Háztartási gépek
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Milyen routert?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! iPhone 16/iPhone 16 Plus/iPhone 16 Pro/iPhone 16 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Strix RTX 2080Ti 11GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Sima Vs.Windows Logitech Mx keys s plus és hagyományos Mx keys magyar bemutatása. Új videó linkel
- Gyári garanciával Digitalizáló tábla XP-PEN Artist Pro 24
- Apple iPhone 16 Pro Max Desert Titanium Titán dizájn, Pro kamera, 120 Hz ProMotion,90%,3 hó gari
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

Kisebb látótávval, vagy kiritkított várossal (letekert beállítások) alig kell neki CPU. 


Persze, kicsit kevesebb bugnak én is örülnék az elején, a 4 sok bosszúságot okozott míg ki nem jött a 4. patch. 
HT szintén.
Csak ami eszembe jut saját tapasztalat....


Remélem következőnek nem a felhős szervereket akarod felhozni!
Vannak gyors IPS-ek is, ahogy lassú TN-ek és fordítva is. A ms-es érték egész más paraméter, az a pixel színváltásának sebességét írja le, semmi köze az input laghoz, ami azt mutatja, mennyi idő telik el, mire a monitor elkezdi megjeleníteni a képet azután, hogy a számítógépedet elhagyta.

) De ha minden jól megy hamarosan saját mérésekkel is alá tudom támasztani a véleményemet.



